MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306139 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 4.7.2020 03:50  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Oprava zápychu závlačky


 Co si myslíte o opravě tohoto odlomeného zápichu? Nemyslím že by byl problém to navařit (snad něčím trochu tvrdším, nevím) a přesoustružit původní zápich....ale bude to držet? Má někdo zkušenost?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Původní pojistka čtvercového průřezu jde velmi lehce vyrobit z normální segrovky, stačí Ti kalíšek z vodou na chlazení aby Ti neshořeli prsty, rozbruška s leštícím lamelovým kotoučem a trpělivost.Pomalu ubrušuješ z vnějšku, opatrně aby nezmodrala, musíš chladit a dopadne to dobře a nemusíš ubrušovat původní tvarovou podložku co drží zamknutou originální segrovku v poloze.    [jwm]   14.05.2020
Odpověď  Klasická ségrovka tam dát jde, ale na podložce pružiny se musí ubrousit původní vedení originální pojistky. Podložka musí být plochá.    [ED250]   12.05.2020
Odpověď  Zdravim,potrebuju se zeptat vyndal sem spojkovy koš a zjistil sem že tam nekdy nekdo nedal za pero segrovku a asi vim proč- protože sem ji tam dal ale nepřeskakuje rohatka tak ji asi vyhodil- a tak se ptam jaka pojistka tam ma byt dal sem segrovku sily 2 mm v drazce sedi ale je asi silna diky.    [mira]   11.05.2020
Odpověď  Vymezovací podložky si převážně vyrábím sám, protože mám dostupný odpovídající lis, matrice i razníky. Pak jde jen o to někde najít zdroj a vyškemrat planžety různých tlouštěk. Totéž se týká i Cu těsnění a když je nejhůř, tak frknu ke Kalinovi do Zlína.    [Milan(OHC)]   16.01.2014
Odpověď  Večer jsem změřil originální podložku demontovanou ze šnekového motoru,který jsem půlil jako první a rozměr je 15 x 36,5 x 1,3 mm.Na motory 01+02 používám od Milana nerezové,tímto ho zdravím a přestože jsem je nikdy neměřil,veřím,že od něj je to se zárukou.    [jwm]   16.01.2014
Odpověď  Milane, a to si sám vyrábíš nebo je to hotový výrobek?    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2014
Odpověď  Používám podložky 15x35x1 z kalené planžety nebo 15x35x1,2 z nerezu.    [Milan(OHC)]   15.01.2014
Odpověď  Nemusí,je to obyčejný plech tuším 1 mm,večer se pro sychr podívám.    [jwm]   15.01.2014
Odpověď  Díky moc, už to nějak řeším. Jěště bych potřeboval podložku na pravý klik. čep pod to soukolí. Musí být kalená? Díky.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2014
Odpověď  Ještě doplním,že vnitřní koš musí býti bez axiální vůle a vnější se dělá na vůli 0.3mm a jeho ozubení musí samozřejmě běžet v rovině se zuby předního primárního kola.    [jwm]   15.01.2014
Odpověď  Bude lepší,když si dáš na bok primárního převodu ocelové pravítko a doměříš si axiální vůli k ložisku a budeš mít tloušťku podložky pod koš přesně.    [jwm]   09.01.2014
Odpověď  Rozměr podložky je to 37,5 x 20x 2 mm.Dělal jsem motory,kde byly ale jen 1.5 mm vysoké.Podložka musí být zakalena a cementována.Nechal jsem vyrobit i 1 mm vysoké a ta je v podstatě procementována v celém průřezu.    [jwm]   09.01.2014
Odpověď  Zdravím vespolek, nemáte někdo výkres podložky pod spojkový koš? Dále výkres obou pouzder (bronz a kalená)? Mnohokrát děkuji    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2014
Odpověď  MIRA - prd, na švéda je na stejný lamely jako Panelka(malý) půlitrovej je mnohem větší na průměr.Stejný jsou možná na fotce,ale rozdíl je asi 15 mm v průměru.    [monty]   17.12.2011
Odpověď  dnes jsem byl v chotusich a mneli tam celej spojkovej kos za 200 a byl uplně stejne jako na 500 ale pry to byl sved ... nevim jaky je v tom rozdil ale staci hledat    [mira]   17.12.2011
Odpověď  Zdravim,kdo prosim o radu,kdo opravuje spojkove kose???Predem dekuji,email lukas.ohc@seznam.cz    [jawaohc]   17.12.2011
Odpověď  Tak budu muset zvážit obě varianty. Ten způsob nalisování kroužku je sice trochu pracnější ale zdá se mi takovej spolehlivější, i když správný navaření by asi taky fungovalo. Každopádně MilaneOHC o ten nákres toho kroužku stojím, evidentně je to metoda osvědčená. Mejl: kambucha@volny.cz díky všem pánové. Kéž by to byla poslední zmařená věc na týhle raketě.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2011
Odpověď  Ten vyštípaný zápich se dá opravit pomocí osazeného bronzového kroužku,který se zalisuje do otvoru v řetězovém kole. Řetězové kolo se musí v oblastí poškozeného zápichu z čela osoustružit až po konec zápichu o 3,3mm - původní rozměr dle výkresu kola 30,5-0,2 se upraví na 27,2-0,2,sestaví se startovací mechanismus s pružinou a opěrnou miskou a kroužek se zalisuje do řetězového kola. Současně se musí ještě původní bronzové pouzdro zkrátit o cca 5mm. Pokud budeš mít o tento způsob opravy zájem,tak sem hoď mail a já ti ten nákres kroužku pošlu. Jinak,opravoval jsem tak již asi 10 spojkových košů, které měly, samozřejmě z přičiněním majitelů - nedali mezi spojkový koš a ložisko podložku - poškozené konce řetězového kola.    [Milan(OHC)]   21.11.2011
Odpověď  Tak na tenhle mat. je z dobře dostupných vhodná obalená elktroda od ESABU a to OK92.58, nebo OK92.60 Před svařováním nahřát na cca 260°C. Pak na soustruh a opravit drážku. Mrkni pak na případnou deformaci vnitřního otvoru.    [ED250]   21.11.2011
Odpověď  Podľa výkresu: http://jawa500.sweb.cz/vy pocetka/hlavicka.html sa jedná o materiál 42 2424.11, teda šedá liatina, pevnost v tahu Rm=240MPa, normalizačne žíhaná.

Ozubený veniec je ku spojkovému košu prinitovaný pomocou 3 nitov /ak sa nepletiem/ a je to možné bezproblémov po odvŕtaní nitov rozobrať. Spätne je to možné znitovať taktiež, akurát treba pouźiť nity so zapustenou hlavou a je dobré to po znitovaní z vnútornej strany prebehnúť na sústruhu, aby hlavička nitu neprečnievala.    [Brano]   20.11.2011
Odpověď  Už někdo z vás zkoušel rozlisovat spojkový koš (myslím ten díl s drážkama pro lamely od spojkového tálíře s ozubením? Jestli to jsou tedy dva samostatné díly jak vyplívá z víkresu.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2011
Odpověď  Jesli to je nějaká litina nevím, v tom lomu je to špatně poznat ale nějak se mi nezdá že by ta rozeta byla z litiny. Nejsem žádnej expert ale to ozubení koše bude asi z nějaké tvrdší oceli ne....    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2011
Odpověď  Keďže je to vyrobené zo šedej liatiny, tak opatrne nahriať na 200 st.C a zvárať najjednoduchśie špeciálnou obalenou elektródou na zváranie šedej liatiny + nechať pomaly vychladnúť. Mám to tak na dvoch motoroch a bezproblémov to drží. Zváral som to bežným invertorom.    [Brano]   19.11.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...pro porovnání ten původní (vpravo) a ten druhý k opravě.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2011
Odpověď  Z motoru jsem totiž vyndal koš s opravdu žalostným ozubením a později sehnal jiný, který má právě vylomený ten zápich. Bohužel jsem nic lepšího nesehnal.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2011
Odpověď  ...sorry za ten záp"y"ch    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2011
 Přidat odpověď   (26) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006