MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314576 příspěvků |8058 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 53 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 29.5.2023 17:47  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudruju co s ním , prodávat se mito nechchce a klasickýho uš ve sbírce máme. Chtěl bych z něj udělat enduro , ale at hledám jak hledám tak nemůžu najít žádný pořádný fotky ani informace.Pokud něco máte tak to hodte do placu at konečně víme jak to má vlastně vypadat. Díky Duba Petr , Jihlava    [Duba Petr]   23.03.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Mohu se p. Martina s dovolením zeptat, jak bude řešit činnou vnitřní plochu toho nového odlitku "vylitého" válce?? Děkuji.
Dále - mohutnější "hliníková" žebra se na původní litinové válce nelisovala, nýbrž "nalévala" - origo válec s odstraněnými žebry se zaformoval do (primitivní) formy a do ní se nalila roztavená hliníková slitina. Dělalo se to i v domácích podmínkách.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2018
Odpověď  Martin:hlavne sa v zlievarni opýtaj z akého materiálu odlievajú a o koľko % sa zmrští.    [Jumbo]   03.10.2018
Odpověď  Tak nic proti, ale prostě nejde jen o ten válec, hlavně klasických litinových je s prominutím jak sraček, spousta poškozená na žebrech, takže je utočit žádnou škodu nepřinese, naopak udělat kompletní pérácký soutěžní motor, to není jen o válci, ale hlava, střeva...., ke všemu má číslo P 250 - ..., o ostatních dílech z podvozku, které jsou taktéž odlišné, opět asi nezmiňovat.    [P.]   02.10.2018
Odpověď  Pánové, děkuji Vám za odpovědi.

Modely a technická dokumentace je již připravena (už několik měsíců se na to práší), již zbývalo jen doplnit informace, z jakého materiálu se odlévalo, neboť já vždy ctím, pokud možno, originál. Já nejsem člověk, kterému stačí, že to bude odlito z ŇÁKÝHO HLINÍKU, resp. slitiny, nemám rád mišmaš motor, naopak mám rád pořádek.
O podniku KOV Velim jsem netušil, přestože to mám za humny, tedy velice děkuji za doporučení.
Co se týče oné úpravy, tzn. odstranění žeber a nalisování prstenu, tak je mi líto takto upravovat válec. Přeci ty válce ubývají.    [Martin]   02.10.2018
Odpověď  Tady je otázka proč vlastně odlévat nový válec? Pokud je to na nějakou stavbu jako má třeba Rob, tak mně by se víc líbila taková ta dobová úprava, kdy se z válce odstranila horní žebra a místo nich se tam dala hliníková o větším průměru. (ale pokud by odlévání bylo k dokompletování původního stroje tak to samozřejmě chápu :-) )    [meela]   02.10.2018
Odpověď  Jedině mě napadá si nechat válec vytisknout z vosku, zaformovat a odlít, je to cca nejdostupnější varianta pokud není model, sice nebude echt, ale vyjít by mohl, viděl jsem kdysi odlité válce doma od lidí a některé nebyly zase tak špatné.    [P.]   02.10.2018
Odpověď  Aleš se patrně jen uklepl - jedná se o materiál ČSN 424331. V minulosti jsme z tohoto materiálu odlévali do pískových forem všechny prototypové díly alternátorů a startérů. Jinak má ale pravdu s tím vlastním litím, že pokud nemáš modelové zařízení, tak není co řešit. Mimochodem, modelové zařízení na levou i pravou hlavu pro 350 "Libeňáka" stálo 48tis.    [Milan(OHC)]   02.10.2018
Odpověď  Odlít válec zvládne kdejaká slévárna hliníku, třeba KOV Velim . S číslem materiálu se nehádám, bylo mně lenošno hledat v normách.

Duralový odlitek jsem ještě neviděl,ale ono je otázka,co je dural,a co už není dural.......

Ovšem základ všeho slévání je mít MODELY - bez toho Vám nic ve slévárně nevyrobí ani z litiny,ani z hliníku. Představa, že někdo starý válec okopíruje je naivní.

Modelové zařízení(není to jeden model,ale sada několika modelů a jaderníků) na válec typu Pérák bude v ceně několika desítek tisíc .    [Monty]   02.10.2018
Odpověď  Děkuji za odpověď, Monty.

Nepřeklepl jsi se? Hledal jsem ve starých strojních tabulkách slitinu hliníku, ovšem ČSN 42 4231 jsem nenašel, pouze ČSN 42 4237.

Kde vůbec válec ze sil. nechat odlít? S litinou není problém, avšak který podnik dnes pracuje se siluminem?

Prosím, dle čeho soudíš, že se duralem nedá odlévat?    [Martin]   01.10.2018
Odpověď  Válce se ODLÉVAJÍ, ne vylívají. Dural se slévat nedá.
Z elektronu jsem válce neviděl,asi to nebude vhodný na tepelně namáhaný díly. Materiál na válce (Silumin,čsn 424231) není nic problematickýho, problém jsou modely pro odlitky............    [Monty]   30.09.2018
Odpověď  Dobrý den, pánové,

pročetl jsem pečlivě tuto diskusi a děkuji za ni. Uživatel Rob se vskutku činil, jak jsem zhlédl. :-)

Dovolíte-li, položím své otázky do tohoto vlákna, neboť je stále evidentně aktivní a nechci zbytečně zakládat vlákno nové.

Z jakého hliníku, resp. jeho slitiny, byl vylit válec? Jelikož je válec taktéž námahán tepelně jako hlava, usuzuji, že budou ze stejného materiálu.

Před válkou a krátce po válce se bloky motorů často zhotovovaly z elektronu, později byly bloky, alespoň v ČSR, údajně zhotovovány ze siluminu. Mohla být taktéž hlava a následně válec zhotoveny ze siluminu?

A co jej vylít z dostupnějšího duralu?

Děkuji Vám uctivě za odpověď, pánové!

M.    [Martin]   30.09.2018
Odpověď  to musis vyskouset v karbu podle toho jak mas bohatou smes cim bohatsi tim tmavsi svicka a na plovakovce tak aby se ti nehltil karbec
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html    [Free]   21.11.2017
Odpověď  kuci prosim o radu na jakou duru mam dat jehlu šoupatka peraka 250 a na jaky zařez nastavit jehlu plováku. Děkuji za rady Rob    [Rob]   21.11.2017
Odpověď  Já bych měl spodek na takto upravený válec a skoro již celou silnici, tak pokud by byla možnost dohody....    [P.]   19.11.2017
Odpověď  Tak pouze pro info. Válec je upraven pro silniční závody, kdy je větší díra pro vložku. Píst z ČZ a kratší ojnici. Takže návrat do původního použitelného stavu dosti nákladné a náročné. Zatím to nechám vyhnít:-)    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Právě, že soutěžáky 1954-55 jsou tomuto cca nejblíže, mají výfuky skloněné dolů, jen mají klasické žebírka u výfuků ze stran a mezi nimi, jinak jsem měl doma válce na 350 boldor a měli také vnitřní uložení, jako tento co byl na prodej cca před čvtrt rokem, fotku již nemám a ty co mám použité jsou klasické s venkovní maticí, jinak rozteče na soutěžácích a Péčkových motorech se liší oproti sérii.    [Pavel]   15.11.2017
Odpověď  Díky za názory, určitě je upravovaný, dokonce si myslím, že někdo, ale opravdu precizně odstranil jedno žebro. Není ani poznat kde. Spíš je mi divné, že nevychází roztečí (čtyři šrouby) na navlečení na karter. Díra pro vložku, zkoušel jsem tam z 553 je větší.    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2017
Odpověď  co jsem zatím viděl tak vnitřní matice byly poprvé až v roce 1956 a válce ze soutěžáků ročníky 54 a 55 se od tohoto také liší. Takže to asi bude pérák...    [meela]   15.11.2017
Odpověď  No, já bych řekl, že by to mohl být válec cca z roku 1954, v tom roce se jich udělalo asi povícero druhú a byl přestup na kývačku, z té doby je i Boldor a válců bylo cca více...., jak vnější, tak i vnitřní závit, jiný průměr výfuku, tvar apod., zrovna nedávno byl delší dobu na prodej cca totožný válec, předělaný zřejmě na silnici, otevřené sání, spodní žebro vzadu zkrácené, ale měl vnitřní závit....., také 7 žeber, mohu se s rokem samozřejmě mýlit.    [Pavel]   15.11.2017
Odpověď  to vypada na soutezniho perose vsechny dalsi uz mnely vyfukova kolena do valce jako panelky tady to je po staru venkem rekl bych źe to mas celkem raritu jak se s oblibou dneska rika :-)    [Free]   15.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mě opravdu přijde jiný, neboli od začátku mě více připomínal cca kopii ze 175 jawy, hliníkový zde má 8 žeber jako klasický pérák a tvar výfuků je též jinde.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2017
Odpověď  Přijde je jiný, máš fotku z boku, či ještě zezadu, klidně asi z trošku větší vzdálenosti......    [Pavel]   14.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jak jsem psal níže dotaz na hliníkový válec tím že mi nepasuje rozteč, kde přijdou štefty.
Obr. válce. Je to pérák, nebo co by jste řekli?
Děkuji    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2017
Odpověď  tady naky info o rozmerech ale je to s 553 nevim zda nemate 579 jinak musi se zvetsit otvor v karterech kam zapada vlozka valce
http://freebiker.rajce.idnes.cz/jawa_S_553/    [Free]   14.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj Robe, hlava na válec jde roztečí šroubů, akorát přečnívá. Taková bekovka:-) viz. foto. Taky to budu dávat.
Nevěděl by někdo jak to udělat s originálním hliníkovým válcem? Ten mi nepasuje na klasické kartery zkoušeno rozteče hlavy a válce.
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2017
Odpověď  Ok diky moc ;)    [Rob]   24.10.2017
Odpověď  rekl bych ze nesedi az pujdu do dilny tak ti to omerim    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2017
Odpověď  A ještějeden tdotaz. Hlava válce z Libenaka s dema svickma sedi na valce Peraka?    [Rob]   24.10.2017
Odpověď  Nemate nekdo hlavu na peraka dvousvicku na normalni valec?    [Rob]   23.10.2017
Odpověď  Ok dekuji za rady ten silonovej valecek zmensim a ten zavit prerezu    [Rob]   28.05.2017
Odpověď  Sedlo - může to být tou špatnou replikou a nebo i dorazy sedla (ty dva válečky nasazené na osce pružiny sedla). Replika je dost velká a já si nechal udělat ze silonu menší průměr a sedlo se zvedlo - přizvednout sedlo jde i trochu vzadu když pod držák a sedlo dáš nějakou podložku (třeba 10 matku ):-) a tím i delší šrouby. Pokud jsi ten záchyt stojanu léčil kladivem - tak buď je závit na šroubku poškozený (díval jsi se ??) a nebo závit v rámu. Pak jak psal Monty nejjednodušší je ten závit přeřezat - zvětšit otvory a použít jiný šroub.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druha strana    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2017
Odpověď  Sedlo je prave krom potahu original zbrojovka tak nevim.Trozku zbrousim ten plastovej doraz sedla a melo by to pomoci    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2017
Odpověď  Na sedlo jste koupil mizernou repliku držáku, řešení je koupit jiný držák, nebo nějak opravit (propilovat díry)

Stržený závit M6 přeřízněte na M7 , nebo na M8X1    [MOnty]   28.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak uz mam temer pred dokoncenim Peraka, ale mam par veci jestli by jste me nepomohli. Prvni vec pripada me ze sedadlo mam kolmo k zadnimu blatniku
A nevim jak ho vzprimit a druha vec je je jsem zakrivoval zadrzny system stojanu a jak je ten sroub co drzi blatnik ten zadrzny system a sroubuje se do do sodku ramu tak me vylezl ven asi je tam szrzen zavit a nevim co s tim ;( a kdyz ho chci zasroubovat zpet tak tam moc nedrzi    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2017
Odpověď  pekna a nejaky kontakt:?    [Free]   06.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám nádrž od poláka zpět a je krásně nachromovaná a cena 2600,- je úplně super. Se znakem jsem si hrál půl dne ale výsledek je super.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2017
Odpověď  Ahoj, jaké pneu jste dávali na soutěžáka na předek a na zadek?
Mě se celkem zamlouvá HEIDENAU K67 SCRAMBLER 3,25 X 19 na zadek. Předek nevím. Zkoušel jsem hledat, zda se to někde neřešilo, bohužel jsem nenašel.
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2017
Odpověď  Dekuji to potesi ;)    [Rob]   27.04.2017
Odpověď  Reparát se ti povedl, vypadá to mnohem líp než ta hrůza předtím. Jsem jedním z těch kritiků, co na rozdíl od ostatních je upřímný a nehezkou práci nepochválí. Takže ať se další dílo daří:-)    [Petr]   27.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je tady reparat ochranneho ramu motoru ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem za litr dobre slivovice sehnal repas hlubokou spinacku i s previnutou civkou ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2017
Odpověď  mirda444 jj díky za postup krok po kroku :) a je pravda že to máš pěkné. Ja už to hodil kamaradovi co má firmu v kovo zpracování a uděla mě to cca podle tvého fota :). Trpělivost ja mám ale nebylo podle čeho se odpíchnout a když jsem tady psal o fota ci rady tak je to o pár řádku níže ty odpovědi a z fotek celé motorky prd vyčteš, až tet co jsi sem dal to foto bez motoru. A já si to udělal tudiž podle sebe :) ale na druhou stranu alespon někteří se mohli projevit :))). Každý je dobrý v něčem jinem nekdo v ohybání trubek ja v zachranování životu, obydlí či zdraví. Příští týden to bude hotovo tak to jsem hodím ať se někteří opět projeví :)))    [Rob]   16.02.2017
Odpověď  Rám jsem ohýbal tak, že jsem vzal trubku průměr 20/2 a řemenici na klínový řemen o průměru cca 200 mm s šířkou drážky pro řemen cca jako průměr trubky (to aby se trubka při ohýbání nedeformovala). Konec trubky jsem upnul do svěráku a přes kladku to ohnul tak, aby to kopírovalo přibližně vnější konturu motoru. Proto je každá strana rámu troch jiná, motor 350 má každou stranu jinak. Z pásoviny si ohneš ty držáky ke stupačkám a ten na čelo rámu. Zase ti stačí svěrák, kladivo a vrtačka na otvory pro šrouby. Pak už to jenom svaříš a je to. Chce to trochu trpělivosti a pečlivosti.    [Mirda444]   15.02.2017
Odpověď  Přesně tak. většina těchto kritiků sami nic neumí a jejich renovace a opravy většinou znamená vozit díly od jednoho řemeslníka k druhému. Oni sami se většinu zmůžou jen díl přišroubovat na motocykl. Nikdy bych si nedovolil tuto práci kritizovat a nazývat hanlivě, už jen pro to, že dotyčného neznám a pokud je to začátek sbírání zkušeností, snaha se cení.    [Vulcan]   15.02.2017
Odpověď  Diky za podporu. Pro me jsou nekteri tito lide srandisti. Myslel jsem si ze forum je o pomoci a ne o tom nekoho urazet a atd. Stacilo napsat Robe takhle ne pridat foto a napsat takhle by to melo vypadat a ne co tu nekteri predvedli. Kazdy clovek je dobrej v necem jinem ale nekteri tady jak koukam jsou supermani. Takze pokud mohu poprosit uz to nekomentujte je do sundano a nechavam delat nove kulatoulinke ;)    [Rob]   15.02.2017
Odpověď  No podle mě (u nás v kraji) je matlák právě urážka pro někoho kdo něco neumí, sprasí apod. Já mu ale jeho práci schvaluji. Když jsem začínal s prvníma zámečnickejma výrobkama taky to nebylo nic slavného a ve čtvrťáku na učňáku už to bylo podstatně lepší ate´d po 30 letech bych svoje rané práce taky nazval že jsu matlák kdybych chtěl sám sebe urazit- takže na kritiku se vy*er, nic si z ní nedělej a pokračuj v započatém díle!!    [HonzaBK]   15.02.2017
Odpověď  Matlák není urážka, je to výraz pro nešikovného člověka. Každého věc co si namontuje na motorku, prostě jeden má rád kulaté holky a jiný hranaté vdolky. Ja osobně bych se s tím taky nechlubil.    [Mirda]   14.02.2017
Odpověď  Nereaguj Robe na pány, oni si ladí ego.    [Lada]   14.02.2017
Odpověď  Ruzyne - ja vim tet jsem si toho vsimnul bohuzel    [Rob]   14.02.2017
Odpověď  Brzy, jazyk, nazývat se....    [fikuscz]   14.02.2017
Odpověď  Mirda444 dik za foto pomuze me to dost    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2017
Odpověď  Petr urazek bych se zdrzel mozna tebe doma nazivaji matlaku tak to sem netahej dekuji a pokud mas tak ubohou slovni zasobu ze musis nekoho urazet tak to je me te lito.
Zrejme ty jses ten nejvetsi odbornik na celem svete tak hodne stesti. Jinak ostatnim dekuji za reakce samozrejme jsem jiz zadal kamaradovi at me to udela dle prilozeneho fota :)tak at je te pekne.    [Rob]   14.02.2017
Odpověď  zase to tak neřeš, rob si prostě dělá péráka do terénu podle sebe, tak jak to v té době dělala spousta závodníků... a určitě se našel i někdo kdo ohýbal trubky podobným způsobem (ale upřímně se mi to taky moc nelíbí, hezkej oblouk by byl lepší). Ale já bych to spíš udělal tak, aby to bylo z jednoho kusu - buď z jedné trubky nebo aby to bylo spojené tou objímkou, jako je to na fotce v nadpisu diskuze    [meela]   14.02.2017
Odpověď  Takysportkaři ty jsi asi Ferda mravenec práce všeho druhu, lidový všeuměl. Nic na tom není zadat specifickou práci někomu kdo na to má patřičné vybavení. Ohnout trubku nebo kulatinu dle nákresu zvládne každý zámečník za pár šupů, zbytek se už dá dodělat doma na koleně. Tahle prasečina jen svědčí o šikovnosti majitele, o kterém už dost napovídá to že se s tím jaký je matlák ještě chlubí. Ale je to každého věc, co si dělá se svým majetkem:-))    [Petr]   14.02.2017
Odpověď  Dekuji moc za zastani ale ja si z toho vubec nic nedelam :)vystihl jsi podstatu veci. Ja mam radost z toho co jsem si sam udelal. Kdyz jsem tady prosil pred nekolika mesici o pomoc z ramen ci nakresem tak nikdo sem foto nedal ani nic. A najednou kdyz to udelam podle sebe je to KATASTROFA a dokonce i fotky se najdou. Ale jo i za kritiku jsem rad nemuze byt vse dokonale :)    [Rob]   14.02.2017
Odpověď  Proc ta kritika, RYPALOVE. Nevyrabel prece zadny replikovy dil ktery by chtel prodavat, ale sam si dle svych moznosti vyrobil chranic ktery vam zde ukazal. Chtel bych videt nekoho z vas chytraku jak by jste si to vyrobyli vy. Podotykam vyrobily, doma vlastnima rukama, ne nekomu zadali vyrobit a vlastnorucne jen namontovaly, tak jako vetsina dnesnich "renovatoru".    [takysportkar]   14.02.2017
Odpověď  Řekl bych, že to vypadá přímo katastrofálně !!!
Ten stroj byl asi svěrák, protože pokud budeš ohýbat strojově, tak jsou vždy rolny a nemůže dojít k toto co je vidět. Příšerné.    [Jiří]   14.02.2017
Odpověď  A co to byl za stroj, který to strojově ohýbal? Vypadá to dost hrozně.    [Petr]   14.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  4.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  1.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2017
Odpověď  Ohybalo se to strojove v ramci moznosti tak to plynule neni bohuzel ale me to zase tak moc nevadi ;)    [Rob]   13.02.2017
Odpověď  Mirda444, pěkná práce, neměl bys plánek, nebo ještě lépe přímo rám. Rád koupím.    [tkvk]   13.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak jsi to ohýbal, že tam nejsou plynulé přechody? Mělo by to být takhle.    [Mirda444]   12.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem zrobil ochrany ram motora ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2017
Odpověď  asi bych sek cestou plochyho kolecka ktery se daj celkem levne poridit a rozperky pokud by v tom kolecku nesedelo vnitrni vybrani na vystupni hridel tak by slo vyjiskrit urcite by to vyslo levneji nezli delat cele kolecko osazene,    [Free]   09.01.2017
Odpověď  Zkoušel jsem pánovi volat a nemá. Zkusím tam nacpat těch třináct zubů a uvidím jak to pojede. Kdyby jste měl někdo nějaký nápad, jak toto řešit dejte vědět.
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2017
Odpověď  http://www.motoantik.cz/produkty/ skus koupit tady    [Free]   08.01.2017
Odpověď  Mirda444 prosím tě jak je uděláno větší kolečko řetězu s kolika zuby na soutěžním motoru? Jediné, co jsem sehnal na větší řetěz je kolečko z velorexu jen má pouze 13 zubů. Nemohl by jsi se mi ozvat na email: s.mihalcik@seznam.cz. Potřeboval bych to detailněji probrat.
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2017
Odpověď  No diky za postrehy pohlidam si to    [Rob]   12.12.2016
Odpověď  Jde asi o to který válec, staré jsou snad plně totožné jako sériové litinové, jen jsou z hliníku.    [Pavel.]   12.12.2016
Odpověď  Robe, pokud seženeš sportovní válec, tak ti tam nebudou pasovat kolena výfuku. Ten sporťáckej válec má jiný úhel výstupu.    [Mirda444]   12.12.2016
Odpověď  V poradku ;) ja jsem rad    [Rob]   11.12.2016
Odpověď  no jo, zrovna si tuhle diskuzi pročítám od začátku a najednou koukám že prakticky to samé jsem ti psal už v dubnu :-) sorry že se opakuju ;-)    [meela]   11.12.2016
Odpověď  To vis uz me to tu psali ze stredy nemaji byt v barve ale v chromu jenomze me se to v te barve libi vice jak v chromu proto jsem to takhle udelal co se tyce sedla to jsem netusil a az jsem byl na to upozornen jiz davno tak uz bylo pozde ;)))) ale jak pises bude to necim odlisne. Jinak delam jeste ochrany ram motora a shanim sport valec a hlavu.    [Rob]   11.12.2016
Odpověď  ty jsi vždycky tak nadšenej do práce že děláš chybky (jako u toho béčka) :-) držák sedla ani středy kol nemají být červené... ale zase takhle to z továrny nikdy nevyjelo tak můžou být nějaké věci odlišně :-) jinak hezká práce, budou tam ještě nějaké "soutěžácké" věci?    [meela]   11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Drzak hotov    [Rob]   11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Drzak    [Rob]   11.12.2016
Odpověď  Vymyslel jsem si ho a nechal udelat    [Rob]   11.12.2016
Odpověď  Kde jsi sehnal ten držák bombičky?    [J]   11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě nachromovat nádrž a je to    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  jeste se daji udelat dva bubny peracke vedle sebe.
http://www.jawamania.info/tree/images.aspx?rootid= 201365&nodeid=209321    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  Ano o par fotek nize jsem ty vyfuky dal z vnitrni strany coz je spatne tet jiz jsou z venkovni strany a sedi tam bez upravy zachytu.    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jiny pohled    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyfuky sedi super amotor je po GO    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2016
Odpověď  Díky za odpovědi, já jsme to právě včera přivezl s tím jak to tam pásne a prdlajs. Beru si tak nějak inspiraci z: http://motomuseum-hostalek.cz/img_win3.php?lang_id =&id_im_big=2059&im_type=jpg&imw_type= 3 takže kutilství, ale ať to co nejvíce mám dobové.
Kolečko do motoru musím také nějak vymyslet. Ale když to zatím vidím tak zůstanu u péráckých bubnů a bude pokoj. Sehnal jsem zatím péráckou hlavu (dvousvíčku) na klasický válec. Jinak motor mám klasický.    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Odpověď  Mám soutěžáka s bubnama 500 OHC. Dávalo se to tam, protože lépe brzdí. Zadní kolo není problém, protože náboj je z péráka a pouze rozeta je z 500 OHC, ale přední je úplně jiné. Osa předního kola na péráka 12 mm a 500 OHC 17 mm. Šířka a vnější průměr náboje předního kola na péráka je také menší než na OHC - tam jsou jiná ložiska. Pokud neseženeš originál, tak asi jedině si nechat udělat na zakázku. Ještě upozorňuji, že rozena 500 OHC má větší řetěz, než má pérák, takže pokud nemáš soutěžní motor, tak musíš nějak udělat i řetězové kolečko u motoru.    [Mirda444]   09.12.2016
Odpověď  Kutilstvi hadra    [v.]   09.12.2016
Odpověď  A jaký smysl to má dávat bubny z OHC na soutěžního Péráka?    [k]   09.12.2016
Odpověď  Jara samozrejme ze na OHC je sirsi ... ak chce mladeznik nejake rozmery tak mu to mozem zmerat...    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Střed předního i zadního kola z Jawa 500 OHC 00+01 je širší!Kdysi jsem to kontroloval,když jsem skládal 01-čku a Péráka jsem měl rodělaného do šroubečku!:-)    [Jára]   08.12.2016
Odpověď  Este doporucujem nefrezovat originalny stit, ale zohnat si radsej repliku a tu prisposobit. Na slovensku tuto repliku stitu na OHC vyraba myslim p.Čillík. Pravidelne je na vacsich burzach aj v ČR.    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Peraka nemam, tak to neviem kvalifikovane posudit, ale myslim ze to problem nebude. Stit, resp. zachyt reakcie sa da ofrezovat na rozmer peraka (predpokladam ze to perak ma mensie), osky ma asi aj perak 17mm, a sirka naboja sa da lubovolne upravit, nakolko predny naboj je na OHC rovnako ako na peraku lisovany, takze rozlisovat, stredovu trubku vysustruzit nebude problem, koleso si stranovo vypleties podla potreby, jedine bude treba asi trochu upravit spice - skratit.
Zadny naboj si myslim ,ze je bezproblemovy, nakolko drazkovanie kde sa nasadzuje bubon, resp. rozeta je v obidvoch pripadoch identicke, rozmery zachytu reakcie su u obidvoch typoch rovnake, takze na naboj peraka kludne nasadis bubon z OHC, akurat neviem, ci je celkova sirka bubna OHC a peraka rovnaka. V tom pripade taktiez bude treba upravit stredovu trubku...    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Braňo díky. To by mě zajímalo jak to upravovali, aby to tam sedlo. viz.: http://www.motomuseum-hostalek.cz/img_win3.php?lan g_id=&id_im_big=2059&im_type=jpg&imw_t ype=3    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
Odpověď  Vlastnim sice iba 00, ale 00 aj 01 ma stit rovnaky, teda sirka zachytu reakcie brzdy je 30mm, priemer osky 17mm.    [Brano]   08.12.2016
Odpověď  Ahoj, nemáte někdo zkušenost s brzdami a rozetou jawa 500 OHC na péráka? Chci dát na soutěžáka velké bubny. Dnes jsem přivezl rozetu a přední štít. Minimálně přední štít má výlisek, co přijde do přední vidlice cca 3 cm. Pérák má cca 2,5cm. Mělo by to být z 01. Měla 00 jiný rozměr štítu a rozety? Nemá tam být 00?? Otvor na osu předního kola je také větší.
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
Odpověď  Máš ty výfuky spasované s blatníkem? Na fotce níže je máš na vnitřní straně šroubu pérování, ale k tomu by měly být upravené kolmé vzpěry blatníku (je to vidět tady na fotce od Pavla ze 4.10.2012). Aby se ti tam vůbec vešly...    [meela]   08.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Drzak je hotov    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2016
Odpověď  ok díky za info ja take nikde nic nenasel :)    [Rob]   20.11.2016
Odpověď  Pochybuji, že je na péráka někdo nabízí. Musíš nechat sám nachromovat.    [fikuscz]   15.11.2016
Odpověď  Kde sezenu chromovane pruziny zadniho kluzaku diky za info Rob    [Rob]   15.11.2016
Odpověď  Jo no jo, jsem si nevšiml, že jsou větší. Takže přední blatník bez úpravy a ty ostatní dotazy by jste někdo věděl?    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2016
Odpověď  Na tom mým enduru jsou upravené držáky předního blatníku, protože přední kolo je 21". Mám ho zapsané v TP, takže přední blatník musí mít delší vzpěry.    [Mirda444]   14.11.2016
Odpověď  Ten drzak bombicky najdu nekde jak vypada? Bombicky jiz mam. A druha otazka kde mohu najit chromovane pruziny zadnich kluzaku dekuji Rob    [Rob]   14.11.2016
Odpověď  Zdravím Mistři, mám dotaz. Chci si postavit soutěžáka. Asi mi je většina jasná jen na fotkách péráka, co níže dával Mirda mi přijde upravený přední blatník, konkrétně vzpěry posunuté je to tak nebo to špatně vidím? Posuzoval jsem to například s https://www.youtube.com/watch?v=HHfITDCHEhY čas 3:11. Tam mi přijde klasický.
Jak bylo řešeno pálení dvousvíčky u 250, byl na to nějaký přepínač, či pálili paralelně? Plyn byl klasicky otočný nebo na páčku?
Dají se někde sehnat kryty kolen a hrazdička na řidítka v replice?    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2016
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=129&idtop=151405 Tady je cca ta která na péráka patří a snad i uvedené správné rozměry....    [P.]   09.11.2016
Odpověď  Bombičky bývají docela často vyhozené v kovošrotě - dneska tam jedna byla. Mohu koupit a poslat, ale musíte si udělat ten vrch.    [Kamil]   09.11.2016
Odpověď  Mirda444 prosim te ohl bys me vyfotit detailne ten drzak te bombicky a chci se optat ty bombicky na motorce maji byt dve?    [Rob]   09.11.2016
Odpověď  nemáte nekdo detailni foto te cestovni bombicky. Na odkaze co je tady neni k dispozici a ja bych ji chtel nekde sehnat dekuji    [Rob]   09.11.2016
Odpověď  Ta z toho krámu tam rozhodně nebyla, je to dost novější model, tak na sadílka aj., je na nich i vyražený rok, ty musíš hledat tlustou černou starou, případně delší si zakrátit....    [Pavel]   07.11.2016
Odpověď  Super a jeste jaxk se to tam da uchytit mate nekdo fotky dik    [Rob]   07.11.2016
Odpověď  http://etovar.cz/cs/specialni-naradi/2249-cestovni -bombicka-k-nahusteni-pneumatik.html    [Jára]   07.11.2016
Odpověď  A da se to nekde sehnat trebas v replice?    [Rob]   07.11.2016
Odpověď  Tlaková láhev se vzduchem nebo CO2, na foukání pneumatik.    [Monty]   06.11.2016
Odpověď  Panove zeptam se vas na jednu vec. Na spouste oprazku sportek je na zadnim blatniku uchycena takova bombicka a me by zajimalo co to je a detajlne foto jak ten drzacek te veci vypada dik    [Rob]   06.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  dobová úprava    [jumboRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2016
Odpověď  Souhlasím s "K" i s "JB". Můj soutěžák byl asi taky nějaká "svazarmovská" úprava, takže je tam spousta změn proti normálnímu Péráku. Ty výfuky jsem si nechal u Hadrávka vyrábět rovnou tak, aby byly špicí dolu jako na tom dobovém obrázku.    [Mirda444]   22.04.2016
Odpověď  Dekuji za vysvetleni ;)    [Rob]   20.04.2016
Odpověď  U továrních soutěžních variant se výfuky dodatečně upravovali jakožto i řada dalších dílů ze seriových dle pokynů pro jednotlivé ročníky a zde se můžeme držet snad jedině dobových foto případně pokud jsou k dispozici tak těchto pokynů.U amatérských a klubových úprav to nejspíš bylo jak píše JB podle vkusu.Myslím tedy že obě varianty jsou správné.Alespoň podle dostupných foto se to tak jeví.    [k]   20.04.2016
Odpověď  Výfuk na Péráka je vyroben tak,že v plášti je na jednom místě klínovitý zářez do kterého zapadá prodloužený šev koncovky.Pokud se tedy použije pro soutěžního seriový výfuk a upevní se vzhůru nohama k hornímu šroubu držáku kluzáku tak bude špičkou nahoře.Pakliže chceme mít špičky takto umístěného výfuku dole musíme mít už z výroby klínovitou drážku na opačné straně pláště a nebo na hotovém seriovém plášti udělat ještě jednu tuto klínovitou drážku na protější straně a pak máme možnost otočit koncovku buď špičkou dolů a nebo nahoru dle chuti.    [k]   20.04.2016
Odpověď  Odpověď na natočení rybin u běžného Péráka naleznete zde: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=perak&a mp;menu=28&pos=rybiny
V případě terénní verze záleželo jen a pouze na vkusu daného soudruha.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2016
Odpověď  No ja spise nasel dobove fota kde u vetsiny jsou ty vyfuky tak jak mam ja tak opravdu nevim    [Rob]   20.04.2016
Odpověď  S těmi koncovkami výfuků to vůbec není jednoznačné,existují dobové obrázky kde jsou jak špičkou nahoře tak i špičkou dole.    [k]   19.04.2016
Odpověď  Mirda444 pokud by jsi tedy poslal neco muj mail je robmaister@seznam.cz DEKUJI    [Rob]   19.04.2016
Odpověď  Mirda444 prosim te byl by jsi ochoten a tak moc hodny ze bys me poslal detailni fota tve sportky hlavne spodniho kryciho ramu na motor plus cele moto moc dekuji predem Rob    [Rob]   19.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jednu.    [Mirda444]   19.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasně že mají být obráceně.    [Mirda444]   19.04.2016
Odpověď  nemely by ty rybiny byt otocene spickama dolu?    [Free]   17.04.2016
Odpověď  Jj mas pravdu par chyb je ale nasel jsem dobove fota kdy stredy jsou v barve a me se to libi stejne motor nemam s hlavou sportky takze jak pises prestavba jak pred 60 lety;))) co se tyce sedla a kostry mas asi pravdu na netu je spousta fot a pokazde to je jinak ;)) ale ocenil bych jestli nekdo z vas nema nejake fita sportek i detailni kde bych se alespon priblizil k originalu ikdyz to original nebude s tim jsem smiren ;))) dekuji    [Rob]   17.04.2016
Odpověď  Rob: ty jedeš, sotva vyjede béčko už děláš péráka :-) Ale zase jsi se nevyvaroval chyb, středy kol a držák sedla v červené fakt né :-) Jelikož to je stejně stavba tak udělej rám podle sebe, tak jako by si to někdo dělal před 60 lety... prostě vepředu uchycené objímkou na rám nebo na držáku motoru a vzadu chycené ke stupačkám    [meela]   17.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Take delam sportku a potreboval bych pomoci jak udelat spodni ram pod motor    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2016
Odpověď  Zdravím. Četl jsem váše forum ohledně soutěžního Péráka. Zajímalo by mě jestli někdo má tu příručku nebo knihu podle které se dal upravit na soutežáka? Fotky na rám jsou ve špatné kvalitě. Chtěl bych vidět hlavně rám, eventuelně zadni brzdu eventuelně jestli byli nějak zesílené stupačky? Díky    [MsoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z druhé strany    [Mirda444]   09.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem dnes dodělal Péráka enduro. Upozorňuji předem, že se nejedná o žádný tovární speciál, ale buď to byl savazarmovec, nebo domácí stavba - ale pěkně udělaná. Má spoustu rozdílů od sériového Péráku, jak na rámu, tak na jednotlivých dílech. Bohužel se nedochovaly válce ani hlavy, proto jsou použity z půlbubnové kývačky - snad je časem seženu. Již jsem ho i nastartoval, ale první jízdu dám až příští týden.    [Mirda444]   09.06.2013
Odpověď  Beat:ja myslím toto:motor perak s hliníkovými valcami.Lenže perácke valce sú iné,takže je to amaterska prestavba a nie original a čo vyrábali v Libni viem.    [jumbo]   12.04.2013
Odpověď  Péráckým motorem máš na mysli kartery? Jinak to byla sériovka vyráběná v Libni    [Beat]   11.04.2013
Odpověď  Beat:Jawa vyrobila perácky motor jednohup s valcami 354/08 alebo s 554?    [jumbo]   11.04.2013
Odpověď  Jumbo z čeho tak soudíš? Já mám zato že je to 554ky    [Beat]   11.04.2013
Odpověď  Zase niečo, čo nebolo vyrobené vo fabrike

http://auto.aukro.cz/moto r-jawa-perak-350-s-hlinik ovyma-valcema-i3140449767 .html    [jumbo]   09.04.2013
Odpověď  Zdravím a mám dotaz na SPZ přední blatník. Mám ji ze stran pod blatníkem. Jeví se že je to původní.R 1947 vývozní kus . Děkuji    [mpumprlaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.03.2013
Odpověď  Zdravím, ano je tam, stejná je i na blatníku, sice je to docela pěkně zachovalé, ale jestli si je tam nědodělal jezdec již kdysi, netuším.    [Pavel]   19.02.2013
Odpověď  Pavle koukal jsem na ten rám cos nafotil a zdá se mi, že je tam linka na horních vzpěrách k zadním tlumičům. Je to tak, nebo se mýlím?    [Mirda444]   19.02.2013
Odpověď  sobry den,najde se zde znalec ktery ma informace ohledne poznavacich znacek co se davali na soutezni peraky a take hystorie zavodnich cisel montovane na souteznich peracich z sestidenni,a take me zajimaji seriove cisla techto motorek dekuji za vase info.    [Robert]   13.01.2013
Odpověď  Pěkně to tu zasíráte, to si to nemůžete vyříkat po emailu!    [fikuscz]   11.01.2013
Odpověď  Jumbo, já přeci nic takového nevyvracím (přečti si pořádně co jsem napsal), ale proč bych měl na stoprocent uznat něco, co ani jeden z náz, jen z fota nevyvrátí ani nepotvrdí. Asi by se měla ta fotografie s válcem smazat, když tě tak moc irituje.    [Pavel]   11.01.2013
Odpověď  Pavel:ja tu stále píšem o jednom konkrétnom valci a hlave.Ty tu píšeš čo ti povedal majitel,odlišnosti valcov počas výroby a stale nechceš uznať,že je to valec libeňak.Konec    [jumbo]   11.01.2013
Odpověď  Bohužel jste Jumbo za celou dobu nic nevysvětlil a pokud Vás cokoliv co jsem napsal irituje, tak si pořádně přečtěte příspěvky, zda jsem něco označil mými slovy za stoprocentní fabrický stav.    [Pavel]   11.01.2013
Odpověď  To nemá význam vysvetlovať niečo zadubenému chytrákovi,ktorý Jawy nedelá.    [jumbo]   11.01.2013
Odpověď  Jumbo, tak se podívej k mému textu z 25.9.2012, kde jsem i tento válec na který se prakticky nyní odkazuješ popsal, pokud by jsi o něm věděl více, hlavně tedy skutečné odlišnosti válců během let, tak by jsi to pochopil, bohužel se stále vracíš k tvé výtce, na které stavíš toto celé imbecilní dopisování a k níž jsem se již vyjádřil.    [Pavel]   10.01.2013
Odpověď  Pavel:pozri si fotku motora z 24.3.2006 a tvoju a potom kecaj!    [jumbo]   10.01.2013
Odpověď  Jumbo, pokud si přečteš pořádně co jsem napsal a k čemu vložil foto, tak to byl pedál brzdy. S upozorňováním na válec a hlavu jsi začal ty a já jsem měl zprvu stejný názor, po osobním shlédnutí a povídáním s majitelem jsem uvedl co mě tvrdil on a já nebudu stoprocentně tvrdit co je pravda. Ať si každý udělá názor sám a pokud by jsi to tu neřešil, tak to pořád dokola nepíšeš. Proto moje zpráva k tvému vysvětlení a popisu rozdílů, nic víc asi nemá cenu psát.    [Pavel]   10.01.2013
Odpověď  Pavel:ja sa tu vobec nepasujem za odborníka na peráky a ich zmeny,roky a výrobné čísla-ak ťa to zaujíma tak sa snaž.Ja tu vobec neriešim,či je to súťažný perák alebo nie.Stále píšem len o valci a hlave.A hlavne tu nevypisujem rozprávky a polopravdy ako ty,ktoré si niekde počul.Venuj sa tomu čo robíš a nie tomu čomu nerozumieš.    [jumbo]   10.01.2013
Odpověď  Jumbo, jak jsem již psal, Jawy nedělám, alespoň jsem k tomuto tématu něco napsal, oproti tobě, jelikož tvůj příspěvek je jen výkřik do tmy, který se třikrát opakuje. Klidně se zde realizuj a popiš nám Všem co k tématu nic nevíme tedy jednotlivé roky soutěžních péráků, od čísel motorů přes jakékoliv jejich změny, když už ze sebe chceš činit jejich odborníka.    [Pavel]   10.01.2013
Odpověď  Pavel:pána Berita poznám len po tel.,ale to neznamená,že nemám pravdu.Zisti si ako boli sviečky na peráku a porovnaj si valec perácky s týmto a potom píš.    [jumbo]   10.01.2013
Odpověď  Ohledně válce a hlavy opravdu netuším, jelikož soutěžní Jawy prostě nedělám. Ale rozhodně to nevypadá jako dovařený válec z libeňáka a je to dělané panem Beritem, který o tom snad také něco ví. Jestli Jumbo chceš, klidně tu popiš jednotlivé roky soutěžních péráků, jejich změny, vybavení, doplň fotografií apod., rád se poučím a nebudu určitě jediný.    [Pavel]   09.01.2013
Odpověď  Pavel:už som tu písal,že valec a hlava je libeňak a nie perák.Ak niekto tvrdí,že je to povodné tak je to zavádzajúca informácia.    [jumbo]   09.01.2013
Odpověď  Ta 250 z roku 1953, po fakt pěkné renovaci s většinou původních dílů se prodávala docela dlouho za 180, kolik byla konečná cena netuším. A máš případně foto motocyklu o kterém píšeš?    [Pavel]   09.01.2013
Odpověď  dobry den ,zajimalo by me jakou ma dnes hodnotu soutezni perak rocnik 1953 v super zachovalem a 100 procent originalnim stavu.dekuji za odezvu s pozdravem vam vsem,Robert    [robert]   09.01.2013
Odpověď  Ahoj. Mám doma také karburátor Jikov 2926 NR. Na co všechno se dával ?    [Petr]   19.11.2012
Odpověď  Tak jsem se bavil s majitelem toho soutěžního péráka a tvrdil mě, že válec s hlavou by měli být plně původní z roku 1953, má je od jednoho závodníka. Poměrně hodně napovídá i to, že jsou na péráku poslední kola s chladícími žebry, onen pedál brzdy a jiné díly, které se zase tak často i v replice nepotkají, či podle mě ještě nedělají a jsou z posledních soutěžních péráků. Zda je to ale stoprocentně stroj se závodní a fabrickou historií ví Bůh, přeci jen dnes věřte něčemu, co sám nenajdete v původním stavu, ale je to již zrenovované.    [Pavel]   06.10.2012
Odpověď  Ano, brzda je na čepu na rámu, ale to asi až na pozdějších soutěžních strojích. Předpokládám, že do roku cca 1950 byly ještě úplně sériové brzdy, výfuky spodem, malé středy, možná i litina válec, či malej hliník a pod. Jinak kryt karburátoru samozřejmě byl, jen jej měli proříznutý.    [Pavel]   04.10.2012
Odpověď  Pavle, to vypadá, že zadní brzda je uchycena podobně jako na Jawa 500 OHC/01, tzn. na čepu navařeném na rámu v místě u rozdvojením kostry dole za motorem. Karburátor má být s, nebo bez překrytu?    [Mirda444]   04.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  S válcem a hlavou máš samozřejmě pravdu, ale pedál je takto uložen, jen to nemám vyfocené jinde lépe.    [Pavel]   04.10.2012
Odpověď  Na tej poslednej fotke je valec z Libeňaka,kde sú navarené úchyty výfuk. kolien.Hlava takisto nie je perácka.    [jumbo]   04.10.2012
Odpověď  A chci se zeptat mnou přidané fota...je také pouze napodobenina soutěžáku?    [PalivecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je jeden.    [Pavel]   04.10.2012
Odpověď  Několikrát se tady psalo, že má být jinak uchycená zadní brzda a jiný pedál. Můžete sem dát někdo fotku?    [Mirda444]   03.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Petr]   03.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Něco k tématu. Todle jsem našel na netu..asi taky replika.    [Petr]   03.10.2012
Odpověď  Mazničky jsou dole i nahoře a rám není můj.    [Pavel]   25.09.2012
Odpověď  No nijak zvlášť se s tímto tématem nezaobírám, ale myslím že ano, výfuky vedené spodem a motory byly snad ještě sériové s litinovými válci. Vždyť ani není přesně známo, kdy přesně a do jaké disciplíny byly určené a vyrobené asi první hliníkové válce, stejně veliké jako sériové litěnné. Pozdější hliníkové jsou totiž již větší cca o 1 cm širší a 1,5 cm delší, taktéž větší hlava s dvěma svíčkami, jiné převody, duplex řetěz apod. První hliníkový pérácký vznikl snad v roce 1946, ale snad jen v jednom kusu a později toho nebylo o moc více.    [Pavel]   25.09.2012
Odpověď  [Pavel] A nejsou na tom ramu, jednomaznicove tlumice baze svu? Mel bych o ne velky zajem..
thoy@seznam.cz    [Ondra]   25.09.2012
Odpověď  Jo, tak nějak to vidím taky. Mně bylo líno dělat držák brzdovýho pedálu,použil jsem seriový,první roky tak jezdila i továrna.Na ISDT 1947 jeli s výfuky dole,ne?    [Monty]   25.09.2012
Odpověď  Rám samotný se od série moc neliší, to jsem přeci nikde nepsal, jen že jde o původní fabrický soutěžní rám, i s doklady. Hlavně jsou jiná čísla na rámu a motoru, např. P - 108 apod. To, že se rám nějak výrazně liší, snad tvrdil někdo níže, ne já. I když dotyčný vycházel jen z dobových úprav používaných ve svazarmu a u soukromých jezdců, kteří si upravovali z plně sériového motocyklu. Rozdílné jsou již pak jen doplňky jako blatník, tlačítka na kastlících, hlavně pedál brzdy s uložením, spodní padací rám apod. Přidal jsem foto jen jako zajímavost a chtěl jsem jen uvést to, že prakticky většina dnešních soutěžních péráků, vydávající za fabrické bude prostě jen replika.    [Pavel]   25.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Můžu se přeptat, čímse ten "specielní" rám liší od serie?

Vidím zadní blatník bez pantu. A dál? Zadní stupačky a nosič zrovna závodně nevypadají.


A přiznávám, že můj soutěžní Pérák 250 má sice hliníkový válec s vnějšími závity na výfuky,ale jinak je postavený na seriovým rámu.    [Monty]   25.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je pro zajímavost jeden původní soutěžní fabrický rám, kterých asi zase tolik dochovaných nebude. Myslím, že i většina dnešních soutěžních péráků bude již replikových a stavěných prakticky jen od motoru, bohužel to jen málo kdo přizná.    [Pavel]   25.09.2012
Odpověď  Tohle není soutěžní Pérák, ale jen obyčejná 350 s výfukama nahoru.

Žádný jiný speciální díl nevidím - ani blatníky, ani brzdy, hodiny, motor....

Prostě nic, jen jiný kolena.    [Monty]   21.08.2011
Odpověď  Ahoj, našel jsem odkaz na yutube na soutěžní úpravu 350 péráka
http://www.youtube.com/wa tch?v=7m4TY8AD8zY    [Picek]   21.08.2011
Odpověď  POkud nevadí, že jsem oživil tohle staré téma, ale c jakého motocyklu jeteda ten karburátor 2-2926 NR???

díky    [Jarda]   21.08.2011
Odpověď  cus mam doma ori.ter.per.i orig. foto. zavolej 724529235    [bezda]   04.01.2008
Odpověď  To byl asi kejvačkovej,s těma jsou občas problémy - ale s pérákovejma ne . Jsou od jinýho výrobce.    [MONTY]   29.03.2006
Odpověď  Já to říkám furt. Originál je prostě originál. Někdy se opravdu vyplatí připlatit si za originál a ušetřit si tak mnoho starostí. Mohl bych vyprávět...    [Jirka]   29.03.2006
Odpověď  Je tu celkem legrace na těchto stránkách.Nejvíc mě však pobavil Monty,výrokem,že jeho karburátor funguje stejně jako originál.Kamarád si ho koupil na burze a byl plný špon. Šoupátko se v něm klepalo víc než v mém 47 letém originálu.Třeba to byl jen špatný kousek.    [Karel Drska]   29.03.2006
Odpověď  Nazdar klucí,trochu to odlechčim,sůl už slezla ze silnice,sluníčko konečně vykukuje už se těším až se na týhle jawě projedu ,tak at vám to šlape,mezi náma já si to neodpustim :)))4500,-to je ale Vážně děsnej ranec to mám doma v bedně nejmíň tři pětky:))tak ahoj,motocykly jsou k tomu a by se na nich jezdilo né se na ně prášilo:)    [Milan]   29.03.2006
Odpověď  Jestli bych mohl malinko posoudit - cena 4500,- se mně zdá opravdu hodně,ale zese je to originál - to,co prodávám já,je replika,i kdyý skoro stejná.A funguje perfektně. Na burze je levněji.    [MONTY]   28.03.2006
Odpověď  Omlouvám se Pane Bartuš. nějak mi ujel adrenalin. Cenzuru opravdu ne. Díky za tyhlen super stránky.
Tom    [Tomáš]   28.03.2006
Odpověď  Ale pánové!
Takto to dopadá, když se z diskusního fóra na docela zajímavé téma ujede do prachobyčejného kšeftování. Využívejte fórum k tomu, k čemu je určeno a případné osobní výpady si nechte pro sebe. Na to vám stačí telefon či mail. Věřím, že cenzuru tu opravdu nikdo nechce.    [Jiří Bartuš]   28.03.2006
Odpověď  tome víš co já se stebou tady tentovat nebudu prostě jsem dal takovou cenu jakou dal, já to ukončím.Je to forum a ne ....takže končím.nechci se zde hádat    [xar]   28.03.2006
Odpověď  Jsem rad, ze jsem bizonista a ne perakovnik...
Vase problemy Vam nezavidim.    [Petr Kropacek ml.]   28.03.2006
Odpověď  tome překupník se leda ty!!!    [XAR]   28.03.2006
Odpověď  Opravdu stojíte o cenzuru? Mám za to, že se to tu pomaličku začíná rozbíhat k prospěchu ostatních, tak se pánové prosím ovládejte. Pokud se budte chovat jak dva kohouti, nikoho tím neohromíte. Hawk!    [JzK]   28.03.2006
Odpověď  Chováš se přesně jako překupník.Vyhrožování a pomluvy to jsou vaše jediný zbraně.
Tom    [Tomáš]   28.03.2006
Odpověď  Tome jak chceš udělal sis to sám!!!Bud nech smazat tu věc cos napsal - je to moje věc jakou snad dám cenu?ne? Nebo se těš!!Nechci ti vyhrožovat jen tě chci informovat    [XAR]   28.03.2006
Odpověď  Takže pánové kdo má zájem o ten super karburátor od Pana Ospalíka tak si připravte jenom 4500.- což je skoro zadarmo né.
Jinak kdo ho chcete tak se koukněte na http://www.montyjawa.cz/index.php?show=detail&produkt=G001 tam je za 1900,-(Monty díky že ten e-obchod děláš)
Blbečka tady ze mě dělat nebudeš ze mě teda ne!!!!!!!!!!
A nauč se jak se měří karburátor!!!
Tom    [Tomáš]   27.03.2006
Odpověď  tome je to orig z toho motoru co je níže je to 26:( já měřil ten kraj z úustí tam je 34mm na filtr jsem to neměřil.    [XAR]   27.03.2006
Odpověď  Když je to 2926 tak má průměr difuzoru 26mm a né 32 mm. 32 mm to má možná od vzduchovýho filtru.Jako průměr se bere vstup do potrubí pokud vim.
Kolik za něj chceš?
Tom    [Tomáš]   27.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je fotečka toho karbecu JIKOV typ 2- 2926 NR    [XAR]   27.03.2006
Odpověď  XAR. Já bych měl zájem. A je to jikov. klasická koncepce že to má šroubovací plovákovou komoru?Typ 2932Jaká je cena. Dej sem kdyžtak fotku. Nebo mě kontaktuj na mail.Tom    [Tomáš]   27.03.2006
Odpověď  Nabízím někomu na soutěžáka orig soutěžní karbec 32 mm v super stavu. Dávám to sem a ne překupníkům    [XAR]   27.03.2006
Odpověď  Tovární motorka se prostě postavit nedá,jedině replika tovární motorky - ale to klidně můžete postavit repliku "svazarmovce" ne ? A bude podstatně věrnější,protože vznikne úplně stejně jako tenkrát.
Hliníkový žebra byla na seriovým válci proto,že měl zvětšený kanály,vel¨kej karbec a další úpravy pro větší výkon - a litinový žebra nestíhaly chladit. Každý jezdec ve Svazarmu si tenkrát motorku stavěl,jak uměl sám,a z toho,co sehnal. Pavle,nevím,kolik ti je,ale já ještě pamatuju poměry v českých závodech (krajským přeboru v motokrosu ) v osmdesátých letech . Každý jsme měli otorku udělanou sami doma,protož ejsme chtěli jezdit a jiná možnost prostě nebyla . V padesátých letech to nebylo lepší,určitě daleko horší. A s 10 (nebo 12,8 HP po úpravě) se závodit samozřejmě dalo ,ostatním to nejelo líp . Kolik myslíš,že bylo mezi lidmi Scotů ??????????????,Samozřejmě,nemyslím šestidenní,ale nějaký obyč závody    [MONTY]   25.03.2006
Odpověď  Tome :jasně o továrním, svazormový-domácí-co se dalo použít to je tam použito:D, jakože tovární kousek se bude těžko výrábět ale motor nikdo neudělá to říkám rovnou!    [XAR]   25.03.2006
Odpověď  Adam ano tyto jezdily jsou to ale pro silniční závody, zde už bylo pak vícero typů motoru    [XAR]   25.03.2006
Odpověď  Zdravím, nejedná se zrovna o soutěžáka, o kterém se zde bavíme, ale myslím že jako vzor, že lze postavit povedenou repliku postačí. Ukázku naleznete zde: http://staremotocykly.wz.cz/hlavnistr.php?o=literatura.html Stránky nejsou ještě obsahově úplně dokončeny....    [Adam]   25.03.2006
Odpověď  Závody byli rozděleny do několika kategorii od krajského přes okresní a celostání soutěže. jezdci si postuperm času vyjížděli výkonostní kategirie kde mohli startovat. Je jasné že ve svzarmu vznikaly různé stoje.
MYSLEL JSEM SI ŽE SE TADY OD ZAČÁTKU BAVÍME O TOVÁRNÍM PÉRÁKU A NÉ O SVAZARMOVCÍCH.
Tom    [Tomáš]   25.03.2006
Odpověď  to monty: Ale to jezdily tzv jenom nějaký obyč závod ale všechny soutěžní motory měly hliník kvůli chlazení a dvě svíčky pro jistotu, navíc na hlavě a válci byly díry na blomby- snad to pochopíš co tím myslím.Jinak jako mohli jezdit ale co by udělat s 10 konmi a normální převodkou nic,protože i blbý scot by mu dal na prdel!!!A jako jestli fakt chce někdo udělat bastla tak at ho udělá ale každý kdo to zná tak řekne že je to mrdka-sprominutím a když něco dělám tak raději co nejvíce podle originálu kdyuž tak!Jako že měl jen žebra a hlavu jenom kvůli chlazení ale kde je ten výkon?co karbec?kdyt to jede uplně stejně jak normal pérák sorry, že se k tomu ještě vracím.A takovýchto jako soutěžáku podomácku je plná prdel ale je jen pár pořádných kousků, které stojí za všechnu čest.    [Pavel]   25.03.2006
Odpověď  Dovolil bych si názor - to ,co podle knížky udělali ve Svazarmu,přece není dneska žádnej problém.

A tenkrát přeci neměl zdaleka každej závodní pérák hliníkovej válec a další extra díly - každej závodník sipostavil motorku¨z toho,co sehnal - tak proč to neudělat taky tak ?
Třeba můj táta měl jen přidaný hliníkový žebra na originál válci a velkou hlavu vytočenou z jednoho kusu hliníku - proč to neudělat takto ?    [MONTY]   24.03.2006
Odpověď  Jo tenhlen z tý knížky je hezkej taky bych ho bral. Ale pokud se tady budeme bavit o péráku na soutěže (tovární výrobek) tak ty jsou prostě ještě víc odlišný.
Měl bych zájem o ten karbec.Ozvi se mi na mail at se dohodneme. Tom info@vojenskyclub.com    [Tomáš]   24.03.2006
Odpověď  Tome :přesně tak jde vidět že máš tuto kouzelnou knížečku je vní hodně, jako ale ony ty peráky byly skoro stejné:D no ten motor byl luxusní mě už doma zůstali jen dva origo karbeci na 32mm -ty soutěžní,nic víc motor už je někde v praze,je pravda že těch verzí péráku bylo víc ale i tento nevypadá špatně a jde tam poznat hodně odlišností.    [XAR]   24.03.2006
Odpověď  Ten motor je luxusní. Za ten bych byl ochoten si připlatit. Jinak si nechci hrát na chytráka ale ty oskenovaný věci jsou z knížky upravujeme motocykl pro terení závody-vydalo naše vojsko.A podle lidí co znám a motorek co jsem viděl ty tovární byli jinak udělaný. Tohle je návod pro lidi jak si to dama spáchat nebo ve svazarmu. Ale jsou tam zajímavý fotky a postřehy to neřikám.
Tom    [Tomáš]   24.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor original -cca 20koní,2 svíčky, karbec -sání 32 mm    [XAR]   24.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výstuha rámu    [XAR]   24.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se za kvalitu ale toto je original který jezdil i závody    [XAR]   24.03.2006
Odpověď  Tome : ta cena byla vyšší ale ten kdo ví jak se tyto věci pohybují tak to i ocení,byl po GO, jako já jsem toho soutěžáka chtěl dělat, ale po zjištění všech info všech dokumentů a uprav jsem se rozhodl do toho nejít než udělat něco aby z toho nevyšel bastl např jak je tu ta fotka- obyč perák z výfuky vrchem. zkusím odpoledne poslat ty fotky    [XAR]   24.03.2006
Odpověď  XAR: To je škoda že už si ten motor prodal měl bych velikej zájem.klasická česká otázka za jakou byl cenu? Předni kolo je na půl za 500 01 je použitý pouze buben a třed je dělaný.
Neřikám že to nejde udělat! Udělat by to šlo ale dalo by to hrozný práce...Ta fotka co je úplně dole to je klasika jen tak aby to vypadalo. Má to výfuky a ochraný rám(ten mi nepřipadá úplně origo)Jinak je to úplně stejný litinový válec atd.......
Oficilálně to byl pérák pro soutěže.
Tom    [Tomáš]   24.03.2006
Odpověď  Přesně tak jak píše tom: sice já ten motor měl, ale už je prodaný,byl to celý orig,valec hliník,hlava dvě svíčky,kartery byly taky jiné, je tam i jiná převodka-jiné kolečka,klika,spojka poháněná řetězem jak u 500 ohc -dvojitým, jiný karbec,prostě všechno jiné.Přední kola snad dávali z J500 OHC 01 ale nejsem si jist.Zítra vám pošlu foto motoru jak má vypadat a ještě mám dobovou fotku soutěžního péraka-viz to je ten o kterém se tu bavíme.Nenazíval bych ho endurem    [XAR]   23.03.2006
Odpověď  Zdravím.
Touto problematikou jsem se již zabýval a zkonstatoval jsem že aby to bylo udělaný do 100% originálu jako byla úprava z továrny je dost veliký sousto. Myslim si že pár motorek jsem již udělal.
Největší problém je motor. Kartery jsou původní ale na nic ha hliníkový válec a jiný hlava na 2 svíčky.Pochybuji že se dá válec někde sehnat originál a výrábět ho je dost nákladné. Hlava to samé. Pak přední kolo má větší buben a to 180mm. sedlo měli jiný spodní díl než sériový. Držák na číselnou tabulku a ochraný kryt motoru atd.... viděl jsem 250 i 350 na vlasní oči a mohl si povídat s majitelem tak vim o co jde a není to sranda.
Samozřejmě jde to udělat jenom tak na půl dát tam výfuky nahoru našroubovat číselný tabulky a je hotovo ale to nebude to co to mělo být. Bude to pouze náhražka...Jinak hodně zdaru.Zadní blatník je z jednoho kusu bez pantu.A originály měli zadní
nosiče.
Tom    [Tomáš]   23.03.2006
Odpověď  Zkus kontaktovat jawa zemánek, myslím že motorky na kalendáři, co prodává Monty jsou od nich a tam je 250 i 350 v úpravě enduro. Můj názor ale je, že to jen tak nepředěláš. Origo má hliníkové válce a možná i jinou převodovku a ještě další věci. Akorát ti z toho vyjde bastl. Lepší udělat pěkného obyč. péráka.Ale je to tvá věc.    [Martin]   23.03.2006
Odpověď  Pánové to se bude zase snažit dělat takového sprominutím bastarda???kdyt soutěžní pérák měl hodně jiných věci a nebyl to jenom motor, blatníky ... jako udělat něco očem nevíte nic je lepčí to nedělat, ty výfuky se dělají ale na jiný typ válce ne na obyčejný válec z péraka. Pokud to ale chcete dělat sežente si motor,blatníky,jinou paky brzdy-byla jinak uchycena a bylo tam spoustu dalších vystuh na rámu.    [XAR]   23.03.2006
Odpověď  Díky Monty. Ten rám pod motorem nebude takovej problém jen je potřeba vidět detail a na tu kanadu to chce nějakej střih a rozměr. Další bude zadní blatník , ten bude asi z jednoho kusu a s jiným držákem. Hadrávkovi zavolám a domluvím se sním. Zatim ahoj.    [Petr Duba]   23.03.2006
Odpověď  Kolena dělá pan Hadrávek,rám pod motorem je jen kus ohnuté trubky od předních držáků motoru po stupačky,kanada je ušitý pytel z kůže,uvnitř bud sedlářská tráva ,nebo nafukovací duše .    [MONTY]   23.03.2006
Odpověď  To ti neumín říci,neboť jsem tyto stroje viděl prvně při akci na jaře 2005 v Záholicích a potom v létě při jízdě na Ještěd.Tam jsem také tyto fotky pořídil,ale více jsem se o tuto problematiku nazajímal.    [Jiří]   23.03.2006
Odpověď  Dík za fotky Jiří. potřeboval bych vědět, kdo dělá ty kolena a j ak vypadá rám pod motor, zadní blatník a ta kanada naněm. díky všem za jakoukoli iformaci a foto    [Petr Duba]   23.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tay je ještě jedna fotka.    [Jiří]   23.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je 1 fotka soutěžního péráka.    [Jiří]   23.03.2006
 Přidat odpověď   (233) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006