MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 89 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.7.2024 07:35  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Oxidace kastlíku


 Zdravím, nevíte proč mě úplně brutálně oxiduje kastlík u baterky, až mě to žere barvu? Je to YUASHA. Dík    [Jan]   08.12.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Ano, je to nářaďový kasTlík na péráka.    [wallander]   24.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto.    [()]   24.01.2015
Odpověď  Nechci zakládat nové téma.Je tohle kastlík na péráka? http://aukro.cz/kastlik-jawa-perak-cz-125-150-i500 6245659.html    [()]   24.01.2015
Odpověď  Neutralizovat nejlépe čpavkovou vodou. Pak důkladně vypláchnout a pokračovat jak píše Monty. Nejlepší barva rezistentní kyselině je chlórkaučuková.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2014
Odpověď  Hele jakej je správnej rozměr baterky x,y,z?... koupil jsem z netu primo na peraka baterka se tam vejde...ale ten plech co ji ma drzet ji neobejme... bud je moc tlusta nebo vysoka... nesetkal jste se s tim nekdo?

Díky    [Balista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2014
Odpověď  Vyndat baterku,a kastlík pořádně vypláchnout vodou. A potom nechat vyschnout.

Očistit zbytky koroze,natřít odrezovačem a barvou.    [Monty]   12.08.2012
Odpověď  A nechá se tak vzteklá kiselina nějak neutralizovat?    [honyik]   12.08.2012
Odpověď  tak proč ty páry kyseliny pouštíte do schránky? A proč se divíte, že je rezavá???????????

Mimochodem - i ODBORNÁ firma může něco udělat špatně.    [Monty]   08.08.2012
Odpověď  Děkuji za užitečné rady a ponaučení - opravdu by někdy neškodilo přečíst si že VÍM že výpary jsou taky kyselina a že zapalování(tudíž i dobijení) bylo seřízeno od. firmou. Nebýt podobných příspěvků tak je tady opravdu někdy nuda. Jediné o co mně to obohatilo je že teď už vím že už 100 let se používá baterka v mašině - DĚKUJI.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2012
Odpověď  Skvarek - a to Vás nenapadlo, že ty výpary jsou vlastně taky kyselina???

Vymýšlíte zbytečně ameriku - už 100 let se odvádí plyny z baterie hadičkou do volného prostoru,a funguje to.

Jen je třeba nemít baterku přelitou(ta hladina nad ryskou je logicky už po tom,co Vám část kyseliny zaprasila motorku) a taky mít vpořádku dobíjení.    [Monty]   08.08.2012
Odpověď  Menší odmlka (dovolená a jediné co na dvoře rachotilo byla míchačka) - s tou hladinou elektrolitu měl (vana-hb) pravdu. Byla nad hor. rysku - ubral jsem aby hladina byla mezi a uvidíme (zatím je klid a zdá se že by to mohlo fungovat). Odvětrání takto ale NEní ucpané jen se vlastně takto výpary (následovně kyselina) zachycují v nádobce místo toho aby třísnily cokoli jiného. Byl to jen takovej nápad a zatím ve fázi testování -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přilkádám fotku jak to mám udělaný já. Nemá cenu nic moného vymýšlet - hadička je zdarma a postup to je milionkrát ověřený.

Ještě bych řekl, že ta Yujsa byla rozhodně horší než Varta. Z Yujsi to teklo téměř proudem (nepřeháním), varta občas ukápne. Včera jsem najel asi 200km a hadička suchá.    [vana-hb]   29.07.2012
Odpověď  Řekl bych že co popisujete je naprosto normální. Kaslík oxiduje protože je politý kyselinou a kyselina se tam dostala protože prostě baterie s přepadem musí mít hadičku pod motorku.

Ono teoreticky nemusí, ale zrovna u péráka jsem vypozoroval, že kyselina občas ukápne a to i když je zpalování ok. Myslim si, že to dělají otřesy špatně odpruženého rámu. Já mám vyvrtanou dírku a hadičku vyvedenou pod rám a občas v hadičce vidim kapku. Dělala to ta Yujsa (nebo jak se to píše) a dělá mi to i Varta baterie. je nutné, aby byla hadička vyveden ven protože tou hadičkou odcházý i výpary které opět poškozují plech kaslíku.

Na té fotce detailu od "Skvarka" jsou dvě zásadní chyby. Odvětrání NEsmí být ucpané a baterie je viditelně přelitá (jestli se mi to jen zdá? tak se omlouvám). To víž, že ti to teče vrchme když pravý článek je nad horní riskou a to už něco vyteklo ... baterii u péráka bych plnil něco nad spodní risku a hlídal bych.    [vana-hb]   29.07.2012
Odpověď  Bezva finta, já s tím zápasím jak dlouho, toto se zdá jako výborný nápad! Díky za typ, půjdu po ním!    [Jarda]   29.07.2012
Odpověď  Já to vyřešil hadičkou dlouhou cca 30cm, na které jsem udělal nedotažený uzel, prostě dvojitou smyčku a konec pak teprve vystrčil ven. Zatím to mám bez problémů a v hadičce jen občas pár kapek (origo dobíjení, baterie Varta 11Ah).    [xbedla]   29.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Po ujetí asi 30 km.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Jak jsem psal níže tak mě věčně zaoxidovaný kastlík donutil abych s tím něco udělal. O odvětrání ven tu řeč byla ale nevěděl jsem kudy vyvést hadičku od baterky ven. Vyvrtal jsem otvor do zadní stěny na ůrovni dna baterie a měl za to že je po problému. Ale NEBYLO - oxidace pokračovala a objevil jsem puchýřky na ráfku zadního kola (mám lidovku ráfky v barvě).Zapalování mám sice z kyvačky ale seřízené odbornou firmou - možná větší odpařování teď v těch vedrech ? Proto jsem odvětrání směrem ven zavrhl a dumal co s tím. Napadlo mě vyrobit sběrnou nádobku přímo u baterky - použil jsem lavičku z plastu(z obrázku poznáte k čemu sloužila) zkrátil výšku špuntu(kvůli výšce) hadičku dovnitř a v horní části malou dirku(čas ukáže jestli to nebyla blbost). Včera jsem najel po okolí asi 30km - test(měl jsem důle hlavu-oprava závitu) hlava těsnění OK a na baterku jsem se taky podíval. Snad to někomu pomůže kdo s tím teprve bude laborovat - ať vám to kluci(holkám se omlouvám)bez problémů jezdí -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2012
Odpověď  To mě překvapuje, Yuasha zase není tak špatná značka. Myslím že se dávala i do provvýroby a osobně ji mám v nový motorce a pohoda. Že by neměla ráda systém dobíjení Jawa? :o)    [Beat]   15.12.2011
Odpověď  Zdravím,
asi jsem šetřil na špatném místě - také mám baterii YUASHA. Navíc mi regulátor asi přebíjel (až 7.8V). Dal jsem na ni hadičku, otočil ji směrem nahoru (nevyvedl jsem ji ven z kastlíku), protože jsem myslel, že tam mají jen unikat plyny. Výsledek je takový, že uvnitř kastlíku se oloupala barva až na zinek.

Řešení? Vyměnit baterii za Vartu? Koupit elektronický regulátor? Obalit do něčeho baterii?    [S.]   14.12.2011
Odpověď  A co máš za baterku "S"? V mém případě to opravdu dělala ta YUASHA. Nikdy předtím jsem takovej problém neměl. Ale když jsem vyndal yuashu tak byl kaslík i bateri bílá. Dělalo mi to v plastovém i kovovém kaslíku. Jak jsem jí vyhodil tak pokoj.    [vana-hb]   12.12.2011
Odpověď  Taky mám s timhle problém. Jak to řešíte? Nějaké fotky? Je škoda si nechat sežrat kastlík od kyseliny. Díky    [S.]   12.12.2011
Odpověď  Taky to tak mám, prostředí kolem baterky je agresivní( výpary, polití kyselinou atd) je to reakce s tou kyselinou.nevím jak gelové, ale ty s kyselinou to dělají, nebo přesněji ta kyselina v nich to dělá.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2011
Odpověď  Mám za to že značka baterky v tom není - já kupoval novou Vartu a po sezoně když jsem ji vyndal tak pod ní bylo bílo až plech. Je fakt že mě bylo líto do kastlíku vrtat díru pro hadičku a nevěděl jsem kde. Ale asi mě to nemine pro příští sezonu - ať je klid.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2011
Odpověď  Kaslík oxiduje prostě proto, že je politý kyselinou - nic jiného bych v tom nehledal.

Jestli teče tahle baterie tak bude zvenku bílá. Vzhledem k tomu co je to za krám je to možné (taky jsem jednu letos vyhodi). Ale stejně tak to mohl polejt někdo před tebou .... .    [vana-hb]   09.12.2011
Odpověď  ja teda od doby co mam vape v pohode staci hadicka z baterky ven z kastliku skus zmerit jeslti ti to neprebiji    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2011
Odpověď  Začal bych změřením napětí. Bude-li vysoké, tak seřídit dobíjení, bude-li správné,tak prověřit samotnou baterku.    [donkomposto]   09.12.2011
Odpověď  Mám VAPE    [Jan]   08.12.2011
Odpověď  Jakpak ti funguje dobíjení? Nevře ti baterka?    [Standa]   08.12.2011
Odpověď  Hadičku vyvedenou mám, ale stejně to oxiduje celkem dost...    [Jan]   08.12.2011
Odpověď  Baterku do sáčku a gumičkou uvázat na vyvedenou hadičku.    [Dolin1]   08.12.2011
Odpověď  máš tam hadičku na odfuk baterky vyvedenou ven z kastlíku?    [mates]   08.12.2011
 Přidat odpověď   (31) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006