MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314580 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 4.6.2023 15:42  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Pérák typ 11 ČSLA


 Zdravím,zanedlouho mě přijdou od lakýrníka věci a začnu kompletaci vojenského provedení péráka 250 r.1951.Nebude sice co se týče součástí(spínačka,nosič,kryt karburace)čistý,ale chtěl bych aby co nejlépe vypadal.V dřívějších tématech na tomto fóru jsem dosti dozvěděl co se týče teorie,ale velmi málo fotek.Meela mě poslal fotky nápisu (1,25 at)tlakování přední pneumatiky,zajímalo by mě jestli byl nápis i na zadním blatníku a v jakých místech.Někde jsem slyšel,že přímo dodávané motocykly(nepřestříkávané)měli širší řidítka a na nich úchyt pro plyn.masku,nemáte někdo fotografie tohoto uchycení?Dále jestli se na nádrž uchycovalo průhledné pouzdro pro mapy a jestli jsou i nějaké fotografie.Předem děkuji za informace i fotky.    [Martin Štindl]   14.11.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Otázkou je jak brát jakoby civilní stroje (červená barva, chrom,...) na nichž je vidět vojáky (nemyslím si, že by se ze 100% jednalo o "opušťáky" a fotky z návštěvy doma a pod.). Mám v tomto směru poměrne hodně fotek různých typů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2014
Odpověď  Nevím jestli mohla armáda používat Jawu 250 typ 11 už v roce 1946 ale jsem nakloněn názoru že ne, jednak v roce 1946 započala sériová výroba typu a také ještě probíhala reorganizace československé armády - nejspíše armáda využívala stále ještě předválečné ČZ 175 a kořistní stroje. Zatím ta fotka z armádního dne uvedená v příspěvku níže potvrzuje že "pérák" sloužil už v roce 1949.    [Martin Štindl]   03.02.2014
Odpověď  Děkuji Martine za odpověď. Tohle jsem přesně chtěl slyšet. Nevíš, jestli u armády byly v užívání nějaké kusy už přímo v roce 1946?    [Jiřina]   03.02.2014
Odpověď  U typu "pérák" je zatím jisté že armáda využívala především právě jednoválcové 250tky typ 11, viz fota zde:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=171303
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=131478
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 0711042142.jpg
Zatím se zde neobjevila dobová fotografie která by potrdila že by armáda používala i dvouválcové 350tky typ 12 nebo 18. Úlohu hrála jistě pořizovací cena, spolehlivost a nároky na údržbu.    [Martin Štindl]   02.02.2014
Odpověď  Zdravím, vím, že tohle téma už je poněkud "mrtvé" ale zkusím se zeptat. Pánové, jak to prosím přesně bylo s použitím Jawa 250 typ 11 u armády? Já měl za to, že armáda měla v užívání pouze motocykly Jawa 350 ať péráka, kývačku atd. Máte prosím nějaké konkrétní foto? Omlouvám se, jestli tu tenhle dotaz už byl a já ho nezaznamenal.
Díky Jirka    [Jiřina]   02.02.2014
Odpověď  jo,jinak k maskám,nevím že by se po válce používaly masky v plechovkách,poslední plechový obaly končily ve 20-30tých létech,ty se donášely ještě od Rakouskouherska.. pak nastoupil vzor 35 a ta už byla v žebradle zapínacim na 2 patentky..po válce nevim,ale tak kolem roku53/možná i dřív/já mam nejstarší obal právě z R.53 nastoupila ta ta známá maska,vlastně kopie Ruský druhválečný s šišatyn vysokym filtrem,s hadicí v žebradle se zapínáním na 2 olivy,a ta co je vyobrazena v tomhle tématu je civil.....to je můj názor,rád se poučím,ale maska na řídítkách péráku mi příde jak blbost....    [Kabanos]   16.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  to:Meela-no aspoň vidíš že tehdá se s tim nesrali,takže co stroj to originál,tahle diskuze je zajímavá,ale vim z vyprávění,že díly co se měnili byly normálně červený, a kolikrát se ani nebarvili na zeleno....na vojně motorky holt moc nešetřili,tak se furt něco měnilo.....ideálnímu stavu se přiblížit můžeš,jako když to šlo z fabriky ,to jo
ať se daří!    [Kabanos]   16.04.2009
Odpověď  Kabanos: no je už z roku 1959 a ten pérák co tam je (aspoň jeden z nich, myslím že tam jsou aspoň dva) už je vylepšovanej dílama z kývačky - přední světlo a výfuky. Jinak tam není skoro nic poznat akorát to že je zelenej :-)    [Meela]   15.04.2009
Odpověď  děcka,že vám do toho kecam,kouněte se na krále šumavy,tam jezdí vojenskej pérák,je to autentický,film je z 50let.........    [Kabanos]   15.04.2009
Odpověď  Pohotovostné stojany na peráka /replika originálu/ začal vyrábať pán Čillík, kontakt na neho je myslim veteran@centrum.sk    [Brano]   15.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohotovostní stojánek jsem koupil v létě na burze v Chotusicích,stál myslím 400 nebo 600Kč,už si přesně nepamatuji.Pravděpodobně "made in Turecko",asi byl určen pro kývačku,musel jsem ho upravovat v kloubu a zakrátit délku opěry.    [Martin Štindl]   14.04.2009
Odpověď  Moc pěkná práce. Z čeho si použil toho policajta???

Tom    [Tomáš]   14.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4.Ještě připravuji na testaci tandemové sedlo aby mi zapsali i místo pro spolujezdce,bohužel si musím stupačky vyrobit,originální tam nepasují(ty šli pravděpodobně použít jen na FJ).    [Martin Štindl]   14.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Martin Štindl]   14.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Martin Štindl]   14.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Péráka už mám hotového,takže se sluší sem dát pár foto.Všem vám děkuji za informace a vložené fotografie,velice mi to pomohlo.
Kryt karburace a spínačka je sice z pozdější kývačky,ale mě to rozhodně nevadí.Motorku mám už projetou a kupodivu dobíjí.Relátko přepíná na dobíjení ihned jakmile naskočí motor,ale to by při provozu nemělo vadit.Ručička ampérmetru při běhu motoru ukazuje dobíjení i při zapnutých světlech.    [Martin Štindl]   14.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kde se tu vzal ten valník??? Nějaká chyba administrátora. Takže přidávám fotku, která tam má být místo valníku.    [Miloň]   29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  V cíli... 34 porazil 34 těsně :-D Všimněte rybin. Těžko říct, jaké výfuky byly. Kolena se zdají v matné černé, tlumiče se zas lesknou, ale lesklá voda a zaschlé bláto může vzhled na tak nekvalitní fotografii úplně změnit. Já nechám svoje výfuky v té černé matovce. Sluší mu to víc a jsou tu zjevné důkazy.    [Miloň]   29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady se toho bohužel moc vyčíst nedá.    [Miloň]   29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím! Krásný obrázek! Snad jej umělec podal věrně. Zvláštní je stříbrný rámeček reflektoru (nejspíš onen matný chrom), který zase není na mojich fotkách. Tam je normálně lakovaný. Z těch lze potvrdit i vzhled přední SPZ - černá s bílými číslicemi i lemem. I moje fotografie potvrzují černě lakované výfuky. Jedna z nich také ukazuje jeden praktický detail - otočení rybin o 90°, aby neryly v terénu do země.    [Miloň]   29.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den , nedá mi to nezapojit se do této diskuze.Našel snímek,který jsem si pro ilustraci vypůjčil.Za použití snímku jsem se autorovi omluvil.Ale pro ilustraci-jedná se o časopis Květy,číslo nevím,ale je toto číslo vydáno ke dni Čs.armády -4.října 1951.Tedy na fotce jsou celkem tři péráky a řada příslušníků čs.armády.Na prostředním péráku je jasně viditelná číslicová tabulka a na ní je číslo 5934 tabulka je orámovaná-dobře viditelné.Není třeba dalších diskuzí,kdo se zajímá o historii,zde jasně vidí jak by to mělo vypadat.Mohou být i jiné odchylky,ale zase k tomu by měla být jiná fotografie, tedy myslím dobová.To je důležité.Dále na předním blatníku prostředního péráka je jasně vidět udaj -tlakování pneu jak a kde se nachází-tedy opět pokud nebude snímek jiný nezbývá než se přiklonit k tomu že to takto bylo děláno.Také není vidět žádné uchyty na masku plynovou na předních řídítkách-tedy na tomto snímku.Pokud jej vezmeme jako počátek našeho pátrání tak k tomu abychom diskutovali o držácích na masku či nikoliv,bylo by dobré,aby diskutující připojil i fotografii.Pak se jinak diskutuje.To jen má malá připomínka k tomu jak se dají využít různé staré materiály k identifikaci toho kterého stroje.
Jinak k armádním pérákům,mohu říci i své protože v určitých letech jsem byl v Automobilním učilišti v |Nitře a tehdy tam péráky byly jednak jako učenbní materiál, byly v řezu dokonce tam byl pérák v řezu,který byl vystaven na výstavě v roce 1947 a pak následně do učiliště věnován.Nicméně,vzpomínky jsou pouze subjektivní,platí to co je na fotografiích.Žel mnohdy jich bývá velmi málo.Moje oči dobře neslouží,ale pokud máte oči dobré,možná že na snímku najdete ještě další údaje - takže přátelé sem s nimi ať se poučíme všichni.Přijemný den všem.    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tabulka na přední blatník.Asi by měla být bez toho bílého lemu na okrajích.    [Martin Štindl]   20.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě to číslo rámu.Stejný údaj byl vyražen i na boční straně jemnější raznicí,ale teď není kvůli plniči a laku vidět.Nikdo neví co ty písmena ZK znamenají?    [Martin Štindl]   20.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ve čtvrtek mi přišly lakované díly,budu ale muset blatníky a kola vrátit na přestříkání.Barva je teda 6014 polomat,zdá se mi trochu lesklý ale ten nádech snad časem přejde.V barvě mám i držák sedla,ale nevím jestli nezůstával v původní povrchové úpravě.Meela měl na původním blatníku údaj tlakování psaný ručně,táta si ale pamatuje že na armádních kývačkách a panelkách byly údaje tlaku stříkaný přes papírovou šablonu,takže je asi jedno jak to udělám.    [Martin Štindl]   20.12.2008
Odpověď  S formátem čísla které máš ty na rámu jsem se ještě nesetkal. Pro klid komisařů bych tam raději číslo vyrazil přesně tak je vyraženo na tom rámu. Tedy ZK-22-180.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2008
Odpověď  Freddie:Díky,ale na těch štítkách je u čísla stroje vyraženo pouze pětimístné číslo(před ním je vytištěn typ 11).Mám tedy vyrazit(když mám číslo rámu ZK-22-180-51) za jedenáctku tedy jen číslice 22180 ?    [Martin Štindl]   22.11.2008
Odpověď  Fotky štítků najdeš na mých stránkách: http://jawa.mtm.sweb.cz/    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bych poprosil o jednu radu,v předchozích tématech se mi nepodařilo najít foto nějakého původního štítku.Na veteran testaci je potřeba,aby motorka měla typový štítek,původně na rámu nebyl(nejsou ani dírky na nýtky).Rám je označen ZK-22-180-51,mám na štítek vyrazit celé značení,nebo pouze jen číslice 22-180-51?Ještě co znamenájí ta písmena ZK?Rok výroby předpokládám je 1951,obsah se udává 248 a váha stroje 115.Je to tak?    [Martin Štindl]   18.11.2008
Odpověď  No opravdu pěkné i když na vojáky nejsem musím přiznat že tohle provedení má něco do sebe a hlavně bych byl vůl kdybych origo vojáka dělal na civila.    [robert]   16.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá v porovnání s tou helmou (na sluníčku to vypadá líp). O tý plechovce na masku jsem ani nevěděl, tu látkovou brašnu mám z roku 55 tak jsem myslel že se používaly pořád...    [Meela]   16.11.2008
Odpověď  Barvu mám myslím taky 6014, vzal jsem českou helmu z roku 53 a porovnával jsem, originál je trošičku světlejší, ale ta 6014 je nejblíž...    [Meela]   16.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Meela:Dík,ten údaj na zadním blatníku dám tak máš ty.Máš hezkou barvu,já budu mít odstín RAL 6014 polomatný,myslím že bude trochu tmavší.Kolena a tlumiče mám v černé vypalovací barvě,nebudou tak vidět skvrny od oleje.O tom držáku pro plyn.masku a širších řidítkách jsem pouze slyšel,nic psaného jsem nikde nenašel.Takže může jít o pouhý výmysl,i když člověk nikdy neví.Po válce se ve výstroji používalo dost několik typů plyn.masek uložených v plech.schránách(foto).Takže pokud motospojka či regulovčík měl ještě u sebe sapik vz.24(taky mám znehodnocenku) či pušku vz.24(98k),tak úchyt pro tu pikslu s maskou určitě nebyl na škodu.    [Martin Štindl]   16.11.2008
Odpověď  Pardon, ta odpověď byla pro Roberta, viz téma níže.    [Jirka]   16.11.2008
Odpověď  Ahoj, repasi zapalování na Péráka 250 cm2 mi dělal p.Sommer a perfektně.Posílal jsem tam komplet rotor,stator a relé. Je z Neveklova. Nasadíš a jedeš.Tel.:604309726, domluv se.    [Jirka]   16.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já už mám péráka hotovýho :-) ten údaj o tlakování jsem na zadním blatníku nenašel, ale přišlo mi divný proč by tam nebyl tak jsem ho udělal na odklopnou část. Měl jsem tam totiž blatník s odrazkou v gumě, který tam podle čísla nepatří, tak jsem si řekl že byl asi měněnej a ten nápis zmizel s originálem... Ta plynová maska na řidítkách se mi moc nezdá, masky se nosily v brašničce přes rameno a nevidím důvod proč by tu brašničku nemohl mít jezdec na motorce, ale možný je všechno...    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík,tu stránku už mám prostudovanou.Já teď sháním informace o doplňcích a vybavení,případně armádních označeních(popisky,příslušnost k útvaru atd.).    [Martin Štindl]   16.11.2008
Odpověď  Ahoj Martine podivej se na tento odkaz:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=22571    [robert]   15.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z druhé strany.
Víka brzd jsem dal do matné černé,i když předpokládám že byly bez úprav nebo přímo v barvě nástřiku.    [Martin Štindl]   14.11.2008
 Přidat odpověď   (38) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006