MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297017 příspěvků |7075 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 17.11.2018 21:22  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Smutný příběh


 Omlouvám se jestli někoho tímto příspěvkem urazím, ale já jsem si taknějak myslel, že by tu někoho mohl zajímat. Pokud ne, nechť ho admin smaže. Nicméně dneska jsem neodolal a vytáhnul z garáže svojí "třipade" (půllitra stále nemám hotového)a s kámošem na pérákovi se jel projet. Skončili jsme v Týnci,kde jsem strávil většinu svého života a mě nedalo se "tam" nezajet podívat. To co jsem viděl mě nemile překvapilo a stále nechápu, jak podnik takového věhlasu se podařilo zahubit. Jsem patriot a myslím, že JAWA a lidí v ní něco dokázali, jsem na ně hrdý a nikdy by mne nenapadlo, že to takhle skončí. Připojím několik fotek toho co jsem viděl.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Dříve jsme jim ukázali, jak má vypadat moderní motocykl a dnes žák ukazuje učiteli, jak má vypadat moderní retro. :-)    [ J]   17.11.2018
Odpověď  Je dobré že si každý člověk, který chce něco ve čtyřtaktu od jawy co jede a brzdí a zatáčí, bude moci dnes tohle koupit a jezdit. Myslím že mnohým to vyřeší situaci s koupí červené jawy a nebudou se už muset handrkovat s" jawy milujícími sběrateli" v česku .    [petr]   17.11.2018
Odpověď  Súhlasím s Joskim. Perak asi nie, ale tá červená kývačka áno.    [Roman]   17.11.2018
Odpověď  Na niečo takéto čakal každý fanúšik Jawy.Ale z Jawy,nie z Indie.Každopádne až na toho péraka (tam sa im nepodaril dizajn zadnej časti) to bude predajné aj u nás,ak to sem dovezú.Tá klasika v červenom je jednoducho pekná.    [Joski]   15.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Komu ty tvary přijdou moc retro, tak to je jasná snaha navázat na indickém trhu na tam známé klasické jawácké modely (koho by zajímalo pár set kusů prodaných do Čech, když v Indii prodá statisíce). Navíc postaveno jako přímá konkurence motocyklů Royal Enfield. Já jen trošku lituji, že neudělali pětikilo, ale třeba příště.    [Petr]   15.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové, Indové nám ukázali, jak má vlastně Jawa vypadat. Za mne krásné. Klidně ji koupím, byť je jasné, že cena v Evropě bude dvojnásobná. Je to podle mne lepší než předchozí pokusy o překabátění čínského "japonce". Indové nám (bývalé motorkářské velmoci) nakopali zadek.

Chápu, že leckdo bude hledat mouchy, ale řekněme si upřímně, že kdyby toto vyjelo z Týnce, tak si můžeme gratulovat.    [Petr]   15.11.2018
Odpověď  Článek k nové Jawě made in India:
https://www.garaz.cz/clanek/jawa-se-vraci-ke-korenum-a-predstavuje-nove-retro-motocykly-21000517?dop-ab-variant=2&seq-no=1&source=hp    [Jára]   15.11.2018
Odpověď  Ten "pérák", co přijede poslední navypadá zle,..Dát na něj upravený pérácký nosič a původní tandem sedlo :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2018
Odpověď  Tak a je to venku. Včera proběhlo oficiální představení... Obrázek si udělejte každý sám.. :-) https://www.youtube.com/watch?v=4jR2EG5nh_s&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3DtDFiSZj0kFu9L1noz6rvpn5RyCB8fCtHRY3g1XCzaPXhA99PgWo_ayY    [ED250]   15.11.2018
Odpověď  Nelíbí! Je to taková postmoderní kývačka, co nemá proporce ani ladnost OHC.    [JzK]   06.11.2018
Odpověď  Obecně hezké, jen se mě to zdá proporčně ne zcela vyvážené,..tak nějak,....velká maska, taková jakože macatá nádrž,... Ale uvidíme. Já zatím šporuju na novou 350 Special.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z diskuze na motorkari.cz    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Odpověď  Ten motor dělali Italové...    [J ]   31.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Yezdi...    [Jarek]   31.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Yezdi..    [Jarek]   31.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Yezdi.    [Jarek]   31.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Yezdi    [Jarek]   31.10.2018
Odpověď  Není to motor.. Je to jen jakási skříň ve které bude umístěn již několik let fukční kapalinou chlazený motor úplně z jiného motocyklu... Ano, bude to zadeklováný moderní motor moderní konstrukce a vzhledu...    [ED250]   19.10.2018
Odpověď  Hezké, kam se hrabou zlaté české ručičky na země třetího světa, ale na druhou stranu stk on-line už máme všude.    [petr]   18.10.2018
Odpověď  Tak už je na světě čtyřtaktní motor Jawa 300 (prý i motocykl) pro Indii a Asii:
http://www.auto.cz/novy-motor-znacky-jawa-odhalen-pripravuje-premiera-kompletniho-motocyklu-125251?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu    [Jára]   18.10.2018
Odpověď  Pěkný testík:
https://www.youtube.com/watch?v=m3O7nuWmX-I    [J]   26.05.2018
Odpověď  Oni Číňani nejsou blbí a ta mašina za sto táců není špatná. Není to bůhvíco, ale jede to celkem hezky a nevypadá to zle, s těmi jawskými díly je to slušivé. To, že je tam dost konstrukčních nedostatků, jako třeba že při propružení zadních tlumičů se probrousí podsedlák apod., to samozřejmě naštve, protože ať už je cena jak chce nízká, tohle by se stávat nemělo. Přesto se mi to celkem líbí. Ten ala závoďák je sice hezký, ale na nějaké větší ježdění, než jen na parádu, zcela naprd.
To, že v Jawě by tohle už sami neudělali (a kdyby přece jen, tak ne za tuhle cenu), je nám asi jasné a netřeba to už rozvádět.
Nenáročný motorkář, co chce něco laciného do 500 ccm, si koupí tohle, náročný si koupí něco většího, dražšího a ne od Jawy.    [longr]   15.03.2018
Odpověď  To je alespoň pravá česká Jawa - tradice. I dnes montovaná se socialistickým heslem DODO - Dodělej doma :o) Nebo si snad myslíte, že práce "zlatých českých ručiček" by měla vypadat jinak?    [č]   14.03.2018
Odpověď  Když porovnám zpracování současného výrovku z Týnce(JAWA 660) a čínana 350 OHC, tak třeba elektroinstalace je prostě 10X lepší u čínana.

http://hrnous.rajce.idnes.cz/Jawa_660_Vintage_No._123_Wire_Harness_Remake/#DSCF2071.jpg todle dodali zákazníkovi za jeho 179 000,- czk    [-a-]   14.03.2018
Odpověď  Za ty prachy je to hezké a v česku a snad i jinde je mocná skutečnost že výrobek je "úplně nový -v záruce a s nápisem Jawa" tak to zafungovalo i v případě jiných asiatú. Takže si myslím že úspěch to bude mít, a asi bych to ani nikomu nerozmlouval, moje děti jezdí na čínské 4kolce a za ty prachy maximální spokojenost.    [honďas]   14.03.2018
Odpověď  No za mne už je to jen parazitování na jménu kdysi známé značky a využívání nostalgie u milovníků jawy. Já jsem sice taky patriot, ale vozit si zadek na Číně a přesvědčovat se, jaký jsem vlastenec a patriot... no to je trochu bída.    [čez]   02.03.2018
Odpověď  Až na detail že jsem zklamaný z toho že se Jawa vyrábí v Číně se mi tenhle motocykl moc líbí, designem i barvami odkazuje na závodní minulost Jawy, celkově se to mi jeví jako povedený počin.    [Katana]   01.03.2018
Odpověď  http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/jawa-predstavila-novy-retro-motocykl-se-ctyrdobym-motorem/1592299?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu    [Jára]   01.03.2018
Odpověď  Tak pánové,co vy na to?:
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/jawa-predstavila-novy-retro-motocykl-se-ctyrdobym-motorem/1592299

Tohle dle mě,měla již Jawa vyrábět dávno a mít v tom samozdřemě namontované své čtyřdobé motory,například o kubatůře 600ccm a 1000ccm.    [Jára]   01.03.2018
Odpověď  A to před rokem- dvěma- třema rokama netušili, že od 1.1.2017 bude platit Euro4?

Žádný představení JAWY 1000 nikdy nebude, už se s tím smiřte. Ted se bude (za další dotace) vyvíjet asi 5 až 8 let model JAWA 1200, potom možná JAWA 1400, nebo JAWA 800, to je celkem jedno.

Podmínky dotace neobsahují nic o tom, že by se to taky muselo VYRÁBĚT nebo PRODÁVAT.
Kasírovat dotace je jednoduchý, něco vyrábět a prodávat je moc starostí........    [-a-]   08.06.2017
Odpověď  Dle informací od jednoho přímého zdroje z fabriky jim u litra trochu zavařilo E4, Jsou prý tři výrobci ABS-ka, každý je drahý, ale jeden se musí vybrat a jeho řešení použít, což představení stroje brzdí. Na jaře čekali, že na podzim by již motorka mohla mít poladěný motor na Euro4 a dokončenou ABS, potom bude nějaký čas probíhat test. Čili viděl bych to na jaro / podzim příštího roku. Jen ať to nikdo neuspěchá, ať to stojí za to, až s tím konečně vylezou..    [PanDeRass]   08.06.2017
Odpověď  Znamenalo by to novou homologaci a celý kolotoč změn. A vzhledem k tomu, že 660 už nesplňuje Euro IV a Jawa má zaregistrováno jen pár desítek TP dopředu, už by se to vážně nevyplatilo.    [longr]   23.02.2017
Odpověď  Preco je kuwa taky problem dat dozadu obyc kyvku a dvojicu teleskopov a z drziaku stupaciek spravit aj drziak vyfukov??? Preco to nejde urobit tak ako sa to ma???? Ked retro tak ozajstne retro. Neverim ze nemaju na to !    [Vittorio]   22.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  A brzy bude i nové logo...    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2017
Odpověď  Nová Jawa 350 OHC Retro (motor made in China) a 660 Retro,má zastoupení Jawy vystavovat již v březnu v Holešovicích.O "bajné" Jawě 1000 ani zmínka tak že nevím,na co ty dotace na nový model z fondů EU vlastně dostaly?!

http://www.auto.cz/jsou-tady-nove-motorky-jawa-ret ro-ladene-kousky-350-ohc-a-660-vintage-103662?utm_ source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-intern etu    [Jára]   22.02.2017
Odpověď  Také smutné klkání.....https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4839963149 55885&set=a.1126831640672346&type=3&th eater    [mirapt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2016
Odpověď  A ještě jedna    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  V sobotu jsem se po čase opět stavěl v Týnci, tak jen pro zajímavost přikládám aktualizovanou fotku k původnímu tématu.    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2016
Odpověď  no UŘ je děs    [v.]   27.02.2016
Odpověď  Já bych ten stroj na obrázku přirovnal k Bizonovi nebo UŘ. To byl taky takový nepovedený experiment a jak se dnes o ně lidi perou :D    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2016
Odpověď  Jen jestli ono to nesloužilo jen jako prostředek ke získání dotací jako mimochodem i u jiných českých firem, řekl bych že jsem trefil hřebíček na hlavičku a motocykl Jawa 1000 nikdo nikdy neuvidí jezdit, když vidím ten design tak doufám že ani já to nikdy neuvidím.    [Katana]   07.02.2016
Odpověď  Typuju že motor, mimo bočních vík je ze dřeva... Ten článek znám, je rok starý a od té doby nic....    [Katana]   07.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/jawa/p odivejte-se-na-neoficialni-fotky-nove-jawy-1000-30 546.html    [Richard]   06.02.2016
Odpověď  Myslim si že Jawa 1000 bude něco jako Ikarus a nemyslím tím Maďarský autobus.    [Katana]   06.02.2016
Odpověď  Vracím se k starému tématu:
Nevíte někdo něco dalšího konkrétního,o chystané výrobě "bájné" Jawy 1000 cm3?
Například,zda-li ji konečně výrobce alspoň letos ukáže v březnu na výstavě motocyklů v Brně?!
Zatím se od tohoto článku ČMN z roku 2009,moc nezměnilo!:
http://www.jawatesty.cz/mototesty/jawa1000.html    [Jára]   06.02.2016
Odpověď  Bohužel je dnes asi tradicí, že kdejaký český novinář dokáže sepsat článek na základě několika fotek. Takto to dělá Blesk, a všechny bulvární iternetové magazíny. Stačí fotka a hned se vyrojí neuvěřitelné příběhy. Pravda je, že Jawa nekomunikuje, jak by si veřejnost přála, ale to neznamená, že by se oni novináři neměli alespoň pokusit zjistit stav věcí, než se pustí do nějakých soudů. Třeba jako já :-)
Neustále se omýlají milióny v dotacích. V dotacích jedou všechny větší firmy. To je téma, které spolehlivě lidi přivede do varu, ale z hlediska státu vůbec o žádné téma nejde. Naopak stát, toje ten kdo v tomto případě drží kasu, je rád, že vůbec někdo dokáže peníze utratit, aniž by potom skončil v kriminále.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2015
Odpověď  http://motodenik.cz/clanek/1719-jawa-1000-cruiser- 1200-maxiend.html    [ED250]   06.02.2015
Odpověď  To nevíš Michale, že motorky se obvykle představují na podzim, aby se v zimě dobře prodávali... :-))))))))    [T-1000]   05.02.2015
Odpověď  myslím, že budova skončí stejně jako budovy OP Prostějov. ČZ (moto)zemřela již dávno, ani nevím, co tam dělají, alespoň něco.    [Emil]   05.02.2015
Odpověď  Koupil jsem si dnes ČMN, ale jak je vidět, ani oni k tomu z Jawy vůbec nic nevytáhli, i když vím že tu snahu měli. Článek jen komentuje co je vidět na fotkách a zmiňuje několik neoficiálních informaci od "důvěrného zdroje z Jawy", podle kterého je plechařina na fotografiích finální (?!), přední blatník je nový výlisek, přesto že vypadá jak skladový díl z 634, zadní tlumiče jsou nové i když vypadají jak z panelky atd. Taky že na podzim by měla být motorka představena ( pokolikáté už? a to tam chtějí vystavit skutečně tohle, když je to podle důvěrného zdroje finální podoba ??).
Podle mě jediná možnost jak zachránit co se dá bylo pro Jawu začít komunikovat a ovlivnit publikované informace. Mlčení, kterým si jen škodí, je buď manažerská neschopnost, nebo důsledek másla na hlavě, které nemáme vidět. Jiné vysvětlení mě nenapadá ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2015
Odpověď  Příští můj článek se bude jmenovat Věčně mlčící Jawa.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.02.2015
Odpověď  Jako veřejnost si myslím, že tam dělají jen samý neslušný věci,když to musí před světem tajit........... copak to mlčení dává jiné možné vysvětlení?    [Monty]   04.02.2015
Odpověď  V tomto vedení Jawy také nechápu. Nastala zde určitá situace a tak proč ji nevyužít k alespoň částečnému vyložení karet na stůl? Vše zlé může být i pro něco dobré. Vždyť marketingový průzkum mezi motorkáři mají tímto za sebou. A zadarmo.
Stále ještě doufám, že vědí co dělají a čeho chtějí dosáhnout. Nicméně i já bych se si představoval lepší komunikaci s veřejností. Tím nemyslím informovat o každém kroku. Stačilo by jen více obratněji vypouštět ve správný okamžik správné informace.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2015
Odpověď  Ano.. Redaktor popsal to co ostatní na internetu a to přesně jen podle fotek co vidíme my ostatní. Nic nového v článku není. Snad jen, že podle "důvěrného" zdroje bude stroj k mání na podzim... Takže se ke vzniklé situaci fabrika opět nevyjádřila..    [ED250]   04.02.2015
Odpověď  Článek z ČMN unikl na Motorkáře též. Mám z něho pocit, že redatoři z ČMN tápou stejně jako ostatní.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2015
Odpověď  ČMN jsou v posledních pár letech s vedení Jawy v kontaktu a jak jste mohli zaznamenat, jejich články o Jawě byly vesměs všechny v pozitivním "přejícím" duchu. (Osobně mám trochu podezření, jestli i "špionážní" rozmazané foto Jawy 1000 v ČNM, nebyl spíše "řízený únik" než nějaký náhodný snímek pořízený redaktory ČMN projíždějícími náhodou Týncem :).) Komunikace Jawy se prý také v posledních cca pěti letech dost zlepšila. Do toho článku chtějí získat vyjádření samotné Jawy, nechtějí myslím popisovat jen nějaké subjektivní dojmy z těch posledních fotek. Tak uvidíme, jestli se jim podaří něco zjistit...
Těm neustálým slibům o představení veřejnosti a seriové výrobě Jawy 1000 taky moc nerozumím. Poslední sliby byly pokud vím o vystavení letos na jaře, předtím o sériové výrobě v roce 2014 atd. Pokud je to tak, jak teď vyplouvá na povrch, muselo jim být jasné, že a) nemají zatím co by vystavovali a vyráběli b) v podmínkách jaké mají byla podle všeho přes všechny ty investice do budov a zařízení příprava sériové výroby takovéto 4 taktní motorky ve slibovaných termínech naprosto nereálná. Nelze se potom divit, že mnoho lidí má teď dojem, že je Jawa tahala celou tu dobu za nos. A pochopitelně je to i voda na mlýn různým konspiračním teoriím o zneužití dotací.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2015
Odpověď  A to se tak vloni v Brně zástupce Jawy "byl do prsou",že Jawa 1000ccm,bude 100% vystavena v březnu 2015 v Praze!Že to chtějí právě tam,aby se mohli příjmat objednávky a prodávat!    [Jára]   04.02.2015
Odpověď  Nebude nic projekt byl ukončen 2012 dál nic už by to bylo jinak venku. věc druhá na veletrhu asi Jawa vystavovat nebude není ani v seznamu vystavovatelů.    [Marek]   04.02.2015
Odpověď  Na téma aktuálního dění v Jawě jsem napsal malý článek: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin &menu=5&pos=jawa2014

Informaci o Jawě 1000 přinesou čtvrteční české motocyklové noviny. Je otázkou na kolik bude jejich článek erudovaný.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2015
Odpověď  Mě náhodou ta Jawa přijde hezká (ale já jsem trošku zvláštní případ, čím ošklivější tím hezčí, jako třeba UŘ :-) ) Snad se ty prototypy dostanou mezi lidi, vemte si jakej to bude mít za 50 let úspěch :-D    [meela]   03.02.2015
Odpověď  Na internetu se potuluje obrázek, kde jsou vyfoceny oba motory z boku. Jsou tam celé skupiny detailů, které se shodují s dvouválcem MZ. Sousty lidí včetně mne jsme přesvědčeni, že se jedná buď do detailů okopírovaný, nebo jen převlečený německý motor do jiných bočních vík a krytu válce. Dobrá, nic proti, ale moc dobře si pamatuji kasání samotné jawy, že motocykl včetně motoru bude ryze české konstrukce a výroby. Jak pověděl známý - je to jako když se na Trabanta navěsí blaníky z Porsche a máme tu nový výrobek. No nic, třeba se pleteme a možná se dozvíme pravdu. Mám však strach, že nedozvíme. Motorku už jawa slíbila představit v roce 2011. A dnes? Stále nic. Samé lži.. Naštěstí je mi to jedno. S novou jawou nepočítám - mám rád ty staré, poctivé...    [ED250]   03.02.2015
Odpověď  Celá přední USD vidlice je evidentně do detailu shodná jako na MZ, což nemůže být nějaká náhodná podoba, ale je to prostě tatáž vidlice. To ostatní bych si na základě těch pár nekvalitních fotek netroufl hodnotit...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2015
Odpověď  Není to můj obrázek, je půjčený t motorkářů.cz. Pročti si tam diskuzi a pochopíš... Jsou tam detaily motoru, kde jasně poznáš pravou identitu. To, že Jawa v minulosti odkoupila komponenty od MZ je fakt a ví se to již dlouho. Ale tohle.... Takhle lhát v médiích... Ale nic. Počkáme si a uvidíme. Tečka.    [ED250]   03.02.2015
Odpověď  ED250: Do této diskuze jsem se vůbec nechtěl zapojovat ale EDE250, proboha..co mají znamenat ty šipečky u toho tvýho obrázku? Jak můžeš tvrdit, že tyto motorky jsou téměř identické, resp že jedna je předeklovaná původní? Určité díly (zrovna ty tvoje šipečkami zvýrazněné) dnes skoro všichni výrobci nakupují od stejných dodavatelů, ale zásadní díly jsou zde prostě úplně jedinečné.    [Arpi]   03.02.2015
Odpověď  Já rozhořčení na dotacemi plně chápu. Jenže žijeme v době, která je celá pokřivená. Dotace jsou jen jedním z křivících faktorů. Kdybych chtěl být arogantní, tak bych řekl, že každý si může o dotace požádat. Samozřejmě ale vím, že zivnostníka, který musí makat, by dotace a s nimi spojené papírování spíše zabily, než aby mu pomohly.
Téma školství je ta samá písnička. 80 % mladé populace projde vysokým školstvím. Je toto normální? Pokud budeme mít tolik vysokoškolsky vzdělaných lidí tak to znamená, že školy musely těžce snížit laťku, protože je dokázáno, že procento chytrých, blbých a třeba šikovných lidí je v podstatě neměnné. Stačí se zeptat kteréhokoli personalisty jak to chodí s absolventy škol. V drtivé většině jde o nepoužitelné lidi, do kterých musí firma vložit mnoho peněz a energie, aby z nich vychovala použitelné techniky. Jsou samozřejmě výjimky, ale tito lidé jsou již předem polapeni velikými koncerny. Jak říká klasik. U nás zase zbyde jen ten odpad.

Z tohoto a dalších důvodů chápu Jawu 1000 jako možnou dobrou průpravu. Stále se snažím být optimistou v tom, že se v Jawě z tohoto projektu dobře poučili a pro sérii nachstají po všech stránkách lepší motocykl. Já jsem prototypy nových motocyklů měl možnost vidět. Ale ne tak detailně a ne v potřebných souvislostech, abych si mohl dovolit děkat nějaké závěry. Tvrdím, že koncepčně jde o krok správným směrem. Hodně bude záležet na správně zvládnuté finální strategii a dotažení věci až do konce. Dotažení po všech stránkách, ne jen technických.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2015
Odpověď  Dotace do byznisu nepatří, protože pokřivují trh-znevýhodňují ty dobré. V případě Jawy to ale neplatí, jsou to "jen" projezené peníze daňových poplatníků.    [Lada]   02.02.2015
Odpověď  Dotovat vývoj v KOMERČNÍ SOUKROMÉ firmě, aby se tam vývojáři něco naučili? Nechodili snad do školy? Státní školy?

Mám takový pocit, že za většinu těch milionů si pupíci koupili nový Audiny, a pořádali někde na Orlíku školení a semináře. Samozřejmě je to jen můj pocit.
Ale nikdo z nich nedělá vůbec nic proto, abych si veřejnost myslela opak. Už dobře 5 let pouze slibují výrobu JAWY 1000,a ted se dozvíme, že to je uzavřená záležitost, že za další dotace vyvíjí další pecku, co si z ní svět sedne naprdel, a starej Ducati se rovnou nechá přejet Diavelem............

Ale samozřejmě, proti Opencard nebo Blance jsou to drobný.

Doprčic, mít tak k dispozici 10% těch drobásků,to by se daly dělat repliky "původní technologií, z původních materiálů, a 100% shodné s originálem"......ach jo

A jen mimochodem - když JAWA kolem roku 2000 přecházela na normu ISO, vyházela do šrotu desítky tun zbylých dílů na 634,Kývačky a Panelky, samozřejmě včetně původních forem a přípravků. O odprodeji tehdy nikdo nechtěl ani slyšet, vše sežraly lisy v kovošrotu a kotle ve spalovně.    [Monty]   02.02.2015
Odpověď  Dotace obecně považuji za škodlivou věc. Doba je dnes ale bohužel taková, že systém přerozdělování pomocí všemožných dotací je přebujelý a pokud nechcete být znevýhodněni oproti ostatním, nezbývá než se přizpůsobit a do tohoto vlaku byť s nechutí také naskočit. Proto, jak už jsem psal, bych ani Jawě dotace nezáviděl a nevyčítal - pokud by ovšem byl vidět nějaký smysluplný výsledek. Bohužel ať se koukám jak chci, zatím ho nevidím a naděje na milé překvapení vzaly za své spolu se zveřejněním těch posledních fotek. Ale třeba se ho ještě dočkáme jak doufá JB, uvidíme.
Ve čtvrtečním vydání ČMN by měl vyjít na toto téma aktuální článek. Redakce se snaží získat i vyjádření Jawy, tak uvidíme, jestli k tomu něco řeknou...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2015
Odpověď  K této větě: "Pokud by tyto miliony měly přinést efekt v získání praktických zkušeností, tak za ně buďme jen rádi." Proč dávat dotace na vymýšlení vymyšleného??? :-) Já nemám nic proti dotacím, pokud něco pozitivního nastartují, k něčemu konkrétnímu vedou. Ale matlání se s čímsi, a rozpliznutí peněz kamsi, mně zrovna u tématu Jawa hodně.... no, řekněme irituje. ;-)    [T-1000]   02.02.2015
Odpověď  Já chápu, že pro hodně lidí jsou dotace nestravitelné. Ale je třeba si uvědomit, že se nebavíme o miliardách ale o milionech. Pokud by tyto miliony měly přinést efekt v získání praktckých zkušeností, tak za ně buďme jen rádi. Sám kolem sebe vidím, do čeho všeho se cpou dotace, jen proto, aby se vyčepaly - česky utratily. Kolik tisíc lidí je dodatečně vzděláváno v managementu, v procesech štíhlé výroby, Kaizenu a podobných nedůležitých důležitostech, které mají znát ze samostudia, z praxe či škol a ne z dodatečných předražených školení. Každý umí řešit jen vylepšování řízení výrobních procesů, ale kolik lidí umí výrobní proces rozjet? Když neumí konstruktéry a technology vychovat školy, tak není nic špatného pomoci firmám s jejich výchovou přímo v praxi.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2015
Odpověď  Taky nemám rád, když někdo vyjebává s dotacemi, ale pořád je mi tak nějak bližší fakt investovat do Jawy pár milionů než miliardy do opencard, pandurů, blanky, promopro, zkurvených dálnic a podobných projektů...    [Lucky]   02.02.2015
Odpověď  Napadá mě trefny příměr :

Opoziční smlouva : NERUŠIT - VLÁDNEME !
Firma JAWA : NERUŠIT - ČERPAME DOTACE !

( máme to čím podložit , tak radi bychom přece spoustu dalších let čerpali i nadále , tak co nám do toho kecáte ! Vždyť kus z dortu dostane také ten kdo nám tuhletu fintu pomůže bagatelizovat , tak buďte uz hodni ! Jsme přece lidi a lidi si mají pomáhat ... )    [Martin Samson]   02.02.2015
Odpověď  Dle mého názoru není důležité, zda šlo či nešlo o kopii MZ. Tento projekt splnil svůj účel a je zjevně uzavřenou kapitolou. A nemyslím tím, že splnil účel ve vyčerpání peněz. Chci být optimista. Věřím, že se na něm konstruktéři vyškolili a nyní se konečně předvedou.

Osobně jsem velikým kritikem dotací v jakékoli podobě. Bohužel žijeme tam kde žijeme a pokud někdo chce být konkurenceschopný, tak se musí přizpůsobit. Příkladem může být zateplování budov. Když všichni kolem zateplí, tak klesne spotřeba tepla a teplárna logicky teplo zdraží. Kdo nezateplí, čili se nepřipojí ke stádu, ten na to těžce doplatí.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tunel na peníze... Tolik peněz a ve finiši to je předeklovaná MZ. Tak kde je ten vývoj?    [ED250]   02.02.2015
Odpověď  Myslím, že peníze, který měla JAWA dát za designera, prostě shrábnul někdo ,kdo tomu vůbec nerozumí.

A taky si myslím,že to je ve finále uplně jedno, protože v tom baráku,(kde bude i muzeum,kanceláře ředitele a náměstků,a kdovíco ještě) přece není ani místo,ani technologie, a hlavně ani LIDI na výrobu takové motorky. Čtyřtaktní motor se tam nevyráběl nikdy, a motorka této kategorie taky ne.

A hlavně - JAWA už dávno projekt modelu 1000 uzavřela, již několik let čerpá dotace na DALŠÍ model 1200. Vše se dočtete na internetu, ve vyúčtování dotací. Včetně závěrečné zprávy, a potvrzení nezávislým auditorem.    [MOnty]   01.02.2015
Odpověď  Diskuse se stočila k poměrům v Jawě obecně, ale nikdo zatím neřekl svůj názor na stroj, který je k vidění na těch fotkách. Co si o něm myslíte? (při vědomí, že to může být a asi i je nehotový prototyp, fotka nemusí být nejaktuálnější atd.)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  A exkurze na setkání?
Stačilo říct: bereme na exkurzi 50 lidí. Tady na internetu se přihlaste. Tečka.

Provést fabrikou 2 skupiny po 25 lidech by jistě nebyl problém.

Ale musel by někdo chtít.......    [Monty]   01.02.2015
Odpověď  Já tam nepřijel počítat píchačky,ale koupit ohýbačku na hranatý profily,která jim zbyla z výroby Dandy 125. A prostě jsem na vrátnici čekal na kompetentního člověka,a nudil se.    [Monty]   01.02.2015
Odpověď  Koukám, jak se tady rozprodila a rozrostla debata. Nebudu komentovat současnou aktivitu továrny, to ponechám povolanějším. jen poznámku k loňskému setkání v Týnci. Nevím, proč byli mnozí překvapeni, že nikoho do areálu nepustí. Není jednoduché zorganizovat exkurzi a ještě takovéhleho množství lidí. Muselo by se na etapy, zajistit doprovod atd. A těžko by se to časově stihlo. Buď by exkurze proběhla šmahem nebo by se na většinu nedostalo. A co by se ve výrobnách vidělo? Zařízení, které je v každé továrně, navíc odstavené z provozu, protože nebyl pracovní den.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  Sorry Monty,ale to se nediv,že tě tam nepustěj,když jim chodíš počitat píchačky.Taky bych tě vykopl.    [M.]   01.02.2015
Odpověď  Možné je vše. Ale není lepší být trochu optimistou?
V Jawě v Týnci pracovalo po dlouhá léta přes 2000 lidí. Do 50. let byla součástí týnecké Jawy i slévárna, dnešní Metaz, který zaměstnával také velké množství lidí. Navíc Jawa dávala práci mnoha subdodavatelům v okolí. Osud továrny tedy v kraji okolo Týnce není nikomu lhostejný. To myslím zcela vážně. Bohužel Jawa v Týnci byla po mnoho posledních let jen montovnou s tvrdou sériovou výrobou, kde se v podstatě jen tvrdě makalo na splnění plánu pro SSSR. Investice šly jen do strašnického VVZ, kde za obrovské státní dotace vznikaly endurové speciály.
Dnes pracuje v Jawě opravdu jen kolem 100 pracovníků. Na tom není nic zlého. 100000 motocyklů za rok již Jawa neprodukuje.
Koho zajímá osud fabriky, tak něco málo ode mne je zde: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=califor nian&menu=21&pos=dodatek03

A víte, že se do Týnecké továrny budou stěhovat i exponáty z muzea na konopišti?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.02.2015
Odpověď  Jinak podle mých informací redakce ČMN připravuje aktuální článek na toto téma do čtvrtečního čísla...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  Źádný výrobce čehokoliv co chce prodat nemůže čekat, že lidi budou "zvedat zadky" a sami se pídit po informacích. Naopak musí počítat s tím, že lidi dnes prostě budou sedět u internetu a svých facebooků.
Co se týče těch dotací - pokud by vedly k nějakému kloudnému výsledku, tak bych je Jawě nezáviděl, dnešní doba už je prostě taková. Ale je to opět o tom tajuplném mlčení. Jawa údajně čerpala v letech 2007-2010 dotaci 22 mlionů na vývoj 1000, s tím že tento model po roce 2010 nahradí v nosném výrobním programu dvoutaktní 350. Je rok 2015, z tisícovky nikdo neviděl oficiálně ani šroubek a Jawa zatím v uplynulých dvou letech čerpá dalších 17,5 milionů na vývoj 1200, která má opět nahradit nosný program, tentokrát v roce 2016. Informace o obou projektech jsou doteď nulové. Lze se divit, že to vyvolává dohady?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  V Týnci žije pouze 50 rodin? Protože JAWA má cca 50 zaměstnanců (spočítáno v řijnu 2014 podle papírovejch píchaček na té hnusné vrátnici).

Muj soukromý odhad je, že továrna bude očištěna od balastu, zbytek za dotaci z EU vylepšen(zateplení, nový-jen 10-letý CNC, příjezd kamionů ....) a pak výhodně prodána (třeba Čínanům?)    [Monty]   01.02.2015
Odpověď  Díky prodeji starých modelů dokáže být Jawa soběstačná, ale na investice to nestačí. Zde vstupuje do hry skupina Jihostroj a jistě i státní dotace. Jelikož rekonstrukce výrobní budovy postupuje uvnitř od spodu, mohu směle konstatovat, že vrátnici již má Jawa zcela novou. Včetně možného přístupu kamionů, který dosud nebyl možný. Ano i taková blbost je díky velice nevhodnému umístění výrobního areálu velice obtížně řešitelná. Vězte, že postavit novou fabriku na zelené louce by bylo snazší. Jenže v Jawě chtějí alespoň nějakou vazbu na historii zachovat. Vždyť v Týnci není rodina jejíž člen by v Jawě nepracoval.
Věřím, že po rekonstrukci vnitřních výrobních prostor bude možno nafotit špionážní fotky s pořádkem na vyšší úrovni. Mimochodem. Jawa dělá i pro BMW a prochází tedy jistě jejich auditem.
Nezlobte se, ale já se vždy snažím pomáhat slabším.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.02.2015
Odpověď  Je pravda, že příjmy Jawy budou asi hodně závislé na dotacích z EU, nebo z Jihostroje. Podle mých informací se nyní veškerá produkce (dvoutaktní třistapadesátky) vozí na Kubu, kde nejsou nejlepší výhledy, vzhledem k možnému prolomení embarga ze strany USA. Jakmile k tomu dojde, neprodá Jawa vůbec nic a měla by tak mít připravenou náhradní variantu, třeba právě tak dlouho očekávaný litrový dvouválec. Dále by se měla Jawa vyprsit, s nějakou menší kubaturou, např. v podobě retro modelu californian, který by jistě byl dobře prodejným artiklem.    [Lucky]   01.02.2015
Odpověď  JB- zvednout telefon a dojet se do Týnce podívat? A co bych tam asi jako obyčejný člověk viděl? Leda hnusnou zaplivanou vrátnici,dál nikoho nepustí .(asi aby neviděl,že uvnitř to vypadá jako na těch fotkách z Motorkářů?)
Když bylo loni Setkání motocyklů JAWA v Týnci, tak už na pozvánce psali, že nikoho do fabriky nepustí.

A nadšení -za posledních 10 let mně to připadá jako velkohubý kecy,a skutek utek.

Co jinýho JAWA předvedla? Zbořili baráky,který prostě na nic nebyly, na zateplení zbytku čerpají (nečekaně?)dotace z EU, na vývoj modelu 660 dotace z EU, na vývoj 1000 dotace z EU , nyní další dotace na vývoj modelu 1200.

A výsledek za 10 let? Pár stovek prodaných kusů stařičké 350 dvoutaktu,pár desítek kusů modelu 660 a spoustu prohlášení,jako ze schůze okresního aktivu KSČ.....    [Monty]   01.02.2015
Odpověď  Souhlasím s JB, JAWA to nemá a nebude mít lehké. V podstatě po x desetiletích jakési hybernace začínají znova. Důležité je ale jejich nadšení, vytrvání a dobré vedení, které by mohlo být proměněno v motocykl nové koncepce, s jedinečnou tváří na který budou nejen zarytí Jawisté rádi usedat. Jasně, že to nebude sranda, ale šance tu je a my bychom jim měli držet palce a dokud nepředstaví finální odladěný výrobek, nemůžeme na ně házet špínu.    [Lucky]   01.02.2015
Odpověď  Jsem rád, že vložení fotek zdá se splnilo účel- tedy vyvolalo diskusi. Jejich zveřejnění, které se dříve nebo později dalo očekávat, je podle mě jen důsledkem přístupu Jawy, která na tomto přelomovém modelu pracuje už 8 let (!) a její komunikace s veřejností je víceméně nulová, slyšíme jen pravidelně už několik let sliby o termínech představení, nebo dokonce prodeje, které rovněž už pravidelně nejsou naplňovány.
Nadšení o kterém Jirko píšeš, je určitě velmi důležitá věc. Samo o sobě ale zjevně nestačí. Jawě bych jako naší tradiční značce znovuzrození velmi přál. Zprávy o investicích a obnově areálu Jawy jsem proto vítal jako nadějné a doufal jsem, že třeba konečně přijde nějaké milé překvapení. A stále bych byl rád, kdyby přišlo. Bohužel z toho co vidím na těch posledních fotkách to spíše vypadá, že se ho nedočkáme...
Je mi jasné, že na uniklých fotkách jsou zřejmě nehotové prototypy, proto by mě věci jako design blatníků nechaly klidným. I tak z nich lze usuzovat na celkový koncept, ze kterého jsem hodně mírně řečeno velmi rozpačitý. Může to být můj subjektivní pohled. Ale je snad náhoda, že naprosto KAŽDÝ s kým jsem mluvil a kdo ty fotky viděl na ně reagoval silně negativně a velká část se dokonce zdráhala uvěřit, že jsou fotky pravé, protože něco takového podle nich není možné?
Pokud chce Jawa ještě zachránit co se dá, je podle mě jediná cesta - začít konečně o tomto projektu komunikovat s veřejností.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výrobní budova nyní prochází kompletní přestavbou. Nejen z venčí, ale i zevnitř. Nevyužité staré výrobní budovy, které fabriku finančně velice zatěžovaly, jsou již minulostí. V Týnci je lidé obrečeli, ale realita mimořádně nevhodně umístěné továrny byla natolik jasná, že toto byl jediný logický krok.
Fabrika navíc plánuje mnohé investice. Jednou z nich je například nákup nové motorové brzdy.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Uniklé fotografie z Jawy jsou teď velikým tématem na Facebooku a hlavně na www.motorkari.cz kde byly zveřejněny. Je smutné, že dnes se KAŽDÝ umí do Jawy obout se vší razancí, dokáže hodnotit snímky, o kterých ani neví kdy a za jakých okolností vznikly. Zdalipak někdo z těch stovek kritiků dokázal zvednout telefon a svůj zadek a zajel se do Jawy podívat? Doma u počítače umí kritizovat každý. A škodit, třeba vynesenými fotografiemi, umí každý též. Je zvláštní, že toto nám jde velice dobře.

Já jsem na konci loňského roku v Jawě byl. A co jsem tam viděl? Zejména plno odhodlání. Odhodlání posunout se dál. A věřte, že šance zde je. Je zde šance zachránit výrobu motocyklů Jawa. Fabrika se mění a věřme, že se jí přeměna v moderní výrobní podnik podaří. A také, že se jí podaří rozjet výrobu nového motocyklu, jehož prototypy jsem měl možnost vidět. A vězte, že základ, tedy motor a zvolená koncepce, ve mě vzbudili jistý optimismus. Dokud však konstruktéři nedotáhnou nový motocykl do konce, nedovolil bych si jej podrobovat jakékoli kritice. Naopak se rád nechám překvapit.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.02.2015
Odpověď  Jinak se nemůžu ubránit dojmu, že třeba přední blatník na tom červeném prototypu je původně zadní blatník ze 634. Přední USD vidlice je zase navlas stejná jako na prototypech MZ. Stojí za zmínku, že podle veřejných údajů MPO čerpala Jawa na tento projekt bezmála 22 milionů Kč dotací ze státního rozpočtu. Nabízí se otázka, co bylo jeho smyslem, jestli to čerpání, nebo vytvoření nějakého smysluplného výrobku, protože to druhé se podle mě evidentně nepovedlo...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Odpověď  ano, tu jsem taky viděl, je na ní rovnou sedm kousků toho zázraku. Černá se zkušební SPZ je nejspíš ta, kterou kdysi na ulici vyfotili redaktoři ČMN. Fotka motoru zas bude asi z jedné ze dvou úplně vzadu. Jinak si taky všimněte, že ta červená vpředu a ta vedle za kanystrem nemají stejný rám.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Park    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  ne k tomutu, ale k tomuto tematu... jsem chtěl napsat :) Tady ještě zadní pohled, povšimněte si třeba zadních tlumičů. Co myslíte, mohou toto v Jawě myslet vážně?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové vracím se po roce a půl k tomutu, protože k fotce motoru už se objevili i fotky celku. Už jste je viděli? A co na ně říkáte?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2015
Odpověď  Proto dělají retrostyl.. Pak ten vlak ujede o něco méně... :-)    [ED250]   28.11.2014
Odpověď  Přikládám další článe k očekávané Jawě 1000ccm,kde se píše,že plánujou vyrábět i motocykl s obsahem 1200ccm.Upřímně si myslím,že Jawa tak předlouho vyvíjí slibovaný "litr",že ji mezitím "ujede vlak",i kdyby na začátku vývoje měl být ten model na špici s konkurencí!

http://www.novinky.cz/auto/354722-jawa-chysta-velk e-ctyrtakty-o-objemu-1000-a-1200-ccm.html    [Jára]   27.11.2014
Odpověď  Také jsem se zůčasnil motosalonu v Brně. Mohu potvrdit že Jawa 1000 by měla být na výstavě v Praze příští rok. Prý chtějí dodržet strategii, že ten rok co bude poprvé vystavena půjde i do prodeje. Dále jsem se ptal na vzhled motocyklu (zdali bude mít nějaké prvky J 500 OHC) a bylo mi řečeno, že podobnost jakási bude, ale asi jako VW Brouk a nový VW new beetle... Motor má být tuzemský f. Jawa. Termín byl vyřčen zcela jasně...tak teď už zbývá jen čekat.    [MN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2014
Odpověď  PS:Byl jsem na Moto veletrhu v Brně a samozdřejmě jsem nevynechal ministánek JAWA.Marně jsem hledal tolik očekávanou novou Jawu 1000ccm.Na můj dotaz,kdy bude na prodej,tak jsem dostal odpověd,že by se měla objevit za rok,na další výstavě!!!
KTOMU UŽ NENÍ CO DODAT!    [Jára]   09.03.2014
Odpověď  Dva starší články,k Jawě 1000 ccm a vizích továrny do budouctna!

http://www.jawatesty.cz/mototesty/jawa1000pristize na.html

http://motodenik.cz/clanek/407-nova-jawa-moto-1000 .html    [Jára]   17.11.2013
Odpověď  http://ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a _preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./

http://ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka_noveho_motoru _J250_593/

Něco málo z toho když jsem rozebíral.    [ED250]   07.11.2013
Odpověď  http://www.jawakvk.estranky.cz/clanky/jawa-vodnik. html
To docela stojí za přečtení.    [k]   07.11.2013
Odpověď  Chtělo by to udělat jednu sobotní úklidovou směnu..

V drtivé většině současných fabrik funguje jako největší impuls pro generální úklid:
1. návštěva majitele
2. naudit zákazníka
3. audit TS/ISO

Kvůli takovým návštěvám se již tráva zeleno nenatírá, nýbrž se pokládá jako zcela nový koberec. Obnovování nátěrů, značení cest a uliček, vyvěšování úderných motivačních hesel a vyvěšování vlajek zemní návštěvníků a samozřejmě i EU je běžnou samozřejmostí. Jsou to věci, o který se nejen nediskutuje, ale jsou již dávno samozřejmostí. Na prezentace již PowerPoint nestačí, běžně se najímají profesionální reklamní štáby. Žijeme v globálním světě a zákazníci jsou zvyklý na určitý standard. Kdo nesrovná krok, ten nemá šanci.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.11.2013
Odpověď  Ahááá, díky za vysvětlení.    [Mirek F.]   05.11.2013
Odpověď  A tady se mimo jiné ukazuje kvalita "unavené" motorárny, jawa - potažmo motorárna ČZ ten motor těsně před revolucí ani nedokázala vyrobit a proto musela zadat zakázku na CNC stroje ke konkurenci...    [ED250]   05.11.2013
Odpověď  Mirku vodník byl nehorázně drahý.. Stál skoro jako 2x 350/640 a tím pádem se nesetkal s očekávaným prodejním úspěchem. Navíc v té době už byla Jawa na "dně" a tím pádem neměla peníze ani na zaplacení hotových a rozdělaných motorů J250/593, které pro Jawu vyráběla pražská Technometra. Motory pak zůstaly ve skladech Technometry, kde je po letech objevila pražská Pragovka, která už měla funkční vzorky Českých čtyřtaktních endur a povedené jawské motory dostala za úkol zužitkovat, což paradoxně divizi Praga-moto pomohlo k záhubě... Na světe jezdí cca 200ks různých modifikacích 250-280/593 - tempo a master a cca 250ks Pragovek ED250 001 a 003.    [ED250]   05.11.2013
Odpověď  K tomu příspěvku o bordelu a spol. Kdysi, když jsem za socialismu nastoupil do své první práce, tak pokud jsme neměli co dělat, tak nás místo volna nebo sezení na šatně honil vedoucí po dvoře, abychom čistili areál od nepořádku, náletů, papírků, atd. Přestože tenkrát všechno patřilo všem, tak tenhle socialistický vedoucí chtěl, aby aspoň něco fungovalo. V Jawě se myslím s výrobou už hodně let také nepřetrhnou a stromky v okapech a kanálech bují vesele dál. Nehorázný bordel tam byl už při ukončení prodeje 350ek pro EU před X lety. Na můj dotaz během exkurze proč aspoň neuklidí, když není dost zakázek, tenkrát bylo jen pokrčeno rameny. I tento stav hovoří o zájmu a vztahu k firmě či značce.    [T-1000]   05.11.2013
Odpověď  Neví někdo proč neměl úspěch vodník 250/593 ? podle mě to byla správná cesta.    [Mirek F.]   05.11.2013
Odpověď  Před rokem jsem jel přez Týnec tak si říkám, musím se podívat kde se ty jawvičky vyráběli, tak to hledal a našel, byla to fabrika duchů zpustlá porostlá náletem a travou, nejstarší budovy co tvořily pamorama od Sázavy se zá začaly zrovna bourat, všude se z rujin těžilo železo a jiné kovy, nedalo mi to a pronikl jsem dírou do vnitř nikde ani noha, začal jsem si představovat jak to tady dříve muselo frčet a jakej díl se asi vyráběl, zrovna zde, kde jsem byl. Říkám si no to je hezké a zamířím k haldě bordelu a různých papírů,začal jsem se přehrabovat a stále se otáčel zdali mě někdo nesleduje, nakonec jsem si odnesl na pamáku alespoň pár děrovacích štítků z píchaček s razítkem Jawy, plakátek s motorkou a logo jawa na tvrzeném papíře. Jsou to blbosti, řekl jsem si, ale alespoň něco, začalo se stmívat, tak jsem pomalounku potichounku vytratil.
Tak to byla moje první a asi poslední návštěva JAWY. Přirovnal bych to k jawáckému černobilu, bohužél už není cesta zpět a budovy se zbourat musí, snad kromě hydroelektrárny která už jistě někomu vydělává peníze :)))    [Ladic]   05.11.2013
Odpověď  Já už to tu jednou psal. S tím, co je v současné Jawě, by bylo třeba udělat jedno řešení - konečné. A od základu všechno znova. Janeček taky začal tím, že koupil licenci na ne zrovna pokrokový stroj. Ale chtěl, sledoval bedlivě poptávku, změnil taktiku a zadařilo se. Panu Kraftovi to chtění neupírám, ale nevím jestli to stačí a už vůbec netuším co od toho očekává majitel. Resp. co je majitel ochoten obětovat pro pozitivní změnu. Samo se to nevyřeší. A modlit se aby Fidel na Kubě dlouho vydržel asi není úplně progresivní obchodní strategie... :-P    [T-1000]   05.11.2013
Odpověď  Snahu nabídnout klasický stroj lze samozřejmě ocenit. Jenže to nelze brát jako krok vpřed. Třiapůla s výkonem poladěného pionýra mi přijde spíše jako vtip. Samozřejmě chápu, že výrobce počítá s tím, že majitelé si zruší ono uškrcení, ale uvažovat tímto směrem je opravdu na pováženou. Ostatně prodávat díly s tím, že si je někdo zlegalizuje převodem dokladů ze starého stroje nemá snad ani cenu komentovat.
Doporučuji se kouknout, jaké motocykly v dnešních dnech představují výrobci na veletrhu EICMA v Miláně. Lze vůbec dotáhnout jejich náskok?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.11.2013
Odpověď  za 75 tisíc JAWA 350 z roku 1986, jen hůř jezdící a hůř udělaná s čínskejma dílama?bez servisní sítě?


Kdo by si dneska koupil Škodu 120 s katalyzátorem, která pojede 80km/h a bude stát jako Fabia?

Za tu cenu je krásnej ojetej japonec, nebo nová čínská 400 ccm motorka,která už dneska funguje a vypadá .    [monty]   05.11.2013
Odpověď  Že by jim konečně došlo, po čem prahnou nostalgičtí jawaři? Ještě je ale otázka, jestli se to tu bude moct prodávat, nebo jestli to bude zase jen "sada dílů". Četl jsem ale nedávno, že ladí výfuky doutaktu aby se vešli do limitu a podle toho co píšou plánují i evropskou verzi. Ne že by byl nějaký velký pokrok prodávat přiškrcené staré třiapůle, ale po dlouhé době by to mohlo být něco, co by mohlo být u nás i trochu prodejné ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2013
Odpověď  Tak jsem se díval blíž na ten FB Jawy a s tou úvodní fotkou jsme jim podle všeho křivdili. Na fotce alespoň podle popisu není přestavba "four" od Mates Moto Servisu, ale model vyrobený přímo v Týnci "Jawa 350 Retro" :
Vážení fanoušci, s potěšením Vám představujeme nový typ motocyklu JAWA 350 Retro, založeném na legendárním modelu JAWA 350/640. Motocykl je vyráběn přímo v Týnci nad Sázavou a my doufáme, že tímto modelem alespoň částečně uspokojíme vaši poptávku po klasicky "střižených" motocyklech JAWA. Na obrázku je první kus, který byl vyroben pro zákazníka z Anglie, "Evropské" provedení bude mít mimo jiné i klasické přístroje. Pokud se Vám tento model líbí, budeme rádi, pokud tento příspěvek budete sdílet a budeme se těšit na vaše objednávky Pro více informací kontaktujte prodej motocyklů na emailu prodej@jawa.eu. Vaše JAWA Moto spol. s r. o.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2013
Odpověď  jwm: Myslel jsem to s nadsázkou, bohužel právě pouze aktivita p. Krafta je vidět, dělá reklamu sám.    [longr]   04.11.2013
Odpověď  Netvrdil bych,že v Jawě pracuje jen Jirka Kraft,to jsou silná slova,které si lidé co tam většinou nejsou jen kvůli penězům nezaslouží ale je pravdou,že to je jedinný člověk,co komunikuje,dodrží co slíbí a co víc,a to si u mne hodně šplhnul,je to jezdič a za rok toho najezdí tolik,co leckterý sběratel nenajezdí za celý život.Samozřejmě tím dělá Jawě reklamu ale bohužel je sám.    [jwm]   04.11.2013
Odpověď  Jawa vyrábí lecjaké ND, ale koupit je u nich, to je celkem kumšt. Kdyby měli e-shop, tak by to bylo o sto procent lepší. Objednáš, do týdne máš. Takhle mnohdy voláš, voláš, voláš a stejně kolikrát nic. Od Jawy pak díly berou další prodejci, od kterých to koupíš, protože přístup je u většiny proti jawě sto a jedno. Mám pocit, že v Jawě pracuje snad jedině p. Kraft :D    [longr]   04.11.2013
Odpověď  Jawa neprodává ND? Myslím tedy na ty 640 stavěné jako soubory ND, různé ty Robby, Moskita a podobně? To jsem ani nevěděl. Apropo jak se to tedy opravuje? Nákupem číny?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013
Odpověď  Jenže retro motocykl, tak jak je ve světě chápán, nemá konstrukčně a dílensky nic společného s minulostí. Téměř vždy jde o současné motocykly se vším všudy, pouze inspirované minulostí. Rozhodně tedy nejde o nějaké vymetání skladů. Dnešní zákazníci jsou natolik zmlsáni, že by ani nic jiného neakceptovali. Zmlsanost se táká i kultury prodeje jako takové a o dostupnosti náhradních dílů nemluvím. Stačí se podívat, jak se snaží třeba u H&D a to u nich nedošlo k žádnému poklesu prodejů.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2013
Odpověď  Už dlouhou dobu Jawa dělá paradoxně kroky, které ji obírají o zisk. Nechce prodávat ND, na kterých by mohla vydělávat (zrušení podnikové prodejny, mohli mít e-shop), vymýšlí koncepce, které ji mají postavit na nohy, ale je to přitom spíš paskvil. Pokud chtěli rozjet prodeje, měli spíš postavit něco jako hondu CB250 apod., plus kdyby se to chytlo, tak jednu nějakou silnější mašinu, třeba o dvou motorizacích. Nevím, kdo jim tam dělá design, ale na tom by to chtělo jo pořádně zamakat, aby to mohlo být "masově" prodejné. P.S.: Retro z toho můžou udělat vždycky, je vidět, že dílů je na to dost :)    [longr]   04.11.2013
Odpověď  Nepleteš se. Navíc se tam Jawa honosí cizím dílem..    [ED250]   04.11.2013
Odpověď  Poznámka k tomu facebooku - jestli se nepletu, tak na té úvodní fotce je Jawa 350 "four", tedy kusová retro přestavba, kterou dělá na zakázku Mates Moto Servis. To je myslím velmi příznačné - malá firma u Kolína dokáže na rozdíl od vlastního "velkého" výrobce reagovat na zájem o retro styl a zaujmout, přitom docela jednoduchou přestavbou ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013
Odpověď  Naopak,ten motor je velice zajímavý a vypadá dobře a netuctově.    [k]   04.11.2013
Odpověď  Abych jen nekritizoval. Motor vypadá hrozně, ale za tu leštěnou nádrž návám 10 bodů. To je detail, který dokáže rozhodovat bitvy.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2013
Odpověď  Změna loga bývá prvním krokem po změně managementu. Někteří jedinci si prostě myslí, že po sobě musí zanechat nějaké stopy. Dal jem to jako příklad, který má ukázat, že pro změny se dají dělat i za každou cenu. Marketingové oddělení to přeci lidem nějak vysvětlí, samozřejmě jako krok vpřed.

Mimochodem. I logo BMW se v průběhu času měnilo. Viz třeba tento zajímavý článek: http://www.mediaguru.cz/2012/05/promeny-slavnych-a utomobilovych-log/    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2013
Odpověď  A to by se mi třeba nelíbilo... Viz nové škodovky - několikrát logo změnili. Líbí se mi, když se ctí tradice a alespoň to logo může zůstat. Viz třeba BMW. To má logo pořád stejné a o neúspěšné značce nemůže být řeč...    [ED250]   04.11.2013
Odpověď  Facebook je jistě moderní marketingový nástroj, avšak je jen jeden z mnoha a není všemocný. Jeho princip je ve sdílení informací a tedy je důležité, aby bylo co sdílet. Lidé jsou dnes na internetu natolik propojeni a to nejen Facebookem, ale i přes různá fóra, maily a online verze časopisů, že pokud někdo vypustí informaci, je jen otázkou času, kdy se o ní dozví veliký okruh lidí. Do toho novináři dnes nemají o čem psát a tak referují o všem, co se jim nabídne. Je tedy důležité lidem neustále něco nabízet a tím je udržovat bdělé.
Ještě k tomu Facebooku. Pokud Jawa chce mířit do budoucnosti, měla by tomu odpovídat i úvodní fotka. A ještě malý detail. Prvním krokem k odstřižení od minulosti bývá úprava loga firmy.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa jako taková dost novinek, akcí, atd představuje hlavně na svých Facebookových stránkách. Je to nejlevnější řešení s celkem slušným dopadem mezi fanoušky. Těžko se to ale dostane mezi lidi, co na FCB nechodí což je pochopitelné... Nicméně o litru tam není ani tečka...    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013
Odpověď  Dle mého názoru hlavní chyba v tom, že Jawa málo komunikuje s veřejností. Příznivci motorek jsou velmi specifickou skupinou se kterou je třeba pracovat v rukavičkách. Možná, kdyby Jawa pravidelně představovala výsledky své činnosti, naklonila by si mínění na svou stranu a hlavně by mohla včas získat hodnotnou zpětnou vazbu.

Já si například myslím, že doba brutálních motorek je již za námi. Logické neustálé zvyšování výkonu motocyklů jde dnes ruku v ruce s vylepšováním elektronického řízení podvozků, což se ještě nedávno nedělo. Je i krásně vidět, že tomuto trendu se dnes věnují zejména evropští výrobci a japonské firmy se tomuto trendu podvolují vemi neochotně. Chci tím říci, že doba, kdy vznikla Yamaha V-max je již dávno za námi a pokud někdo chce vyrobit výkonný motocykl, musí mu zajistit výborné jízdní vlastnosti a to bez vyspělé elektroniky nejde. A právě elektonika podvozku motocykly neuvěřitelně zesložiťuje a prodražuje.
Mně osobně se líbí přístup Hondy, která se umí vrátit ke svým kořenům a dokáže jít proti proudu, viz. její model NX700. Toje zábavná, praktická a hlavně levná motorka pro denní využití. Přitom by se mohlo žící, že takový výrobce toto nemá vůbec za potřebí. Jenže u Hondy zřejmě platí jiná ekonomické měřítka a zejména úcta k tradci a ke svým zákazníkům.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2013
Odpověď  No co k tomu dodat,Jawa měla fotky zveřejnit už dávno a hlavně udělat motorce pořádnou reklamu.Mé dojmy nejsou nijak valné a taky na tom jak se líbila motorka mě nezáleží protože mě se líbí úplně jiný styl.Vypadá dost brutálně,hrubě,neotesaně,v nádrži jsou shora zabudovány přístroje,obrovské výfuky mi tam taky nesedí ale příhradový obnažený rám a docela ujde.Bylo řečeno,že na ni FireBlade výkonem nestačí.Shrnuto,nelíbí se mi a jak říkám uvidíme.Osobní názor je,že za ty peníze si najde nové majitele jen obtížně a to pro na zvýšení obratu stačit nebude.    [jwm]   04.11.2013
Odpověď  No údajně je to ten motor. Ta fotka proběhla internetem nedávno a nejspíš unikla z továrny. Vypadá to jako plastová hračka. Jwm mašinu viděl na vlastní oči, tak se zřeba vyjádří. :-)    [ED250]   04.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když je řeč o Jawě1000 - říká vám někomu tohle něco ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013
Odpověď  Možná že z druhé strany ani těch 140 států se servisem a zázemím (i když někdy bych celkem i zapochyboval nad jeho spolehlivostí..ale to je už jiná) bylo ktuální v letech 1948-1975 (dík Califu) Ale jinak si myslím že západ v té době již neměl zájem delší dobu o "nevyvíjenou" konstrukci z doby druhé světové války. V době japonských 4T čtyřválců (srovnej Honda CB Four a 350 typ 634/1973)byla tato síť servisů a dealerů platná tak v zemích třetího světa a i tam lidé chtějí modernější.

V Jawě bylo i přes množství podaných patentů (několik stovek za rok) ať již na péráky, kývačky,.. problémem cokoliv inovovat. V roce 1957 se dalo z korespondence vyčíst to, že zavedení nového filtru sání, nových výfuků činilo takové problémy, že nově doslova "pracně vyrobené kusy" šly na export a pro domácí se plánoval a produkce těchto zlepšených strojů až v roce 1958. Když taková modernizace zabrala tolik rezerv a času,..co pak vývoj a zavedení nového stroje?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2013
Odpověď  Ale možná kdyby se v mladé Boleslavi stále vyráběla Škoda 120 prodejná už jen v Jižní Americe, kterou by si u nás mohli nadšenci koupit jako "sadu dílů" a přihlásit na staré papíry z jiné už sešrotované škodovky, že by jim ten "New Tudor" nevadil... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2013
Odpověď  V dobách, kdy Jawa jela naplno, byla myslím strategie celkem jednoduchá - vyrábět co největší množství, žádné inovace a všechno lifrovat do SSSR...
Jinak k nepochopení je pro mně třeba i to, jakým způsobem dnešní Jawa nakládá se svou ochrannou známkou. Mám na mysli například to, že se ve světě prodávají pod touto značkou čínské motorky, které jsou u nás k dostání jako YUKI, nebo že si u nás pod značkou Jawa koupíme moped dovezený z Číny, jehož design připomínající starého pionýra vymyslel nějaký nadšenec v Ostravě (myslím). Je to jako kdybych si vymyslel podnikatelský záměr, že budu dovážet levná auta zn. TATA z Indie, domluvím se s Indama, že na ně dají laminátovou karoserii připomínající starého Tudora a prodával je u nás pod značkou Škoda jako "New Tudor". Co by mi na to asi v Boleslavi řekli... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2013
Odpověď  Strategii Jawy nechápali ani pracovníci na vedoucích místech v dobách dávných,kdy Jawa jela naplno,natož ji chápat teď.Litra jsme si nesměli ani vyfotit a když jsem se např.zeptal proč Jawa prodala všechny čtyřválce byl oheň na střeše.Moc tomu nerozumím ale jako majitel značky,která měla vybudovaná prodejní místa se servisem ve 140 státech světa,bych se choval jinak,zodpovědněji,jenom do ruska co bych prodal dílů.    [jwm]   01.11.2013
Odpověď  Kdy ale toho tajemného litra představí veřejnosti? Přeci není možné, aby v dnešní době trval vývoj tak dlouho. Jakou asi mají strategii? Vždyť ostatní výrobci běžně ukazují studie aby zjistili reakce veřejnosti a případně i úmyslně vypouštějí fotky z vývoje, aby udržely veřejnost v očekávání.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.11.2013
Odpověď  [Lucky] - Úplně i mě navnadil si tam zajet najít motor na péráka,..Sakryš aby se tam nevrhli hledačí motorů OHC a nezačali tam kopat jako v Leibischově továrně.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2013
Odpověď  No nechámě těch pohádek o spoustě věcí na půdách v Jawě.Tam už není nic 20 let,všechno je 100 x prohledané.Jawa prodává okolo 1500 ks motocyklů ročně,bohužel většinu jen tam,kde není potřeba homologace.Ohledně historických exponátů jsem mluvil osobně s p.Hruškou/ředitel/ a ten tvrdil,že muzeum na Konopišti je oficiálním muzeem Jawy.Myslel jsem,že je Stibůrkovo ale vyvedl mne z omylu.Do oprav,demolic a stavby nové haly dávají nemalé finanční prostředky a předvedli nám i nového litra a to v chodu.No uvidíme.    [jwm]   01.11.2013
Odpověď  Jeden můj známý co v "Jawě" dělá mě nabídnul i prohlídku stávajícího podniku. Samozřejmě jsem to nechtěl odkládat a tak jsem se s nadšením hlásil hned na druhý den a on mi na to říká "počkej, teď ne, až tak za měsíc, teď nic nevyrábíme, moc bys toho neviděl" takže asi tak...
Dám zde k dobru ještě dva příběhy. Minulý týden mi švagr říká "hele to jsem tady tuhle šel odpoledne kolem Jawy a na dvoře do náklaďáků nějaký lidi naváželi starý zaprášený motorky" o co šlo nevím, ale je to zvláštní a možná to má spojitost s druhým příběhem.
Druhý stejně věrohodný příběh, kterého jsem byl před týdnem osobně přítomen. Člen ostrahy Jawy se kterým jsme se dali do řeči mimojiné říká "oni tu teď bouraj ty starý haly, kde už nic neni a nikdo to nechce koupit. Bourali i tady u trati ty starý plechový garáže ve kterých našli nějaký starý auto s dřevěným rámem. Bylo to teda trochu shnilý jak do toho pršelo, ale někdo si to rád odvezl. No a pak bylo spoustu věcí schovaných na půdách, ale to už je všechno pryč"
Z toho si můžete udělat úsudek jak to tam vlastně vypadá...    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2013
Odpověď  Předpokládám, že Jawa přeci jen na něčem řekněme konkurenceschopném pracuje. Pevně věřím, že kdyby k vývoji přistoupila přesně opačně a naopak se všemi kroky seznamovala veřejnost a průběžně reagovala na reakce veřejnosti, tak by mohla veřejnost dostat na svou stranu. V tomto udělali ve FGR dobrý tah, že udělali veřejnou soutěž na design.
V naplnění muzea problém nevidím. Pevně věřím, že kdyby nachystala kvalitní reprezentativní prostory a měla program do budoucnosti, který by nebyl ostudou, tak by jistě lidé rádi sami zapůjčili motocykly ze svých sbírek. Však se jich po garážích a soukromých muzeích válí dost.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.10.2013
Odpověď  Pokud někdo spelkulativně bez vztahu a úcty k značce i tradici ovládá něco a nic mu to neříká, a raději se zviditelnuje NEVIDITELNĚ v Le Mans,F1, tak to ani snad ani jinak dopadnout nemohlo.    [es2ohv]   31.10.2013
Odpověď  Ano, přesně tohle mě taky napadlo - co by Jawa do takového muzea vlastně dala, když všemožné unikátní prototypy prodala v 90. letech v aukci při rušení svého vývojového závodu v Praze Strašnicích, včetně kompletního archivu. Ještě si na tu aukci dobře vzpomínám. Na druhou stranu, něco už by se našlo, četl jsem nedávno i o tom, že Jawa skutečně zvažuje zřízení firemního muzea do kterého chce přesunout exponáty z expozice NTM na hradě Kámen. Řada výrobců také do takových muzeí průběžně umisťuje současné vyráběné typy, možná někde existují i prototypy současných modelů, vyvíjených motorů apod. Zkrátka určitě by to šlo nějak vyřešit, kdyby k tomu byla vůle. Pokud ale nosnou část produkce tvoří zastaralé 350, které se tu neprodávají, tak takové muzeum nemá co propagovat - turisté ze třetího světa do Týnce asi jezdit nebudou. Něco podobného by mělo smysl, kdyby Jawa skutečně měla zájem prosadit se na domácím a evropském trhu. K tomu jí však bohužel zatím chybí alespoň jeden zajímavý a konkurenceschopný výrobek...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2013
Odpověď  Co se neprodalo,to bylo následně ukradeno ze síně tradic.    [jwm]   31.10.2013
Odpověď  Jawa žádné muzeum nepotřebuje,nemá v něm totiž co vystavit.Nebo snad ano?Po revoluci prodala i ty poslední opravdové prototypy,zkušební a výstavní kusy v aukci.    [k]   31.10.2013
Odpověď  Když udělám souhrn toho,co jsem jak zde,tak i jinde o Jawě v Týnci četl,tak mi připadá,že jim to tak nějak vyhovuje.Hlavně,že se stále ještě "něco" vyrábí!Ale takhle to prostě fungovat nemůže!    [Jára]   31.10.2013
Odpověď  Přesně tak i tak. Jawa by mohla lákat návštěvníky a potenciální zákazníky do podnikového muzea s návštěvou současných výrobních prostor. Týnec není daleko od Prahy z čehož by Jawa též mohla značně těžit. I prostor po zbouraných budovách by šel jistě využít třeba na pořádání značkových srazů. Například v likérce Rudolf Jelínek ve Vizovicích bývají každoročně festivaly.

Stát musí dotovat základní vědecký výzkum. Běžný vývoj musí být již ekonomicky zdůvodnitelný a případná rizika musí nést firma či banky.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.10.2013
Odpověď  Ale dokud budou moci podobné podniky čerpat různé štědré dotace na několikaletý vývoj něčeho, co nakonec odloží a směle se s novou dotací pustí do dalšího vývoje něčeho jiného, tak možná propagaci nepotřebují. Pokud by někdo podobně dotoval mojí práci, taky bych nikam nespěchal. Celý dnešní rozbujelý systém dotací a přerozdělování osobně považuji za zhoubný a škodlivý.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2013
Odpověď  V posledním čísle Motor Journal je krátký článek se dvěma podobnýma fotkama. Píše se tu, že výroba Jawy se přesunula do novějších objektů z 60. let a staré budovy z počátku 20. století se demolují. Údajně byly nabízeny k prodeji, ale nikdo o ně neměl zájem, do špatně zabezpečených budov chodili bezdomovci a díky tomu tu už třikrát hořelo - naposledy 30. července. Památkáři proti zbourání historických budov také nic nemají. Jak se v článku píše - "Ze světa tak postupně a nenávratně mizí prostory, kde se psaly významné kapitoly československého motocyklového průmyslu". myslím, že je škoda, že alespoň některou historickou budovu Jawa nevyužije třena na tovární muzeum, podobně jako to udělala Škoda v Mladé Boleslavi. Myslím, že podobná tovární muzea nejsou jen vyhozené peníze, ale důležitá součást propagace, která Jawě dnes v podstatě uplně chybí...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2013
Odpověď  Víte. Já stále nechápu jak může u nás tolik lidí podnikat a nezkrachovat. Nebo jak může někdo dělat vysoce technicky náročné věci a nezajistit jim adekvátní reklamu? Nebo jak někdo může pořádat akci a spoléhá se, že propagace se zajistí sama? Nebo jak někdo může vydávat časopis o kterém se nikdo nemá šanci dozvědět, že existuje? Nebo jak někdo může provozovat restauraci a přitom o této branži nic neví?
Já to chápu jedině tak, že tito "podnikatelé" nejsou finančně závislí na svých zákaznících. Potom je ovšem otázkou, zda jejich konání má vlastně nějaký smysl.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.10.2013
Odpověď  V týhle budově v Týnci se ještě vyrábí? já myslel že už to je prázdný...    [Mirek F.]   31.10.2013
Odpověď  JB - pod to se nezbývá než podepsat. Když se kdysi ptali Henryho Forda, co by dělal, kdyby měl posledních 5 dolarů, řekl, že nejprve by si je rozdělil. 2 dolary na výrobu a 3 na reklamu.    [wallander]   31.10.2013
Odpověď  Ze zpráv, které lze na internetu dohledat, odložili vývoj litrového dvouválce do V a vrhli se na litrový paralelní dvouválec. Na oba typy dostali od státu finanční grant, což však v dnešní době nic neznamená. Je škoda, že se na veřejnost nedostávají informace o nových projektech. Myslím, že to je pro Jawu jedna ze zásadních chyb. V dnešní otevřené době chtějí lidé vědět více a hlavně chtějí vidět výsledky. Jawa by měla v tomto směru více zapracovat. Zprávy z fabriky o tom, že zase někde hořelo, sice přilákají zrak veřejnosti, avšak rozhodně nepřinesou s pozitivní výsledek.
Doporučil bych každému povinně přečíst knihu Antonín Vitvar – 20 let na Jawě a Nortonu (http://books.google.cz/books?id=rkgZ3RrHXcsC&p g=PA63&lpg=PA63&dq=vitvar+jawa+norton& source=bl&ots=ffbW0yB6ST&sig=_GZMlznQbYHVq 637Ti6KGUmrCms&hl=cs&sa=X&ei=4AlyUvWcG -iC4AS-6YHQAg&ved=0CDoQ6AEwAg#v=onepage&q= vitvar%20jawa%20norton&f=false), kde je krásně popisováno, jaké úsilí věnoval František Janeček propagaci. Důležité je nejen mít produk, ale neméně důležitá je jeho propagace. To je základ, který vždy platil a platí i dnes. Dnes nabývá na významu budování prestiže značky a to zejména formou vytváření sociálních skupin. Jawa v tomto má na co navázat. Ale nesmí to dělat, asi jako vše, nemastně neslanně. Konkurence je dnes velice tvrdá a tak chce-li někdo prorazit, musí to být bomba ve všech směrech.

Zde bych rád poukázal na konkurenta z domácích řad - FGR. Konkurenceschopný motocykl mají, ale reklamní snažení utichlo. To se mi jeví jako veliká chyba. Lidé nemusí nutně ten motocykl vlastnit. Lidé si potřebují o něm povídat, zkoumat jej a výrobce jim musí informace předkládat na zlatém podnose. Inovace, byť sebezbytečnější, musí být prováděny často a musí být patřičně prezentovány a honosně zdůvodňovány. Motocykly nesmí chybět na žádné akci atd.
Škoda auto to dnes bere jako více než samozřejmé, pokud chce uspět a ona uspět chce. Tak proč to není samozřejmé u našich motocyklových výrobců?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.10.2013
Odpověď  Mimochodem o přístupu Jawy svědčí třeba i takový detail, jako že když postaví novou motorku 660 Sportard, za kterou chtějí v základu skoro 170 tisíc, namontují na ní klidně starou nádrž z třiapůle. Aby to nevypadalo tak blbě, připlácnou na ní nějaké plasty s gumovou lemovkou...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2013
Odpověď  Bohužel s Montym nelze než naprosto souhlasit. Vedení Jawy zatím vysloveně zahodilo veškerý potenciál, která u nás tato značka měla. Dokázalo zatím nabídnout jen podřadnou kvalitu, mizerné zpracování ála "doma na koleně" spojené s cizími motory, prakticky bez další podpory a servisní sítě. To vše za vysokou cenu srovnatelnou se světovou špičkou. Podle mého subjektivnímu pohledu přispívá k malé prodejnosti i nepovedený design, který se usilovně snaží o netradiční moderno, přesto, že světem hýbe retro. Právě retro styl by evidentně čeští nadšenci ocenili, jak o tom svědčí zájem o přestavby typu "Californian" nebo "Four" (to, že je nedělá přímo Jawa, ale jiná soukromá forma, je příznačné...) Prodej nových modelů je tak pro Jawu naprosto marginální záležitost a většinu produkce tvoří "staré dobré" 350, které se už ale mohou prodávat jen ve třetím světě. I tak je vůbec zázrak, že v těch ruinách se něco vyrábí. Těžko uvěřit, že nová tisícovka, o které se tak dlouho mluví a nikdo ji zatím neviděl, bude v tomto nějakým zlomem - přes všechny štědré dotace, které Jawa na její vývoj dostala.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2013
Odpověď  Šanci? Na co? Tak na 10 ks pro kamoše, známý a do muzea. Asi jako 660 Sportard.

Kdo rozumnej si koupí něco naprosto neověřenýho, nevyzkoušenýho, bez servisu, bez reklamy,slepený v podstatě na koleně (v takové ruině ) za cenu Ducati?    [monty]   29.10.2013
Odpověď  Smutná realita!!! Myslíte, že má šanci nová Jawa 1000, o které se sem tam objeví nějaká zmínka?    [doktor]   29.10.2013
Odpověď  je to k pláči, také jsem se tam chtěl podívat. Co jsem slyšel, tak tam za tenhle rok už dvakrát nebo třikrát hořelo, asi cikáni co opalovali izolace z drátů. Ty tovární budovy ve "staré" továrně byly přitom nádherný rakousko-uherský stavby, kdyby se místo demolice opravili, udělalo se v nich třeba muzeum, bylo by to hezký. Jenže nejsou peníze, není zájem.    [wallander]   29.10.2013
Odpověď  Smutné to místo. K tomu není co dodat.
Jedině snad pohledy shora: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=califor nian&menu=21&pos=dodatek03#dodatek    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Další    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další fotky    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013
 Přidat odpověď   (164) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006