MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 295410 příspěvků |7001 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 77 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 14.8.2018 19:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Přestavby 500 OHC


 Pánové, nepoznáváte někdo svého půlitra? Fotky z Českých Budějovic cca 10 let staré.    [T-1000]   08.12.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  otačkomer byl z J-350-639,(prodávad to nechci,možná to ješte namontuju) ale uvažoval sem ješte o nahonu tachometru z prevodovky LADY 1500 ,nebo taky nahon tachometru z čz 150 T C ,dneska se dá ve šrotu a po burzách najít spousta dílú z kterých by to šlo jednodušej :)    [majco]   18.05.2018
Odpověď  Majco, to je opravdu krásná práce. Přesně nějak takhle si to představuji. Jaký otáčkoměr jsi použil? Klasický z Jawky? Samozřejmě mi nejde o to aby to jelo rychleji. Nedá mi nezeptat se, jestli bys to nechtěl případně prodat?:-)    [Mili]   18.05.2018
Odpověď  Hodně podobně to bylo na tom mém. Tvůrce neznámý. Asi jsem to vyhodil.    [T-1000]   17.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [majco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ,..    [majco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pred 30ceti rokama sem se na tom takhe nadrel. a nejelo to ani o kilometr rychlej :)    [majco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
Odpověď  Díky za reakce. Zajímal by mě ten vývod z levé strany vahadlovky, viděl jsem to na několika strojích. I třeba elektrický, ale vůbec nevím jak to řešit. Ty fotky vývodu z hrušky jsou zajímavé. Řekl bych že by fungovalo propojené nějakou hřídelkou s ozubeným kolem na vačce.    [Mili]   17.05.2018
Odpověď  Já měl náhon otáčkoměru přímo z vahadlovky z levé strany. V tom trojúhelníkovém krytu vlevo bylo šroubení s přímým pohonem z vačky. Ve vačce byla drážka. Ale je to čuňárna. Radši bych řešil elektronický.    [T-1000]   16.05.2018
Odpověď  Tohle jsem zdědil s motocyklem předchozí majitel byl hračička neumim si ale představit ty ozubení na hrušce podle mne tam ještě něco chybí přikladam pro inspiraci....    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2018
Odpověď  zbytečná námaha,stejne ti po sto kilometrech stech vybrací upadne ručička ...    [HIS]   16.05.2018
Odpověď  Zdravím pánové.

V této diskuzi jsem zaregistroval několik přestaveb,na kterých je instalován otáčkoměr. Nenašel by se někdo, kdo by mi byl ochotný poradit jak to udělat? Z čeho použít převod atd. Případně někdo, komu by zbyl takový vývod na otáčkoměru doma po uvedení do původního stavu a nepotřeboval by ho? Děkuji za odpověď. Míla.    [Mili]   16.05.2018
Odpověď  Fotka tohohle torpéda je z letošního OHC srazu v Německu. Musím říci, že to víc řvalo než jelo. :-) Aspoň takový mi zůstal osobní dojem...    [T-1000]   01.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  A druhá strana.    [ED250]   24.11.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavá hračka.. :o)    [ED250]   24.11.2011
Odpověď  Mne sa páči brzdový štít dvojkľúčový na Jawe Ohc Martina Vraspíra,je to super prepracovaný detail.Počul som že,sa da použiť dvojkľúčový brzdový bubon z Moto Guzi V7 sport.Má stým niekto skúsenosť?    [gabo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2011
Odpověď  Dvouklíč na půlitra?!?! Sem s ním! Vyvyžuju zlatem,nebo dílama na Libenáka.    [monty]   12.11.2011
Odpověď  Ta poslední čb fotka od EDa je můj současný stroj. Teď už zpět v originále. Nevím jak na tom byly závodní speciály, ale tyhle štíty byly upravované doma a většinou nýtovaným plechem. Nějaké mi doma ještě asi zůstali.    [T-1000]   12.11.2011
Odpověď  Nevie mi niekto poradiť kde by som si mohol zaobstarať odliatok brzdového štítu na veľké OHC-čkové bubny s chladením .    [gabo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čau pilníku. Pošli mi foto v lepším rozlišení ke mě na mejl. Díky. :o) Přidávám taky jednu stavbičku. Sraz Kuparovice rok 1981. :o)    [ED250]   02.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Pilnik]   02.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar,dávám jsem legální přestavbu šneka v 634 v 90 letech. Potkal jsem ho kousek od Seče ,kde bydlí a pozval jsem ho na sraz do Dolánek,kam také dorazil !!    [Pilník]   02.10.2011
Odpověď  To by bylo na pevnost určitě lepší, ale tam jak je jekl provařenej krz profil od hlavy řízení by ta výměna nebyla taky úplně jednoduchá. Tím nechci říct, že by to nešlo. A pan Hadrávek vyrábí i díly na rámy?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2011
Odpověď  Kvůli profilům rámu by se dalo dohodnout s panem Hadrávkem...    [T-1000]   12.01.2011
Odpověď  Nepranýřujte mě pokud se mýlím, ale nebylo z hlediska pevnosti rozumější nadradit celý jackel? Pokud se vyrábí replikové rámy, tak v tomto profilu určitě existují.    [JzK]   12.01.2011
Odpověď  To kolikrát stačí. Já to dělám, hlavně proto abych zachytil jak se dá zku... pěkná motorka. To co s ní udělal poslední majitel je fakt úlet a rámem to teprve začíná. Potažmo když je toho půlka, čtyři roky sháním chybějící věci.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2011
Odpověď  Nemám, bohužel jsem moc během renovace nefotil. Spíš jen díly před a po repasi. :-(    [T-1000]   10.01.2011
Odpověď  to T1000...máš nějaké foto jaxi rovnal ty?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2011
Odpověď  Tenhle rám byl taky vyloženě gurmánskej dezert. V jedné chvíly jsem přemýšlel o přípravku na upnutí pod lis, ale nakonec to po kousíčkách zvládlo 8 rukou a výsledek předčil původní očekávání. Doufám že jsem to dělal naposledy.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2011
Odpověď  Moje OHC jezdívalo se sajdou. Rovnání rámu byla slušná chuťovka. :-P Někde je to ještě trochu vidět. Ale povedlo se, za jízdy není nic znát.    [T-1000]   10.01.2011
Odpověď  Zkoušel, to byly hlavní mustry při skládání. Ještě jsem porovnával s původními rozměry dle druhého zapůjčeného rámu, který mám pro porovnávání. Spodní část rámu(to nefunkčí tenké účko) bylo zřejmě kdysi prasklé a špatně svařené tak je potřeba ho znovu správně a hlavně rovně uložit. Jinak krom odřízlého držáku policajta a zničených paprskových drážek pro stupačky je o.k. O zbytku motorky nemluvím :)!    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2011
Odpověď  Zkoušels nádrž a motor nebo aspoň kartery, jestli to sedí na díry?    [T-1000]   09.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...vyrovnávání    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...průběh opravy    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak rám jsem připravil. Musel jsem ho rozříznout napůl, srovnat hnutou hlavu řízení v rámu, vpasovat do rámu výstuhu "U" profilu z 3mm plechu, doplnit chybějící kousek, upnout a srovnat k sobě obě poloviny. Podél rámu bude výstuha přivařena k rámu skrz několik děr. Líp to nepůjde. Myslím že by to mělo vydržet.Snad tam protáhnu ty lanka a elektriku. Takhle to je v celku slušně srovnané. Doufám že se to svařováním moc neskroutí. To mě čeká během týdne, jak bude čas.    [kambucha]   09.01.2011
Odpověď  Aha- tak tam někde bych hledal zakopanýho psa.    [Monty]   09.01.2011
Odpověď  Ocel se musí před chromováním namořit v kyselině solné. Není-li do mořící lázně přidán inhibitor (tj. při neodborném chromování tzv. kritických dílů), dochází k vodíkovému křehnutí oceli, která potom při namáhání praská. U dekorativních dílů to nehraje roli (praskne-li rámeček reflektoru, tak se asi nikdo nezabije).    [Haba]   09.01.2011
Odpověď  Při chromování se díly nějak výrazně ohřejí? To slyším prvně. A že to nezkroutí plechový věci?


V Benešově v galvanovně jsem běžně viděl chromovaný rámy na plochodrážní Jawy z Divišova - pokud by to mělo vliv na pevnost, jistě to dělat nikdo nebude.    [Monty]   08.01.2011
Odpověď  Ten druhý rám vypadá že je chromovaný ? Vyděl jsem rám z ČZ 250/980 chromovaný po jednom závodě vypadalo že rám nebyl vůbec svařen, totálně rozlámaný, hold jak se rám ohřál při chromování, určitě nedoporučuji.    [čz]   08.01.2011
Odpověď  Jasně. nebo COčkem.    [ED250]   07.01.2011
Odpověď  ...tím obloukově jsi myslel tedy elektrodou.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2011
Odpověď  To vypadá na šikové ruce! To snad na pullitrovi potřeba nebude, honit po trati s kroskama ho nebudu :). Ale pájené rámy mosazí už jsem taky zahlídl, myslím i jako repliky, určitě to svoje opodstatnění má.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak jako zajímavost přidávám fotku repliky motokrosového rámu pořízeného na MS veteránů Stříbro. Je pájen na tvrdo mosazí. Údajně pro zachování pružnosti spojů..    [ED250]   07.01.2011
Odpověď  Co myslíš s tou výstuhou dovnitř, má to smysl?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2011
Odpověď  Zavařil bych to klasicky - obloukově. Dělal jsem to také tak.    [ED250]   07.01.2011
Odpověď  Které mouchy jsi podcenil? S tím svařováním třeba ještě někdo přihodí názor. O autogenu jsem neuvažoval...má někdo zkušenosti? Jinak s tim rozebíráním si snažím taky vystačit sám, abych věděl co jak funguje a jak s tím pak zpět, ale nejsem motorář tak se nechci za každou cenu pouštět do všeho. Třeba klempířinu ani nezkouším, myslím že bych nadělal víc škody jak užitku :)    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2011
Odpověď  Já jsem si na motorce dělal ty rozebírací a skládací práce. Na klempířinu a motor mám kamarády. Ti mně hodně naučili. Při renovaci jsem občas spěchal a pak předělával. :-) A ještě tam mám nějaké mouchy, které teď v zimě ladím. Vím, že můj klempíř elektriku nerad právě kvůli té tvrdosti. Autogenové sváry jsou pružnější. A ten rám dost pracuje. Ale to by ti tady určitě mnohem lépe řekli jiní než já. ED 250 má určitě dost informací a zkušeností se svařováním. ;-)    [T-1000]   05.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...a takhle to dopadá dyž se marodí a svědí ruce :), motor jsem si do kuchyně ještě netrouf přinést.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2011
Odpověď  To nebude na škodu, dám si bacha. Co tě na tom vyškolilo? Jo a ještě rozmejšlím čím to zavařím, buď TIGem nebo elektrodou, která bude možná pevnější..?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2011
Odpověď  Na fest ne, ale nějaký plac tam je třeba, aby to šlo protáhnout. Udělej si zkoušku nanečisto. Já jsem některé věci při kompletaci podcenil a pak se vcelku zapotil. :-P    [T-1000]   05.01.2011
Odpověď  A jsou tam ty kabely s lankama tak na fest že by tam pak tou výstuhou neprošly? Tu výstuhu bych udělal přibližně z 2mm plechu.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2011
Odpověď  Nezapomeň na to, že tam vedou lanka a kabely...    [T-1000]   04.01.2011
Odpověď  Zatim to mám jen srovnaný a upnutý na stolici a tu výstuhu fakt zvažuju. Uvažoval jsem, že bych ohnul "U" profil na vnitřní roměr, vložil ho tam a krz pár podélnejch děr bych to provařil k rámu. Takovej je můj záměr. Eště nevim.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2011
Odpověď  Perfektná prestavba/stavba. Motor jawa 500 ohc, rám jawa 634. Krása: http://motoride.sk/?ID=34 28    [vladik]   04.01.2011
Odpověď  Vložil si něco dovnitř jako výztuhu?    [T-1000]   02.01.2011
Odpověď  No už je z poloviny opravený, musel jsem ten rám říznout napůl, srovnat, vlepit vyřízlé částě (které původní majitel bohudík schoval) a kdyby mě neschvátil nějakej vánoční moribundus tak to bylo i zavařený.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2011
Odpověď  Jooo, tak to si chrochtneš než se to dopasuje. Hodně zdaru!    [T-1000]   31.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak z tohohle půllitra se taky někdo snažil udělat čopra a je pěkná fuška to dát dokupy aby to nějak vypadalose na tom jeden nezabil.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2010
Odpověď  Hned mi to bylo divné, ale tohle je něco jiného..Škoda, že neumím přenést vystřižený obrázek, mám některé skvosty/J500/ doma dělané nalepené v sešitě z doby mé touhy po 4taktní motorce..    [kriz]   14.12.2010
Odpověď  Pokud myslíš tu černou co je tady úplně nahoře tak o té se doopravdy nemluví, stačí rozkliknout celou diskuzi a podívat se o týden zpátky...    [Meela]   13.12.2010
Odpověď  No, nevím, jestli se tady mluví o tomto stroji na snímku..Ale i když mám velkou úctu k stavbám za komunismu, neboť ani jiné řešení nebylo tohle je u mne neucelená paskunda, rám s motorem z půllitra, nádrž NSU Osl a výsledek i na tehdejší dobu bídný...Trochu upřímnosti neuškodí, než tohle, tak radši originál...Nevím, kdo to dělal, ale bez urážky, moc se to nepovedlo..    [kriz]   13.12.2010
Odpověď  Ahoj pánové, moc díky za upřímné pozvání. Už jsem zvažoval letos jestli nepřijedu se šnekem, ale pak mne zradilo dynamo, takže jsem byl rád, že jsem odjezdil veteránské srazy „okolo komína“. Zvažuji to i dál, ale teď upřímně nevím pro kterou z motorek se rozhodnout. Nejradši bych aby jely obě, ovšem mám k nim zase tak otcovský vztah, že je nikomu moc nesvěřuji, zvlášť na delší cestu. Příhoda s dynamem mi taky trochu sebrala vítr z plachet. No uvidíme, ještě se rozmyslím, je to k vám z Chomutova nějakých 200 km, tak by to „dědci“ mohli zvládnout. Díky…    [Pavel OHC]   10.12.2010
Odpověď  Přesně tak. Je to takové "rodinné" setkání stejně zapálených človíčků. Atmosféra úžasná. Určitě by jsi mohl s rodinou dorazit. :o)
http://ed250.rajce.idnes. cz/Druhy_sraz_Jawa_500OHC _v_Ceskem_raji_-_2010/    [ED250]   09.12.2010
Odpověď  Nazdar Pavle,
Vím, že jsi psal jak Tě již srazy neberou, myslím, že by jsi přeci jenom mohl udělat výjimku a v květnu přijet na sraz JAWA 500 OHC do Rovenska, už jsme docela parta lidí, kteří si mají co říci a je tam i sranda. Samozřejmě, že Tvoje přestavba by byla určitě v zájmu více nadšenců i odborníků.
Jindřich    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2010
Odpověď  O STK se nebudu veřejně vyjadřovat, všichni víme jak to v našem státě chodí u trochu větších přestaveb a tuningů. S ohlasem na motorku je to v dnešní době tak, (a to nechci machrovat ) že spousta lidí jí bere za japonce a nevěnuje jí pozornost. Když už si někdo všimne názvu Jawa a nezná OHC, diví se buď co Jawa vyráběla, nebo že já blbec jsem dal japonci jméno Jawa. Kolikrát jsem z toho byl hotovej, zvlášť u benzínek. Většinou mě tak potěší starý zasvěcenci - soukmenovci, kteří ví která bije, a dědulové co zavzpomínají jak na originálu naháněli baby, a furt to obchází, co že jsem to s tím udělal. Jinak opravdu všem děkuju za chválu, moc vás z komentářů neznám, snad jenom pana Jwm, jehož hodnocení si zvlášť vážím, protože mi tady několikrát s velkým přehledem radil když jsem renovoval šneka, a je to „starý“ znalec OHC a praktik. To ale neznamená, že vy ostatní třeba nejste. Díky…    [Pavel OHC]   09.12.2010
Odpověď  Pěkný. Zlatý ručičky. Na STK se asi museli divit. Určitě tam ale jezdíš s druhou motorkou.. :o) Líbí se mi, že jsi ponechal stroji pořád název JAWA.. Lidé co nejsou od "fochu" se asi divili, co ta naše fabrika po revoluci začala varábět za krásné stroje.. :o)    [ED250]   09.12.2010
Odpověď  Motor samotný nedoznal zásadnějších úprav. Největší úpravou (kromě GO kliky, válců, rozvodů a převodovky) bylo nanýtování spojkového koše z J 638. S tím souvisela výroba nového plechového levého víka. Pravé víko motoru je vzhledově sladěno s levým a je z laminátu. Dále jsem vyráběl celé nové vypínání spojky, z dílů J 638. Místo dynama je použit alternátor z J 638. Je na místě dynama a je namontován na hliníkovou frézovanou meziskříň s převodem 1:1, aby se za válce vešel. Zapalování je mechanika s odstředivým regulátorem J 500, klasická kladívka z J 638, jeho ALU korpus je bez úprav z J500. Na vačce je namontováno jen optické snímání pro otáčkoměr, ale jsou tam připravena i čidla na elektronické zapalování. To už jsem tehdá kvůli rodině nějak nedořešil… Motor měl původně 2 karburátory z J 638, ale později se mi nelíbila spotřeba, tak zůstalo u jednoho. Jinak na tu dobu a oproti jiným OHC docela slušný výkon a proti J 350 (kterou jsem do té doby jezdil) samozřejmě krouťák od spoda, ale to se nadá srovnávat. Tlumič výfuku je přímoprůchozí absorpční, celý vlastnoručně vyrobený z duralového plechu. I ten měl zřejmě trochu vliv na výkon. 2 do 1 na volno – má to zvuk prý jako okruhová Ducati. Ono co si budeme povídat, s kapotáží a dalšími díly zase vzrostla proti originálu hmotnost, takže zas takové letadlo to není. Jízdní vlastnosti ale lepší než u Jaw 350, motorka je prodloužena v rámu o 40mm (kvůli vestavbě většího motoru) a dělal jsem i novou tužší kyvku z plechů QSTE 690, o 80 mm delší než původní, takže zatáčky s převahou, bez vlnění. Je to i dík nižšímu těžišti, motor je nízko a na předku je 16“ a vzadu 18“ kolo. Navíc motor vlivem úpravy délky zatěžuje víc přední kolo. Brzdy a přední vidlice klasika J 639, obojí stíhalo. Tak to je asi tak všechno.    [Pavel OHC]   09.12.2010
Odpověď  Pavle a co motor? Taky se upravoval? Ponechal si originál dynamo? Nebo jak bylo oblíbené externí alternátor a přerušovače na vačkovce? Jak to jezdilo?    [ED250]   09.12.2010
Odpověď  Při pohledu na tuto stavku musím také uznale pokývat hlavou. Přesně vím, co taková stavba obnášela a jaké byly pohnutky se k ní rozhodnout. Je zajímavé, že mnoho z porevolučních stavitelů skončilo u veteránů. Zřejmě to souvisí s tím, že člověk dostatečně vybil své vášně a poznal, že ta cesta nikam nevede.
Dnešním mladým lidem se to opravdu těžko vysvětluje. Když to vemu dle sebe, tak z pohledu běžného motorkáře nebyl rozdíl mezi rokem
1988 a třeba rokem 1995. Japonské motocykly byly běžnému mladému člověku i nadále finančně nedostupné. A jejich dovoz, ač zásadní bariéry padly, byl i přesto problematický. Tehdy musel být člověk opravdový nadšenec, aby si velkou motorku zakoupil. Dnes je doba úplně jinde.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.12.2010
Odpověď  Jen mně tak trochu napadá, proč něco, co dokážou šikovné ruce a chytrá hlava v garáži do dneška nezvládne celá fabrika u Sázavy... :-(    [T-1000]   08.12.2010
Odpověď  Pavle jako fakt klobouk hluboko dolu a s predklonem. Tohle muselo byt svym zpusobem nejkrasnejsi peklo na zemi. Jak rikam kdybys to nekdy chtel prodat, mam fakt zajem a bych ji projizdel snad radeji nez japonce co byl za vzor :)    [CIJOML]   08.12.2010
Odpověď  V roce 89 mi bylo deset, ale i tak se dokážu vžít do situace doby, kdy motorkáři čerpali inspirace ze západních motocyklových časopisů, které měly oslí rohy z neustálého půjčování.. Nemohu říci jedinné křivé slovo. Já v těch letech zkrosil a upravil krásného pařeza 550 a vůbec mi to nevadilo.. :o) Pro pěkné dokreslení té doby doporučuji tento článek http://www.motorkari.cz/c lanky/clanky-prestavby/ja wa-500-ohc-tak-trochu-jin ak-15434.html + diskuzi pod ním.. Pavle před umem smekám klobouk. Já se teď pomalu chystám na renovaci side a už teď mám z toho laminování a broušení husí kůži..    [ED250]   08.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je negativ – kopyto se potřelo separátorem a na něj se napatlalo vše co dům dal. Já jsem takhle zužitkoval asi 10kg 100 letého čirého Eprosinu co měl otec nasysleno, míchaného s plavenou křídou. Do toho na zpevnění dřevěná raménka na šaty a napatlat sádrou. Pak sejmutí a už jen vlastní laminace (pravá tkanina a Polyester,- tuším Chs 104 - děsnej sajrajt), ořezání (kdy jsem cítil každé skleněné vlákno snad všude na těle), kitování drobných bublin a výroba držáků. Brnkačka, pohoda ….    [Pavel OHC]   08.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě 2, na téhle je pozitiv – kopyto z polystyrénu, sádry s vrstvičkou Epoxy 1200 a základní barvy. Staří laminátníci a znalci ví o čem mluvím…..    [Pavel OHC]   08.12.2010
Odpověď  Přiznávám,že jsem neviděl po designové stránce hezčí stavbu OHC,jen si představuji tu práci s laminátem a dělá se mi špatně,klobouk dolů Pavle.    [jwm]   08.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Současná od boku.    [Pavel OHC]   08.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík za chválu hoši, dost jsem přemýšlel jestli to sem vůbec dám, ale když jsem uviděl příspěvky na toto téma tak jsem neodolal. Jezdit se „Žluťasem“ v dnešní době klasické srazy už mne přestalo bavit, dnešní mladá generace vůbec nechápe proč jsem začal po roce 1989 motorku stavět, když už jsem si mohl dovést japonce. A nebaví mne stále dokola vysvětlovat jaká to byla doba. Na veteránské srazy také nemůžu, to by mne zas hnali ti ortodoxní (co toho sami většinou moc neumí). A vlastně i já jsem se po roce 95 přerodil na veteránistu, víc mne baví jezdit svou druhou J 500 – šneka v originále. Občas Žluťase provětrám jen tak na vlastní pěst, ale tu potěchu z jízdy už takovou nemám. Fakt je, že motorka je teď spíš „živoucím důkazem doby“, a prodat ji nechci. Asi bych na tom musel být hodně špatně abych ji prodal a vůbec nevím za kolik, protože za ní stále vidím ty hodiny práce, kterou dneska skoro nikdo neocení. No nic, dávám ještě 2 fotky abych stavbu doložil…    [Pavel OHC]   08.12.2010
Odpověď  Cool as Ice :)    [Ladic]   07.12.2010
Odpověď  Jak já ty potvory kapotovaný nemám rád, tak musím ocenit to provedení. Jak je psáno v tématu dole, i když je to stavba, přestavba či skládačka, pokud je to děláno hezky a poctivě a člověk z toho má radost, tak to rád ocením. Šikovné ručičky. :-)    [T-1000]   07.12.2010
Odpověď  Pavle tak to teda klobouk dolu. Tenhle motocykl vlastnim v originale a fakt sem nebyl na prvni pohled schopny rict ze je to domodelka. Nechces ji pustit do sveta? Vedle moji Suzi by se vyjimala :)    [CIJOML]   07.12.2010
Odpověď  Je to úlet,kdybych neviděl kryt královny,nevěřil bych že to je stavba,Pěkná práce a asi i časově náročná.    [Stenly]   07.12.2010
Odpověď  Je to celé samodělka. Většina dílů z 634 až 639, kapotáže ještě laminát. Vše dle vzoru motorek začátku 90 let. Hodně Suzuki GSXR, která se mi stále líbí a na kterou jsem tehdy neměl. Z OHC je použit jen motor. Třeba i olejovku jsem vyráběl abych "nekurvil" originál.    [Pavel OHC]   07.12.2010
Odpověď  To Pavel OHC:To jsi "vrazil" motor z ohácéčka do japonce,nebo jsi to celé dělal?!    [Jára]   07.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hřích mého mládí, teď už jezdím originál. Ještě ho mám schovaný.    [Pavel OHC]   07.12.2010
Odpověď  Nádhera, uplně mě popadla nostalgie....    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2010
Odpověď  Pěkný článek o jedné dobové přestavbě naleznete zde: http://www.motoroute.cz/clanek/189-jawa-500-ohc-tak-trochu-jinak.aspx    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2010
Odpověď  Přesně tak.. :o)    [ED250]   15.09.2010
Odpověď  Výborné fotky. Úplně z nich sálá duch té doby.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je hezká fotka.. :o)    [ED250]   14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další povedená přestavba    [ED250]   14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  tahle taky..    [ED250]   14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavá práce.    [ED250]   14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další pěkné dobové obrázky co mají váhu.. :o)    [ED250]   14.09.2010
Odpověď  takze drhnout podlahu je normalne?
kedysi resp 60 siate roky neboli take pekne cesty ako dnes
a ohcecka drhli podlahu? muselo to byt asi aj z cestnymi lisajmi :)    [janko]   16.01.2010
Odpověď  Taky dávám přednost "kochacím" jízdám. Ale když v člověku chytnou saze, tak si rád probrousím pár zatáček. Pravdou je, že zběsilost jízdy je úměrná stavu motorky, čím větší pelech, tím větší brus... :o) Když je něco po laku a chromu, tak mi vadne ruka na plynu.    [T-1000]   15.01.2010
Odpověď  Přesně vím o čem mluvíte.Třeba na Ohvéčku mám taky obroušené stupačky a když si pak v klidu zkusím motorku položit tak aby se dotkla stupačka země a vidím ten náklon tak si řeknu,jaký jsem debil,protože se mi hned promítne ta práce s nádrží a výfukem,protože ty to schytají vždycky první.Ale když chytnou saze,co naděláte :-))    [jwm]   15.01.2010
Odpověď  Někdo se rád sveze na svém motocyklu na hraně svých možností pro radost, někdo se rád jen kochá krajinou, vyznávám oba způsoby jízdy, dle momentálního rozpoložení, mám radost jak to klopím a občas také slyším drhnutí o podlahu.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2010
Odpověď  Mě nešlo o umět/neumět, škoda veterána drhnout laufama o vozovku    [Haba]   14.01.2010
Odpověď  Když to umiš, není potřeba moc ubírat.    [Luďa]   13.01.2010
Odpověď  No nevím, takhle klopit veteránský motocykl. Já raději trochu ubírám plyn.    [Haba]   13.01.2010
Odpověď  Hoši, nevím, zda jste viděli Martina na jeho Půllitru v akci, ale při úplném náklonu není mezi výfuky a silnicí místo ani pro mouchu. Berte taky v potaz odklon výfuků od osy motorky. Jinak sledovat Martina v plném nasazení je opravdu zážitek. PS vymenil si gumy za závodní a je to jeste zajímavější.    [Mocca]   12.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice to není půllitr, ale Jawa taky. Foceno na GP Brno někdy v roce 90. Majitel si taky pěkně vyhrál...    [ED250]   18.12.2009
Odpověď  Martinův půllitr jsem myslím loni okukoval ve Šternberku. Je to opravdu prvotřídní stroj. Akorát si vzpomínám, že mi nešlo do hlavy proč má takové zvláštní karburátory a výfuky :-) řekl jsem si tehdy že to je asi nějaká dobová (pokroková) úprava.    [Radek]   16.12.2009
Odpověď  Zdravím všechny. Ten Martinův motocykl je opravdu moc pěkný a "kriz" má přesně tu samou připomínku,kterou jsem měl i já. Ty výfuky narušují jinak velmi vyváženou a propracovanou úpravu. Martinovi jsem napsal, že mně to připomíná trakař, ale jinak opravdu "klobouk dolů".    [Milan(OHC)]   16.12.2009
Odpověď  Milane - děkuji,to je ta správná informace - jestli má brzdu udělanou stejně dobře jako zbytek motorky,tak to bude dokonalost sama.

Zkontaktuju ho a poptám se po informacích - s vařením půlitrových středů mám blbý zkušenosti,štíty asi budou stejný materiál - bubny mně po zavaření popraskaly ještě před vypletením kola.    [Monty]   16.12.2009
Odpověď  Ahoj Milane,ten šťít vypadal stejně akorát neměl tu příčku na vstupu chlazení.Vypadá ale impozantně.    [jwm]   16.12.2009
Odpověď  Tak tenhle půllitr je moc krásný,akorát si myslím,že zvedlé výfuky k jeho majestátu nejsou to pravé...Ale je to ůhel pohledu....    [kriz]   16.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten dvouklíč a moc pěkný tu již byl. Má ho Martin Vraspír a doufám, že se na mě nebude zlobit, když sem dám ještě jednou fotku jeho motocyklu.    [Milan(OHC)]   16.12.2009
Odpověď  Tomu věřím... :o)    [ED250]   16.12.2009
Odpověď  No Ede když jsem viděl kvalitu toho odlitku za 1600kč ,tak zcela jistě bych volil cestu navařením.    [jwm]   16.12.2009
Odpověď  Tak toho jsem si tam nevšiml.. Navařit tam domky a pak obrobit by asi nebyl problém.    [ED250]   16.12.2009
Odpověď  Monty,teď v Chotusicích někdo prodával odlitek brzdového štítu na velký OHcéčkový buben s nálitky na dvouklíč a s chlazením za 1600kč.Kolega ho kupoval.Michal to navařoval.    [jwm]   16.12.2009
Odpověď  JWM - ten štít mně enormně zajímá - byl to odlitek ,nebo jen navařený? Na svýho bastarda v 638 rámu bych to rád narouboval.    [Monty]   15.12.2009
Odpověď  Ano Ede,za zády bylo Aero Vodochody a tam se daly dělat věci a Michal je původním povoláním nástrojař-frézař.Jednou jsem měl můj motor z půlitra na Go v práci a pak jsme ho v padákové tašce pronášeli přes vrátnici.    [jwm]   15.12.2009
Odpověď  Ten slušivý dvouklíč si taky inplantoval do originálního štítu?    [ED250]   15.12.2009
Odpověď  Ahoj! Paráda. Vše dotaženo do konce. Pečlivá řemeslná práce. Díky za obrázky. PS:ještě, že se tenkrát nedělala STK... :o)    [ED250]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A to je poslední model s pérováním s Blaníka a frézovanými paprsky kol.    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další.    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohoto šneka má stále.    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Předchozí foto je z kuchyně z garsoniéry,kde se dělalo kopyto a pak lamináty.Bydlel jsem hned vedle a chodil jsem slintat.Půlitr s paprskovými koly byl nějakého hajného ze slovenska.    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další.    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozná se jezdec na dolní foto?    [jwm]   15.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem konečně od Michala Ponci stáhnul fotky.Na poslední barevné foto jsou zmiňovaná paprsková ocelová kola dle Hondy a jako zajímavost,Michal použil jako centrální tlumič pérování tlumící jednotku z Kluzáku Blaník.Rám je pořád stejný,z Nortona S2.    [jwm]   15.12.2009
Odpověď  Já doufám, že z většiny z nich jsou ctihodné krasavice po repasi nebo na ní aspoň čekají.    [T-1000]   10.12.2009
Odpověď  Zvláštní... Opravdu v té záplavě relativně dnes dostupných šoprů z dovozu nejsou na srazech vidět. Dle mě je skoupili srdcaři a šetří na repliky plechařiny.. Nebo kolují v ND.    [ED250]   09.12.2009
Odpověď  Jo jo, bývalé vojenské letiště u ČB. Moc by mně zajímalo v jakém stavu jsou ty krásky dneska.    [T-1000]   09.12.2009
Odpověď  Pěkné. Koukám foceno na letišti. Se divím, že tam ty olejničky pustili.. :o)    [ED250]   09.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kamarádův stroj z druhé strany. Rám měl kyvku. Dneska už je po repasi, tak jak je nejhezčí.    [T-1000]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kamarádův stroj.    [T-1000]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě.    [T-1000]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě.    [T-1000]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další...    [T-1000]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [T-1000]   08.12.2009
 Přidat odpověď   (137) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006