MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301593 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 47 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 19.8.2019 00:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Vypínací tyčka spojky.


 Četl jsem si v návodu a tam se píše, že poloautomat se málokdy demontuje. Mazání vypínací tyčky spojky probíhá tak, že se vyšroubuje seřizovací šroub poloautomatu, vyjme se kulička a vysune se pravá vypínací tyčka spojky. Do díry tyčky se dá vazelína a vše se smontuje zpět.
Otázka: Děláte to někdo takto a jestli ano, tak jakým způsobem lze vytáhnout vypínací tyčku bez demontáže poloautomatu. Ta tyčka je absolutně nepřístupná a mně nenapadá žádná rozumná metoda.    [donkomposto]   15.07.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Ještě dodatek, ta tyčka je v případě péráka u kolečka s nábojem těsněná jen plstí - pokud tam je ale provedení s O-kroužkem tak to přes ten magnet vytáhnout asi skutečně nepůjde    [Martin Štindl]   19.07.2019
Odpověď  Před chvilkou jsem to zkusil vytáhnout přes magnet na motoru 250/553, a jde to - to vyšroubování stavěcího šroubu jsem na tenčí kulatině vytáhnul nejdříve kuličku a pak i tu tyčku. Chce to silnější magnet a kdyžtak na tu sondu navléknout tenčí bužírku aby se kovem dotýkala jen té spojkové tyčky.    [Martin Štindl]   19.07.2019
Odpověď  Závitová tyč mně taky napadla. Ještě existují oboustranné šroubky - uprostřed je šestihran a na obě strany závit. Musím pohledat v práci ve starých zásobách. Včera jsem zkoušel magnet a tudy cesta nevede. Celý poloautomat je železný a magnetické pole se v něm rozptýlí a tyčka se ani nehne a to jsem poskládal magnety do válečku 5x10cm kvůli zesílení.    [donkomposto]   19.07.2019
Odpověď  Není lepší si říznout tři kusy ze závitové tyče a ty pak zalepit do původních otvorů a povolovat poloautomat maticemi??    [Felix]   18.07.2019
Odpověď  Ten magnet je dobrý nápad. V návodu se píše mazat vazelínou a mě nikdy ani nenapadlo, že bych mohl vytáhnout tyčku bez demontáže poloautomatu. Častá demontáž je spojená s nebezpečím stržení hliníkových závitů. Proto jsem se obrátil o radu - víc hlav, víc rozumu. Děkuji.    [donkomposto]   16.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vytahování tyčky zkrze spojkový automat mě přijde zbytečně komplikované, samotná tyčka v hlavní hřídeli není mazaná vazelínou ale olejovou náplní převodovky a k jejímu vyjmutí stačí povolit tři šrouby které drží automat a ten sejmout. Jinak pokud se tedy trvá na vyjmutí tyčky spojky skrze upevněný automat tak to lze provést přes feromagnetickou sondu(kulatinku) s přiloženým silným magnetem.    [Martin Štindl]   15.07.2019
 Přidat odpověď   (6) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006