MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308472 příspěvků |7624 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 23.1.2021 08:38  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Chrom FJ, ano či ne.


 Ahoj, rád bych se zeptal co vše má a nemá být chromováno na péráku FJ. Narazil jsem totiž na zadní FJ náboj který nikdy chromován nebyl. Je možné že existovaly dvě verze? Chromová a "lidová" ? Nebo u FJ určité díly chromovány nikdy nebyly? Děkuji za radu, mám dilema.    [Henry]   10.05.2017     Přidat odpověď  
Odpověď  Konečně žádný kecy od piva, super!    [Homza]   23.12.2020
Zobrazit dokumentOdpověď  Fotky jsou z ČTK, datované 20.11. 1953    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2020
Odpověď  Výborně. Skutečný doklad toho, že se chromované ráfky s neleštěným středem, nejspíš lakovaným- rovněž jako brzdový buben používaly. Pérák je s 8-šroubovým upevněním předního blatníku a externí zapalovací cívkou, tedy novější model.
To je skutečný důkaz místo klišé-dávali tam co jim přišlo pod ruku. Dík.    [Jarda]   23.12.2020
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak takhle jsem to určitě taky nemyslel :-) Proti tvrzení "dávalo se co bylo na skladě" se snažím vždycky bojovat :-)
Ale na začátku šlo o to, že David K tvrdil, že chromovaná kola byla pouze na vývoz. K tomu je nějaký podklad?
Přidávám výstřižek fotky přímo z výroby, kde je chromovaný ráfek docela dobře vidět, navíc to vypadá, že je to verze s neleštěným (nebo lakovaným) středem    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2020
Odpověď  Ale to je zdůvodnění dnešním pohledem, viz. oblíbené "dávali co bylo skladem" jak to ve skutečnosti bylo už nikdo pravděpodobně nezjistí a relevantně nepodloží. Ty zaručené info od pamětníků se časem taky posouvají do jiných sfér.    [Homza]   23.12.2020
Odpověď  Tak jsem to nemyslel, měl jsem na mysli že v různých letech byl pravděpodobně ve výrobě jiný poměr mezi stroji s lakovanými a chromovanými koly. Ovlivňovala to dostupnost surovin, objem výroby atd...    [meela]   23.12.2020
Odpověď  Vážený pane meela a vy máte podložené tvrzení, že chromovaná a nebo stříbrná kola se dělala odlišné roky?    [David K]   22.12.2020
Odpověď  Ale tady nejde o to, jestli byla kola ve stříbřence, to je jasné že byla a možná i častěji než v chromu (ale to bude ovlivněné rokem výroby), ale jde o tvrzení že chromovaná byla pouze na vývoz - to máte nějak podložené? Na to byl první dotaz od dolin1...    [meela]   18.12.2020
Odpověď  vysvělení je technické.
Ráfek před chromem se leští bez děr a výstupků na dráty. Potom se vylisují výstupky a vystříhají díry, a putuje do chromovny.

V případě, že se chrom nepovede , tak chromovna špatný stáhne a povrch je třeba znovu přeleštit. To ale na středním pásu s výstupkama nejde. Proto se oleští pouze okraje, ochrání přípravkem, a střed opískuje, aby měl jednotný povrch.

Potom je nový chrom uprostřed matný, a okraje lesklé.
Případně to lze vylepšit barvou a linkama na středovém pásu.    [Monty]   18.12.2020
Odpověď  Jaký vymýšlení konspiračních teorií a chlapy v hospodě , vím to od svých příbuzných který měli tři péraky od novoty a tu dobu pamatovali a navíc mám doma hodně kol v se zbytky původní štříbrné barvy,tak si ty svoje řeči můžete laskavě odpustit .    [David K]   17.12.2020
Odpověď  Treba doložiť dôkazy, a né že "chlapy řikali v hospodě"    [. ]   17.12.2020
Odpověď  To výmýšlení konspiračních teorií je národní sport a póza pseudohistoriků.    [Homza]   17.12.2020
Odpověď  Vycházím z toho co mě říkali lidí kteří si kupovali péráka jako novou motorku.A hodně kol v původním stavu je se zbytky původní stříbřenky.Dneska je hold taková doba ,že každý rve na Péráka co nejvíc chromu😀l    [David K]   17.12.2020
Odpověď  vzhledem k mým zkušenostem ze ströjírenské výroby a šturmování vždy na konci měsíce bych měl teorii, že tím zakrývali vadný chrom. Když jsem dělal na frézce ve fabrice, tak to co neprošlo přes kontrolu celý měsíc, protože to bylo vadný, tak na konci měsíce už prošlo kontrolou skoro vše. Je to stejné jako černé střechy na škodovkách který byly za příplatek a přitom se tím zakrývaly nedostatky z lisovny plechů a lakovny.    [HonzaBK]   10.12.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tu fotku nakladky znám....ale barvu na středu rafku tam nevidím. Dle mě je to odlesk.    [JirkaH. ]   09.12.2020
Odpověď  Dle mého názoru ty středy ráfků jsou pouze neleštěnej chrom. Lakované středy byly v té době zbrojovky jen u ogara 350.    [Jirka123]   09.12.2020
Odpověď  teď jsem se díval do knížky a je tam fotka jak péráky cpou do dakoty a střed ráfku mají dokonce lakovaný červenou barvou asi export    [jarek]   09.12.2020
Odpověď  DavidK - a z čeho vycházíš? Jakože jaký je zdroj této informace?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2020
Odpověď  Pérák měl chromovaná kola jenom na vývoz,jinak byli ve stříbřence.Hodně majitelů po koupi motorky předělalo kola na chromovaná.    [David K]   26.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  U kývaček je lakovaný středový pruh prokázán ve výrobě(v ČZ Strakonice), ale nevím jestli se takto lakovali i ráfky u péráků, co vím tak prozatím na dobových fotkách jsou ráfky buď v chromu nebo stříbrném laku.    [Martin Štindl]   25.11.2020
Odpověď  hoj nevím jestli zrovna ve filmu pětistovka to bylo vidět. Viděl jsem to i na starých fotkách a měl jsem kejvu 175 která to měla v originálu    [jarek]   25.11.2020
Odpověď  Mám dotaz , občas někde zahlédnu peraka s lakovanym pruhem na rafku. Nevím jestli se to tu už řešilo , ale nic jsem nenašel . Je to originál ? Viděl jsem to u ogarů 350 typ 12 , ale běžný perak ??? Dekuji    [Jirka]   12.11.2020
Odpověď  urite ji nenachromujou mely by si ji zakryt aby chrom byl jen tam kde ma byt ale stacet opatrne perak tenkou stenu aby se to nezbortilo    [Free]   20.06.2017
Odpověď  Chtel bych jeste zarovnat brzdnou plochu predniho bubnu. Je lepe to udelat pred nebo po chromu? Jde mi o to jestli nahodou nachromujou i tuhle plochu tak aby se neloupala je lepsi ji mit stocenou.

Na predeslou otazku si odpovim sam. Po odvrtani a vyrazeni nytu chrom pod ozubenym unasecem neni. Bylo to nejprve nytovane, potom chromovane.    [Henry ]   20.06.2017
Odpověď  Ještě takový dotaz, když měním na rozete unasec a nanytuji ho předem, nebude pak problém s chromovanim? Náboje se prý chromuji rozlisovane.    [Henry ]   18.05.2017
Odpověď  Mám servisní knihu kde součástky jsou v provedení lak, matný chrom, lesklý chrom. Jsou tam katalogová čísla i ceny dílů. Můj názor je, že provedení mohla být různá.    [frona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2017
Odpověď  Nemáte někdo fotku jak to má tedy pérák správně vypadat? Všude co jsem viděl jsou samý chromovaný a nebo vyloženě bez chromu. :-/    [Henry]   12.05.2017
Odpověď  To znamená i přední buben? Ten mám chromovaný, avšak obě kola jsem sehnal samostatně. Takže tězko soudit. Myslíš jako že byly péraci jinak komplet chromovaný, pouze středy lakované? Co buben rozety s víkem a výfuky ?    [Henry]   12.05.2017
Odpověď  Samozřejmě to mohlo být bez chromu. Troufnu si říct, že mně šlo rukama několik stovek středů na Péráky,a chromovaných bylo možná 10%.
Běžná kombinace byla chrom ráfek + lakovaný střed.
Jenomže dneska to chce v chromu každej,prostě " čím víc chromu, tím víc veterán"    [MOnty]   11.05.2017
 Přidat odpověď   (29) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006