Pridávam perličku maneta s odpruženou zadnou vidlicou v pôvodnom stave, od
prvého majitela pána Antala, pracovníka vo vývoji v Považských strojárňach, že
vraj ich vyšlo takýchto 20 kusov. [Šepleta] 17.09.2007 Přidat odpověď |
| Pridavam foto odrezanych drziakov na klzaky. Je vidno ze trubku ramu pekne odfrezovali odbrusili do okruhla aby ksebe pri zvarani trubky pekne dosadli. [PatoRS] 28.12.2013 |
| Zdravim manetaci Podarilo sa mi zohnat ram na Maneta s upravou na zadne klzaky perak.Neni nanom ziadne cislo ani stitok. Urobil som nejake foto a ak mozte nejak urcit rok vyroby. Neviem ci du nejake rozdiely vo vyrobe na ramoch. Kto ste skusenejsi poradte. Mam este knemu nadrz z vylisovanym znakom tak ta je po 50 roku no stym ramom si neviem rady. Este otazka mam to nechat takto upravene alebo to prerobit na povodny stav? Budem tam mat viac nezhod na tej motorke kedze motor mame s rucnym radenim ale zas valec bez zvislej drazky na rebrach,tu nadrz mame novsi typ atd. Bude to moc velky "bastard" ??? Dakujem za rady [PatoRS] 31.08.2013 |
| Moc tomu nevěřím, že úprava na zadní kluzáky níže je přímo oficiální z fabriky. Nenasvědčuje tomu zadní blatník z čezety - pochybuju, že by vedení v povážských strojárnách objednalo nové zadní blatníky z ČZ Strakonice. Vždyť přece původní maneťacký lze pro tuto úpravu také použít a úprava vzpěr blatníku není zas taková překážka, aby z toho ve fabrice dělali stroj částečně od "konkurence". Spíš si myslím, že jde o nějakou individuelní iniciativu, kdy dotyčný sehnal potřebné věci např. z bourané čezety a v povážských stroj. mu to takto docela jednoduše, ale neoficielně upravili. Mimo to, všimnul jsem si různorodost takto předělaných Manetů - některé mají blatník i z Jawy péraka, jiné původní Maneťácké. Jinak je to docela jasné, že Manet byl jeden z nejrozšířenějších terčů amatérských úprav - díky jeho,v mnohých detailech, ne zcela vychytané konstrukci .. Však my také jsme měli v rodině Maneta s motorem ze 125T, zadním opružením, kolem a komplet blatníkem z 150C (takto prý dodatečně sousedem upraveno kvůli tandemu ), kastlíky z C a taky se světlometem s tachometerem z C. ( kočka ve skle sice efektní, ale ne tak funkční..) Bohužel tento stroj byl někdy v osmdesátých letech sešrotován, toť ze strejdova povídání.. [Honza] 08.07.2013 |
| Tyto úpravy s odpruženým zadním kolem se dělali v té době poměrně často a protože zadní část rámu souhlasila s rámem motocyklů ČZ 125 a 150 tak nebyl s touto úpravou žádný větší problém. Sám jsem takový motocykl měl po otci a jezdil jsem na něm. Ještě se tam do rámu montovali s ČZet aji motory. [Richard Straka] 21.06.2013 |
| jinak bych chtěl ještě dodat, že rozhodně netvrdím že vše co jsem se dozvěděl musí být na 100% jisté a nic nemohlo být jinak... ale tuto verzi jsem slyšel už po několikáté... a i kdyby to tak nakonec nebylo, jsem rád že se mi maneta s touto úpravou (at už originální nebo domácí) podařilo získat... [JirkaS] 25.05.2013 |
| Mluvil jsme s člověkem který pracoval v povážských strojírnách při výrobě manetů a potvrzoval mi to, co jsem už několikrát slyšel nebo četl: na základě tlaku zákazníků, začala fabrika nabízet úpravu s odpružením zadního kola. Prostě jste vzal svého maneta co jste měl už nějaký pátek doma, a dojel jste do povážských strojíren. Tam měli připravené nástroje a díly, a úprava byla provedena. Zatím mi nikdo nepotvrzoval, že by byl nějaký manet vyráběn rovnou s odpruženým zadním kolem. I tento můj stroj tomu odpovídá - pod červenou barvou, je vidět původní modrá barva na kostře a dalších místech - motor (který není na foto) má výrobní číslo 21414, takže se nejedná o žádný z posledních kusů. A když se podíváte na těch pár manetů které mají zadní odpružení, je většina z nich téměř identická (šrouby, sváry, tlumiče, držáky blatníku, prolisy atd.) - přijde mi nepříliš pravděpodobné, že by všichni co přestavbu realizovali doma, sáhli po naprosto stejných dílech.... ale tím určitě nechci tvrdit že doma k žádným úpravám nedocházelo. Můj děda na manetu závodil, a měl na něm spoustu úprav až nakonec vyměnil motor za ČZ...ale nic co si dělal doma nebylo ani z daleka podobné tomuto manetu... a s tou homologací bych to tak taky neviděl... bavíme se o 50letech... jeden z článků v časopisu motocykl hovoří o tom, že pokud vám během jízdy na manetu praskne rám v oblasti krku (!!!) máte pouze vše vystuži nějakou větvičkou z keře, a při nejbližší příležitosti zajet do motocyklové opravny.... [JirkaS] 25.05.2013 |
| Už podle vyobrazené kvality svárů bych opravdu pochyboval, že toto vyjelo z továrny. Také si myslím, že takováto tovární úprava, by musela projít homologací, aby se mohla prodávat. Existoval by k tomu alespoň velký techničák s nějakým oficiálním popisem, což jsem zatím neviděl. Lidové úpravy byly běžné i z toho důvodu, že na TP se nechodilo a stav motorky nikdo nekontroloval. [Jirka] 23.05.2013 |
| Zdravím všechny přiznivce Manetů. Před delším časem zde probíhala diskuze o odpružených Manetech - přestože je v diskuzi dost fotek, nedá mi to abych i po tak dlouhé době nepřidal foto Maneta kterého jsem si minuláý týden přivezl - byl jsem si pro něj přímo v bývalém areálu Povážských strojáren. Kromě schránek je Manet velmi podobný tomu který je prezentovaný na začátku této diskuze. Podle infomací které jsem dostal (a už z několikáteho zdroje), toto byla oficiální přestavba kterou PS časem začali majitelům Manetů. Přímo ve strojírnách bylo připravené vše pro úpravu - byla to reakce na tlak zákazníků mít druhé sedlo nebo možnost vést nějaký menší náklad. [JirkaS] 20.05.2013 |
| Dobrý den, zatím přikládám foto z levé strany a jestli se mě již podaří domluvit koupi s majitelem,
mohl bych poté nafotit cokoliv. Jen pro zajímavost si po shlédnutí motoru myslím, že pán vyrobil
snad skoro vše. [psmotokary] 09.05.2010 |
| psmotokary > neměl by jsi i nějaké další fotky kromě této jedné ? I nějakou fotku rozvodů a
ventilů ? [Láďa_2] 09.05.2010 |
| Jen pro zajímavost přikládám upravený motor z Maneta na 4 taktní rozvod OHC, vyrobený ve dvou kusech
a používaný na soutěžích a v motokárách. [psmotokary] 08.05.2010 |
| .. [peter] 20.03.2010 |
| . [peter] 20.03.2010 |
| .... dalsia perlicka.... oficialna prestavba na dvojsedlo, samozrejmne vystuha ramu od krku az pod
motor, a mnoho dalsich myslim ze majstrovsky dobre zvladnutych uprav, i ked uz v trosku bolavom
stave..... k manetu je aj original technicky preukaz kde je uprava oficialne schvalena... [peter] 20.03.2010 |
| Valec je z Robota, údajne to ide lepšie ako originál dvojpiest. [naliM] 26.04.2009 |
| Ona ta úprava nebude ani tak sportovní,jako hlavně na jeden píst. Válec bude asi nějakej F&S.
Můj děda měl podobně upravenýho Maneta s válcem ,hlavou a klikovkou z ČZ 125 B. Zbytek
motoru Manet. [Monty] 26.04.2009 |
| A posledná [naliM] 26.04.2009 |
| Ešte [naliM] 26.04.2009 |
| Malá športová úprava [naliM] 26.04.2009 |
| ďalší odpružený manet r.1951 pre motor ČZ [tibisz] 12.04.2009 |
| Šepleta nevadí, tie fotky mi poslal [M]. Ku mne sa dostal takýto upravený rám. [tibisz] 19.12.2008 |
| Taký väčší brat toho "športového" Maneta. [M.] 15.12.2008 |
| urcite ide o doma robeny kus, ale poctivost vykonanej prace je obdivuhodna....a takisto zmysel pre
detail.... [peter] 13.12.2008 |
| foto3 [peter] 13.12.2008 |
| foto2 [peter] 13.12.2008 |
| foto [peter] 13.12.2008 |
| o5 nejaka perlicka:))... ospravedlnujem sa za kvalitu ale bolo to nahodne stretnutie a po ruke som
mal len telefon na fotenie [peter] 13.12.2008 |
| je obdivuhodne ako sa tema s odpruzenym manetom rozrasta, no neda mi vyjadrit ja vlastny nazor. Co
sa tyka pana Antala tak moc neviem ako povazuje svojho maneta za original, ale ked pracoval raz vo
vyrobe manetov obzvlast za doby socializmu tak sa vsetky prace a rozne upravy robili v praci, takze
verim tomu ze je mozne aby bol jeho manet "vyrobeny" priamo v povaszskych strojarnach,
avsak mi tazko niekto vysvetli preco by original fabricka vyroba montovala kastlik na naradie dole
hlavou tak ze ked ho otovorim mi vsetko vypadne von, neverim tomu ze by si s tym nedali pracu aby to
dotiahli dokonca .... co sa tyka detailov ako je zadny nosic spolu s blatnikom, zadne koleso, nahon
tachometra, a pod..... nepovazujem sa za odbornika ale myslim ze su to vsetko veci z cz, .... uznam
protiargument typu "nevyrabaj vyrabane", takze verim tomu ze v povazkych strojarnach
mohli mat zmluvu na odber dielov z cz...... ale opät mi neni jasne preco je predny blatnik bez
prelisu a zadny s prelisom.....príde mi to take nezladne..... ale aj tak uznavam ze je dobre ked
takyto manet existuje - je sa od coho odrazit a najst v niecom inspieraciu, .... co sa tyka pana
Anderleho tak musim uznat ze tazko najst chybycku neoriginality dielov... (respektive som ziadnu
nenasiel) ...... ale ide evidentne o zavodny stroj takze upravy a vylepsenia stroja boli opät robene
na kolene...... je asi zbytocne hadat sa ci je to original alebo nie.... manetom zdar, vela uspechov
v hladani toho spravneho a pekne sviatky...... [m] 13.12.2008 |
| tibisz tie fotky odpruženca som zmazal.kamarátovu 48 nemám detailne nafotenú. [Šepleta] 12.12.2008 |
| je to súťažný manet Vojta Anderleho z Piešťan.aj on bol na zraze. [Šepleta] 12.12.2008 |
| z druhej strany [peter] 11.12.2008 |
| a co toto?? [peter] 11.12.2008 |
| Ahoj, Šepleta mohol by si sem dať niektru foto toho nového odpruženca ? a foto kamošovej 48ky?
Vďaka. [tibisz] 02.12.2008 |
| kontaktoval som pána, ktorý odpruženého maneta predával a poslal mi fotky a je z nich zrejmé že to
je robené doma. [Šepleta] 28.11.2008 |
| Na Bazos.sk sa nedávno objavil inzerát ponúkajúci odpružený manet. [miník] 25.11.2008 |
| Riso, tvuj manet vypadá moc pěkně, nemáš icq? taky se chystám na renovaci... tak bych potřeboval s
někym podyskutovat. Dík [Mirek] 17.11.2008 |
| rslavik@stonline.sk [Rišo] 29.10.2008 |
| To Rišo. Napíš mi ,prosím Ťa, Tvoj mail. Ďakujem. [M.] 28.10.2008 |
| Toto je ten odpruženy rám. [Riso] 28.10.2008 |
| Mam tiež manet 90 jeden pevny jeden odpruženy ale tiež neviem či je original.motor je cz125. [Riso] 28.10.2008 |
| takže 3 ročník zrazu Manetov je za nami. kto má záujem nech mi napíše na mail, pošlem fotky
apropo mali sme aj súťažného maneta!!! [Šepleta] 15.09.2008 |
| moj kontakt: tomaslm@centrum.sk Urcite sa dohodneme [Glony] 18.08.2008 |
| Hodil by se mi z toho stojanek :) Kdyz uz je to na prodej .... [Petr] 18.08.2008 |
| je mi to luto dat to do srotu.......symbolicky.... [Glony] 17.08.2008 |
| Takový přebastlený rám koupí asi jenom blázen... [Pavel] 17.08.2008 |
| inak, je to na predaj [Glony] 17.08.2008 |
| Takyto jeden upraveny ram sa dostal aj mne do ruk. Vystuha od krku dole, odpruzeny zadok....Motor
tam bol CZ 150, nadrz CZ 98 [Glony] 17.08.2008 |
| milan tak to je škoda že foto nieje. [Šepleta] 02.07.2008 |
| Na vlastné oči som videl ďalšie dva Manety 90 s odpruženou zadnou vidlicou a chromovaními skrinkami
a zo začiatku som si myslel, že je to nejakí domáci žart, ale oba boli v pôvodnej farbe čierna a
červená.Bohužial ich kamarát obe predal,lebo si myslel ,že to nieje originál.Foto nemám [milan] 01.07.2008 |
| 2 Martin: mohol by si sem hodiť foto toho maneta s druhým sedlom? [Šepleta] 05.01.2008 |
| Zdravím, taky mám doma maneta s dalším sedlem a stupačkama pro spolujezdce. Je v
původním laku, a podle svarů na stupačkách mi to nepřipadá jako samodomo
[martin] [vecerek.vecerek@seznam.cz] 11.10.2007 |
| Videl som originá foto takto upraveného motocyklu manet u jedneho bývaleho
pretekara. Bohužiaľ mi ho nechcel požičať ale mi potvrdil, že odpruženie zadnej
vidlice vykonal svojimi vlastnými rukami nie v továrni. Okrem toho si pretekári
v tej dobe montovali do rámu manet motory, skrinky a nadrže ČZ. Na zadný blatník
alebo nádrž si dávali kapsičku v ktorej nosili náhradnú dušu, sviečky,
vercajg... Dušu eventualne nosili omotanú okolo tela pod bundou.Rám sa spevňoval
navareným L profilom po celej dlžke od krku za motor. To
je vyjadrenie človeka ktorý v tej dobe skutočne na takom podobnom stroji
jazdil. [naliM] 02.10.2007 |
| Předlohu jako takovou ti dát nemohu, protože žádnou nemám. Pro vaši informaci se
můžete podívat na www.motomagazin.cz menu Akce - Reportáže. V podstatě jde
o to dodat text a nějaké fotografie. Obsah a formát textu je zcela na vás.
Fotografie je nejlepší dodat v maximální kvalitě a množství. Já si je upravím
sám, případně mohu vybrat ty nejlépe publikovatelné. [JB] 24.09.2007 |
| 2 JB: možno by to šlo ale ešte som nerobil takúto reportáž, zišla by si dáka
predloha.Zdar [Šepleta] 24.09.2007 |
| Zdravím nadšence ze Slovenska. Problematika motocyků Manet 90 je stále obestřena
mlhou. Může za to nejen místo výroby na Slovensku, ale zejména množství inovací
v průběhu výroby. K tomu je jasné, že rozběh motocyklové výroby na Slovensku po
válce byl provázen mnoha obtížemi a k tomu konstrukce motocyklu Manet nebyla
zrovna zcela dotažena do konce. V době, kdy na Slovensku neměl nikdo zkušenosti
s motocyklovou výrobou a lidé z Čech pracovali na Slovensku spíše za trest se
nelze divit, že rozběh výroby probíhal s velikými obtížemi. Bylo by tedy
dobré, kdyby se našel někdo, kdo by se pokusil dát dohromady dostupné informace
z archivu, pamětníků atd.. Věřím, že první slovenský motocykl zajímavé koncepce
by si více pozornosti zasloužil. Pro Šlepetu: Nechcete poreferovat o srazu
Manetů třeba formou reportáže na MotoMagazínu? [JB] 24.09.2007 |
| 2 M.: zhodou náhod som pozeral na štítok na tomto manete a číslo bolo niečo
cez 46000. [Šepleta] 23.09.2007 |
| Prečítajte si, čo k Manetom napísali v MOTe, autorom bol pán Gustav Ulický a
Ing. Pavol Nekoranec, bývalí konštruktéri. "Manet postupne
konštruktéri zlepšovali. Vybavili ho preraďovaním prevodových stupňov nožnou
radiacou pákou, ktorá sa automaticky vrátila do východiskovej polohy, odpružili
zadné koleso a motocykel vybavili prídavným sedadlom pre spolujazdca. Tieto
úpravy realizovali aj na prvých vyrobených kusoch. Výroba motocykla Manet 90
skončila v roku 1951." Bolo by zaujímavé vedieť výrobné číslo toho
Maneta so zadným pérovaním. A preto som aj chcel či niekto nemá foto toho vodou
chladeného pretekového Maneta, čí náhodou nebol vybavený zadným pérovaním, Ale
vidím, že nikto z viac ako 500 registrovaných uživateľov nič. [M.] 23.09.2007 |
| to šepleta: Klidně je pošli ta velikost nebude žádný problém. Rád se
podívám o co jsem přišel Díky [Skalda] 19.09.2007 |
| 2 Skalda: áno fotky sú so zrazu, ktorý ale nebol 1.9 ale 15.9. možem ti ich
poslať ale majú asi 40 MB tak neviem či sa ti vojdu do schránky. [Šepleta] 18.09.2007 |
| Ať je to tak, nebo tak je to zajímavé, ale i divné. Je možné,že je to již z
výroby, ale jinak říkáš 20ks - bylo by dobré najít ještě alespoň jeden
takovýto stroj pokud by byl proveden stejně, jako tento pak by bylo možné skoro
na beton říci - ano, bylo to z výroby. to šepleta:Jinak ty fotky
jsou ze srazu Manet 90 v Ružomberku 1.9.07 - nemám-li pravdu? Nemáš náhodou foto
i ostatních jednotlivých strojů, třeba i na mail. Škoda, že to mám do Ružomberku
daleko!!! Díky, i za zajímavý příspěvek. [Skalda] 18.09.2007 |
| Znovu opakujem majitelom bol vývojový pracovník v Považských strojárňach, čiže
čo si povedal, to mu tam namontovali. [Šepleta] 17.09.2007 |
| Toto původní stav,tak to ani náhodou.Držák zadního blatníku je čz 150 c,a
chromovaná schránka otočená pantem nahoru tak to je opravdu původní perlička. [Radek T.] 17.09.2007 |
| ..... [Šepleta] 17.09.2007 |
| .... [Šepleta] 17.09.2007 |
| ... [Šepleta] 17.09.2007 |
| .. [Šepleta] 17.09.2007 |
| . [Šepleta] 17.09.2007 |
|
|