MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316469 příspěvků |8209 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 42 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 3.11.2024 16:48  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Ahojky pánové.Namontoval jsem dva karburátory.Výsledek fantastickej oproti jednomu.Trochu dělá problem nastavení,musí se každý zvlášť a pak to doladit najednou. Má to ale jeden háček.Dvě šoupátka a tím spojená větší zátěž na lanovod do rukojeti.Pokud to někdo někdy zkoušel.Dejte vědět.Fakt ve stovce to pěkně zabere a jde dopředu.Jo a ve dvou.    [Míra]   06.09.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Měl jsem namontované dva ze 638 a zvětšené kanály.Točilo to přez 8000,ale né na čtyřku.Výkon se o mnoho nezvýšil.Chtělo by to jinou vačku.Obtížně se seřizoval volnoběh a byl problém sehnat něco na čištění nasávaneho vzduchu.Plyn se musel přidávat pozvolna.Chyděla akcelerační pumpa.Začas jsem se vrátil k jednomu.    [URBIS]   10.09.2006
Odpověď  tak dva karburátory jsem měl na jawě 500 takový žlutý ve čtyřkovym rámu s litejma kolama možná že milan ohc o tom něco ví údajně to má být prototyp ale nevím a stěma 28kama se to nechutně vytáčelo že dvojka jela skoro 100 ale jak milan říká špatný přechody pak sem tam namˇodil dva 2924 jelo to stejně lepší přechod ale pak sem tam stejně dal jeden klasický jestli o tom milane neco víš tak mi prosím odepiš na c8a@seznam.cz    [honza]   10.09.2006
Odpověď  Ahoj.Tak jsem sehnal měkčí pružiny a vyměnil jsem bowden k rychlopalu za větší.Pomohlo to.Tahne lehce a šoupata se vrací.Hned jsem to musel projet.Fakt to jede.Pokud se někomu do toho chce,doporučuji.Má to zvuk a svezete se.Přikládám foto.Zkuste to vylepšit a dejte vědět.Foto nebude,má to víc než to pustí a teť to nebudu upravovat.Pokud to chce někdo vidět,pošlu mailem.    [Míra]   08.09.2006
Odpověď  Jo super připomínka a zkušenost.Já to jenom vyzkoušel jestli to vubec pojede.Už jenom tohle bylo pro mne překvapení.Lanovod jsem řešil rozdvojením po tyčovém jezdci.O pružinách jsem samo přemýšlel.Je to laborování.Vlastně jsem to vyzkoušel v úterý a ještě jsem se k dalšímu laborování nedostal.Dík všem za pomocný příspěvek.Moje jawka není šperk,je lítaná.Tak proč něco na ní nevyzkoušet.Jsme přeci kluci a chcem si hrát nejenom s ........    [Míra]   07.09.2006
Odpověď  Hodně zajímavé téma a dalo by se o něm kecat dlouho. Já jsem si tím také prošel. Můj první dvoukarburátor byl osazen DellOrto 28 SSI.Nádherné karburátory,které mě na výšce stály stravenky na celý měsíc(rok 1979).Rozdvojení ovládání bylo bubínkové ala Ducati.Jezdilo to skvěle,ale vzhledem k velkým difuzorům 28mm,sací kanály asi 25mm,to mělo špatné přechody.Další variantou,ale s velmi krátkým životem,byly Jikovy(nepamatuji si přesné označení) 28m pro tehdy novou Jawu 350/638,které jsem dostal jako vývojové vzorky v ÚVMV.Jelo to dobře,ale pak jsem se vrátil k původnímu uspořádání s jedním 2924HZ.Můj "učitel" jezdil dva 2924HZ a jelo to jako divé.Ovládání měl pomocí dvoulankového "rychlopalu".Aby snížil ovládací silu,byly v karburátorech slabší pružiny.Mimochodem,tento pán jezdil republiku "B" na Jawa 350 2xOHC-údajně bývalá mašina G.Havla. Pak jsem jezdil s motokrosovýma vačkama a pístama,ale s originál karburátorem. Zátah to mělo proti sérii jako kráva,ale chyběl tomu vrch,protože to už nestačil karburátor krmit-motokrosová varianta měla jeden karbec s difuzorem 28mm.Pokud mě tyto klukoviny v budoucnu neopustí,tak mám nachystané dva DellOrto 24 PHBL,které byly určeny pro neuskutečněnou výrobu 4-taktů ČZ,než to Taliáni zavřeli.Pokud tedy budete něco podobného zkoušet,doporučuji začat se dvěma 2924HZ.Ovládání se dá řešit různě - bubínkové ovládání(složitější na výrobu),trubkovým rozdělovačem nebo dvoulankovým rychlopalem(dá se koupit).    [Milan(OHC)]   07.09.2006
Odpověď  Tak karburátory jsou co dal regál.Měl jsem 2758.Tryska by měla být 105 ale 100 je dobrá,stejně se uplatňuje při plném otevření.Odzkoušel jsem je na dvěstěpadesátce a pracovali ve všech otáčkách a zatížení.Postup seřízení jsem zvolil jednoduchý.Samozřejmé je mít dobrej a chodící předstih.Fakt se vyplatí podle "povídání o pulitru" udělat pomucky.Každej válec jsem seřídil zvlášť.Vyndal svíčku,nechat někde jiskřit.Muže se poškodit cívka.Natočil na jeden válec a seřidil,klasika seřízení.Pak to udělal na druhém válci.Při nastartování na oba se zvednou trochu otáčky,takže oba dva postupně stahovat.Je to dost citlivý.Je to prostě hraní,ale nás to přeci baví.Jak už jsem psal je tam problem s taháním šoupátek ale to se určitě vyřeší.Jste tu přeci také,ne.S touhle upravou se změní zvuk.Je stejně agresivní jako akcelerace a tah motoru.Taká jsem četl že má někdo problem se seřízením vačky rozvodu podle diagramu.Seřizuj na střih.Nikdy mi žádná neseděla.    [Míra]   07.09.2006
Odpověď  Tak to by mě taky zajímalo, jaké karburátory. Docela zajímavé.    [Petr]   07.09.2006
Odpověď  V cyklistických obchodech se prodávají lanka a bowdeny potažené teflonem. Někde jim říkají "hlazená" lanka. To by mohlo maličko pomoct. Trochu se rozepiš jaké karburátory používáš a jak se Ti je povedlo sladit.    [JzK]   07.09.2006
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006