| celkově je to vypadá jako hnus [tr] 03.04.2020 |
| jezdil sem v roce 1980 na prototypu Jawa 500 OHC, který vlastnil pan Polášek, tehdy bydlel na Novodvorské, Praha 4. Papíry kde byl uveden prototyp byly psané na něj. Od koupě mě odradily detaily, jako hadice vedené kolem plechů, napletené velké bubny na 16´ ráfky apod. [mongol] 02.04.2020 |
| Tak ten pan by o té motorce určitě věděl něco víc,když na ni jezdil! [Jára] 22.09.2013 |
| Hanzi alkohol voz jinam. Však víš kam.. :-) [ED250] 18.09.2013 |
|  Informaci o kývačkovém půllitru, který postavil závodník R. Schifauer přinesl Svět motorů č.4 roku 1958. Dokáže o něm někdo podat více informací? [JB] 18.09.2013 |
| U mně jakožto téměř zavilého abstinenta se alkohol bez užitku hromadí. Jen ho sebou nesmím zapomenout.... :-P :-D [T-1000] 17.02.2011 |
| Po minulém slabém roce na ovoce je skoro každá dobrá.. :o) [ED250] 17.02.2011 |
| No nevím Ede,dráždit Milana nějakou samohonkou,to bych neradil,znáš moraváky a jejich slivovicu :-)). [jwm] 17.02.2011 |
| To ti to trvalo, co takhle ironii, nechápeš ? Ha, ha. Něco k tématu, neměl bys ? [Pavel OHC] 17.02.2011 |
| pavel ohc.snad to zvládnete přečíst z 9.2. 2011 [CZ] 17.02.2011 |
| Milane tak to musíme zapít autorská práva na ten přítlačný talíř dohromady s Edem v Rovensku protože mám výkres od něj :-)).Jinak dynamo už je v motoru. [jwm] 17.02.2011 |
| Možná o nějaký ten zoubek posunut rozvod a tím pádem klidný záběh od spodu. Nevím.. :o) [ED250] 17.02.2011 |
| divný - tak prostě jezdí opatrně? [Monty] 16.02.2011 |
| Paval má standardní primární převod a je tam naimplementovaná normální spojka ze 634.Upravený je pouze střed,aby ho bylo možné nasadit na větší hřídel převodovky a vybraný vnitřek přítlačáku,aby se tam vešla matka.Toť vše. Jediné,co by to snad mohlo ovlivnit je to,že Pavel je ortodoxním vyznavačem pouze jedné pružiny na ventilech(má vytáhnutou vnitřní pružinu) a ten motor je takový tišší a měkčí. Má příjemný spodek, ale naprosto nevýrazný vrch. Kolem toho jsme již spolu vedli spoustu diskuzí,ale pokud bych to měl já k něčemu přirovnat,tak mně tem jeho motor připadá jako kůň, kterému jsi nedal nažrat - zatáhne,ale dostih nepoběží. Ale jinak to není vůbec podstatné. Důležité je,že je Pavel spokojený a dokazuje to počtem najetých kilometrů. [Milan(OHC)] 16.02.2011 |
|  Tak tohle je Pavel, nejen spojka a další technické rady, ale také zábava a srandy kopec.. Je na co se těšit, radost si nenechává pro sebe. [Drahonovsky] 16.02.2011 |
| Milane - předně děkuju za dynama(krása) A se spojkou - nemá ten filištýn Pavel bud silnější pružiny nebo rychlejší primár(potom by točák byl menší a dohnal by to sekundárním kolečkem o zub menším) Motorku jsem viděl jen na fotce, ale fyzikální zákony nevokecáš, musí je nějak přlstít. [Monty] 16.02.2011 |
| Pro Jindru: Zítra,jak půjdu se psím kamarádem ven,tak Pavlovi tu přihlášku dám. Už mně leží vytisknutá na stole. [Milan(OHC)] 16.02.2011 |
| Pravda Milane, už si vzpomínám..:o) Ptal jsem se ho, jak to řešil se spojkou a on mi líčil jeho použití spojky z 634. Na to jsem mu v alkholovém pojetí začal oponovat Tvým někdejším výrokem, že ta ten kroutící moment přece nepřenese. Smál se a tvrdil, že v pohodě. Pak vzpomínal na Tebe a Tvé řešení přítlačáku. Jinak ale nejsi jedinný. Tu na webu se vícero lidí vyjádřilo stejně jako Ty (spojka 634 nestačí)Nevěřím ale, že on tam ten výkon nemá. Ten motor mu jde jako švýcary a nezanechá za sebou obláček.. :o) [ED250] 16.02.2011 |
| Pro MG: jestli mohu poprosit, až pojedeš k Pavlovi, vytiskni a vezmi mu jednu přihlášku na Sraz do Rovenska a pozdravuj ho ode mne. On nemá PC a já ještě se nedostal k poslání poštou. Přihlášku stahneš na: http://jawa.prackov.com Děkuji. Jindřich [Drahonovsky] 16.02.2011 |
| Mám stejnou spojku jak má Pavel motor má najeto 430 km- vše je zatím ok.jo a nevyteče mně ani kapka z motora. Právě se chystám k Pavlovi tak ho budu od vás pozdravovat [M.G] 16.02.2011 |
| Chlapi, musím vypnout hruď-ta myšlenka je moje a je i v mém motoru. Je to poněkud jednodušší, jak to namaloval ED250,ale někde jsem zabordelil výkres(byla to skica na nějakém svačinovém sáčku,aby soustružník neremcal,že není výkres). Jinak Pavel má v motoru spojku ze 634 a já si stále marně lámu hlavu, jak je možné, že mu tam funguje, když už neměla být schopná funkce ani na 638. Protože já jsem ji zkoušel taky a nikdy jsem neuspěl, ať jsem dělal všechno možné. Stačilo motoru prudšeji přidat a už jsem cítil, že "předbíhá". Proto jsem se s pokáním vrátil k původní spojce, udělal si ten duralový přítlačák a použil lamely s materiálem OS100. Buď se Pavlův motor nějak srovnává s jeho věkem,bude takový klidný a rozfašný, nebo ten můj motor je naopak až moc dobrý, že ta spojka ze 634 na něho opravdu neměla. A Pavel se jenom usmívá a vysvětluje mně,jak je ta spojka ze 634 perfekní.No není to naposrání. [Milan(OHC)] 16.02.2011 |
| Pan Pavel mě dělal všechny motory i na jawu 500 ohc a vše funguje bezvadně je odborník-klobouk dolů.Doufám, že letos konečně budu mít čas a pojedu s panem Pavlem do Rovenska [M.G] 16.02.2011 |
| Není vůbec zač. Na tu myšlenku mě právě přivedl Tebou vzpomínaný Pavel. Zmínil se tu o tom i Milan OHC. Funguje to dobře. Určitě si to namontuj i do své motorky. :o) Ten můj výkres je dimenzovaný právě na "máslo." proto ta tlouštka. Je to tam na prdy. Kdyby byl talíř byť jen o milimetr ještě silnější, už by se při pracovním zdvihu spojky opíral o víko motoru. Ale máš pravdu. Vypadá to vskutku krásně - závoďácky.. :o) [ED250] 16.02.2011 |
| Ta Pavlova vypadá sportovněji sice na ní nesedí ale výfuky jsou posazené lépe,jsou zvednuté.Jinak mi Ede už soustružník dal 2 kusy desky spojky dle Tvého výkresu,cena 1150/ks,bez materiálu/sehnal jsem zbytek kalitelného Pantalu 424400/.Když jsem je osadil a změřil kolíky koše,ještě jsem je o 6mm tloušťku stočil,pevné to bude dost.Funguje to okamžitě a nic se nekroutí akorát je škoda,že nebude vidět jak to hezky vypadá.Dík. [jwm] 16.02.2011 |
|  Přesně tak. Na srazu v Rovensku určitě zase bude, tak doraž a poznáte se osobně. Je to filuta a je s ním legrace. Přidávám ještě jedno foto Německé kývačky. [ED250] 14.02.2011 |
| Já si Ede takových lidí jako je pan Pavel moc vážím, protože přesně takový člověk Ti ze zkušeností poví nejvíc, a nebudou to žádné načteninky, dohady, nebo známé věci. Člověk který monotóně složil do originálu třeba sto půllitrů Ti nikdy nemůže říct víc, než člověk který jeden stroj piplá, svým způsobem motorku dál vyvíjí a zkouší, a následně s ní prožije tisíce šťastných kilometrů.Pane Pavel - supr [Pavel OHC] 14.02.2011 |
| No jo. Prezident POSPA CLUBu Kroměříž a jeho nezaměnitelný a nezničitelný stroj. Kdo by řekl, že Pavlovi bylo v lednu 60 roků. [Milan(OHC)] 14.02.2011 |
|  Jasný:o) taky mě majitel sledoval a pořád mi jí nabízel k prodeji. Když jsme u těch kývaček, tak rozhodně tahle zamotá vždy hlavu všem „znalcům“ jawské historie a díky ní se vedou na srazech sáhodlouhé debaty o konečném vzevření bájného prototypu jawy 500 v kývačkovém rámu. Opak je ale pravdou. Tuhle si Pavel stavěl před desítky lety sám a vznikla svařením rámu z klasické sportky a pětistovky 02. Mimo jiné se jedná o naprosto vychytaný, do detailu vymakaný a mnoha zlepšováky vylepšený motocykl na kterém majitel najel desetitisíce kilomtrů. Vzpomeňme třeba na průkopnické první přemotané originál dynamo na 12V, Oddych motoru zaveden do prostoru převodovky a její následné odvětrání, vymakaná spojka, apod... Na tomhle bezvadně složeném motoru nenajdete ani náznak nějaké olejové mapy natož kapičky. Vše dokonale suché, jako by tam ani olej nebyl. Na srazech za dob minulíého režimu ho prý Angláni podezírali, že vůbec nemá v Jawě olej.. :o) Je zážitkem s tímhle člověkem sedět do noci u jeho výborné slivovičky a poslouchat jeho vzpomínky na tisíce a tisíce kilometry strávené v sedle tohoto stroje. :o) [ED250] 14.02.2011 |
| Kurňa, jssssem si na tom srazu ani nevšiml, že ses k té motorce tak tulil EDe... :-D Příště tě budu hlídat, abys na ní neodjel!!! ;-) :-D [T-1000] 14.02.2011 |
| Jinak též zdravím Pavle, doma mám ještě společné foto s majitelem, tak odpoledne upnu. :o) [ED250] 14.02.2011 |
|  A detail motoru. Celkem povedené pěkné dva karburátory. [ED250] 14.02.2011 |
|  Tak zde druhá strana. Opět foto z 11 Jawatrefen am Perlaser TURM [ED250] 14.02.2011 |
| Zdravím Ede, neměl bys ještě nějaké fotky tohoto stroje? Jinak pro pana CZ, já jsem velmi mírumilovný člověk, jenom nesnáším faleš,chvástání, podvody a lež. A to že sis tady napsal hodnocení sám na sebe, už to o tobě lecos vypovídá. Jen proto ta poznámka o tvých znalostech PC, které jsou podle tebe dostatečné, ovšem předvádíš tu evidentně věci které dělají začátečníci, tak nevím... O mé odborné znalosti se nestarej, mě stačí zájem lidí a to že se ke mě vracejí a nejsou to žádní pitomci. Nevím všechno a nestydím se za to – proto jsem tady. Jo a mimochodem, na fóru jsem nikdy nikomu nevykal a po nokom to nevyžaduji, i kdyby mu bylo 10 let – je to má zásada.Jistě zvládněš podívat se na starší příspěvky.Možná bys to měl dělat vždycky než něco napíšeš.Omlouvám se ostatním,už se nebudu dál tímto člověkem zaobírat,je to pro mne ztráta času,který mohu věnovat svým renovacím. [Pavel OHC] 14.02.2011 |
| tu fotografii z pravé strany jsem neviděl. Monty ma pravdu pravý je ze švéda a ne z libeňáka. [krakonosovomotomuzeum] 12.02.2011 |
| Je to prostě hybrid z bývalé NDR. :-D Ale nutno říci, že moc hezky řemeslně provedený. ;-) [T-1000] 12.02.2011 |
| Nebo Švéd - tomu by napovídala pravá schránka s žebry - takovou měly Švédy,ale soutěžní Libenáky ne, pokud teda vím. [Monty] 12.02.2011 |
|  Je to tak. Taky dle mého jde původně o soutěžní rám. [ED250] 12.02.2011 |
| Pavel ohc.To mluvíte o sobě v technických znalostech?Zanechte laskavě toho rejpání nebo se nikam nedostaneme.V dřívějších příspěvcích jste mi vykal ,tak se toho laskavě držte. [CZ] 12.02.2011 |
| Ahoj,díval jsem se na tu fotky sportky z německa. Zaujalo mě, že je použit rám jako má libeňák i boční kaslík je širší nádrž je též ze soutěžního provedení s ampérmetr a nápisem jawa pouze kolečko bez čz. Zdá se mi, že takto vypadal podobně motocykl pro six days 1957 Špindl vyjma motoru pochopitelně. [krakonosovomotomuzeum] 11.02.2011 |
| Pro někoho je dostatek maximum, v očích někoho jiného to samé jen co se za nehet vejde. To je soudný úhel pohledu. Jinak jsem zvědav co odpovíš... [Pavel OHC] 11.02.2011 |
| O PC vím dostatek,a to co mi tady říkáte,je pro mě opravdu novina.Co se stalo s tím nic nenadělám.To že píši že ho nemám neznamená že o tom nic nevím. Odpovím oběma,až na to budu mít čas.Pavle neboj se že bych snad byl vytočenej že nemám už co odpovědět. [CZ] 11.02.2011 |
| Zajímalo mne jen,jak je to s důkazem o širokém uložení pérácké vidlice u prototypu.Kecy mě nezajímají.Do domu si poušťím koho uznám za vhodné a tak to taky zůstane. [jwm] 11.02.2011 |
| ID počítače je ID počítače... Nerad bych aby to tu dopadlo jako v sekci "pérák..." [ED250] 11.02.2011 |
| Jo a jestli tě to i tak ještě netrklo, tak admin je spávce webu a ví z kterého PC co přijde. Pěkný víkend a zdarec [Pavel OHC] 11.02.2011 |
| CZ, komunikace PC po síti Ti zjevně nic neříká. Opravdu raději mlč, děláš nám obrázek o sobě, a jen tím potvrzuješ obvinění co na Tebe lidi vznesli. Místo obcházení 1 známého a veřejných pomluv by sis měl střihnout pořádnou renovaci, abychom taky od Tebe něco viděli. [Pavel OHC] 11.02.2011 |
| Admin.Počítač nemám,chodím ke kolegovi.Sedíme zde spolu a trval na tom že ze sebe nemám nechat dělat legraci,nebo napíše jakou zkušenost s jwm má on.Věděli jsme to oba samo. že se ví odkud to přijde.Přiznám se že jsem si nebyl jistý kdo jwm je .Že prý se uvidí co to udělá.Udělal a já ti tímto ks DEKUJI.Ostatním se omlouvám. [CZ] 11.02.2011 |
| K.s. alias CZ takových vzkazů pod jiným nickem tu mohu napsat X, jen abych někoho vytočil, ale čest mi v tom brání, a jak vidíš, admin to pozná. Když už ses vytočil a nemáš co napsat, příště raději mlč. Nesnáším křivárnu. Jestli jwm před někým zabouchl dveře, zřejmě k tomu měl důvod... Nekaz půllitrácké fórum hloupými dohady, stačí že to řešíte v pérákovi. Jwm chtěl jen dokázat něco co dokázat nemůžeš a z toho jsi v koncích. Ale alespoň vyšlo najevo jak to s Tebou je, ty odborníku. [Pavel OHC] 11.02.2011 |
| Pane CZ, na takové chování tu opravdu nejsme zavedení. Že se podepíšete jiným jménem neznamená, že jste neviditelný. [admin] 11.02.2011 |
| CZ.Kdybyste tady byl dýl vědel byste že ten co vám diktuje TAK TEDY NAPOSLED, je p.K.O. z Nelahoz.alias jvm.Jednou sem k němu přijel a pouze na me houknul že nemá čas at se objednám a zavřel.Vás považuji po letech za odbornika v jawa. , [k.s.] 11.02.2011 |
| Tak naposledy pro CZ.Můžete tedy dokázat,že prototyp s péráckou vidlí měl široké uložení jako poslední typy?Rád se dozvím něco nového. [jwm] 09.02.2011 [jwm] 10.02.2011 |
| Aha, tak to jsem netušil. Sportku mám s originál blatníkem, ale tohle by mě nenapadlo. [Pavel OHC] 10.02.2011 |
| Všichni otáčej sportkovej blatník protože maj čezeťáckej místo jawáckýho... [Meela] 10.02.2011 |
| Dobrý, Ede, jen mě trochu štve jak všichni otáčejí u Sportky přední blatník. Ale asi jsem moc cymprlich. A s těmi klasickými kývačkami jsem to myslel dobře. Jawy jsou pro mne jako vlastní děti, hold některá se vyvede víc, jiná míň, ale všechny je miluju. [Pavel OHC] 10.02.2011 |
|  Ahoj, tak tedy přidávám jednu pro Tebe "rajcovní" zdařilou půllitrovou kýcačku na velikých kolech. Foceno na podzim roku 2010 na srazu v Německu. Mimochodem byla na prodej. Nějakých 8000 E... :o) [ED250] 10.02.2011 |
| Pro pana Jwm a potažmo další ctitele značky Jawa. Před vánocemi jsme tu vzpoměli prodejnu Mototechny v Platnéřské. Pokud jste ještě neviděli film Rodeo, stáhněte si jej z těchto stránek, je to o něčem, zvlášť pasáže s krosovými ČZ a Jawaou Californian ve výkladu a v jízdě. stránka: http://www.uloz.to/697304 0/rodeo-cesky-film-1972-a vi [Pavel OHC] 10.02.2011 |
| Čau hoši, první obrázek jsem jako mlaďas z časopisu vyřízl, takže jestli tam byl někde text se jménem stavitele, musel bych časopis najít, což v tom stohu po otci na půdě bude problém. Příjmení je možná německy Schiffauer, ale nic mi to neříká. Uvažoval jsem o někom z pražského Svazarmu, a ono to tak asi je, časopis vycházel pod záštitou Svazarmu a každý ze závodníků v něm musel být. No jinak Ede tu fotku mám staženou, zřejmě je to další dobová stavba po vzoru pana Dusila. Mě osobně ovšem víc rajcuje motorka na 19" kolech, má ke klasice blíž a je jí kus. Kývačky kvůli malým kolům jsem nikdy moc nemusel. [Pavel OHC] 10.02.2011 |
|  Už jsem to sem jednou dával. Tohle je pěkný obrázek k zamyšlení.. Žeby už tenkrát přestavba...? [ED250] 10.02.2011 |
| Tento motocykl postavil závodník "Šifauer"/nevím jak se správně píše jeho jméno/je to někde pod tou fotkou napsané.Postavil několik silničních speciálů.Jeden z nich je občas vidět na závodech veteranů. [URBIS] 09.02.2011 |
|  Druhá fotka [Pavel OHC] 09.02.2011 |
|  Zdravím pana Jwm, Michal jezdil na klubové srazy na Račihrad u Jesenice a myslím že byl i v Lubenci v roce 1992. Možná žes tam byl s ním, nevím. Tehdy na Račáku kolem roku 1990 už měl japonce a koženou, myslím že bílo – červenou kombinézu. Zvlášť manželka si ho dobře pamatuje. Né sranda, je to dobrej kluk … Moc zpráv o něm kromě sprintu nemám, snad jen že jeden čas rovnal motorámy na stolici. Ale teď k tématu, ať nás nezahluší. Nebudu se panem CZ dál zaobírat, jak jsem zjistil, dost se řešilo k jeho osobě na péráckém fóru, a přišlo to slušně řečeno do nikam. Jwm má pravdu, proč kazit tenhle Web ? Mě vedl jen instinkt, aniž bych o CZ něco věděl a myslím že mě opět nezklamal. No a teď něco k prapůvodnímu tématu, ve starých SM jsem kdysi našel 2 fotky dobové přestavby půllitra. Zřejmě něco podobného co kdysi realizoval kámoš – kříženec rámu J 500 a J 350 Sport, s použitím dílů z obojího tak půl na půl. Jelikož je fotka každá z jiného čísla časopisu, domnívám se, že stroj byl buď někoho z redakce SM, nebo někoho ze známých osobností. Zajímalo by mne jestli někdo původ stroje nezná. Omluvte kvalitu hlavně první fotky, byla hodně malá. [Pavel OHC] 09.02.2011 |
| CZ.Můžete tedy dokázat,že prototyp s péráckou vidlí měl široké uložení jako poslední typy?Rád se dozvím něco nového. [jwm] 09.02.2011 |
| S Michalem se známe od 15 let s tím rozdílem,že on si od půlitrů trochu odskočil na sprinty ale teď už zase dostal rozum.Jinak chápu co Tě dráždí ale všechno není takové jak to vypadá,zvlášť v tomto případě si není potřeba hned sedat na prdel.Nebudeme tu zamořovat poslední pěknej web tlachama,takže něco k tématu ještě nemáš? [jwm] 09.02.2011 |
| Zdravím. No jistotu v Tebe úplnou nemám, to je jasný, osobně jsme se asi nesetkali, znám jen od vidění M. Poncu, který jezdil na klubové srazy a má u nás ve městě rodiče. Myslím že se znáte. To nic nemění na tom že pokud jsem sledoval Tvé odpovědi na fóru připadalo mi žes nikdy nebyl „mimo mísu“ a nikdy jsi na nikoho nemachroval. To si cením a chválit už nebudu, kdyžtak požádám manželku. Já se tady taky nehodlám přít, ale někteří lidé to tak berou. Pana Černého osobně neznám, ale jestli je to někdo z replikátorů nebo burzovních překupníků, pak se ničemu nedivím. Tradují se o nich pověsti a nikdy jsem od nikoho z nich nic nekoupil. Možná by mě překvapil tím co zná a dovede, ale měl by své znalosti prezentovat trochu jinou formou. Jinak – lidi nepodceňuju, jen mi tento pán prostě nějak nesedl, a jak tak koukám do jiných příspěvků, asi nebudu sám. [Pavel OHC] 09.02.2011 |
| Zdravím Pavle,vůbec nevím kde bereš ve mě tu jistotu,protože nejsem žádný velký znalec a precizní taky vždycky nejsem?Taky dělám chyby jako každej ale když čtu nějaké informace které mám podložené a nesedí to,někdy nevydržím mlčet.Tuhle debatu ale neberu jako spor,proč?Nikdo neví všechno a od toho je tohle forum.Jinak díky ale jsem radši když mě chválí ženská,to mi občas pomáhá.Pár lidí tu znám osobně ale jestli se nepletu s Tebou se neznám,nebo ano?Jinak lidi okolo nepodceňuj,možná by jsi se divil čím by tě překvapili. [jwm] 09.02.2011 |
| No, koukám že pan CZ se nám tu zase pěkně rozohnil. Už jednou jsme si tu na fóru vyměňovali názory a neměl jsem nyní chuť pouštět se opět do sporu a reagovat na nynější „Pohádky o půllitru“. Udělal to za mne pan Jwm, opět znalecky a precizně jak je u něj zvykem. Musím ale reagovat a podpořit ho, aby v tom nebyl sám. Pan CZ tady dává (pro nás vtipně), doslova knižní formou lekci půllitrářům (jak to tak vyznělo asi na základě toho že prvního půllitra měl v roce 1975 a posledního prodal na konci 80 –tých let) z historie stroje. Vy všichni jste blbci, já viděl půllitra v kývačce na vlastní oči a takhle nemohl vypadat, ani nevypadal… Přitom mu uniká tak zásadní věc, jako že stroj p. Dusila nebyl oficiální fabrický prototyp. Neměl by jste pane CZ moc věřit zprávám z tisku, zvlášť soudobé literatuře ala p. Gomola. To co jste milý pane viděl v roce 1978 v Poříčí byla stavba jakých bylo X, můj otec tam byl také. A teď tu o šípkové Růžence… Né, věcně a pravdivě. Nevím proč by p. Dusil měl použít silnější rám. Možná někde použil nějakou výztuhu, ale klidně se vsadím že trubky neměly silnější stěnu než má kývačka. Pan CZ nám tu vyrábí folklór který je nedoložitelný. Také nevím co myslel tím že p. Šťastný by nepřežil jízdu na půllitru v obyčejném kývačkovém rámu. Jsem chlap co vyrostl na přestavbách půllitra a nestydím se za to. Oproti panu CZ jsem ale cucák, mám půllitra jen od roku 1988. Pane CZ zkusil jste si někdy jízdu na půllitru v kývačkovém rámu ? Můj kamarád měl půllitra kde byl svařený předek z rámu půllitra se zadkem z Jawy 350 sport bez žádných zvláštních výztuh, - byl ztužen jen krk a napojení rámu a přelícován čep kyvky. Můžu vám říci že motorka se nevlnila víc než normální kývačka. A to byl chopper s opravdu dlouhou přední vidlicí a prodlouženou kývačkou… Dneska z pohledu přerozeného veteránisty se mi ježí chlupy nad dřívějšími necitlivými přestavbami kolegů, ale taková byla doba. Já osobně tenkrát u své stavby použil z OHC čistě jen motor. Co se týče velikosti brzdových bubnů tak je fakt že kývačkové jsou pro půllitra vzhledem k vyšší váze a výkonům poddimenzované. Myslím že to věděl p. Dusil i p. Šťastný a počítali s tím – vždyť o nic nešlo. Teorie že užší čelist na větším průměru víc brzdí je správná, ovšem praxe je trochu jiná. Všechno záleží na stavu a poddajnosti obložení a stavu brzdového bubnu. Z osobních zkušeností a zkušeností kolegů ale mohu potvrdit že třeba brzdy 02 – velké bubny brzdily lépe než u typu 00 – 01 jen pokud byly dostatečně zaběhnuté a udržované. Snad se na mne pan CZ nebude zlobit, ale nesnáším pohled “z patra“ a poučování a pohádky tam kde pravda je jasná. Toho jsem si v životě s půllitrem užil dost a přešel to kritikou a s úsměvem. Tady nehraje roli jak je kdo starý nebo kolik vlastnil kdy motorek, ale jak se o historii hluboce zajímá, s kým konzultuje a jaký vztah má k odborné práci a názoru druhých. Leštičů a tlachalů je mezi veteránisty poslední dobou dost, ale opravdový fachmani se nám jaksi vytrácejí. Ale prý bude lépe… [Pavel OHC] 09.02.2011 |
| V podstatě jsem se na nic neptal,jen jsem chtěl vysvětlit jak to myslíte s tím širokým uložením vidlic a vidím,že v tom jasno nemáte.Protože: prototyp půlitra s péráckou vidlí/bez oleje/ a mělkými blatníky měl úzké uložení jako pérák a navíc měl třetí pomocný tlumič pod maskou světlometu protože tu váhu pérácké vidle unést nemohla.Široké uložení vidlice stejné jako u pozdějších typů 00,01,02 měl až prototyp z předsérie z roku 1950 s péráckou maskou ale ten už zase neměl pérácké vidle ale vidlice s olejovým tlumením pomocí pístků.Maska světlometu Jawy pérák je o 30 mm užší než ta prototypová pérácká půlitrová.Toto je doloženo originálním strojem.Pokud budete chtít něco vysvětlit a budu to vědět,rád pomohu.Díky za nabídku setkání ve Zloníně ale inernet mi od pátku večera nefungoval až do teď. [jwm] 06.02.2011 |
| Prototyp s péráckou vidlí měl také široké uložení vidlice jako pozdější typy.Nesrovnávám s kýv. od p.Dusila,ale s dnešními nereálnými výtvory kýv 500 ohc. Pokud se chcete ještě něco zeptat bylo by lepší se zítra setkat ve Zloníně.Napište případně v kolik a na kterém místě. [CZ] 04.02.2011 |
| Takže abychom si rozuměli ,pokud hovoříme o prototypu půlitra jedná se pouze o motocykl který se stal základem seriové výroby typů předsérie a série typů 00,01,02,kde byly průměry os kol všechny stejné,jakož i šíře vidlic vyjma prototypu z r.1948 v péráckém rámu.Takže pokud mluvíme o prototypu Jawy 500 OHC,je zřejmý pouze model tz.Pérák.Pokud hovoříte o motocyklu/s kývačkou/ který postavil Richard Dusil v jednom jedinném exempláři,který nebyl prototypem ale iniciativou a který nikdo z nás ze stoprocentní jistotou neviděl a který pokud vím ani nikdo nevlastní,jako o prototypu kývačky Jawy 500 OHC,je zcestné a matoucí a Já jsem se v tom případě dotazoval špatně. [jwm] 04.02.2011 |
| Jwm.Dobře,ještě ve zkratce.Z mého porovnání je zřejmé že hovořím o vývoji 500 ohc 00,01,02 a následné kývačky dle současných představ .Rám prototyp,nemá výztuhy v prostoru kde je vrchní připevnění olej. nádrže a blatníku.U pozdějších modelů jsou trojuhelníkové výstuhy s M10 závitem a zároven k připevnění zad.hlubokého blatníku.Poukazoval jsem na to že se vyvíjelo směrem k posílení,až do 02 a pak že by konstruktéři museli mít zatmění mysli,v případě kýv.v té podobě jak tu někdo představuje. Takže ještě jednou,pětistovky jak je známo mají oproti kývačce silnější osy kol,jestli se nemýlím o 2mm,širsí uložení předních teleskopů,rozteč mezi levým a pravým,model 02 učinější brzdy,větší profil použitých trubek atd. Doufám že Váš dotaz plyne pouze z méně pozorného čtení mého předešlého příspěvku. Omlouvám se ale lépe svůj pohled vyjádřit neumím. [CZ] 04.02.2011 |
| Pro CZ,můžete mi vysvětlit co to znamená - Prototyp: rám bez výztuh,široké uložení silné vidle,silné osy kol.Jaké výztuhy rámu máte na mysli?Co myslíte širokým uložením,silnými vidlemi a silnými osami kol?Děkuji. [jwm] 04.02.2011 |
|  Jen vkládám foto zmíněné 353 nakřížené pullitrem [JzK] 26.01.2011 |
| Zdravím, hm, tady se někdo pokusil, ale zjevně nedošel tam, kam chtěl, protože pochybuju, že by se mu to takhle líbilo a považoval tohohle hrbáče za finál :) A o ceně radši nemluvím ;) [o.k.longr] 25.01.2011 |
| V r.1975 jsem si koupil prvního pullitra.V r.1978 jsem viděl poprvé j.500ohc kýv.Bylo to na Poříčí a majitel parkoval vedle mého 01.Prohlédli jsme si str.vzájemně,pokecali a zase se rozešli.Bohužel jsem tehdy netušil jaká je to zvláštnost a že to štěstí mít už nebudu.Na konci 80tých let jsem prodal posledního pullitra,takže už mi to tolik nevadí.Zabývám se staršími modely čtyřtakt Jawa. Nicméně vše co bylo tehdy vidět mám dodnes přesně v paměti.Když čtu tyto stránky,domnívám se že je třeba také něco přidat. Pojdme se nejdříve podívat na vývoj a postupné zdokonalování tohoto stroje mimo motoru. Prototyp:rám bez výztuh,široké uložení silné vidle,silné osy kol,36drátů v kole,málo učinné brzdy. 00,01,vyztužený rám,ostatní zůstává. 02,rám,z našeho pohledu bez podstatných změn,vidle a osy zůstávají,výplet posílen na 40drátů,přesto že zároven dochází k použití větších brzd.bubnů,což současně vede k větší tuhosti kola. A ted stejní lidé dají zhruba ve stejné době jako je 02 tento těžší motor než je silnější verze kýv.tj.350 do rámu který je vyroben ze slabšího jeklu,uložení vidle je užší,osy kol slabší,celkově je rám menší,slabší a navíc po zesílení brzd u 02, se vrátí k učinnosti u 00,01 použitím brzd z kývačky.Třecí plochu jsem neměřil,ale pokud není u kýv.menší,tak bude stejná.Už to je něco.Navíc je prokázáno že užší čelist s větším poloměrem použitá u 00,01 má větší učinnost,než širší s poloměrem menším u kýv. To co jsem viděl byla pořádná masivní kývačka srovnatelná s 02,a né narvanej motor do koloběžky.Vypadá to jak oteklý mravenec. R.Dusil,bývalý skvělý závodník zrovna postavil jednu kývačku,kterou si Fr.Štastný pochvaloval když ji použil k seznámení trati na TT.Možná že to byla ta co jsem viděl,těžko říci,určitě to ale nemohlo být v provedení současných vzorků,To by Fr.nepřežil. Je pravděpodobné že k nějaké takovéto kombinaci došlo,ale nejspíš aktivitou soukrom osoby z nedostatku mat.nebo jako zkouška co to bude dělat,to nevím.Vždyt v 70tých.letech se to kdekdo snažil předělávat na kyv.tak proč ne v 60tých letech soukromě v Jawě?Zvlášt když se tento model ze stadia prototypu nedostal do výroby,je nepravděpodobné že by byly připraveny součástky k montáži.To mohlo motivovat někoho ke stavbě alespon něčeho podobného,ale z dostupných součástí. , [CZ] 22.01.2011 |
| 400 tis. [jwm] 12.12.2010 |
| JWM : pro zajimavost..jaká byla cena? [Honza] 12.12.2010 |
| Aha, tak hlavně, že je přístup s rozumem. [ED250] 09.12.2010 |
| Jeden z potomků mě požádal abych zprostředkoval prodej,mluvil jsem o motocyklu z Arnoštem z NTM ale shodli jsme se na tom,že vzhledem k neoriginální vidlici a pár drobnostem,které na moto nepatří je cena příliš vysoká. [jwm] 09.12.2010 |
|  Paráda. Dík. Tenkrát jsme si spolu pěkně popovídali. Barvitě mi líčil, jak se mu OHC pár dní před těmihle závody kousnul nahoře. Prý kvůli té skurv... hlavě nemohl jít ani do hospody a opravoval to přez noc... Byla s ním sranda. Prý je teď osud toho půllitru nahnutý... Snad to jeho potomci nerozfofrují, nebo neprodají nějakému vykukovi. Byla by hio škoda.. [ED250] 08.12.2010 |
|  Nemohl jsem fotku najít ale povedlo se.Kmochův půlitr s motorem po Čížkovi. [jwm] 08.12.2010 |
| Tak jsem rád,že se nám ta diskuzička povedla a fota někoho potěšila.Přeji všem pohodové a klidné vánoce. [hroch70] 06.12.2010 |
| Jiná vačkovaka, karburátor, vyšší písty (jiná komprese), apod.. [ED250] 06.12.2010 |
| Matně si pamatuju, že Milan(OHC) někde zmiňoval odlišnosti bahňáckého motoru - např třikrát uložená klika apod. [JzK] 06.12.2010 |
| Podla môjho názoru je predsa len najlepšia klasická pětistovka. [milan] 06.12.2010 |
|  A druhá strana motoru "repliky" Je vidět filtr oleje. Obě pětistovky na trati fungovali skvěle. [ED250] 06.12.2010 |
|  A detail motoru postavené motokrosové pětistovky.. [ED250] 06.12.2010 |
|  Detail originálu. Amal a upravené víko spojky. Nejspíš tam za ta léta inplantovali spojku z 638.. [ED250] 06.12.2010 |
|  A v akci. Byl to Kmochův přítel. [ED250] 06.12.2010 |
|  A zde už celkem slušně udělaná napodobenina. [ED250] 06.12.2010 |
|  A zde sám majitel - dnes již bohužel neboštík P.Kmoch, který byl v mládí tovární jezdec Jawy a jezdil právě na půllitru. Fotka pořízena cca před pěti roky ve Stříbře na terénu Svatého Petra. [ED250] 06.12.2010 |
|  Detail motoru. [ED250] 06.12.2010 |
|  Když jsme u těch motokrosů, tak tady je snad jedna jediná dochovaná originální motokrosová verze. [ED250] 06.12.2010 |
| O.k longr: Já jsem si JAWU 500 v kývačkovém rámu stavěl a víckrát bych to nedělal. Ve finale zjistíš že máš bastl na kterém má hodnotu jenom motor, a o problémech během stavby vůbec nepíšu (to není jenom prodloužit a zvýšit rám, a je hotovo) byla to hrůza, možná druhý nebo třetí kus už bych dělal trochu jinak a byl bych spokojený, ale na tom prvním jsem si to jemom zkusíl. Pokud se ti jedná jenom o to aby to jezdilo tak je to v klidu, nějak to povaříš a jedeš, ale jestli to má trochu vypadat jak originál tak je to šílenství. [Pard] 06.12.2010 |
| o.k. longr,já jsem taky po ní toužil dost dlouho 10 let ,taky mě stála moooc peněz ,ale zas takový hit to není .Je pěkná ,ale to je asi vše !Díly na ní drahý ,až předražený,nechápu to! Za to, seženeš krásnýho Angličana předválečnýho a to ještě možná i za míň,ale vím není to Jawa!! Motorově supr ,podvozkově horší ,myslím,jak píše ed 250,tak v kývačkovém rámu to musí být lahoda .Ale, přesto to bude stát ještě hromadu peněz ,nádrže jsou kolem deseti a vejš. [Pilník.] 05.12.2010 |
| Hroch70: Díky za fotky. Já po pětistovce toužím od té doby, co znám Jawu. Bohužel moje finanční situace mi nedovolí odvážit se koupit celého půllitra. Varianta skládání z dílů by byla taky dost drahá, takže mi nezbývá než postavit si rádoby "repliku" prototypu kývačky. Že to začíná být nějaké profláklé, je trochu škoda, to tajemno se vytrácí, ale co se dá dělat, celkem chápu lidi, co mají doma motor a chybí jim zbytek, že jdou do kývačky. Taky jsem zvědavý na jízdní vlastnosti. Když vezmu pevnější kývačkový rám a celkem dobrou kyvku se 16" koly... Ikdyž to origo půllitra nenahradí,tak by to nemuselo být tak špatné. [o.k.longr] 05.12.2010 |
| No co by - replika(nebo napodobenina) motokrosové OHC. Aneb - mám doma seriovej motor, nacpu ho do rámu z Libenáka, přidám pár plechů podle fotek ze SM, a mám unikát. to na fotce je viditelně jízdy neschopný - motor tam je jen položenej(nevidím přední držáky) chybí kryt řetězu,zadní tlumiče z MZ 250 ..... [Monty] 05.12.2010 |
|  Co říkáte na tohle? [ČZ] 05.12.2010 |
| Myslím, že až na vlnění na úzko-uložené kyvky na tom musí být pěkná a pohodlná jízda.. Má to nesrovnatelně lepší pérování a rám je tužší. I posaz bude pohodlnější.. Rád bych se na tom svezl. [ED50] 03.12.2010 |
| Ano pánové trošku jsem se špatně vyjádřil koupil jsem originál OHC r.v.58,ne tuhle repliku ta se asi koupit podle mne nedá,a já po ní už netoužím podle mne jízdní vlastnosti budou nevalné ,ale to jenom odhaduji. [hroch70] 03.12.2010 |
| Jako ,kdyby jste něvěděly ,že Hroch 70 ,koupil,originál půllitra na Aukru a chlubil se videem na yotube ,co mu dělal Zdenda ,jak je ve stolici a měří se tam ,tlak oleje. [Pilník.] 02.12.2010 |
| Pochopil jsem to též obráceně.. :o) jako Milan(OHC) [ED250] 02.12.2010 |
| Máte pravdu, omlouvám se. [Milan(OHC)] 01.12.2010 |
| já to pochopil taky tak... [Meela] 01.12.2010 |
| Já myslím, že "hroch" koupil originál původní OHC a kývačkové OHC jen fotil. Aspoň tak jsem to pochopil já. :-P [T-1000] 01.12.2010 |
|  Petře omyl, tady máš další "originál". Jinak hrochovi blahopřeji ke koupi,ale mám obavu, že to s "kývačkou OHC" začíná být pěkně profláknuté,navíc,pokud to bude Chalupník sekat jak Baťa cvičky. [Milan(OHC)] 01.12.2010 |
| Tak konečně vím co znamená slovo "originál"... [Petr] 01.12.2010 |
| Pěkná práce. Díky. [ED250] 01.12.2010 |
| Ano je to dílo pana Chalupníka,foceno na Jarově kde byl jeden kus vystaven. [hroch70] 01.12.2010 |
| Originály byly údajně dva a žádný se nedochoval. Máš ma mysli koupenou povedenou repliku od pana Chalupníka? [ED250] 01.12.2010 |
| hurara hurara [hroch70] 01.12.2010 |
|
|