MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306429 příspěvků |7518 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 63 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 | Diskusní téma 7.8.2020 17:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Pridávam perličku maneta s odpruženou zadnou vidlicou v pôvodnom stave, od prvého majitela pána Antala, pracovníka vo vývoji v Považských strojárňach, že vraj ich vyšlo takýchto 20 kusov.    [Šepleta]   17.09.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pridavam foto odrezanych drziakov na klzaky. Je vidno ze trubku ramu pekne odfrezovali odbrusili do okruhla aby ksebe pri zvarani trubky pekne dosadli.    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim manetaci
Podarilo sa mi zohnat ram na Maneta s upravou na zadne klzaky perak.Neni nanom ziadne cislo ani stitok. Urobil som nejake foto a ak mozte nejak urcit rok vyroby. Neviem ci du nejake rozdiely vo vyrobe na ramoch. Kto ste skusenejsi poradte. Mam este knemu nadrz z vylisovanym znakom tak ta je po 50 roku no stym ramom si neviem rady. Este otazka mam to nechat takto upravene alebo to prerobit na povodny stav? Budem tam mat viac nezhod na tej motorke kedze motor mame s rucnym radenim ale zas valec bez zvislej drazky na rebrach,tu nadrz mame novsi typ atd. Bude to moc velky "bastard" ??? Dakujem za rady    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2013
Odpověď  Moc tomu nevěřím, že úprava na zadní kluzáky níže je přímo oficiální z fabriky. Nenasvědčuje tomu zadní blatník z čezety - pochybuju, že by vedení v povážských strojárnách objednalo nové zadní blatníky z ČZ Strakonice. Vždyť přece původní maneťacký lze pro tuto úpravu také použít a úprava vzpěr blatníku není zas taková překážka, aby z toho ve fabrice dělali stroj částečně od "konkurence". Spíš si myslím, že jde o nějakou individuelní iniciativu, kdy dotyčný sehnal potřebné věci např. z bourané čezety a v povážských stroj. mu to takto docela jednoduše, ale neoficielně upravili.
Mimo to, všimnul jsem si různorodost takto předělaných Manetů - některé mají blatník i z Jawy péraka, jiné původní Maneťácké. Jinak je to docela jasné, že Manet byl jeden z nejrozšířenějších terčů amatérských úprav - díky jeho,v mnohých detailech, ne zcela vychytané konstrukci .. Však my také jsme měli v rodině Maneta s motorem ze 125T, zadním opružením, kolem a komplet blatníkem z 150C (takto prý dodatečně sousedem upraveno kvůli tandemu ), kastlíky z C a taky se světlometem s tachometerem z C. ( kočka ve skle sice efektní, ale ne tak funkční..) Bohužel tento stroj byl někdy v osmdesátých letech sešrotován, toť ze strejdova povídání..    [Honza]   08.07.2013
Odpověď  Tyto úpravy s odpruženým zadním kolem se dělali v té době poměrně často a protože zadní část rámu souhlasila s rámem motocyklů ČZ 125 a 150 tak nebyl s touto úpravou žádný větší problém. Sám jsem takový motocykl měl po otci a jezdil jsem na něm. Ještě se tam do rámu montovali s ČZet aji motory.    [Richard Straka]   21.06.2013
Odpověď  jinak bych chtěl ještě dodat, že rozhodně netvrdím že vše co jsem se dozvěděl musí být na 100% jisté a nic nemohlo být jinak... ale tuto verzi jsem slyšel už po několikáté... a i kdyby to tak nakonec nebylo, jsem rád že se mi maneta s touto úpravou (at už originální nebo domácí) podařilo získat...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2013
Odpověď  Mluvil jsme s člověkem který pracoval v povážských strojírnách při výrobě manetů a potvrzoval mi to, co jsem už několikrát slyšel nebo četl: na základě tlaku zákazníků, začala fabrika nabízet úpravu s odpružením zadního kola. Prostě jste vzal svého maneta co jste měl už nějaký pátek doma, a dojel jste do povážských strojíren. Tam měli připravené nástroje a díly, a úprava byla provedena. Zatím mi nikdo nepotvrzoval, že by byl nějaký manet vyráběn rovnou s odpruženým zadním kolem. I tento můj stroj tomu odpovídá - pod červenou barvou, je vidět původní modrá barva na kostře a dalších místech - motor (který není na foto) má výrobní číslo 21414, takže se nejedná o žádný z posledních kusů. A když se podíváte na těch pár manetů které mají zadní odpružení, je většina z nich téměř identická (šrouby, sváry, tlumiče, držáky blatníku, prolisy atd.) - přijde mi nepříliš pravděpodobné, že by všichni co přestavbu realizovali doma, sáhli po naprosto stejných dílech.... ale tím určitě nechci tvrdit že doma k žádným úpravám nedocházelo. Můj děda na manetu závodil, a měl na něm spoustu úprav až nakonec vyměnil motor za ČZ...ale nic co si dělal doma nebylo ani z daleka podobné tomuto manetu...

a s tou homologací bych to tak taky neviděl... bavíme se o 50letech... jeden z článků v časopisu motocykl hovoří o tom, že pokud vám během jízdy na manetu praskne rám v oblasti krku (!!!) máte pouze vše vystuži nějakou větvičkou z keře, a při nejbližší příležitosti zajet do motocyklové opravny....    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2013
Odpověď  Už podle vyobrazené kvality svárů bych opravdu pochyboval, že toto vyjelo z továrny. Také si myslím, že takováto tovární úprava, by musela projít homologací, aby se mohla prodávat. Existoval by k tomu alespoň velký techničák s nějakým oficiálním popisem, což jsem zatím neviděl. Lidové úpravy byly běžné i z toho důvodu, že na TP se nechodilo a stav motorky nikdo nekontroloval.    [Jirka]   23.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny přiznivce Manetů.
Před delším časem zde probíhala diskuze o odpružených Manetech - přestože je v diskuzi dost fotek, nedá mi to abych i po tak dlouhé době nepřidal foto Maneta kterého jsem si minuláý týden přivezl - byl jsem si pro něj přímo v bývalém areálu Povážských strojáren. Kromě schránek je Manet velmi podobný tomu který je prezentovaný na začátku této diskuze. Podle infomací které jsem dostal (a už z několikáteho zdroje), toto byla oficiální přestavba kterou PS časem začali majitelům Manetů. Přímo ve strojírnách bylo připravené vše pro úpravu - byla to reakce na tlak zákazníků mít druhé sedlo nebo možnost vést nějaký menší náklad.    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, zatím přikládám foto z levé strany a jestli se mě již podaří domluvit koupi s majitelem, mohl bych poté nafotit cokoliv. Jen pro zajímavost si po shlédnutí motoru myslím, že pán vyrobil snad skoro vše.    [psmotokaryRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.05.2010
Odpověď  psmotokary > neměl by jsi i nějaké další fotky kromě této jedné ? I nějakou fotku rozvodů a ventilů ?    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro zajímavost přikládám upravený motor z Maneta na 4 taktní rozvod OHC, vyrobený ve dvou kusech a používaný na soutěžích a v motokárách.    [psmotokaryRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [peter]   20.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [peter]   20.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  .... dalsia perlicka.... oficialna prestavba na dvojsedlo, samozrejmne vystuha ramu od krku az pod motor, a mnoho dalsich myslim ze majstrovsky dobre zvladnutych uprav, i ked uz v trosku bolavom stave..... k manetu je aj original technicky preukaz kde je uprava oficialne schvalena...    [peter]   20.03.2010
Odpověď  Valec je z Robota, údajne to ide lepšie ako originál dvojpiest.    [naliM]   26.04.2009
Odpověď  Ona ta úprava nebude ani tak sportovní,jako hlavně na jeden píst. Válec bude asi nějakej F&S.

Můj děda měl podobně upravenýho Maneta s válcem ,hlavou a klikovkou z ČZ 125 B. Zbytek motoru Manet.    [Monty]   26.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A posledná    [naliM]   26.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte    [naliM]   26.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malá športová úprava    [naliM]   26.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ďalší odpružený manet r.1951 pre motor ČZ    [tibisz]   12.04.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Šepleta nevadí, tie fotky mi poslal [M]. Ku mne sa dostal takýto upravený rám.    [tibisz]   19.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taký väčší brat toho "športového" Maneta.    [M.]   15.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  urcite ide o doma robeny kus, ale poctivost vykonanej prace je obdivuhodna....a takisto zmysel pre detail....    [peter]   13.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [peter]   13.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [peter]   13.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [peter]   13.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  o5 nejaka perlicka:))... ospravedlnujem sa za kvalitu ale bolo to nahodne stretnutie a po ruke som mal len telefon na fotenie    [peter]   13.12.2008
Odpověď  je obdivuhodne ako sa tema s odpruzenym manetom rozrasta, no neda mi vyjadrit ja vlastny nazor. Co sa tyka pana Antala tak moc neviem ako povazuje svojho maneta za original, ale ked pracoval raz vo vyrobe manetov obzvlast za doby socializmu tak sa vsetky prace a rozne upravy robili v praci, takze verim tomu ze je mozne aby bol jeho manet "vyrobeny" priamo v povaszskych strojarnach, avsak mi tazko niekto vysvetli preco by original fabricka vyroba montovala kastlik na naradie dole hlavou tak ze ked ho otovorim mi vsetko vypadne von, neverim tomu ze by si s tym nedali pracu aby to dotiahli dokonca .... co sa tyka detailov ako je zadny nosic spolu s blatnikom, zadne koleso, nahon tachometra, a pod..... nepovazujem sa za odbornika ale myslim ze su to vsetko veci z cz, .... uznam protiargument typu "nevyrabaj vyrabane", takze verim tomu ze v povazkych strojarnach mohli mat zmluvu na odber dielov z cz...... ale opät mi neni jasne preco je predny blatnik bez prelisu a zadny s prelisom.....príde mi to take nezladne..... ale aj tak uznavam ze je dobre ked takyto manet existuje - je sa od coho odrazit a najst v niecom inspieraciu, .... co sa tyka pana Anderleho tak musim uznat ze tazko najst chybycku neoriginality dielov... (respektive som ziadnu nenasiel) ...... ale ide evidentne o zavodny stroj takze upravy a vylepsenia stroja boli opät robene na kolene...... je asi zbytocne hadat sa ci je to original alebo nie.... manetom zdar, vela uspechov v hladani toho spravneho a pekne sviatky......    [m]   13.12.2008
Odpověď  tibisz tie fotky odpruženca som zmazal.kamarátovu 48 nemám detailne nafotenú.    [Šepleta]   12.12.2008
Odpověď  je to súťažný manet Vojta Anderleho z Piešťan.aj on bol na zraze.    [Šepleta]   12.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  z druhej strany    [peter]   11.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a co toto??    [peter]   11.12.2008
Odpověď  Ahoj, Šepleta mohol by si sem dať niektru foto toho nového odpruženca ? a foto kamošovej 48ky? Vďaka.    [tibisz]   02.12.2008
Odpověď  kontaktoval som pána, ktorý odpruženého maneta predával a poslal mi fotky a je z nich zrejmé že to je robené doma.    [Šepleta]   28.11.2008
Odpověď  Na Bazos.sk sa nedávno objavil inzerát ponúkajúci odpružený manet.    [miník]   25.11.2008
Odpověď  Riso, tvuj manet vypadá moc pěkně, nemáš icq? taky se chystám na renovaci... tak bych potřeboval s někym podyskutovat. Dík    [Mirek]   17.11.2008
Odpověď  rslavik@stonline.sk    [Rišo]   29.10.2008
Odpověď  To Rišo. Napíš mi ,prosím Ťa, Tvoj mail. Ďakujem.    [M.]   28.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je ten odpruženy rám.    [Riso]   28.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mam tiež manet 90 jeden pevny jeden odpruženy ale tiež neviem či je original.motor je cz125.    [Riso]   28.10.2008
Odpověď  takže 3 ročník zrazu Manetov je za nami.
kto má záujem nech mi napíše na mail, pošlem fotky
apropo mali sme aj súťažného maneta!!!    [Šepleta]   15.09.2008
Odpověď  moj kontakt: tomaslm@centrum.sk
Urcite sa dohodneme    [Glony] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2008
Odpověď  Hodil by se mi z toho stojanek :) Kdyz uz je to na prodej ....    [Petr]   18.08.2008
Odpověď  je mi to luto dat to do srotu.......symbolicky....    [Glony] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2008
Odpověď  Takový přebastlený rám koupí asi jenom blázen...    [Pavel]   17.08.2008
Odpověď  inak, je to na predaj    [Glony] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [Glony] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takyto jeden upraveny ram sa dostal aj mne do ruk. Vystuha od krku dole, odpruzeny zadok....Motor tam bol CZ 150, nadrz CZ 98    [Glony] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2008
Odpověď  milan tak to je škoda že foto nieje.    [Šepleta]   02.07.2008
Odpověď  Na vlastné oči som videl ďalšie dva Manety 90 s odpruženou zadnou vidlicou a chromovaními skrinkami a zo začiatku som si myslel, že je to nejakí domáci žart, ale oba boli v pôvodnej farbe čierna a červená.Bohužial ich kamarát obe predal,lebo si myslel ,že to nieje originál.Foto nemám    [milan]   01.07.2008
Odpověď  2 Martin: mohol by si sem hodiť foto toho maneta s druhým sedlom?    [Šepleta]   05.01.2008
Odpověď  Zdravím, taky mám doma maneta s dalším sedlem a stupačkama pro spolujezdce. Je v původním laku, a podle svarů na stupačkách mi to nepřipadá jako samodomo [martin]    [vecerek.vecerek@seznam.cz]   11.10.2007
Odpověď  Videl som originá foto takto upraveného motocyklu manet u jedneho bývaleho pretekara. Bohužiaľ mi ho nechcel požičať ale mi potvrdil, že odpruženie zadnej vidlice vykonal svojimi vlastnými rukami nie v továrni. Okrem toho si pretekári v tej dobe montovali do rámu manet motory, skrinky a nadrže ČZ. Na zadný blatník alebo nádrž si dávali kapsičku v ktorej nosili náhradnú dušu, sviečky, vercajg... Dušu eventualne nosili omotanú okolo tela pod bundou.Rám sa spevňoval navareným L profilom po celej dlžke od krku za motor. To je vyjadrenie človeka ktorý v tej dobe skutočne na takom podobnom stroji jazdil.    [naliM]   02.10.2007
Odpověď  Předlohu jako takovou ti dát nemohu, protože žádnou nemám. Pro vaši informaci se můžete podívat na www.motomagazin.cz menu Akce - Reportáže.
V podstatě jde o to dodat text a nějaké fotografie. Obsah a formát textu je zcela na vás. Fotografie je nejlepší dodat v maximální kvalitě a množství. Já si je upravím sám, případně mohu vybrat ty nejlépe publikovatelné.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.09.2007
Odpověď  2 JB: možno by to šlo ale ešte som nerobil takúto reportáž, zišla by si dáka predloha.Zdar    [Šepleta]   24.09.2007
Odpověď  Zdravím nadšence ze Slovenska. Problematika motocyků Manet 90 je stále obestřena mlhou. Může za to nejen místo výroby na Slovensku, ale zejména množství inovací v průběhu výroby. K tomu je jasné, že rozběh motocyklové výroby na Slovensku po válce byl provázen mnoha obtížemi a k tomu konstrukce motocyklu Manet nebyla zrovna zcela dotažena do konce. V době, kdy na Slovensku neměl nikdo zkušenosti s motocyklovou výrobou a lidé z Čech pracovali na Slovensku spíše za trest se nelze divit, že rozběh výroby probíhal s velikými obtížemi.
Bylo by tedy dobré, kdyby se našel někdo, kdo by se pokusil dát dohromady dostupné informace z archivu, pamětníků atd.. Věřím, že první slovenský motocykl zajímavé koncepce by si více pozornosti zasloužil.
Pro Šlepetu: Nechcete poreferovat o srazu Manetů třeba formou reportáže na MotoMagazínu?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.09.2007
Odpověď  2 M.:
zhodou náhod som pozeral na štítok na tomto manete a číslo bolo niečo cez 46000.    [Šepleta] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.09.2007
Odpověď  Prečítajte si, čo k Manetom napísali v MOTe, autorom bol pán Gustav Ulický a Ing. Pavol Nekoranec, bývalí konštruktéri.
"Manet postupne konštruktéri zlepšovali. Vybavili ho preraďovaním prevodových stupňov nožnou radiacou pákou, ktorá sa automaticky vrátila do východiskovej polohy, odpružili zadné koleso a motocykel vybavili prídavným sedadlom pre spolujazdca. Tieto úpravy realizovali aj na prvých vyrobených kusoch. Výroba motocykla Manet 90 skončila v roku 1951."
Bolo by zaujímavé vedieť výrobné číslo toho Maneta so zadným pérovaním. A preto som aj chcel či niekto nemá foto toho vodou chladeného pretekového Maneta, čí náhodou nebol vybavený zadným pérovaním, Ale vidím, že nikto z viac ako 500 registrovaných uživateľov nič.    [M.]   23.09.2007
Odpověď  to šepleta: Klidně je pošli ta velikost nebude žádný problém.
Rád se podívám o co jsem přišel
Díky    [Skalda]   19.09.2007
Odpověď  2 Skalda: áno fotky sú so zrazu, ktorý ale nebol 1.9 ale 15.9.
možem ti ich poslať ale majú asi 40 MB tak neviem či sa ti vojdu do schránky.    [Šepleta] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.09.2007
Odpověď  Ať je to tak, nebo tak je to zajímavé, ale i divné.
Je možné,že je to již z výroby, ale jinak říkáš 20ks - bylo
by dobré najít ještě alespoň jeden takovýto stroj pokud by byl proveden stejně, jako tento pak by bylo možné skoro na beton říci - ano, bylo to z výroby.

to šepleta:Jinak ty fotky jsou ze srazu Manet 90 v Ružomberku 1.9.07 - nemám-li pravdu? Nemáš náhodou foto i ostatních jednotlivých strojů, třeba i na mail. Škoda, že to mám do Ružomberku daleko!!!
Díky, i za zajímavý příspěvek.    [Skalda]   18.09.2007
Odpověď  Znovu opakujem majitelom bol vývojový pracovník v Považských strojárňach, čiže čo si povedal, to mu tam namontovali.    [Šepleta]   17.09.2007
Odpověď  Toto původní stav,tak to ani náhodou.Držák zadního blatníku je čz 150 c,a chromovaná schránka otočená pantem nahoru tak to je opravdu původní perlička.    [Radek T.]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [Šepleta]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Šepleta]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Šepleta]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Šepleta]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Šepleta]   17.09.2007
 Přidat odpověď   (78) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006