MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306429 příspěvků |7518 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 70 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 | Diskusní téma 7.8.2020 16:57  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Čím začít diskusi o Manetech? Nejspíše jednou základní otázkou. Kolik jich vlastně bylo vyrobeno? Údaje uvedené v dostupné literatuře se pochopitelně liší. Pohybují se od 35 do 80 tisíc kusů. Já osobně jsem vyšší číslo než 45.000 nenalezl.
Kdo má doma nejvyšší výrobní číslo?    [Jiří Bartuš]   03.02.2005     Přidat odpověď  
Odpověď  Ivanko skratovač daj do odlišností o niekoľko tém nižšie,je tam motor 47246 so skratovačom na rovnakom mieste,to chýbajúce číslo by si mohol skúsiť dostať hore jednoduchou elektrolýzou ak nie je klepnuté príliš hlboko,,viki ak ešte potrebuješ poradiť so schémou zapojenia z 29.1.môžem ti ju popísať.    [tibisz]   28.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Pridávam foto motora Manet 90 s výrobným číslom 4564X (posledná číslica je nečitateľná, karter je na jej mieste potlčený...). Predpokladám že ide o rok výroby 1951. Za povšimnutie stojí hliníková skrutka plnenia oleja (nie som si istý, odkedy nahradila pôvodnú oceľovú) a otvor na hornej strane pravého bloku motora, v ktorom bol naskrutkovaný vypínač chodu (tzv. chcípák) - ten na foto nie je, ale v prípade záujmu ho môžem uverejniť do tejto diskusie...    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2014
Odpověď  Ospravedlnujem sa ze som sem pridal foto. Nejak som si neuvedomil ze ide o temu s vyr. cislami. Trosku to napravim. Ram z mojho motocykla ktory bol prerobeny na odpruzenie mal stitok 16926 a motor s cislom 14506 bez vydutia. Predlzena hriadel na rucne radenie. Spojka dvojlamelova s jednou pruzinou a vacsie kolecko na kluke.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2014
Odpověď  Pridám pár čísel,aj ja som zohnal identifikátory niektorých Manetov-13302 motor bez vydutia,vývod na ručné radenie,14971-1948 rám so štítkom,22980 motor vývod na rr,24285-1949 štítok ten už tu je v odlišnostiach,43640 motor,45682-1951 rám so štítkom úprava na klzáky-tiež je v odlišnostiach.    [tibisz]   25.02.2014
Odpověď  Tibisz: Maneta mám jedného a správne číslo je 46874 - to pretým uvedené číslo (46864) je nesprávne, skomolil som ho kým som prišiel z garáže k počítaču (číslo som si nezapisoval - myslel som si, že som si ho zapamätám). Ospravedlňujem sa za uvedenie nesprávnej informácie. Škoda je, že na mojom Manetovi niekto z predchádzajúcich majiteľov originál motor nahradil motorom ktorý má odlišné číslo ako rám (predpokladám, že ide o rok výroby 1949). Asi pred mesiacom som kúpil motor, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Plánujem urobiť jeho generálku a použiť ho na ráme mojej motorky, nech je to aspoň príbuzné čo sa týka roku výroby...    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2014
Odpověď  Jirka má pravdu,je škoda,že táto debata prenikla do dobrého zoznamu čísel Manetov a tak Ivanko,máš dvoch Manetov,alebo jedného a z akým číslom 46864 alebo 46874?,zdola hore si nejako 10 čísel pridal:-).    [tibisz]   23.02.2014
Odpověď  PatoRS: Ďakujem za info, čapy som už dal vyrobiť. Máš peknú farbu na Tvojom stroji...    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  Paťo v pohodě - zůstávám u toho, že se mi líbí co jsi z toho "šrotu" který jsi dostal do ruky udělal...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  Mě jenom mrzí, že jste zaplevelili téma, které se týkalo výrobních čísel a do vaší vášnivé, ale podle mého nic neřešící debatě, bylo poměrně přehledné. Příště prosím založte samostatné téma.    [Jirka]   22.02.2014
Odpověď  Zdravím Ťa M.
Tvoja reakcia na označenie Manet "LUX" je zrejme správna. Priznávam sa, že ja som ho akosi automaticky prevzal z predchádzajúcich príspevkov bez toho, aby som sa nad tým zamyslel ako Ty. Máš pravdu v tom, že pokiaľ z nejakého objektívneho zdroja (napríklad z dochovaného techničáku) nebudeme mať potvrdené, že sa Manet 90 vyrábal oficiálne vo verzii "LUX", tak by sme nemali tento pojem zavádzať, aby sme si z debaty na tomto fóre nevytvorili akési náboženstvo... Za seba sľubujem, že tento pojem budem odteraz používať veľmi opatrne (alebo nepoužívať vôbec.)    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  Jirka: kryt retezu je replika, a ten najstarsi typ som nikde nevidel mozno sa casom nieco pritrafi. Stary typ riaditok mam doma no zvolil som tie zahnute. A sedlo mi mozno este pri caluneni nejak upravi. Rok 48 som volil podla motora a neskor ramu ktory som zohnal.Este doplnim ze motor je bez vyduteho karteru bude mat aj rucne radenie.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  Márfi: vážně máš to sedlo nějaké divné ;) já co mám sedlo (asi jediný díl, co je v původním stavu), tak kůže je tmavší a místo "dolíčků" jsou v ní takové "cestičky", tím neříkám, že dolíčky na sedle nemám taky :)    [Lukáš]   22.02.2014
Odpověď  Ja by som rád vedel, kde ste prišli k tomu označenie "Manet M 90 LUX", ja som sa s tým ešte nestretol. Je to niekde v papieroch?    [M.]   22.02.2014
Odpověď  já bych použil rovné řídítka, starší typ sedla a kryt řetězu - čísla jsou pro rok48 OK.    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  Jirka ktore konkretne? Kryty kluzaku v chromu? Mali by byt rovne riditka? Nadrz je zo zasuvacim krytom,svetlo male, hlinikovy ramcek, akurat nemam este sklo s kockou ale pal. Zadne kolo je s vypletom cez bubon. Cislo motoru je nejake okolo 14000 presne si nepamatam a ram 16000    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2014
Odpověď  PatoRS: pokud bych měl být trochu kritický, tak díly které jsi použil nepasují na ročník 48 - jaké máš číslo motoru?    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Jirka: dakujem za kladny ohlas. Na zaciatku to bolo dost chaoticke stym manetom nemal som nanho nic. Postupne sa vsetko zohnalo dokonca aj viackusov. Lakovane bolo doma v garazi, pripravoval som sam nalakoval mi to otec. Vyslo to celkom fajn az na par prachovych zrn na nadrzi. Linkoval som sam. Kupil som si Mack stetec a trosku potrenoval a ide to. Cim viac liniek taham tym sa zlepsujem. Na slnku je farba troska viac do modra a linky som mohol urobit tmavsou cervenou trosku su na slnku take reflexne. Na manetovi som sa chcel trosku poducit co a ako a dalej sa chystam na peraka a v plane je mozno california pre tatu:)    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  PatoRS: musím se přiznat, že když jsem zde četl tvé první příspěvky, tak jsem se trochu děsil výsledku...bál jsem se nějakého křížence všeho co bylo po ruce. nicméně v tuhle chvíli musím říct že tvůj manet vypadá moc pěkně - hodně se mi líbí ta barva kterou jsi použil - lakoval, linkoval jsi sám ?    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Márfi: díky, s tím držákem jsi mě potěšil...:-)    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemohu dozajista soudit starší ročníky ale já tam měl origo tohle. Samozřejmě než samolepky jsou lepší šablony pro vybarvení! Sám jsem je použil a Super.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Já měl sedla vždy v tmavé kůži, ale to s těmi "ďolíčky" co máš na fotce vidím poprvé. Jinak nápis na spz, bych radil nechat napsat jakýmkoliv písmomalířem. Bude to hezčí jak nějaké nálepka co se na sluníčku zkroutí a odlepí.    [martin S.]   21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sedlo bylo potaženo hnědou kůží.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Šrouby stojánku a čepy sedačky nabízí na Bazoši CZ a na Aukru. Chce to jen si sednout na jednu sobotu ke kompu a projet si weby a inzerce, každý den se objeví něco nového!!!    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Este by som mozno chcel vediet aka farba koze sa hodi na sedlo. Bolo to nejak menene pocas vyroby ako napr na jawa perak? A kde zohnat napis na prednu spz? Chcel by som tam manet a na druhu rocnik. Robi niekto nejaky polep? V motorene som kupoval spz ale uz nemaju s napisom.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Paráda Pato! Hezky se to rýsuje k dokonalosti! Chlapy jasně že na válec jen vypalovací stříbřenka!!! Černá je jen neznalost a Tuning odkoukaný od ČZ.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nejake repliky na maneta najdes na www.motoren.sk capy na sedacku mozem odfotit a poslat na mail.    [PatoRSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ivanko dnes vítězí!!! Zatím nejvyšší číslo motoru. Dáš nám sem foto??? Ano máš pravdu, chromovalo se pouze zadní světlo a to jen na přání zákazníka zbytek už byl dobový Tuning! Já osobně jsem zvolil i kryt nádrže a přední světlo abych zachoval určitou fazónu. Opravdu Manet měl jak el.houkačku PAL tak i mechanickou Amáti Kraslice. Zřejmě aby byl jištěn pokud by vyplivla baterie :-) Jak říkám hlavní je originalita všech dílů určených pro každý ročník a to jsem striktně dodržel. Chrom je jen povrchová úprava která více chrání stávající originál. Proto nikoho nesoudím kdo by si chtěl Maneta dát do chromu celého :-) No nebyla by to Rána???    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ivanko:ked som cistil valec tak nanom boli pozostatky nejakej striebrenky. Mozno tam este nieco je ak to najdem tak odfotim. Podobnu striebrenku som nasiel aj na brzdovom stite. Pochadzali z roznych zdrojov nie z jedneho motocykla.

Trosku sa pochvalim ako stojim so svojim strojom    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  jirka S má na svém Manetu opravdu originální držák klaksonu r.51 akorát ho má obráceně :-)    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je ustavení baterie r.51.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  Vlastním Maneta 90 s výrobným číslom 46874, rok výroby 1951. Zatiaľ sa venujem iba jeho dokompletovaniu, takže o renovácii zatiaľ nehovorím. Motorku som získal od jedného chlapa, ktorý ju zbastlil dohromady po tom, čo ju získal od iného, ktorý mu ju predal "v rozsype" - tzn. započal renováciu, všetko rozobral a potom to nedokončil... (Podobní típkovia by si zaslúžili za takúto robotu riadne po prstoch!) Samozrejme že pri takomto dvojnásobnom predávaní sa postrácalo veľa originálnych detialov (čapy sedla, pružina stojana, napínáky zadného kolesa, skrutky stojana...). Neostáva mi nič iné ako študovať dostupné materiály (vrátane cenných info na tomto fóre) a zháňať všetko čo sa ešte zohnať dá. Som si však vedomý, že aj pri tej najlepšej snahe bude môj Manet akýmsi zlepencom originálnych dielov, replík a tiež mojej ľudovej tvorivosti. To znamená, že nikdy nebudem môcť nikomu povedať, že mám originál MANET 90 r.v. 1951 (a možno "LUX"), jednie že by som klamal seba i ostatných... Prikláňam sa k Lukášovmu názoru, že kryt predného svetla a možno aj kryt nádrže v originálnom prevedení asi chromovaný nebol. Čo sa týka krytu zadného svetla nie som si istý, videl som na Internete niečo ako dobový obrázok alebo katalógový list v čierno bielom prevedení (s odtieňmi šedej) na ktorom bol kryt zadného svetla nápadne bledší ako blatník, čo by mohlo hovoriť v prospech toho že zadné svetlo (snáď) v prevedení LUX mohlo mať chromovaný kryt. Čo sa týka nádrže - ak by sme uvažovali prevedenie LUX, reálnejšie by mi pripadali chrómované boky (v tvare slzy) než chrómovaný horný kryt... U mnohých kolegov "Maneťákov" som si všimol, že na tej istej motorke mali aj elektrický klaksón a tiež mechanický klaksón s gumovým balónikom - tomu som zatiaľ neporozumel (nestretol som sa s tým u iných motoriek), je to taký maneťácky fenomén. Rád by som sa oboznámil s názorom maneťáckej verejnosti, ako to bolo origo čo sa týka farby valca - mala by byť čierna, ako to má väčšina strojov, alebo "striebrenka"? Márfi - neber moje názory osobne, môj príspevok nemal byť ktirikou Tvojho stroja, snažil som sa uverejniť moje úvahy na tomto fóre ako výzvu na ďalšiu diskusiu.    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2014
Odpověď  aldafiny,ale príde na to,ako ten originál má vyzerať.Čo mám rámy aj rok 51,tak držiak húkačky je privarený na oblúku rámu nad krytom reťaze,jeden som už tu vyfotil a na motomagazíne je teraz pokračovanie o manete a tam je tiež húkačka na rovnakom držiaku nad reťazou,tak bol nejaký podsvetlový originál?:-)    [tibisz]   20.02.2014
Odpověď  to netvrdím, jen jsem poslal foto držáku který na manetu byl...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2014
Odpověď  to mě nepřijde jako originál    [aldafiny]   20.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak tento držák mám na manetu já    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2014
Odpověď  Páni obaja máte húkačku pod svetlom,mohli by ste sem dať fotku držiaku húkačky? - predpokladám že sú originál a rovnaké,čo som videl Manety s húkačkou pod svetlom,tak ani jeden držiak nebol rovnaký všetko samovýroba a ak rovnaké,tak kývačka.Dík.    [tibisz]   20.02.2014
Odpověď  Ja ji mam v bateriovem kasliku a Marfi by ji mel mit za motorem :)    [Lukáš]   20.02.2014
Odpověď  Kluci, ale já teda tu baterii nevidím ani na jednom manetu, kde ji máte?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2014
Odpověď  Však jo, dělám si srandu :-) a k tvojemu bych dodal, že originál tam určitě nebyly chromované světla ;-) ale to už jsou detaily a o tom, co se líbí majiteli... :-)    [Lukáš]   19.02.2014
Odpověď  Opravuji! Jediný ORIGINÁLNÍ exemlář Maneta M 90. v Luxusním provedení s klaksonem,tachometrem a baterií. Ten tvůj Luky sice hezky klape ovšem o originalitě provedení nemůže být scela jistě řeč. Tím nechci předeslat že bys ho někdy k dokonalosti nedohnal ale v současné chvíli je to tak jak si psal: PoloLux :-)    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2014
Odpověď  No jak se to veme :-) taky mám takový polo LUX :D chromované ráfky, baterie ba dokonce i kaslíky a luxusní objem :D
něco z dneška: http://www.youtube.com/watch?v=OgpX9aewYoM    [Lukáš]   18.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už konečně poslední verze hotového!!! :-) Snad i jediný exemplář v provedení LUX s baterií.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2014
Odpověď  Dnes jsem obdržel světlo a opět chyba! Obal světla je úplně jiný než ten z 50tého roku! Začínám opět od znova :-(    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2014
Odpověď  Takže, keďže je to o odlišnostiach Maneta, mohli by ste sem dať fotografie tých vypínačov aj s rokmi, kedy sa ktorý používal. Najlepšie z oboch strán.    [M.]   01.02.2014
Odpověď  tak to ti gratuluji ale jako ta cena by mě i zajimala docela :D    [jirka]   31.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toš chapy ruším hledání spínače světel! Dnes jsem se stal jeho právoplatným majitelem :-) Musel jsem ovšem koupit celé světlo ale za to z Mototechny a nikdy nenamontované! Na cenu se mi neptejte bo bych dostal infarkt.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Luky máš pravdu, ale jsem perfektcionista a musí to být podle mých představ. Samosebou do výše mého platu :-) To tvoje zapojení přijde na řadu až budu scela znechucen cokoli schánět. Mám ještě pár nápadů ale to je hudba budoucnosti! Když už ho drtím 4.roky toš to ještě nějaký měsíc vydrží. Nemusím to mít hned a pak si to za čas vyčítat. Pokud seženu poslední díl spínač, VYHRÁL jsem na celé čáře!!! Koukni na něj, nebyla by to škoda teď ho odbýt nějakou náhražkou???    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2014
Odpověď  Márfi: Tak to prostě zapoj jak jsem ti říkal... ten přepínač zespoda stejně krom tebe nikdo neuvidí a fungovat to bude stejně..    [Lukáš]   30.01.2014
Odpověď  Jo, Márfi ten znám.Je starší.Mám ho v hrnci s deklem 49-50 ?    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady máš ten můj.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2014
Odpověď  Jasně Viky z toho jsem původně vycházel ale chyběl mi ten kontakt naproti 51.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A toto,ale nějak tomu nerozumím.Může někdo poradit?    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  našel jsem toto schéma.    [viky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Má někdo představu o zapojení tohoto spínače.    [Viky]   29.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já tam mám zatím ten z 50tého roku a mám za to že byl takový už od r.48 Ovšem mohu se mýlit!Foto se stejným ale hrnec r.48-49    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2014
Odpověď  Marfi ja mam original na manetovi uplně jinej přepínač zkusím vyfotit a dat sem    [jirka]   28.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidám detailnější foto vytouženého spínače.    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2014
Odpověď  Tak omyl! Tento spínač světla má 6 vývodů, ten 6tý je propojen s pojistkou. Už se pomalu smiřuji s tím že ho asi neseženu :-(    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2014
Odpověď  Marfi diky moc za ochotu ale včera se mi poštěstilo koupit krasné kompletní světlo bez tachometru a za pěknou cenu tak již nepotřebuji ale i tak děkuji    [jirka]   18.01.2014
Odpověď  to Jirka: Hrnec světla mám akorát s dírou a bez držáků, chtělo by to šikovného klempíře a záslepku a bylo by jako nové. Pošlu za poštovné :-)    [MárfiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2014
Odpověď  Manetů M90 se dle informací z historických listin vyrobilo přesně 37630 kusů.
Nejvíce Manetů bylo červených a zelených, protože se obě tyto barvy na rozdíl od předešlých dvou vyráběly 1,5 roku. Modrá rok a čtvrt a béžová necelého půl roku.
Výroba totiž v roce 1947 nezačala 1.1 ...
Nejvíce dochovaných manetů je červené barvy, protože se jich vyrobilo více než zelených. Výroba byla zastavena z důvodů ustanovení na vrchních místech, prý se jednalo o zbytečnou duplicitu s výrobním programem ČZ. Manet se potom už jen prototypově objevil v testovací řadě s obsahem 100 ccm a potom ze zcela jiným motorem, použitým z ČZ 125 ...
No více informací se dozvíte na tomto webu : http://www.manet90.estranky.cz/    [karel]   17.01.2014
Odpověď  Hoši a jak to je s prepinacom z 550 je mozne ho tam pouzit? Nemam vobec prepinac a tak rozmyslam nad replikovym z motorenu.    [PatoRS]   15.01.2014
Odpověď  Márfi ty tu píšeš že by jsi vyměnil komponenty na starší typ světla??? nemáš náhodou doma hrnec bez tachometru dík předem scháním ale nemohu sehnat.....    [jirka]   15.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno.Pokud by někdo z vás narazil nebo tyto světla koupil a potřebuje komponenty na nižší ročník bez prodlení vyměním nebo popřípadě vyplatím. Děkuji předem za vaše podněty.
Márfi    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dozajista je to on ale chybí mu plíšky na pojistku. Už mi takhle utekli dva bo sem nevěděl jak vypadá. Foto pro ilustraci Přidávám    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto4    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  posílám foto vypínače - má 3polohy - předpokládám že by to měl být ten který hledáš    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj chlapy!Potřebuji na dostavbu origo přepínač do světla z 51.roku s 5ti svorkovnicemi. Já mám jen 4mi z 50ho roku. Musel jsem koupit jiné světlo bo původní se nedochovalo.Chtěl bych vás poprosit byť jen o foto přepínače ze spoda pro ilustraci. Nevím ani jak origo vypadalo! Možná i výměna za výše zmýněný z 50ho roku viz. foto. Děkuji předem za váš čas.

Márfi    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2014
Odpověď  To vaclavmichl. Ten Manet v.č. 47 633 má aj výrobný štítok? Dík.    [M.]   08.01.2014
Odpověď  Honza: je vyčištěný a měl jsem radost jak pěkně prokouknul (v rámci možností :-)..) - pořádně jsem vyčistil motor a ten chodí jako hodinky... teda než se pořádně ohřeje a potom "umře" - je tam vadný kondík v zapalování - ale i tak už jsem na něm najel cca 20km :-).... přiznám se, že jsem zatím ale neudělal žádné nové fotky - jestli tento týden alespoň na chvíli vykoukne sluníčko, tak to napravím...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2014
Odpověď  JirkoS, mate uz maneta vycisteneho? Ukazte nejake foto.:)    [Honza]   06.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  mám doma 47266 v původním stavu, viz. můj předchozí příspěvek:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=115&idtop=230017

nejvyšší číslo které jsme viděl je 47633 (myslím že byl vyfocen i tady na foru)    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Můj r.1951 47246    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2014
Odpověď  Zdravím mám Maneta r.v. 1951 č. motoru 47246    [Márfi]   12.10.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Manet 1951    [vaclavmichlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  vaclavmichl:Zatiaľ je to výr.číslo v rovine Nee,daj sem takúto fotku aby to bolo Joo :-).    [tibisz]   24.08.2011
Odpověď  Tak to je paráda :-) podle jednoho zdroje mělo být manetů 37 630 a číslovat se začalo od 10 000 - takže už přesahuješ :-) Dáš sem nějaké fotky?    [meela]   13.08.2011
Odpověď  Ahoj ,renovuji Maneta 90 z roku 1951 výr.číslo motoru 47633 .    [vaclavmichlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2011
Odpověď  Zdravím... renovuju Maneta r.v. 1951 a teď se držte! výrobní číslo 47 552 ;) je od dědy.. ale je po úpravách (boční schránky, klakson pod světlem, tachometr, válec, píst a asi výfuk/y (jsou tam 2) z ČZ, je to předělané na dvousedlo, takže druhé sedlo, zadní světlo z péraka.. je předělaný na klíček, řadička se vrací, rám je mírně upravený...    [Lukáš]   08.08.2011
Odpověď  25389 1949
37865 1950    [gsxrfunRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2011
Odpověď  Ahoj!
Môj Manet 90 je vyrobený v roku 1951 a má výrobné číslo 46864.    [Ivanko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2011
Odpověď  Zdravím je možné že v roce 48 bylo ještě číslo 2149x ? Nebo by to měl být již rok 49 ?    [Pepino.rsRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2011
Odpověď  ja mám maneta r.v.1951 a má čísla dost valká.číslo motaru i rámu 47236    [josef]   25.04.2011
Odpověď  Kompletní stroj čísla na motoru , štítku a rámu souhlasí.
44321 rok 1951    [kataklysm666,]   17.04.2011
Odpověď  Čau kolegové, mám 2 kusy i s papírama, ale jeden je v renovaci, dlouhodobé, a jeden je provozní, r.v. 49, zelený, bez poloautomatu i tachometru a prodlouženým vývodem na ruční řazení, to mám k němu udělané, ale momentálně odmontované, je před renovací, ale každý mě od toho odrazuje, že by to byla docela škoda. Jeho číslo rámu i motoru je 30261.    [Ctirad]   16.04.2011
Odpověď  Můj štítek: 1948, č. motoru 18 923, č. rámu to stejné. ,,Přípustná celková váha 160 kg"    [Immer Bereit]   24.11.2009
Odpověď  Ještě jsem zapomněl napsat, že motor má i prodlouženou hřídel pro ruční řazení.    [padza1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2009
Odpověď  Zdravím, mám manetíka, motor číslo 14212 (rok tudíž 1948??), bez vydutí, stará spojka-korkové špunty. Štítek číslo 36689 rok 1950. (kdyžtak vyměním za štítek z roku 1949) :-)    [padza1]   25.09.2009
Odpověď  Ahoj já mám maneta s techničákem z roku 1951, výr. číslo motoru 47328, tak vám to snad pomůže. JInak mám prosbu, měli maneti vyraženo čílo někde na rámu?    [Petr]   29.06.2009
Odpověď  hmm tak jsem to pořádně dočistil a číslo motoru je 47457...    [Mirek]   27.04.2009
Odpověď  večer sem hodil foto...    [Mirek]   27.04.2009
Odpověď  Môžeš sem dať foto?    [M.]   27.04.2009
Odpověď  Zdravim, mám maneta a motor má výrobní číslo 7457...    [Mirek]   26.04.2009
Odpověď  rok 1950 výrobní číslo 37490    [Radis]   30.03.2009
Odpověď  Ahojte sa maneťáci, zdá sa, že číslovačka končí a vcelku sme zistili približné č. ročníkov, ale vie prosím niekto, kto a kedy vymyslel čísla, ktoré sa pokladaju za fakt pre jednotlivé roky? Nejako do toho nezapadá moja 10 447,lebo v r. 1947 bolo udajne vyrobených 366 Manetov. 447 je rám v originál sivej-béžovej, či aká farba to je, odlišujuci sa od 1948 a ostatných na hlave riadenia, stupačkovom kríži a držiaku sedačky. Nič nie je dovarované ani prerábane, štítok nie je replika. Čo s tým? Vie niekto o originál 47-ke pre porovnanie odlišností? Vďaka za odpoveď.    [tibisz]   12.01.2009
Odpověď  Štítek bez rámu, 1948, č. 18923.    [Těch]   18.12.2008
Odpověď  Zdravím,rám so štítkom r.v.1948 v.č.11447    [tibisz]   11.12.2008
Odpověď  Zdravim,rám so štítkom r.v.1947 v.č.10447    [tibisz]   29.06.2008
Odpověď  Zdravim rv.1950 vč.40566 postupná aretace červená barva.
A ještě motor vč.44537 rok bohužel nevim motor ma poloautomat.    [Miagi]   15.06.2008
Odpověď  pridavam dalsi cisla motoru v.c23400 v.c31895 rok 1951 v.c 46191    [Dawe_IR]   10.06.2008
Odpověď  Zdravím Libora a všechny maneťáky. Mám dva motory, oba s vydutím pro větší start. segment: r.v. 1948 - v.č. 19640 a r.v. 1950 - vč. 36974.    [Max]   02.06.2008
Odpověď  Mám dva, oba s vydutým kartrem. V. č. 18601 a 29541, k prvnímu nemám orig. rám a udruhého je štítek nečitelný, takže r. v. pouze odhaduji na 1948 a druhý 1949    [aron2006]   28.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor s vydutím, v.č. 30574    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2008
Odpověď  zdravím ja taky pridam jedno cislo 38805.    [Dawe_IR]   27.05.2008
Odpověď  Mojeocta,
-jeden kus v.c.22922, klika 15, s vydutim, stara spojka (korkove spunty), bowden spojky spodem, dekompresor, nedelena zebra na valci s nalitkem u vyfuku, stitek 1949, barva modra, pertinaxova pouzdra vidlice, svetlomet na pasky, bez poloautomatu razeni.
-druhy kus pouze motor v.c.43341, klika 17, s vydutim, nova spojka (pertinax lamely) s vybranim na viku, bowden spojky vrchem, dekompresor, nedelena zebra na valci bez nalitku u vyfuku, s poloautomatem razeni.    [Petr]   22.05.2008
Odpověď  Ještě dodávám rok 1949 , barva modrá.    [Jirka.Plzen]   20.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Číslo - motor i rám.    [Jirka.Plzen]   20.05.2008
Odpověď  Zdravím, bohužel to číslo 17691 mám pouze na rámu, motor od něj nemám. Motory s vydutými kartery mám jen 30838 a 33644 a dále motor z přiděleným číslem od DI z roku 1954. Mrzí mě, že Vám více pomoct nedokážu.    [Reliant] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhý obrázek s vydutím karterů    [libor]   26.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím , mám dotaz především na kolegu -Reliant- (Pro knihu Naše motocykly zpracovávám i tyto Manety) sestavuji tabulku změn a jedná se mi o to, od kterého výr. čísla se dělaly už upravené kartery s vydutím (pro větší segment startování)
Mám podchyceno nejvyšší číslo karteru bez vydutí 15803 a nejnižší číslo s vydutím zatím 21783. Přikládám dva snímky těchto provedení a měl bych prosbu, zda nemáte někdo motor z tohoto rozmezí čísel a o jaké provedení se jedná. Dík libor    [libor]   26.02.2008
Odpověď  28546 - štítek , r.v.49
30744 - motor
32111 - štítek + rám r.v.49 - zelený
43672 - motor
46104 - TP r.v. 51    [Radek T.]   16.02.2008
Odpověď  Přidám taky nějaká čísla:
1948/A 11530
1948 11704
1948 17691
1949 25400
Nevím co cnamená to "A" za rokem výroby. Je to snad první čtvrtletí??    [Reliant] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2008
Odpověď  Aby to neskončilo.
1939 1. prototyp ing. Ullman Z-2
cez vojnu 2. prototyp
2/1946 10 kusov prototypy ( už bez pedálov )
1947 366 kusov v.č. 10 001 - 10 366 ( overovacia séria 100 kusov )
1948 10975 kusov v.č. 10 367 - 21 341
1949/50 21273 kusov v.č. 21 342 - 42 614 ( prelom 49/50 okolo č. 32 150 )
1/1951 5016 kusov v.č. 42 615 - 47 630

možno to nie je úplne presné, ale podľa mojej sumarizácie to takto nejak vychádza.
V prípade vašich odlišných informácii to možno nejak dáme dokopy. Ja len aby to neskončilo.    [M.]   12.01.2008
Odpověď  Výrobní číslo rámu i motoru: 11418
Rok výroby: 1948
TP vydáno 10.10.1949    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.11.2007
Odpověď  Rok 1948,číslo 20805 rám+motor.Kamil    [Beneš Kamil]   31.05.2007
Odpověď  47208 1951 razítko v původním techničáku v Povážské Bystrici ze dne 18.10. 1951. Mimochodem správné typové označení dle TP je Manet 0.09    [Jirka]   06.05.2007
Odpověď  11739--1948    [Tom]   29.04.2007
Odpověď  29462 - 1949    [Tom M90]   31.03.2007
Odpověď  Prehrabával som v dieloch čo mám a našiel som motor s čislom
947-37!!!!
čo by mohlo znamenať to 37, že išlo o prototyp???    [Šepleta]   29.03.2007
Odpověď  sumarizace, prosím další:c)

47421
47377 1951
46755 1951
46093 1951
45400 1951
41129 1950
40215 1950
40014 1950
39646 1950
39549
37552 1950
37453 1950
37383 1950
37356
36301
35397 1950
34903 1950
32142 1949
30574
30059
29978
29875
29079 1949
26874 1949
25932 1949
25375
24630 1949
22212 1949
22093 1949
20626 1948
19000 1948
15397
14676 1948
13957 1948
13285 1948
12544 1948
12369
11887 1948
10272    [berni]   18.03.2007
Odpověď  mám Maneta r.v.1950 s výr. číslem 37383. Mirek    [MIREK]   17.03.2007
Odpověď  pardón, trošku sem se překliknul    [Tomáš]   04.03.2007
Odpověď  Zdravím maneťáky, můžu koupit Maneta 90 se třema motoroma, ale jsou bez hlav, jinak na jednom motoru hlava je, není na tom nádrž, ale to má prej nějakej chlap na sekačce někde vedle na vesnici, tak to by šlo, nemá to kola!!! chce za to 4000. mam to vzít? díky za informace    [Tomáš]   04.03.2007
Odpověď  Čus Maneťáci, rok 1950 výr. číslo 34903.    [Radis]   26.02.2007
Odpověď  Já mám číslo motoru 12544 a je to rok 1948, teda alespoň podle štítku.    [Martin]   24.02.2007
Odpověď  ahoj kluci mam maneta cislo 47377 s original papirama z roku 1951 a klaksonem pod svetlem cervena barva    [tom]   20.02.2007
Odpověď  Ja mam Maneta prodaneho 22.9.1951 a ma cislo ramu a motoru 45440.    [Marek Novotný]   16.02.2007
Odpověď  Určitě od 10000. Mimo jiné mám i motor s číslem 10272.
Pokud byla ověř. série 200 ks. pak je to jeden z prvních sériových kusů. Číslo pod 10000 jsem neviděl.    [Skalda]   27.01.2007
Odpověď  Dneska jsem se někde dočet že jich vyrobili 37630, že by začínali od 10000?    [Meela]   23.01.2007
Odpověď  1948 - 14676 - modrý rám
1949 - 25932 - zelený rám
2.10.1950 - 40014
A ještě mám motory 37356, 30059 a jeden s nečitelnym číslem, ale asi začíná 12...    [Meela]   21.01.2007
Odpověď  Mám 46755/1951 a 26874/1949    [Anton]   09.01.2007
Odpověď  Rok 1949 - číslo 29079    [Skalda]   08.01.2007
Odpověď  Mám motor a rám výr.č. 13957 a v Typovom osvedčení motorového vozidla uvedený dátum výroby 24.VI.1948 a niekoľko motorov výr. č.12369, 15397, 29978 a 39549 Max    [Max]   02.01.2007
Odpověď  Přidávám další čísla
1949 - 22093, 22212

Ještě několik a budeme moci sumarizovat!    [Jiří Bartuš]   02.01.2007
Odpověď  32142 a r.v.1949    [Šepleta]   01.01.2007
Odpověď  Já mám v,č, 46093. je to rok výroby 1951.
Tom    [Tomáš]   30.12.2006
Odpověď  19000 rv.1948    [peter]   30.12.2006
Odpověď  Zatím tedy nejvyšší číslo má Radim 46303. Radime, máš k němu výrobní štítek s rokem výroby?
Myslím, že pokud bychom sehnali více čísel, tak by se dal udělat přehled číslo - rok výroby. Ale to by muselo být těch čísel mnohem více.    [Jiří Bartuš]   17.12.2006
Odpověď  zdravím.m90 r.1948-13285 a r.1950-41129    [EIRI]   09.12.2006
Odpověď  Rok 1950 čísla 37 453, 35 397 (motor a rám)    [Karel S.]   17.11.2006
Odpověď  Rok 1948 - číslo 20626 (rám i motor).    [tom.hajek@cmail.cz]   13.11.2006
Odpověď  Rok 1950 - čísla 37552 , 40215    [skalda]   23.08.2006
Odpověď  Rok výroby 1948, výrobné číslo 11 887    [jaro]   14.08.2006
Odpověď  Číslo motoru přes 50 000 jsem neviděl, já osobně mam něco málo přes 10 000 a 40 000    [vlasta]   17.04.2005
Odpověď  Mám tušení že nám zbydou jen ty lamináty.Plechy budou v německu!    [Vlasta]   06.03.2005
Odpověď  Zdravím,
doma mám dva Manet90-motory, čísla mají 27875 (malá dělená žebra s dekompresorem) a 36301 (velké nedělené žebrování, dekompresor). ještě nejsou rozebrané, takže nemohu zatím změřit průměry klikovky.    [Tomáš Vorel]   04.03.2005
Odpověď  ahoj ja mam doma par motoru a nejvysi cislo je 47421 Manetum a Velorexům zdar Zdemda    [Zdenda]   26.02.2005
Odpověď  Dobrý den mam Maneta s výrobním číslem 46303    [radim]   11.02.2005
Odpověď  Doma v garáži mám motory těchto výrobních čísel:
25375 kliková hřídel průměr 15mm
30574 kliková hřídel průměr 17mm
43781 nová spojka + řazení    [Jiří Bartuš]   08.02.2005
 Přidat odpověď   (151) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006