MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311504 příspěvků |7815 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 2.12.2021 14:04  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Barva Jawa 350 pérák


 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda se dá někde zjistit, nebo jestli někdo víte v jakých barvách se vyráběl 350 pérák typ 18 a jestli to bylo rozděleno dle roku výroby.    [Tomáš]   02.12.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Určitě ne.    [T-1000]   23.11.2014
Odpověď  Ještě mě napadlo, jedná se o stejný odstín modré co byl na šedo-modrých kývačkách?    [kvasky]   23.11.2014
Odpověď  Monty má doma vzorek origo barvy přímo na blatníku.    [T-1000]   22.11.2014
Odpověď  nevíte někdo přesný odstín barvy Pařížská modř jak je níže na exportním Péráku? Našel jsem odkaz kde je řečeno, že se jedná o export do Francie. http://www.zabytkowe-motocykle.eu/cz/fotogalerie/j awa-perak-18-350-version-export-modra-parizska/

Chystám se na renovaci Zbrojovky, modrá by se mi na ní líbila. Červenou již mám.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2014
Odpověď  Tachometr je bez skla a ciferník úplně vyrezlý. K identifikaci by se musel asi vyndat a rozebrat.    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2014
Odpověď  Měl jsme podobnou - šedou 250, rok 1952, přivezenou ze Švédska . Taky byla od originálu šedá, s chromem na nádrži a znakem JAWA    [Monty]   05.10.2014
Odpověď  Co tam je za tachometr?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, já mám péráka, je sice nekompletní, ale to co tam je, je 100% originál šedé. je to 250, rok 1953, nádrž je šedá, boky má stříbrné a zlaté linky i znak, tedy spíše zbytky... na předním kole je také patrná stříbrná barva. spínačka, víčko, šrouby schránek kryt teleskopů bakelit a rukověť červená. Původní majitel moto předělal na rykšu, takže zadní část je nekompletní, ale rám neuřízlý.    [JC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Nevím jestli tato barva je origo ALE je slušivá (linky sice zlaté) - ze srazu v Lomnici.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty barvy by mohly byt- klasicka cervena (zlate linky), holubi sed (zlate linky), cerna (zlate linky), parizska modra (bile linky) a ta posledni pravdepodobne slonova kost. Par dukazu techto barev se da najit dokonce tady na foru, na puvodne lakovanych dilech. Nemate nekdo presny odstin te modre?    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dukaz ze Jawa 350 Perak se minimalne v nemecky mluvicich zemich dodaval v peti barvach.. (Lieferbar in fuenf Farben) tady jsem nasel na netu propekt i s razitkem prodejce v Linzi.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.09.2014
Odpověď  Zdar.Mám zájem o to přední světlo na Califu,jestli je na prodej.Můj email je :JarekStastny@centrum.cz    [Jara]   20.03.2013
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  To je foto péráku v současném stavu, tedy tak, jak jsem jej koupil. Je tam předek patrně z Kalifornie(vidle, světlo, řízení... - můžu vyměnit za předek na Jawa pérák - FJ), světlo asi z nějaké ČZ - ještě jsem to nějak nezkoumal. No a origo byl patrně černý...    [pvletterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2013
Odpověď  vlož sem fotku, ať taky něco vidíme.    [Jarda]   15.03.2013
Odpověď  Pokud byste měli někde foto, jak černý pérák vypadal, hoďte mi jej prosím do e-mailu (pvletter@centrum.cz). Díky!    [pvletter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2013
Odpověď  Zdravím. Od kamaráda jsem koupil péráka rok. 1948 se štítkem v angličtině (zřejmě moto na vývoz). Tento pérák je natřen kutilem na černo. Po bližším prohlédnutí jsem zjistil, že přední blatníky, nádrž atd. mají zřejmě originální, černou barvu. Bohužel si nejsem jistý na 100 %, takže než začnu renovovat, pokusím se zjistit co se dá...    [pvletter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2013
Odpověď  Čau chlapy,kupoval jsem nádrž na Janečka,chrom a jinak šedou jak na ogarovi,blatníky a přední vidle mám zase předválečnou červenou,čau    [Rosta]   02.02.2013
Odpověď  Pro zatvrzelý jedince,péráci se černé barvě do prdele dělaly,pošlu sem foto až ho neskenuju    [polik]   02.02.2013
Odpověď  Už zase ...dělali se šedo-černý, modro-černý, a kde je zdroj této informace foto apod? To že někdo viděl modrou, šedou nebo růžovo-puntíkovanou motorku, která vypadala původně přece neznamená, že se vyráběly. Důkazy!!!    [alkm]   02.01.2012
Odpověď  Monty,je to možný,já měl rám s blatníky a nějaký drobnosti,taky takhle šedý..Nebyl to ale ogar,ta šedá byla stejný odstín jako na kývačce. Jinak byly péráky které byly (tmavě)modro šedé,a vzácnější verze šedo černé-taky moc nádherná kombinace!    [David.1]   02.01.2012
Odpověď  Já bych tohle neřešil, celolakové nádrže jsou nejlepší pro chromování. Znaky nebyly ani jednou broušeny a celkově bývají v dobrém stavu.    [T-1000]   03.12.2011
Odpověď  Zdar,mám dotaz a jakej model se montovala celočervená nádrž s linkami.Dostal jsem jí totiž,tak mě to zajímá.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2011
Odpověď  Jestli se nepletu, tak jde 350 odlišit případně i jen v barvě nádrže, myslím, že se dodávali jak v chromu, tak stříbrné a i celočervené s linkama.    [Michal]   03.12.2011
Odpověď  Mně jednou padla do ruky 250 Péroš dovezená ze Švédska, a byla šedá. Jestli originál, za to ruku do ohně nedám. r.v.1952.    [Monty]   03.12.2011
Odpověď  Jo jo, taky mám doma zelený pérošácký věci s červeným podkladem. Černého péráka po Gustavovi Havlovi někdy po novém roce vyfotím a dám ho sem. Je to původní nerenovovaný stav. I s techničákem, pokud mi to majitel dovolí.
A musím upozornit, že říkat, že v Týnci dělali tohle přesně takhle a nikdy jinak je trochu... no úsměvné... Ani za Janečka ty motorky přesně neodpovídaly typům a katalogu do posledního šroubku.
Jak jsem psal, teď mám do konce roku všeho nad hlavu. Pak najdu staré Světy motorů z padesátých let a další časopisy. kde je vidět vyfocená např. 250ka Péroš v Holandsku a zjevně má jinou barvou než červenou. Samozřejmě, že to jsou černobílé fotky, ale je jasně znát, že je to buď bílá, slonová nebo béžová. Nebo možná holubí šeď. To už nikdo nezjistí. V každém případě to ale není 350ka Ogar. A takových fotek je víc. I na netu byste nějaké našli.    [T-1000]   03.12.2011
Odpověď  Je pravda že ta červená jawácká je okoukaná, ale k Jawě prostě patří, stejně jako traktory John Deere jsou zelený, bagry jsou žlutý, sanitky jsou bílý, zetky jsou černý tak jawa je prostě červená :-)    [meela]   03.12.2011
Odpověď  Jen na okraj - i ČSA si odebírala motorky červený a na zeleno je lakovali až v AOZ (automobilní opravárenský závod) . Aspon ze začátku .    [monty]   03.12.2011
Odpověď  Už nevím po kolikáté se tu řešilo tohle téma a ještě nikdo nedal žádný důkaz že se dělaly péráky v jiné než červené barvě (kromě zelených vojáků a šedých 350/12). A to ani na vývoz. Jen jedna paní povídala. Jestli se někomu zdá červená fadní ať si klidně natře motorku žlutopuntíkovou, ale prostě se to tak dělalo a je to fakt. A poznat že je lak originální pokud bylo moto počlivě přestříkáno třeba po nehodě v 50-60tých letech nemusí být snadné. Mimochodem mě ta červená naopak připadne geniální.    [alkm]   03.12.2011
Odpověď  Mám doma modré Janečkovské blatníky. Trochu jsem brousil a jinou barvu nenašel. Leda by je někdo přelakoval naprosto dokonale. :-P
Jak bylo psáno, při kompletní repasi bych se taky klonil k názoru, že použití jiné barvy není problém. Snažil bych se ale držet barev a odstínů v té době používaných. Viděl jsem za svůj život dost, Pérák v zelené a OHC ve fialové metalíze mi určitě ubrali pár let života...
Na Spartaky, pak Felicie atd. atd. se používali krásné jemné odstíny barev. Pérák v tomto provedení je potěchou pro oko i duši.    [T-1000]   03.12.2011
Odpověď  A nebyl i modro-bílí v policejním provedení?(Údajně je vidět ve filmu Major Zeman) Vyděl jsem i slonovou kost, černej, zelenej a celej bílej, nevím nakolik je to origo, péráky nedělám, ale těch červených jě jak máku.Pokud to dobová originalita dovoluje, tak bych červenýho neudělal ani kdybi mě mučily.Ta červená je otřesně tuctuvá ve spojení s pérákem.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2011
Odpověď  U nás jezdilo poměrně dost exemplářů, které měly z továrny jiné obarvení - někdy kola, někdy celé motorky. Zrovna nedávno se tu řešila linkované kola ... . V diskusích je o tom napsáno hodně. Ale jednalo se o motorky na zakázku pro různé papáše a podobné lumpy.

Kdybych dělal renovaci já, tak bych šel do jiné barvy než té ošklivé červené. Podle mě zrenovovvaná motorka stejně nemá hodnotu originálu a ty červené jsou jak rudé trenýrky na komunistické spartaki(y?)ádě - nemyslím odstín, ale tu jednotvárnost.    [jenda]   03.12.2011
Odpověď  No, vím o Péráku 350 s doklady v origo černém laku. První majitel byl Gustav Havel. Ten byl asi jednoprocentní... :-D
Rozhodně je ale třeba odlišit stroje pro tuzemský trh a pro export. Zahraniční dovozci si často diktovali různé doplňky, případně je montovali sami a barvy se taky vyskytovaly všelijaké. U nás ovšem jak bylo psáno, červená, červená a červená.... Jedině pokud dovozce něco neodebral nebo vrátil, pak se u nás prodal jinak zbarvený kus.
PS. Má někdo odhad kolik bylo zelených vojáků? ;-)    [T-1000]   02.12.2011
Odpověď  A kolik se jich vlastně vyrobilo?    [Martin]   02.12.2011
Odpověď  A 1955 a 1956 byly taky červený.    [Willi 19]   02.12.2011
Odpověď  1950 - červená
1951 - červená
1952 - červená
1953 - červená
1954 - červená....

...prostě byly na 99% jenom červený...    [meela]   02.12.2011
 Přidat odpověď   (38) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006