Nahradil jsem niklované původní dráty/špice/ novými v chromu Výsledek?.Po ujetí 3000 Km začaly dráty jeden po druhém praskat.Kola vyplétám několik desítek let,dráty byly utaženy stejnoměrně a tak mne napadá,že po chromu nebyly dráty odvodíkovány.Odvodíkování se provádí po dobu několika hodin při teplotě okolo 120 C.Je tu nějaký chemik,co by přesně vysvětlil čím vzniká po chromu pnutí v materiálu.To,že prasklý drát roztrhnul duši,posekal výfuk,vzpěry blatníku a kryt řetězu se opravilo ale co bude příště,dal jsem tam opět nové chromované dráty.Máte někdo stejnou zkušenost? [jwm] 03.10.2011 Přidat odpověď |
| Odvodíkování se ale musí provést okamžitě po chromování nebo zinkování,měsíc potom to není nic platné. [jwm] 06.01.2013 |
| Díky. [radek] 06.01.2013 |
| Stačí trouba (např. 200 °C, 4 h), vyžene to vodík z oceli. Vodík se dostane do oceli mořením v kyselině před chromováním. Vodík v krystalové mřížce oceli způsobuje "vodíkové křehnutí" narušením mřížky. Ocel je pak křehká a láme se při namáhání. [Haba] 05.01.2013 |
| Dobrý den, Uvažoval jsem nad pochromováním starých špic u motokola. A to "odvodíkování" stačí na to domácí trouba ? ? Co to udělá ? Co je na to potřeba ? ? [radek] 05.01.2013 |
| Kde se dají sehnat chromované špice na 02, ale ty delší (17-18mm)? Chybí mi 4 ks a nabízejí mi všude jenom krátké (15mm). [Klaza] 01.11.2011 |
| Díky za vysvětlení. [jwm] 01.11.2011 |
| Tak něco trošku odborného k tomu-to odvodíkování pravděpodobně nebylo provedeno špatně,já bych asi trochu zvedl teplotu,sneslo by to kidně až 200stupňů.. s pokovem (pokud je správně provedený) by to nemělo nic udělat a jistota,že tam nebude vodíková křehkost by byla myslím tak po dvou hodinách.Pokud ale byly dráty špatně vyrobené,tak i sebedelší odvodíkování nepomůže. .Vodíková křehkost nastupuje při všech galvanických operacích,pracuje se s vodnými roztoky,které se působením elektrolysy rozkládají a vodík difunduje do povrchu pokovovaných předmětů,kde škodí především u tepelně zpracovaných výrobků.. V podstatě,čím kvalitnější materiál(ocel)tím je náchylnější. Působením zvýšené teploty se vodík z předmětů vypudí. Teplota ale musí působit několik hodin(ideálně při např. 150-180 stupních tak dvě až čtyři hodiny,podle síly pokovu). [David.1] 28.10.2011 |
| U zinkování je zkřehnutí a následné odvodíkování jasné ,už jako učedník jsem divil proč mi popraskaly pružinky a pérové podložky ale od jednoho galvanizéra jsem slyšel že se to po chromu má dělat také.Pak mě napadá pouze špatný mateiál,který se při ohybu potrhal a špatnou šarži jsem vyzobal Já. [jwm] 04.10.2011 |
| To je ale problém galvanického pozinkování, tam k tomuto dochází. Ještě jsem neslyšel, že by i u chromu a že by to odvodíkovávali. [Honza l] 04.10.2011 |
| Dráty jsou z Hvězdonic a kupoval jsem je vloni okolo vánoc a ulítávaly pouze hlavičky drátů,niple drží.S tím odvodíkováním bych to právě od někoho kdo tomu rozumí potřeboval popsat.Když se před chromem odmaštuje v kyselině,tak prý dojde ke změně v povrchu materiálu a proto se musí odvodíkovat. [jwm] 04.10.2011 |
| Oldo to je mi líto. Já kupoval dráty i niple v roce 2OO8 v Horusicích u Hadrávka. Nevím, kdo je vyráběl,ale drží. Bral jsem toho více. Dělal jsem kola známým a drží nám to všem. Jen byla potíž v ráfcích. Křivost. Označoval jsem je a horší jsme dávali dozadu. Nikdo z ostatních známých si na to na OHC nestěžoval. [ED250] 03.10.2011 |
| No nevím - odvodíkovává se po zinku,ale po chromu? Přijde mně to jako vada materiálu drátů. Tušíš, kdo je výrobce? Pokud Hvězdonice , mám obdobnou zkušenost s niplema - jedna serie(několik krabic) byly totálně křehký, praskaly už při pletení. Ve šroubárně se tvářili škaredě,ale nakonec mně je vyměnili (asi 5 let stará záležitost) [Monty] 03.10.2011 |
| takhle dopadly. [jwm] 03.10.2011 |
|
|