MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316318 příspěvků |8202 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 104 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 17.9.2024 11:36  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

pérák


 Zdar chlapi, dostal jsem od strejdy péráka s motorem po go, rok 1950 a co myslíte, Mam ho nechat tak jak vypadá nebo ho udělat? Jak se vám líbí? A nechaly by se na něj udělat veteránský papíry tak jak je? Díky za vaše názory.    [palecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  oprava: tam aj naspäť min. 50km    [boro]   19.03.2009
Odpověď  Péráci sorry, že sa vám zetkári pletú do sekcie. Pájo no jo no, presne toho som zastáncom aj ja :)...len T-éčko o toršku ..hmm no o dosť horšie chladí než Céčko...Martine to máš dobré ked je kde (resp. na čom) chladiť, ja na tej trase skoro žiadne kopce nemám tak takýmto spôsobom chladiť nemôžem a to ani nehovorím o križovatkách v Trnave...tam aj naspäť min. 30km...ked bolo moc teplo tak sa tá cesta (cca25km) pretiahla aj na 2 hodiny ..ešte štastie že na každej zastávke na trase zhodou okolností stál šenk s chladenou kofolou, samozrejme :D    [boro]   19.03.2009
Odpověď  zdar, vsechny stary jawy jsou krasny, ac jsou v puvodnim stavu, nebo zrenovovany. vzdycky se najde nejakej radoby odbornik, kterej ti bude rikat ze tamta vec neni original, ze tam mas spatny srouby...... atd. takze si nevyberes. ale jsou i lidi(starsi generace) ktery si tyhle jawky pamatujou v beznym provozu,a taky jak na nich jezdili a spise to uz ted obdivujou, ze jeste takovyhle masiny jezdej, a je jim uplne jedno,ze tam je neco neoriginalniho..... tot muj nazor...    [the]   19.03.2009
Odpověď  třeba má bezdušáky.    [petr]   19.03.2009
Odpověď  na 100% má minimálně dvě:))    [mates]   19.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar kamarádi. Jak jsem četl v této diskuzi o duši motorky tak by mě zajímalo jestli moje 350 uš má duši nebo ne? sice je to kejva a ne pérak mě zajíma jestli má tu duši.    [venca.kocik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.03.2009
Odpověď  Boro když jsem to dal dohromady, tak mi v opravě udelali těsnější píst, a motorka se zadírala, jezdím denně trasu 11 km tam a totéž zpět, ráno v pohodě, je to z kopce, ale odpoledne domů jsem přesně věděl, kde to musím nechat vychladnout, taková rovinka, tak jsem to rozjel, vyřadil a zdechnul to, ještě než jsem zastavil, tak jsem to přes trojku natočil a pokračoval, to mi stačilo, abych dojel.
Po cca 1000Km se to usadilo a chodí jako švýcary. Se zapalkem jsem nic nedělal, jen jsem asi po 1000Km dal novou svíčku.    [Martin KursaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2009
Odpověď  jaromir-noskov> myslim, ze vsuvka, kterou napsal the byla na miste, cestina asi neni silnou strankou vetsiny naroda. Nikde jsem se neoznacoval jako frajer, ani jim v zadnem pripade nejsem. Jezdim od roku 76, opravovat na ceste jsem musel 1x, kdyz jsem jel na mustangu ze slovenska. Kazdopadne jsem se polepsil a pred koncem sezony jsem k hardu pribalil klic na svicky, sroubovak a nahradni svicku :-)    [Paja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2009
Odpověď  boro> Jezdim jen kdyz mam chvilku casu a je pekne. Cim vetsi teplo, tim lepe (jsem ortodoxni odpurce zimy), mam cecko zadne problemy, studeny i teply start bez problemu. Motorku musim pritom dost "nutit" abych stacil kolegovi na peraku :-)    [Paja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2009
Odpověď  Martine denne aj v lete? ako si na tom so zapalovaním, nerobí cievka problémy? ja som na nej chodil občas do školy cca 25km ale už ked viac pripekalo a bolo 30 stupnov cez den tak to neuchladilo ani na 10km, stratilo výkon a konec...    [boro]   17.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  po renovaci    [Martin KursaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mě přijde, že na stručnou otázku zde rozvíjíte až zbytečné debaty, jestli někdo motorku, i když vypadá pěkně zrenovuje, tak ho za to snad nemusíte věšet, je to lepší než to za pomoci trafosvářečky přebudovat na půdní frézu, či podobně.
A teď k tématu: dostal bych to na papíry a denně bych s tím jezdil, až se opotřebí motor(třeba za 10 let), tak budeš mýt připraveny veškeré chybějící díly, přes zimu provedeš renovaci a na jaře vyrazís s novým strojem.
Loni jsem dělal Zetku, tak se podívejte na fotky, před a po renovaci, vyjma zimy a vyloženě špatného počasí s ní jezdím denně.    [Martin KursaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2009
Odpověď  Pro The-omlouvám se nechtěl jsem hnout Vaší myslí.Prostě jsem to napsal jako reakci na téma a ne jako pravopisné cvičení-on totiž každý není tak dokonalý.Já to klidně přiznám spíš mi jde o to -poradit a předat nějakou zkušenost.    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2009
Odpověď  Ahoj renovovat nebo ne ?Základ je zdravim selsky rozumem , vyhodnotit situaci co je a neni potřeba,zda na to mám dost financí a jak často budu mašinu používat.Taky se mi líbí stroj v původním stavu , ale já mám mašinu od technika od statků ,byla dost zrasovaná ,tak jsem udělal kompletní go ,tak věřim tomu ,že když na ní budu opravdu jezdit tak tu patinu opět získá.Když už to někde rezne, tak určitě to opravit a ted záleží jestli to nebude lak samá záplata.Takže toto všechno zvážit a pak začít s mašinou něco dělat.Nehaněl bych někomu kompletní go, protože jestli bude opravdu jezdit ,tak se časová i finanční investice se vrátí v podobě bezporuchové spolehlivé funkce motocyklu.Když moto v původním stavu rozeberete do šroubku, zjistíte závady opravíte a zase složíte, tak na tom taky nevidim nic špatnýho.Takhle aspon člověk pozná jak co funguje a vyvaruje se zbytečného přetěžování vyplívajícího z neznalosti.Jawkám zdar.    [jan]   17.03.2009
Odpověď  pájo,jestli nevozíte nářadí,tak je to spíš jak řikáš frajírkovina,než něco společnýho s renovací.Protože pecna na svíčce,kladívku,ucpaná tryska nebo vyklepanej šroub se může vyskytnout i u sebelépe zrepasovanýho stroje,,jako nový".a až ti pak vypadne šroub někde z blatníku,a bude se ti těch 160km šoupat o vidli,jen protože že v kastlíku máš místo náhradního šroubku a klíčku tempo a hadřík,pak se ti zetkař,co třikrát ladil zapalování věci pučí a vysměje se ti.    [jaromir-noskov]   16.03.2009
Odpověď  Stando,vy už jste někdy mněl mněděnou minci? Chtělo by to, osvěžit si někdy český jazyk. Někdy je zajímavý, co jsou lidi schopný vytvořit za slova. Nejsem žádnej génius, to ne, ale na češtinu si docela potrpím. Taky si uvědomte, že tyhle příspěvky čtou jiný lidi, a určitě před nimi nechcete vypadat jak hlupák, že? Dřív než sem něco vložím,tak si to po sobě přečtu, a případné chyby opravím…vždyť to není tak těžké ne?    [the]   16.03.2009
Odpověď  Taky se přídám,a souhlasím s Montym udělat opravu mechanických částí,tak aby motorka spolehlivě fungovala,ale nedělat lak,chrom,sedla atd.Původní je jenom jednou.    [Radek]   16.03.2009
Odpověď  To je správnej název pro mě ''OPRAVA'', tak to vidim přesně já. Motor mam hotovej, teď to chci rozebrat, vyčistit, opravit, vyměnit vadné a časem poškozené díly a zase dát do kupy.    [palec]   16.03.2009
Odpověď  Ahoj už před nějakým časem jsem psal že i motorka by mněla "přiznat věk".Srovnám to s numismatikou-tam kdyby jste vyleštili starou minci ,třeba mněděnou,na které se vytvářela patina několik desetiletí nebo i století tak tím vyleštěním ji prakticky znehodnotíte.Kdo taky bude čekat zas tolik let na novou patinu 6e? S motorkou je to sice jiný ale svým způsobem podobný.Monty má pravdu -nejde o renovaci ale o GO které stejně uděláš.Ale je demokracie a tak si každý může renovovat podle svýho-třeba narůžovo.!!    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2009
Odpověď  Pája - opravit elektroinstalaci,vyměnit ložiska,pakny,lanka ,pneumatiky ,výbrus,klika - to je GO, ale ne kompletní renovace .
Pokud tohle všechno majitel udělá,může taky vercajk zapomenout doma a přitom motorce zůstane duše.
Můj názor je nerenovavat,ale opravit.
Samozřejmě majitel si s tím může udělat cokoliv,žádná státem chráněná památka takovej obyčejnej Pérák ( ani JAWA 350 OHV) přeci není,tak mu do toho nemáme co kecat.
Vyjádřit názor ale tady na fóru můžem.    [Monty]   16.03.2009
Odpověď  Napred jsem chtel byt ticho, ale Lada napsal polovinu, cimz mi usetril klavesnici, takze par mych postrehu. Ja osobne jsem zastance renovace, protoze nevim jak jsou na tom navic loziska, spojka, almara, zapalko atd. Nevim, kterej drat mi kde upadne, co se rozsype. Pokud chci vyjet, tak chci taky prijet a mit ciste ruce a ne delat GO u skarpy. Za par mesicu (let) muzou vyskakovat kvalty a pozdejsi oprava bude nekolikrat drazsi (pokud budou jeste dily) nez nyni. Mam proste odjakziva takovej blbej zvyk udrzovat tuto techniku porad ve stavu "jako nova". Obcas mi prijde nekterych veteranistu az lito, kdyz prijedeme s kolegou na sraz a oni se divi, ze na zetce nevynechava zaplovani, protoze "on ma 3 a delaji to vsechny, stejne jako jeho znamym" Odchazi pak se slovy, ze s machirkama nema cenu mluvit. To jsem mu chudakovi radsi ani nerekl, ze tech 160km ani ja, ani kolega na peraku nemame sebou zadne naradi...    [Pája]   16.03.2009
Odpověď  Lukáši, ty se nesnižuješ k osobnímu napadání, ty to řešíš rovnou kolektivně. Podle tebe se "veteránisti rozdělují pouze na 2 skupiny .... ti první vychcaní až na půdu a ti druzí zase hloupí". Dále jsem se dopzvěděl, že "s dostatkem peněz může renovovat i cvičená opice" (což svědčí o tom, že jsi ještě nic nezrenovoval), a dále jsem se dověděl, že "majitelé renovovaných motorek si je boudou mosi brzo strčit do p...e (už se na to těšíš, viď).
Z Tvých příspěvků čiší nenávist, něco jako bolševická třídní nesmiřitelnost. Takhle se tu ale nikdo jinej nevyjadřuje a o tobě to neříká nic dobrého.
Jinak pánové -až fanatičtí zastánci nerenovací. Zapoměli jste taky říci Palcovi i to b). Že totiž pokud chce jezdit, bude muset generálkovat -obložení brzd, pozdra vidlic, tlumiče, ložiska kol, plné výfuky karbonu, motor?....
Dále bych doporučil netvářit se jak zachránci národního dědictví, protože i bez Vašeho mentorování tu zůstane určitě spousta strojů v původním stavu, o které bude jistě dobře postaráno.
A za další a zejména mlátíte stále prázdnou slámu. Neznám v širokém okolí nikoho za leta zpět, kdo by revovoval motorku v pěkném nálezovém stavu. Takže nevím, komu jsou určeny vaše vzkazy.
Je pouze otázkou, co je pěkný nálezový stav a příklad, který tady vidíme ukazuje možnou hranici. Já bych v tomto případě taky nerenovoval, ale jestli by si ji Palec rád udělal kompletně, protože ho to baví a chze to tak, tak proč ne. Důležité je, z čeho bude mít větší radost a to toho nikomu nic není.    [Lada]   16.03.2009
Odpověď  Tak sedačka to bylo první co chci sehnat. Pak nosič, nějaké ty gumový díly a elektriku. Řidítka mi dal k tomu fungl nový, nepoužitý ty bych taky vyměnil.Jinak s tim asi nic většího dělat nebudu.    [palec]   16.03.2009
Odpověď  Se zájmem sleduji tuto diskusi. Jsem rád, že se již najde dost těch, kteří ocení původní nálezový stav před luxusní renovací. Že by se svět měnil k lepšímu?
Jsem také toho názoru, že nejčistší přístup by byl vyměnit sedlo za originální a případně časem postupně poshánět a vyměnit staré špatné díly za staré lepší díly.
Věřím, že testace by nemusela být až takovým problém. Přeji mnoho zdaru a radosti při jízdě na této české klasice.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  jen pro ukázku: tohle jsem dostal bez blatníků, předních vidlic, masky, světla, sedel a nosiče. borec si od toho nechal papíry a dal mi to. mě to nedalo sehnal jsem mu jiný a tedy získal i je. sehnal jsem chybějící díly, všechno opravil, něco je štětka. nic nerenovuji. jen kompletuji do originálu, opravuji a hlavně jezdím. pérák je moc maldý na renovaci a hlavně by renovace stála víc než jeho cena. pod červenou na rámu je vojenská. sloužil, civilní papíry má od r. 1965.
co se týče dokladů tak bych určitě prověřil vin číslo na RSV (registr sil. vozidel) a pokud je v evidenci tak nejlépe přepsat (jde to i z mrtvého). zkus tam zavolat, popros a třeba ti to řeknou (vlastní zkušenost). pokud už není tak se dá legálně postavit na jakékoliv doklady (kývačka , panelka, sportka ..).    [lipcaa]   15.03.2009
Odpověď  lukáši, raději pětistovku než fábii. (pouze můj názor). palec vymen sedačku a jezdi. skus sehnat doklady z jawa 250 sport 19kola a jezdi, já mám veteránské máme dobré komisaře    [villi]   15.03.2009
Odpověď  To Lada: Věř mi, že EGO si honit nepotřebuju a na rozdíl od tebe se zde nesnížím k osobnímu napadání, jsem totiž zastáncem toho, že diskutovat se má hlavně věcně.
A teď k diskusi. Nesmírně mě potěšilo, že většina diskutujících smýšlí stejně a jsou proti zbytečným renovacím a motorka v původním stavu je pro ně cennější než tak trochu sterilní renovované motorky ne smyslu nachromuju i stupačky a vyleštím rám i zevnitř. Trochu mě mrzí, že někteří komisaři dělají neskutečné obstrukce s vydáním veteránských dokladů a tyto stroje v dochovaném stavu a pět minut na to jsou schopni vystavit doklady na všechy ty vytuněné brouky a Škody Octavia v metalíze a s elektronovými koly. Proč se tak děje tu asi nemusíme rozebírat. Proto je vždy nejlepší pokud je motorka/auto na originálních dokladech. Jinak ještě k tomu sbírání veteránů mě opravdu těšilo v dobách kdy se veterány ještě nezajímalo tolik lidí najít někde stroj o který už nikdo neměl zájem a znovu mu vdechnou život. Hrozilo totiž, že tento stroj pokud se o něj někdo nepostará skončí ve sběrných surovinách. Dneska už je doba jiná a pro spoustu lidí je veterán módní záležitostí, proto už se nemusím bát, že někdo odveze 500 OHC do sběru, ale koupí si jí někdo kdo se o ní dobře postará a stroj zůstane zachován pro další generace. Proto už většinou začíná vítězit rozum nad srdcem a např. za 250tis. Kč si člověk raději koupí novou Fábii než tu pětistovku.    [Lukáš]   15.03.2009
Odpověď  Pokud máte nějaký známý na Úřadě,zkuste opsat z rámu VIN (výrobní číslo) a ověřit si,jestli stále není v evidenci a na koho . Mnohdy lidé ani netuší,že na sebe mají nějakou motorku registrovanou. Potom stačí plná moc,druhopis Techničáku a máte vše v nejlepším pořádku.
A pokud jde o renovaci - doplnil bych sedlo a nechal to na pokoji.
Testační komisař,kterej nutí lidi mít vše v laku a chromu,lepší než nový,je podle mého názoru divnej,pořádně si nepřečetl kriteria pro testování a vlastně ničí svým přístupem historii.
Hledal bych prostě jinýho komisaře.    [monty]   15.03.2009
Odpověď  jo, postav to na papiry a jezdi kdyz tak chces. To je rozumne a nech si to rozlezet v hlave co pak dal. Pred tydnem jsem videl dvoje papiry na 250 za 15k. Pokud to das na veteransky, coz u 250 je zbytecne pokud mas penize, tak to nafot ze vsechn stran a zajdi si s tim osobne na veteransky klub ktery mas nejblize. Oni ti uz poradi co a jak a take reknou zda by mel teoreticky projit a za jakych podminek. Nicmene bych to dal fakt na origo papiry...ono kazdy rok jet na testaci zda je vse ok neni prijemne. Hlavne si nedelam iluze o objektivnim posuzovani, ale to bych tu nerad zacinal. Tak jezdeni zdar!
Ja chtel take seskladat jen dily dohormady a rycle to dostat na papiry a jezdit, nicmene u 350 jina moznost nez veteransky nejsou a muj klub by mi to nedal. Musim to prve zrenovovat "do lesku" abych prosel a dostal papiry :( Takze nejzdim a dlouho jeste nebudu.    [tomtnt]   15.03.2009
Odpověď  Ahoj, palče moto bych nechal v tomto stavu jen bych doplnil chybějící díly a vyměnil sedlo. Je normální, že moto po padesáti letech je v takovém to stavu. Ale aby bylo nespočet motocyklů stímto věkem na chlup stejných (smozřejmě v uvozovkách) mě moc normální nepřijde. Jakmile bude mít renovovaný stroj nějaký šrám tak bude okatě vidět.
A pokud péráka opravdu nechceš mít v obýváku na podstavci tak jej nerenovuj. Souhlasím zde se všemi křeří radí nerenovovat. Když budeš sledovat inzerci občas se objeví i doklady na péráka.    [Ondřej]   15.03.2009
Odpověď  Chlapi, dík za odpovědi ,ale udělam to asi tak, že zkusim ty papíry vyřežit tak jak ten perák leží běží a když to klapne, tak budu jezdit a seženu origo chybějící díly a pak si to pozvolna promyslim a později ho ''možná'' udělam. A když to nepujde tak mi nic jinýho nezbyde. Ale za to svezení mi to tak i tak stojí?    [palec]   15.03.2009
Odpověď  Kolik lidí, tolik názorů. Můj názor je, vyhýbat se celkové renovaci za každou cenu, rozmyslet se můžeš vždycky. Motorka ovšem musí být komplet a mechanicky OK.    [JzK]   14.03.2009
Odpověď  A ještě tobě palče. Jsi chytřejší? Zdá se mi, že tohle je forum spíš nerenovátorů, ale podle očekávání je výsledek napůl. Prostě je to na tobě a dělej podle vlastního rozumu. Hlavně se nenech otrávit chytráky, kterých se najde vždycky dost a mají dojem, že jsou o něco chytřejší.    [Lada]   14.03.2009
Odpověď  Diskutoval jsem s tebou Lukáši v jiném tématu a měl jsem dojem, že Tvé postoje pramení z jakési zapšklosti. Teď jsi to potvrdil v plné parádě. Já si předně myslím, že normální veteránista je normální člověk a není exibicionista, nepotřebuje nikoho ohromovat tím, co mu stojí v garáži a na srazy nejezdí proto, aby byl středem pozornosti. A už vůbec nemá potřebu povídat si o pragovce s neveteránistou. Je pravda, že i mezi veteránisty je takových dost a ty zřejmě mezi ně patříš a zřejmě tvému egu chybí právě ta Pragovka. To je Tvůj problém. Jinak staří veteránisti nebyli jiní, to mi věř.    [Lada]   14.03.2009
Odpověď  ahoj kluci a holky!
nešahal bych do něj,mám s tím blbý skušenenosti...jako malej jsem přitáh S11 Stadiona.. byl to můj první pekáč,tak jsem byl nadrženej na renovaci..tak po rozebrání a opětovným složení na to koukám,něco tomu chybí,duše?prostě to neni vono..
nejčkon na něm jezdím-poznává svět,byl v Polsku..a jak přibejvaj šrámy na mopedu.. příde mi že je všecko zas v pořádku...motorka ptří na silnici,a né do muzea ne?
Ať vám to jezdí!    [Kabanos]   14.03.2009
Odpověď  Rozumím tomu, co chtěl Lukáš vystihnout a souhlasím s ním. Ten pérák není žádný kříženec jako ta "vytuněná" stodváca, dal bych jen jiný sedlo atd. a nechal ho být tak, jak je. Fakt je, že těch naleštěných kusů na srazech stojí vedle sebe vždycky několik a člověk to už tak přejde okolo. Na týhle motorce je vidět, že se používá (-la)a o tom to je. Starý stroje mají sloužit a ne stát někde pod plachtou v garáži.    [vwkafer]   14.03.2009
Odpověď  Mezi které "veteránisty" se řadíš ty, Lukáši? Tvuj příspěvek mi připadá namířený na všechny kromě tebe.
A co znamenala poznámka s Pragou BD? Co je na tom špatnýho, když někdo neví co to je? A proto se nemá renovovat a nechat Péráka kříženýho s kdovísčim?

Nevím proč, ale nějak mi ten Pérák připomíná tohle:
title=Odkaz target=_blank>http://www.tuzing.com/gallery/1177680807_votuzidlo2.jpg
http://www.tuzing.com/gallery/1188834494_dscn0454.jpg
S timhle byste taky vyrazili na vyjížďku? To auto má přece duši :))    [S.]   14.03.2009
Odpověď  Palec: nech všechno tak jak je. Už brzo totiž přijde doba kdy původní stav bude vyvážen zlatem a všechny ty za těžké peníze renovované motorky si budou moci jejich majitelé strčit do p...e. Pokud si totiž všimneš dnešního stavu tak se "veteránisté rozlišují už pouze na 2 skupiny (těm zbylým slušným se omlouvám). A to 1. Překupníci, kteří se neštítí ničeho a prodají komukoliv cokoliv a 2. zbohatlíci, kteří kromě hraní golfu musí mít v garáži veterána. Ti první jsou vychcaní až na půdu a Ti druzí zase hloupí. Dneska už v pravém slova "veteránistů" je pouhá hrstka. Byli to lidé, kteří doslova zachraňovali tyto motorky/auta před sešrotováním a bylo jejich koníčkem je zachovat pro příští generace. Dneska jde jedné půlce o zisk a druhé o prestiž. V dnešní době jde o to, že ceny poválečných aut/motorek se vyrovnávají, né-li převyšují ceny těch předválečných. Každý je totiž za velkého machra před svými příbuznými a známými když řekne, že má v garáži péráka a to z důvodu, že spousta lidí si tyto motorky pamatuje popř. na nich sama jezdila, je to taková nostalgie. Kdežto pokud někde pronesu, že mám v garáži např. PRAGU BD tak půlka lidí netuší o čem mluvím a druhá půlka lidí si myslí, že přechovávám jakýsi vojenský náklaďák. A proto říkám, pořiď si maximálně originál sedlo a zbytek motorky nech tak jak je, jistě tak má i pro tebe větší hodnotu i co se týče vzpomínek na Tvé blízké. Ono totiž dneska platí to, že při dostatku finančních prostředků dokáže veterána zrenovovat i cvičená opice a to myslím doslova.    [Lukáš]   13.03.2009
Odpověď  Jakej zuboženej stav...? Leta ježděnej ,udržovanej v rámci možností, zkrátka má duši. Měl jsem zachovalou a komplet 250" (respektive mám doteď)Asi pred pěti lety jsem ji zrenovoval .Když jsem ji dělal tak jsem si to užíval,těšil se až bude hotov, když byl radost jsem měl jen z moji práce. Převažuje pocit ,že je takovej sterilní. Byl fakt hodně zachovalej. Renovuju už jen z dílů ,šrotovej ,rezavej stav atd.    [Ládis]   13.03.2009
Odpověď  Přepis na kývačkové papíry není žádný podvod, ale legální přestavba. Už jsem tak přepsal 2 péráky a nebyl v tom problém. Na vše máš souhlas výrobce a oficiální zápis v TP. Pokud má někdo nejasnosti rád mu to vysvětlím.    [alkm]   13.03.2009
Odpověď  Pro S.:To je voňavka, jen bych to trochu přeleštil tempem.....:-)    [vwkafer]   13.03.2009
Odpověď  robert> ja bych se kytvackovych papiru bal. Jeste pred par lety to nebyl problem, dneska si to nikdo z uredniku nelajzne, protoze by mohl za par dni sedet na pracaku. Pokud se "jen" preklepou cisla, tak je nebezpeci, ze nejakej starsi uvedomelej pomahacochranic podvod odhali a je prusvih rozmeru nevidanych. Stejny problem muze vzniknout na STK. Oba pripady jsem zazil (nastesti ne na vlastni kuzi)    [Pája]   13.03.2009
Odpověď  Chtěl bych se omluvit uživateli palec za slovo jezedácký. Jsem taky z vesnice a ještě před 15lety jsme měli na dvorku slepice a králíky :) V létě jezdím na orezlým pincku na houby i já.

"...ale když přijedeš na sraz tak si ho stejně nikdo nevšimne v té spoustě jiných udělaných peráků. Takhle se bude odlišovat od ostatních a určitě si pozornost na sebe přiláká"

Jen nevím jakou pozornost, bojím se aby se mu někteří návštěvníci srazu nevysmáli.

Snad mi fundamentální odpůrci renovace nevyčtou, že renovuji tento kousek.
http://89.235.37.130/perak.jpg    [S.]   13.03.2009
Odpověď  Moje odpověd je nerenovovat nechat tak, doplnit jen o orginální díly a místo na veteránské udělat na kývačkové tak jak jsem to udělal já a nemusíš nikde na testaci a poslouchat blbé kecy že to jako není origo. Pojistné Tě vyjde na necelých 200 Kč za rok a technickou máš na dva roky, tak v pohodě. Já bych to tedy udělal tak. Ale klidně ho zrenovuj bude zase jeden sice krásný ale když přijedeš na sraz tak si ho stejně nikdo nevšimne v té spoustě jiných udělaných peráků. Takhle se bude odlišovat od ostatních a určitě si pozornost na sebe přiláká. Doporučuji tedy lak vyčistit tempem popřípadně můžeš selou motorku rozebrat do šroubku, očistit vše zvlášt a opětovně poskládat dej vědět jak si se rozhodl čus Robo    [robert]   13.03.2009
Odpověď  tomtnt> komisar to nehodnoti podle fotek, ale podle skutecnosti! Zalezi na lokalite nekde projde temer cokoliv, nekde z principu vyhazujou vse, co jim "nazapada" do jejich aktivit. U nas je nejvetsi problem s Jawkama, protoze komisar se jimi zabyva, takze odhali kazdej blbej sroubek. Ja testoval zetku a tam byl pomer bezzubej.    [Pája]   13.03.2009
Odpověď  Jasný, mě jen naštvalo to jak S píše jezedáckej pérák, já jsem z vesnice a máme hospodářství, tak jsem si to vzal trochu jinak. dík za všechny názory a asi se do toho pustim, když tvrdíte že bych to nedostal.    [palec]   13.03.2009
Odpověď  1) vyjadruj se zde slusne prosim
2) podle toho co jsem cetl o veteranskych podminkach by jsi papiry nedostal, jelikoz nejde o puvodni lak a motorka je ve znacne zubozenem stavu. Jestli to konkretne dostane nebo nedostane znacky zjistits az tehdy, kdyz s fotkami zajdes za prislusnym komisarem a on se ti k tomu vyjadri. Podminky meho klubu jsou tvrdsi a tohle by ti neproslo. Podminky jsem pomerne jednoduse nasel i ja, tak to laskave udelej take. Az potom muzes rikat ze tu nekdo ma kecy. Jinak souhlasim s S. Nejde o puvodni nater, proto nevim proc nerenovovat.    [tomtnt]   13.03.2009
Odpověď  Jestli nejsi zvědavej na kecy nějakého S tak nepiš do fóra.
Myslím že S dal jeden z možných rozumných návrhů. Ta motorka je
nepůvodní a zralá na renovaci.    [alkm]   13.03.2009
Odpověď  Jo a kryt karboše mam sundanej kuli seřízení.Ale strejdy se zeptat můžu na papíry ale nic si od toho neslibuju on je v Praze v nemocnici a je po mrtvičce tak to zkusim až tu bude.    [palecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2009
Odpověď  Já nejsem zvědavej na kecy od nějakýho S. z města, já jsem chtěl vědět rozumný názory. Sedlo bych sehnal, kanadu taky, mam totiž od známýho slíbenýho komplet péráka v krabici, ale ještě mi neřek v jakém je to stavu, co je to za rok a jestli je to 250 nebo 350 tak z toho snad něco bude. Mě jde o ty papíry, někdo píše že bych to dostal, někdo zas ne.    [palecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2009
Odpověď  S. má pravdu, jestli to chceš přihlásit na veterány a jestli na té barvě je jasně vidět, že není originál je zbytečné to zachovávat v tomto stavu, ten komisař se na to taky nebude zrovna tvářit, něco jiného je oprýskaný ale původní červený lak to pak ano. A renovace tě sice přide min na 40 tis. podle toho jak důkladně ji provedeš a jestli si ji uděláš sám, ale je to jen na tvém rozhodnutí, nestavíš to pro to abys ji hned prodával se ziskem NÉ?    [Mirek]   13.03.2009
Odpověď  Hm chtěl bych vás vidět jezdit na tomhle Jezedáckým Pérákovi, příšerná barva. Pokud je co zachovávat (origo pěknej lak, chromy,...) tak prosim, ale tohleto je prostě na renovaci nebo maximálně v létě do lesa na houby či do JZD. Už vidim jak na tomhle vyrážíte na (sváteční) vyjížďku po nedělním obědě...    [S.]   13.03.2009
Odpověď  tohle sedlo by na veteránskou testaci nemělo vadit.byl to dobový tuning(většinou z jawy 500)a komisař by to měl vzít    [Luboš]   12.03.2009
Odpověď  Moto má pěknou patinu a byla by škoda ji odstranit. Na tenhle stav ale testaci nedostaneš. Vyměň sedlo, namontuj nosič nebo kanadu, doplň kryt karburátoru a vyměň ty imbusy v levém krytu za normální šrouby. Teprve pak si nech udělat testaci a veteránské značky. Mimochodem nstrejda nemá originál doklady?    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2009
Odpověď   http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2009/0903061533.jpg

rozhodol som sa nerenovovat
paci sa mi taka aka je

vycisti ju a nechaj ju taku aka je    [milan]   12.03.2009
Odpověď  Mě osobně se líbí tak jak je do renovace by se měl člověk pouštět jen když je nutná. To u mě znamená nepojízdnou, zrezlou a nekompletní motorku. Můj kámoš chtěl např. renovovat kývačku v origo stavu, origo, barvě, pojízdnou. No naštěstí sem mu to rozmluvil. Ale nechci nikomu vštěpovat svůj názor samozřejmě. záleží na vkusu. A co se týče vetreánských papírů, myslím si že by je mohl dostat, kdyby si chybějící a nepůvodní součástky nahradil těmi správnými.    [Petr]   12.03.2009
Odpověď  A co ty papíry když je v tomhle stavu?    [palecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2009
Odpověď  Ja si myslim ze ked si ju dostal od strýca nemusel si ju kupovat a vyzera ze je kompletna tak sa do renovacie pusti. ja mam tiez peraka a vela veci mi chyba tak vaham ci sa mi oplati investovat do renovacie.    [matus]   11.03.2009
Odpověď  nechat a jezdit. sehnat sedlo, světlo, nosič a kryt karburátotu. renovace by stála víc než je cena té motorky. záleží kde s tím chceš jezdit, jestli v obýváku nebo na silnici.    [lipcaa]   11.03.2009
Odpověď  Pustil bych se do něj. Vypadá dost zbědovaně. Ani originální sedlo ani originální barva. Toť můj názor.    [S.]   11.03.2009
 Přidat odpověď   (60) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006