MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315704 příspěvků |8136 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 | Diskusní téma 23.2.2024 21:07  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Chlubítko


 Rok se s rokem sešel a MANET jezdí tak jak má: na trojku všechny kopce, má fantastický zvuk, blbě chytá, vyskakuje dvojka, všude teče olej - tedy vše je v pořádku tak jako před šedesáti léty :-) Díky za rady na fóru a všem renovátorům přeji podobné štěstí z udělané práce na konci..
(v případě dotazů se rád podělím o zkušenosti)    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Rozhodně jsem ve svém prvním příspěvku po nikom nechtěl házet kameny a jestli to tak vypadá, moc se omlouvám. Po mně a mém manetovi by určitě taky nějaké ty kameny létaly, sám vím o některých oprávněných důvodech. Ale snad to děláme pro radost a ne proto, abychom někomu hanili kus dobré práce a snahu o co nejlepší výsledek v rámci možností. Přidávám se k přání mnoha najetých kilometrů bez nehod a bez poruch!    [Pepík]   16.08.2010
Odpověď  Ahoj, taky bych ti chtěl pogratulovat ke zdárně dokončené renovaci, mě to (dá-li bůh) teprve v budoucnu čeká.
Nebudu moc rýpat, jen k té nádrži - podle mě "na chrom není dělaná". Myslím to tak že nemá úplně ideální tvar a odrazy na ní se podle toho pitvoří. Taky nic tu celistvou plochu chromu nezpstřuje (prolis, znak). Kdyby to byla nádrž s prolisem a byl vybarvený, tak je to asi o něčem jiném.
Stop lampu moc nechápu. Nevím kde ji můžeš mít v té kapce umístěnou, hlavně nevěřím že si někdo vůbec všimne že ti tam něco svítí. Babetty a spol to nemají a že by se tím nějak zvětšovalo riziko.. každopádně to (z mého pohledu) není nic proti ničemu, takže pro tvůj klid to význam má.
Leštění deklů - to vem čert, po sezóně to bude vypadat jak má a zajde to. Je už na pováženou pískování, já bych se mu spíš vyhnul.

Testaci už máš za sebou? Zajímalo by mě jak to šlo, jestli nebuzerovali atd..    [xbedla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2010
Odpověď  Jo a teď teprve koukám, dal jsem sem fotky z května (fotky jsou do dokladů historického vozidla), kde jsem měl ještě svazek káblíku ke stopce přitáhnutý pod sedlem, nyní je již káblík uschován a vede spodem ke stopce..
Jo, ten Motolskej MANET je pěknej, klasické modré provedení, dokonce slušná barva, protože já viděl všechny modrý Manety v lesku jako blesk, což nebylo vzhledem k technologii tehdejšího nástřiku možné, skutečně barva byla spíše sametově matná - důkaz mám z druhé stany deklíku na nádrži, který jsem nechal originál pro srovnání :-)
Jo a samozřejmě místo chromovanejch 12+14 šroubů, mám leštěnej nerez třináctky :-) A představte si normálně ten MANET na to jezdí :-)    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2010
Odpověď  jena 29 -
1)palivový filtr = nechci bordel v v karburátoru a tudíž předčasný výbrus - demontovatelné do 40 vteřin.
2)plastový kablík - je jen od stopky k zadní žárovce, vše ostatní je textilní originál - bez stopky na silnici nevyjedu, nejsem šílenec - demontovatelné do 5 minut bez následků.
3) motor byl leštený celý - k tomu mám víc fotek - (exportní provedení)já nechal jen kartery - ano, jsem vinen :-)
4) ráfky, nádrž i všechny šrouby byly CHROMOVANÉ (mám krabičku se všemi šrouby s patrnými zbytky chromu) a ač to není zřejmé, světlomet je hliník, pozdější zásah je vyloučen, máme motorku v rodině od r.1948 (dokonce mám účtenku na motorku kde je výslovně "exportné provedenie" záloha kčs 12 500.-)
5) guma na startpáce - nebyla, ale není Vám líto toho chromu? - demontovatelné do 5 vteřin.
6) stopka - viz výše, nejsem blázen, abych vyjel bez ní.
Skalda-
1)půlení nechávám na podzim, po najetí cca 50 km se situace uklidňuje, podřazování fantazie, jen nahoru to trochu zlobí, ale grif už chytám. (Chromovaná nádrž, jak říkám byla, za to holt nemůžu, že děda připlatil :-)
Hanz-
1)Středy kol jsou realita- zvěrtstva se tedy dopustil výrobce -je to patrné z fotek..
2) stop spínač - klidně jezdi bez toho, já jsem poněkud opatrnější, to víš rodina a tak...
3) Ano, motor byl (když ne leštený) ale zcela hladký celý. Mea Culpa, Watsone :-)
monty-
ty kola jsi na jaře vyplétal ty :-)
Ano, ano čekám další kameny, člověk se rád poučí :-)    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koukni na Maneta kterého mají v NTM v Praze. Je to fotka z února 2006. Akorát novější motor jinak krásný stav. Moc si nepamatuji na detaily, ale mohl by to být pův stav, nebo starší renovace. Pro ten původní stav hovoří i stříknuté logo na nádrži, obtisk na blatníku vidět není.
Snad ten svatostánek letos konečně otevřou a nejen Manet bude na svém místě.    [skalda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Odpověď  Opravdu hezká práce, radost pohledět na dalšího hezkého Manetíka. Ale přikláním se k názoru předešlých přispěvovatelů. Chtělo by ho "doladit k dokonalosti" :-) snad to nebude již dlouho trvat a také se budu moct pochlubit a vyslechnout kritiku na mého manetíka :-)    [padza1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Odpověď  Když se dívám na fotky původního stavu, tak jednoznačně nádrž měla chrom a střed zadního kola je v barvě motorky.

Vyleštěný víko a matnej střed motoru možná nejsou echtoriginál,ale mně osobně se to líbí,stejně lesk časem zajde a bude to všechno šedivý.    [monty]   13.08.2010
Odpověď  Na tom manetu je vidět kus pěkné práce ale taky kus zvěrstva co to kazí a to rozhodně neni rejpalství ale holý fakt, trochu divnej je ten stop spínač a středy kol v barvě motorky taky nevim jestli je to pravi ořechovy, gumy na pákách co tam nemají co dělat vem čert, ale ten motor nezlobte se na me to jste solidně pohnojil, nevím jesti vypadají hůř ty opískovaný kartry nebo vylešněný víka. Omlouvam se za kritiku ale takhle vypadají motory s čínských skůtrů, cit pro detail to vám chybí a to je to co kazí jinak pěknou práci.    [hanz]   13.08.2010
Odpověď  No já tak přísný nebudu. Mě akorát vadí chromovaná nádrž, stříbrná by vypadala lépe. Jinak palivový filtr mám také a velký a při testaci ani slovo. Závidím, že tě to pěkně tahá na trojku všechny kopce, určitě všechny? Já jezdím všechny kopce za dva a jsem rád za to, že jedu a to mám podle papírů přesně limitní váhu. Ovšem tu vyskakující dvojku to by chtělo pořešit. Sám jsem jenom kvůli tomu znovu půlil motor, stačilo jen trochu natáhnout pružinku na té aretaci. Jinak celkově krásný stroj a přeji mnoho s radostí najetých kilometrů.    [skalda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Odpověď  Gratuluji k pěkné mašince. Ale nechtěl bys raději udělat větší podobnost k originálnímu stavu? Veteránské papíry na to určitě bez drobných úprav nezískáš a pokud nemáš normální doklady, moc si nezajezdíš. Nechci věřit, že to máš jen na vystavení do sbírky nebo na jízdy mimo běžné silnice. Nepovažuj to za rýpání, ale při testacích by určitě vytkli palivový filtr a plastové upevnění káblíku pod sedlem (jestli to dobře vidím). Mě byl třeba vytýkán šroubek víka nádrže z nerezky. Většina lidí (včetně mě) je odpůrcem leštění hliníku, protože fabriky to nedělaly a uživatelé v té době taky ne. Dále už jen mé nepodložené domněnky a dotazy: byly v r. 48 ráfky a rámek světla chromované (niklované)? Nikdy jsem na originálech neviděl gumu na startovací páce, ale možná ji všichni poztráceli. Je pro mě novinkou zařízení na pravé straně u zadního kola nad tlumičem. Co je to? Znal jsem mašinu z roku 49 a malinko i pozdější, proto se u tvého provedení mohu mýlit a v tom případě se omlouvám. Nebo to máš nějaké neobvyklé (třeba exportní) provedení?
Podotýkám, že k provedení mého maneta taky byly podobné drobné výhrady, ale to platí asi pro všechny a na každém se dá něco najít.
Ještě jednou smekám před velkým množstvím odvedené práce a jsem rád, že se zase našel někdo ochotný k záchraně kousku historie.    [Pepík]   13.08.2010
Odpověď  Super... K čemu složí ta věc na zadní vidlici? vyfuk s kolenem je od p. Hadravka?    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  že by    [typekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Odpověď  No nic, chtěl jsem vložit celkem 6 fotek (i z renovace a původní stav pro rejpaly) a nějak to nejde, tož tedy jen konečný stav...    [typek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [typek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
 Přidat odpověď   (18) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006