MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306208 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 164 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 10.7.2020 04:52  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Perak FJ 1948


 Poradite, budu skladat peraka FJ 48. A mam par nejasnosti..
1, Jednomaznice se svem nebo uz Zbrojovkova vidle s dvema?
2, Zelezny stojan nebo hlinik?    [perak48]   03.03.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak mám další přírustek.Dneska mi volal pan inz,který si dávám,na schánění dílů na FJ z 47,že má doma nějaké díly,at se přijedu podívat,že se toho rád zbaví.A přivezl jsem rám z anglicky psaným štítkem,v.č.12046,r.v 1947,na zadním nosníku je vyraženo to samé číslo,na zad.tlumičích je vyraženo FJ,k tomu kompletní motor z tím samým číslem,nádrž z logem FJ,kastlíky,kola,zadní blatník bez lemu a bohužel kompletní předek tam asi nepatří,jelikož tam je maska bez dirky na šroubek,tlumiče z dvěma maznicemi,tachometr znakem Jawa a přední blatník z lemem a třemi dírami na uchycení.tak to jsem zvedav,jak si stím poradím,když ted mám jeden ram ze štítkem roku 46,a k tomu motor z číslem 11-5784 a k tomu nádrž FJ a přední masku z tlumičema jedno maznice a nic víc,a ted mám k tomu tento druhy ram z motorem,kde se všechna čísla shoduji,k tomu nádrž,kastlíky a zadní blatník,a zase mě chybí zřejmě kompletní předek.jsem zvědav,jestli sehnání všech chybějících dílu fin,.utahnu,ale pokusím se o to,a budu hned na poprvé renovovat dva Janečky a jednohu komunistu,tak držte palce.ale jinak mám s toho co jsem přivezl docela radost.jen bych se zeptal na to proč je ten štítek v angličtině a proc tam je logo janecek a pod tim male Z?Nekde jsem tu četl,že ve 47 se vyrobilo 17tis Janečku,a až po tom se začala vyrábět Zbrojovka?Skoda že sem neumím dávat fotky,jinak bych vám to sem vyfotil.Můžete mi nto někdo vysvětlit,jak je to s tím, štítkem?A předpokládám,že je moje uváha správna,že na tenbhle stroj dve maznice a přední blatník z lemem nepatří?Předem dekuji za info.    [roman sixta]   03.04.2013
Odpověď  Dík za info.V pátek ráno si to přivezu domu opískovaný,tak to detailněji prohhlédnu a dám to dopořádku.díky za foto,ted je mi to naprosto jasný.Ještě se zeptám,včera jsem rozebral pět kusů zadních tlumičů a a zjistil jsem že ani jeden není výškově stejný?Nejkratší je 142mm a nejdelší je 155mm,můžete mě to vysvětlit?rs    [roman sixta]   27.03.2013
Odpověď  Vrubový neboli rýhovaný kolík se dá koupit u FABORY
http://www.fabory.cz/cs/p roduct/d1473-oc.válc.kolí k-5x30mm/39730050030.html    [karel]   27.03.2013
Odpověď  Jinak jestli máš díry na vrubové koliky na rámu zavařené, tak vytáhni trubky stupaček a garantuji, že zevnitř bude poznat, že tam byly díry na kolíky.    [Ferin]   27.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě ty vrubové kolíky někde sehnat...    [Ferin]   27.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak to vypadalo    [Ferin]   27.03.2013
Odpověď  Mám 46 rok. Když jsem ho koupil, tak měl stupačky taky přidělány šroubkama. Když jsem to ale pořádně očistil, tak jsem tam objevil původní dírky a zjistil, že to akorát časem někdo předělal. Teď už to mám opět tak, jak to má být a to je na kolík. Ono taky stačí mrknout do katalogu z roku 46...    [Ferin]   27.03.2013
Odpověď  Muj perak 46 se stitkem *11-1473*, mel pod stitkem 222, a stupacky na kolik    [11-1473]   26.03.2013
Odpověď  Ještě jen doplním,že nakonec se zužitkoval i ten rozšířený přední blatník,jelikož jak to ten známej co mu budu dělat komunistu uviděl,tak okamžitě zavelel,že ten klasicky blatníček tam nechce.Tak nakonec to vypadá,že se ten nález u nás ve vesnici vyplatil.    [roman sixta]   26.03.2013
Odpověď  Tak jsem to celé rozebral a zjistil následující.Pod štítkem žádné vyr.číslo už není,na zadní držácích tlumičů je vyraženo FJ pouze na pravém,na levé nic není.Spodní brjle jsou Janeček,držáky stupaček to nevím,nejsem expert přes Péráky,je pravda že byli přišroubovaný,ale dle mého názoru to klidně mohl někdo časem předělat,pokud to teda nebylo tahkhle už z výroby.Dám je opískovat,a snad někde objevím foto původních držákůstupaček a porovnám to.Jinak jsem ještě zachráníl kryt náhonu,takže zítra to všechno naložím a odvezu opískovat.Co jsem se chtěl ještě zeptat je to,že když jsem jsem sundal zadní tlumiče,tak jsem očekával že tam bude někde vyraženo nějaké číslo nebo L a na druhém P.Na těchto tlumičích není vůbec nic.Je to takhle v pořádku?Dík za info.RS    [roman sixta]   26.03.2013
Odpověď  Ten rám je orig. 1946, má i výztuhu u vyústění kabeláže pod nádrží, měl jsem dvě 46ky a na obou byly trubky stupaček uchyceny šrouby, oba rámy byly v původním laku. Podle mne to bylo původní, pak někdo přišel s úpravou na kolíky a pak se vrátili zpět k původnímu řešení.
Ten přední štít vypadá na německý Pranafa. Používalo je spousta výrobců, nicméně na péráka nepatří.    [11-111]   25.03.2013
Odpověď  tak jsem rozebral přední kolo,průměr bubnu je 150mm a ted ten brzdič.kdyz jsem ho trochu ucistil,tak jediné cojsem tam našel je,že zevnitř pod paknama,je vyraženo něco jako miniaturní postavička z rukou nahoře,(jakoby socha svobody??)a vedle toho je vyraženo velkými čísly KG 1122?tak nevíte co by to mohlo bejt?A průměr osy je 12mm.    [roman sixta]   25.03.2013
Odpověď  Ja mam peraka komunistu 1951 a vzadu na drzacich zadniho tlumice je taky vyrazeno FJ a nejni to poprvy,co jsem se s tim setkal.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2013
Odpověď  Rám je FJčko, má slabou výztuhu krku, závity pro uchycení nádrže u sedla a spojený úchyt levého kaslíku. Je to již druhý rám ze 46tého roku, u kterého vidím trubku na stupačky s přírubami jako u komunisty! Asi to majitelé předělávali, protože se stupačky uvolňovali.    [fikuscz]   25.03.2013
Odpověď  Rám určitě nemůže bejt komunista,jelikož ma vyraženo na držáku pravého zad.tlumiče FJ.Podle mne je to tak,že je to origo FJ rám,a komplet předek komunista.Možná že večer rozeberu ten předek,tak uvidíme jestli něco nenajdu pod štítkem vyražené,jak jsem se někde dočetl že tam vyráželi číslo.Tak ted už jenom zbývá zjistit z čeho je ten přední brzdič a bude asi jasno.    [roman sixta]   25.03.2013
Odpověď  Blatník je klasika komunista s častou dobovou úpravou - lemového rozšíření - necáká pak tolik na motorku / nohy.
[takysportkar] zbrojovka to rozhodně není. Je to totiž komunista, včetně tachometru, masky, blatníku, vidlice.    [Honza]   25.03.2013
Odpověď  vypada to ze je to cele zbrojovka, ten ram ma uchyceni trubek srupacek na srouby, FJ tam mely jen dirky na zavlacky. takze z roku 46 je asi jen ten stitek    [takysportkar]   25.03.2013
Odpověď  Nevíte někdo kam zařadit ten blatník?je to opravdu Pérák?    [roman sixta]   25.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  A poslední.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Další.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  ,    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Fota za romansixta.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.03.2013
Odpověď  není problém,napis mi mail,a hned to vyfotím a přepošlu.    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2013
Odpověď  A máš nějaké fotky? Napíšu ti na mail a můžeš mi je poslat, já je upravím a vložím    [PS]   24.03.2013
Odpověď  Podle mne to zas takový poklad není,kdyz na to nic nejde sehnat.ale pochopitelně me to udělalo radost,když jsem to tam vyštrachal.fotky bych jsem hrozně rád dával,už kvůli tomu zajímavému přednímu brzdiči,ale mě se to prostě nedaří zmenšovat,aby to sem šlo vložit?to jediné mě trochu mrzí,na tomto servru,že mají fotky to velikostní omezení,ale zřejmě to tak musí bejt.Ale ten brzdič s tím naporem chlezeného vzduchu,vypadá fakt zajímavě na té vidlici na peráku,nejraději bych to tam tahle nechal,ale jestli to je nejaká zvláštnost to fakt netuším,v Jawách se vůbec nevyznám,možná to ani není z Jawy,těžko říct.Jen to je technicky líbivý.!    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2013
Odpověď  Gratuluji,můžeš vložit fotky? Zajímal by mě takový vzácný nález.    [PS]   24.03.2013
Odpověď  Dilema??!!Díky moc za info,už jsem to taky zjistil.Ten rám co kámoš přivezl s tím fj motorem,je uplnový nepoužitý komunista,tak jsem chvíli přemýšlel,co s tím udělám a nakonec jsem sednul do auta a zajel k jinému kámošovi na vesnici,a koupil jsem tam motor na peráka z roku 52,takže jemu budu stavět komunistu,a ten FJ motor si nechám.A jak jsem tam tak prolejzal tu stodolu,tak jsem tam našel rám na peráka a na štítku je vyraženo číslo 11-357,r.v.1946,a na zadním pravém držáku tlumiče je vyr.FJ.Tak jsem ho hned naložil,a už ho mám doma.Je to holý rám,bez zad.tlumičů,zadního kola,zadního blatníku,a bez kastlíků.Trochu zajímavý je předek,tam je sice maska bez toho šroubku na ten horní díl brejlí,a tlumiče mají dvě maznice,takže to tam asi nepatří.Ale zvláštní je přední kolo,spíše jeho kryt s paknama,jelikož ten hliníkový kryt paken ma udělaný chlazení vzduchu?!Rozhodně to není samo domo,tak bych rád zjistil co je to zač??A ted to moje dilema??Mám rám z výr.číslem 11-347 a r.v.1946,a motor z výrobním číslem 11-5784,a řeším jestli si do tohodle rámu mám dát ten motor a stavět FJ r.v.47 nebo né?Ale jak už jsem v tu jiné sekci četl,tak sehnat cokoliv na r.v.46 je takřka nemožné,tak si říkám že z toho udělám asi FJ 47.Jaký na to máte názor??    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2013
Odpověď  Motor je podle čísla rok 1947. Číslo na krku není výrobní, to by mělo být na kostře nad pravým kaslíkem nebo u starších bylo také pod výrobním štítkem. Zde najdeš rozdíly v dílech, podle kterých se dá určit ročník: http://zc-moto.webnode.cz /technika/jawa-perak/    [fikuscz]   24.03.2013
Odpověď  Zdravím,prosím o radu,před chvíly dovezl muj kamoš uplně rozebraný motor,kastlíky a rám ,výfuky apod ,co měl dvacel tel schovaný na půdě aq kupoval to na inzerát.A po mě chce jestli bych ho nesložil,a jelikož chybí světlo,tacháč,stupačky ,držák řízení apod,a jelikož se v jawách vůbec neorientuji,tak mám základní dotaz.Na motoru mám vyražený číslo 11-5784,ze spodní strany a v bočních víkách je fj,ale písmena jsou jakoby otočená k sobě a na rámu je číslo 1139,na levé straně v oblasti krku řízení.motocykl je komplet v černé barvě??Moc vás prosím,abych vědělz jakého roku mám schánět chybějící díly,potřebuji vědět z jakého roku vlastně ten motocykl nebo spíš kupa dílů v krabici pochází.velice děkuji za info-R.Sixta    [roman sixta]   23.03.2013
Odpověď  Nekde mam naskenovany manual 1946 a je tam obr.masky s cernym tachometrem a plech.packami..
Nize jsem psal, ze budu delat FJcko 1948 do vyr.cisla 26000. Ale mam jak FJckovy paliv.ventil M10x1 tak i MOTEX M10x1    [perak48]   22.03.2013
Odpověď  Plechové páčky se objevují na posledních pérácích a prvních půlbubnech kývačkách - na FJ / zbrojovku patří ocelové - chromované páčky.
Palivový ventil může být na 48čce Motex i FJčkový. Záleží jaké máš výrobní číslo - v tomto roce montovaly nádrže FJ i Zbrojovka, takže se orientuj podle toho výrobního čísla, jak už se řešilo i níže.    [Honza]   22.03.2013
Odpověď  Zdravim, dekuji za predesle odpovedi..
Ted bych se jeste zaptal, zda mam mit plechove packy? A paliv.ventil na FJcka nebo MOTEX se zavitem M10x1??
Diky    [perak48]   22.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  tohle je puvodni a je stribrna, zasla bila vypada jinak    [takysportkar]   22.03.2013
Odpověď  vitorrio, mne to pripada ako zazltnuta biela...
tachac som vycistil, dal som dole ramcek, vysypal rozpadnuty umelohmotny pasik,
uvazoval som ze stupnicu strieknem bezfarebnym lakom ale nechal som to tak...
pasik som vymenil za iny, namazal a poskladal... Pozeral som na strankach motorenu repliky stupnic ale taku ako je tato stupnica som nevidel, ma este pod cislicami vytlacene km a pal...    [jano]   21.03.2013
Odpověď  podla mna aj na tej foto do 160km/h je vidiet striebrenka len je vytiahnuta od slnka. nevidel som nikdy biely cifernik na ziadnom tacho z peraka.    [vittorio]   21.03.2013
Odpověď  takze mam original tachac zo zbrojovky, zmiatla ma ta biela na 350...    [jano]   18.03.2013
Odpověď  ja bych se priklonil taky k ty stribrny    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, tady je foto origo tachometru 1948 v.č. mot. 11-22.. je stříbrný.    [grif]   18.03.2013
Odpověď  [jano] tachometr na zbrojovku je stejný jako FJ    [Honza]   18.03.2013
Odpověď  Foto teď nemám, ale barva je určitě bílá.    [fikuscz]   17.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemate niekto foto original cifernika tacha zbrojovky?
Zaujima ma farba stitka, v eshopoch som videl iba strieborne... Nemal by byt biely
ako na 350? (vid foto)    [jano]   17.03.2013
Odpověď  taky me hluboka spinacka z nadrze kousek vycuhuje, patri tam totiz dokola jeste guma. kdyz se tam ta guma da a zadekluje je vsechno OK.    [takysportkar]   10.03.2013
Odpověď  zahada vyriesena, zle navarene packy...
som zvedavy ako mi to opravia ked je nadrz v chrome...    [jano]   08.03.2013
Odpověď  kamarat ma bakelitovu, ked mi ju prinesie tak to vyskusam, pomeram a nafotim    [jano]   06.03.2013
Odpověď  /jano/asi špatně navařeny ty tři L-plechy pro přišroubování spinačky, jinak teď jsem měřil svoji nadrž Zbrojovku , naměřil jsem šuplerou 49 mm od horního okraje nádrže po ty L-plechy. Jinak pokud máš v motoru kontaktnici pro signalizaci zařazených rychlostí tudíš musíš mít číslo motoru do 11- 46000, tak spínačka FJ - kovová hluboká hliníkový vrch.    [karel]   06.03.2013
Odpověď  /11-1473/ posílám kontakt: jikamo@seznam.cz    [karel]   06.03.2013
Odpověď  hlinikova patri snad az na kejvacky, nee    [perak48]   06.03.2013
Odpověď  A ako je to zo spinackami ak je nadrz zo Z tkom?
Ak ma motor kontaktnicu na ukazovanie zaradenych rychlosti ma byt spinacka kovova s ukazatelmi rychlosti a ak nema tu kontaktnicu ma byt bakelitova?
Mam nadrz zo Z tkom a nepasuje mi tam ta kovova spinacka, trci von asi o 5 mm
Je mozne ze bakelitova a kovova spinacka mali roznu vysku?
motor mam s ukazatelmi zar. rychlosti... takze do nadrze musi ist kovova (v starej nadrzi bola) novu nadrz som kupil v chrome za vymenu povodnej
Je moyne ze boli dva druhy nadrzi zo Z pre kovove a bakelitove spinacky?
alebo pri renovacii nadrze zle prevarili tie drziaciky spinacky? A ted babo rad...    [jano]   06.03.2013
Odpověď  Maska snizena pro tacho, ale bez plisku a dirky. S pliskem je pro Zbrojovku 1948 a s pliskem a dirkou FJcka
Fota udelam a poslu.. Napis kontakt    [11-1473]   06.03.2013
Odpověď  /11-1473/ Renovuji Zbrojovku 1949 -48300 , chci se zeptat na masku světlometu
má být - snížená,zapuštěná pro tachometr, s plíškem ale bez dírky pro šroubek ?
Co myslíte tím - " obě prachovky FJ, noha vidle komunista ".
Bylo by možné poslat pár fotek když pošlu e-mail , moc by mi to pomohlo. Díky.
Jinak potvrzuji - stupačky na kolík, vzpěra pod kastlíkem -prostě kostra FJ , blatníky lem ven.    [karel]   06.03.2013
Odpověď  Zdravim mam 1949 Zbrojovku c.480xx, moto v puvod.stavu. Stupacky na kolik, vzperu pod kastlikem, obe prachovky FJ, noha vidle komunista a spodek uz Zbrojovka na 3srouby.

to HonzaBK: Jaky je rozdil na blatnikach FJ a Zbroj.s lemem dovnitr??
Diky    [11-1473]   06.03.2013
Odpověď  do 11-26000 FJ blatníky dovnitř, 11-26001 až 11-30500 zbrojovka blatníky dovnitř, 11-30501 až 11-46000 zbrojovka blatníky ven, 11-46001 až 11-81429 komunista blatníky ven, od 11-81430 komunista na zadním blatníku zapuštěná odrazka.
Rámy do 11-46000 se vzpěrou pod kastlíkem a držáky stupaček nasazované s kolíkem od 11-46001 bez vzpěry nástavce stupaček na šroubky.
Mám udělanou celou tabulku v excelu, samozřejmě za tu dobu co jsem to dělal jsu zase o něco chytřejší, takže jsou tam nějaké chybičky. tabulka tu někde, ale nevím jak moc je čitelná (změnšená)    [HonzaBK]   05.03.2013
Odpověď  Dal bych železný stojan a jednomaznicové vidlice.    [fikuscz ]   05.03.2013
Odpověď  Mam vycteno: Nadrz FJ do vyr.c. cca 26000 a lemy dovnitr cca 30500.
Jednomaznice beze svu 1946, jednomaznice se svem 1947 a mozna ten zacatek 48, a pak uz 2maznice
Ja nemam motor, vidle, stojan a ram bez stitku. Mam FJ spinacku, FJ nadrz, blatniky lemy dovnitr, sklo FJ, maska s dirou na sroubek, atd..
Rad bych z toho udelal 1948 FJ do vyr.c.26000. Takze jak ten stojan a vidle???    [perak48]   04.03.2013
Odpověď  Já mám Zbrojovku v.č. 28XXX rok 48 rám se vzpěrou pod baterijovým kastlíkem, blatníky s lemem dovnitř, spínačka s ukazateli rychlostí a dvě maznice na vidlici    [Johny]   04.03.2013
Odpověď  já mám číslo 293xx,a mám spínačku s ukazatelem rychlostí,blatníky s lemy ven,zadní s přišroubovanou odrazkou,nosič s dlouhýma vzpěrama,ale rám bez výztuhy pod baterkovým kastlíkem a zesíleným krkem řízení...je to tak možné,sedí to k tomuto číslu??a jaký je to případně rok,49? Díky    [David]   04.03.2013
Odpověď  [jan] ty spinačky se objevují i na zbrojovkách 49.
Na mojí 48 zbrojovce mám číslo menší jak 26, ale už má klasické zbrojovácké blatníky a vidlice s dvemi maznicemi. Jednomaznice byla podle me otazkou jen uplne prvnich kusu z 46 a 47    [Honza]   04.03.2013
Odpověď  fikusz mam zbrojovku s cislom zacinajucim 26 a blatniky bez lemov, nadrz z a ukazovatele rychlosti na spinacke...    [jan]   04.03.2013
Odpověď  mám číslo začínající 19kou    [fikuscz]   04.03.2013
Odpověď  [fikuscz ] a jaké máš cca výrobní číslo? Jinak většina 48ček je stejná jako 47 FJ, jen má už zbrojováckou nádrž a zbrojovkové blatníky s lemy ven.    [Honza]   04.03.2013
Odpověď  No, asi taky záleží v kterém měsíci byl vyrroben. Mám taky 48 a vše je na něm jako na FJ ze 47.    [fikuscz ]   04.03.2013
Odpověď  Zbrojovkova vidle s dvema,stojan hlinik    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2013
 Přidat odpověď   (63) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006