MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307259 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 143 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 21.10.2020 12:14  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

O krouzek na startovaci hridel


 Dobry den,
prosim nenajde se dobra duse, co by vedela velikost O-krouzku na startovaci hridel?
Dekuji.    [tomtnt]   02.12.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Boco: dík že jsi se na to zeptal, za týden mám odevzdat motor a teď jsem tak zjistil další průser - není vhodné nové futro.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Teď také řeším nové pouzdro na kamarádove magnetce, futro ve víku má přibližně 26,95mm a na původním vylisovaném pouzdru to ukazuje 27,02 až 27,04mm. To nové pouzdro(634??) má 28,16mm akorát že délkou 16,40mm oproti péráckemu 20mm.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Riesim rovnaku vec - vymenu puzdra na start hriadel v lavom viku na Peraku. Puzdro mam, ocelove, vonkajsi rozmer ma 28mm, musi sa stocit.
Otazka je aky by mal byt idealny vnutorny rozmer?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2020
Odpověď  Tak hlavně si uvědomte podmínky práce pouzdra na startovačce
- minimální rychlosti,velký tlaky, jen občasný pohyb otočný + namáhání od vibrací páky během jízdy. Na to vše je lepší ocel než bronz.
A strojařská zásada, že jeden díl má být měkčí je stále dodržena, pouzdro je obyč ocel bez tepelné upravy,ale hřídel je kalená, tedy tvrdší.    [Monty]   28.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já na té startovací hřídeli sice zápich pro manžetu mám ale u motoru 553 zápich není a ani ho tam dělat nechci, když jsem odměřil hloubku tak v místě toho zápichu se stěna hřídele ztěnčí na 2mm.
Bronz je jako materiál pro kluzné pouzdro vhodnější ale nejsem názoru že by to byl v době výroby těchto motocyklů nedostatkový materiál, myslím že to byla jednoduše snaha o zlevnění výrobních nákladů - u startovačky to pouzdro z oceli prostě stačilo pro předpokládanou životnost motocyklu. U kývaček(od r.1954) jsou v přední vidlici čtyři bronzová pouzdra(u typu 04 dokonce šest) a ve víku spojky je přesto pouzdro stále ocelové.    [Martin Štindl]   28.04.2018
Odpověď  to ale neni raketoplan ,dyt tam nejaka vule musi byt abyt a jestli to bude 0,05 nebo 0,1 je celkem jedno. je to start paka. a tesni ji ten krouzek v zapichu tak je to sumak jestli to bude dve setiny vydreny    [free]   28.04.2018
Odpověď  free - okem tohle nezjistíš...    [J]   28.04.2018
Odpověď  j nevim mne to prijde trochu mimo jeste sem nevidel na jawe ze by byla hridel vydrena od toho oceloveho pouzdra proste zjistily ze to jde ocel na ocel a neni tam duvod davat bronz je pravda ze ji po valce nebylo dost ale proste to funguje bez bronzu tak bych to tak nechal jinak mas pravdu bronz je castecne samomazna tak to samozdrejmne funguje lepe.    [free]   28.04.2018
Odpověď  A ocelové pouzdra si myslím tam "cpaly" čistě z ekonomických důvodů. Po válce bylo barevných kovů nedostatek. A nebyly jediní... Pokud např. srovnám motor BMW R51/1 a R51/3, tak mi jasně vychází lepší neochuzená předválka....    [J]   28.04.2018
Odpověď  Ocel na ocel nikdy není dobře. Tohle měli němci vymyšlené lépe. Dle mého tam dávali bronzové pouzdra, aby se neopotřebovávaly hřídele. I když jsou tvrdší, tak v ocelových pouzdrech trpí. Bronz také snáší lépe chvění a rázy. Pokud by to někdy začalo prosakovat, tak se nalisovalo nové br. pouzdro, s jistotou, že hřídel není "jetá" a bude těsnit.    [J]   28.04.2018
Odpověď  Zápich už tam byl(je vidět na fotce), motor je náhradní z roku 1955. Já byl v pondělí u Havla v Chrudimi pro těsnící manžetu a ty ocelová pouzdrá má(57Kč), akorát že jsou na nějakou mladší 350tku a mají vnější průměr do karteru cca 28,3mm takže jsem je nechával stočit na 27,1mm. Ale ostatní rozměry mají stejné jako pouzdro péráka.
Tu bronz jsem zvažoval protože u motorů DKW SB je startovací hřídel právě na bronzových pouzdrech a zdá se mi to vhodnější.    [Martin Štindl]   26.04.2018
Odpověď  myslim si ze ta karobronz je moc mekka sel bych cestou ocely a zapichu na hridely pro stiraci krouzek a je to na vecny casy    [free]   26.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, u péráka mi začal dost prosakovat olej okolo startovací hřídele vlivem opotřebeného pouzdra ve víku spojky. Nenašel jsem že by někdo vyráběl právě to pouzdro takže bych ho nechal vyrobit ale chtěl bych zkusit místo oceli karobronz - máte to někdo také tak anebo je lepší to nechat z oceli?    [Martin Štindl]   22.04.2018
Odpověď  delka je jasna ne? odmeris od konce hridele aby to bylo zhruba v polovine futra ktery je v viku a vede hridel jestli to bude milimetr vedle neva staci aby to bylo v tom futru    [Free]   20.03.2017
Odpověď  Zdravím,chci se poptat odborníků ,na třindě potřebuji vyměnit na startovací hřideli gumové těsnění ,jelikož mě netěstní hřídel,zkusil bych ještě udělat zápich jak popisuje Ed250,ale nemám rozměr délku od drážkování,kdybych vzal z kývačky 350 rozměr zápichu ,tak to bude stejný,že? Jelikož jsem ,zde nenašel délku plus mínus.Dík za info.    [Pilník.]   13.03.2017
Odpověď  Honza BK - Na hřídeli řazení by podle toho co jsem opsal z nějakého prodeje (kde měli i uvedený rozměr) měli být 11,6 x 2,3 mm ALE stejně bych doporučoval (pokud tedy je řadící venku) vzít oba kusy sebou a v prodejně vyzkoušet. Popřípadě vzít o chlup větší a menší - stojí pár kaček :). Na startovací snad ani zápich nebyl - těsnila to guma + podložka + pružina. Pokud ji máš bez zápichu a chceš mít jistotu s těsněním tak bych se řídil podle obráku co sem přidal níže ED 250 a udělal zápich podle toho a použil klasický těsnění co se tam dává třeba na kyvačku - panelku. Repliky už asi ten zápich mají tak ASI to stejné těsnění a nebo opět vzít sebou do prodejny víko spojky a tu hřídel a odzkoušet - futro ve víku už taky může být vymleté. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2017
Odpověď  oživím tuto otázku, nevíte někdo rozměry O kroužku an startovací hřídel do té drážka i na řadicí hřídel co jde tou startovací?
Díky    [HonzaBK]   10.01.2017
Odpověď  nepomohlo, musel jsem to sundat dvojramennym stahovakem, nastesti to slo. Trojramenny jsem totiz nemel. Jinak retezove kolo jsem aretoval tim specialnim klicem co se vlozi do spojkoveho kose - kdyby to nekdo resil.Takze pak jsem na nem mohl povolit matici a sila se celkem rozlozila.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2014
Odpověď  Tak ještě jeden pokus - potáhni spojkový koš ven (k sobě) co tě pustí řetěz. Mezi drážky na hřídeli a pozdro vsuň malej šroubovák (nebo něco podobného) a pohybem nahoru dolů pootočením nebo do strany to pouzdro o hřídel zaaretuj - pak zatlač koš zpátky k motoru a pouzdro (zapřené o hřídel) by se o ten kousek mělo povysunout. Opakováním pak vylézá víc - aspoň já s tím problém neměl. Pokud by se ti nedařilo ani zapřením od středu nebo kraje pak ti opravdu nezbyde nic jiného než povolit i kolo na klice.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dělal jsem dvojí těsnění na panelce. nemá to chybu. Třeba se to hodí i sem.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Odpověď  tohle nepujde. Kos je srovnany do roviny s tim pouzdrem...tam nikde nic nedam. Mezi pouzdrem a hrideli jsou pak drazky, ale to jsem zkousel jakoby pacit ale s tim nehnu.

No, jak povolit matici na retezovem kolu spravne? Mam zaprit dreveny klin mezi spojkovy kos a retezove kolo a pak zkouset povolovat? Na retezove kolo mam pak trojramenny stahovak.    [tomtnt]   08.12.2014
Odpověď  Na tom koši těsně u pouzdra jsou takové prohlubně - strč tam malej šroubovák (nebo nějakej hrot) a mírně zapři o to pouzdro. Když povytáhneš tak jdou spolu - tak 2x3 a už se pak na pouzdro dostaneš - je to jen zalepené olejem.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  pardon, startovaci segment :) Tak jsem sundal zavlacky, pruziny, vyndal lamely a povolil matici vnitrniho kose a vyndal ho a ted vidim uz to pouzdro...ale jak ho vyndat? Neni to mozne za nic chytnout. Kdyz povytahnu kos, jde mi to o cca 5 mm, tak pouzdro je na ose hridele a netaha se spolecne s kosem.
Co s tim?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  Tím kuželem asi myslíš startovací segment - tak ten nejde dolů pokud je tam spojkový koš. Pokud tam máš řetěz tak potom jak popsal Meela - vytažením pouzdra má koš vůli a řetěz jde (někdy je to boj) sundat dolů. Řetězové kolo (na klice) není potřeba sundávat. Pokud tam řetěz nemáš - tak rozebereš spojku - zajistíš koš povolíš matku a pak už jde celý koš dolů a máš přístup k segmentu. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  a čemu říkáš startovací kužel? :-) jinak spojkový koš by měl jít sundat, když se vytáhne pouzdro co je mezi hřídelí a košem tak by měl jít primární řetěz vysadit a koš se pak vyndá...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  mel bych otazku, abych vyndal z motoru startovaci kuzel musim demontovat spojkovy kos a retezove kolo? Spojkovy kos asi nesundam bez retezoveho kola, ze?    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2014
Odpověď  musim se omluvit, spatne jsem se vyjadril. Chci si udelat drazku na startovacce pro O-krouzek, takze spise tedy jaky je vnejsi prumer te startovaci hridele. Dostanu se k tomu az v nedeli kdy to rovnou vysoustruzim, ale ted bych aspon koupil uz predem ten O krouzek podle toho rozmeru abych to pak v nedeli uz smontoval. Obe dve tesneni z odkazu tam mam, ale chci se pojistit.    [tomtnt]   03.12.2014
Odpověď  Sorry, to je ono : http://motoveterandily.cz/index.php?s=product& id=2635    [Danis]   03.12.2014
Odpověď  http://motoveterandily.cz/g1489.T%ECsn%EDc%ED+krou %9Eek+%F8ad%EDc%ED+h%F8%EDdele+P%E9r%E1k.html    [Danis]   03.12.2014
 Přidat odpověď   (29) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006