MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.7.2024 06:23  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Barvit válec nebo ne ,a jakou ?


 Chci se zeptat na názor většiny jak to vidí s válcem na péráka 250 byl v černé nebo ve stříbrné barvě ?A není ta černá pouze tunig.    [ladik]   07.01.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  tak ona čierna farba nie je len vizuálny doplnok, ale ma aj vačšiu sálavosť tepla. Pre ilustráciu:
absolútne čierne teleso: 5,77
lak čierny matový: 5,60
liatina oxidovaná: 5,40

a kedže súčinitel prestupu tepla je pre vzduch/liatinu najhorší, každá pomoc je vítaná

zdroj- Vávra a kol. Strojnícke tabulky    [miso251sk]   25.02.2013
Odpověď  martin S.,vana-hb> Panove, jak jste prisli na to, ze co kdo da na internet je verejne??? To je asi jako kdyz oprete nekde motorku, tak si kazdej muze sjet... Volne siritelne je foto z galerii MSOFF, pokud na nej mate platnou licenci, wiki s priznakem commons, openfoto, pdfoto, pdcliparts atp.(obecne oznacene CC = Creative Commons) Vlozena cizi fotka by mela byt minimalne formou odkazu.    [Pája]   22.02.2013
Odpověď  te´d mám doam 3 motory starý, snad ještě nepůlený a všechny mají stříbrné válce, takže já budu dávat na péráka taky stříbrný!    [HonzaBK]   22.02.2013
Odpověď  Jaká barva se dělala origo z výroby si nedovolím tvrdit,protože to nevím!Někdo to při GO stříká na černo.Ale někteří odborníci,zase tvrdí,že se to po nástřiku prý špatně chladí.A dokonce jsem viděl na srazu tuning v chromu!!    [Ivosek]   21.02.2013
Odpověď  Dá se předpokládat, že z výroby byl válec stříbrný. Při výbrusu se natřel na černo. Vím z vlastní zkušenosti, že když se někdy v roce 1980 dělal výbrus na PF62, tak se vrátil krásně černý, aniž by to někdo požadoval. Udělali to automaticky a nikdo to neřešil. Byl to zvyk. Věci zkurvené a natřené zdají se být jako nové. Navíc to líp vypadá a v případný rez potom není tolik vidět.    [donkomposto]   21.02.2013
Odpověď  to se mi nějak nezdá .. největší bordel ve zvuku dělají dnešní replikové rybiny..    [Honza]   14.02.2013
Odpověď  zdravim chcel by som sa spitať či niekto nevie kde sa da zohnať origo piest na peraka 250 mal bi mať trochu menšie tie prepušťacie kanály vraj to ma s nim potom iny zvuk.    [Feri OHCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2013
Odpověď  Každopádně černý válec vypadá daleko líp, teda alespoň mě se to takto mnohem víc líbí, než když je celý motor fádně stříbrný ..    [Honza]   12.12.2012
Odpověď  hadra a kobercovka a nikdy žádný problém, můžu jen potvrdit    [adzevh1]   12.12.2012
Odpověď  HADRA + KREPOVKA. MLUVÍM Z VLASTÍ ZKUŠENOSTI VŠE FUNFUJE.
AHOJ    [Martin]   12.12.2012
Odpověď  a jak ucpeš kanály?    [HonzaBK]   11.12.2012
Odpověď  Jednodušší určitě ne, protože zapakování s podložkami je otázkou pár minut, je to naprosto spolehlivé a podložky použiješ opakovaně. Po opískování se rozebere během minuty.    [Lada]   10.12.2012
Odpověď  jednodušší než dávat podložky je lepší dát noviny a stavební pěnu a ti u do sacíhoa výfukového kanálu. Sice se to h§ř pucuje, ale je to lepší.    [HonzaBK]   10.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když jsem naposledy barvil válce tak sjem vzal hrubej šmirgl a drbal a drbal ... za odpoledne bylo hotovo.

K původnímu tématu - na aukru běžel nový nepoužitý válec na péráka a byl stříbrný.    [vana-hb]   08.12.2012
Odpověď  Nech si udělat dvě velké podložky, které překryjí průměr válce. Vezmi dlouhý šroub, kterým stáhneš tyto podložky z obou stran válce. Předtím ale do něj nacpi hadry a pořádně zmačkni hlavně v místech kanálů.    [Lada]   08.12.2012
Odpověď  Mám jednu, asi hloupou, otázku. Jako správný blbec jsem si nechal udělat výbrus válce ale válec jsem předtím neopískoval. Takže teď by mě zajímalo, jestli půjde válec ještě opískovat ( nikdy jsem nepískoval, takže nemám představu ), nebo jestli budu muset koupit odrezovač a barvožrout a udělat to pěkně růčo. Díky za odpověd.    [wallander]   08.12.2012
Odpověď  A čo sa týka piesku,používam obyčajný kremičitý zo stavebnín,dám ho preosiať deťom.    [miník]   22.02.2012
Odpověď  Pieskovacia pištol s nádobkou je naprd,treba to ozaj plniť každú chvilku,ja mám hadicu do kýbla z fasádnej stierky cca 20l a vyrázdni ho to za chvílku,kompresor velký compair,požičiavam si ho od švagra,on ho má na vyfukovanie horniny z vrtov,s malým kompresorom nemá pištoľ zmysel    [miník]   22.02.2012
Odpověď  Vano -mám ji doma a abych pravdu řekl tak ji nepoužívám.Má totiž jeden problém,no ne jen jeden. Má velkou spotřebu vzduchu a tak musíš mít dost velkej kompresor se zásobníkem.Za další potřebuješ suchej a hlavně čistej písek,nejlépe křemičitej. No a taky budeš potřebovat nějakou čistou a hladkou plochu abys mohl to co bude lítat kolem dokola smést a použít znovu. Jo a taky budeš každou chvíli plnit nádobku a budeš toho mít plnej kožich :-)    [Standa]   22.02.2012
Odpověď  Balotinování se samozřejmě používá tam, kde se žádná další povrchovka nebude provádět, včetně bloků. Povrch je lesklý, uzavřený, neoxiduje tolik a líp se ošetřuje.    [tkvk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2012
Odpověď  Nedavno sem koukal na film Petistovka a tam z vyrobni linky sjizdi peraky 49 a valce maji stribrne.    [Mira]   22.02.2012
Odpověď  To "kuličkování" asi nebude velký rozdíl protože barva hravě nerovnosti překryje.

K té pískovačce. Máte to někdo doma? Uvažuji že koupím tuto - je to takový střed a má výměnné trisky. Nevím jestli připlatit a nebo koupit levnější.

http://www.uni-max.cz/pis kovaci-pistole-sander-2/d /

Ví někdo?    [vana-hb]   22.02.2012
Odpověď  Ahoj. Balotinu používám na hlavy a válce nechávám pískovat, protože jdou do barvy.    [Martin]   21.02.2012
Odpověď  Kamarád co dělal nějaké válce mně doporučil místo pískování balotinování. Dělá se to podobně, ale místo písku se používájí kuličky, které povrch uzavřou. Dýl to vydrží a líp se udržuje. Nedělá to každý druhý, jak pískování, určitě je to i dražší, ale stojí to za úvahu.    [tkvk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2012
Odpověď  zrenovovaných fotek se nemůžeš držet pokud ti jde o původnost, právě protože kývačky to měly černě je většina péráků také tak já mám motor 250fj rok 47 a zbytky stříbrné    [Mirek]   20.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevím jak pérák ale origo díl na kejvu vypadlá takhe (nedávno šlo aukrem)    [Beat]   20.02.2012
Odpověď  Čau.Tak jsem v rozpacích.Dnes jsem prohlížel fotky zrenovovaných Péráků a 90% jsou válce v černé. Na údržbu jsou asi praktičtější.    [Martin]   19.02.2012
Odpověď  Já nechávám válce opískovat a jsem zpokojen.    [Martin]   14.02.2012
Odpověď  Já bych vsadil na stříbrnou. Ale když je uděláte černé tak z toho bude za dvacet let dobová úprava ... .

Ale zeptal bych se, jaká jsou zkušenosti se šťouráním staré barvy? Teď potřebuji ošťourat 350tku a jsem z toho zoufalej - je to kombinace rzy, černé a stříbrné. jediné co mě napadlo je snad opískovat?    [vana-hb]   14.02.2012
Odpověď  Ahoj.Na mé 350/18 mám zbytky stříbrné,tak že volím asi stříbrnou i když mě osobně se zdá ta černá hezčí.Na 250 FJ (1947) jsem dal černou,protože tam byl jen rez a žádný zbytek barvy).Domnívám se, že obě barvy jsou tolerovány.    [Martin]   14.02.2012
Odpověď  Tohle jste už viděli? je to vůbec na péráka?http://aukro.cz/bomba-jaw a-250-perak-fj-1946-tlumi ce-savle-i2059920712.html    [pepe]   15.01.2012
Odpověď  Jak kradou fotky? Někdo takdy má k těm starým naskenovaným obrázkům autorská práva?

... je to tak, že potrefená husa nejvíc kejhá. A když nechcete aby je někdo viděl tak proč je proboha dáváte na vařejné fórum o motorkách ... fakt tele telecí.    [vana-hb]   09.01.2012
Odpověď  jaký kradou?? co jednou dáš na internet je prostě veřejné, pokud to nemáš chráněno patentem nebo autorskýmy právy. S tím se musíš smířit, nebo sem nic nedávat.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Odpověď  viz téma s páčkama.    [pépé]   08.01.2012
Odpověď  To je hrůza tady se kradou fotky ještě za tepla.    [pépé]   08.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady to co s té fotky vzniklo po retuši.    [ladik]   08.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  No to by mě taky zajímalo jak to bylo třeba na kartérech ,jelikož jsem měl několik kartérú i z roku 1946 a většina byla ve stříbřence.Ještě přidávám jednu fotku k tomu válci tady je snad nejoriginálnější originál který může být.Posuďte sami.    [ladik]   08.01.2012
Odpověď  Viděl jsem a měl jsem doma několik válců jak Peráckých tak i z kývaček.A válce měli barvu stříbřenky.Mám doma motor Pérácký a ten byl celý ve stříbřence i kartry a deklíky.Měl jsem takový motor i z kývačky.    [Jarek]   08.01.2012
Odpověď  No SPZ na předním blatníku odpovídá období 45-53, takže ten pérák byl celkem "nový"
Ale zajímavý je že už měl zrcátko...    [meela]   08.01.2012
Odpověď  No myslím, že drív se tak netunilo jako dnes.A tady na této fotce balí spíše kačenka Helenku a holky přece netuníjou.PS: jaký jiný důkaz bys chtěl?? Vrátit se do minulosti a zeptat se Janečka??    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Odpověď  S těmahle dobovejma fotkama typu "pepík na výletě" můžete jít víte kam ... jsou zajímavé, ale v žádném případě se nedají použít jako důkaz jak motorka původně vypadala. On ten pérák, co jsem tal Martin S, může být zrovna po dokončeném tuningu a pepík na něj balí bábovky na návsi.

ps: já měl válec tak orezlé, že ani smítko barvy.    [vana-hb]   08.01.2012
Odpověď  PS: nezdají se Vám ty kolena výfuku-černá???    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady jsem na aukru našel jednu dobovečku z péráčkem a vypadá že má opravdu válec stříbrný.Takže měl pérák asi jako jediná motorka opravdu jinou barvu válce než ostatní.toto je už třetí důkaz.Takže ladiku :-) stříbrná!! :-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Odpověď  Neberte to jako nějakou směrnici, ale zatím co jsem rozdělal pérácký motory pokaždé měli na žebrech větší nebo menší zbytky té "stříbrné". Takže ji tam zase dát bylo jasnou volbou.    [Vojtech]   07.01.2012
Odpověď  Však já jsem také psal že jako jediný důkaz o černém válci postrádám fotku právě u péráka, řekl jsem jen, že černý válec není tuning nebo nedobová úprava a za tím si stojím.Ale pokud víš o tomto dobovém plakátu a stačí ti jako důkaz, tak si válec udělej stříbrný.To co jsi schopen podložit důkazem ti nikdo nevyvrátí.Osobně si myslím, že obě varianty jsou dobově v pořádku a nikdo to neoznačí za chybu ať černou tak stříbrnou.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Odpověď  no když na to teď koukám tak ta 350 je má asi taky stříbrné...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  No ta stříbrná na péráka určitě, ale jestli na všechny to ti nikdo nepoví. Třeba tady je fotka kde má 250 válec stříbrný, ale 350 vpravo vypadá že má válce černé...
Ale když projdeš net a knížky tak na většině prospektů je válec stříbrný.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  martin.s: Já si ti dovolím oponovat jelikož např z fotky vložené sem na fóru což je naprosto originál je patrno že pérák byl zřejmě se stříbrným válcem.    [ladik]   07.01.2012
Odpověď  Ladiku, nejsem si jistý jak u péráka, ale na všech dobových fotkách co mám se starýmy motocykly ať už od předvál. čz po jawu kývačku i včetně ogara mám na fotkách černý válec.Jak na potvoru zrovna nemám foto s pérákem, ale s jistotou z těchto dobových fotek mohu říct, že černý válec není žádný tuning, ale tovární provedení.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Odpověď  mele to už ale mohl kdokoli během let přebarvit mě zajímají fakta podložená nějakým důkazem.    [ladik]   07.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Černá mě příjde moc výrazná, já na ročník 47 dal stříbrnou.    [fikuscz]   07.01.2012
Odpověď  Asi byly černé i stříbrné, být tebou tak se řídím podle toho co najdeš na válci, většinou se tam nějaké zbytky barvy najdou    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  černý    [ladik]   07.01.2012
 Přidat odpověď   (53) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006