Zdar chlapi, dostal jsem od strejdy péráka s motorem po go, rok 1950 a co myslíte, Mam ho nechat tak
jak vypadá nebo ho udělat? Jak se vám líbí? A nechaly by se na něj udělat veteránský papíry tak jak
je? Díky za vaše názory. [palec] 11.03.2009 Přidat odpověď |
| oprava: tam aj naspäť min. 50km [boro] 19.03.2009 |
| Péráci sorry, že sa vám zetkári pletú do sekcie. Pájo no jo no, presne toho som zastáncom aj ja
:)...len T-éčko o toršku ..hmm no o dosť horšie chladí než Céčko...Martine to máš dobré ked je kde
(resp. na čom) chladiť, ja na tej trase skoro žiadne kopce nemám tak takýmto spôsobom chladiť
nemôžem a to ani nehovorím o križovatkách v Trnave...tam aj naspäť min. 30km...ked bolo moc teplo
tak sa tá cesta (cca25km) pretiahla aj na 2 hodiny ..ešte štastie že na každej zastávke na trase
zhodou okolností stál šenk s chladenou kofolou, samozrejme :D [boro] 19.03.2009 |
| zdar, vsechny stary jawy jsou krasny, ac jsou v puvodnim stavu, nebo zrenovovany. vzdycky se najde
nejakej radoby odbornik, kterej ti bude rikat ze tamta vec neni original, ze tam mas spatny
srouby...... atd. takze si nevyberes. ale jsou i lidi(starsi generace) ktery si tyhle jawky
pamatujou v beznym provozu,a taky jak na nich jezdili a spise to uz ted obdivujou, ze jeste
takovyhle masiny jezdej, a je jim uplne jedno,ze tam je neco neoriginalniho..... tot muj nazor... [the] 19.03.2009 |
| třeba má bezdušáky. [petr] 19.03.2009 |
| na 100% má minimálně dvě:)) [mates] 19.03.2009 |
| Zdar kamarádi. Jak jsem četl v této diskuzi o duši motorky tak by mě zajímalo jestli moje 350 uš má
duši nebo ne? sice je to kejva a ne pérak mě zajíma jestli má tu duši. [venca.kocik] 18.03.2009 |
| Boro když jsem to dal dohromady, tak mi v opravě udelali těsnější píst, a motorka se zadírala,
jezdím denně trasu 11 km tam a totéž zpět, ráno v pohodě, je to z kopce, ale odpoledne domů jsem
přesně věděl, kde to musím nechat vychladnout, taková rovinka, tak jsem to rozjel, vyřadil a
zdechnul to, ještě než jsem zastavil, tak jsem to přes trojku natočil a pokračoval, to mi stačilo,
abych dojel. Po cca 1000Km se to usadilo a chodí jako švýcary. Se zapalkem jsem nic nedělal,
jen jsem asi po 1000Km dal novou svíčku. [Martin Kursa] 18.03.2009 |
| jaromir-noskov> myslim, ze vsuvka, kterou napsal the byla na miste, cestina asi neni silnou
strankou vetsiny naroda. Nikde jsem se neoznacoval jako frajer, ani jim v zadnem pripade nejsem.
Jezdim od roku 76, opravovat na ceste jsem musel 1x, kdyz jsem jel na mustangu ze slovenska.
Kazdopadne jsem se polepsil a pred koncem sezony jsem k hardu pribalil klic na svicky, sroubovak a
nahradni svicku :-) [Paja] 18.03.2009 |
| boro> Jezdim jen kdyz mam chvilku casu a je pekne. Cim vetsi teplo, tim lepe (jsem ortodoxni
odpurce zimy), mam cecko zadne problemy, studeny i teply start bez problemu. Motorku musim pritom
dost "nutit" abych stacil kolegovi na peraku :-) [Paja] 18.03.2009 |
| Martine denne aj v lete? ako si na tom so zapalovaním, nerobí cievka problémy? ja som na nej chodil
občas do školy cca 25km ale už ked viac pripekalo a bolo 30 stupnov cez den tak to neuchladilo ani
na 10km, stratilo výkon a konec... [boro] 17.03.2009 |
| Mě přijde, že na stručnou otázku zde rozvíjíte až zbytečné debaty, jestli někdo motorku, i když
vypadá pěkně zrenovuje, tak ho za to snad nemusíte věšet, je to lepší než to za pomoci trafosvářečky
přebudovat na půdní frézu, či podobně. A teď k tématu: dostal bych to na papíry a denně bych s
tím jezdil, až se opotřebí motor(třeba za 10 let), tak budeš mýt připraveny veškeré chybějící díly,
přes zimu provedeš renovaci a na jaře vyrazís s novým strojem. Loni jsem dělal Zetku, tak se
podívejte na fotky, před a po renovaci, vyjma zimy a vyloženě špatného počasí s ní jezdím denně. [Martin Kursa] 17.03.2009 |
| Pro The-omlouvám se nechtěl jsem hnout Vaší myslí.Prostě jsem to napsal jako reakci na téma a ne
jako pravopisné cvičení-on totiž každý není tak dokonalý.Já to klidně přiznám spíš mi jde o to
-poradit a předat nějakou zkušenost. [standa] 17.03.2009 |
| Ahoj renovovat nebo ne ?Základ je zdravim selsky rozumem , vyhodnotit situaci co je a neni
potřeba,zda na to mám dost financí a jak často budu mašinu používat.Taky se mi líbí stroj v původním
stavu , ale já mám mašinu od technika od statků ,byla dost zrasovaná ,tak jsem udělal kompletní go
,tak věřim tomu ,že když na ní budu opravdu jezdit tak tu patinu opět získá.Když už to někde rezne,
tak určitě to opravit a ted záleží jestli to nebude lak samá záplata.Takže toto všechno zvážit a pak
začít s mašinou něco dělat.Nehaněl bych někomu kompletní go, protože jestli bude opravdu jezdit ,tak
se časová i finanční investice se vrátí v podobě bezporuchové spolehlivé funkce motocyklu.Když moto
v původním stavu rozeberete do šroubku, zjistíte závady opravíte a zase složíte, tak na tom taky
nevidim nic špatnýho.Takhle aspon člověk pozná jak co funguje a vyvaruje se zbytečného přetěžování
vyplívajícího z neznalosti.Jawkám zdar. [jan] 17.03.2009 |
| pájo,jestli nevozíte nářadí,tak je to spíš jak řikáš frajírkovina,než něco společnýho s
renovací.Protože pecna na svíčce,kladívku,ucpaná tryska nebo vyklepanej šroub se může vyskytnout i u
sebelépe zrepasovanýho stroje,,jako nový".a až ti pak vypadne šroub někde z blatníku,a bude se
ti těch 160km šoupat o vidli,jen protože že v kastlíku máš místo náhradního šroubku a klíčku tempo a
hadřík,pak se ti zetkař,co třikrát ladil zapalování věci pučí a vysměje se ti. [jaromir-noskov] 16.03.2009 |
| Stando,vy už jste někdy mněl mněděnou minci? Chtělo by to, osvěžit si někdy český jazyk. Někdy je
zajímavý, co jsou lidi schopný vytvořit za slova. Nejsem žádnej génius, to ne, ale na češtinu si
docela potrpím. Taky si uvědomte, že tyhle příspěvky čtou jiný lidi, a určitě před nimi nechcete
vypadat jak hlupák, že? Dřív než sem něco vložím,tak si to po sobě přečtu, a případné chyby
opravím…vždyť to není tak těžké ne? [the] 16.03.2009 |
| Taky se přídám,a souhlasím s Montym udělat opravu mechanických částí,tak aby motorka spolehlivě
fungovala,ale nedělat lak,chrom,sedla atd.Původní je jenom jednou. [Radek] 16.03.2009 |
| To je správnej název pro mě ''OPRAVA'', tak to vidim přesně já. Motor mam hotovej, teď to chci
rozebrat, vyčistit, opravit, vyměnit vadné a časem poškozené díly a zase dát do kupy. [palec] 16.03.2009 |
| Ahoj už před nějakým časem jsem psal že i motorka by mněla "přiznat věk".Srovnám to s
numismatikou-tam kdyby jste vyleštili starou minci ,třeba mněděnou,na které se vytvářela patina
několik desetiletí nebo i století tak tím vyleštěním ji prakticky znehodnotíte.Kdo taky bude čekat
zas tolik let na novou patinu 6e? S motorkou je to sice jiný ale svým způsobem podobný.Monty má
pravdu -nejde o renovaci ale o GO které stejně uděláš.Ale je demokracie a tak si každý může
renovovat podle svýho-třeba narůžovo.!! [standa] 16.03.2009 |
| Pája - opravit elektroinstalaci,vyměnit ložiska,pakny,lanka ,pneumatiky ,výbrus,klika - to je GO,
ale ne kompletní renovace . Pokud tohle všechno majitel udělá,může taky vercajk zapomenout
doma a přitom motorce zůstane duše. Můj názor je nerenovavat,ale opravit. Samozřejmě
majitel si s tím může udělat cokoliv,žádná státem chráněná památka takovej obyčejnej Pérák ( ani
JAWA 350 OHV) přeci není,tak mu do toho nemáme co kecat. Vyjádřit názor ale tady na fóru
můžem. [Monty] 16.03.2009 |
| Napred jsem chtel byt ticho, ale Lada napsal polovinu, cimz mi usetril klavesnici, takze par mych
postrehu. Ja osobne jsem zastance renovace, protoze nevim jak jsou na tom navic loziska, spojka,
almara, zapalko atd. Nevim, kterej drat mi kde upadne, co se rozsype. Pokud chci vyjet, tak chci
taky prijet a mit ciste ruce a ne delat GO u skarpy. Za par mesicu (let) muzou vyskakovat kvalty a
pozdejsi oprava bude nekolikrat drazsi (pokud budou jeste dily) nez nyni. Mam proste odjakziva
takovej blbej zvyk udrzovat tuto techniku porad ve stavu "jako nova". Obcas mi prijde
nekterych veteranistu az lito, kdyz prijedeme s kolegou na sraz a oni se divi, ze na zetce
nevynechava zaplovani, protoze "on ma 3 a delaji to vsechny, stejne jako jeho znamym"
Odchazi pak se slovy, ze s machirkama nema cenu mluvit. To jsem mu chudakovi radsi ani nerekl, ze
tech 160km ani ja, ani kolega na peraku nemame sebou zadne naradi... [Pája] 16.03.2009 |
| Lukáši, ty se nesnižuješ k osobnímu napadání, ty to řešíš rovnou kolektivně. Podle tebe se
"veteránisti rozdělují pouze na 2 skupiny .... ti první vychcaní až na půdu a ti druzí zase
hloupí". Dále jsem se dopzvěděl, že "s dostatkem peněz může renovovat i cvičená
opice" (což svědčí o tom, že jsi ještě nic nezrenovoval), a dále jsem se dověděl, že
"majitelé renovovaných motorek si je boudou mosi brzo strčit do p...e (už se na to těšíš,
viď). Z Tvých příspěvků čiší nenávist, něco jako bolševická třídní nesmiřitelnost. Takhle se tu
ale nikdo jinej nevyjadřuje a o tobě to neříká nic dobrého. Jinak pánové -až fanatičtí zastánci
nerenovací. Zapoměli jste taky říci Palcovi i to b). Že totiž pokud chce jezdit, bude muset
generálkovat -obložení brzd, pozdra vidlic, tlumiče, ložiska kol, plné výfuky karbonu, motor?....
Dále bych doporučil netvářit se jak zachránci národního dědictví, protože i bez Vašeho
mentorování tu zůstane určitě spousta strojů v původním stavu, o které bude jistě dobře postaráno.
A za další a zejména mlátíte stále prázdnou slámu. Neznám v širokém okolí nikoho za leta zpět,
kdo by revovoval motorku v pěkném nálezovém stavu. Takže nevím, komu jsou určeny vaše vzkazy.
Je pouze otázkou, co je pěkný nálezový stav a příklad, který tady vidíme ukazuje možnou hranici. Já
bych v tomto případě taky nerenovoval, ale jestli by si ji Palec rád udělal kompletně, protože ho to
baví a chze to tak, tak proč ne. Důležité je, z čeho bude mít větší radost a to toho nikomu nic
není. [Lada] 16.03.2009 |
| Tak sedačka to bylo první co chci sehnat. Pak nosič, nějaké ty gumový díly a elektriku. Řidítka mi
dal k tomu fungl nový, nepoužitý ty bych taky vyměnil.Jinak s tim asi nic většího dělat nebudu. [palec] 16.03.2009 |
| Se zájmem sleduji tuto diskusi. Jsem rád, že se již najde dost těch, kteří ocení původní nálezový
stav před luxusní renovací. Že by se svět měnil k lepšímu? Jsem také toho názoru, že nejčistší
přístup by byl vyměnit sedlo za originální a případně časem postupně poshánět a vyměnit staré špatné
díly za staré lepší díly. Věřím, že testace by nemusela být až takovým problém. Přeji mnoho
zdaru a radosti při jízdě na této české klasice. [JB] 15.03.2009 |
| jen pro ukázku: tohle jsem dostal bez blatníků, předních vidlic, masky, světla, sedel a nosiče.
borec si od toho nechal papíry a dal mi to. mě to nedalo sehnal jsem mu jiný a tedy získal i je.
sehnal jsem chybějící díly, všechno opravil, něco je štětka. nic nerenovuji. jen kompletuji do
originálu, opravuji a hlavně jezdím. pérák je moc maldý na renovaci a hlavně by renovace stála víc
než jeho cena. pod červenou na rámu je vojenská. sloužil, civilní papíry má od r. 1965. co se
týče dokladů tak bych určitě prověřil vin číslo na RSV (registr sil. vozidel) a pokud je v evidenci
tak nejlépe přepsat (jde to i z mrtvého). zkus tam zavolat, popros a třeba ti to řeknou (vlastní
zkušenost). pokud už není tak se dá legálně postavit na jakékoliv doklady (kývačka , panelka,
sportka ..). [lipcaa] 15.03.2009 |
| lukáši, raději pětistovku než fábii. (pouze můj názor). palec vymen sedačku a jezdi. skus sehnat
doklady z jawa 250 sport 19kola a jezdi, já mám veteránské máme dobré komisaře [villi] 15.03.2009 |
| To Lada: Věř mi, že EGO si honit nepotřebuju a na rozdíl od tebe se zde nesnížím k osobnímu
napadání, jsem totiž zastáncem toho, že diskutovat se má hlavně věcně. A teď k diskusi.
Nesmírně mě potěšilo, že většina diskutujících smýšlí stejně a jsou proti zbytečným renovacím a
motorka v původním stavu je pro ně cennější než tak trochu sterilní renovované motorky ne smyslu
nachromuju i stupačky a vyleštím rám i zevnitř. Trochu mě mrzí, že někteří komisaři dělají
neskutečné obstrukce s vydáním veteránských dokladů a tyto stroje v dochovaném stavu a pět minut na
to jsou schopni vystavit doklady na všechy ty vytuněné brouky a Škody Octavia v metalíze a s
elektronovými koly. Proč se tak děje tu asi nemusíme rozebírat. Proto je vždy nejlepší pokud je
motorka/auto na originálních dokladech. Jinak ještě k tomu sbírání veteránů mě opravdu těšilo v
dobách kdy se veterány ještě nezajímalo tolik lidí najít někde stroj o který už nikdo neměl zájem a
znovu mu vdechnou život. Hrozilo totiž, že tento stroj pokud se o něj někdo nepostará skončí ve
sběrných surovinách. Dneska už je doba jiná a pro spoustu lidí je veterán módní záležitostí, proto
už se nemusím bát, že někdo odveze 500 OHC do sběru, ale koupí si jí někdo kdo se o ní dobře postará
a stroj zůstane zachován pro další generace. Proto už většinou začíná vítězit rozum nad srdcem a
např. za 250tis. Kč si člověk raději koupí novou Fábii než tu pětistovku. [Lukáš] 15.03.2009 |
| Pokud máte nějaký známý na Úřadě,zkuste opsat z rámu VIN (výrobní číslo) a ověřit si,jestli stále
není v evidenci a na koho . Mnohdy lidé ani netuší,že na sebe mají nějakou motorku registrovanou.
Potom stačí plná moc,druhopis Techničáku a máte vše v nejlepším pořádku. A pokud jde o renovaci
- doplnil bych sedlo a nechal to na pokoji. Testační komisař,kterej nutí lidi mít vše v laku a
chromu,lepší než nový,je podle mého názoru divnej,pořádně si nepřečetl kriteria pro testování a
vlastně ničí svým přístupem historii. Hledal bych prostě jinýho komisaře. [monty] 15.03.2009 |
| jo, postav to na papiry a jezdi kdyz tak chces. To je rozumne a nech si to rozlezet v hlave co pak
dal. Pred tydnem jsem videl dvoje papiry na 250 za 15k. Pokud to das na veteransky, coz u 250 je
zbytecne pokud mas penize, tak to nafot ze vsechn stran a zajdi si s tim osobne na veteransky klub
ktery mas nejblize. Oni ti uz poradi co a jak a take reknou zda by mel teoreticky projit a za jakych
podminek. Nicmene bych to dal fakt na origo papiry...ono kazdy rok jet na testaci zda je vse ok neni
prijemne. Hlavne si nedelam iluze o objektivnim posuzovani, ale to bych tu nerad zacinal. Tak
jezdeni zdar! Ja chtel take seskladat jen dily dohormady a rycle to dostat na papiry a jezdit,
nicmene u 350 jina moznost nez veteransky nejsou a muj klub by mi to nedal. Musim to prve zrenovovat
"do lesku" abych prosel a dostal papiry :( Takze nejzdim a dlouho jeste nebudu. [tomtnt] 15.03.2009 |
| Ahoj, palče moto bych nechal v tomto stavu jen bych doplnil chybějící díly a vyměnil sedlo. Je
normální, že moto po padesáti letech je v takovém to stavu. Ale aby bylo nespočet motocyklů stímto
věkem na chlup stejných (smozřejmě v uvozovkách) mě moc normální nepřijde. Jakmile bude mít
renovovaný stroj nějaký šrám tak bude okatě vidět. A pokud péráka opravdu nechceš mít v obýváku
na podstavci tak jej nerenovuj. Souhlasím zde se všemi křeří radí nerenovovat. Když budeš sledovat
inzerci občas se objeví i doklady na péráka. [Ondřej] 15.03.2009 |
| Chlapi, dík za odpovědi ,ale udělam to asi tak, že zkusim ty papíry vyřežit tak jak ten perák leží
běží a když to klapne, tak budu jezdit a seženu origo chybějící díly a pak si to pozvolna promyslim
a později ho ''možná'' udělam. A když to nepujde tak mi nic jinýho nezbyde. Ale za to svezení mi
to tak i tak stojí? [palec] 15.03.2009 |
| Kolik lidí, tolik názorů. Můj názor je, vyhýbat se celkové renovaci za každou cenu, rozmyslet se
můžeš vždycky. Motorka ovšem musí být komplet a mechanicky OK. [JzK] 14.03.2009 |
| A ještě tobě palče. Jsi chytřejší? Zdá se mi, že tohle je forum spíš nerenovátorů, ale podle
očekávání je výsledek napůl. Prostě je to na tobě a dělej podle vlastního rozumu. Hlavně se nenech
otrávit chytráky, kterých se najde vždycky dost a mají dojem, že jsou o něco chytřejší. [Lada] 14.03.2009 |
| Diskutoval jsem s tebou Lukáši v jiném tématu a měl jsem dojem, že Tvé postoje pramení z jakési
zapšklosti. Teď jsi to potvrdil v plné parádě. Já si předně myslím, že normální veteránista je
normální člověk a není exibicionista, nepotřebuje nikoho ohromovat tím, co mu stojí v garáži a na
srazy nejezdí proto, aby byl středem pozornosti. A už vůbec nemá potřebu povídat si o pragovce s
neveteránistou. Je pravda, že i mezi veteránisty je takových dost a ty zřejmě mezi ně patříš a
zřejmě tvému egu chybí právě ta Pragovka. To je Tvůj problém. Jinak staří veteránisti nebyli jiní,
to mi věř. [Lada] 14.03.2009 |
| ahoj kluci a holky! nešahal bych do něj,mám s tím blbý skušenenosti...jako malej jsem přitáh
S11 Stadiona.. byl to můj první pekáč,tak jsem byl nadrženej na renovaci..tak po rozebrání a
opětovným složení na to koukám,něco tomu chybí,duše?prostě to neni vono.. nejčkon na něm
jezdím-poznává svět,byl v Polsku..a jak přibejvaj šrámy na mopedu.. příde mi že je všecko zas v
pořádku...motorka ptří na silnici,a né do muzea ne? Ať vám to jezdí! [Kabanos] 14.03.2009 |
| Rozumím tomu, co chtěl Lukáš vystihnout a souhlasím s ním. Ten pérák není žádný kříženec jako ta
"vytuněná" stodváca, dal bych jen jiný sedlo atd. a nechal ho být tak, jak je. Fakt je,
že těch naleštěných kusů na srazech stojí vedle sebe vždycky několik a člověk to už tak přejde
okolo. Na týhle motorce je vidět, že se používá (-la)a o tom to je. Starý stroje mají sloužit a ne
stát někde pod plachtou v garáži. [vwkafer] 14.03.2009 |
| Palec: nech všechno tak jak je. Už brzo totiž přijde doba kdy původní stav bude vyvážen zlatem a
všechny ty za těžké peníze renovované motorky si budou moci jejich majitelé strčit do p...e. Pokud
si totiž všimneš dnešního stavu tak se "veteránisté rozlišují už pouze na 2 skupiny (těm
zbylým slušným se omlouvám). A to 1. Překupníci, kteří se neštítí ničeho a prodají komukoliv cokoliv
a 2. zbohatlíci, kteří kromě hraní golfu musí mít v garáži veterána. Ti první jsou vychcaní až na
půdu a Ti druzí zase hloupí. Dneska už v pravém slova "veteránistů" je pouhá hrstka.
Byli to lidé, kteří doslova zachraňovali tyto motorky/auta před sešrotováním a bylo jejich koníčkem
je zachovat pro příští generace. Dneska jde jedné půlce o zisk a druhé o prestiž. V dnešní době jde
o to, že ceny poválečných aut/motorek se vyrovnávají, né-li převyšují ceny těch předválečných. Každý
je totiž za velkého machra před svými příbuznými a známými když řekne, že má v garáži péráka a to z
důvodu, že spousta lidí si tyto motorky pamatuje popř. na nich sama jezdila, je to taková nostalgie.
Kdežto pokud někde pronesu, že mám v garáži např. PRAGU BD tak půlka lidí netuší o čem mluvím a
druhá půlka lidí si myslí, že přechovávám jakýsi vojenský náklaďák. A proto říkám, pořiď si
maximálně originál sedlo a zbytek motorky nech tak jak je, jistě tak má i pro tebe větší hodnotu i
co se týče vzpomínek na Tvé blízké. Ono totiž dneska platí to, že při dostatku finančních prostředků
dokáže veterána zrenovovat i cvičená opice a to myslím doslova. [Lukáš] 13.03.2009 |
| Jakej zuboženej stav...? Leta ježděnej ,udržovanej v rámci možností, zkrátka má duši. Měl jsem
zachovalou a komplet 250" (respektive mám doteď)Asi pred pěti lety jsem ji zrenovoval .Když
jsem ji dělal tak jsem si to užíval,těšil se až bude hotov, když byl radost jsem měl jen z moji
práce. Převažuje pocit ,že je takovej sterilní. Byl fakt hodně zachovalej. Renovuju už jen z dílů
,šrotovej ,rezavej stav atd. [Ládis] 13.03.2009 |
| Přepis na kývačkové papíry není žádný podvod, ale legální přestavba. Už jsem tak přepsal 2 péráky a
nebyl v tom problém. Na vše máš souhlas výrobce a oficiální zápis v TP. Pokud má někdo nejasnosti
rád mu to vysvětlím. [alkm] 13.03.2009 |
| Pro S.:To je voňavka, jen bych to trochu přeleštil tempem.....:-) [vwkafer] 13.03.2009 |
| robert> ja bych se kytvackovych papiru bal. Jeste pred par lety to nebyl problem, dneska si to
nikdo z uredniku nelajzne, protoze by mohl za par dni sedet na pracaku. Pokud se "jen"
preklepou cisla, tak je nebezpeci, ze nejakej starsi uvedomelej pomahacochranic podvod odhali a je
prusvih rozmeru nevidanych. Stejny problem muze vzniknout na STK. Oba pripady jsem zazil (nastesti
ne na vlastni kuzi) [Pája] 13.03.2009 |
| Chtěl bych se omluvit uživateli palec za slovo jezedácký. Jsem taky z vesnice a ještě před 15lety
jsme měli na dvorku slepice a králíky :) V létě jezdím na orezlým pincku na houby i já.
"...ale když přijedeš na sraz tak si ho stejně nikdo nevšimne v té spoustě jiných udělaných
peráků. Takhle se bude odlišovat od ostatních a určitě si pozornost na sebe přiláká"
Jen nevím jakou pozornost, bojím se aby se mu někteří návštěvníci srazu nevysmáli.
Snad mi fundamentální odpůrci renovace nevyčtou, že renovuji tento kousek.
http://89.235.37.130/perak.jpg [S.] 13.03.2009 |
| Moje odpověd je nerenovovat nechat tak, doplnit jen o orginální díly a místo na veteránské udělat na
kývačkové tak jak jsem to udělal já a nemusíš nikde na testaci a poslouchat blbé kecy že to jako
není origo. Pojistné Tě vyjde na necelých 200 Kč za rok a technickou máš na dva roky, tak v pohodě.
Já bych to tedy udělal tak. Ale klidně ho zrenovuj bude zase jeden sice krásný ale když přijedeš na
sraz tak si ho stejně nikdo nevšimne v té spoustě jiných udělaných peráků. Takhle se bude odlišovat
od ostatních a určitě si pozornost na sebe přiláká. Doporučuji tedy lak vyčistit tempem popřípadně
můžeš selou motorku rozebrat do šroubku, očistit vše zvlášt a opětovně poskládat dej vědět jak si se
rozhodl čus Robo [robert] 13.03.2009 |
| tomtnt> komisar to nehodnoti podle fotek, ale podle skutecnosti! Zalezi na lokalite nekde projde
temer cokoliv, nekde z principu vyhazujou vse, co jim "nazapada" do jejich aktivit. U
nas je nejvetsi problem s Jawkama, protoze komisar se jimi zabyva, takze odhali kazdej blbej
sroubek. Ja testoval zetku a tam byl pomer bezzubej. [Pája] 13.03.2009 |
| Jasný, mě jen naštvalo to jak S píše jezedáckej pérák, já jsem z vesnice a máme hospodářství, tak
jsem si to vzal trochu jinak. dík za všechny názory a asi se do toho pustim, když tvrdíte že bych to
nedostal. [palec] 13.03.2009 |
| 1) vyjadruj se zde slusne prosim 2) podle toho co jsem cetl o veteranskych podminkach by jsi
papiry nedostal, jelikoz nejde o puvodni lak a motorka je ve znacne zubozenem stavu. Jestli to
konkretne dostane nebo nedostane znacky zjistits az tehdy, kdyz s fotkami zajdes za prislusnym
komisarem a on se ti k tomu vyjadri. Podminky meho klubu jsou tvrdsi a tohle by ti neproslo.
Podminky jsem pomerne jednoduse nasel i ja, tak to laskave udelej take. Az potom muzes rikat ze tu
nekdo ma kecy. Jinak souhlasim s S. Nejde o puvodni nater, proto nevim proc nerenovovat. [tomtnt] 13.03.2009 |
| Jestli nejsi zvědavej na kecy nějakého S tak nepiš do fóra. Myslím že S dal jeden z možných
rozumných návrhů. Ta motorka je nepůvodní a zralá na renovaci. [alkm] 13.03.2009 |
| Jo a kryt karboše mam sundanej kuli seřízení.Ale strejdy se zeptat můžu na papíry ale nic si od toho
neslibuju on je v Praze v nemocnici a je po mrtvičce tak to zkusim až tu bude. [palec] 13.03.2009 |
| Já nejsem zvědavej na kecy od nějakýho S. z města, já jsem chtěl vědět rozumný názory. Sedlo bych
sehnal, kanadu taky, mam totiž od známýho slíbenýho komplet péráka v krabici, ale ještě mi neřek v
jakém je to stavu, co je to za rok a jestli je to 250 nebo 350 tak z toho snad něco bude. Mě jde o
ty papíry, někdo píše že bych to dostal, někdo zas ne. [palec] 13.03.2009 |
| S. má pravdu, jestli to chceš přihlásit na veterány a jestli na té barvě je jasně vidět, že není
originál je zbytečné to zachovávat v tomto stavu, ten komisař se na to taky nebude zrovna tvářit,
něco jiného je oprýskaný ale původní červený lak to pak ano. A renovace tě sice přide min na 40 tis.
podle toho jak důkladně ji provedeš a jestli si ji uděláš sám, ale je to jen na tvém rozhodnutí,
nestavíš to pro to abys ji hned prodával se ziskem NÉ? [Mirek] 13.03.2009 |
| Hm chtěl bych vás vidět jezdit na tomhle Jezedáckým Pérákovi, příšerná barva. Pokud je co zachovávat
(origo pěknej lak, chromy,...) tak prosim, ale tohleto je prostě na renovaci nebo maximálně v létě
do lesa na houby či do JZD. Už vidim jak na tomhle vyrážíte na (sváteční) vyjížďku po nedělním
obědě... [S.] 13.03.2009 |
| tohle sedlo by na veteránskou testaci nemělo vadit.byl to dobový tuning(většinou z jawy 500)a
komisař by to měl vzít [Luboš] 12.03.2009 |
| Moto má pěknou patinu a byla by škoda ji odstranit. Na tenhle stav ale testaci nedostaneš. Vyměň
sedlo, namontuj nosič nebo kanadu, doplň kryt karburátoru a vyměň ty imbusy v levém krytu za
normální šrouby. Teprve pak si nech udělat testaci a veteránské značky. Mimochodem nstrejda nemá
originál doklady? [pmr] 12.03.2009 |
| Mě osobně se líbí tak jak je do renovace by se měl člověk pouštět jen když je nutná. To u mě znamená
nepojízdnou, zrezlou a nekompletní motorku. Můj kámoš chtěl např. renovovat kývačku v origo stavu,
origo, barvě, pojízdnou. No naštěstí sem mu to rozmluvil. Ale nechci nikomu vštěpovat svůj názor
samozřejmě. záleží na vkusu. A co se týče vetreánských papírů, myslím si že by je mohl dostat, kdyby
si chybějící a nepůvodní součástky nahradil těmi správnými. [Petr] 12.03.2009 |
| A co ty papíry když je v tomhle stavu? [palec] 12.03.2009 |
| Ja si myslim ze ked si ju dostal od strýca nemusel si ju kupovat a vyzera ze je kompletna tak sa do
renovacie pusti. ja mam tiez peraka a vela veci mi chyba tak vaham ci sa mi oplati investovat do
renovacie. [matus] 11.03.2009 |
| nechat a jezdit. sehnat sedlo, světlo, nosič a kryt karburátotu. renovace by stála víc než je cena
té motorky. záleží kde s tím chceš jezdit, jestli v obýváku nebo na silnici. [lipcaa] 11.03.2009 |
| Pustil bych se do něj. Vypadá dost zbědovaně. Ani originální sedlo ani originální barva. Toť můj
názor. [S.] 11.03.2009 |
|
|