MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307046 příspěvků |7543 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 173 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 1.10.2020 17:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Těsnění kliky Jawa 12


 Zdravím vespolek.
Objevil se mi na dvanáctkovém motoru nepříjemný problém. Vypadlo gufero kliky na straně zapalování. Dříve jsem to nestudoval a teď jsem zjistil, že novější 350 mají gufero pojištěné segrovkou, ale 12 motor má segrovku mezi ložiskem a guferem a gufero je jen namáčklé ze strany zapalování a je pojištěné jen rozklepnutím vývrtu ložiska na třech místech. Víc rozklepávat karter se mi nechce. Máte někdo zkušenost s tím jak zařídit aby gufero znovu nevypadlo?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2020     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě porovnáví gufer. Hrana starého je fakt jetá.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to konečně vyměnil. Musím říct, že to nové gufero šlo víc na těsno než to staré. Dal jsem užší rozměr. Snad bude lépe držet a trochu se tím zmenší i škodlivý prostor pod válcem. Takže možná deset watů na víc :).Zkusil jsem gufero po obvodě zdrsnit šmirglem a lehce máznout Loctitem. Každopádně jde motor na volnoběh lépe. Před tím pálil pravý válec přeci jen s menší frekvencí než levý. Když jsem prohlédl staré gufero, tak se o ostré hraně rozhodně mluvit nedá. Zajímalo by mě, jestli se takhle mohlo ojet za 2500 km. (To jen narážím na tu údajnou generálku.) No Viton snáší vyšší teploty a měl by se popasovat i s mizerným mazáním. Otázka je, jak spěchat s výměnou gufera na druhé straně. To je mazané dobře.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Odpověď  z fabriky byly zajisteny tim ze se rozklepla lehce hranka osazeni pak zacaly delat kartery na zajisteni segrovkou hlevne si ty cerviky zalep at ti nevypadnou vybracema    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2020
Odpověď  Je pravdou, že se šetří a zajištění všude nebývá, ale jak vidno tady nastal problém. Ono také není gufero jako gufero. Gufera mají buďto hladký vnější povrch a ta se zajišťují, nebo na jejich gumovém povrchu po obvodu vystupuje několik kroužků. Tím gufero po obvodu skutečně těsní a dobře drží bez nebezpečí vyklouznutí. Ta se nemusí zajišťovat.    [vintera]   24.04.2020
Odpověď  nechci ti kazit radost, ale gufero se již segerovkou nejistí.. naklepne se a je to, žádná drážka:o)    [Beat]   23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Až při kompletaci motoru jsem zjistil, že nemám čím zajistit gufero, drážka byla odlomená. Gufero jsem zajistil třemi červíky M3    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Když jsem se na to teď zaměřil, tak pravý válec na volnoběh pálí trochu méně často než levý. Navíc od začátku letošní sezóny pozoruji, že mi kape karbon prakticky jen z pravého válce. Doufám, že je to vše způsobeno tím guferem.
Viton je sice drahý, ale když mi to gufero vylétlo skoro už po tmě 30 km od domova klidně bych někomu ty dvě stovky hned dal aby to jelo na dva válce :) Co se týče šířky, tak si myslím, že by to užší mělo více držet. Že to konstruktéři úplně nezvládli dokazuje to, že pozdější modely už tam tu segrovku mají. Na drhou stranu na první dobrou vyjde málo co :)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Tak mě se kdysi stalo na 250 přesně to stejné. Složil jsem motor, nové gufero a protože se mě nechtělo mlátit do bloku, tak jsem gufero přilepil silikonem. Chvilku to jezdilo a najednou to začalo chcípat a potom už nešlo nastartovat. Po demontáži dynama u Jelínka ve Vizovicích jsem provizorně zaklepnul gufero zpátky, nastartoval a 70km domů bez světel a bez zastavení skrz Zlín. Naštěstí byly v nedělu semafory vypnuté. Doma sem to už nenatočil a gufero prodřelo vinutí dynama. Jako opatření aby se to už nikdy nestalo jsem dal gufero šířky 7mm a na kraji náboje jsem udělal drážku pro vnitřní ségrovku 0,5mm širokou. Od té doby je klid. On ten okraj náboje byl už dezolátní od mnohokrát opakovaného rozklepávání, takže žádná škoda. Ségrovka jistící gufero proti vystřelení měla být provedena už z továrny. Je to jedna z věcí, kterou inženýři ojebali. Uvažovali jako by měl být motocykl na jedno použití.    [donkomposto]   20.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyžtak mě opravte - nemá náhodou motor 350/12 gufera stejně jako 250/11, tedy 25x62x8 ? V katalogu jsou sice šířkou uvedeny desítky(62/25x10) ale dávám gufera 25x62x8 NBR-WAS Dichtomatik aby se do futra vešli svojí celou šířkou, gufero má totiž plechový prstenec a pokud je širší tak má tehdenci vylézat protože čelo prstence je vně futra.
Gufera VITON jsou dost drahé, běžné NBR mi zatím stačila u těchto motorů a také používám polosyntetiku TSF v poměru 1:25 a bez potíží.    [Martin Štindl]   20.04.2020
Odpověď  Z raného mládí pamatuji, že klasika byla 25x62x8. Ale ze zkušenosti - šířka není kritická. Změřit zahloubení a pokud se vejde šířka 10, dal bych tu. Aspoň bude mít širší stykovou plochu. A co nejlíp odmastit, hranu díry lehce strhnout šábrem (udělat trochu náběh) a zalepit Loctitem, viz praktik "monty". Loctite sice vytvrzuje stykem s kovem v úzké mezeře, ale z mých zkušeností jsem zjistil, že stačí i jenostranný kovový kontakt k vytvrzení. Pokud ta díra není brutálně vymletá, tak by mělo držet i tak samo. Nová gufera jsou vyráběna s poměrně značným přesahem proti udávanému jmenovitému rozměru. Při opakované montáži už je vše ale jinak, přesah mizí...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Díky za rady. Šlo mně o to, jestli se mám gufero pokusit případně zalepit, nebo jsem vymýšlel nějakou neinvazivní příložku. Dnes mě napadlo, že do benzínu liju polosyntetiku a NBR ji asi nesnáší dobře. Gufero mohlo ztvrdnout a horký karter se roztáhl a píst gufero vyfoukl. (Jeli jsme ve dvou do kopce po třiceti kilometrech cesty když to vypadlo). Na syntetické oleje jsem vždy předepisoval Vitonová gufera. Takže se chystám objednat Viton. Jen jsem si nebyl jistý tím silikonem. S tím zkušenost nemám.
Jen bych se ještě zeptal - nezměřil jsem si gufero když bylo venku a koukám, že se nabízí ve dvou rozměrech 25x62x8 a 25x62x10. Víte někdo které patří na dvanácku? (Jakmile se ho pokusím záměrně vyndat tak ho jako naschvál určitě zničím a budu nepojízdný)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Silikon určitě ne! Obvykle nebývá trvale odolný benzínu a časem (= brzo) degeneruje. Lze dohledat i v dalších diskuzích a fórech.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  tak prostě přilepit. Stalo se mně na 12 to samý, nalepil jsem to nějakým Loctitte, který jsem doma našel, a odjezdila motorka další 3 sezony v pohodě.    [Monty]   20.04.2020
Odpověď  Upřímně - nevím. Koupil jsem motor po údajné GO. Vcelku na to vypadal a přišlo mi hloupé motor jen tak pro kontrolu půlit. Gufero vypadá poměrně zánovně, ale můj názor je, že ona GO se mohla odehrát klidně před dvaceti lety. (Gufero je černé, všude hladké a je na něm Made in Poland :-) ) Zpět šlo natlačit docela fest. Rozklepnutí karterů vypadá docela i fabricky. Je ovšem tak mělké, že myslím postrádá jakoukoliv funkčnost. Pokud to v tomhle montážním uspořádání má spolehlivě fungovat, tak koupím nové gufero a příležitostně vyměním i to na druhé straně. NBR nějak nevěřím. Je lepší silikon, nebo Viton?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  A to vypadlé gufero bylo nové? Normálně se gufera jen vtlačila do futra bez zajišťování a to rozklepávání se továrně neprovádělo.    [Martin Štindl]   19.04.2020
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006