MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316007 příspěvků |8172 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 23 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 17.5.2024 02:49  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

nový výplet v chromu


 Nahradil jsem niklované původní dráty/špice/ novými v chromu Výsledek?.Po ujetí 3000 Km začaly dráty jeden po druhém praskat.Kola vyplétám několik desítek let,dráty byly utaženy stejnoměrně a tak mne napadá,že po chromu nebyly dráty odvodíkovány.Odvodíkování se provádí po dobu několika hodin při teplotě okolo 120 C.Je tu nějaký chemik,co by přesně vysvětlil čím vzniká po chromu pnutí v materiálu.To,že prasklý drát roztrhnul duši,posekal výfuk,vzpěry blatníku a kryt řetězu se opravilo ale co bude příště,dal jsem tam opět nové chromované dráty.Máte někdo stejnou zkušenost?    [jwm]   03.10.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Odvodíkování se ale musí provést okamžitě po chromování nebo zinkování,měsíc potom to není nic platné.    [jwm]   06.01.2013
Odpověď  Díky.    [radek]   06.01.2013
Odpověď  viz http://www.surtec.cz/Publ ikace/Ti08.pdf    [Haba]   05.01.2013
Odpověď  Stačí trouba (např. 200 °C, 4 h), vyžene to vodík z oceli. Vodík se dostane do oceli mořením v kyselině před chromováním. Vodík v krystalové mřížce oceli způsobuje "vodíkové křehnutí" narušením mřížky. Ocel je pak křehká a láme se při namáhání.    [Haba]   05.01.2013
Odpověď  Dobrý den,
Uvažoval jsem nad pochromováním starých špic u motokola.
A to "odvodíkování" stačí na to domácí trouba ? ? Co to udělá ?
Co je na to potřeba ? ?    [radek]   05.01.2013
Odpověď  Kde se dají sehnat chromované špice na 02, ale ty delší (17-18mm)? Chybí mi 4 ks a nabízejí mi všude jenom krátké (15mm).    [Klaza]   01.11.2011
Odpověď  Díky za vysvětlení.    [jwm]   01.11.2011
Odpověď  Tak něco trošku odborného k tomu-to odvodíkování pravděpodobně nebylo provedeno špatně,já bych asi trochu zvedl teplotu,sneslo by to kidně až 200stupňů.. s pokovem (pokud je správně provedený) by to nemělo nic udělat a jistota,že tam nebude vodíková křehkost by byla myslím tak po dvou hodinách.Pokud ale byly dráty špatně vyrobené,tak i sebedelší odvodíkování nepomůže. .Vodíková křehkost nastupuje při všech galvanických operacích,pracuje se s vodnými roztoky,které se působením elektrolysy rozkládají a vodík difunduje do povrchu pokovovaných předmětů,kde škodí především u tepelně zpracovaných výrobků.. V podstatě,čím kvalitnější materiál(ocel)tím je náchylnější. Působením zvýšené teploty se vodík z předmětů vypudí. Teplota ale musí působit několik hodin(ideálně při např. 150-180 stupních tak dvě až čtyři hodiny,podle síly pokovu).    [David.1]   28.10.2011
Odpověď  U zinkování je zkřehnutí a následné odvodíkování jasné ,už jako učedník jsem divil proč mi popraskaly pružinky a pérové podložky ale od jednoho galvanizéra jsem slyšel že se to po chromu má dělat také.Pak mě napadá pouze špatný mateiál,který se při ohybu potrhal a špatnou šarži jsem vyzobal Já.    [jwm]   04.10.2011
Odpověď  To je ale problém galvanického pozinkování, tam k tomuto dochází. Ještě jsem neslyšel, že by i u chromu a že by to odvodíkovávali.    [Honza l]   04.10.2011
Odpověď  Dráty jsou z Hvězdonic a kupoval jsem je vloni okolo vánoc a ulítávaly pouze hlavičky drátů,niple drží.S tím odvodíkováním bych to právě od někoho kdo tomu rozumí potřeboval popsat.Když se před chromem odmaštuje v kyselině,tak prý dojde ke změně v povrchu materiálu a proto se musí odvodíkovat.    [jwm]   04.10.2011
Odpověď  Oldo to je mi líto. Já kupoval dráty i niple v roce 2OO8 v Horusicích u Hadrávka. Nevím, kdo je vyráběl,ale drží. Bral jsem toho více. Dělal jsem kola známým a drží nám to všem. Jen byla potíž v ráfcích. Křivost. Označoval jsem je a horší jsme dávali dozadu. Nikdo z ostatních známých si na to na OHC nestěžoval.    [ED250]   03.10.2011
Odpověď  No nevím - odvodíkovává se po zinku,ale po chromu?

Přijde mně to jako vada materiálu drátů. Tušíš, kdo je výrobce? Pokud Hvězdonice , mám obdobnou zkušenost s niplema - jedna serie(několik krabic) byly totálně křehký, praskaly už při pletení. Ve šroubárně se tvářili škaredě,ale nakonec mně je vyměnili (asi 5 let stará záležitost)    [Monty]   03.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  takhle dopadly.    [jwm]   03.10.2011
 Přidat odpověď   (14) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006