MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316007 příspěvků |8172 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 24 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 17.5.2024 00:27  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dobrý den, sice to není půllitr, ale já mám tohle.    [JC]   01.01.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Pěkná práce. :-)    [ED250]   08.12.2015
Odpověď  ano, přesně ten    [Monty]   07.12.2015
Odpověď  To je tenhle? http://aukro.cz/unikat-jawa-21-se-ctyrtaktnim-moto rem-100-ccm-i5810853800.html    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2015
Odpověď  když čtyřtaktní přestavby,tak taky jednu přidám: http://montyjawa.rajce.idnes.cz/pincek_4_takt/    [Monty]   07.12.2015
Odpověď  JC dotaz na tebe. Mohl bych na tebe dostat email? Jinak jestli ještě máš svoji jawu 4t ,tak by mě hrozně zajímalo jakej to muže mít zvuk??? Nešlo by natočit nějaký krýtký video??? Bylo by to super, jinak to máš moc hezký, seš machr.... :-)    [Vlada]   06.02.2014
Odpověď  ahoj. chtel bych se zeptat. chci prestavet motor z 250 na 4takt. mam valec z pistem z vrtanim 68mm. ale zapozastavil jsem se u hlavy.... z ceho ji pouzit a jake bude nejlepsi reseni rozvodu??? premislel jsem o ohc a uz to mam i castecne vyreseny ale to se rozhodnu az podle hlavy... mohl by jste mi nekdo poradit ? kdyztak piste na mail luda.hrazdil@seznam.cz Diky    [lu2]   23.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přestavba na 4 T    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2010
Odpověď  Vittorio: Taky pěknej kousek. Takže jsi to měl s celou motorkou?
Jak jsi nakonec dopadl,rozebral jsi to?
Možná vím odkud ten motor pochází,kdysi mi jeden pán nabízel něco takového z NSU.
Ale pak to nějak nedopadlo,bylo to dost komplikovaný a pak jsem nějak zapoměl kontakt na něj,takže jsem už ani neviděl fotky.    [romanovic24]   31.01.2010
Odpověď  jj a prej to pekne jezdilo. ke mne se to dostalo s vytrhanou kabelazi tak muzim vymyslet nejake zapojeni a rozbehat to. ram byl z 353 "specialne" upraven. motor je hodne vysoky do normalniho ramu se nevejde. motor jsem chtel rozebrat a vycistit ale nevim jestli mam na to sahat. kdyby mi mozna nekdo vedel poradit s elektrikou ocenil bych to.    [vittorio]   17.11.2009
Odpověď  Moc pěkný.. už to vrčelo??? vejde se to do rámu vůbec???

Tom    [tomaš]   17.11.2009
Odpověď  jj je to perak OHV :)    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2009
Odpověď  vitorio - krásný NSU-JAWA.    [Monty]   16.11.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  4    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  1    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2009
Odpověď  Dá se s tím jezdit po silnících(legálně)- jak to je s papírama?    [jelen]   26.10.2009
Odpověď  Pro všechny koho zajímá tenhle motocykl, tak je o něm teď napsaný pěkný článek v podzimním čísle časopisu Motoxpress.    [petr m.]   15.10.2009
Odpověď  Jawaři,
hledám výrobce motoru 250 asi OHC z oblasti Moravskočeská vrchovina - okolí.Tento motor pasoval do Jaw a ČZ .
Zajímala by mne technická dokumentace.Propočty,zkoušky,životnost,přibližná cena.
Pokud se dohodneme hodlám zahájit sériovou výrobu.    [Xara]   16.08.2009
Odpověď  když jsem to tu viděl tak jsem koncem minulého roku začal přemýšlet že bych také něco podobného udělal,něco jsem okopíroval od Michala K. .... a výsledek mužete vidět zde.
http://www.youtube.com/watch?v=C0UOJj-6XdI    [romanovic24]   18.07.2009
Odpověď  zdravim vsechny priznivce starych citroenu mate naky info o letosnim srazu nekde v okoli mostu? mam velmi dobre pratele v srbsku kteri by se radi zucastnili ale musi mit vizum..... moc by pomohl zvaci dopis od poradatelu teto akce ktera se ma konat jiz brzy a to v cervnu tohoto roku. dikz moc za kazdou informaci A* moje adresa je AnickaBasnicka@seznam.cz    [anicka]   25.03.2009
Odpověď  JC:Je to pěkná práce, a jak se s tím jezdí, v porovnání s 2T, je vyšší výkon?    [Martin Kursa]   09.03.2009
Odpověď  Mrkněte na tohle..
http://jawa250-4takt.wbs.cz/    [Roman Pokorný]   09.02.2009
Odpověď  Mkrejsa: To je tvůj stroj? Taky moc pěkný,koukal sem a technicky dobře zpracovaný a chodí tak hezky...
Taky se chci o něco podobnýho pokusit,konstrukčně to mám zhruba vymyšlený,akorát se mi nedaří sehnat válec a na tom to tet stojí... Mohl by jsi se mi prosimtě ozvat na mail? romanovic24@seznam.cz    [romanovic24]   30.12.2008
Odpověď  Bohužel se mi nepodařilo vložit fotky takže kdo chce vidět přestavbu 2taktu na 4takt v chodu tak se jukněte na http://www.youtube.com/watch?v=HlaYYcUw90k .Mimochodem bych rád si někde prohlédl tu přetavbu Jirky Čáblika na živo kdyby někdo věděl kde tak dejte vědět. Dík    [Mkrejsa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2008
Odpověď  Jirko, jak máš udělané mazání kliky? Předpokládám že stálá olejová náplň.. Jak se ti povedlo utěsnit kanály?
A šlo by dát video nebo alespoň zvuk, třeba na youtube?    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2008
Odpověď  teda koukám a moc pěkný,klobouk dolu,jsi moc šikovnej... Jak jsi vyřil mazání klikové hřídele?? Také mne nedávno napadlo udělat tenhle motor jako 4takt,ale zatím spíše jen spekuluji jaké dílypoužít a bez nějákých větších ůprav jako jsi udělal ty...    [romanovic24]   14.12.2008
Odpověď  Pěkný výkon, ten tvůj motor. Také pořád špekuluju, jak napasovat 4T do karterů 559. Mám jeden volný litrový motor z citroenu ax, vrtání 71mm, ostatní díly bych z toho také použil, jen jsem nevěděl, jakou kliku, ale jak píšeš že jsi nechal původní, tak bych šel také tou cestou. Objem by byl 296.9ccm, to by měla klika zvládnout celekm dobře, když jí mebudu honit. kartery si nechám oměřit v práci na leitzu, skrz rozteče a opracování mi udělají na nc hurco. Pokusil bych se to dostat do rámu tak, abych nemusel upravovat nádrž a rám. Když porovnáš výkonově motor 353 a ten tvůj, jaký to má zátah, zkoušel jsi maximálku? Karbec jsi nechal původní, nebo jsi dal jiný?    [RJ592]   22.10.2008
Odpověď  zdravím jirku čáblika.tvůrce 250tky 353 na 4takt.určitě nejsem první ani poslední, ale potřeboval bych se tě zeptat na pár věcí. tak pokud tě to nějak neotravuje a nebo neomezuje odepiš mě prosímtě na maila díky moc zdravím Tomáš. tomas.bolatzky@seznam.cz    [Tomáš]   16.10.2008
Odpověď  Zdravím borce který umí udělat tenhle motor. někde jsem ho viděl na nějakých stránkach půllitrů ale už si nepamatuju kde jsem to viděl, tak prosím toho borce co to dělal. aby se mi ozval na maila. dík zdravím Tomáš. adresa mailu je tomas.bolatzky@seznam.cz mockrát díky.    [Tomáš Bolatzký]   30.09.2008
Odpověď  Zdar, můžeš mě poslatspojení na toho výrobce vodítek JAWA 500 .dík    [vasek]   29.04.2008
Odpověď  Zdar. Nemohl by ste sem nekdo dat foto ty 4T 380? Dik.    [Lukas]   08.10.2007
Odpověď  Len pre info o tom peraku. Robil ho kamarat par rokov do zadu. Boli sme na vyske a skusali sme co sa da s motorom Jawa robit. Hlava je BMW, rebra valcou su sustruzene kruhy z duralu - niekto sa to pytal. Jazdilo to ale bolo to strasne lenive. Kamarat to potom predal - tusim 3000Sk, kupec Pan Kajda to osadil do ramu perak a predaval za 80.000Sk ako zavodny special.
JC krasna praca. Neda sa to porovnat s tym co sme robili my!    [marozo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2007
Odpověď  A někdy začátkem října bude v Rožnově oslava výročí Šestidenní,jmenuje se to Rožnovská jednodenní,víc nevím.    [MONTY]   09.09.2007
Odpověď  Tak to vezměte na burzu do Bašky 22.9.    [MONTY]   09.09.2007
Odpověď  Chtěl jsem to vzít 1. září 2007 na Jawasraz do Luhačovic, ale nakonec to neklaplo. Ráno pršelo a myslel jsem, že bude pršet celý den. Nakonec jsem tam dojel kolem oběda na Kanadě. Dovezl bych to na nějaký sraz veteránů, ale nevím, jestli nějaký v brzké době bude. Nejlépe kdyby něco bylo v Rožnově pod Radhoštěm.    [JC]   09.09.2007
Odpověď  Perfektní práce, zajímali by mě ty nákresy v autocadu jestli bys je poskytnul nebo nejaké detailní fotky pro uložení do mého soukromého archívu. Dík Jarda    [Jarda]   12.07.2007
Odpověď  Kdy a kde se ukážeš?    [Fidra]   07.05.2007
Odpověď  Jen kompliment. Jsi dobrý,pěkná práce.    [Milan(OHC)]   16.01.2007
Odpověď  Adame dík za foto. Dokážete někdo identifikovat tu hlavu????Tom    [Tomáš]   13.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  JC: tuhle fotku jsem fotil na Oldtimer festivalu 2006 ve Slavkově u Brna. Bohužel žádný kontakt na majitele nemám. Přidám fotku z druhé strany.    [Adam]   13.01.2007
Odpověď  URBIS: Tuhle fotku jsem ještě neviděl. Je to perfektní. Bylo by možné dopátrat se toho člověka, který to dělal? Případně současného majitele? Děkuju moc za fotku!    [JC]   11.01.2007
Odpověď  U tohodlen je jeden veliký rozdíl a to že ta hlava je použita z jiného motocyklu a né vyráběná. Další věc je že museli změnit i rám aby se jim to tam vešlo. Celkový dojem je dosti neuspořádaný.Tom    [Tomáš]   11.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadal motor Tvého předchůdce/doufám,že se podaří přiložit obrázek/.A Tebe plácám po ramenou.    [URBIS]   11.01.2007
Odpověď  Přesně tak ten človék co udělal je borec, není to tak lehké jak si většina lidí myslí vždyť navrhnot jen ty kártry muselo stát moc námahy a času. Já bych do toho šel taky, ale myslím že za chvilku bych se někde seknul například, kde nechat odlít odlitky a tím by to skončilo. A ta hlava to už je fakt něco, zajímaly by mě nějaké ty výkresy škoda že tu nic není, z fotek se toho moc vyčíst nedá. čest nám všem strojařům.    [MB]   11.01.2007
Odpověď  Já si cenim toho co jsi udělal ty který to kririzujou nevěděj asi o co jde proč se do toho nepustíte samy?Já si myslim že kdyby jste se o to pokusily tak se vám to nevejde ani do rámu jsem strojař a myslim si že jde oslušný kus práce.Nastříkat motorku a navěsit na to repliky to umí každej blbec ale co dál?Už jste někdo navrhnul a vyrobil např.vačku?Jawám čest    [milda]   10.01.2007
Odpověď  Ahoj, děkuju za vaše názory. Děkuju za kritiku i za pochvalu. Nechci se obhajovat, ale s tím designem to není zase tak jednoduché jak se zdá. Pokud bych navrhoval motor od základu nový, tak všechno se dá uspořádat a navázat na sebe tak, aby linie na sebe navazovaly a vizuální dojem byl co nejlepší. Jenomže pokud předěláváte již vyrobený motor a navíc dvoudobý, tak jste limitovaní spoustou věcí. Hřídele mají určité délky, kartry mají svoje tvary, řadící hřídelka má určitou délku a tohle všechno musíte respektovat. Na tyto původní součásti se snažíte napasovat to co dvoutakt nemá, proto využíváte místo, které k tomu původně nebylo určené. Musíte to všechno někam dostat a proto to trčí z původních linií motoru. Nemůžu si říct, že teď to víko vyboulím, aby to líp vypadalo, protože mi tuto úpravu nedovolí řadící hřídelka, která má svoji délku. Ten "obal" většinou totiž odpovídá těm "vnitřnostem".
Na obrázku od JzK je 250 OHC, ale ten motor je od základu nově konstruovaný. Sice kartry připomínají 2T ale jsou jiné. Taky střeva jsou jiné, levá hřídel na klice je delší a vnitřnosti jsou přizpůsobené 4 dobé konstrukci.
A vůbec nechci, aby po tomto počinu někdo šílel tak jako po péráku, to bych si nikdy nedovolil. Nejsem konstruktérem Jawy ani to nehodlám vyrábět a už vůbec ne prodávat. Při konstrukci jsem samozřejmě na design pomyslel, a mimojiné taky na to, aby se to aspoň "točilo", ale design odpovídá funkčnímu uspořádání vnitřností. Souhlasím, že kdyby to vypadalo jako OHCéčko, tak že to je nesrovnatelně lepší, ale zatím je to takhle.

S pozdravem JC    [JC]   10.01.2007
Odpověď  Nedovolil bych si hanět takový počin, sám bych to nikdy nezvládl. Můj názor ovšem je, že jde o navýsost strohý technokratický počin, který nekoresponduje s oblými liniemi motoru kývačky. Přirozeně že to můuže být věc názoru, vkusu nebo na JC takovaou věc při vývoji vůbec nemyslel. Hawk. Ať jezdí    [JzK]   10.01.2007
Odpověď  Ruku na srdce pánové, kdo z vás si dělá sám GO motoru na vaše stroje???kdo by dokázal podobnou přestavbu pouze dát na papír a promyslet do posledního detailu aby to fungovalo jak má?V první řadě jde u takovéhoto projektu o to udělat to z funkčního hlediska a potom až přichází jako třešinka na dostu design. Nechci se ted nikoho dotknout ale z mojí vlasní zkušenosti ty nejvědší kritici umějí vždycky všechno pouze pusou vyrobit. to jen tak pro zamyšlení. hezký zbytek dne.Tom    [Tomáš]   10.01.2007
Odpověď  Myslím, že trocha objektivní kritiky nemůže být na škodu. A konstruktér takového motoru s kritikou jistě počítá.
Můj názor na design tohoto motoru je asi takový, že naopak jsem rád za čistě účelový - konstrukční vzhled. Jasně je tak odlišen předěl mezi původními a dodělávanými díly. Až za x let někdo spatří tento motocykl, mělo by mu být jasné, že nejde o dobovou úpravu.    [Jiří Bartuš]   10.01.2007
Odpověď  Pánové,to se nedá číst!Kritizovat člověka,který dokáže v domácích podmínkách přestavět 2T na 4T se mi jeví jako hrdopyšnost.Vždyť většina z nás nedokáže nic víc než opravovat a udržovat staré stroje v provozu.    [Stenly]   10.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já opravdu nechci být za škarohlída a nezpochybňuji obrovský kus práce co je za Tebou, ale právě to krytování působí maličko strnule. Neříkám, že je v domácích podmínkách možné docílit výsledku, který je na přiloženém obrázku, ale nějak vizuálně pojmout ten karter by tomu určitě neuvěřitelně pomohlo. Ono se to s tím průmyslovým designem má asi takhle - sehnat zdatného technika a zároveň výtvarníka je takřka nemožné. Pokud se to ovšem povede, vznikají takové ikony dobového designu jako je pérák, nebo skůtr Čezeta a my z nich potom šílíme :-D

Fotka je z tohoto webu: http://www.hondamch.cz/old-timer-detail.phtml?motocykl=22    [JzK]   10.01.2007
Odpověď  Můj názor na design - snažil bych se s tvarem bočního víka co nejvíce přiblížit původnímu.    [MONTY]   09.01.2007
Odpověď  JzK: Ahoj, děkuju za názor. Plánoval jsem přestavbu ČZ 380, ale asi na to nebudu mít v brzké době čas. Jinak zkouškám, jsem to podrobil na podzim a na jaře budu pokračovat. Zatím to jezdí bez problémů a neobjevilo se ani žádné výraznější opotřebení. Ale chce to ještě pár nádrží vyjezdit, abych mohl říct, jestli to je spolehlivé nebo ne. Abych řekl pravdu, tak jsem od toho tolik nečekal. Jsem rád, že se mi to vůbec podařilo roztočit. Dělal jsem to takřka na koleně :-).
Jen nevím, co myslíš tím kabátem Jawky. Vždyť je to v originál jawáckém rámu. Je to rám ze sportky 590 na 19 palcových kolech. A ten spodek motoru je taky z Jawy, 353 kývačky. I ten válec a hlavu jsem udělal vzduchem chlazenou aby to zapadlo do architektury té motorky. Chtěl jsem to nejdříve chladit vodou. ale asi si dokážeš představit, jak by to v tom rámu vypadalo. Tak se měj a ahoj.    [JC]   09.01.2007
Odpověď  Je to opravdu úctyhodný výkon. Jaké máš další plány? Podrobíš stroj jízdním zkouškám? Dotáhneš to do konce i z hlediska průmeyslového designu, aby přestavba korespondovala s kabátem Jawky?    [JzK]   09.01.2007
Odpověď  Ahoj Jirko, prosím tě, můžeš se mi ozvat na adresu peta.zap@seznam.cz Diky    [petr]   09.01.2007
Odpověď  MB: Cenu jsem nepočítal, všechno jsem si dělal sám, kromě tepelného zpracování. Nějaký materiál jsem potřeboval, ale většinou jsem to sehnal nějak levně. Nejlepší materiál který jsem tam použil, tak byla cementační ocel 14 220 na vačku. A takový špalík železa koupíš za pár korun.
Já jsem něco viděl na netu, mám dokonce fotku. Má to spodek z ČZ 380 a vršek z plochodrážní Jawy.
Shodou okolností, jsem chtěl taky předělávat motor z ČZ 380 ,ale chtěl jsem to udělat trochu "ostřejší", 2xOHC a vodou chlazené. Dokonce jsem na tom už začal pracovat, začal jsem to kreslit, ale teď opravuju domek, takže na to nemám čas. Snad se k tomu ještě dostanu. Měj se a ať se daří.    [JC]   07.01.2007
Odpověď  To je paráda, můžu se zeptat na kolik ten motor zhruba vyšel a jaké je to v porovnání s obyčejnou 2T 250.Už jsem kdysi viděl ČZ 514 taky přestavěnou tak 4T.    [MB]   07.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  kartr    [JC]   06.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  hlava    [JC]   06.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za vaše názory, upřímně mě to těší. Nějaké fotky z průběhu výroby mám, ale bohužel toho není moc.    [JC]   06.01.2007
Odpověď  Je to moc pěkné jestli to bude jezdit jak to vypadá tak je to obdivuhodný jseš opravdu šikovnej kdyby takový lidi měla Jawa nemuselo by to vypadat tak jak to teď vypadá 250 čtyřtakt je přeně to co jawě chybí nevim jestli se ti bude chtít ale myslim si že by byl mezi lidma velký zájem o tvé skušenosti se stavbou jestli máš nějaký foto při stavbě určitě je zde uvítáme.Klobouk dolů Jawám čest.    [milda]   06.01.2007
Odpověď  Tak, a teď to dát do sériové výroby jako "retro". Ihned bych to koupil.    [Haba]   06.01.2007
Odpověď  Klobou dolů, je to paráda... S takovou myšlenkou jsem si také pohrával, krásná je představa 4T péráka... Zajímalo by mne, jak jste vyřešil mazání, respektive kam jste umístil čerpadlo.. a je to OHV či OHC? převod 1:2 na vačici je videt na levé strane, a pod trubkou na boku válce jsou tyčky nebo královská hřídel?    [JirKa]   06.01.2007
Odpověď  Zdravím všechny. Ten motor jsem konstruoval i vyráběl sám. Spodek je klasická kývačka 353 a válec, hlava, horní vahadlová skříň a rozvody jsou vyrobené. Takřka všechno je dělané na "míru", pouze píst, kroužky, a ventily jsou použité z jiného motoru. Klikovka, převodovka a kartry jsou originál z kývačky. Kartry mají pouze drobnou úpravu kvůli mazání. Konstrukci jsem dělal na počítači, aby se mi všechno podařilo nějak napasovat na ten kývačkový spodek. Vzniklo více verzí, ale tato konstrukce to vyhrála, protože je výrobně i funkčně nejednodušší. Na počítači jsem to dělal ve volných chvílích, protože jsem měl ještě i jiné povinnosti a právě proto mi to trvalo asi rok. Výkresy k tomu nemám bohužel žádné, což mě celkem mrzí, ale ve volném čase bych je chtěl dodělat. Abych za pár let věděl co a jak. :-)) Mám jen pár 3D modelů a pár náčrtků v AutoCADu, jinak mám zbytek v hlavě. Ale chtěl bych to zpracovat i nějak papírově.
Samotná výroba mi zabrala jednu zimu, takže asi 3 měsíce, ale dá se říct, že jsem na tom dělal denně. Hlavně šlo o to, dodržet přesnost, jinak výrobně to naročné nebylo.
Největší sranda byla, to konečné vyladění. Když jsem to poprvé zkoušel, tak na druhé šlápnutí mi to zabublalo, což byla první známka, že by se to aspoň mohlo hejbat. Časování mi starosti nedělalo, protože jsem to záměrně nečasoval ostře, kvůli výdrži. Vzhledem k vrtání a zdvihu, tzn. objemu a průřezu ventilů jsem dal 15,45 stupňů, což není sice moc, ale je zde zaručeno, že to nebude dělat problémy v provozu. Ale zase z toho moc veliký výkon nevyždímáme, což nám může být v tomto případě jedno.
Hlavně mi šlo o to, najít vhodný předstih. Systémem pokus-omyl, jsem přišel na nejlepší předstih 4mm, což asi odpovídá panelce 250.
Největší problém byl vyladit karburátor a výfuk. Vzal jsem si příklad z terénního Esa a jako výfuk jsem použil tenkostěnnou trubku o průměru 40mm. Sice to mělo zajímavý zvuk, asi tak jako již zmiňované Eso, ale ten výkon a průběh byl nic moc. Zkoušel jsem měnit délky té trubky, ale moc to neregovalo. Pořád tomu chyběl odpor. Použil jsem originál doutník, ale bez zadní tlumící trubičky. U tohoto řešení jsem zůstal, protože se to zdálo jako trefa do černého. Svíčka byla nejdnou do cihlova. Ta holá trubka mi to hodně obohacovala, protože kladla karburátoru menší odpor a svíčka byla samá saze.
Jinak ten motor není polystyrenová maketa :-)))), ale je plně funkční a už se těším až na jaře zase vyjedu. Chtěl bych s tím přijet i na nějaký sraz.
Tam se mě někdo ptal kdo jsem. Mám strojní průmyslovku, a výšku technického zaměření, ale momentálně pracuji jako konstruktér forem pro zpracování plastů. Mám 25 let.
Toť skoro celý můj životopis :)))))) Mějte se, a doufám že se někdy potkáme někde na srazu Jawek. S pozdravem Jiří Čablík    [JC]   06.01.2007
Odpověď  Určitě to není polystyrénová atrapa motoru pro srandu?    [Nevěřící Tomáš]   05.01.2007
Odpověď  Tohle je opravdu už moooc. Tady musel být někdo dobrý konstruktér a strojař, protože to dle mého lze považovat za stavbu nové motorky. Pokud se jedná o tvou práci, tak klobouk dolů...    [RON]   04.01.2007
Odpověď  To se ti povedlo je to moc pěkné netaj to!!!!!    [milda]   04.01.2007
Odpověď  Podle počtu zobrazení fotografie soudím, že zájem veřejnosti je veliký. Poděl se s námi o podrobnosti. Měl jsi motor rozdělaný? Soudím, že ano a pak tedy musíš vědět i detaily. Ostatně. Kdo je tím šikovným konstruktérem?    [Jiří Bartuš]   04.01.2007
Odpověď  Rád bych viděl fotky toho motoru trochu víc z blízka a ze všech stran. A jak jsi udělal ten rozvod a tu hlavu?    [Haba]   03.01.2007
Odpověď  m osobně se líbý víc než půllitr.    [skibik]   03.01.2007
Odpověď  Zdravím všechny. No já vím že se to sem asi přímo nehodí, ale jak už tady někteří správně napsali, tak se jedná o přestavbu 2 dobého motoru Jawa 250/353. Není to Jawou vyráběný motocykl. Jedná se o upravený motor ve sporťáckém rámu 590. Dal jsem to sem jen pro zajímavost :-). Motorka je plně pojízdná a na jaro určitě vyjedu na silnici :-). Vždycky jsem chtěl 4 dobou Jawu, nejlépe 500 OHC, ale nějak mi nikdy nepřálo štěstí ji sehnat. Tak jsem si pomohl aspoň takhle. Všechny vás zdravím a Jawám zdar!    [JC]   03.01.2007
Odpověď  něco podobneho sem nasel v jednom casopise vydanym jawou. je tam o tom psáno, že to je čtyřtaktní dvěstěpadesátka daná do skříně ze seriove motorky. byl to tereni stroj a je v jinym podvosku ale pry se to neosvedcilo. ale nejsem si jistej ze to je ono protoze je to vyfoceny jen z jedny strany    [skibik]   02.01.2007
Odpověď  Vypadá to velice zajímavě. Taky bych se rád dozvěděl další podrobnosti.
Tom    [Tomáš]   02.01.2007
Odpověď  Původně jsem hádal amatérskou přestavbu dvoutaktu, ovšem na dost vysoké úrovni. Zaráží mě ovšem hlava, to je větší oříšek jak rozvody. JC rozepiš se nám o tom víc. Nebo - co si takhle střihnout článeček na motomagazin? Kdyby se Ti chtělo, kontaktuj mě mailem prosím. Díky    [JzK]   02.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dole by to zapadlo    [JzK]   02.01.2007
Odpověď  Mohl bys o tomto stroji přidat více informací?    [Jirka]   02.01.2007
Odpověď  Co to je 350 4-takt???
To som ešte nevidel...    [Šepleta]   01.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá strana    [JC]   01.01.2007
 Přidat odpověď   (79) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006