MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307274 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 149 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 22.10.2020 14:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Replika rámu....


 Co tomu chlapi říkáte?    [luda]   18.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Pokud bude dojíždět do práce cca 20 km denně, tak má za rok kol. 5000 km. Proč ne? Ale to je pro mechaniky, kteří jí mají v malíku a není jim líto jí brousit denně. Kolik jich je? A kolik je těch p...mců, co jí vozí na akce na přívěsu a když se jim jí podaří nastartovat, tak je to sláva...:)    [J]   01.09.2020
Odpověď  Přesně, vše je o lidech. :-)    [ED250]   01.09.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Jen k těm jízdám.Dá se na tom jezdit i do práce i na GG :)    [Stopl] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
Odpověď  stihi: motoveterandily říká, že je vyroben v CZ :)    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2020
Odpověď  Já vyjedu 3x za rok koem komína a mám vůči ní černé svědomí.Jinak letos cca 5000km na F6C převážně s paničkou.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2020
Odpověď  Anebo v patek jedeme z Velkeho Meziřiči na 11 sraz do Ružomberku najez cca 900 km    [josef pacal]   30.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  OHC jezdí, stačí koukat. Minulou sobotu na Grossglockneru...    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2020
Odpověď  Všichni ani ne, ale znám ty co na nich za roky nevyjeli i ty co maj doma motor a čekají až se bude za něj platit zlatem.    [Kadel]   29.08.2020
Odpověď  "Všichni" chtějí J 500 OHC a přitom ji člověk mimo nějaký sraz nebo na kšeft ukázat na burze po renovaci neuvidí.. Kde všechny jsou, když už vznikají repliky na běžícím páse? V garáži ..co kdyby se jí něco stalo, člověk ji musí hlídat nebo se bát, že na ní něco lehne..Díly na ní ještě jsou, ale dotyční si je schovávají až na důchod , popřípadě nechtějí litovat, kdyby je prodali jak jejich ceny neustále rostou..Bohudík klesá i koruna, takže litr je dnes jako kdysi stovka..Docela bych si užíval , kdybych zaslechl OHC v plné palbě, jak si prozpěvuje svou čtyřtaktní píseň..Bohužel jezdí jen prdlavky -smradlavé roury..    [kříž]   29.08.2020
Odpověď  alexgg: od prednej vidlice z motorenu ruky preč!!! A sa mi zdá,že rovnakú vidlicu ponúkajú aj predajcovia v ČR...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Odpověď  V katalogu je to správně, ten otvor na držáku zadního kluzáku je k upevnění zadní stupačky. Na sajdu je ten větší otvor na fotce vpravo.    [fikuscz]   17.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě fotka ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Chtěl bych se zeptat k tomu rámu ... na pravé straně na spodní trubce u zadního péra je velký závit, který podle katalogu náhradních dílů k typu 01 je určen pro šroub pravé tandemové stupačky (má číslo 10). To je ale asi chyba, ne? Není to pro upevnění sajdy?? A protože mám zřejmě taky replikovej rám a přečetl jsem si tady tu diskuzi o kvalitě, rád bych se zeptal: praskl už někomu??? Já teď po každém návratu z projížďky prohlížím s baterkou všechny svary i povrchy ... a doma mají obavy o mé duševní zdraví :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2020
Odpověď  Mělo by to být jak píše Monty.To by Jawu nesmêlì ovládnout rudé sily a jejich potomci.Spíše to vidím na konec značky Jawa:(((    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2020
Odpověď  Berte si příklad z Angličanů- na Nortona MANX se koupí novej motor, rám, kola, převodovka, vidlice a plechů nepočítaně.Ale stojí to balík, motor myslím 15 000 liber.
Na ES2 nikdo motor nedělá, protože je to nezajímavá tuctovka, pro Anglány na úrovni Kejvačky    [Monty]   15.08.2020
Odpověď  za 20 let, člověk neví co bude zítra, za rok, právě že už se to neoplatí, zájem bude třeba slabší a to budou stačit ty co jsou na trhu v nízkém počtu a pořád to bude alespoň velmi atraktivní zboží a možná i dále nedostupné. Kolik lidí by bylo schopno dát za ni 300tisíc zase jen pár (je to spousta peněz pro smrtelníky a troufnu si říct že i ta blbá kývačka je dnes drahá pro ty co by ji opravdu chtěli), výroba rámu nic neřeší. Pro běžné lidi by to bylo pořád drahé, pokud by ten rám nestál dostupně 10tisíc třeba. Takto uvažujte. Jinak jde všechno v rámci možností. To OHC se nekupuje jako nové fábie :) a ani by to tak nikdy nebylo. Je to věc v uvozovkách k ničemu, má ale svoje obrovské ALE co ji dělá vyjímečnou. A na víc na půl kilu zlata se nesvezete, na tomto půltonu jo.    [eMeR]   15.08.2020
Odpověď  proč myslíte, že replika rámu na OHC stojí za prd?
Protože je MIZERNĚ a LEVNĚ udělaná, místo výlisků jsou všechny plechový díly nahrazený odlitkama , a profily udělaný úpravou kulaté trubky na hranatou.Svařuje to asi nějakej STRYKO v JRD, protože rozměry běžně o 10 mm nesedí s originálem,atd,atd.........
Navíc to nemá ŽÁDNOU homologaci,kterou by rám z JAWY mít musel. A režije firmy JAWA je 1000%- takže když je výrobek stojí 5 000,- v nákladech, prodávají ho za 50 000,- + dph.
Jen pro ilustraci - když jsem od JAWY chtěl vyrobit 1000 kusů řídítek na Kývačku, tak mně nabídli cenu 900,- + dph. Ale BEZ CHROMU. Pan Palušný prodává velmi pěkný řídítka na Kývačku asi za 1000,- nachromovaný, a s dokladem.    [Monty]   15.08.2020
Odpověď  Mělo by se počitat kolik se toho prodá za cca dalších 20let..Rámů by byly stovky kusů.100ks po 80000kč je 8mil kč a ta se všechny přípravky hravě zaplatí.kKdyž se to vyplati Slovákovi,Turkovi dělat věci na jawu mëla by se serie rámů vyplatit i Jawě:))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2020
Odpověď  Ceny vždy vzroste, pokud nebude dobrá replika, nebo vždy řeknou, že všechny repliky jsou špatné. Potřebujeme pravdivé informace. Například jako přední vidlice z motoren, pokud je to špatné, řekněte proč.    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2020
Odpověď  Taky pořád berte že je to pro 90% lidi nedostupné a ta nová by stála možná víc než ty současné co se objevují, když začnete rámem za 100 z jawy, kde je zbytek, tyjo nakonec by stála meloun i od té jawy a aby stačil.    [cz]   15.08.2020
Odpověď  takto by se mohla dělat jakákoliv motorka kterých je málo (dnes stojí miliony) a neděje se, zatím to není ani akutní nějaké se vždy objeví, ano nejsou v řádech desítek, ale asi to tak stačí, par jednotek kusů.    [Michal]   15.08.2020
Odpověď  V současnosti je velké množství výrobků odlévaných ze slitin hliník, hořčík (elektron) pro všechna odvětví průmyslu. Taktéž je velké množství firem, co se tímto zabývají. Leje se jak do písku, tak do kovových forem. Doba postoupila tak, že se vše nemusí již dělat ručně (i když se stále dělá), existují běžně 3D tisky "pískových forem", které se právě perfektně hodí i pro kusovou, prototypovou výrobu. Kontrola kvality, povrchová úprava, obrobení je úplně na jiné úrovni než v padesátých letech Jawy. My, dříve narození, pamatujeme dřevěné bedýnky s pískem, ve strojírenství soustruh SU 50. Doba v moderních firmách ale velmi pokročila. Viděl jsem nedávno nově odlité a obrobené díly nějakého starého leteckého motoru. Obrobení a povrchy o jakých si před lety mohli nechat jenom zdát.

Otázka finanční je věcí druhou.
Ale pokud někdo dá za starý, pokroucený rám Jawy takový balík, tak cena nových bloků by nebyla vysoká. Nesměly by se ovšem vyrábět někde v Turecku.    [vintera]   15.08.2020
Odpověď  350 za 100 000 je celá z Číny, jen nápis na tom JAWA. A sypou je tam na pásu jak rohlíky. Kolik rámů na OHC by asi tak JAWA prodala? A do ceny tach pár kusů by se musela rozpočítat cena všech přípravků,včetně specielního profilu hranatýho, to není obyčejnej JEKL.

Rám na OHC z Týnce by podle mně stál 80 000,- (+21% DPH) = zhruba 100 000.-

A uplně stejně by to bylo s motorem, jen vyrobit blok by přišlo na balík, protože musíte udělat komplet MODELOVÝ ZAŘÍZENÍ, to není vzít blok, otisknout do písku a odlít. A ne z hliníku,ale z ELEKTRONU. Kolik je v Evropě sléváren, kde umí odlít elektron do pískové formy?    [Monty]   15.08.2020
Odpověď  Ten zjem o ty OHC je neskutečný. A o té kvalitě 350 za 110 tisíc nechci ani vědět. To je z blata ne.    [PM]   15.08.2020
Odpověď  Jo pohádky to jsou.Koupit rám od jawy na 500ohc jako náhradní díl by nebylo špatný.Celé nové moto 350ohc se prodává za cca 110000kč.A nekomletní jednoduchý nekompletní rám na 500ohc se prodal za 105600kč.Cca 10 lidí nabízelo přes 50000kč.Takže zájem by byl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2020
Odpověď  Víte jaká je dnešní doba, už to bude vždycky na materiálu ošizené, jak všechno dnes. Tak taková by byla kvalita i od dnešní jawy, ale řešíme tu pohádky :)    [Matha]   14.08.2020
Odpověď  No a kdyby ten rám dnes dodávala jawa pohlidala si kvalitu bude to originál nebo replika?:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2020
Odpověď  Originál bude ale pořád originál, tím se nic nezmění..    [Matha]   14.08.2020
Odpověď  Začalo to nádrží a brzdovou pákou.Potom chyběly rámy,zapalování a předni maska.U všeho se našli vyrobci,pokud bude poptávka pokračovat v tĕchto cenách
Bude se 500ohc dělat v replice komplet stroj při motorce za 500000kč se to výrobcům vyplatí.Vývoj zaplatila jawa a kdyby uchovali výrobní nástroje mohla třeba rámy za 50000kč dělat jawa a ne Slováci:))Světové firmy to tak dělají.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2020
Odpověď  Je to možné, ale takto to nefunguje zatím a myslím, že už ani nikdy nebude, není to masová záležitost, tím že stojí takový randál se ještě dlouho nic nezmění. Ta doba kdy s tím někdo měl přijít je už pryč. Ty kartery, rám, motor, blatník, maska vše se sem tam objeví a tluče se to pořád z toho co je kde k mání a rozpočet +- se taky nějak neřeší, prostě kdo chce si ji koupí a udělá z toho co je k dispozici na trhu a díly spíš v rozumné míře a zájmu chybí jak by byly mnohonásobně navíc. Ale vše je to tak akorát, prostě si počkat na díl a on bude i originál, ale bude něco stát a co rok uteče o to pak víc.    [Matha]   14.08.2020
Odpověď  I ty kartery se daji odlit.Když je podle čeho udělat otisk,tak zbytek slévárna zvládne.Kde je poptávka objevi se i nabídka.Ten kdo to umí nebude o tom mluvit.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2020
Odpověď  Copak, další postižený závistí , hlavní to genetickou"výhodou" české kotliny? Popřej všem úspěch, vrátí se ti to zpět..    [kříž]   14.08.2020
Odpověď  Koukám drahý J že jsi chytrý jak rádio a vnucuješ zde své názory jako jediné správné.Hele platí jednoznačně tohle. Ať si každý za své peníze kupuje co chce, je to jen jeho věc a tvoje zbytečná starost a ty si ze svými hloupými bláboly trhni nohou.    [info]   14.08.2020
Odpověď  Proč to řešíte? Někdo holky, jiný vdolky. Jinak je to podprahově pořád jen o penězích, čehůni řeší,proč si ji nekoupili, když se prodávali za hubíčku, nikdo to rwhdy nechtěl, musela se seřizovat, ladit, a blbý čehůn radši přešel na kývačku. Ale to už bylo dávno.., je rok 2O2O a je to jediný soc. čtyřtakt a má překrásný hlas..Ať stojí třeba 2 mega, nemá cenu zuřit, když byl člověk v mládí hloupý..A ti, co jej mají,a jezdí můj palec nahoru..    [kříž]   14.08.2020
Odpověď  Pokud by těch motorek bylo tolik, tak za ten rám nedá nikdo ani 20 tyček, citím tu spíš už zase takovou závist, navíc porovnáváte neporovnatelné, jinak již x krát řešené téma a motorky stojí pořád víc a víc, zvlášt ty pěkné bez další práce, existuje jich právě vcelku hodně málo a těch pár poloreplik je jen pár čísel do tohoto počtu, nijak extrémní číslo, že by si ji každý dělal na počkání, vůbec né, hodně špatné představy o této jawě v této uzavřené komunitě.    [Kamilos]   14.08.2020
Odpověď  Co to je za blbost, snad se to odvíjí i od motorů a těch neexistuje zase tolik, ještě řekněte, že je taky v replice. To jsou představy. Když jich bude slabší polovina, tak i to si myslím, že je hodně nízké číslo, možná jich je ještě méně než si myslíme. To by inzerce byly jinak plné těchto strojů, spíš se objevuje zřídka. Nebo jich má doma každý 20ks ??    [Cz]   14.08.2020
Odpověď  Řekl bych ,že jich je víc než bylo původně vyrobeno.Postaví model z replik a prodá nebo vystaví jako veterán.Když vyrazí na rám číslo vyšší než 7000 udélá na replice rámu i veteránské doklady.Čiselnou řadu u veteránských nikdo neřeší.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2020
Odpověď  Kolik ji z těch 7000 existuje ?    [Matha]   14.08.2020
Odpověď  Jaký nedostatek? To je přesně ono. Pokud všichni češi si budou myslet, že OHC je nejlepší, u nás měřítko, jako, že on je ten kdo má OHC, tak je to zabedněnost a bude vždy předražená a blbci se dál budou přehazovat, kdo dá víc. Bylo jich vyrobeno celkem kol. 7000 ks - to zn. žádná vzácnost. Je mraky lidí, kterým díly valí po garážích, mají dvě motorky a víc, ale nic nenabídnou, protože vítězí hamižnost. Po nich přijdou jejich příbuzní, kteří to rozprodají překupníkům atd.    [J]   14.08.2020
Odpověď  Uměle to je cokoliv dnes.. na co se podíváme kolem. Ten zminovaný venek nikoho nezajímá, je jich nedostatek tady pro lidi u nás :)jasně že ten rám může stat i pul milionu, o tom to je, ten Norton ES2 bude stát asi furt stejně i když se na nem lepe svezu ale je jich pro celý svět na xx let :)    [CZ jawa]   14.08.2020
Odpověď  Dobře, ale ta cena je uměle vytvořená zde v ČR. I kdyby jich bylo vyrobeno 500 ks, tak to za ty peníze venku nikdo nekoupí. Já se považuji za šťastlivce, že ty ceny nejsem nucen akceptovat, protože je Jawa pro mne nezajímavá a nepotřebuji ji mít v garáži jen pro to že jsem čech, nebo kalkulovat, že to bude mít v budoucnu možná vyšší cenu. Pokud se komunita rádoby milovníků starých werků budou chovat jak zabedněnci, bez širších obzorů, bez vlastního (nezřídka vych....ho názoru), tak se nikdo nemůže stále divit nad cenami dílů. Za pět let bude stát rám půl milionu..., no a co?    [J]   14.08.2020
Odpověď  Jasně že je to v pořádku, ale tady zase někdo naráží na cenu rámu OHC v hodnotě celého Nortonu skoro :) bylo jich moc tak jsou levné, jinak asi i spolehlivější tím že jich bylo moc, tak to asi tehdy byl zajímavý motocykl, jawa je zajímavá jen tím počtem a vzhledem, ta cena se odlišuje právě tím počtem o tom je dnes veterán kolik čeho bylo a ne co jak bylo spolehlivé, vzácnost - počet - cena. Jinak může být horší, ale to se neřeší.. že je česká a tím pádem ji tady každý chce, je také normální, V Anglii chtějí Norotna v Německu BMW atd. Tak to je. Pěkný den.    [CZ jawa]   14.08.2020
Odpověď  No, vida věc názoru. Pro mne Norton jako značka je prestižní na rozdíl od Jawy, Tento model ES 2 vypadá skvěle a o spolehlivosti, aniž bych se v tom vrtal nebo dělal úpravy aby to jezdilo, nemůže být řeč. Mezi Nortonáři není moc diskuzí jak to nejlépe udělat aby to fungovalo. Ty si na to sednou a jedou. A kolik jich bylo vyrobeno asi není moc důležité. Rozhodně je zajímavý český jawablázinec, jak psal kolega :-) Zkuste se zeptat motorkářů v zahraničí na názor co je lepší. Jawa? (musíte dodat - nějaká OHC), nebo Norton? Jawu asi budou znát jen jakýsi šmejd z východu.I když i v Británii existuje Jawa - ČZ owners club s jehož členem si dopisuji a je to super chlapík. Jiný než většina našich.    [J]   14.08.2020
Odpověď  No ve srovnání s Jawou OHC vypadá otřesně i vzhledově.    [VZ]   14.08.2020
Odpověď  Kolik bylo těch nortonů vyrobených :) cena a zájem o něj.. bezcenné    [Marek P.]   14.08.2020
Odpověď  Alexgg: od motorenu toho moc dobrého není! Samej shit!    [Jirka]   13.08.2020
Odpověď  https://aukro.cz/motocykl-norton-es-2-1955-6959890206    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2020
Odpověď  Komletního pojizdného Nortona s doklady za 195000kč nemůže prodat.Jawablázinec.Jen si říkam jestli se dalśí generace bude orientovat na svět? Nebo jawa blázinec bude pokračovat??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2020
Odpověď  vidlice taky original, stojí tak 30 35 víc ?    [RT]   13.08.2020
Odpověď  Zajímavé, replika přední vidlice od motoren dobrý?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Odpověď  Tři přihazovali přes 105000kč    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vysledna cena 105.600,-    [JzK]   12.08.2020
Odpověď  105 tyček, tak jsem se zase tolik nespletl. Než repliku, koupil bych klidně todle.    [Monty]   11.08.2020
Odpověď  jako ty pěkné stojí kolem 120ti dnes už asi víc, je to základ motorky, takovej blatník se neřeší, ale rám je rám a nejsou. Za mě at klidne stojí 150, zajímavá motorka to je a zaslouží si to, levnější už nebudou.    [TTčko]   10.08.2020
Odpověď  https://www.motorkari.cz/tema/?t=217731

I u originálu to může skončit tragicky.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2020
Odpověď  na 120 klidně.

Je to podstatný díl motorky, pořádná replika neexistuje,a mizerná stojí asi 60. Já bych dal 120 za origo,než se zabít na něčem kdovíjak udělaným.    [Monty]   10.08.2020
Odpověď  ten skončí tak na 90ti ?    [Mickyboy]   10.08.2020
Odpověď  Po delší době originální rám k prodeji.
https://aukro.cz/ram-na-jawa-500-ohc-original-6972026270    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  ano, neexistuje
koupit cely vrak a renovovat.    [Lux]   27.07.2020
Odpověď  znamená to, že neexistuje žádná alternativa k Motorenu? Žádní další lepší výrobci?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
Odpověď  Originál rámy nejsou k mání ani za nesmyslnou cenu,už řadu let.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  A kolik čekáte že se tím bude zabývat výrobců, nehledě na to, že každý dá raději jednou tolik za originál. Úměrně ceně motorky je o to i takový sporadický zájem, že by se tolik výrobců na tento rám neuživilo. Počkej si na originál až se objeví, tato motorka se skládá roky :)    [jawik]   24.07.2020
Odpověď  Stejný výrobce....    [J]   23.07.2020
Odpověď  Ahoj, existuje více nových prodejců, jako je http://www.motospicka.cz/39-ram-jawa-500-ohc-01.html
nebo
https://www.4jawa.com/product/1668/frame-jawa-500-ohc-00-01
nějaký názor?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020
Odpověď  Kde si kupoval ? Ja mam taky od Motorenu a mne Macak tvrdil a dal aj doklad o tepelnem vyzihani ramu v peci    [Vinkovic]   05.02.2017
Odpověď  nadhera, to tak vlastnit sneka...    [jen]   01.12.2012
Odpověď  Radost pohledět... :o)    [ED250]   30.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  :-)    [Richard]   29.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je taky slušný , to měl někdo loni dovézt ze Švýcarska :-)    [Richard]   29.11.2012
Odpověď  Velika krasa to tak nekde najat... ja jsem na tem asi zhruba tak stejne za 10 let schaneni    [jen]   29.11.2012
Odpověď  To Richard:A jám už takovou dobu,scháním rám na 01!Už jsem se vzdal naděje,že nějaký seženu a budu se muset spokojit "jen" s 02,které občas jsou k mání v inzerátech.Tak ještě vyčkám a budu pátrat dál...:-)    [Jára]   29.11.2012
Odpověď  První rám je šnek : není držák cívek , není vyvedena trubička na mazání čepu sedla , držák nádrže je navařen obráceně , šrouby kastlíků posunutý do špice kastlíku. Krásnej studijní materiál :-))    [Richard]   29.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pak , že nerostou ...    [Richard]   29.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  :-)    [Richard]   29.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pár dní zpátky někdo objevil na půdě ,,OHCéčkový poklad,, , bylo to chvilku na aukru , několik rámů , motor. Za celkem srandovní ceny . Origo díly ještě jsou , ale bohužel ihned mizí ..    [Richard]   29.11.2012
Odpověď  Jen něco k té pobočce NHKG Ostrava - Kovona Karviná . . se přestěhovala
někde na Sibiř . . . :(    [radek]   28.11.2012
Odpověď  co sa tyka replikovych motorov, je to podla mna len otazka casu(mozno dlhsieho), kedy sa objavia na trhu. Zatial je cena originalnych motorov relativne nizka. Ak vezmeme do uvahy, z kolkych suciastok sa motor sklada a porovname to napriklad s plechovymi dielmi, jednoznacne nam vychadza, ze replikari museli prijst najprv na trh s tymi najrentabilnejsimi dielmi, teda s plecharinou. Uz dnes existuju repliky niektorych dielov motora, casom ich bude urcite pribudat az mozno jedneho dna sa bude dat zlozit komplet novy motor. Netrufam si odhadnut jeho cenu, ale myslim, ze sa bude pohybovat nad 5000 eur. No ale za to sa daju dnes kupit minimalne 3 kompletne motory    [peto 01]   28.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  prikladam vykres okotovanych profilov. Vyrabali sa v Novej huti Klementa Gottwalda, n.p. Ostrava Kuncice, zavod Karvina. Ci sa tam vyrabaju este dnes, to sa mi nepodarilo zistit, lebo Klement Gottwald mi nedviha telefon. Myslim, ze to tu bolo uz spominane, ze tie vecsie profily sa pouzivali aj na ramy pionierov    [peto 01]   28.11.2012
Odpověď  k tym ramom od p. Macaka z Motorenu: ze nesedia tie drziaky, to by ani tak nevadilo, da sa to prisposobit. Horsie je to s profilmi, z ktorych je ram zvareny. Mal som moznost si ich odmerat. bolo to uz sice davnejsie, ale pamatam si, ze boli asi tak o 2 mm vecsie, nez su na originalne. Mozno bol tento nedostatok uz casom odstraneny, mna to vsak vtedy uplne odradilo od kupy, pretoze je to neodstranitelna zavada.    [peto 01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2012
Odpověď  Jenže ten bude odporně dokonalej a ne pokroucenej a olej plivající jako ten můj... :-D    [T-1000]   26.11.2012
Odpověď  Pockejte az se ve velkem zacnou pouzivat nanotiskarny :)
Vam celeho pullitra vytisknou na pockani :-D    [Tomas Nosek]   26.11.2012
Odpověď  ...je to holt taková doba, se mi zdá že s přibývající dostupností 3D kreslení a CNC obráběním trochu dostává za uši řemeslnost (nic proti frajerům od 3D fréz). Tak nějak vzrostl okruh "veteránistů" a s poptávkou jde ruku v ruce i nabídka, toto pravidlo stále platí. Možná ty předražené a v mnoha případech šlendryánské repliky jsou důsledkem těch protivných překupníků, kteří mnohdy neuvěřitelným způsobem vykradou někomu půdo s pokladem a vyvěsí na něj kosmickou cifru v Éčkách někde na burze. Srdcařům zdar.    [kambucha]   26.11.2012
Odpověď  Pro uhliarika: Replikových olejovek - ledvinek na šneka už jsem viděl dost. Klasická olejovka se ještě pořád nevyplatí dělat. Je to asi nejčastější plechový díl na burzách. Ale myslím, že jednou přijde den... :-P    [T-1000]   26.11.2012
Odpověď  Taky nevěřím, že by někdy někdo vyrobil motor OHC. Když odhlídnu od složitosti a tím nepředstavitelné ceny, tak tu proti Nortonu hraje podstatnou roli malý trh. Ani trochu bych nevěřil v návratnost takové investice. Jinak replikový rám je rozpoznatelný, takže těžko může někdo tvrdit, že prodává originální motorku.    [Honza l]   26.11.2012
Odpověď  A este som nenarazil na olejovku v replike,alebo vy ano?    [uhliarik1]   26.11.2012
Odpověď  Souhlas se vším,co je tady psáno,ale kupovat celou OHC v replice(mimo motoru),výjde dráž,než-li celý originál,tak to snad tak"horké"nebude!    [Jára]   25.11.2012
Odpověď  Když vezmu příklad z Nortonů,tak můžeme být rádi, že se ZATÍM nedělají motory na OHC.Takže jich nemůže logicky vzniknout víc než originálů.

Kompletní nový motory Norton MANX se v Anglii už nabízí........    [Monty]   25.11.2012
Odpověď  plný souhlas s Milanem, bohužel dnešní replikování všeho kolem veteránů, včetně kompletních motorek je neštěstí, to že se to bude týkat už i OHC jsem netušil. Osobně bych byl raděj úplně bez replik, dřív to bez nich taky šlo. Holt veteránství už není co bylo dříve...    [Pavel]   25.11.2012
Odpověď  Zatím je jediný štěstí , že sehnat ,,jen ten motor,, není rozhodně jednoduchý ani laciný.    [Richard]   25.11.2012
Odpověď  Milane, souhlasím s tebou, ale přeci jen bych to doplnil. Pokud to někdo postaví z replik (třeba z lásky k tomuhle typu a nemožnosti sehnat) a přizná to, tak v tom není myslím problém. Velký problém je, když je to vydáváno za originál. Jako s těmi Böhmerlandy. Za chvíli jich bude jezdit víc než jich Liebisch stihl vyrobit. :-(
A repliky na doplnění chybějícího kusu jsou taky třeba. Jezdil jsem nějaký čas s replikou zadního blatníku (než jsem sehnal origo) a byl jsem rád, že můžu jezdit. ;-)    [T-1000]   24.11.2012
Odpověď  Zdravím všechny. Já jsem tady k té replice v minulosti již něco napsal a nebudu ji hodnotit z hledisky zpracování, ale zkusme se na to podívat trochu jinak.Jak se díváte na 500OHC postavené na takové replice rámu? Je to opravdu ještě OHC se svou proklamovanou vyjímečností? Dnes stačí sehnat jen motor a zbytek postavíme z replik. Je to pak ta opravdová,vyjímečná OHC? Nebo to chceme dostat do stavu např. Čechií, kterých je tolik, že Leibisch se v hrobě chytá za hlavu? Můj názor je ten, že když někdo postaví OHC v rámu kývačky nebo jinou stavbu, tak když takový motocykl uvidím,tak vím na čem jsem a hodnotím jen,jak to dotyčný technicky zvládl. Když ale někdo postaví OHC z takových replik a představuje ho jako původní motocykl,potažmo s podporou koupených papírů, tak co to vlastně je?!Je to opravdu OHC? Zkuste se jen nad tímto zamyslet a nic víc.    [Milan(OHC)]   24.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A s touto replikou ramu ma niekto skusenosti. O hodne drahsia ako u motoren,mozno aj kvalitnejsia? A preco su oba na 01 a nie na 02ku?    [uhliarik1]   24.11.2012
Odpověď  Dva moji kamarádi ten replikový rám koupili. Oba museli zasahovat do řady věcí. Packy na uchycení kaslíků, otvory na uchycení nádrže, stojan, policajt, atd. Bylo toho překvapivě dost. Možná by bylo lepší, kdyby to firma Motoren dodávala jako polotovar za méně peněz a člověk si to dopasoval a dovařil sám než to znova řezat... Třeba ale někdo trefí dobrý kus. ;-)
Pravdou ale také je, že i když má člověk origo díly (včetně rámu), tak musí také dopasovávat. To je ovšem způsobeno provozem. :-P    [T-1000]   24.11.2012
Odpověď  Rám od Motorenu : hlava rámu , držák stupaček , zadní držák nádrže , svorky kluzáků je odlitek. Odlitek hlavy rámu je zesílen , stěna má 6 mm . Profily čtyřhraných nosníků se už nevyrábí takže jsou údajně lisované z kulatých trubek a Motoren je odebírá od Hadrávka. Odlitky se vyrábí i se zaručenou svařitelností , ale mají se podle druhu před svařováním předehřát a po svaření se doporučuje vyžíhat v peci. Věřím, že to výrobce nedělá. Plocháč pod motorem je masivnější než u originálu , trubička na stojan taky - to se mi celkem líbilo. Kde udělali soudruzi z NDR chybu : nejde sklápět hlavní stojan, levá packa naráží do nosníku bočního stojanu , je třeba ohnout packu stojanu - jde to v pohodě ve svěráku , dále nejdou nasadit stupačky , díra má 19,8 mm stupačky kupodivu 20 mm , na zadním dolním úchytu motoru je matka s normálním závitem M 10 má být M 10x1 , na svorkách kluzáků jsou předvrtané díry prasecky skoro na 9 mm , má být 7 mm . Po nasazení motoru drhne řetěz o spodní držák pravého kastlíku. Držáky kastlíků vůbec moc nepasují , vždy je třeba jeden nebo dva přihnout.Že by se muselo něco převařovat nemám zkušenost.Do některých odlitků na rámu jsem cvičně zkoušel mlátit kladivem jestli prasknou nebo praskne svár.Rámů se prodalo víc než 40 ks , některé už jezdí . Jestli si na něm někdo rozbil tlamu netuším , předpokládám , že pak to první schytá výrobce :-D Co jsem napsal mám od výrobce , lidí co si rám koupili a vlastní zkušenost.    [Richard]   24.11.2012
Odpověď  Já ten replikový rám viděl,a troufnu si tvrdit,že ten,kdo to vytvořil nemá o strojírenských technologiích ani zdání.

Všechny plechové výlisky jsou nahrazeny odlitky,a na můj dotaz po materiálu a tepelném zpracování po svaření nebyl nikdo z Motoren.sk schopen rozumně odpovědět.

Za mně : na výstavu hezký, na ježdění NIKDY.

Tím nevylučuji,že někdo jiný dělá rámy na OHC aspon na úrovni originálu,nebo klidně lepší.......    [Monty]   24.11.2012
Odpověď  Nevím, koho Monty nazýváš hospodským, ale jestli kokoli nemáš rád, tak je to jen tvůj problém. Jinak ti co dělají tuto repliku nedělají o nic hůř než ty. T-1000, ty máš zkušenosti konkrétně s tímto rámem a víš co je třeba na něm upravit??    [Honza l]   24.11.2012
Odpověď  Pokud nejsi zběhlý v práci se železem, tak za úpravu repliky do použitelného stavu stejně ještě pár tisíc vyvalíš. Navíc.. originál voní jinak. ;-)    [T-1000]   22.11.2012
Odpověď  Než repliku od hospodskýho, tak raději za dvojnásobek originál.    [Monty]   22.11.2012
Odpověď  Ahoj chlapi potrebuju poradit mam ted moznost koupit origo ram na 02 nikdy nejetou ulozenku za 35 tis nebo mam jit do repliky od macaka za nejakejch 25 tis.Original je asi nejlepsi to vim ale zajima me nazor vas narepliku dekuji Jen    [jen]   22.11.2012
Odpověď  Já obdivuji např. Červeného Jiřího, že mu nevadí např. nekvalita neznačkových dílů. Vždyť nazývat to nutnou daní je asi ten klid na práci, o který žádá. Nic proti výrobě replik, ale šizení nebo neznalost nebo nemožnost dodržení kvality je něco, co nemá s řemeslem nic společného.. Jde jen o prachy, proti čemuž nic nemám, ale na motorce jde o hubu..Už jen to, že někdo nandá motor z půllitra do rámu z J 250 /i jakkoliv vyztuženého/ je velký risk, protože rám jako takový je žvýkačka tak pro 125 ccm.. Jawa se vlnila už cestou z Mototechny a dát do té kyvky půllitra je hazard. A představa, že ta replika rámu pro 500 ccm je stejná sračka, /i když pérák je lepší/bůh s řidičem..Ale třeba se pletu, J 500 ccm čeká osud jako BMW SAHARA, budou smontovány z replik a budou na nás čumět z výloh prodejců čínských motorek...    [kriz]   22.11.2012
Odpověď  Práce je to pěkná ale jako u řady replik by výrobci měli používat i měřidla dobře si prohlédněte u rámu držák sedla a držák nádrže které jsou posunuty blíže k sobě dle odhadu asi 15 až 20 mm    [honza]   20.11.2012
Odpověď  Celkem levně!!!

http://www.motoinzerce.cz /motorky/jawa/494490-500- ohc.html

Bral to někdo?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2011
Odpověď  Jiří, nevšiml jsem si, že by toto forum bylo Tvoje, abys tu kázal kdo smí a nesmí projevit svůj názor. Mám za to, že tu nikdo nehaněl nové repliky rámu, ale diskutovalo se o jejich bezpečnosti a v širším měřítku i shodě s originálem. Většina debatujících podle mě "vrací trošku umu našich předků" měrou vrchovatou. Osobně se navíc domnívám, že věcná kritika věci obyčejně prospívá.    [JzK]   10.03.2010
Odpověď  Tak koukám že letošní zima je už opravdu dlouhá a některým z nás už došel otop potřebný k vytápění dílny a začínáme se dohadovat kdo co měl kdo co musí a pod.
Je to otázka sice do pranice ,a také to tu skoro tak vypadá . Musíme si uvědomit že pomalu všechny věci které nás obklopují pocházejí ze zemí dálného východu, kde jaké koliv testování čehokoliv je nijaké.Dnes používáme běžně věci, kde absence testů přímo ohrožuje životy naše a životy našich dětí. Nemusíme chodit nikam daleko
všechny neznačkové autodíly mají v návodu cituji "Tento díl není schválen a určen pro použití na pozemních komunikacích" a šmitec.Jsou to brzdové destičky, kulové čepy řízení a další sposta klíčových dílů našich vozidel. To nikomu nevadí a bereme to jako daň levným dílům.A s našimi plechovými miláčky uháníme klidně 160 .Tak bych poprosil zde příslušné rádoby odborníky zda by nemohli dopřát klidu naši práci a vybrat si jiný diskuzní klub na ukájení svých
emočních výlevů. Věřím že ti kdo se snaží vrátin zpět trochu toho umu našich předků určitě nevysedávají po restauračních zařízeních ale vytvářejí určitou hodnotu . A proto si zaslouží naši úctu a uznání. Jirka    [Červený Jiří]   05.03.2010
Odpověď  Jde o to Ludo, že tady plácáte nesmysly. Obě zkušebny by ti řekly, že nemají podle čeho to odzkoušet.    [Honza l]   02.03.2010
Odpověď  Netahej ze mě rozumy....nejsem v situaci, že bych to musel řešit.......nicméně na prvním místě by to mohl být třeba Strojírenský zkušební ústav nebo fyzikálně technický zkušební ústav. Nevím co by na to říkaly.    [luda]   02.03.2010
Odpověď  A kterou zkušebnou by to Ludo mělo projít?    [Honza l]   02.03.2010
Odpověď  Když jsem tuto diskusi zahajoval, nečekal jsem, že to bude mít takový ohlas. Nicméně když to tu pročítám, tak současný stav nabídky rámu od motorenu je určen pro sestavení stroje, který bude tzv.: skvostem výstavním. Ńebude tedy určen pro jízdu v silničním provozu. Jiná situace nastne, pokud by prošel zkušebnou. Poté vystoupá jeho cena na částku za kterou je možné dnes koupit předrenovační kus Jawa 500 OHC v kompletním stavu. Zkoušky tohoto druhu jsou velice drahé. Jinými slovy, pokud se výrobce dá tímto směrem tak jich musí vyrobit ještě dalších deset, aby se mu to vrátilo. Hezký den....    [luda]   02.03.2010
Odpověď  kazde cudo tri dni trva... inac je to pekna reklama na pekny ram :)
Keby mal niekto zaujem robim do murarciny...    [janko]   02.03.2010
Odpověď  Ještě jsi pmr zapoměl na daňový doklad. Jinak prohlášení o shodě musí dávat všichni výrobci čehokoli, takže nevím proě tě zajímá právě u tohoto rámu. Mě by ale zajímalo (když jsi tak znalý), podle jakého předpisu musejí chodit nosné díly rámu na státní zkušebnu.    [Honza l]   02.03.2010
Odpověď  pmr pořad ale nevim co jsi dokazal ty, když krytyzuješ. nekrytyzuj neco co ty by jsi určitě nedokazal. a materiali v dnešni dobe jsou lepší než v 50letech. a určitě je rám vařen na stolici. bude určitě rovnější než mam ja.    [petr]   01.03.2010
Odpověď  petr: co ti říká prohlášení o shodě, státní zkušebna atd když se jedná o nosný díl motocyklu.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2010
Odpověď  pmr je vydet že tomu rozumiš, ja bych zase chtěl videt co jsi za život dokazal ty. a myslim si že kdyš se nekdo odhodla udelat ram tak ho nedelal ze dřeva a nelepil ho herkulesem. pekna práce    [petr]   01.03.2010
Odpověď  Rád bych viděl materiálové atesty včetně svařovacího materiálu a taky schválené svařovací postupy a průkaz svářeče. Dle mého názoru vhodné jen pro nejezdící stroj.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2010
Odpověď  Už toho necháme. Ano.    [Petr]   01.03.2010
Odpověď  Opět jedna hloupá debata. Reagoval jsem Petře na tvůj názor, že Monty nic nedělá(napsal jsi doslova). A protože se prezentuje jako výrobce, je to podraz (podle někoho). Jemně jsem ti naznačil, že se pleteš. Ty ale asi mluvíš o nějakém jiném Montym, kterého já neznám. Tak sory.    [Lada]   01.03.2010
Odpověď  Lada: To je všechno přeci v pohodě a každému přeji aby se tak vypracoval. Jen se v tom případě budu prezentovat jako prodejce a né výrobce. O tom se celou dobu bavím.    [Petr]   01.03.2010
Odpověď  Ono je to spíše tak, že výrobce má postupně tolik zakázek a nápadů na nové věci, že to prostě nemůže stihnout(a na něco ani nemá vybavení) a tak požádá Frantu z vedlejší vesnice o kterém ví, že dělá dobré řemeslo, aby mu pomohl a pak ještě Pepíka... a pak se může stát, že už jen organizuje. To je hrůza že Petře!    [Lada]   28.02.2010
Odpověď  Já se nerozčílil, jen komentoval. :-P
Kouzlem podnikání je to, že někteří lidé dělají maloobchod, a někteří ho prostě dělat nechtějí. To je i případ většiny těhle výrobců. Nepřejí si, aby je někdo otravoval kvůli jednomu či pěti kolečkům nebo těsněním. Mají svých starostí dost a objednávky ve velkém. Všem těm které znám jsem slíbil, že je nebudu šířit. I já sám až na výjimky u nich neotravuji. Někde by to ani nebylo výhodné kvůli ceně. Kdyby chtěli prodávat přímo, tak mají inzeráty na webu nebo stánek na burze.    [T-1000]   28.02.2010
Odpověď  Proč ses tak rozčílil.Však je tu jen pár lidí, kteří chtějí vědět které součástky vyrábí přímo Monty a které ne. To že investuje do formy přece není nic světoborného, když chce prodávat gumové díly.Když budu prodávat rohliky, taky musím koupit mouku. Jeho předmětem podnikání je prodej motoreplik a to není nic jednoduchého. Jestli se ti chce, tak nám nějaké kontakty na výrobce poskytni, budeme rádi.    [Petr]   28.02.2010
Odpověď  Kdysi jsem vyslechl jednoho strýce jak na burze nadává Montymu, že má drahé gumové rukojeti. Že to doma v garáži upeče za 20,- Kč za pár. Monty mu obratem nabídl závaznou objednávku na cca tisíc párů a hotovostní platbu. Chlapík začal brblat pod vousy a odešel... Co dodat, ať to někdo zkusí, jak psal Lada. Monty hodně věcí zadává, hodně jich dělá. A opět jak psal Lada, zkuste zainvestovat formu, která vydrží x párů pečení a pak musí přijít nová. Dokonce i vím o pár lidech či firmách, kteří pro něj dělají. Zkuste si to koupit přímo od nich... nedoplatíte se. :-P
Motoreno.sk je jen obchodní firma, taky znám pár jejích zdrojů. Já osobně považuju ten rám za drahý, vím kdo se na jeho výrobě částečně podílel. Za svou osobu bych mu nevěřil. Znám několik svářečů, kde bych se nebál. Určitě jich je hodně v republice, ale já je neznám a tak s obavou o svůj vlastní kožich nevěřím.
Proto platí heslo: Ber nebo nech být.
PS. Vám, kterým vadí Monty doporučuji "prověřit" třeba soudruha Hrušku (a jiné), který vede současnou Jawu. Ty motorky tam taky nevyrábí, jen skládají, skoro jako Monty zboží do auta před burzou. Já jim svůj názor řekl kdysi osobně, zkuste to i vy, třeba mailem. Možná se ta značka vzpamatuje...    [T-1000]   28.02.2010
Odpověď  O jakém podrazu to Petře mluvíš? Mě osobně je úplně jedno, jestli díl, který kupuji vyrobil přímo prodávající vlastníma rukama celý, nebo jen částečně s něčí pomocí, nebo to vyráběli prodejcovi dělníci, či úplně jiní lidé a on to pouze obchoduje. Zajímá mě pouze cena a kvalita. Moje zkušenost je taková, že Monty a jemu podobní ani neskrývají, že to, či ono jim vyrábí ten či onen. Vůbec nepředpokládám, že například výrobky z gumy peče doma sám, ale musel třeba zainvestovat formu. Vždyť je to tak snadné, zkus to taky a uvidíš. Nevím, proč se takováto témata rodí převážně o veekendech.    [Lada]   28.02.2010
Odpověď  Jirko a jakej třeba. Je vidět, že se o motorky zajíš opravdu krátce. Ale zajímáš se a to je dobře. Víš, ono prezentovat se jako výrobce může nekdo chápat jako podraz, když jsem jen ten co prodává výrobky ostatních.    [Petr]   28.02.2010
Odpověď  Ještě začínejte s politikou! V porovnání se zahraničím je u nás draho. Nadruhou stranu, kupující si ceny určují sami, když to berou. Částky za repliky pak jdou ruku v ruce s cenami origo dílů. Asi je to Český patriotismus, dát za "tuctovou" kývačku, péráka nebo Stadiona stejnou pálku co za mnohem zajímavější cizí stroje.
Další věcí je, že přestože od výroby těchto strojů uplynuly desítky let a technika je úplně jinde, výroba dílů dnes (u nás) je často neůnosně nákladná a sehnat potom kvalitu je problém. Zapeklitá situace..    [Radek]   28.02.2010
Odpověď  Luda: přešně tak. Buďte rádi že ten Monty je, bez něj by by sehnat některej díl bylo takřka nemožné...    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2010
Odpověď  Co je vám pánové po tom jak vypadá Montyho dílna a kde a jak vyrábí? Je to takové komunistické šmíráctví.    [Lada]   28.02.2010
Odpověď  Protože nic nedělá, to je ten důvod.    [Petr]   28.02.2010
Odpověď  Ja bych to s tema cenama nevidel az tak zle, porad jsou ty ceny replik (obecne - nemluvim o tomto ramu) docela prijatelne. Ostatne podivejte se kolik stoji ND na soucasne nove motorky. Napriklad ja mam novy Triumph Srambler, a zlomena spojkova packa me stala 1200,-, o cene noveho ramu radsi ani polemizovat nebudu, a to mluvim o velkoseriove vyrobe dilu, kdesi v Thajsku.
Tak a ted se na to podivejte ocima vyrobcu replik tady v CR a SR... neni co dodat, neb milionari se z nich urcite touhle cestou nestanou.
Ostatne Monty, nemas uz taky tu svou dilnu nekde v Asii? Jen, ze se zdrahas nam tady ukazat tu svou dilnu :)    [JESE]   28.02.2010
Odpověď  Já jsem Janko viděl anglickou renovaci s použitím indických replik v indické kvalitě. Taky anglická renovace.    [Honza l]   25.02.2010
Odpověď  ano je to tak, ale bohuzial sa veteranizmus zvrtol na tvrdy bussines s replikami nahradnych dielov, nikoho neodsudzujem je to kazdeho vec co a ako nalozi zo svojim strojom, len by ma zaujimalo kam tie ceny az vyletia, stale este plati ze na obchod musia byt dvaja, jeden co ma a druhy co chce JAWICKAM ZDAR a nech vam to jazdi aj na replikach :)    [janko]   25.02.2010
Odpověď  to marek.a :
plny suhlas s tebou chlape , takychto ludi je aj tu vela co ta budu bombardovat za upravy 500 OHC, ze akeho "bastla " to mas, ked to neni ORIGINAL !!! a nie aby ocenili ze sa v to clovek tazko zozenie , babre sa s tym nespocetny pocet hodin a udrzuje na cestach pojazdne a na SPZ. Casto krat taky majitel ani nemoze za to, ze ta OHC je v takom stave ako je ,ked to clovek zozenie v zubozenom stave po "X-Y"majiteloch ,ktory ku tomu memali ziadny vztah a kte-tu z toho nieco "odpilili".(to nemusim spominat dnesne ceny na dielu OHC) . A mnohy su aj taky ,co zkritizuju a odsudia ta rovno za to na"odstrel k stene" a v duchu s tazkym srdcom zavidia ze nemaju aspon taky "bast-chopper Jawy 500 OHC" . A to nehovorim o kseftaroch.....    [Jozef-Mt]   24.02.2010
Odpověď  janko: pozri sa na to takto: podla mna je daleko lepsie ak niekto napriklad vrati jawe 500ohc totalne prekopanej na chopper, alebo inu dehonestujucu upravu jej povodny vzhlad a prinavrati ju tym k zivotu. A to aj za cenu pouzitia replik, ako by ju nechal tak, len preto, ze nezohnal stroj hodny zachovania povodneho stavu....
alebo lepsi zivy motor v replikovom rame, ako mrtvy niekde v regale.    [marek.a] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2010
Odpověď  a nemyslite si ze sa vyrobou replik dehonestuje hodnota veteranov? (nehovoriac o kvalite) mne osobne sa pacia veterany s patinou na ktorych sa aj jazdi a nie vylestene lestenky na ukazovanie ktore sa svojim leskom ani zdaleka nepriblizuju originalom z vyroby. Myslim ze sa takymto renovaciam hovori anglicka, nahradenie chybajucich dielov originalmi s patinou...    [janko]   24.02.2010
Odpověď  A z jiného soudku: Dnes je na I BAZAR inzerát na jawu 500 + dáhradní díly.
Je to podvod. Někdo tam dal meil a číslo nějaké paní aby ji naštval.    [mik86]   24.02.2010
Odpověď  Jestli nechce výrobce nic sdělit, tak je to taky sdělení.    [Honza l]   24.02.2010
Odpověď  Jde o to, že aukor je o prodeji s přihazováním. Ona je na stropu. Takhle se to přeci nedělá. Měla tam seknout 20000,- a pak by se to trochu hejbalo. Je to její věc, říkám jen svůj názor...já tam přihazovat nebudu.    [luda]   24.02.2010
Odpověď  Za samotný rám chce 20 000Kč. To není špatná cena. Odečti si cenu komponentů, co jsou na rámu navěšeny navíc.    [ED250]   24.02.2010
Odpověď  Nepochopil jsem tvůj výpočet Pajdo. Chce za něj 35000. To je zlá cena.:(    [luda]   24.02.2010
Odpověď  Honzo výrobce o materiálech není ochoten sdělit vůbec nic. Osobní zkušenost...    [ED250]   24.02.2010
Odpověď  Rozmašlaj ty pytel,
brile 2000,-
olejovka 2000.-
spodek a vrch svetla 10000,-
stojan 1000,-
tym padom chcee za ram 20000,- to je zla cena?? :-)))    [pajdo]   24.02.2010
Odpověď  Ta paní nepochopila o čem aukro je....udělal bych to jinak. Sřelit tam maximální cenu za kterou se dnes rám ani snad neprodává je nesmyls.    [luda]   24.02.2010
Odpověď  kdyby někdo sháněl-
http://www.aukro.cz/item934110589_ram_jawa_500_ohc.html    [Mirek]   23.02.2010
Odpověď  Ale úplně to samé máte i s ostatními replikami na tento motocykl jako zadní kluzáky , vidlice , brýle . Brýle a spodky vidlic někdo vyráběl také z odlitku a nikdy nemůžete vědět jestli tam nemáte skrytou vadu . A zrovna u těchto dvou věcí je to úplně stejný průser jako u rámu ..    [jawař]   23.02.2010
Odpověď  Tato diskuse je zvláštní tím, že se dosud žádnému replikovému rámu nevěnovalo tolik pozornosti jako tomuto. Dávno se tu přece vyrábějí repliky svařovaných i šroubovaných rámů domácích i zahraničních značek a dosud to nechávalo všechny v klidu. Souhlasím, není to sranda, ale to jste všichni zjistili až teď?
A co o tom rámu víte krom Montyho posouzení okem? Ty víš Brano že je to neodzkůšané? Pokud chcete pomoci kupujícímu, tak vyzvěte výrobce, ať vás přesvědčí(o materiálech, o technologii), ať je skutečně o čem diskutovat-toto je jen kecání. Kdo kontroluje a posuzuje čínské rámy- ty nikomu nevadí?    [Honza l]   23.02.2010
Odpověď  Nuz odvaha tvorcom toho ramu skutocne nechyba. Ja som si tiez kedysi zvaral doma nejake ramy, ale na tom rame som jazdil len ja a pravidelne som kriticke miesta aspon vizualne kontroloval (aj ked uznavam ze to nemusi stacit, nejaku zacinajucu trhlinu pod farbou nemusim hned objavit) Napriek mojmu vzdelaniu by som si nikdy netrufol dostatocne neodskusane ramy niekomu ponuknut. Citam tu , ze vraj to co sa tvari ako vylisok (hlava) je vraj odliatok. Dufam ze zhotovitel ramu vie z coho to bolo odliate a nasledne to bolo zihane. /narazam hlavne na chemicke zlozenie tej ocele a s toho sa odvijajuca zvaritelnost a taktiez strukturu ocele}    [Brano]   22.02.2010
Odpověď  No jo - výrobní číslo by asi takovej rám měl mít už při prodeji - ale jaký?
Novou řadu od 00001? Nebo číslo nějakýho existujícího rámu? Nebo číslo podle TP? Nebyly by to podvody? Nebo pokračovat v číselné řadě po skončení výroby?    [Monty]   22.02.2010
Odpověď  Ten,kdo uvádí tento díl na trh to dělá na základě toho,že OHC je předmětem zájmu a vidí to jako podnikatelskou příležitost.Na druhé straně si ale musí uvědomit,že mu z tohoto plyne značná odpovědnost a tedy i nezanedbatelné riziko. Rám nejsou kolečka do převodovky nebo plechařina.Osobně je mně to úplně jedno,jestli si to někdo koupí nebo ne,ale v každém případě bych kupujícímu doporučil,aby si nechal vystavit doklad,na kterém bude minimálně uvedeno co je předmětem koupě-replika rámu Jawa 500OHC,typ 15-XX,bez evidečního čísla,datum prodeje,razítko a podpis prodejce. Tento doklad ať si pak moc dobře schová.Prodejci bych pak doporučil,aby se seznámil s legislativou o bezpečnosti výrobku uváděného na trh a odpovědností za škody způsobené výrobkem.Tato odpovědnost trvá 10 roků od prodeje a v případě vzniku škody(materiální,zdravotní,úmrtí)neplatí presumce neviny a důkazní břemeno je na něm. Proto bych mu také doporučil, aby ke každému takto prodávanému rámu dával prokazatelně upozornění-průvodní dokument k výrobku,že se jedná o repliku, která je určena pouze ke stavbě výstavních exponátů a ZAKAZUJE její použití v silničním provozu.    [Milan(OHC)]   22.02.2010
Odpověď  Hoši přestante plácat a krityzovat kdo rám nemá a chce jezdit tak ho asi po překousnutí finanční částy koupí,lidi jako já co mají doma rámy na své tři moto origo ho asi kupovat nebudou že?,to ale neznamená že tady na nej budu plivat,s těma svárama bych to tak tragicky neviděl jeto jenom pár jeklů co tahle geometrie,rozteče mezi kluzáky a rozměry tam bych byl obezřetnější.    [marek]   21.02.2010
Odpověď  Zajímalo by mě jak to svařoval v rámu jsou různésváry které nejdou vidět a jsou dost podstatné! Někdo by to měl zakázat vyrábět ji myslím. Ale u nás je možné dělat všechno že?    [přema]   21.02.2010
Odpověď  Jen se pochlub Monty, nějaké to rýpnutí určitě vydržíš. Konkrétně mě by to moc zajímalo a určitě i ostatní. Pro ty co jsou na tom jako já to bude určitě inspirace a povzbuzení.    [Pavel]   21.02.2010
Odpověď  Kyvku mám originál,takže jsem kupoval opravdu jen holý rám.

Všechny díly v nabídce samozřejmě nevyrábím,vždyt mám jen jedny ruce a den pouze 24 hodin.Jednak pro MONTYJAWA.CZ pracuje několik dalších lidí a taky výrobu zadávám.
Fotku dílny raději vynechám,drbali by jste mně,že tam mám bordel.    [Monty]   21.02.2010
Odpověď  Jako strojař přece Monty víš, že ti stačí základní výbava. Vypalování, lisování a výrobu lisovacího přípravku, výrobu formy a o dlitek atd. si samozřejmě necháš udělat. Stačí přece vyrobit přípravky na sestavení rámu a svařovat. Jenom.
Jinak za 2O tis. jsi předpokládám pořídil jen holý rám a k němu jsi přikupoval kyvku. Takže 23?    [Lada]   21.02.2010
Odpověď  Ten odlitek se opravdu nevyrovná výlisku..    [ED250]   20.02.2010
Odpověď  A Monty co ty vlastně vyrábíš opravdu sám? Nechtělo by se Ti sem hodit fotku dílny. Určite by pochybovači zmlkli a nebo naopak se ukáže něco jiného.    [Pavel]   20.02.2010
Odpověď  No,jestli je pracnost větší,o tom bych se teda nehádal - motokrosovej rám má mnohem víc dílů.

Stál mně 20 tisíc,což je SKORO POLOVINA ,ne přesná polovina. Dělat to nebudu,nemám na podobný věci ani technologický vybavení,a ani žaludek - prostě bych se bál na tom jezdit i to prodávat dalším zákazníkům.Proto jsem si motokrosa koupil a nedělal sám.    [Monty]   20.02.2010
Odpověď  Mimochodem Monty, 4o SK je v pčepočtu asi 32 Kč a za polovinu toho nekoupíš motokrosovou repliku ani náhodou. Navíc preacnost tohoto je jasně větší a seriovost bude jistě mnohem nižší. Na takovouto narážku míváš jasnou odpověď: zkus si to sám.    [Lada]   20.02.2010
Odpověď  Motokrosovej rám na ČZ 969 mám kompletní replikovej a věřím mu.Možná taky proto,že jsem viděl skákat na nich tak,jak bych si nikdy netroufnul a vydržely.A taky proto,že jsou z lepšího materiálu a líp svařený než originály.

Na tom OHC rámu mně vadí právě a jedině ta náhrada všech výlisků odlitky,hlavně u hlavy rámu - jsem prostě nevěřící,a hotovo.


Mimochodem - rám na motokrosa byl skoro za polovinu než tohle.    [monty]   19.02.2010
Odpověď  V prvním příspěvku jsi rám shodil bez vysvětlení, teď Monty vysvětluješ, že se ti nelíbí hlava. Takto je těžko hodnotit, ale z veteránského hlediska to vada určitě je. Jinak na podobně(takto nefabricky) vyráběných rámech jezdí spousta motorek a dokonce i motokrosových a mnohdy jsou lépe zpracované, než originály.    [Lada]   19.02.2010
Odpověď  Musim dat za pravdu Montymu, vylisok-odliatok. Je to rozdiel! A ak to ma mat rovnaky tvar ako original. Hm ...... je to na zamyslenie.    [marozo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2010
Odpověď  Můj názor je asi takový :skládal jsem a dával dohromady (vše originál díly) ohcčko několik dlouhých let . v dnešní době je problém sehnat originální díly a tak chápu,že si člověk koupí blatník nebo kontrolky mazání ,ale asi by mně to ani nebavilo zadat si motorku do výroby a čekat na něco co by mně ty 50 a 60. roky nepřipomínalo .    [64]   19.02.2010
Odpověď  Já chci jen přežít - je to tak moc?
A odborník na strojařinu snad trošku jsem, studium na VUT Brno strojní fakultě snad stačí,ne?

PS: rám nekupuju,ani neeprodávám žádný konkurenční    [Monty]   19.02.2010
Odpověď  Podle fotek co jsou zde na foru musim uznat super práce!!! a na veteránské ježdění na téhle motorce myslím i plně dostačující. Pokud chce někdo závodit jako kritik a ,,odborník´´ Monty tak ať si koupí jinou motorku.    [Arnošt]   19.02.2010
Odpověď  Udělat hlavu rámu z odlitku nebo z plechovýho výlisku je snad něco úplně jinýho,ne?    [Monty]   19.02.2010
Odpověď  Která technologie je jiná Monty?    [Lada]   19.02.2010
Odpověď  No priznam sa, ze povodne ako som tu nasiel tento prispevok, myslel som si, ze je to praca Luda. Ak by to tak bolo - klobuk dole. No ono je to uplne inak. Je to replika velkoserie!!!! Odcudzovat, alebo nie ....... na to mam vlastny nazor. Cena urcite premrstena. Pytal som sa akou technologiou je to vyrobene. Dnes su moznosti neobmedzene a kto sa rozumie a vie - aj dokaze. Osobne som mal na WLCcku opravovany ram, ktory mi opravoval odbornik zo zvarackeho ustavu a ten mi vsetko pekne premeral a zrengenoval. No, ale neodpustil si poznamku, aby som si ho pri jazde sledoval, daval pozor. Venoval sa detailne len mojej zakazke a dal si zalezat. Pri velkoserii sa tomu nikto nikdy nebude venovat tak ako tento pan!
To je moj nazor.    [marozo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2010
Odpověď  Já jsem to oblížel v Chotusicích - hlava rámu je uplně jiná než origo - původní byla ze dvou plechových výlisků,a replika je odlitek z jednoho kusu .
Už jen svařování odlitku s profily bez dalšího tepelného zpracování je přece technologická hrůza.

Myslím,že bratři slováci použili zkušenosti z výroby replik na OHV,jen jaksi zapomněli,že OHC má dvojnásobný výkon a hlavně technologie je úplně jiná.    [monty]   19.02.2010
Odpověď  ale každej si řekněte kdo z vás na tom bude každej den jezdit každej den ten rám namáhat jako kdysi.. to asi nikdo...    [Mirek]   19.02.2010
Odpověď  Ak je ten ram vyrobeny starou overenou technologiou z novych materialov ,s presnym a kvalitnym ohybanim a zvaranim (dobry zvarac so statnymi skuskami s certifikatom) , tak tento ram bude urcite bezpecnejsi ako povodne 60-rocne ramy (unava materialu) Samozrejme az na tu cenu    [Jozef-Mt]   19.02.2010
Odpověď  Ono vyrobit a vyrobit může být dost velký rozdíl. Je pravda, že ta cena je ukrutná, ale přípravky specielně na tento rám musely být taky ukrutné a jestli základní materiál -jakl má stejný profil jako originál, pak to byla samo o sobě jistě taky pěkná investice. Nevěřím, že při serii 10 ks a při očekávané kvalitě se vejde do 20 tis. Je to ohromné riziko výrobce nainvestovat do něčeho takového a je s podivem, že se někdo našel. Čas ukáže, zda to bylo zdravé riziko.    [Honza l]   19.02.2010
Odpověď  Souhlasím s ludou. Kdysi jsem kvůli druhému půlitru laboroval o rámu. Mám známého, který je zdatný svářeč a kovovýrobce. Tlačil jsem ho do okopírování rámu. Zkoumal to a řekl, že je vyrobitelný a propočítal to na cca 15-18 tisíc za kus. Ale musel by vyrobit tak cca 10ks, aby se rozptýlila cena přípravků. Za tuhle cenu by se po nich myslím zaprášilo. Bohužel on má svou firmu a živí ho jiné zakázky trvalého rázu a tak mi to z nedostatku času odřekl. Že prý možná jednou... Cena na motorenu těží z obrovské popularity až posedlosti posledních let. Bohužel. Nakonec ale každý má právo na to si svou věc ocenit podle svého... Ber nebo nech být jak tu někdo taky už psal.
Ještě k použití. Kdybych trnhle rám používal, tak bych styl jízdy a ostražitost tomu přizpůsobil. Ostatně origo rámy co jsem viděl u přátel, jejich opravy a stav jsou taky kapitola sama pro sebe. :-P I já mám spravovaný.    [T-1000]   19.02.2010
Odpověď  Chlapi je to hrozně pěkný, že to někdo vyrobí, ale ten čas a to know how odpovídá bohužel ceně kolem 30 000 tisíc. Můj názor je, že jelikož je to replika mělo by to stát kolem 15 000 tisíc. Koupit takto udělaný rám je obrovský risk.    [luda]   19.02.2010
Odpověď  Někdo tady na foru psal o prasklých kývačkových rámech, já jsem viděl mnoho povařovaných různých jiných rámů, dokonce i kyvných vidlic-předních a věřím, že to nebyly stroje po nebožtících. Určitě to nezlehčuji a chce to max. obezřetnost. Pokud to začne praskat, tak určitě ne při rychlé jízdě na rovném asfaltu, ale na kostkách a pod. A určitě to nepraskne najednou. Určitě bych ho pečlivě prozkoumal po každé jízdě. Pokud je ten rám z 11523 (a to by mohl být, protože jde o běžně dostupnou kvalitu) a je dobře svařen (na těch místech, kde má být svařen podle originálu) pak bych mu věřil.    [Honza l]   19.02.2010
Odpověď  Taky přihodím políko do ohně:Též bych měl strach,co ten replikový rám udělá za "běžného používání",protože člověk se při prasknutém rámu lehce zabije,v"lepším" případě zmrzačí!Ale na druhou stranu si říkám,že když šlo něco takového vyrobit před 50-60lety,musí to jít vyrobit i ted,nehledě na to,že od té doby pokročila technologie v oblasti materiálů,nástrojů,techniky,atd tudíž před výrobcem klobouk dolů!Musím se ale přiznat,že když jsem rám viděl na motoveterany.sk asi před 14-ti dny s cenou,málem jsem spadnul ze židle,na kolik si dnes někdo "cení" vyrobenou repliku rámu,ale nejsem strojař,ani odborník přes výrobu a vše záleží na jediném: kdo chce koupí,kdo nechce,nekoupí!Jen si kladu otázku:Za kolik se asi ted budou cenově pohybovat ceny originálních rámů?!Já jsem taky rám potřeboval a uvažoval jsem o výrobě repliky,kterou bych si nechal udělat třeba s komponentů,které jsou stále v prodeji na motoreno.sk,ale naskytla se mi minulý týden možnost koupit originál za 26 000,-kč,tak jsem nevahál připůjčit si peníze,k tomu co jsem měl našetřeno a pro rám si 30km zajed!Při pohledu na cenu repliky jsem váhal asi 5-minut,ale myslím,že jsem se rozhodl správně,i když jsem doma ted za blázna,že za kus železa jsem dal takové peníze,za které jsem mohl mít celé dobré auto,ale tyto řeči asi znáte všichni,kdo jste "zapáleni" do JAWY 500 OHC!:-))    [Jára]   19.02.2010
Odpověď  osobně bych se obával konstrukce krku .    [doktor]   19.02.2010
Odpověď  Problém půllitrovýho rámu není v materiálu, ale v konstrukci. Plochý rám bude vždy náchylný ke kroucení a kvalitou materiálu se to nedožene. Jinak běžná produkce se vyráběla z běžných materiálů, rozhodně ne lepších než současné 11523 - a to i např. u anglických strojů.    [Honza l]   19.02.2010
Odpověď  Nejsem strojař, nicméně by mě zajímalo z jaké oceli a jakou technologií byly rámy vyráběny tenkrát a jak je tomu dnes. Nemluvě o faktu, že tímto počinem pullitry následují Čechie, Jawy 350 a BéDéčka...    [JzK]   19.02.2010
Odpověď  To monty: ten rám v originále je vyráběn ze slitin starých 50 let. Při agresivní jízdě se dokáže taky pěkně kroutit. Replika je úplně stejná konstrukce. Chtělo by ho otestovat. Docela by mě zajímalo jak se bude chovat.    [luda]   19.02.2010
Odpověď  Tohle není od motoveteranu ale od motorenu. Tento rám je hotový cca dva týdny.    [luda]   19.02.2010
Odpověď  www.motoveterany.sk rám už měli v Chotusicích na burze ,v surovém stavu cena 35000 Kč ,tak ho měli vyfocený i na webu ,těd je tam již v základu ,cena byla původně cca 43000 sk ,nyní cca 40000 sk .Vypadal jako ten na fotce výše .Složení krku je myslím lité .    [doktor]   19.02.2010
Odpověď  Dvojitý trubkový rám by určitě levnější nebyl, řekl bych spíše naopak-to nebyla otázka ceny. V té době ale byl neelegantní. Přesto to na běžné ježdění vydrželo krom konstrukce pod motorem-aspoň jsem jinde prasklý rám dosud neviděl.    [Honza l]   19.02.2010
Odpověď  Nevím jakou technologií je to dělané. Nebylo mi sděleno ani jaký materiál byl použit. Cena má být známa příští týden.    [luda]   19.02.2010
Odpověď  Když tak na ten rám koukám a říkám si,tyhle kousky železa mají udržet 500 ccm motorku pohromadě..?Nic jednoduššího a levnějšího už vyrobit nemohli...Jawa uměla leccos,ale na rámy byla slabá...Tohle dělat ještě v 60.roce....    [kriz]   18.02.2010
Odpověď  Pekna praca! Ako je ten ram urobeny? Po staru, alebo novou technologiou?    [marozo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2010
Odpověď  JÁ bych na tom nejezdil - to není Stadák ,a destrukce rámu při 120 km/h znamená jistou smrt.    [monty]   18.02.2010
 Přidat odpověď   (184) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006