MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307407 příspěvků |7558 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 148 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 31.10.2020 01:38  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

rozborka a čištění hlavy


 Zdravim, chystám se poslat hlavu na generálku ale rád bych jí před tím zevnitř vyčistil. Nemá někdo recept jak to udělat nejsnadněji? Pokud bych to chtěl poslat na chemické čištění musel bych demontovat vačku a hřídelky vahadel, mohl by někdo poradit s demontáží? Doufám že jsem to nepřehlídl už v probíraném tématu.Dík    [zendrich]   07.09.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Díky za radu. Nebudu to leštit tak, aby rýhy úplně zmizely, jen aby povrch vaček byl na omak hladší, než je teď. Dám rounový kotouček do vrtačky a vačkovým hřídelem budu točit v ruce. Dám si pozor na souosost vačkového hřídele a rounového kotouče.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2020
Odpověď  S tím leštěním bych to rozhodně moc nepřeháněl.Taky to může dopadnout tak,že rohy vačky po "leštění" budou kulaté,tak samo i ty kluzáky na vahadlech.Potom z toho bude teprve šmejd.Ono ty rýhy určitě nebudou mít jen pár stovek,takže urputným leštěním se můžeš proleštit i do stavu,kdy bude potřeba to přebrousit na profi zařízení.    [kuba]   28.01.2020
Odpověď  Upnout do stojanové vrtačky, roztočit a leštit jemným rounem. Otočit a opakovat..    [ED250]   28.01.2020
Odpověď  Zdravím Milane OHC. Kdysi jsi mi psal, že vačky a kluzáky na vahadlech by stačilo přeleštit. Pustím se do toho, jen bych měl dotaz, čím to přeleštit. Hadrový kotouč s brusnou pastou jsem zkusil, ale moc se povrch vaček nezměnil. Na kousku jedné vačky jsem zkusil rounový kotouček a ten to leštil celkem slušně, ale pokud chci vyleštit všechny rýhy, něco z materiálu ubude. Kolik si můžu dovolit z vačky "ubrat"? Předpokládám, že tvrdý povrch vačky má tak pár stovek mm. Poradil bys prosím??? Nebo to mám raději nechat být? Děkuju moc za radu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020
Odpověď  Jo to bude šnek.    [kuba]   24.01.2020
Odpověď  Ještě prosím jeden dotaz. Z náhradní želvy jsem vyndal olejové čerpadlo, které bylo v želvě trochu "utopené", dvojice ozubených koleček pro přívod oleje do motoru je slabší než jsou další čtyři kolečka pro odvod oleje do olejovky. To asi bude čerpadlo ze šneka, že jo??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Ahoj, děkuji. Do Rovenska přijedu, jsem už přihlášenej a když JAWA nepojede, nechám ji na vleku a budu chodit po okolí pěšky. Víš, já se to teprve s JAWOU učím a jsem vděčný za každou radu. Mám teď domluvenou opravu vahadlových osiček, vahadla s futrama nechám a jen je přestružím po té opravě osiček. Zítra jedu za panem Šátkem do Peček, už jsem s ním o problému s osičkama mluvil, říkal, že se to vyřeší :-) Alespoň něco budu mít hotovo a pak budu postupovat dál.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Milane z Plzně, je mě jedno kterým názorem, či zkušenostmi se budeš řídit ale každý, kdo kdy dělal motor z OHC potvrdí, že vždy bývá na polovině průměru čep vahadla od bronzového pouzdra vydřený. Opravil bych radši čep, než dávat nové pouzdra, která se během chvilky opět vymačkají.Lepší je nechat stará,utemovaná a lehce je přejet výstružníkem, samozřejmě výstružníkem strojním.Přijeď do Rovenska na pokec, osobní setkání je lepší, než anonymní kecy radilů po internetu.:-)))    [jwm]   21.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane z Brna, díky za názor. Faktický stav osiček je takový, že v hliníku vahadlovky drží fest, což je dobré, vytahuju je přípravkem na stahováku, vahadla se točí volně a mají jen lehkou vůli, ale jdou ztěžka přesunout přes konce osiček. Mají zřejmě novější přestružená bronzová pouzdra na střed osičky a osička je uprostřed oběhaná. Jedna osička má ale v místě vahadla dost velký "šrám", jestli se to někdy přidřelo, nevím ... Proto jsem chtěl raději všechny přebrousit.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2020
Odpověď  Uložení p7/D8 je tzv. zemědělská vůle. Z vysoka bych se vykálel na nějaký broušení tvrdochromu. Pokud stávající oska není šišatá a sedí ve svém uložení, stačí maximálně vyfutrovat vahadlo a přestružit na potřebnou vůli. Stavitelným výstružníkem nebo lépe rozpínacím. Jiné způsoby jsou vyhazování peněz.    [Milan z Brna]   17.01.2020
Odpověď  Já bych Ti ty hřídelky doručil a pak nechám na Tobě, jaké budou časové a kapacitní možnosti. Prostě až to bude, tak to bude. Jak jsem psal, řeším asi 1000 + 1 problém s motorem, takže to zase tak nehoří. Spíše jde o to, že něco bude už vyřešeno. Já Ti když tak zavolám, pošleš-li číslo. Můj telefon je 602 258872. A díky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Jasně,komplet, jedna sada navíc žádný problém. Kdyžtak napiš a dohodneme se jak na to spěcháš.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Když jsou vymačkaná pouzdra ve vahadlech, je vymačkané i uložení čepů ve vahadlové skříni.Změříš v kraji průměr starého čepu a přidáš 0.02-0.03 mm a je to vždy OK.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Jééé, moc děkuju:-)) A ty bys dokázal zajistit i ten tvrdochrom? A pak to dobroušení na průměr těch 12,02 mm? Já bych Ti to všechno osobně přivezl, abychom se i poznali, jestli by Ti to nevadilo ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  I v tom Ti mohu pomoci ale není to hned, kamarád brusič má i jinou práci, než ty zatracený půllitry..    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Neporadíš prosím, kde by to udělali??? Já se nikdy ničemu takovému nevěnoval, proto teď nevím. Když by se osičky nachromovaly na průměr 12,02mm, neměl by být problém je natlačit do vahadlovky, větší průměr by asi dělal problém, co myslíš?? Ty moje osičky ale nemají vnitřní závit M8, kdoví, kdo je dělal. Vyříznout ten závit závitníkem jsem nezkoušel, je to dost tvrdý materiál. A proto nejdou vytáhnout přípravkem a musím je vyklepávat, což není dobré. Navíc ty ségrovky ve vahadlovce mají ulomená očka (možná právě kvůli tomu vytloukání), musím nějak pořešit jejich vyndání a nepoškodit při tom otvor a zápich.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Milane z Plzně, nové hřídelky je zbytečné vyrábět, stačí staré podbrousit a dát tvrdochrom a pak s přídavkem, podle potřeby, obvykle + 0,02- 0,03 mm na čisto přebrousit.Stará bronzová pouzdra jsou vytemovaná, zhutněná, ty stačí lehce prostružit a nechat být.Když dáš nová bronzová pouzdra do vahadel a nové čepy, tak po 50 km jsou tam opět vůle, jak se bronz vymačká.Toť má rada.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Díky za informace. Já dnes mluvil s panem Šátkem a příští týden za ním jedu. Pro mě je nemožné si sám vystružovat poudra a přebrušovat vahadlové osičky, já ty možnosti nemám. Zřejmě by mi to u nich udělali, možná i vyrobili nové osičky a pouzdra a spasovali to do sebe se správnou tolerancí. Namontovat to pak zpět do vahadlovky jsem již schopen. Ale díky ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  Z těch fotek to není úplně vidět, ale nevypadá to nějak špatně. Stačilo by jen přeleštit včetně vačky. Pokud se týká motoren, tak v takových funkčně důležitých dílech bych se mu zdaleka vyhnul. On ten díl vypadá neškodně, ale na výrobu je to celkem "špek",musí na to být přípravky. Málokdo také ví, že není symetrický.
Pokud se jedná o ten čep a pouzdro vahadla, tak tam není z fotky nic poznat jak je to udělané. Jinak uložení tohoto uzlu je výkresově - čep 12p7 a pouzdro 12D8(najdi si to v tabulkách). Těch 12D8 je po zalisování pouzdra do vahadla. Takový výstružník(pokud to nebudeš mrvit stavitelným) normálně neseženeš resp. můžeš si ho nechat udělat u specializované firmy,ale je to "paleta".Já to řešil přebroušením standardního ručního(delší vedení) výstružníku 13H7.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den, pustil jsem se do repase vahadlovky a nejsem si jistej mírou opotřebení kluzáků vahadel (přikládám fotky). Poznal by z nich znalec problematiky, jestli jsou použitelné a to dlouhodobě? Rád bych to měl v perfektním stavu. Když jsem hledal na netu, jako jediný, kdo je má k dispozici je motoren. Má s jejich kluzáky někdo zkušenost??? A ještě jedna věc ... osičky vahadel nemají vnitřní závit M8, takže je to taky asi nějaká replika. Průměr osiček je 12,02 - 12,03 mm a dvě vahadla trochu drhnou. Vypadá to ale, že jsou v nich nová pouzdra a tak by se to mohlo vyřešit přestružením na 12,05mm. Poradil by někdo, jak postupovat?? Děkuju.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2020
Odpověď  ...trochu sem smotal dvě témata do sebe, na ED250. Se nám to prolíná...    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2011
Odpověď  Stojím před podobným úkolem, bu muset zřejmě zrepasovat hlavu a při jedné práci sfouknout i jednu celou náhrádní. A z nadšení bych zkusil kromě toho rozebrání třebas i ty ventylový vodítka, až se dozvím jak s těma guferama do nich :).    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2011
Odpověď  Vačky bývají lehce načnuté, ale celkem pěkné. Kluzáky jsou skoro vždy zralé na opravu a hřídelky vahadel bývají vyběhané z části - ne po celém průměru. Přesně podle zatížení. Vesměs to bývá vždy zralé na opravu - tady pramení veškeré inzerátové motory po celkové GO, které mají maximálně kliku a výbrus.. Někdy je lepší se do hlavy ani nedívat, když to neklepe a pěkně jezdí.. :o)    [ED250]   04.01.2011
Odpověď  Jo asi vím jak to myslíš, nějak si poradím, stahováků a přípravků už se dělalo dost tak další se taky povede. Jen trnu v jakém stavu bude vačka a misky na koníkách, nejsem žádnej motorář tak až je vyndám, odnesu to k někomu na posouzení.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2011
Odpověď  Dělal jsem to jako přípravek (mezikus) k jinému stahováku co používám na jiný motor. Jde o kolečko z plechu, které se přišroubuje na vačku tlumiče rázů vaček (náboj kuželového kola) a v plechu byly další otvory se závity kam jsem našrouboval můj univerzální stahovák. Dolu to šlo dobře - není tam kužel - jen válcový čep a pero. Nemá cenu to fotit. Stahovák přímo na to půjde vyrobit snadněji. Vycházej z otvorů se závity.    [ED250]   03.01.2011
Odpověď  pro ED250: trochu se stydím za lenost ale mohl by jsi přihodit někou foto toho stahováku. Díky    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2010
Odpověď  Před měsícem jsem přišel ke staré sundané hlavě a dle Milanovo popisu jsem jí rozebral. Jde to dobře. nemusíš se ničeho bát. Jen mne trošku zdržela výroba stahováku kuželového kola.    [ED250]   28.12.2010
Odpověď  Dodatečně díky MilanoviOHC. Z návodu je mi to snad jasný. Poslední dobou jsem řešil vidlice a teď se vracím k motoru. Jakmile se do toho pustím ozvu se jak to dopadlo, ještě jednou díky ..zendrich-kambucha    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2010
Odpověď  V každém případě tu vahadlovku rozdělej,protože budou stát minimálně za kontrolu čepy vahadel a kluzáky na vahadlech,protože tyto části bývají na 99% kaput(vydřené).
Postup demontáže velmi jednoduchý:
1.Demontáž horního kuželového kola královské hřídele - 2x matka M6 - a krytu ložiska vačkového hřídele na levé straně vahadlové skříně
2.Demontáž kluzáku vyrovnávací vačky s pružinou.
3.Stáhnutí kuželového kola vačkové hřídele s vyrovnávací vačkou z vačkové hřídel - někdy to drží opravdu fest a je na to potřeba si udělat stahovák
4.Odšroubovat zátky na levé straně vahadlovky v ose čepů ventilových vahadel a do technologického závitu M8 v čepu zašroubovat kousek závitové tyče M8 dlouhé cca 150mm, na tyč nasunout např. trubku s vnitřím průměrem větším jak 12mm(čep má průměr 12mm),vhodnou podložku a matici M8 jejímž utahováním vytáhneš čep do trubky. Než toto uděláš,tak se dobře podívej jaká byla sestava podložka-pružina-podložka-vahadlo-podlož ka na čepu pro zpětnou montáž.
5.Vytáhnout vahadla levého válce s pružinami a podložkami.
6.Vytáhnout segrovky, které zajišťují čepy vahadel pravého válce a čepy vytlačit ze strany již demontovanýc čepů levého válce kulatinou nejlépe průměru 12mm.Než toto uděláš,tak se zase dobře podívej jaká byla sestava podložka-pružina-podložka-vahadlo-podlož ka na čepu pro zpětnou montáž.
7.Vytáhnout vahadla pravého válce s pružinami a podložkami.
8.Vytáhnout segrovku,která zajišťuje ložisko vačkového hřídele pod kuželovým kolem
9.Vytlačit,nejlépe pod lisem, vačkovou hřídel ze strany válečkového ložiska na levé straně vahadlovky - matici M14x1,5 není nutné z vačkovky odšroubovávat, protože se to lépe dělá až na vyjmuté hřídeli. Hřídel současně vytlačíš i s kuličkovým ložiskem a podložkou na pravé straně vačkovky a vnitřní část válečkového ložiska projde přes druhou segrovku,kterou je zajištěno kuličkové ložisko zevnitř vahadlovky. Na tu podložku a její pozici pod ložiskem nesmíš při zpětné montáži zapomenout,jinak budeš mít problémy se sestavením kuželového soukolí.
Jinak jsou i možné jiné alternativy postupu demontáže,ale zde vidíš,jak je to jednoduché.    [Milan(OHC)]   16.10.2010
 Přidat odpověď   (29) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006