MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306196 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 54 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 9.7.2020 03:19  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Motor z kývačky - dobová náhrada


 Dobrý deň!

Čítam diskusie už dlho a aj na základe práve prebiehajúcej prudkej diskusie ohľadne motorov z kývačiek som sa rozhodol napísať tento príspevok. Asi pred rokom sa mi podarilo kúpiť relatívne dobrý základ Péraka 350. Rám, blatníky, sedadlo, nádrž, vidlica a motor. Štítok na ráme je anglický a motor je evidentne 350/354, hoci je na ňom vyrazené číslo *N18-00921-56* Pri kúpe som ešte nevedel, na čo všetko si mám dať pozor a vyrazený typ 18 mi stačil. Všetko nasvedčuje tomu, že takto osadený motor v Péraku jazdil. . Svoj pôvodný plán na renováciu meniť nebudem, mne bude robiť rovnakú radosť tento motor ako továrna 18tka, mám to hlavne na jazdenie. Ale zaujímalo by ma, ako by ste postupovali pri renovácii takéhoto stroja, aby to bolo z pohľadu veteránskej obce košér. Je to dobová úprava, ale bez oblúka, nemá kryt karburátora a zapaľovanie je takisto kývačkové... dorobili by ste úpravy na Péraka? Bol by to falzifikát?    [miso251sk]   28.03.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Jestli vedeš kázání o originálnosti motorek tak určitě :)    [vana-hb]   30.03.2012
Odpověď  Mám chomovaný rámeček tachometru=jsem hi(y?)pokrat?    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2012
Odpověď  Já bych to neřešil a jezdil. Jestli se ti to podaří nějak ušmudlit v papírech typ motoru (v čr bez problému) tak to neřeš a jezdi. Časem třeba objevíš kartery na 18 a kdyby jsi chtěl motorku prodat tak je k tomu dáš a nebo je přemontuješ a hystorická ujma se nekoná - střeva jsou naprosto stejný.

A pamatuj si. Ti největší hi(y?)pokrati maji chomovaný rámeček tachometru .... .    [vana-hb]   30.03.2012
Odpověď  Sdílím tvůj názor Miso. Nenech se otrávit.    [Lada]   28.03.2012
Odpověď  To, že mám motor z kývačky neberiem ako tragédiu. Ultraortodoxní by možno taký motor videli radšej vo vysokej peci, ako v Péraku. Pretože to nie je originál. Ja sa budem tešiť z toho, že mám relatívne veľký, dizajnovo krásny paralelný dvojválec s pekným zvukom a zaujímavým výkonom v kombinácii s podareným zvyškom stroja, ktorý je pamätníkom zašlej slávy jednej značky. Že si pôjdem radšej spraviť radosť z jazdy a nie vrásky na čele z toho, že do tamer 99% totožnej formy nasadili inú sadu čisel a razníkom vyrazili iné znaky. To je moja definícia "hlavne na jazdenie". Ja osobne čísla nechávam rovnako ako boli, nič nebudem vybrusovať a prerážať, beriem to ako určitý príbeh daného stroja. Len mi je jasné, že vždy sa nájde niekto, komu to nedá...    [miso251sk]   28.03.2012
Odpověď  CIJOML - já pořád vidím typ 18. i na tomto vyměněným motoru. Takže z hlediska evidenční kontroly nemůže být problém.

To horší problém nastává,když je na Kývačce 350 model 354 vyměněný rám ,a všechny náhradní rámy z JAWY jsou značený N353-xxxx . I když jsou třeba Kaliforniový,nebo použitý na 350 ccm motorce.
Jak potom ÚŘAD zapíše VIN motorky?    [Monty]   28.03.2012
Odpověď  Trochu mě zaráží ten váš termín "hlavně na ježdění". Na co jiného by měla motorka být?
Motor je jistě dán do motocyklu jako náhradní, ale otázkou kdy.
Jako renovátor se můžete rozhodnout, zda renovovat do stavu, kdy motocykl vyjel z výroby, nebo do stavu, do kterého si jej dobový majitel upravil. V obou případech jde o renovaci. Pokud ale dáte jiný motor jen za účelem zpojízdnění, nebo se jedná o motor, který byl vyměněn v nedávno minulé době, nelze hovořit o renovaci.
Kdo si myslí, že jde jen o slovíčkaření, nechť se nad touto problematikou zamyslí podrobněji. Vezměme si například situaci až jednou bude tento motocykl na prodej. Co bude v inzerátu napsáno. Jawa 350 typ 18 Pérák, nebo Jawa 350 typ 18 Pérák s motorem z kývačky, nebo Jawa 350 typ 18 Pérák dobově upravený majitelem? Zde se ono slovíčkaření přemění v reálné peníze a rozdíl v nich bude značný.
Ještě bych dodal, že opravdu původní, dobově úpravený stroj může být z historického hlediska mnohem zajímavější, než stroj sterilně zachovaný ve stavu, kdy vyjel z výroby.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2012
Odpověď  [miso251sk]:Ano toho som si vedomý.Momentalne takú 350ku skladam,dvojpakovy motor sa daval na polbubnovky,ale aj tieto,,polbubnovkové,,motory boli zo spodej strany blokov značené 18xxx no tento je značený 354xxx.Výrobne číslo bohužiaľ nemá vyrazené teda sa nemám čoho iného dzať,takže jediné možné vysvetlenie podľa mňa je,že sa jednalo o náhradu peráckého motora zo 60.tych rokov.Stretli ste sa už niekto s takýmto motorom ?    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2012
Odpověď  swako: na začiatku výroby sa vyrábali aj dvojpákové kývačky, ak sa nemýlim, boli s polbubnami tak ako Pérak. Takýto motor sa dá tiež identifikovať podľa stôp po deliacich rovinách formy pri držiaku krytu reťaze. viz

http://www.veteranforum.c z/photo.php?photo=photos/ 2011/0821090001327528514. jpg    [miso251sk]   28.03.2012
Odpověď  Monty samozrejme cislo se neeviduje, eviduje se typ a ten rozhodne neni 354 ale 18 takze to s tim nemenenim znaku vozidla neni tak pravda.    [CIJOML]   28.03.2012
Odpověď  přesně tak souhlasím mě v péráku 354 nevadí mám to na ježdění ne na výstavu    [ladic]   28.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  ..    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravim chel by som sa zapojit do debaty.Nedavno som sa dostal k motoru,ktory je podla vsetkeho z 354ky avsak original bol vyrobeny ako dvojpaka(ulozenie na nakopavaci polmesiac nieje vobec opracované) mohol byt vyrobeny ako neskorsia nahdada do perackych motorov ?    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2012
Odpověď  Já bych dovařil oblouk kolem krytu zapalování(vypadá ulomený?) a složil motorku takto.
Motor( nebo jen blok motoru) je jasně novější než motorka,ale vždyt je to náhradní díl,jako nádrž nebo kola,pouze má navíc výrobní číslo. Kdyby jste měl ještě nějaký dobový doklad o výměně motoru,tak to nemá už žádnou chybu.

Případně spáchejte "podvod" a vyražte na zadní patku motoru stejný číslo motoru jako je na štítku. Sice budete prznit historii,ale vždyt je to jen tuctová JAWA,žádný obraz od Picassa. Je to Váš soukromý majetek, tak Vám do toho nikdo nemůže mluvit.Číslo motoru se stejně neeviduje(aspon v Čechách) takže ani neměníte identifikační znak vozidla.    [Monty]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  9    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  8    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [miso251sk]   28.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [miso251sk]   28.03.2012
 Přidat odpověď   (24) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006