MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.7.2024 06:54  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

motor vynechává


 Zdravim, vím že to tu bylo už několikrát, ale tak nějak jsem to pročetl a nenašel řešení.

Dnes jsem strávil celý den s laděním péráka. Problém je, že motor vynechává. Řekl bych, že startuje normálně, i když mě zarážím že musím přeplavovat i u ohřátého motoru. Na volnoběh neběží plynule - otáčky trochu kolísají a občas skoro chcípne. Když chcípá a přidám tak je tam docela prodleva. Když vyjedu tak nemá výkon a vypadá to jako by vynechal každou druhou otáčku. Kdyby to byl dvouválec tak bych řekl že jeden nejede. Zvláštní je, že chvílema se chytne a vyrazí jak ďábel.

Výbrus a klikovka je oboje repasované v ahře. Píst tvarem vypadal jako originální.

Vyměnil jsem tři cívky, tři kondenzátory, dvě svíčky, dva kabely s koncovkou na svíčku, kladívko a zkusil jsem připojit cívku přímo na baterii s odpojenou spínačkou abych vyloučil závadu někde v elektrice. Relé se zdá fungovat normálně a síť má asi 7V. Předstih mám tak kolem 4mm s 0,3mm odtrhem.

Karburátor je vyčištěnej i když si nejsem jistej jestli se mi ho podařilo celej rozebrat. HT je 100. Závlačka je v horní dírce u šoupátka a třetí dírce v jehle odzhora. Příruba bude asi dobrá. Pro jistotu jsem jí ještě utěsnil takovou asfaltovou páskou kterou jsem celou přírubu neprodyšně obalil. Šoupátko je volnější, ale není to taková hrůza. Dnes jsem ho ještě jednou rozložil a žádné nečistoty jsem nenašel.

Benzín je tak 1:30, možná 1:25. Z nádrže teče dobře. Uzávěr plovákové komory těsní a hladina se drží podle nastavení jehly (je tam jen jedna poloha).

Fakt nevím co ještě otestovat. Jediné co je že se mi nepovedlo úplně rozmontovat karburátor. Zůstal tam ten váleček co je na obrázku. Může to mít vliv? Je to velká záhada. Moc bych poprosil jestli někoho něco napadá aby mi dal vědět. Předem dík.    [vana-hb]   06.11.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  swako44,nic ve zlém ale to už na původní lak nevypadá    [Pavel]   24.11.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravim,dovolim sa pochvalit svojim peracikom v povodnom laku,r.v. 1950 :)    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.11.2011
Odpověď  Moc pěkný Peráček čoveče.Takový kousek v originálu bych tyky bral:-)    [jarek]   20.11.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Dopadlo to tak, že jsem na aukru koupil fungl nový, nepoužitý, originál karburátor se kterým to jede docela dobře. Ten původní ještě jendou rozeberu v zimě. Stejně moc dík za rady.

Motorka jede, ale stejně mi přijde, že to trochu přisává vzduch mezi karburátorem a přírubou. Nevím jak to utěsnit. Přijde mi, že ta příruba by měla mít trochu větší průměr, že karburátor je na ní moc volný a je ho problém utáhnout. Nechá se koupit nová a nebo jak to utěsňujete? Dík    [vana-hb]   19.11.2011
Odpověď  zdar pro vana podle všech příznaků by tyto problémy mohly být ve vytlučené emulzní trubici to je ta mosazná trubička do které je zasunutá jehla otvor bývá někdy šišatý a vyklepaný od jehly pak jehla netěsní a obohacuje směs i v přechodu.Tomu by odpovídalo i to že motor jede nejlépe při vyšroubovaném šroubu bohatosti o 4 otáčky.Zkus se na to podívat,jehla nesmí být ohnutá nebo vytlučená,otvor trubičky je o 0,10mm větší než jehla.Podobný problém jsem řešil i na svém karburátoru výrobou již zmimovaných dílů.Od té doby pérák jede jak zamlada dej vědět na co jsi přišel čau    [caryfuk]   15.11.2011
Odpověď  no kdybys už byl fakt v koncích tak mi to přivez, já ti to zadarmo poládím :))    [Ladic]   11.11.2011
Odpověď  Kdyby ti teklo do bot dej vědět, nějaký funkční a odzkoušený karbce mám ve skříni. Z HB to do PCE není tak daleko    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2011
Odpověď  Z havlíčkova brodu, ale dnes jsem koupil na aukru jiný starý karburátor tak uvidm jestli se to bude chovat jinak.    [vana-hb]   10.11.2011
Odpověď  Vano, odkud jsi? A co to zkusit na nějakým jiným péroši v okolí?    [Beat]   10.11.2011
Odpověď  Je to moc - mám podezdření, že ten karburátor budě nějak vesnicky upravenej na "výkon". I s těm čtyřma otáčkama to nějak žere. Problém je, že nemám druhej na porovnání tak budu muset něco koupit a nevim jestli to stihnu otestovat do sněhu ... . Taky je zajímavé, že i na tu extrachudou směs to docela kouří, vlastně to kouří jak kdyby se nic nedělo.    [vana-hb]   10.11.2011
Odpověď  4 otáčky.. to je nějak moc.To už je snad vyšroubovaný ne.    [Jarek]   09.11.2011
Odpověď  JO všechno čisté, profouknuté a prošťourané ... jen vzduch musí být 4 otáčky vyšroubován.    [vana-hb]   09.11.2011
Odpověď  ještě pro doplnění- tu vložku jsi vyrazil a vyčistil. Máš čisté i otvory v karbci kam vývrty ve vložce ústí?    [Beat]   08.11.2011
Odpověď  Dal jsem tam ten levej plovák, ale musel jsem vyměnit přeplavovák za železnej - ten mosaznej byl moc dlouhej a benzín pořád tekl. S novým plovákem, tím vlevo to jelo jinak - vynechávalo to naprosto pravidelně a pořád. Tak jsem ze zoufalství začal motat šroubama.

Karburátor čistý, HT100, vložka 50, jehla ve třetí dirce a první dírce v šoupátku odzhora, trochu cvaká, ale vysloveně vychození neni.

Po povolení bohatosti směsi o ČTYŘI otáčky to docela jede. Občas motor poskočí a když se ubere plyn a motor se odlehčí tak to trochu cuká.

Nejsou čtyři otáčky trochu moc a v čem by ještě mohl být háček? Dík    [vana-hb]   08.11.2011
Odpověď  Ahoj Vano, myslím že jezdím na plovák vlevo. Myslím, že jsou pro různé přeplavovací kolíčky a víčka- víčko na plovák vlevo má tušim bronzovej střed na hadičku. Ten vpravo je na celohliníkový víčko (nevim to na 100% jestli jsem to nepřehodil, musel bych se podívat. Vtip je v tom, že obě víčka mají v rozdílné vzdálenosti místo, kam dosedá kužel plováku.    [Beat]   08.11.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tou elektrikou to nebude. Jak jsem psal tak jsem jí uplně vypojil a natáhl si drát přímo od baterie na cívku. Ale slyšel jsem že ty relé někdydělají psí kusy.

Znovu jsem rozebral karburátor a našel takovou zajímavost. Upoutalo mě, že mám poměrně nízkou hladinu a spojil si to s tím, že před startováním musím vždy přeplavovat motor. Pak jsem začal hrabat a pátrat a našel ještě jeden plovák který má jiné drážky v jehle.

Ten co jsem našel je vlevo. Má jehlu na je možné nastavit dvě výšky hladiny (na foto je nastavena ta vyšší a ta nižší je stejná jako u toho vpravo. Ten co je v pravo jsem tam měl a přišlo mi, že hladina je nízká.

Karburátor mám originál (teď nevím číslo) a na vložce (byla čistá) je padesátka.

Víte chlapi která jehla by tam měla být???    [vana-hb]   07.11.2011
Odpověď  ... já měl podobný problém. Motor nechtěl chytat a měl nepravidelný chod. Někdy úplně chcípnul a nešel natočit pomohl delší odpočinek a nebo odpojení baterie.
Řešní bylo v dobíjecím relé, nefungovalo jak mělo a podvádělo, při měření vždy napětí dobré. Vyměnil jsem jej za elektronické a od té doby bez problémů. A to ať byl karburátor seřízenej jak chtěl vždy Pérák jel a bylo to znát ihned při seřizování, krásně reagoval na každou změnu.    [adzevh1]   07.11.2011
Odpověď  Jo,to asi sedí.Teď zase nevím já co jsem to vytáhnul,jestli je to vložka z Céčka nebo péráka.    [Martin Štindl]   06.11.2011
Odpověď  Já jsem 50 našel hlavně u 2924H...    [Ladic]   06.11.2011
Odpověď  To číslo mělo udávát tryskování vložky.50 mají i vložky Jikov 2918HC pro ČZ 125/150C.    [Martin Štindl]   06.11.2011
Odpověď  Zrovna dneska jsem si jeden karbes stavěl a taky jsem si všiml, že na té vložce je vždy vyražené číslo 50 nebo 42 neví někdo co to č. značí?    [Ladic]   06.11.2011
Odpověď  To na obrázku je vložka šoupátkové komory,měla by jít opatrně vytlačit směrem dolů.Možná je zanesená a to by mohl být právě problém s tím vynecháváním.Případně zkusit motor s jiným karburátorem(Jikov SBD).    [Martin Štindl]   06.11.2011
 Přidat odpověď   (22) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006