MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305712 příspěvků |7475 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 135 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 31.5.2020 14:48  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím,
dotaz na chromování: Když mám jemně pobouchanou nádrž, můžu ji vycínovat, popř. použít tvrdou pájku? Aby mi to v lázni kde se nanáší chrom neslezlo nebo nějak chemicky nereagovalo? Dělal to někdo? Mědit nebudu. Pokud to nepůjde, skončí jako lidovka v barvě. Díky za odpověď    [Pepa]   27.02.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Dik. Budem tam muset asi zatelefonovat, pretoze na mail mi neodpisuju. Ak chromovanie trva mesiac to je super. Este raz dik.    [marozo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2009
Odpověď  myslím že to byl asi měsíc..    [Beat]   28.02.2009
Odpověď  Beate kolko trvalo chromovanie nadrze, casovo? Dik    [marozoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2009
Odpověď  Taky mi dělal přesně stejnou promáčklou přes znak asi na dalších 3 místech a nádherná práce, teď mi dělá kývačku podobný stav a říkal cca 3800kč. Takže jediné doporučení pro ty méně zkušené vyplatí se koupit i promáčklou nádrž a nechat ji udělat vyjde to lépe nez za šílený peníze kupovat nějakou v super stavu a navíc těch promáčklých je docela dost, mě se to alespoň vyplatilo i časově.    [Mirek]   24.02.2009
Odpověď  A co ten kohout nádrže? co to tam je?    [ladic]   18.04.2008
Odpověď  Ahoj Ondro,
mou nádrž dělal pan Vepřek ze Sudkova, tady je www. adresa:
http://chromovani.ic.cz/
Najdeš tam i ceník na jednotlivé typy motorek, kde je to rozepsáno po dílech.
Péráckou nádrž FJ dělá za 3.600Kč mě i s vyklepáním (přes hrdlo) 3.800Kč. (FJ je pracnější díky tenkým plechům). Jinak tam měl jednu nádrž "rozpáranou" a vyklepával docela veliký promáčkliny, i v logu Jawa.    [Beat]   16.04.2008
Odpověď  nazdar všem na kolik by mě tedy vyšla přibližně renovace pouze chromování jawy péráka díky    [ondra]   15.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto...    [Beat]   15.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já už mám nádrž doma... Chrom je parádní, a není poznat, že byla promáčklá..    [Beat]   15.04.2008
Odpověď  dělám si všechno sám,ale chrom i vyklepání nechávám na profíkovi(chromovani.ic.cz).Jeden kolega si připravoval pod chrom sám,tak ho chromování+podklady vyšlo na 800 a vzhled mizernej.A vyklepávat si sám?kdo těch nádrží neudělá x ročně nemá cenu se na to vybavovat a navíc stačí si skusit jak je náročný vyklapat jen blatník nebo masku,aby se nemuselo tmelit.a to je skvělý přístup z obou stran.radši našetřím 3,5 a mám plnou jistotu bezchybné práce.    [jaromír]   23.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se konečně dostal k foťáku.Tady jsou ty přípravky na vyklepávání.Je to domácí výroba,protože si to musíte přesně naohýbat.Dobrá pomůcka je velká kulička ze starého ložiska.Slouží jako vyklepávací bod.    [michal]   14.03.2008
Odpověď  Pro Pepu- hledal jsem ve svý příruční knihovně v literatuře foto těch přípravků, ale nějak se mi nedaří najít tu správnou knížku. Stejnak platí, že si ten přípravek musíš vyrobit podle potřeby sám. I když si o sobě myslím, že ledasco vím a zvládnu ( i díky vybavení), tak nádrž jsem odvezl na vyklepání a chromování k člověku, jehož práci (teda spíš výsledek) jsem viděl. Je to pro mě nejen jednodušší, ale hlavně mám záruku, že to dopadne tak jak si to představuju, a budu z toho mít radost. Jo, a předběžná cena je kolem 4.500Kč za vše, což podle mého není tak moc:o).    [Beat]   09.03.2008
Odpověď  rišo letoval jsem asi jen 2 nebo 3 nádrže cínem,a to malé ďůlky.Nahříval jsem to velkou letovačkou.Jinak žádné jiné zkušenosti s tím nemám.Radši nádrž vyklepu,než abych jí cínoval.    [michal]   09.03.2008
Odpověď  Tomáši máš pravdu,taky si tam nechávám pokovovat díly a jsem tam 4x do týdne.je pravda to,že si to musíš připravit,ale to mi problém nedělá.Nyní tam jsou tak zaneprázdněný,že už nechtějí brát jiné externí zakázky.Dělají jen těm,kteří tam jezdí už dlouho.    [michal]   09.03.2008
Odpověď  Mišo-a letuješ to potom ako?,nahrievaš spoj velkou letovačkou,alebo malým horáčikom na kyslík-plyn?.Rozmýšlal som celú nádrž ponoriť do vody a nechať trčať len to čo sa bude letovať-aby sa nezvlnila.A na spájanie používaš cín alebo niečo inšie?:nehnevaj sa že som otravný,ale zaujíma ma to,Dík    [rišo]   08.03.2008
Odpověď  já jsem si nechal chromovat a niklovat věci v amati v kraslicích.ale jen různé drobnosti, slušný ceny, krátká dodací lhůta, jsou schopný to i pod ten chrom pomědit. ale jedna velká nevýhoda, alespoň pro mně, nebrousí ani neleští. pouze využívají volnou kapacitu galvanovny , když mají málo své práce. takže v praxi to znamená že to tam dovezeš poprvé a oni ti v lázni sundají staré pokovení, pak ti to vrátí ty to někde musíš vyleštit pod měď, pak to tam zase dovezeš a oni to pomědí, pak si to zase odvezeš na vyleštění a pak to tam dáš po třetí na chrom. takže jsem třeba nádrž poslal na renovaci do tkmoto, kde by to měli udělat najednou.    [tomáš]   08.03.2008
Odpověď  villi,já jsem z karlovarskýho kraje,pokud máš zájem,tak mi napiš na e-mail    [michal]   08.03.2008
Odpověď  prosím o radu, chromuje někdo na západě čech?    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2008
Odpověď  Tak vidím,že se tu rozjela pěkná debata.Pokud chcete nátrž otevřít,tak se odbrousí svár a hezky vypadne celý vnitřek nádrže.Vyklepe se a zavaří,ale chce to dost zkušeností při vaření.Pokud chcete klepat hrdlem nádrže,tak musíte mít udělané přípravky a také dost zručnosti.Momentálně nejsem u svého počítače,tak nemohu dát foto,dám ho sem po víkendu.Jinak rišo každý pokovení vozim do galvanovny a doma jej jen připravuju.Aby byl kvalitní chrom,tak musí být provedena kvalitní příprava a tu v galvanovně neumí,proto jsem se tím začal zabývat.    [michal]   07.03.2008
Odpověď  Ad Beat:
A můžeš sem dát fotku toho nářadí? Doma jsem už upravil klíč na matice ke kolům u aut a další si chci udělat? Nojo - rozletovat, ale čím? A jak rozletuju nádrž mezi dírou na spínačku a hrdlem nádrže? Mám doma nádrž na zbrojovku. A když použiju tu svářečku, nezůstane mi tam díra po sváru nebo nepropálí tu nádrž skrz?
Uvítal bych tu nějaké pracovní fotky od Michala, který se to dělá :o)    [Pepa]   06.03.2008
Odpověď  Ano Pepo, jedna možnost je nádrž rozletovat, vyklepat, a znovu svařit. (výsledek je srovnatelný s novou nádrží). Další možností je vytlační speciálním přípravkem strčeným dírou na nalévání dovnitř. Jde to udělat i zpětným kladivem ("šerpou")- budto přes přísavky, nebo speciální karosářskou svářeckou-ta si udělá bod za který se "chytí" a pak se na rukojeti vyklepe závažím. Podle mého názoru je ale "nejjistější" rozletování a vyklepání. Ostatní metody jsou trochu drastičtější. Všechny ale vyžadují zkušenosti opraváře, zvlášť pokud máš nádrž, která se špatně shání. Jo, a jsou i lidi, kteří ti udělají nádrž novou podle vzoru (znal jsem tskovýho straýho chlapíka, tomu jsi dal tabuli plechu, a pak sis třeba přišel pro novej blatník na auto. udělal si šablonky podle druhýho, a klepal, a stahoval... :o)    [Beat]   06.03.2008
Odpověď  No to by mě taky zajímalo jak se vyklepává nádrž. Doma mám jednu cvičnou a nejde mi to a nejde. Může mi někdo poradit jak se to dělá - třeba jen na e-mail? Nebojte se, nehodlám se tím živit, neměl bych na to nervy - jen to chci zkusit. Takže se ta nádrž rozletuje a vyklepe? Nebo se to dělá ještě jinak?    [Pepa]   06.03.2008
Odpověď  Glony, nádrž jde rozletovat, vyklepat a znovu svařit (logicky tak odpadá cínování povrchu , a "trápení se" s přípravou pod chrom, kdy každá část má jinou tvrdost). Jinak nádrž Fj je dosti tenká, a proto doporučuji někoho, kdo má dost zkušeností.    [Beat]   06.03.2008
Odpověď  Nezháněli jste náhodou panu Bártu, který měl u Motoblaha na starosti chromování? Já mám na něj telefon i email. Jinak jsem mu posílal zase věcy na nachromování, sice jsem přišel zase o pár šroubů ale ty slíbil, že sežene bez problémů - je to už 3 měsíce. Kdybys Michale chtěl, tak napiš. Jinak mi dělali už 3 nádrže - příprava, mědění, rovnání, broušení, chromování. Cena je standartní. Vím, že chromovali v Tatře a určitě na měď.    [Luke]   05.03.2008
Odpověď  Ahoj to nic Michale já sháněl pána co dělal u fy.Motoblaho ale už jsem to vyřešil jinak.    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2008
Odpověď  Michal mozem poprosit o tvoj mail, mam zaujem o chromovanie nadrze a mozno aj viac dielov. Mimochodom na motorke mi opravoval kamarat nadrz technologiou od Wurthu(lakovana nadrz na novu motorku). Ide o plastove prisavky ktore sa nalepia na nadrz, potom sa spätnym kladivom dana deformacia vytahuje. Popripade sa deformacia vytlaca specialnym hakom. Ale urcite to nedoporucujem robit nikomu pretoze to nieje sranda a chce to vela praxe a hlavne citu. Vlastna skusenost    [marozoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2008
Odpověď  Dobre,a to pomedenie vieš spravit doma?či to staále po vyleštení niekam nosíš?Dík    [rišo]   05.03.2008
Odpověď  michal a akym sposobom to vyklepavas...? Rozoberas tu nadrz???Ak to nie je tajomstvo... :-b    [Glony]   05.03.2008
Odpověď  rišo, na nádrž jsem cínoval asi 3x a nahříval jsem to plamenem.Jinak nádrž radši vyklepu,než abych jí cínoval.To je úplně ta poslední možnost.    [michal]   05.03.2008
Odpověď  Stando, dělal jsem jen nádrž na ogara 250 Láďovi z jihu čech a na 350 jsem nedělal nikomu.A v galvanovně kde mi chromujou, tak tam nepracuju.Dělám v úplně jiný firmě.    [michal]   05.03.2008
Odpověď  Nazdar všetci,chcem sa opýtať Miša,nie je to miesto kde je cínované pod chromom mäkké?A ako nanášaš ten cín na nádrž,treba ju nahrievať,alebo stačí odmastniť?Dík    [rišo]   03.03.2008
Odpověď  Ahoj Michale nevím jak se zeptat tak to skusím takto,nedělal jsi mi nádrž na Ogara.Byla hrozně rezatá a ty jsi byl u jedné firmy v Kli.........-Sháněl jsem tě ale nesehnal.    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2008
Odpověď  Glony já v domácích podmínkách dělám jen přípravu. povrchovou úpravu mi dělají v nedaleké galvanovně.Toto je jen můj koníček a zabývám se tím ve volném čase, musím přece chodit do práce.    [michal]   03.03.2008
Odpověď  Michal skoda ze si z CR. To by sa sase len predrazilo keby som ti to dal spravit. Skoda, lebo vidim ze sa s tym dokazes pobavit. Mal som raz obdobie, ze som sa zaujimal o chromovanie a chcel som si to spravit doma. Ty ako odbornik. Myslis ze je to mozne v domacich podmienkach? Co je nevyhnutne......Ak by si mohol......mozes poradit? Dik    [Glony]   01.03.2008
Odpověď  Míšo: tak to je velmi dobrá zpráva ztou pružinou a matkou, no a výfuky taky super.....
Jinak škoda že sis nevyfotil ten můj znak před tím, já koukal na fotky doma a nemám, jinak ktomu mému znaku na jedné starně téměř nebyl a ted je to lahůdka :-)))    [gajda81]   01.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gajdo tobě dík za pěknou reklamu,mimochodem výfuky budou do 10 dnů a matičku a pružinku mám.Jinak Glony líp se bude asi chromovat replika,protože to bude novej materiál.Ale zachránil jsem už mnoho šrotů,takže toho jde zachránit dost.Záleží taky na tom,kolik dotyčnáý chce investovat do renovace.Já každou nádrž minymálně 2x mědím, ale když je nádrž hodně pórovitá,tak se musí mědit víckrát.Dělal jsem i nádrž, kde jsem mědil 7x.Péráckou nádrž dělám za 4500,- + vyklepání.Například Gajdovi jsem musel i prohlubovat znaky.viz foto    [michal]   01.03.2008
Odpověď  Michal..no vyzera to uplne super. Dobra robota. Kolko u teba vyjde asi chromovanie nadrze. Oplati sa chromovat staru, ci radsej repliku? Mam peraka klasiku(nadrz s kruzkom)Na dvoch miestach preliacina....    [Glony]   29.02.2008
Odpověď  jj zkušenosti Michala můžu potvrdit.....!!!! Je to odborník přez chrom jak má být, tak mu cinkni a nebo spíš si to u něj nech udělat, mě taky dělal vše na Péroše a je to nádhera!!!!!!    [gajda81]   29.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ješte foto    [michal]   28.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě    [michal]   28.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [michal]   28.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar Pepo.V prvé řadě ti chci říct,že jestli nebudeš mědit,tak to do chromu vůbec nedávej, radši to dej do lidovky.Nebo to můžeš nacínovat, ale bude to vydět na výslednym chromu. Bude vidět mapa od cínu, protože při leštění se víc sleští než ocel (cín je měkký).Nebo jěště jde,že nacínuješ a pak namědíš.Při leštění musíš být opatrný na nacínovanym místě, jinak se cín pod mědí začne tavit a průser je na světě.A nebo nejlepší varianta je, že to vyklepeš a necháš nachromovat.Pokud si nebudeš vědět rady, tak zavolej na 777084232. Po telefonu se to líp vysvětluje.Věř mi pár desítek nádrží jsem už udělal.    [michal]   28.02.2008
Odpověď  nikdo nic? :o(    [Pepa]   28.02.2008
 Přidat odpověď   (43) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006