Ahoj, rád bych se zeptal co vše má a nemá být chromováno na péráku FJ. Narazil jsem totiž na zadní FJ náboj který nikdy chromován nebyl. Je možné že existovaly dvě verze? Chromová a "lidová" ? Nebo u FJ určité díly chromovány nikdy nebyly? Děkuji za radu, mám dilema. [Henry] 10.05.2017 Přidat odpověď |
| Konečně žádný kecy od piva, super! [Homza] 23.12.2020 |
|  Fotky jsou z ČTK, datované 20.11. 1953 [Meela] 23.12.2020 |
| Výborně. Skutečný doklad toho, že se chromované ráfky s neleštěným středem, nejspíš lakovaným- rovněž jako brzdový buben používaly. Pérák je s 8-šroubovým upevněním předního blatníku a externí zapalovací cívkou, tedy novější model. To je skutečný důkaz místo klišé-dávali tam co jim přišlo pod ruku. Dík. [Jarda] 23.12.2020 |
|  Tak takhle jsem to určitě taky nemyslel :-) Proti tvrzení "dávalo se co bylo na skladě" se snažím vždycky bojovat :-) Ale na začátku šlo o to, že David K tvrdil, že chromovaná kola byla pouze na vývoz. K tomu je nějaký podklad? Přidávám výstřižek fotky přímo z výroby, kde je chromovaný ráfek docela dobře vidět, navíc to vypadá, že je to verze s neleštěným (nebo lakovaným) středem [Meela] 23.12.2020 |
| Ale to je zdůvodnění dnešním pohledem, viz. oblíbené "dávali co bylo skladem" jak to ve skutečnosti bylo už nikdo pravděpodobně nezjistí a relevantně nepodloží. Ty zaručené info od pamětníků se časem taky posouvají do jiných sfér. [Homza] 23.12.2020 |
| Tak jsem to nemyslel, měl jsem na mysli že v různých letech byl pravděpodobně ve výrobě jiný poměr mezi stroji s lakovanými a chromovanými koly. Ovlivňovala to dostupnost surovin, objem výroby atd... [meela] 23.12.2020 |
| Vážený pane meela a vy máte podložené tvrzení, že chromovaná a nebo stříbrná kola se dělala odlišné roky? [David K] 22.12.2020 |
| Ale tady nejde o to, jestli byla kola ve stříbřence, to je jasné že byla a možná i častěji než v chromu (ale to bude ovlivněné rokem výroby), ale jde o tvrzení že chromovaná byla pouze na vývoz - to máte nějak podložené? Na to byl první dotaz od dolin1... [meela] 18.12.2020 |
| vysvělení je technické. Ráfek před chromem se leští bez děr a výstupků na dráty. Potom se vylisují výstupky a vystříhají díry, a putuje do chromovny. V případě, že se chrom nepovede , tak chromovna špatný stáhne a povrch je třeba znovu přeleštit. To ale na středním pásu s výstupkama nejde. Proto se oleští pouze okraje, ochrání přípravkem, a střed opískuje, aby měl jednotný povrch. Potom je nový chrom uprostřed matný, a okraje lesklé. Případně to lze vylepšit barvou a linkama na středovém pásu. [Monty] 18.12.2020 |
| Jaký vymýšlení konspiračních teorií a chlapy v hospodě , vím to od svých příbuzných který měli tři péraky od novoty a tu dobu pamatovali a navíc mám doma hodně kol v se zbytky původní štříbrné barvy,tak si ty svoje řeči můžete laskavě odpustit . [David K] 17.12.2020 |
| Treba doložiť dôkazy, a né že "chlapy řikali v hospodě" [. ] 17.12.2020 |
| To výmýšlení konspiračních teorií je národní sport a póza pseudohistoriků. [Homza] 17.12.2020 |
| Vycházím z toho co mě říkali lidí kteří si kupovali péráka jako novou motorku.A hodně kol v původním stavu je se zbytky původní stříbřenky.Dneska je hold taková doba ,že každý rve na Péráka co nejvíc chromu😀l [David K] 17.12.2020 |
| vzhledem k mým zkušenostem ze ströjírenské výroby a šturmování vždy na konci měsíce bych měl teorii, že tím zakrývali vadný chrom. Když jsem dělal na frézce ve fabrice, tak to co neprošlo přes kontrolu celý měsíc, protože to bylo vadný, tak na konci měsíce už prošlo kontrolou skoro vše. Je to stejné jako černé střechy na škodovkách který byly za příplatek a přitom se tím zakrývaly nedostatky z lisovny plechů a lakovny. [HonzaBK] 10.12.2020 |
|  Tu fotku nakladky znám....ale barvu na středu rafku tam nevidím. Dle mě je to odlesk. [JirkaH. ] 09.12.2020 |
| Dle mého názoru ty středy ráfků jsou pouze neleštěnej chrom. Lakované středy byly v té době zbrojovky jen u ogara 350. [Jirka123] 09.12.2020 |
| teď jsem se díval do knížky a je tam fotka jak péráky cpou do dakoty a střed ráfku mají dokonce lakovaný červenou barvou asi export [jarek] 09.12.2020 |
| DavidK - a z čeho vycházíš? Jakože jaký je zdroj této informace? [dolin1] 01.12.2020 |
| Pérák měl chromovaná kola jenom na vývoz,jinak byli ve stříbřence.Hodně majitelů po koupi motorky předělalo kola na chromovaná. [David K] 26.11.2020 |
|  U kývaček je lakovaný středový pruh prokázán ve výrobě(v ČZ Strakonice), ale nevím jestli se takto lakovali i ráfky u péráků, co vím tak prozatím na dobových fotkách jsou ráfky buď v chromu nebo stříbrném laku. [Martin Štindl] 25.11.2020 |
| hoj nevím jestli zrovna ve filmu pětistovka to bylo vidět. Viděl jsem to i na starých fotkách a měl jsem kejvu 175 která to měla v originálu [jarek] 25.11.2020 |
| Mám dotaz , občas někde zahlédnu peraka s lakovanym pruhem na rafku. Nevím jestli se to tu už řešilo , ale nic jsem nenašel . Je to originál ? Viděl jsem to u ogarů 350 typ 12 , ale běžný perak ??? Dekuji [Jirka] 12.11.2020 |
| urite ji nenachromujou mely by si ji zakryt aby chrom byl jen tam kde ma byt ale stacet opatrne perak tenkou stenu aby se to nezbortilo [Free] 20.06.2017 |
| Chtel bych jeste zarovnat brzdnou plochu predniho bubnu. Je lepe to udelat pred nebo po chromu? Jde mi o to jestli nahodou nachromujou i tuhle plochu tak aby se neloupala je lepsi ji mit stocenou. Na predeslou otazku si odpovim sam. Po odvrtani a vyrazeni nytu chrom pod ozubenym unasecem neni. Bylo to nejprve nytovane, potom chromovane. [Henry ] 20.06.2017 |
| Ještě takový dotaz, když měním na rozete unasec a nanytuji ho předem, nebude pak problém s chromovanim? Náboje se prý chromuji rozlisovane. [Henry ] 18.05.2017 |
| Mám servisní knihu kde součástky jsou v provedení lak, matný chrom, lesklý chrom. Jsou tam katalogová čísla i ceny dílů. Můj názor je, že provedení mohla být různá. [frona] 13.05.2017 |
| Nemáte někdo fotku jak to má tedy pérák správně vypadat? Všude co jsem viděl jsou samý chromovaný a nebo vyloženě bez chromu. :-/ [Henry] 12.05.2017 |
| To znamená i přední buben? Ten mám chromovaný, avšak obě kola jsem sehnal samostatně. Takže tězko soudit. Myslíš jako že byly péraci jinak komplet chromovaný, pouze středy lakované? Co buben rozety s víkem a výfuky ? [Henry] 12.05.2017 |
| Samozřejmě to mohlo být bez chromu. Troufnu si říct, že mně šlo rukama několik stovek středů na Péráky,a chromovaných bylo možná 10%. Běžná kombinace byla chrom ráfek + lakovaný střed. Jenomže dneska to chce v chromu každej,prostě " čím víc chromu, tím víc veterán" [MOnty] 11.05.2017 |
|
|