MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301228 příspěvků |7253 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 17.7.2019 19:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Půlení motoru pérák 350


 Zdravím, Mám problém při půlení mého motoru 350/18. Motor byl kompletně zarezlý, takže jsem musel odvrtávat písty a další skopičiny. Nyní by měl být motor přichystaný na půlení, všech jedenáct šroubů, co drží kartery u sebe, jsem vyšrouboval nebo odvrtal. Když ale začnu stahovákem ze strany zapalování motor půlit, kartery se od sebe ani nehnou. Rozebral jsem tedy ložisko na klice ze strany zapalování, a myslel jsem si, že ted už teoreticky kartery u sebe nic nedrží... omyl, opět jsem s tím ani nehnul. Proto bych se chtěl zeptat, kde by mohla být chyba, případně co s tím. Napadlo mě, jestli nedělá problém přepážka mezi spalovacími prostory, která nejde ani za boha vysunout a také šroub držící střední hliníkový mezikus na klice, který nejde vyšroubovat. viz fotka ... Díky za každou radu a hezké svátky.    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Já u 350 obětoval ojnice - ty jsou stejně z 50% neopravitelný,a nový stojí do 1000,-. Rozvrtal jsem dna pístů, i horní oka ojnice, a vytáhnul válce i se zarezlejma zbytkama pístů. Ojnice jsem pak uřezal co nejkratší, a válce i s pístama dal do kyseliny chlorovodíkové - písty to rozpustí, litině nic neudělá - jen sammozřějmě VENKU-strašně to smrdí. Takže jsem zachránil to důležitý z motoru Bizona - válce a bloky.    [MOnty]   01.01.2019
Odpověď  Franto, jde asi o to zda píst potřebuješ, na vzor aj., či nikoliv, ono to násilí též nic moz, také jsi mohl utrhnout košili, či tě mohl někde válec prasknout aj., já volil vrtání, majzlík aj., myšleno v prípadě kdy mě nešel oúpravdu dlouho motor rozebrat, ještě by šel snadnorozpustit kyselinou, ale jde o to aby jsi si nepoškodil jinou součástku z hliníku...., jinak extrémě zarezlé motory, kliky aj., jsem měl, ale vždy jsem to zozebral cca bez poškození, krom pístů nebo ložisek, využíval jsem jakékoliv stahováky, teplo, kyselinu citronovou, čištění, vapku... a šlo to, je to ale o trpělivosti a přemýšlení, ohnout ojnice a karter viz níže, nezlobte se, to není normální.    [Pavel]   01.01.2019
Odpověď  Já bych přidal, jak se dají vytáhnout zarezlé a odvrtané písty z válců.Já jsme zkoušel všechno odrezovače,lis,nahřívání,bouchání palicí.Nakonec jsem se zoufalství vzal elektrické 5kg kango.Dát válec do svěráku na stěnu válce kousek plechu, aby se nepoškodila stěna a klasický sekáč na sekáni do zdiva.Píst byl za 20 vteřin venku:))Těch tisíce rázů udělá divy.    [Franta 2776Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2019
Odpověď  Hlavně trpělivost a žádné násili,ja bych tam nelil žádnou kyselinu, nahřál bych to v troubě nebo na elektrickém plotýnkovém vařiči a stříkal wd olejem z vrchu nechal stát den dva pak položit na levej bok na dva dny pak na pravej,můžeš i ponořit do nafty.Teplem se to roztáhne a líp dostane tam kde se dostala vlhkost která tam z oxidovala.Ono to nezrezlo za den ,tak to taky za den nepovolíš.Když budeš spěchat akorát to zkurvíš,s maximálním citem poklepávat přes bukovej špalík(na ojnice,ze spoda na stredej spalík mezi karterama atd.) čepy ojnic pořádně očisti a namaž vazelínou at po nich ložiska sklouznou .    [jan]   28.12.2018
Odpověď  Ahoj, Přidal bych se k názoru, že nejprve rozhýbat kliku - Možná postačí namočit do dešťové vody klidně i na 4-5 dnů. (S kys. citronovou nemám zkušenosti, ale i to může pomoci). Poté na malé řetězové kolečko "Primáru" bych navařil cca 1 metr dlouhou páku a tou bych se snažil zabrat střídavě na obě strany (cik-cak). Po náznaku uvolnění kliky - nalít do karteru vodu a vypláchnout a opakovat. (samozřejmě je tu možnost střídavě klepat a tahat přes ojnice). Ještě v případě navaření té páky, hned po navaření, položit motor tak, aby teplo po "vaření" prošlo přes čep kliky dále k ložiskům. Chvíli počkat (půl hodiny), a opět nalít vodu do karteru, tak aby se voda dostala k ložiskům. Střídání tepla a chladna, sucha a vlhka způsobí pohyb materiálů . . . třeba to pomůže . . Kolečko primáru si koupíš nové snadno . . .    [radek]   26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  MNOHO ŠTĚSTÍ PŘI RENOVACI    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Klika po repasy - najděte 5 rozdílů :-)    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak kliková hřídel dopadla zoufale, byly hloubkově zarostlá všechna ložiska. Pan Padalík měl ze mě radost, ale ojnice čepy se daly nové, z původní klikové hřídele zůstaly pouze setrvačníky - ALE KARTERY BYLY V POŘÁDKU :-)    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Ten motor zatuhl moc zajímavě - ojnice jsou téměř ve stejné výšce. Z dotazu předpokládám, že je nehybný klikový hřídel - to je u 350 velký problem, protože při půlení 350 je nezbytně nutné, aby byla jedna ojnice v dolní úvrati a druhá v horní (pořadí nevadí), protože jinak ojnice neprojde při rozlisování tím otvorem mezi kartery, co je mezi nimi ta hliníková kostka sání. Já bych postupovat takto: 1. je potřeba vytlačit i ty dva čepy, co slouží k vycentrování otvorů mezi kartery (z foto nevidím jak je máte) 2. určitě bych se snažil vymontovat ten středicí šroub M8, co fixuje hliníkovou přepážku - na předním nosníku, 3. kartery důkladně nahřát 4. zničit jednu ojnici, aby prošla přepážkou. Jen dodám že i přes veškerou snahu, jsem u svého motoru krapet ohnul pravý karter při rozlisování a pak jsem ho musel pracně rovnat - což se povedlo.    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Odpověď  Celkově bych prva ponořil celý motor na dva dny do roztoku kyseliny citronové. Ohřívané. Jeden motor jsem takto normálně rozhýbal! netvrdím, že to je všelék. Ale ničemu tím neublížíš. Jen to pomůže.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2018
Odpověď  na půlení takového motoru jsem jednou použil rázový šroubovák jonesway nebo tak nějak, ale ty jejich bity prý kované byly z bláta, ale nic jsem nevrtal. Jinak sada vercajku z etovaru super.    []   25.12.2018
Odpověď  Ten šroub mi taky nešel povolit. Nakonec pořádnej bit přes různý nástavce, redukce a vzduchový rázový utahovák.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2018
Odpověď  Ani jedna vec by nemela vadit, spis to bude zarostle na strednim ulozeni kliky, zkusil bych napruzit stahovak a ohrat prislusou polovinu bloku okolo toho mezikusu kliky.    [.]   25.12.2018
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006