MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 294529 příspěvků |6952 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 94 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.6.2018 21:19  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Pérák 250 a Triumph TWN 250, popř. jiná zahraniční 250ka


 Má někdo obě motorky? Zajímalo by mě srovnání péráka a dobových konkurentů.    [Hynek]   10.02.2018     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Skutecny souputnik je model Derbi 250, Jawa Perak ji vlasne stal vzorem, da se rici, ze to je vylepsena kopie Peraka, alespon tak to prezentuji na SP strankach. Tohoto modelu Derbi bylo vyrobeno pouhych 800ks.    [JESE]   12.03.2018
Odpověď  Mam peraka a mám TWN BD250 dvoupístový, nevim jestli máš bd nebo bdg v těchto motorkách je taky rozdíl. bd250 byla ve své době nejvýkonnější dvěstěpadesátka jela hravě přes 100km/h a vykon 12k což měla až kývačka ke konci padesátých let :) pocity z jízdy tě asi zajímají víc, takže stručně pérak lépe pruží, tahne hnedka od spoda ale pak už nic, triumph má horší pérování, ale tahne pěkně navrchu a jezdí za 2,5 -3 litry má oddělené mazání, valec z lehké slitiny rotační šoupě, zapouzdřený řetěz, spojkový koš na gumových silentblocích, předstih si šteluju páčkou na řidítkách. Jestli máš BDG tak je to hodně podobně ale to už je poválečná výroba má novější pérování, motor přišel o rotační šoupě kvůli zjednodušení výroby ma o 2koně menší výkon, valec je litinový, odstředivý reg. předstihu, jeden výfuk a pruběh kroutáku má podobný jak perák. Každa z těchto motorek ma svoje, TWN mě baví víc možná i proto že málo kdo vi co to je...    [Ladic]   20.02.2018
Odpověď  Mě se vždycky zamlouvala NSU OSL 250. To je skutečný souputník péráka. Podobný výkon, rychlost a stejná doba výroby. Kdysi byla k mání pojízdná s doklady a poměrně levně na inzerát nedaleko bydliště, ale tehdy jsem ještě neměl řidičák na moto a než jsem se rozhoupal, tak byla pryč. Lituju toho do dnes.    [donkomposto]   14.02.2018
Odpověď  https://www.carandclassic.co.uk/car/C958894

jeste jedna zajimava 250    [Free]   13.02.2018
Odpověď  napsalsem to spatne ikyz ani jeden stroj neradim k spolehlivim. vim ze vseobecne se za lepsi povazuje ural, skusenost osobni mam jen s dneprem a to ne moc dobrou spousta zavad danych spatnou kvalitou nebo tech resenim asi jsi mnel stesi na dobrej kus ale co znam lidi osobne tak to je tak 10:1 deset zatracuje jeden chvali :-) prijde mne to jako motorka pro lidi co se v ni radsi hrabou nezli jezdi.    [Free]   12.02.2018
Odpověď  free píše ...snad kromne povestnych ruskych stroju..
Nevím,jaké máš zkušenosti a ruskými stroji, já mám Dněpr 16, to je ukrajinská motorka a po druhém prasknutí kliky jsem vyměnil motor za stejný, ele ruský ural.
Od té doby naprostá spokojenost, jezdím pouze v terénu a dostává pořádně do trika. Udržba kromě oleje žádná a spolehlivost perfektní. Kvalitu tohoto ruského motoru mohu s čistým svědomím rovnat s kvalitou BMW :-)    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Odpověď  neni to uplne souputnik peraka ale to bmw taky je az padesaty leta
https://www.nortonownersclub.org/models/light-twins

daj se sehnat za rozumnej peniz.    [Free]   11.02.2018
Odpověď  tak pri najezdu stovek km bude jakakoliv motorka bez problemu snad kromne povestnych ruskych stroju. vzhled je mne jasnej ze ma kazdej jinej vkus ale v estetickyho hlediska nelze uprit perakovi jasny plus    [Free]   11.02.2018
Odpověď  Relé je v BMW prakticky stejný jako na Péráku, jen origo BOSCH - to, co na české kopii jsou ohnutý plechy, tak je frezovaný z kusu, kde jsou na českým holý dráty, tak je bandáž,a asi trošku lepší matroš- fakt je, že jsem je seřizoval jednou před 10 lety, a od té doby funguje.    [Monty]   11.02.2018
Odpověď  Já nikomu nic nevnucuji, jen konstatuji dlouholeté zkušenosti a můj názor.
Vzhled, je záležitost vkusu a každý ji má jinou. Já se pokládám za technika a pro mě je rozhodující hlavně úroveň konstrukce a kvalita zpracování.
Jinak k údržbě - relé ani pořádně nevím jak vypadá :-) , nikdy nebyl důvod ho hledat a odtrh jsem také nikdy neřešil (najezdím nekolik stovek km ročně :-) )
Já jen znovu opakuji, že jsou i jiné alternativy, než předražené péráky. (mám je taky 250 i 350 a několik jsem jich renovoval a renovoval jsem i několik BMW), ale když je porovnávám, tak mě vychází BMW po všech stránkách lepší.
Hlavně jsem reagoval na srovnání ceny, která je naprosto srovnatelná.    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Odpověď  lubos H akorat je ten bavorak pekne hnusna motorka..... jinak pokud se perak udela neni duvod na nem cokoliv po nekolika desitkach tis km delat max seridit odtrh nebo rele coz te nemine ani na tom bmw    [Free]   11.02.2018
Odpověď  Ještě jen tak pro porovnání:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=257172818&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&maxCubicCapacity=250&maxFirstRegistrationDate=1960-12-31&minCubicCapacity=125&minFirstRegistrationDate=1900-01-01&pageNumber=1&scopeId=MB&fnai=prev&searchId=8fe216b6-166a-7131-586f-a8b02e26fe41

https://motorky.bazos.cz/inzerat/85466170/Jawa-250-Perak-rv1948-s-platnymi-doklady.php    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Odpověď  Při porovnání Pérák - BMW je podle mě BMW lepší ve všech ohledech, včetně ceny!
Za cca 130 tis.Kč koupíš krásný stroj v absolutně původním stavu s doklady a doloženým původem. A vzhledem k precizní konstrukci a kvalitě na něj nebudeš muset x let vůbec šáhnout. Jen doplňovat benzin a olej.
Na druhou stranu s pérákem za stejné peníze si zase jako mechanik užiješ každou chvíli minimálně nějaké seřizování. O komfortu svezení ani nemluvím.
V žádném případě neschazuji naše péráky, ale je jich všude plno a ježdění na nich není žádná sláva.
Chci tím jen říct, že za stejnou cenu je možné mít BMW a nad cenou jejich dílů není potřeba vůbec přemýšlet- žádné nebudeš potřebovat!
(mám BMW z roku 1940, ví Bůh, kolik má najeto a bez jakékoliv opravy motoru a převodů šlape jako hodinky)    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Odpověď  Mně ten BMW R 25 stál 2500 Eček- po starší renovaci, s německejma dokladama, a jezdí dotedka bez problémů.

Samozřějmě, je to jen blbej jednovál, za R51 bude 10X tolik.........    [Monty]   11.02.2018
Odpověď  Když se budeme bavit někde do 1960 tak pérák je kostitřas. Jediná jeho výhoda je absolutní nenáročnost na opravu a obrovská zásoba dostupných dílů.

Zmíněné BMW je super, ale cenou stroje i dílů se dostaneš někam úplně jinam. ten Triumph TWN 250 asi moc velký rozdíl nebude.    [vwvew]   11.02.2018
Odpověď  To rád věřím, že čtyřtakt BMW je jiná liga.    [Hynek]   10.02.2018
Odpověď  Já mám BMW 250 typ R25/3 , rok 1954 .
Proti Péráku 250 to je asi jako VW Golf proti Favoritu. Trošku víc to jede, mnohem líp to brzdí, a líp péruje. A je to čtyřtakt, samozřejmě.    [Monty]   10.02.2018
 Přidat odpověď   (17) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006