MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309753 příspěvků |7690 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 27 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 14.4.2021 13:14  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Motor pérák 350/18 vs dvoupáková 354


 Porsim o názor na tento motor mám takové tušení že se jedná o dvoupákovou kývačky vydávanou za péráka typ 18 je to pravda nebo se pletu a je to opravdu origo pérák??    [Tomáš]   23.01.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Ano, mám to tak taky, je to běžné u motorů z let 55-56, které byly označeny písmenem N - náhradní.    [wallander]   28.08.2016
Odpověď  Dobrý den,chtěl bych se zeptat dovezl jsem motor 350 pérák rok 1955 označení nového motoru N18.Udivilo mě číslo motoru které je vyraženo na levém karteru nahoře uprostřed jako na novějších kývačkách.Číslo je originál není přeražené.Setkal jste se někdo s vyraženým číslem na tomto místě u péráku?    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2016
Odpověď  Borisi, formát čísla co uvádíš je pérákový. Fotka níže je předělaná 354. Mě šlo před dvěma roky o to, na které půlce karteru (L nebo P) se to číslo má správně vyskytovat.    [Beat]   20.11.2014
Odpověď  chlapci ja sa neven docitat toho cisla vyrobneho .. som porozumel na lave strane kartru od ramu k motoru ide cislo.. ale ja chcem vedet ci toto cislo je perak alebo 354 *18-01719-53* motor ma znaky 354 ako uviedol mirda444 obr.4
dik za odpoved..    [boris]   19.11.2014
Odpověď  Beat - ten motor co máš u svého dotazu má číslo ve správném formátu i když je to předělaná kývačka. Označení 18- je vždy u rámu a směrem k motoru pokračuje číslem motoru a rokem výroby. Před a za označením má být "kytička".    [Mirda444]   11.03.2012
Odpověď  Mirdo, a není to číslo zrcadlově obrácený? Jako když na levé půlce na zadním držáku tak aby šlo číst z leva..    [Beat]   10.03.2012
Odpověď  Beat - máš správný postřeh, na tom spodním obrázku je opravdu značení na pravém karteru, ale má být správně na levém. Mám dva origo motory 350/18 a oba mají značení na levém karteru. Ogar 350/12 má číslo ne pravém karteru, ale na předním držáku.
Ještě pro Petra. Dovařil jsem ty dva motory, protože jsem z nich chtěl postavit jeden Pérák se sidecarem a druhý jako Ogara. Vývojem času jsem ale raději investoval do origo motorů a ty dva mi zůstaly.    [Mirda444]   10.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na kterou půlku se vyráží číslo? Na nejspodnějším obrázku je na pravé 1/2, tady ten z aukra ji má na levý..    [Beat]   10.03.2012
Odpověď  Jestli se můžu zeptat, za jakým účelem Mirdo444 dovařuješ tolik motorů?    [Petr]   09.03.2012
Odpověď  Mirda mi nasadil brouka do hlavy a tak jsem si líp prohlídnul karter z půlbubnu, kterej je na dovaření krytu řetězu a předělání na Péráka prostě ideál. Tu vlnku z boku má už z výroby, takže stačí dovařit plochu pro šroubek    [Beat]   01.02.2012
Odpověď  obrázek 4 můžu potvrdit , u motoru s číslem na zadním držáku (stejně jako u péráka) 354-000437 , takže se jednalo o upravu od začátku výroby kejvaček    [mates]   31.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Obr.4 - vlevo pérák vpravo dvoupáková kývačka    [Mirda444]   25.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Obr.3    [Mirda444]   25.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Obr.2    [Mirda444]   25.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové diskuse na toto téma mne přiměla dojít do dílny a nafotit následující fotky. Zcela vpravo je karter OGAR typ 12, druhý z prava je karter Pérák typ 18 (ulomený oblouk), třetí je karter z dvoupákové kývačky s dovařeným obloukem a držákem krytu řetězu a poslední klasická kývačka rovněž dovařený oblouk a držák. OGAR má obecně mohutnější odlitek, silnější stěny. Pérák a dvoupáková kývačka mají stejné odlitky karterů, pouze forma měla zaslepeny ty části, které v kývačkovém rámu překáží, nebo nejsou funkční (oblouk a držák krytu řetězu). Podle čeho ale bezpečně poznáte rozdíl mezi pérákem a kývačkou je levý karter, kde u kývačky je vybrání dle obrázku č.4. Klasická kývačka má již oproti ostatním více rozdílů a dá se snadněji identifikovat.    [Mirda444]   25.01.2012
Odpověď  Snad 350/18 oproti pulbubnu ma pérák snad oblouk , nebo ne ? o otznaceny kartery šéslem ze spod. znaku je vice    [chose]   25.01.2012
Odpověď  Beriem spat. Suhlasim s Beat. Diery som si nepozrel pozorne, je to jasne.    [vittorio]   25.01.2012
Odpověď  Tak já nevim.. na co sem dávate ty fotky, když na ně nekoukáte, nebo nedočtete příspěvek?
Pérák má mít na pravém karteru v prostoru karbce dvě díry, jedna na středu a ta druhá na pravo je velká jako prase.. tohle má díru na středu a na levo- půlbuben    [Beat]   25.01.2012
Odpověď  Normálně je to třipade 18 ,akorát,že byl napadenej kutilem...
Ten oblouk co kopíruje dekl, je odříznutý a zpilovaný, proto bych v tom žádnou vědu nedělal. Buď to dodělat nebo jezdit.    [Ládis]   24.01.2012
Odpověď  Podla mna je to perak. Stopy po zvarani by sa nedali jednoducho zahladit pokial by karter nebol nejakym sposobom spracovany (chemicky lesteny alebo pieskovany, lesteny) a dokonca aj pri pieskovani myslim ze by tam ostali farebne prechody medzi materialmi. A farba toho zacinajuceho obluku mi pride rovnaka ako ostatne casti kartru. A na polbubnovke chyba cely ten naliatok na kryt retaze. Inak nie je tam vyrazene cislo ? Aj je tak je 18 ... alebo 354 ... ? a kde je vyrazene ak je. Je kopec dalsich detailov ktore mozu naznacit ci sa jedna o bastarda alebo original. Napr. povod motora atd. Pokial motor napriklad lezal 25 rokov stodole tak urcite prerabany nebude, vtedy take technologie neboli alebo neboli bezne dostupne aby niekto zvaral kartre. Lacnejsie bolo ich kupit nove. Po prestudovani uz prilozeneho linku kde moja malickost zacala temu na kartre a kratkom zamysleni majitela kartrov to musi byt uplne jasne co to je. Ospravedlnujem sa za roman ak to niekto docital az dokonca tak ho to muselo bavit :) .    [vittorio]   24.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ten obluk tam patri ako prkno na ....    [janko]   24.01.2012
Odpověď  Takže ten půloblouk pod víkem tam musí bezpodmínečně být jo? aby se to dalo považovat bezpochybně za typ 18    [Tomáš]   24.01.2012
Odpověď  Pokud šikovně doděláte ten půloblouk pod víkem, tak nikdo z venku nepozná, zda jsou to kartery z kývačky nebo péráka. Upřímně, ani já nejsem přesvědčen, že je to kývačka, kartery jsou si tak podobné, že to z těchto fotek není jistě poznat.    [gripen09]   24.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já pořád nevím ale když se podívám na jednu fotku tady z fora na ktere je udajne pérák typ 18 tak se mi zdají stejný s tím mým taky nemá oblouk pro kryt řetezu jen ja jednu díkru jinde v prostoru pro karburátor

A navíc kdyz detailne koukám na ten muj motor tak se mi nezdá že by to tam bylo dodělávané..i když tam nejsou hrany po odlévání.. [Tomáš] 24.01.2012    [Tomáš]   24.01.2012
Odpověď  Teoreticky hej,tie bloky su si dost podobne,aj ked podla mna to je velka skoda a ten co to robil to nedomyslel,pretoze podla mojho nazoru je dvojpakovy motor z polbubnovej kyvacky vzacnejsi ako z peraka,nakolko dvojpakovych 350-tiek kyvaciek sa vyrobilo maximalne 4000kusov.Ale to je nazor velkeho fanusika polbubnoviek :)    [swako44]   24.01.2012
Odpověď  Takze kdyz by se tam navařil oblouk pro kryt řetezu tak by se to dalo povazovat za repliku péráka??    [Tomáš]   23.01.2012
Odpověď  Podla mna je to tiez Polbubnova kyvacka,ten uchyt na retaz tam vyzera byt az moc dobre dopasovany,bez deliacich rovin po odlievani    [swako44]   23.01.2012
Odpověď  podívej se sem a najdi si foto karteru..
http://veteranforum.cz/in dex.php?id=11&idkat=1 14&idtop=176427

já to vidím na upravenou dvoupáku z kejvy    [Beat]   23.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhé foto    [Tomáš]   23.01.2012
 Přidat odpověď   (29) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006