 Zdar péráčníci, viděli jste dnes na aukru tenhle motor? http://aukro.cz/jawa-perak-motor-zvlastni-cislo-i6 352456540.html není to náhodou prototyp 175 alias legendární typ 10? I konečná cena 15 356Kč by odpovídala tomu že si to nemyslím sám :-) koukněte na fotky, sériovka to není určitě - spojkové víko, pravý karter, poloautomat spojky, náhon tachometru... Jsem zvědavý jestli se tenhle motor ještě někdy někde v něčem ukáže :-) [Meela] 25.07.2016 Přidat odpověď |
| Něco nového? proběhla nakonec renovace? [Beat] 10.02.2021 |
| 250 jede na houby a 175 je ještě horší. Škoda práce. Já bych ho na pár let shoval a pak prodal za 30k [jawak] 02.03.2018 |
| V NTM už mají hotový tento prototyp 125, v odkazu je fotogalerie ;-) http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-unikatni-sbirka-motocyklu-nejen-ceske-vyroby-38523.html?fotogalerie=1 [meela] 27.02.2018 |
| Zatím je to spíše zkoumání dostupných fotek, není mnoho času a musím nějak dodělat rozdělané projekty. Zatím jsem nakoukal pod spojkový dekl, kde se vše více podobá péráku, nežli budoucí kývačce, primár je 19/41 zubů, čili o něco lehčí než série, spojka o něco málo větší, je vidět, že to taky lepili z čeho mohli, například korkové lamely jsou ze dvou tlouštěk plech, našlapovací hřídel vypadá jako upravení z 250-tky, řetěz vytahaný až běda - podepsal se docela dost i na karterech. Jinak na motoru už někdo dělal výbrus a ani mu moc nevadilo použít píst, který má cca o 2 mm menší vzdálenost osa čepu dno pístu, což se muselo značně projevit na kompresi. [Mik] 16.11.2016 |
| ahoj Miku tak jak jsi se posunul s tou 175tkou [Mirek] 16.11.2016 |
| Já osobně, pokud bych na to neměl možnosti, dostavět kolem motoru věrnou(!) repliku, dle dokumentace a výkresů, třeba tak jak to dělá p. Samohýl. Tak než dělat něco napůl, a nechat se obdivovat laiky, raději ten motor odprodám NTM. Přeci jen už je to národní dědictví a tak by se s tím mělo zacházet. To je pouze můj názor. [J] 26.08.2016 |
| Já bych udělal to, že bych motor zprovoznil, dynamo bude asi klasika pérák, pokusil se vyřešit to víko nechal udělat kolena výfuku, celé bych to napasoval do péráka, aby se na rámu upravili jen držáky a víc nic. Na srazech to bude pro odborníky budit pozornost, laici to stejně nepoznají a není to taková investice. tedy pokud na to nemá člověk strojní dílnu, pak se do toho může pustit od podlahy. To je můj názor a někdo s ním může a nemusí souhlasit. Je každého věc jak se k tomu postaví a na co má kapacity a peníze. [Mirek] 26.08.2016 |
| Nad stavbou tohoto prototypu jsem osobně hodně přemýšlel.. Motor jsem chtěl vydražit, bohužel mi nebylo přáno, byl jsem hned pod čarou... Dnes bych určitě přihodil víc, ale už to tak je, nynějšího majitele neznám, ale věřím, že se o motor dobře postará. Co se týče konstrukce motorky, asi bude zásadní vymodelovat a nechat odlít víko zapalování, popřípadě kryt karburátoru...? Z fotky bych řekl, že rám bude mít hubenější trubky než pérák 250. Navíc se to celé podobá spíše OHC než péráku - přední vidlice určitě nepůjde použít z kejvačky... Zadní kluzáky a kastlíky budou taky spíš jak u pullitru... Na rámu si všimněte toho zalomení vertikální vzpěry, co je na ní zadní držák motoru - úplně jiné než pérák... Osobně bych použil na stavbu nějaké rámy z malé kejvačky kvůli profilu trubek.... To je tedy aspoň můj názor na věc... Každopádně by to mohl být opravdu zajímavý projekt... [palda-vla] 25.08.2016 |
| že je to prototyp jsem tak nějak věděl, jen jsem si myslel, že ten z počátku vývoje péráka a ne z konce ... náhon vyveden z výstupu převodovky, kdy je do díry výstupní hřídele zalisováno (tedy asi původně zalisováno, dnes se to s mírným odporem v tomto spoji protáčí) šnekové kolo a odtud na druhé kolečko dál na náhon tachometru, celé to je ještě provrtané pro vypínání spojky ... určitě bych ho chtěl dát do prezentovatelné podoby a kdyby se to nějak podařilo poskládat do celé motorky, bylo by to super ... bohužel základ - rám je úplně odlišný od péráka [Mik] 09.08.2016 |
| je to pěkný, co s ním plánuješ, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat a zprovoznit? Dáš ho do rámu? podle té fotky od Anošta by to mohlo jít do rámu péráka? Ještě by mě zajímalo, jestli jsi tušil co kupuješ že to bude nějaký prototyp, nebo jsi jen tak přihazoval? [Mirekku] 09.08.2016 |
| Díky za fotky, stejně je super když se něco takového dochová :-) a pokud by se to podařilo i nějak dostavět do funkční motorky... to by byla paráda :-) jak tam je udělaný ten náhon tachometru? [meela] 09.08.2016 |
|  Pár fotek, když jsem ho dovezl domů. [Mik] 08.08.2016 |
| můžete sem dát třeba více fotek toho motoru, případně foto zbytku moto? [Mirek] 08.08.2016 |
| Pro Mik - gratuluji k získání zajímavého motoru. Pokud budete mít zájem o nějakou konzultaci napište na můj e-mail. Měl by být skryt pod jménem dole. Máme krom demontovaného motocyklu ještě nějaké obrázky. Rád bych si též váš motor zdokumentova. [Arnošt] 28.07.2016 |
| Ahoj, tak tento motor zakotvil včera u mě v garáži ... kdyby to byl válečný prototyp, byla by kompletace celé motorky možná o trochu jednoduší. V tomto případě je jiná podstatná část dílů. [Mik] 27.07.2016 |
| Pokud bych todle koupil, snažil bych se dostavět repliku motocyklu. Třeba by mně v NTM umožnili nakouknout na originál????? Bohužel, je to jen teorie, ale třeba to koupil někdo, kdo má zbytek doma? [Monty] 26.07.2016 |
| no tak to je ještě větší paráda :-) já koukal že to vypadá malinko jinak než fotky válečného prototypu, ale myslel jsem že je to jenom nějaká odchylka kus od kusu... [Meela] 26.07.2016 |
| No a máte to. Není to Raryta ale skutečná rarita [PS] 26.07.2016 |
|  Dobrý den, dle provedení motoru i výrobního čísla je to motor do připravované modernizace Péráka, které se říkalo Národní řada I. nebo též jen NŘ I. Tento kus je z roku 1951, tedy nikoliv původní prototyp Jawa 175 z doby okupace. Je to vlastně zmenšený Pérák s přední vidlicí jako Kejvačka, ve sbírkách NTM máme obdobný stroj, ale s motorem 125, bohužel náš motocykl je ale rozebraný na prvočinitele a bude trvat ještě nějaký rok, než se ukáže světu. Obrazek motocyklu je z brožury Věčně mladá Jawa [Arnošt] 26.07.2016 |
| a jen tak ze zvědavosti, nechal bys to na poličce nebo to zkusil rozběhat třeba v FJ rámu? :-) [meela] 26.07.2016 |
| Tak vypadá to tak. Už jen podle čísla P175-10 , i podle dalších znaků,který odpovídají výkresům na 175. Typuju, že by to mělo mít tříkvalt převodovku.Škoda, taky bych přihodil, todle mít doma ........... [MOnty] 26.07.2016 |
|  ještě 3 :-) [Meela] 25.07.2016 |
|
|