MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306196 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 9.7.2020 03:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Víka 350/12 a 350/18


 Zdravím, mám doma tyto 3 vika spojky na 350tky..
Spodní sundane z Ogara(uvnitř "311") a horní dvě z 18tky.
Nejsem si ale jistý, zda to spodní patří opravdu na Ogara nebo tam má být to s nápisem olej?    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2015     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslím, že se jedná o klasický případ dohadů o tom, od kdy se začal používat určitý typ odlitku, nebo i jiných dílů. Pouze jako ilustraci přikládám fotku vík na moto 350 Pérák různých roků výroby s uvedením hmotností odlitků. Je asi logické, že novější provedení mělo nižší hmotnost, i když vzhled byl totožný. Například těžší vyfocené víko spojky je Ogar 350/12 a to druhé na 350/18. Pracoval jsem mnoho let ve slévárně hliníku, kde se dělaly také díly pro automobily i motocykly a vím jak to chodí. Udělá se nová forma s nějakou úpravou, ze které se od určitého data začne vyrábět. Stará forma se dá do skladu. Výroba běží z nové formy. Během výroby se nová forma může poškodit, ale je potřeba dále vyrábět. Proto technické oddělení vydá odchylku na výrobu ze staré formy. Odchylka se vydává na určitý počet kusů a po opravě se opět vyrábí z nové formy. Tento stav může trvat i několik let. Prostě se nevyplatí vyrobit záložní formu nového provedení. Proto mne vždy pobaví dohady o tom, jaké přesné provedení je od určitého data závazné a jediné správné. Zapomeňte na to, že lze určit přesně co kde a kdy bylo původně ve výrobě namontováno. Možná lze v archivech technických oddělení dohledat, kdy byla zavedena určitá modernizace, či konstrukční změna, ale to neznamená, že to bylo na všech motocyklech po datu skutečně realizováno. Možná se mnou někdo nesouhlasí, ale taková je relita.    [Mirda444]   27.08.2015
Odpověď  rok 51 a 54 taktez napis olej    [tomtnt]   27.08.2015
Odpověď  Nebyl by jeden ten "olejový" dekl na prodej?    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.08.2015
Odpověď  Já mám na 18ce s nápisem OLEJ. Rok výroby 1954.    [Kvasky]   25.08.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  Zevnitř    [11-1473] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2015
 Přidat odpověď   (5) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006