MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 153 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 17.6.2024 19:11  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa Pérák - rady před náročnou renovací


 Ahoj,

delší dobu se snažím odtrhnou to malých kubatur (stadíků) a pustit se do něčeho většího. Pár let mám doma Péráka 250tku, rok 1948, měl by to být na 95% Janeček. Štítek mám anglicky, je na něm zetko v kroužku s číslem 11-17***. Motor a štítěk souhlasí (super :) ). Jelikož je to první "velká" motorka co budu renovovat, rád bych vás poprosil o rady co je třeba na motorce špatně, co by tam mělo být, kde bych mohl čerpat atd.

Stav motorky je hrozný?! :) Ale nebojím se toho, bude to běh na hodně dlouhou trať, jak finančně, tak časově, ale chci do něj jít :).

Prosím tedy o rady, před poměrně náročnou renovací.

Několik fotek tady - http://www.motokuba.cz/in dex.php?option=com_conten t&view=article&id =72&Itemid=265    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Napiš mi prosím na mail.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2012
Odpověď  Kolik si za to představuješ?    [kupec]   31.08.2012
Odpověď  Jinak pokud má někdo zájem. Pérák je na prodej - z důvodu koupě jiného stroje. Mail je jakub.cr@gmail.com    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2012
Odpověď  vana-hb:
on ten vrak byl za solidni cenu a mam ho doma nejaky patek.. :) Nekoupil bych hromadu srotu za hodne penez ;).    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podle mě děláte z komára velblouda - na renovaci je to skorot to samé, pérák je motorka a cz125 je lepší moped, ani jedna z motorek nemá zásadně větší hodnotu ... "prašť jak uhoď" a bral bych co se mi víc líbí.

Jediná chyba byla, že Standa horlivě koupil první vrak co viděl. Ten vrak porostlý lišejníkem je hodně velká skládačka a jako nejlepší alternativa by bylo koupit druhou kompletnější a tuto nechat na díly nebo rozprodat. Když ty díly přelízneš ocelákem na flexe a natřeš základem tak ti na aukru utrhaji ruce ... .

Pro začátečníka to chce něco jako je na fotce co jsem přiložil.    [vana-hb]   19.04.2012
Odpověď  Já zas myslím, že standa zvolil správnější postup. Obou tipů motorek je zatím hodně a péráků snad ještě víc než čz, takže mít jednou obě nebude asi ještě pár let problém-půjdou sehnat. Co však dělá podle mě Standa dobře, je že než se jako zkušený mopedista pustit do "velké" motorky, která je namixovaná, (ostatně to je nemoc všech péráků, snad všechny jsou nějak zmixovené mezi sebou) tak je lepší začít podle mě jednodužší čezetou, které nejsou tak namixované a dokonce jsou naopak k sehnání krásně dochované kousky. Takže jako začátek vstupu do světa "velkých" motorek, bych také raději začal jednodužší čz 125/150 a když teda obě tak péráka bych si nechal až jako druhý velký motocykl až po zkušenostech z renovace čz.
Podle mě je pro začátek jednodužší než pérák a péráků je víc než dost a za dva až tři a více roků si ho může koupit znovu a bude už více vědět co a jak.
To je můj pohled na věc.Podle mě je pérák trošku větší (náročnější) sousto než čz.    [martin S.]   19.04.2012
Odpověď  ZČ: Přesně jak píšeš , naprosto souhlasím , není co dodat !!!!!    [karel]   19.04.2012
Odpověď  To rádlování na víčku nádrže je docela problém není to moc do hloubky, já měl takové původní dal ho na chrom a vrátilo se bez rádlování, buď ho vyměnili nebo obrousili.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2012
Odpověď  Standa_2,ted je na iveteran.cz,něko vymění zetku za péráka.
http://www.i-veteran.cz/i nzerce/moto/_foto.php?m=0 000316673    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2012
Odpověď  Standa_2: pokud se rozhoduješ mezi pérákem a zetkou, tak to vidím naprosto jasně. Musíš mít oboje. Dřív, nebo pozdějI. Nic neřeš a zůstaň u toho co máš. Pokud ti sedí číslo motoru a rámu, tak se toho drž při stavění. To samo o sobě je velmi cenné. Ostatní dáš časem dohromady. A pokud ne, tak taky nevadí. Já tam měl náhradní motor z první kývačky, ten jsem vyměnil za pérácký, tak mě to nesedí. RADOST TO NEKAZÍ.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.04.2012
Odpověď  Takze diky tejto diskusii som odhalil nedostatok na mojom peraku. Po namontovani zzadneho kolesa som mal stale volu na zadnej ose celkom velku. Takze je to pravda ze FJ zadne koleso je uzsie ako komunista ? Potvrdte mi to prosim ak je tomu tak. Prosim hodte sem dlzku (sirku) toho naboja aby som to vedel preverit ci je to moj problem. Dakujem    [vittorio]   19.04.2012
Odpověď  co te jeste prijde na ranec je hlinikovej prepinac svetel.jeste bych rekl ze vicko na nadrzi ma bejt radlovany na fj nebo zbrojhovku myslim    [free]   18.04.2012
Odpověď  Stando- Já osobně bych taky neměnil čz 125 t je sice krásná motorka ale pérák je prostě klasika. Vůbec by mě nevadilo že ho má každej. Proč ho má každej ? Protože je dokonalej :) Je to krásný svižný svezení, pohodlný a spolehlivý. Věř mi že jednou budeš litovat. ČZ 125t je furt dost a za rozumnej peníz ale pérák si už ted drží svou cenu. Já bych neměnil.    [Mirek F.]   18.04.2012
Odpověď  Dal jsem ho do inzerce. Pokud by někdo věděl o někom kdo by rád měnil.. tak napište.. ;)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  skvarek:
takze opacny problem..?! :) Doufam ze se mi podari neco sikovne vysmelit.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  A v dnešní podobě - je to sice skládanka ale JÁ to neřeším mám ji na ježdění a spokojenost.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  S tímhle jsem začínal.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Já se k pérákovi dostal opačně - vyměnil jsem hromadu šrotu za Téčko.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  raději bych bral 125 b.. :) . No uvidíme, zkusím dát péráka do inzerce a necháme se překvapit.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  Za 250tku péráka někdo ochotně nabídne ČZ 125T v podobném stavu,ale už ne ČZ 125B.    [Martin Štindl]   18.04.2012
Odpověď  125 se mi vždy líbila, že to byla taková drobná lehká motorka. Mám 183 cm a jsem poměrně hubené postavy :), tak si myslím, že by to ani nebyla špatná volba.

Myslíte, že je reálné vyměnit péráka za 125 t,b ? Ptám se z důvodu, že nějak moc nesleduji ceny těchto strojů.. ;)


Jinak, moc děkuji za Vaše reakce.. po pravdě jsem jich nečekal tolik. ;) Děkuji    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  Až na ty zalomený nohy,na ČZ 125B/T se oproti péráku sedí příjemněji.    [Martin Štindl]   18.04.2012
Odpověď  Jeslti to máš na ježdění tak neměň - čz125 je motorové kolo a podle toho je s tim svezení - dál bych s tim nechtěl jed ani za zlatý prase. Přeci ten pérák už nějakého koně má a docela si s tim pojezdíš.    [jan]   18.04.2012
Odpověď  Přemýšlím nad výměnou za ČZ 125 t a nebo b.. tyhle zetky se mi odjakživa líbí.. Nechce někdo vyměnit..?! :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  U zadního chybí vzpěry.U předního my přijde podle tý úvodní fotky,že je ze spodu trochu okousaný.Těchle předních je v inzerátech pořád hafo a moc o ně zájem není.Stačí se mrknout třeba na aukru,zadních je mín.Dej je na aukro,tam se prodaj.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  No zkus je sundat trochu očistit a dobře nafotit a možná by je někdo za 3K vzal. Ale z fotky moc dobře nevypadají. Ale pod 2tis. bych je neprodal. Někdo má jinej názor ?    [Mirek F.]   17.04.2012
Odpověď  škoda.. moje blatníky tedy dám dolu a zkusím je prodat :). zájem někdo nemá? Cena by teda mohla být kolem 3 tis.?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  Ty blatníky už jsou pryč...    [fikuscz]   17.04.2012
Odpověď  Jolek:
pokud do ní půjdu, jako že asi ano, tak budu podávat info.. to je jasný.. ;).

Ono, když to péráka budu sypat poměrně dost peněz, tak chci aby výsledek byl 100% :)

Mirek F.:
náhodou to asi nenajdeš a i-veteran že? :(    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  podle čísla to podle mě FJ ještě je. Líbí se mě tvůj přístup k renovaci, pak se nám pochlub jak jsi dopadl s kompletací.    [Jolek ]   17.04.2012
Odpověď  ted byli jedny FJ blatníky na i-veteranu. Krásnej stav a cena 5000,- což mě příjde good s tim že tyhle za 3000,- prodáš tak to je krása. taky bych šel do FJ bejt tebou. Blatníku je dost.    [Mirek F.]   17.04.2012
Odpověď  Rok je 1948, podle čísla co jsem se koukal, by to měl být FJ?! Je to tak? Pokud ano postavil bych motorku, která odpovídá číslu, původnímu rámu a roku. Rád bych se držel těchto údajů. S renovací nebudu spěchat, takže pokud seženu blatníky za rok, seženu je za rok.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  to Standa_2: Masku máš správnou na FJ. To druhé víko motoru je to správné, jen jestli se ti ho podaří použitelně zavařit.

to elstrem: Blatníky na fj jsou pořád sehnatelné, kažkou chvíli nějaký vidím na inzerci. Samozřejmě, že se sám musí rozhodout jaký typ bude dělat, má tam toho tak půl na půl, ale základ (rám, motor, nádrž) má fj a to není špatnej základ na renovaci.    [Jolek]   17.04.2012
Odpověď  A shánět FJ blatníky,čili s lemem dovnitř už asi nebude jen tak snadný,nehledě na jejich jistě vyšší cenu.To už bych radši prodal ten rám,co máš a sehnal bych kostru na komunistu.Na tu bys měl skoro všechno.Akorát bys sehnal nosič s krátkými vzpěrami.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  Ta maska z aukra,je ta samá,co máš na ní ty.čili ta samá.Musíš se rozhodnout,jakej ročník chceš stavět.prvně.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jolek:
děkuji za info. Mohu poprosit o informaci, za kolik by mohli jít ty blatníky? A kolik stojí ostatní dly co mi chybí, zhruba asi..??

Jinak doma mám ještě jedno víko.

jinak maska je OK? Nasel jsem jednu na aukru - http://aukro.cz/maska-na- jawa-perak-fj-i2279791099 .html

Díky moc    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  taky bych to tak černě neviděl, blatníky bez lemu jsou celkem drahý, ale zase máš celekm pěkný komunistický, který můžeš slušně prodat. Kola se dají sehnat za pár korun. Tachometr vyměníš fj není o nic dražší než komunista. Vidlice by mohly být už dvoumaznicový ale na 3 díry, takže taky žádná pálka. U motoru koupit jen víko zapalování, válec máš správnej. Výfuky taky vklidu prodáš a koupíš správný.    [Jolek]   17.04.2012
Odpověď  A jo,no tak to bude mít horší.Zase shánět blatníky s lelel dovnitř bude taky ranec.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  Vzdyt ma propojeny drzaky baterioveho kastliku. Takze spis FJ nebo Z, nee??    [Ondra]   17.04.2012
Odpověď  Zdar,taky se připojím do diskuze.Stačí sehnat přední masku z novějšího modelu,taktéž i tachometr.Sehnat zadní nosič s krátkými vzpěrami,senat nádrž s kolečkem a máš připraveno na pěknýho komunistu.Tedy ještě pokud máš rám s dlouho vzpěrou na krku řízení?.S ohledem k tomu,že už máš ty výfuky na novější model.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2012
Odpověď  Já to myslel s tím slepencem tak, že bych bez problému použil díly z víc motorek - koupit ještě jednu a poskládat to. Ale pochopitelně bych dodržel aby na tom výsledku byly ty díly co tam maji k tvému roku být.    [vana-hb]   17.04.2012
Odpověď  Tak je to začátek roku 48 tam bude určitě nádrž fj. Ze Zbrojovky by tam toho moc být nemělo. Jinak téměř každej pérák si prošel za ta léta různými úpravami a proto pokud trváte na původním stavu, vždycky je to spojený s různýma úpravama. Pokud ho chcete prodat a koupit jinýho, tak s největší pravděpodoností bude potřebovat taky pár úprav. Je už na zvážení, jestli se to vyplatí.    [Vojtech]   17.04.2012
Odpověď  Stando to mě u péráku taky odrazuje že je spousty typu a roků a milion rozdílů nejni nad to snad koupit nějakou nálezovku v původnim stavu    [pepa]   16.04.2012
Odpověď  Mirek F.:
zatím ho asi neprodám.. ;)


vana-hb:
no, on je problém v tom, že jsem trochu puntičkář :(, rád bych to chtěl mít na 99,99% přesně.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Jestli budeš renovovat včetně laku tak je naprosto jedno že je to "skládačka". Vlastně proč tomu říkat skládačka? můžeš tomu říkat dobové úpravy a po laku to nikdo (ani ty) nepozná.    [vana-hb]   16.04.2012
Odpověď  Pokud by ses rozhodl ho prodat hlásim se jako první ;) Mě by nevadilo že to je skládačka (stejně to 90% lidí-laiku nepozná). A po speciálce bych si chtěl udělat péráka. Takže na mě když tak mysli, díky.    [Mirek F.]   16.04.2012
Odpověď  ..tak to bych mel asi na vymenu nadrz Z za FJ se zavitem M10x1 :)    [Ondra]   16.04.2012
Odpověď  Nenech se vyděsit, podle mne máš docela dobrý základ složit Zbrojovku, něco budeš muset povyměňovat, Třeba nádrž s FJ za Z a pod. myslím, že se v tom docela už orientuješ a hlavně nezapomeň,že Péráků je hafo, je to však dobrá motorka i na svezení.Škoda, že jsi se ukvapil třeba s vejfukama, tam budeš potřebovat s převlečkou a ne s maticí. Tak vydrž, nepospíchej a dáš TO. Jindra    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Což o to. skládačku.. ale kdyby tam bylo aspoň vše co tam má být.. :(. Jakou má asi taky cenu?

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Vůbec se ti nedivím. Já bych to vzdal. Zrenovovat skládačku bych taky nepřekousl.    [fikuscz]   16.04.2012
Odpověď  To zadní sklíčko ve světle je zase podle roku. Proužky se dávaly ještě ve 49, komunista už měl diamant.    [fikuscz]   16.04.2012
Odpověď  Noooo začínám být odrazován :). Mohl bych to udělat tak jak to je - to nechci, rád dělám motorku, tak aby na ní bylo vše 100% tak jak to má být. Za blatníky bych dal aspon 2tis-3tis za kus, vidlice nevím cca asi tak 2 tis?.. No teď jsem nahlodanej :(. Nebude lepší ho prodat a koupit třeba nějaký téčko? Ty se mi právě taky líbí, ale pro péráka jsem se rozhodl z důvodu, že je doma.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Tak to svetlo by melo byt s prouzky. Tachometr, pr.tlumice a ty blatniky jsou spatne. Maska je spravna. Prepinac svetel by mel byt hlinikovy, a ten stojanek asi kovovy...    [Ondra]   16.04.2012
Odpověď  Těžko v tomto případě radit k čemu máš blíž. Na rovinu, pokud z toho budeš chtít udělat něco relativně "čistokrevného" bude tě to stát ranec. Když budeš chtít Janečka musíš sehnat oba blatníky, vidlice, tachometr, oba bubny 150mm, zadní střed by měl být užší a špice z obou stran na navlečení, rozeta 44 zubů, na motoru válec s neviditelnými štefty, pravé víko motoru......
Je toho hodně. U Zbrojovky to bude podobné. Nejlevněji tě asi přijde komunista ale v tomto případě ne o moc :-(    [fikuscz]   16.04.2012
Odpověď  fikuscz: k čemu mám nejblíž? :) FJ? nebo komunista?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Co jsem vypozoroval, blatníky mají lem ven, přední blatník je ze ze stran přidělán 4x šroubem. Zadní blatník má zapuštěnou odrazku. Zeptám se ohledně zadního světla, má tam být to samé co je na Jawě 555 a nebo se sklíčkem, co má jakoby proužky?

Na masce mám otvor pro šroub k držáku řídítek, tedy FJ?! Podle mě, co jsem si zatím přečetl, tak jsou špatně blatníky - ty by měli mít lem opačně?

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Stando je to bohužel skládačka. Budeš se muset rozhodnout jakého péráka sestavit a podle toho sehnat díly nebo ho zrenovovat tak jak je a smířit se s tím co máš.    [fikuscz]   16.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  6    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  5    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  4    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak jsem udělal nějaké další fotky.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  ..oprava, myslim ze Palivovy kohotek byl MOTEX M10x1    [Ondra]   16.04.2012
Odpověď  No,tak tm pádem bys tam měl mít blatníky s lemem dovnitř,tady jsou ven.A u zadnho ti chyběj vzpěry blatníku.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2012
Odpověď  Zdravim, kupoval jsem dily z peraka 1948 11-18xxx, a rozhodne mel prvky FJ.
Maska svetla se sroubem, nadrz FJ se zavitem M14x1,5 a spinackou s ukazately rychlosti, pr.blatnik mel lem dovnitr a pr.vidlice jednomaznicova se svem    [Ondra]   16.04.2012
Odpověď  Pérák FJ do čísla 11-26000 (1946-1947), Zbrojovka do 11-46000 (1948-1949), tzv. komunista od 11-46001 (1950-1952). Zbrojovka do čísla 30500 blatníky stejné jako FJ. Někde je ti tabulka v excelu kterou jsem dělal. myslím že v ní moc chyb není.    [HonzaBK]   16.04.2012
Odpověď  no v tom odkazu autor péráky rozděluje jen na dva druhy fj a zbrojovku. Zbrojovkou myslí péráka po roke 1950 a fj před rokem 50.    [Jolek]   15.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Děkuji za odkazy - určitě mi pomůžou ;). V odkazu kde je popsán rám, se píše u rámu FJ: <I>výztuha bateriového kastlíku je u FJ celková, zatím co u zbrojovky jsou jen dvě packy <I>

Já mám výztuhu celkovou - fotka.

Pokud chcete nafotit nějaké detaily, napište mi jaké a já je v týdnu nafotím ;).

Díky    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Odpověď  jo a ještě tachometr jsem zapomněl ten tak taky patřit nebude.    [Jolek]   15.04.2012
Odpověď  no vzhledem k tomu že to je podle čísla jeden z prvních péráku z roku 48, tak bych ho za zbrpjovku nepovažoval. Dle mého názoru by měl mít vše jako fj, blatníky s lemem dovnitř, u vidlic by se dalo polemizovat jestli má mít ještě jednomaznicové nebo ne. Mám péráka s číslem 11-16... a je to ještě rok 47, a je to čistě fj. Z těch fotek toho zas tak moc poznat není, třeba kastlíky, středy kol. Jo a výfuky jsou až z nejnovějšíhjo práka ty tam podle mě nepatří určitě.    [Jolek]   15.04.2012
Odpověď  Informace čerpej zde: http://zc-moto.webnode.cz /technika/jawa-perak/

http://www.jawyletadla.wz .cz/Jawa250.htm

http://perak250.wz.cz/1.h tm    [fikuscz]   15.04.2012
Odpověď  Označení u tlumičů FJ je správně, to nic nevylučuje. Jinak jsem si ještě všiml špatného pravého víka motoru.    [fikuscz]   15.04.2012
Odpověď  To Standa_2,já mám rámu u tlumičů taky vyraženo FJ.A má rok výroby 1951/komunistu/.Takže podle toho se řídit nelze.Záleží u výztuhy na krku řízení,zda je dlouhá,či krátká.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Odpověď  Koukal jsem se různě po obrázkách na internetu a nekolik péráků je taky rok 1948 a mají FJ (zatím tápu, nechci se dohadovat ;))    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Odpověď  Jinak řídítka jsou špatné, to už vím.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Odpověď  Děkuji za rychlou odpověď. Před nádrží co tam je teď /FJ, tam byla taky Fj a byla ve stejném stavu jako celá motorka a podle slov majitele by měla být jen rozebrána (ale to slyším pokaždé :) ). Na rámu u tlumičů je vyraženo FJ.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Odpověď  Špatně na motorce jsou určitě řidítka, nádrž by měla být se znakem "Z", zadní blatník s odrazkou na přišroubování ne se zapuštěnou do blatníku a přední blatník přichycen pouze 6ti šrouby (to na fotkách není vidět)    [fikuscz]   15.04.2012
Odpověď  Asi to máš bohužel poskládaný, já mám výrobní číslo 11-18... rok 48 a měl jsem tam ještě FJčkový blatníky, ale je možný, že vývozáky měly už Zbrojovkový blaťase?    [Jíra]   15.04.2012
Odpověď  Zdar,myslím,že Janeček má blatníky s lemem dovnitř,tady jsou s lemem ven,čili na ovější model,po roce 1951/komunista/.Tím pádem i stojan by měl být železný,ten co tam máš hliníkový,je taky na novější model.Ty řidítka my přijdou taky nějký vysoký,ale třeba jsou jen víc natočeny.Práce tě čeká vela a nejhorší je vyznat se v těch rozdílech,dle roku výroby.Těd jsem tím zrovna procházel a už to mám za sebou.Tak hodně zdaru a at se dílo daří.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Odpověď  Rok 1948 už není "Janeček" ale "Zbrojovka". Máš blatníky s lemy ven, Janeček má úzké blatníky bez lemu.    [fikuscz]   15.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2012
 Přidat odpověď   (84) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006