MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313353 příspěvků |7964 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 43 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 3.10.2022 17:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

dynamo jawa 500 ohc


 videli ste už takéto dynamo na jawe 500 ohc?Chcel by som ho skompletizovať a uviesť do činnosti.Chýbajú nejaké súčiastky.    [marian]   10.10.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  longr - jj taky celkem pekna konstrukce. Uz jen implementovat na OHC. Dekuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2022
Odpověď  Tady si to někdo vyrobil. https://www.youtube.com/watch?v=Um3USe4nb7o    [longr]   23.09.2022
Odpověď  Ano, to je přesně to co jsem potřeboval vidět, chtěl bych si právě vyrobit. Nějaká představa sice byla, ale přece jen je lepší to vidět. Děkuji všem za pomoc.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022
Odpověď  Nějak půlka příspěvku zmizla... + rotující "stroboskopická šipka" + podtlaková pumpa s regulací a měřením. Být o řádově desetiletí mladší, šel bych i do toho. Nikdo to dneska neumí a potřeba bude furt.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022
Odpověď  Ono čistě teoreticky (ale i prakticky, d. f.) by nebyl principiálně problém něco takového sestrojit.
Řízený ss pohon s malým výkonem, plynulou regulací a s otáčkami    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo, to je přesně ono. Detailní pohled z videa na kruhové jiskřiště, v detailu šipka, putující po kruhové 360° stupnici, ukazující přesně ve stupních nastavení okamžiku zážehu při určitých otáčkách či podtlaku.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022
Odpověď  Práce se zkušebním stavem, je tu rozdělovač s regulací, ale princip je podobný: https://www.youtube.com/watch?v=bDtBDCYiHeo    [longr]   22.09.2022
Odpověď  Svíčka s kruhovým jiskřištěm není nový vynález a ani žádná novinka. Takové svíčky byly béžné už v 30-tých létech s 18 závitem. Mám jich několik ve své sbírce historických zapalovacích svíček. Ota    [Ota]   21.09.2022
Odpověď  To ani málo nezpochybňuji! Ale ani náhodou neslouží a sloužit nemohla ke kontrole či seřízení odstředivého regulátoru předstihu.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  svička s kruhovým jiskřištem neni dobová pomůcka ale bežně se používá    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zmiňované kruhové jiskřiště = velmi pravděpodobně nějaká dobová pomůcka, která umožnila zviditelnit měnící se okamžik jiskry/zážehu v závislosti na otáčkách. Podotýkám, že ač jsem takové zařízení na vlastní oči nikdy neviděl, existovala. Např. to na obrázku (staženo z netu flat4.org). Upnul se tam rozdělovač / magneto či jiný distributor jiskry a dalo se při změně otáček vysledovat, jak se předstih mění. Se svíčkou to nemá nic společného!    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2022
Odpověď  Já jsem to asi blbě napsal, zde fóru je napsané v příspěvcích, že pro správné sežízení dynama teda hlavně "jiskry" je nutné mít "kruhové jikřiště" ale nikdy a nikde jsem se s tím nesetkal tak se o to teď zajímám a moc jsem toho nenašel. viz příspěvky níže:
Pružina I(větší počet závitů) celková délka uvnitř ok 21+0,3/-0,2, pružina II (s volným okem)celková délka uvnitř ok 23,7+0,3.Průměr drátu obou pružin je 1mm. Minimálně dát si pozor na uvolněné nebo vyhnuté čepy v unášecí desce regulátoru. Pro laické nastavení musí být při uzavřeném regulátoru pružina I lehce v tahu, pružina II musí být volná a začít zabírat za polovinou plného rozevření závaží. Jinak pro nastavení charakteristiky potřebuješ minimálně kruhové jiskřiště.
Jestli je ta fotka tvého regulátoru, tak pružinu II máš namontovanou obráceně. [Bohumil] 01.03.2021

Pružiny nemohou být stejné,protože předstihová charakteristika je lomená a z principu tohoto typu regulátoru to nejde dvěma stejnými pružinami zajistit. Charakteristika regulátoru je následující 1500-1800ot./min-začátek regulace,2000ot./min-7st, 2500-18st,3000-24st,3500-28st,4000-31st,4500-34st,5000-37st.-konec regulace. K uvedeným hodnotám předstihu je nutné připočí-tat 8-10st. základního předstihu. Regulátory se nastavovaly na zkušebních stavech s kruhovým jiskřištěm. [Milan(OHC)] 06.09.2007    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2022
Odpověď  ma.reznicek v odstředivém regulátoru žádné jiskřiště natož kruhové není. Tam prostě nic nejiskří.    [PZ]   18.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2022
Odpověď  Svíčka s kruhovým jiskřištěm je delší dobu běžně v prodeji, vyrábí je i Jiskra Tábor, stojí kolem 200 kč. Osobně vyzkoušeno na mnoha motorech, včetně 2taktů.    [Luboš]   18.09.2022
Odpověď  PZ - jj to jsem taky našel, ale toto je asi jen shoda názvu, protože si nedovedu představit jak se svíčkou kontroluje funkce odstředivého regulátoru.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2022
Odpověď  Kruhové jiskřiště je u speciálních zapalovacích svíček kde není klasický kontakt v podobě zahnuté kovové elektrody(kostry) ale jiskra může přeskočit po celém obvodu mezi středovou elektrodou a okrajem svíčky(kostrou svíčky). Neumím to popsat a fotku nemůžu najít.    [PZ]   17.09.2022
Odpověď  Procházel jsem místní fórum ohledně dynama a jeho seřízení a několikrát jsem narazil na termín "kruhové jiskřiště", ale nikde jsem k tomu nenašel nějaké bližší informace. Byl by mně někdo ochotný vysvětlit jak takové zařízení vypadá a jak funguje? Musí to být nějaká super tajná věc, protože ani google to nezná (teda aspoň co jsem já nenašel). Děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2022
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=30687    [ED250]   26.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkný den ve spolek,
dnes jsem zjistil, že mně praskla pružina odstředivého regulátoru předstihu a s odřenýma ušima jsem ještě jednu našel, ale chtěl bych mít raději v zásobě. Není tady někdo kdo si je dělá nejlépe obě a byl ochoten mně je prodat? (replikám z eshopů nevěřím).
Když jsem vyměnil pružinu tak se mně zdá, že jde celkem pozdě do záběru, zde na fóru jsem našel že by se měla dostat do tahu od "poloviny". Takže si vezmu stav kdy jsou závaží stažené, pak je maximálně roztáhnu což je rozsah a v polovině by se měla ta pružina s málo závity dostat do tahu? Nyní viz. foto děkuji za názor a případný kontakt na kup.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2022
Odpověď  taky bojuji s pružinami a nevím jaké a kde jsou namontovany.Mám taky repliky.    [Mira]   01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vďaka za odpoveď, ešte by som sa chcel spýtať aká má byť vzdialenosť tých úchytov pružiniek pri úplnom zavretí závaží?Ja som nameral niečo okolo 19,5mm na jednej strane a o 1mm menej na druhej strane?A ešte o meraní tej charakteristiky predstihu, ja som v tomto laik, viete my to bližšie vysvetliť ako by sa to dalo zmerať?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2021
Odpověď  Pružina I(větší počet závitů) celková délka uvnitř ok 21+0,3/-0,2, pružina II (s volným okem)celková délka uvnitř ok 23,7+0,3.Průměr drátu obou pružin je 1mm. Minimálně dát si pozor na uvolněné nebo vyhnuté čepy v unášecí desce regulátoru. Pro laické nastavení musí být při uzavřeném regulátoru pružina I lehce v tahu, pružina II musí být volná a začít zabírat za polovinou plného rozevření závaží. Jinak pro nastavení charakteristiky potřebuješ minimálně kruhové jiskřiště.
Jestli je ta fotka tvého regulátoru, tak pružinu II máš namontovanou obráceně.    [Bohumil]   01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mám otázku ohľadom pružiniek regulátoru, mámm repliky pružiniek a neviem či majú správnu veľkosť? Tá s menším počtom závitov má 27mm a tá druhá 24mm celkovej dĺžky je to správne, alebo je to treba upraviť?Bude to správne regulovať predstih aj pri týchto rozmeroch a načo si dať pozor aby to fungovalo? Vie niekto presný rozmer pružiniek?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2021
Odpověď  Když jsem si kdysi dělal dynama sám, používal jsem vrtačku s regulací, na kontrolu návaznosti otevírání závažíček to stačilo.Dnes mě dynama dělá na standu jedem kamarád, něco jako rodinný přítel, bratr ve zbroji :-))    [jwm]   23.10.2019
Odpověď  Pánové Kubo,Jwm a další.Existuje nějaký způsob jak ověřit ,že odtředivý regulátor předstihu funguje správně?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2019
Odpověď  Pokud motor nevibruje ve vyšších otáčkách na půl plynu,ale začne vibrovat po přidání od 3/4 do maxima,myslím,že už bude moc velký předstih.    [kuba]   23.10.2019
Odpověď  Ne nedostatečně, to je dáno dorazem ale prostě než se závaží č.1 naplno otevře, současně se musí začít otevírat druhé, pokud je tam prodleva, v "plynu" je pak díra.    [jwm]   23.10.2019
Odpověď  Hlavná tryska je 105.Ak som dobre rozumel tvojej odpovedi tak závažíčka regulátora sa nedostatočne rozovieranú pri zvýšení otáčok pri pridávaní plynu?Aká môže byť príčina?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
Odpověď  Od poloviny zdvihu šoupátka směrem nahoru je teprve v akci hlavní tryska, jakou tam máš? Jinak Ti na sebe nenavazuje proporcionálně funkce závažíček regulátoru.    [jwm]   22.10.2019
Odpověď  Mal by som otázku ohľadom správania mojej motorky pri vyšších otáčkach.Za studená chytá celkom dobre aj akcelerácia je v celku dobrá.Pochádzam s hornatého kraja a na štvorke nie je problém výsť aj vyšší svah a celkom svižne.Ale asi od polovice plynu sa zvýšia vibrácie motoru a už to nemá také zrýchlenie je taká jalová.Ako prvé ma napadlo že odstredivý regulátor nepracuje v celom rozsahu?Vie niekto ako pokračovať a čo ešte skontrolovať?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2019
Odpověď  Pružina, /planžeta/ neutrálu funguje i bez kladky.Macák 70 kč, pozor na svrtání polohy na čepu. Svrtávej to až po kontrole polohy na střed otvoru při demontované bakelitové svorkovnici.    [jwm]   21.10.2019
Odpověď  Psal jsem email. Nemáte někdo navíc pružinku neutrálu s kladkou? Můžu na 02 použít pružinku bez kladky, nemůžu ji nikde sehnat. Děkuji za reakce.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2019
Odpověď  Zdravím Vás renovátoři:-)))Spotřebu mám velikou, protože na každém motoru je to ohlodané od sika kleští.Mail je : jawamuzeum zavináč seznam.cz.    [jwm]   11.10.2019
Odpověď  Ahoj jwm, môžem poprosiť o kontakt,
ja by som tiež jeden potreboval,
Ďakujem    [Jozef]   09.10.2019
Odpověď  jwm mas velku (s)potrebu :)
hezka prace    [jan]   09.10.2019
Odpověď  jwm můžu požádat o kontakt? Děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Není problém, vyrábím pro svou potřebu podle výkresu, ne jako firma Macák, co prodává ingot, který se ani nevejde mezi žebra válce.    [jwm]   07.10.2019
Odpověď  fikuscz@seznam.cz    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.09.2019
Odpověď  Tak, to by bolo super ako sa môžeme skontaktovať, aby sme dohodli podrobnosti k vzájomnej spokojnosti?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2019
Odpověď  Jedna se mě tu náhodou povaluje i s tou ocelovou vložkou.    [fikuscz]   25.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mal by som otázku, nemá niekto v ponuke túto okrasnú maticu na spadové potrubie, alebo sa niekomu nepovaĺuje jedna v dielni a ja by som bol povďačný, lebo táto moja je už dosť ohlodaná a je zrelá na výmenu! Ďakujem    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2019
Odpověď  Já tam dal nějaký starý z burzy, co jsem vyštrachal v bedně užitečné veteše, pán, že ho nechá za cenu kafe, tak jsem mu donesl kafe a bylo. Myslím, že je do 5 atm. Foto tu taky někde bylo.
Nemá v sobě kapalinu, takže ručička se občas dost klepe, ale zatím drží. Mám jej na výstupním průtokáči z motoru směrem na vahadlovku. Taky na něj koukám jen po startu, případně v koloně.    [longr]   11.09.2019
Odpověď  Pro jan:
https://www.ebay.com/itm/Pressure-Gauge-40mm-50mm-63mm-100mm-Dial-Pneumatic-Hydraulic-15-14500-PSI-Bar/312567441513?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D2c75896efea4469fb6412a99b519f678%26pid%3D100675%26rk%3D1%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D312567441513%26itm%3D312567441513%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2481888&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Ad28ff97f-d46f-11e9-9840-74dbd1803298%7Cparentrq%3A1f7b43bc16d0a861b6b5e09bffbfba7f%7Ciid%3A1    [pavel]   11.09.2019
Odpověď  ahoj pavel, hod link aky si si objednal
je nejaka sanca ho umiestnit na riaditka?    [jan]   11.09.2019
Odpověď  Ahoj, objednal jsem manometr 2atm. Na nem to bude krasne vyditelny. I kdyz pro presny mereni by mel byt cejchovany zkusebnou takze, co budu merit tim z ciny se uvidi :)    [Pavel]   10.09.2019
Odpověď  Nie je problém vymeniť manometer z menším rozsahom, ja som tam dal aký som mal!Aj tak počas jazdy je trošku obtiažne sledovať manometer na to sú kontrolky na maske.Ja sledujem tlakomer po naštartovaní motora a ručička ukazuje pri vyšších otáčkach niečo cez 2 bari.Takže pre mňa to nejaký význam má, skontrolujem funkciu olejového čerpadla.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2019
Odpověď  Sanmozřejmě myšleno při volnoběžných otáčkách.    [jwm]   10.09.2019
Odpověď  Tlak oleje za ventilkama při studeném motoru je cca 1 atm.,při zahřátém cca 0,2-0,3 atm.Takže ten rozsah do 10 atm.je nesmysl.Za tepla se ta ručička ani nepohne.    [kuba]   10.09.2019
Odpověď  Ahoj, adresu mám uvedenú aj v tomto vlakne, nižšie!    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2019
Odpověď  Ahoj Marian, diky za foto. Jsem tu novej jak ti muzu psat na mail? Zkousel jsem kliknout na tve jmeno a to neslo.    [Pavel]   10.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, ak chceš Pavle vedieť niečo bližšie stačí napísať email.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2019
Odpověď  Ahoj, mas ho krasnyho. Mohl by jsi mne popsat jak mas udelany te tlakomer a poslat foto treba na mail prosim?    [Pavel]   08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Môj polliter po niekoľkoročnom úsilí. A vďaka za odpoveď!    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2019
Odpověď  Zakladny predstih bez rozovretych zavazicok davam 10st. pred Hu.    [Brano]   03.09.2019
Odpověď  Dobrý deň, mal by som otázku, ohľadom nastavenia predstihu na pollitru,keď ne vložím klínek medzi závažíčka regulátora, je možné nastaviť tzv. základný predstih a akú odchylku na uhlovom kotúči zohľadniť 10 alebo 15 stupňov?    [Marian]   03.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, dynamo dobíja a je vložené v mojej jawe 500 ohc. Podarilo sa ho spojazdniť a kúpil som aj s motorkou, vyzerá ako nejaké prototypov dynamo?    [Marian]   01.09.2019
Odpověď  Mě to připadá jako zkřížené s bosch rd1/2 máš k tomu ten vrchní kryt? třeba se pletu a opravdu se tam něco podobného dávalo    [Jenda]   03.02.2013
Odpověď  Je to jedno. Závaží jsou stejná.    [ED250]   30.01.2013
Odpověď  zdravím a chci se zeptat.Pružinky odstředivého regulátoru je jedno jak nasadím,nebo má každá své místo.Závaži je stejné?dík    [mira]   29.01.2013
Odpověď  to,by bolo super moj email je: krivanik.marian@pobox.sk.Vdaka    [marian]   12.10.2011
Odpověď  marian ked chceš tak ti viem posunut to ozubene koleso aj odstredivý regulator.
hod na seba mail,a napiš čo ešte potrebuješ,    [xx]   11.10.2011
Odpověď  robí niekto odstredivý regulátor?    [marian]   11.10.2011
Odpověď  Pokud vím, tak lecos má www.motoren.sk (např. pružinky regulátoru), pak www.etovar.cz, kolečka a osu dělá pan Šátek (mám je ve svém dynamu a chovají se dobře) tel.+420739023630, a v neposlední řadě bych si podle katalogu vypsal co chybí a poslal mailem Montymu, lecos se mu pohybuje po spíži... :-P
Nejlépe je ovšem dynamo dát někomu na komplet repas, proměření atd. atd.    [T-1000]   10.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  vie niekto poradiť,ako zohnať chýbajúce diely,alebo ako by ste to riešili Vy?Vdaka za každy podnet!    [marian]   10.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ako vidieť chýba odstredivý regulátor a ozubené koleso 46 zubov.    [marian]   10.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ešte foto    [marian]   10.10.2011
 Přidat odpověď   (68) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006