 Zdravím Jde mi o hluboké blatníky, které byly namontované na péráku ZB (1948) se sidecarem, na tom péráku bylo také dodatečně nabastlené sedlo z 500 OHC, Ty blatníky údajně z OHC nejsou a nepřipadají mi jako domácí výroba. Ptám se - viděl jste někdo takovéhle blatníky a mohlo to s těmito blatníky vyjet ze ZB v r. 1948, v TP byla zapsána i sajda bez uvedení typu ? Na té fotce celého péráka ten přední hluboký byl vyměněn za mělký, protože hluboký se nelíbil, původně tam byly oba ty hluboké. Díky [tour] 10.04.2012 Přidat odpověď |
| Z Ohc nejsou, celkově je to zbastlenina co dům dal. Připadá mi, že je tam i tacho z kyvačky .. [Honza] 25.08.2012 |
| Když se podíváte na nádrž je tam kolečko, zadní odrazka zapuštěná v blatníku s těsnící gumou,klasická spínačka, ze 48 roku je tam možná rám a motor což je docela běžný případ starších péráků upravovaných dobou kdy se prodávaly náhradní díly v 50. letech (blatníky, vidlice, kastlíky atd). Chtěl jsem se zeptat jestli tyto hluboké blatníky nejsou třeba z jawy 500 ohc "šnek" jen mě to tak napadlo. [Jirka1850] 25.08.2012 |
| A viděl někdy někdo nějakou "oficiální" fotku z Jawy jak je dělají nebo propagují? Podle mě je to samodomo na sto způsobů. [vana-hb] 24.08.2012 |
| Jo- myslím, že to mohlo klidně vzniknout v JAWě.A úplně stejně to mohl vyrobit šikovnej klempíř od Sodomky, nebo kdekoli v Horní Lhotě. Mít takovej kousek na dvoře, asi bych to udělal celý znovu, když stejně některý věci jsou už udělaný.A blatníky tam nechal. [Monty] 16.04.2012 |
| Problém je že i kdyby to tak bylo, tak pravdu se o tom asi nikdy nedozvíme :-) Jinak rada: podle linek se určitě nedá posuzovat originalita, viděl jsem už dost očividně přestříkaných dílů i celých motorek s krásnýma linkama, lidi to prostě chtěli mít pěkný ;-) [meela] 16.04.2012 |
| Monty - o výrobě blatníků v Jawě nic nevím, ale jestli máš pravdu, tak když se v Jawě tedy dělaly malosérie blatníků na 500 /01 ze tří kusů, tak se tam mohly taky dělat malosérie hlubokých blatníků na péráky stejným způsobem nebo ne (dokonce by to časově asi i sedělo), asi by to pak vysvětlovalo i ty perfektně udělaný linky na těch blatnících ? No jestli ty blatníky někdy nechám opískovat, tak sem ty fotky dám, není co skrývat. Teď ale opravdu co s nimi, nechat je tak jak jsou, ale je k nim původní jenom rám a kastlíky ve stejným odstínu, nádrž je přechromovaná a přední vidle asi už přelakovaný a nebo to dát všechno do novýho laku a zmizí navždy patina i s linkama ? [tour] 16.04.2012 |
| Víte něco o zpracování plechu? Vyrobit takovej blatník z jednoho kusu znamená formu za hodně veliký peníze,a karosářský lis. V padesátých letech jich v republice bylo maximálně deset. I JAWA na modelu 500 OHC typ 01 dělala blatníky ze tří dílů - bylo to v malý serii levnější. A druhá věc - proč by ten někdo superschopný použil Pérácký seriový vzpěry, úplně nesmyslně připevněný daleko od okraje????? Pevně věřím tomu, že když blatníky opískujete, budou nástavce blatníků přivařený autogenem na tupo k původním Péráckým, svary rozklepaný,a celek znovu olemovaný. Byla to tehdy zcela běžná karosářská technologie, je tak udělaný kdejaký starý auto. [Monty] 14.04.2012 |
| Díky za postřehy a názory, klidně ještě někdo přihoďte. Jenom doplňuji, že já tu o těch blatnících nepíšu nikde jako o prototypech, unikátech, maloseriích apod. Ponechám si svůj názor, že to někde někdo vyrobil záměrně jako hlubokej blatník z jednoho kusu tlustýho plechu a asi to chtěl na péráka, tak tam namontoval originál držáky z mělkých péráckých blatníků. Jsem přesvědčenej, že doma si ten jednolitej kus blatníku nikdo nevyrobil, to bych spíš spekuloval, že někdo použil blatník z úplně jiný motorky (ale jaký ?) a vzpěrama z péráka z toho udělal péráckej a to včetně linkování, asi to byl veteránista nebo perfekcionalista. Alespoň jsem se utvrdil v tom, že zbavovat se jich, by byla blbost, lepší bude je namontovat (viz meela), jezdit s nima a dál spekulovat. Ještě jednou díky. [tour] 14.04.2012 |
| Tady ty zadní kryty kola z kývačky jsou taky zajímavě vymyšleny na zadní kolo na péraka.I s blikny. [elstrem] 12.04.2012 |
| Já jsem k těmhle blatníkům vždycky skeptický, hlavně když se podívám na vzpěry - vždycky tam jsou sériové vzpěry kterým jde prolis až pod blatník (zbytečně). Přeci kdyby někdo (jawa, nějaké družstvo) vyráběl celý blatník (což by určitě nebylo levné), tak by nejspíš udělal i jiné vzpěry které by tam seděly... Ale zase na druhou stranu se mi tyhle blatníky líbí a na motorce bych si je klidně nechal :-) Na těch tvých by bylo potřeba dát dolů barvu aby bylo vidět jestli nejsou bočnice přidané a to by byla škoda, lak mají zachovalý... [meela] 12.04.2012 |
| nevím? A už tu zaznělo, že jsou to blatníky z jiné moto naspasované na péráku? A nebo malovýroba nějakého družstva, Pokud jsou z jednoho kusu je to tovární domase většinou bastlily na původní blatník nějaká postraní lízátka. [Mirek] 12.04.2012 |
|  Jedna věc,nemusí to být zrovna "domácí výroba" ale ty blatníky mohou být vyrobeny továrně - ale nemusí to být přímo v Jawě.Tehdy národní strojírenské podniky byly dobře vybavené a nebyl problém aby si zasloužilý dělník mimo pracovní dobu vyrobil něco pro sebe.Tyto blatníky byly podle popisu na Zbrojovce 1948,takže těžko je to tovární modernizace z roku 1953.Přikládám foto stavby mého dědy,tohle přibližovadlo si dělal sám a blatníky si vyrobil s povolením svého vedoucího v tehdejším n.p.Karosa. A tyhle konspirace ohledně "tovární prototypů" a "speciálních vývozních typech" jen nahrávají těm co se snaží prodávat tyto stroje jako vzácnosti ("nesehnatelné","velmi málo vyrobených kusů" atd...).Tyto stroje jsou sice raritní,ale nelze je brát jako tovární výrobu bez průkazných podkladů. [Martin Štindl] 12.04.2012 |
| možná se dostanu na tenkej led ale co když v roce 53 když už měli v hlavě kývačku s hlubokejma blatníkama tak je napadlo takhle "zmodernizovat" i péraka. Prostě jen takovej poslední pokus o modernizaci o kterym se nedochoval žádnej důkaz ani spis. Pracuju ve firmě kde se výrábí elektromotory jako vývojový technik. Když se tady udělá nějaká změna nebo jen pokus o změnu na stávajícím motoru nikdo to nikam neeviduje protože to je prakticky vždy jenom vlastní iniciativa toho danýho vývojovýho technika. A teprv když se ujme tak se někam zaeviduje. Tahle změna s blatníky se prostě neujala protože už byla vymyšlená kejvačka tak o ní ani nezůstal žádnej záznam. Co vy na to ? [Mirek F.] 12.04.2012 |
|  Poslední foto, mám jich víc, ale nemá cenu to sem cpát. Trochu bych se přiklonil k názoru od Mirka F. Ty držáky hlubokých blatníků vypadají asi stejně jako ty na mělkých blatnících, ale myslím si, že tyhle hluboký blatníky si jako perfektně olemovanej a vylisovanek výrobek doma nikdo nevyrobil - viz konspirace od kolegy. Prostě se mi to jeví jako jinak tvarově vylisovanej blatník, ale asi se stejnejma držákama. Beatovo dobový tuning blatníků mi na první pohled taky nepřijde jako domácí výrobek ? Ať žijou konspirace..., alespoň je o čem ... [tour] 12.04.2012 |
|  další [tour] 12.04.2012 |
|  fotky zevnitř [tour] 12.04.2012 |
|  tady máš podobný dobový tuning [Beat] 12.04.2012 |
| Jestli jsou na prodej tak mám zájem. Dej vědět na @. díky [springer] 11.04.2012 |
| A není se už na čase zamyslet nad konspirační teorii že je možná malá šance že se tyto blatníky vyráběli v nějaké malé silně prototypové serii ? Neříkám přímo jawou ale nějaký družstvo nebo kovozávod to mohl nabízet ? Je to jen moje teorie které bych chtěl věřit protože těchto blatníku se už objevilo spoustu a tyhle vypadají opravdu jak tovární. Tohle by jen tak někdo doma nesvedl to se na mě nezlobte a to že dřív byli lidi šikovnější s tim na mě nechodte... dnes jsou šikovnější. [Mirek F.] 11.04.2012 |
| Omlouvám se za zbytečně nevrlý předchozí příspěvek, psal jsem to včera večer po návštěvě hospody, dneska ty blatníky nafotím ještě zevnitř. [tour] 11.04.2012 |
| No prostě tam žádný svary nejsou, je to těžkej tlustej plech, rozhodně je silnější než mělký pérácký blatníky, který mám v garáži. Kejvačky mám taky a s těma to nemá nic společnýho, ale těžko to dokážu. [tour] 10.04.2012 |
| Přední blatník nebude z kejvačky. Má jiné rádiusy konců a je daleko hlubší. Šáhni dovnitř jestli tam není někde svár. Vypadá to jako upravenej péráckej. [Rix] 10.04.2012 |
| První fotka - blatník z kývačky plus dobastlené držáky, aby to šlo namontovat na péráka. Poslední fotka - dovařené samodomo ty "bočnice", aby na jezdce nelétalo bahno a voda v dešti. Určitě ne žádná rarita, ani prototyp ani nic podobnýho. Můj názor. [vwkafer] 10.04.2012 |
|  a poslední [tour] 10.04.2012 |
|  další [tour] 10.04.2012 |
|  další foto [tour] 10.04.2012 |
|
|