MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305749 příspěvků |7478 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 98 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 3.6.2020 05:02  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Náhon tachometru pérák 350 typ 18


 Poradíte jak utěsnit? Měnil jsem převod kvůli špatnému počtu zubů (původně jsem tam měl z kývačky). Když se motor generálkkoval, tak se usadil náhon s guferem zevnitř motoru směrem ven i s guferem a teprve potom se spasovala převodovka - předlohová hřídel a motor se zavřel. Nechci motor půlit kvůli blbému guferu. Ten nový náhon mi nejde kvůli ozubení předlohové hřídele nasadit zevnitř motoru směrem ven, proto jej montuji z venku dovnitř. Problem je v tom, že se mi zatím nepodařilo takto usadit to zatrolené gufero. V nálitku je přechod - rozšíření pro záchyt lanka a průměr na futro náhotu, a právě o tu hranu pravidelně poškodím při montáži venkovní plášť gufera. Poradíte nějaký fígl, tak to utěsnit? Tacho už mi ukazuje kilometry jak má, ale udělal jsem si z těsného motoru olejničku :-(    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak hranku jsem strhnul fortunkou s nástavcem. Simering jsem namontoval, nalil olej a dneska to chci projet, tak uvidíme, jak se operace zdařila - ale pacient přežil :-) Děkuji za postřehy, pokud to budu měnit příště, tak dám simering černý. Ve firmě, kde kupuji ložiska a simeringy měli pouze tento s prachovkou.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Červené guffero tam nepatří,je měkkčí,použij černé.    [zd]   23.05.2020
Odpověď  určitě lepší obráceně než vůbec.
Když si do díry posvítíte, tak hranu zkontrolujete pohledem, ne ?
A normálka v ruce na brusce udělat náběh na guferu.    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za typ Monty. Právě nad tím laboruji. Mám moc tlustý prsty :-( a do té díry v bloku dám pouze malíček abych nahmatal ten rantlík, co trhá gufero. Zeptám se, možná hovadina. Co zkusit to gufero namontoval opačně viz foto. Mám doma už jenom jedno. A ještě dotaz. Mě ten náhon do jde do pouzdra poměrně dost ztuha, volně otočný a z drobnou vůlí je až v poslední "pracovní" poloze se zuby v předloze, proto jsem vždycky montoval náhon zároveň s guferem. Vy montujete nejprve náhon a potom gufero s přípravkem? Děkuji za odpověď. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  srazit hrany na bloku i na guferu? Vždycky jsem takto gufero do 350 naklepnul zvenku (mám na to přípravek)    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyhřezlá spojka :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Freebiker - Frýčko - to není o rychlosti :-) , ale myslím že právě Ty máš pod nádrží pěkně nadupaný motor :-) Ale vždycky, když jsme s Michalem dorazili na sraz tak jsme porovnávali kilometry a o ty mě šlo, protože ten rozdíl (12 vs 11 zubů na náhonu) udělá ve finále značný rozdíl v nájezdech km (dělá to zhruba 1/3 do mínusu)
a jeď pak podle itineráře :-))) Včera jsem to rozdělal a guferko je v háji. Dnes budu laborovat. Má být deštivé počasí - ideální čas strávit v dílně :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Jsem přehlédl pérák 350, omluva.
Zkusil bych pohledat vhodný měkký, nejlépe silikonový O kroužek.    [vintera]   23.05.2020
Odpověď  koukam ze budu mit letos nejpomalejsiho peraka az pojedem na sraz :-)    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor uzavřen.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při montáži.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslím, jsme se nepochopili. Vy popisujete výměnu u 250 já mám problem u 350. Na obrázku je vidět, že při GO jsem namontoval na náhon guvero, usadil zevnitř motoru (a tím to guvero nijak nepoškodil) a teprve potom spasoval převodovku a sestavil motor. Problem není ve výměně náhonu, problem je v utěsnění. Teď lze na sestaveném motoru namontovat náhon pouze zvenku motoru dovnitř (protože zavazí ozubení předlohové hřídele) a nedaří se mi to guferko sestavit aniž bych ho nepoškodil. Nemáte nějakou radu, nechci mít pod motorem louži oleje pokaždé, když zastavím :-(    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Odpověď  Hřídel náhonu je uložená v držáku a ten je pod hřídelí předlohy přišroubovaný k bloku. Na vyndání celého náhonu není potřeba půlit motor. Stačí pod hřídelí předlohy odšroubovat dva šroubky a celý náhon vyndat. Před tím samozřejmě sundat celou spojku z hlavní hřídele, bez toho to nepůjde. V práci může bránit ozubené kolo na klikovce, to se normálně sundá pomocí stahováku. Ale půlit motor určitě netřeba.    [vintera]   22.05.2020
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006