MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316079 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 152 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 15.6.2024 22:17  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Těsnění mezi bloky a vymezovací podložky


 Zdravím, mám dotázek jak je to s těsněním mezi bloky a s tím souvisejícím vymezením vůlí převodovky.

Když koukám do originálního katalogu náhradních dílů tak tam těsnění je psané. Ale koukl jsem třeba do knížky "Kniha k motocyklům Jawa 250, 350 a 500 (Osif a Tůma)" kde vysloveně píšou že se nedává ... alspoň mě to vyplynulo z textu na obrázku. A třeba "Dočkal v Opravy jawa" podle mě těsnění nedávají. Myslím si to proto, že když vymezuje vůle převodovky (str 222 nahoře) tak píše že bloky složíme provizorně k sobě ale o těsnění nic - kdyby ho pak přidal tak by se vůle změnily. Tak mělo by tam být a nebo ne?

A další věc jsou ty podložky. V literatůře jsem našel že vůle se vymezí vložením podložek do levé poloviny skříně. Když jsem rozebral můj motor tak byly dvě vpravo na předloze. Mohlo to mít důvod a nebo jen ten předemou udělal chybu?

předem noc dík    [vana-hb]   18.10.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Asi vím co myslíš, ta vůle tam má být větší, protože se kolečka nasouvají na hřídel za vysokých otáček. Neřešil bych to.    [wallander]   05.03.2014
Odpověď  Osobně nerozumím kde přesně? Šlo by to vyfotit a ošipkovat?    [vana-hb]   05.03.2014
Odpověď  Pozdravujem páni, aj keď je to čo by som sa rád dozvedel, troška mimo z ohľadom na túto tému tak to aj tak dám sem lebo bližšie téma môjmu problému som nenašiel. Takže, bol by som povďačný niekomu, kto my ozrejmí, aká veľká vôľa by mala byť na hriadeľoch prevodovky voči ozubeným kolečkám keď sú zasunuté v ozubenej časti Hriadele. Myslím tým otáčanie dokola kým nenarazí na nasledujúci zub hriadele. Ja tam mám strašne veľkú vôľu a nezdá sa mi to. Dík za odpoveď    [obo.l]   05.03.2014
Odpověď  Tak mě se to vymezit povedlo. Převodovka chodí úplně neslyšně a lehce. Když to srovnám s 634 kde řadím jak s liazkou tak je to paráda.

Co se týká předlohy je to jasné - do levého karteru se dávají podložky, já tam mám 2x0,5mm a zůstala vůle tak 0,3.
Hlavní hřídel se mi taky povedlo vymezit jednou podložkou 0,5mm. U hlavné hřídele jde o náhodu jestli se s ní podaří pohnout. Mám tři převodovky a v novém ložisku šla jedna volně, druhá hodně ztuha a se třetí jsem nepohl.

Ty podložky je docela "problém" sehnat. Problém je v uvozovkách, protože je problém sehnat "vymezovací podložky do převodovky Jawa". Ale já je naprosto bezproblému sehnal v obchodě s ložiskama kde se přesným podložkám na vymezení hřídělí nedivili.    [vana-hb]   29.10.2011
Odpověď  ahoj chlapy předloha by měla mít vůli 0,2 až 0,3mm při větší vůli se axiálně rozkmitá a časem se opotřebí šestidrážka i proti kolo a začne vyskakovat trojka podložky jsou mezi jedničkovým kolem a čelem pouzdra proto aby šestidrážka byla co možná nejdál pokud by byly na opačné straně tak se vysune ze záběru trojkové kolo.U hlavní hřídele je tento problém stejný ale mohla by vyskakovat dvojka.Pro seřizování vůle na hlavní hřídeli používám podbroušené ložisko které lze vložit do bloku rukou a hřídel je volný pak je možno lehce vůli změřit.Při měření vkladám mezi bloky pásky stejné síly jako použité těsnění stáhnu šrouby a pak změřím vůle.    [caryfuk]   27.10.2011
Odpověď  S neotlačenou hřídelí a novým ložiskem s tím taky nehnu...    [Ladic]   27.10.2011
Odpověď  Tak to jsem asi superman, já s tou hřídelí hnul :-) pěkně jsem jí vymezil (vlevo) a motorka jezdí i řadí... S trochou snahy s ní fakt hejbnout jde, ale je pravda že pokud bude držet v ložisku fest, tak se nehne.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já bych se smířil s tím, že vlastně nikdo neví jak to je. Spousta lidí říká že se to moc neřeší a když přesnatane fungovat tak se to rozebere a vidí se.

Třeba "slavný" Dočkal píše, že se vymezují obě hřídele, podložky se dávají do levé půlky (tak že Vana-hb je má na tom obrázku špatně na druhé straně - asi) a taky tvrdí, že vůle obou hřídelí se zjistí hmatem tak, že se je snažíme osově posunout. Tu hlavní hřídel by v nalisovaných ložiskách nepohnul ani superman tak nechápu jak to ten dočkal dělá.    [jarda]   25.10.2011
Odpověď  hlavne se nevymezuje u predlohy das podlozky smerek k spojce    [free]   24.10.2011
Odpověď  A tak hlavní se taky vymezuje směrem od spojkového koše a vůle se hlídá mezi kolečkem co vede ven na řetěz a zbytkem mrkve? Tam je to vymezení dost složité protože se obě strany musí oprakovaně nalisovávat do ložisek a aby bylo měření přesnéí tak se navíc musí utáhnout koš?    [jarda]   23.10.2011
Odpověď  jinak sloz si to bez klikovky a vyskousej jestli ti nedrhnou vidlicky a funkci prevodovky pokud bude vule treba 0,4 neresil bych to ty motory jezdej s mnohem vetsi vuli a v poho    [free]   23.10.2011
Odpověď  Ahoj vymezovací podložky předl. hřídele přijdou ke straně spojky. Hlavní hřídel by měla být bez ax. vůle. Než to dycinky sestavím na ostro tak dám těsnění převodovka ve vnitř stahnu pár šrouby a proskouším ax vůli z levé strany se k nim dostaneš ty pečlivější si zamontují i řazení a proskoušího záleží na tom zda byla měněna vidlička či pod.    [pavel]   21.10.2011
Odpověď  A na jakou stranu jsi předlohu vymezoval? Jako to má vana-hb na obrázku nebo z druhé strany? A co hlavní hřídel kde je vymezování složitější prtože je hřídel nalisované v ložiskách?    [jarda]   20.10.2011
Odpověď  ja sem je koupil treba u havla v chrudimy ale meli by je mit kdekoli jsou to proste tenky kaleny podlozky    [free]   20.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasně že to musí být utěsněné -to dá rozum. Jen že hermetik (silikon) je skoro jako by tam nic nebylo proti papírovému těsnění co mám doma a má 0,5mm. Tím těsněním se docela zásadně změní vůle na hřídelích a musí se s tím počítat.

Dnes jsem cvičně složil kartery na mém motoru a zjistil, že mám na předloze dost velkou vůli. Bez těsnění mezi bloky a bez přídavných vymezovacích kroužků má předloha vůli 1,3mm. Předchozí majitel tam měl dva kroužky o celkové síle asi 0,5mm a tak jezdil s vůlí 0,8mm. Podle knížek by měla být vůel asi 0,3mm

Přikládám foto v jakém pořadí to bylo složené.

Tak že je otázka co s tím. Pokud dám mezi kartery papírové těsnění tak budu mít vůli předlohy 1,8mm (1,3 a 0,5). Což je docela hodně a nevím kde sehnat ty kroužky a na jakou stranu to vymezit?? Mohl by měkdo moc prosím poradit??

Díky    [vana-hb] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2011
Odpověď  Těsnění se samozřejmě používalo a to buď papírové, které se dělá v různých sílách, nebo tekuté, dříve tzv. hermetikem, což je z dnešních pohledů asi nejhorší řešení. Takže dnes papír, nebo silikon, bez toho by ti prolínal olej z převodovky a mohlo by to také přisávat vzduch do klikového prostoru.    [Michal]   18.10.2011
 Přidat odpověď   (17) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006