MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300988 příspěvků |7237 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 55 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 25.6.2019 04:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Repliky od motorenu


 Zdar chlapi,
když vidím, jak nenasytní překupníčci z Prahy a Pardubic zvedají ceny originálních dílů, tak vážně uvažuji o použití replik od Motorenu. Viděl jsem blatníky i rám na burze v Chotusicích a nevypadalo to zase tak zle. Jde mi hlavně o rám. Chci se zeptat jestli ho někdo z vás má už na motorce. Jak seděly díly při spasování a jestli ten rám je aspoň stejně tak tuhý jako originál. Díky za Vaše zkušenosti.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.12.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  dalsi adept, http://aukro.cz/jawa-500-ohc-kontrolka-vyborny-sta v-i6765245110.html    [ad]   26.03.2017
Odpověď  Je, proste je, tak to je.    [Patek]   24.03.2017
Odpověď  Tak se musím omluvit, je to bohužel realita.    [fikuscz]   24.03.2017
Odpověď  To je blbost. Někdo mu zkazil aukci.    [fikuscz]   23.03.2017
Odpověď  Možné to je, dostali se k tomu lidi co to vydělají za hodinu v práci a ne za 14dní, takže možné je vše. Jen se tak neprodá každá kontrolka, což je jasné. Tahle bude navždy vyjímečná.    [jenda]   23.03.2017
Odpověď  I kontrolky mazání,hodně asi stoupají na ceně!Tohle snad ale nikdo nemůže myslet vážně!!!:
http://aukro.cz/jawa-500-ohc-kontrolka-v-super-sta vu-i6754640462.html    [Jára]   23.03.2017
Odpověď  Vše je potřeba si nějak vysvětlit, jinak kdo chce stavět, at si laskavě shání originál rám, a ať za něj dá klidně 200tisíc. Replika rámu je už opravdu drzost.    [jkl]   20.03.2017
Odpověď  To by mě zajímalo, kde jste vzali tu informaci, že je rám pro výstavní účely?    [fikuscz]   20.03.2017
Odpověď  Ano, replika to skutečně není. Ale prodejce se i přes zvýšení ceny (je zájem, tak se cena zvýšila, to je celkem pochopitelný tah) stále stejně zříká odpovědnosti. Pro něj se nic nezměnilo. Jemu je ve skutečnosti jedno, jak to člověk použije, ale nabízí díl k použití pro výstavní účely. Nesmyslné se to může zdát, ale on nemá žádné potvrzení od Jawy na výrobu dílů podle původní technologie, nemá ani povolení od TÜV nebo tak něco. Rám je zásadní konstrukční prvek a na něm závisí bezpečnost. Mimochodem, kdo to povolení má? Ani mnoho výrobců dílů na současné stroje nemá homologační značku. Ovšem nikdo si s tím hlavu neláme. Já jsem jen vysvětloval, proč to tak je, ne že bych omlouval nekvalitu provedení.    [longr]   08.03.2017
Odpověď  To je fakt    [jawura]   08.03.2017
Odpověď  To je všechno pěkné a pravda, jenomže je tu druhá strana věci a to, nezdražil z důvodu, že je to neprodejné, ale naopak, je velký zájem i o toto dílo, tak cena narostla a vše je tedy OK pro ty co nakupují, řeči se tu mohou vést o čemkoliv to je pravda, je to forum, ale asi to nic neovlivní a ani nikoho s kupujících. Že jsou rámy špatné se ví již od doby, kdy stál jen 25 tisíc. Teď se zdražilo, tak se vzpomenulo zapomenuté.    [MG]   08.03.2017
Odpověď  Problém je možná též v použité terminologii. Takto vyrobený rám, nebo kterýkoli jiný díl, by neměl být nazýván replikou.
Replikou se rozumí rozměrově i technologicky zcela shodně vyrobený díl.
Náhradní díl může být vyroben jinak i za použití jiných materiálů a technologií, avšak musí původní díl plně funkčně nahradit.
Vyrábět díly do motorových vozidel pro výstavní účely mi připadne nesmyslné.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2017
Odpověď  A nejvíce na to může doplatit nezkušený kupec, který kupuje OHC po renovaci a prodejce zatají skutečnost, že rám je replikový.    [longr]   08.03.2017
Odpověď  Výrobci replik na sebe berou obrovské riziko, že po nich někdo bude vymáhat peníze za případné škody. Když pod člověkem prdne rám, rupne ráfek nebo se rozletí převodovka a někdo se kvůli tomu vymele, nedejbože s trvalými následky, za kým půjde vymáhat? Proto se výrobci většinou zříkají zodpovědnosti, píší "pro výstavní účely" atd. Protože je to věc, která nikdy neviděla fabriku, není homologovaná. Je to jen replika. Pokud jde o použití na motocyklu, je na majiteli, jestli na tom bude jezdit nebo ne. Navíc i jakýkoli zásah do rámu je nebezpečný, pokud to nedělá zkušený svářeč, případně pokud se rám nedá znovu vyžíhat, na ultrazvuk apod.    [longr]   08.03.2017
Odpověď  největší a ovšem nejdůležitější problém pořád vidím v tom, že ti co si zde pořád píší, nejsou schopni dát ani těch 50 za origo rám (byť už je to historie ta cena u origo), tak pak není co řešit a vše postrádá smysl a účel diskuze..    [jkl]   07.03.2017
Odpověď  peníze jsou jedna věc a účel užití druhá, někdo 50 neřeší druhému to přijde šílenost a tak jak píšete no nekupte to, a na to vystavení to bude asi dostačující    [jkl]   07.03.2017
Odpověď  Však když chcete k tomu rámu nějaký doklad, tak je tam napsané, že je určený pro výstavní účely. No nekupte to za ty prachy... ;-)    [T-1000]   07.03.2017
Odpověď  A to chcete delat motory, to bude vypadat, no aspon pujde original nahoru    [fero]   07.03.2017
Odpověď  I pokud provedete oměření na úplně novém nepoužitém díle, nemusíte vyrobit 100% kopii. Nemůžete totiž tušit, jaké se kde pohybovaly výrobní tolerance. A to jsme jen u rozměrů. Trefit shodnou, nebo alespoň adekvátní, technologii výroby vyžaduje značné znalosti dané problematiky. Správnost konstrukce a technologie výroby rámů byla továrnou jistě velice důkladně ověřována. Chci tím říci, že vyrobit plně funkční kopii rámu není nijak snadné a docela se divím, že se do toho vůbec někdo pustil a nebojí se následků. Z informací, které zde prosakují, bych takto vyrobený rám označil za dekorační kopii.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2017
Odpověď  když už jsem u těch replik nevíte někdo kdo vyrábí Kryty zadních kluzáků potřeboval bych jen spodní misky zbytek mám nechci kupovat celou sadu....proto hledam výrobce díky    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2017
Odpověď  Problémem je, že kdekdo vyrábí repliky, ale ponětí o materiálech, technologických postupech a konstrukci celkově už má málokdo, natož aby viděl nějaký výkres nebo alespoň oměřil a ověřil několik kusů dílů (nepoškozených a nedotčených kutilem).
Oměřovat výrobu přesných dílů podle ojetého a upraveného originálu je v mnoha případech téměř nemožné.    [longr]   07.03.2017
Odpověď  Pekne, pak ale ram origo stoji 100 a vic a nemusi se upravovat    [tera]   06.03.2017
Odpověď  Tak to je mazec. Přitom ten rám jsem musel skoro celý rozřezat a převařit. Koupil jsem ho před vánocemi na 01 a na tom rámu nesedí snad ani jeden rozměr. Musí to vyrábět nějaký debil.
Nejde zavírat hlavní stojan, protože je trubka moc zavařená vysoko v rámu. Nepasují držáky schránek a to jak roztečí tak umístěním v rámu, zadní uchycení schránek má udělané na M5 místo M6 a ještě k tomu jsou vyvrtané směrem dozadu misto kolmo. To ale bude asi tim, že jsou vyvrtané ještě před vsazením do rámu a pak je svářeč před svařením blbě otočil. Nepasuje držák sedla. Matice na stažení motoru má normální závit misto M10x1. Spodní držák pumpičky je přivařen moc nízko a tak se nevejde levý přední držák motoru. Zadní držáky kluzáků nejsou proti sobě! a navíc mají vyvrtané diry průměr 9 místo 7. Po vložení motoru do rámu je tento celkově o 1 cm výše. Chybí závit M6 pro zadní uchyceni spodního krytu řetězu. Motor při uchycení do rámu se opírá o bateriovou schránku. Přední jekl byl vsazen do hlavy řízení tolik, že nešly prostrčit spodní brýle řízení.
No jsem zvědavý, co mě ještě čeká.
A co Macák na to, když jsem mu to vše podrobně nafotil a popsal? Nejdříve napsal, že ani neví co na to říct. Pak, že okamžitě vyhodil svářeče a když jsem se zmínil o kompenzaci, tak prej můžu rám vrátit a on vrátí peníze, kokot.    [fikuscz]   06.03.2017
Odpověď  replika je vždy půlka ceny za origo a origo je kolik??? :)    [tony]   06.03.2017
Odpověď  Vidím,že i prodejci replik,jdou s cenami pěkně nahoru!Třeba pan Macák,podražil rámy o 660,-€(z 990€ na 1650€)což je celkem mazec!Nevím,jak se tak enormě mohou zvýšit náklady na výrobu!Ale asi když je zájem,tak proč toho nevyužít!
http://www.motoren.sk/shop/detail/5386/36    [Jára]   06.03.2017
Odpověď  Můžete být konkrétnější, co bylo špatně?    [Lada]   26.01.2017
Odpověď  Pozor
Koupil jsem predni naboj kola na sneka a je to spatne,,,, protikus se cely bude muset predelavat,
Tolik penez , nejsem spokojen!!!    [staghorn]   26.01.2017
Odpověď  Páni ďakujem za info!!!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2017
Odpověď  Dobry den ja mam ventily od motorenu ,mam na nich najeto cca 6000 km a zatím v poho, ventile jsem přechazel a nijak se vule nezměnila    [Josef Pacal]   15.01.2017
Odpověď  skus Kormocziho z motoservispetra... mne daval nove vebtily cca pred 7rokmi, odvtedy som na tom najazdil cca 15 tis.km a bez problemov.    [Brano]   15.01.2017
Odpověď  Chlapi naozaj ešte nikto neriskol dať do motora sacie a výf. ventily od motorenu?? Neviem nikde inde zohnať žiadne ventily,tak by som potreboval nejakú referencie na tie od Motoren-u.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2017
Odpověď  Ano, s kompresnym pomerom cca 8:1 bezne jazdim uz dlhsiu dobu, akurat predstih zazihu mam znizeny o cca 3st. (zakladny predstih nastavujem na cca 7st.) . Daleko viac, nez kompresny pomer 8, namaha kluku rozhasene zapalovanie, resp. rozhaseny odstredivy regulator predstihu a prilis tazke piesty, ktore sa teraz objavuju... Charakteristiku regulatora si kontrolujem a nastavujem pomocou regulacneho motorceka a stroboskopu...    [Brano]   31.08.2016
Odpověď  Já mám na OHC pravděpodobně standardní písty, dokonce dvě těsnění pod hlavou a stejně mám větší kompresi, než dvě pětistovky, které jsem měl možnost pro srovnání našlápnout. Pokud má OHC něco kolem 7:1, musí klika při pečlivém vyvážení a vycentrování vydržet i 8 - 8,5:1 bez větších úprav. A s dnešními benzíny s 95 a více oktany není problém.    [longr]   30.08.2016
Odpověď  Poznal som sa vcelku dobre s p. Cerovským,on tie piesty vyrobil a predával,teda aspoň čo viem,mali ich v ponuke,mám jednu sadu od neho. Preto som sa pýtal,lebo čo som tu čítal,tak veľa ľudí písalo,že vysoko kompresné piesty zničia kľuku a ložiská,ale keď som videl tvoj príspevok,že na nich normálne jazdíš,tak preto som sa pýtal. Kompresia má nadväznosť na oktánové číslo benzínu,to pre origo 500ohc bolo tuším okolo 76,ale nové benzíny potrebujú vyššiu kompresiu...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Odpověď  p.Kormoczi si samozrejme ventily asi sam nekove, ale ich zrejme upravuje z nejakeho ineho vzduchaca alebo z nejakych polotovarov. Nepytal som sa ho na to... Piesty s vyssim dnom ... to je dlha historia... mam ich od kamarata, ktory zohnal jeden kus a z toho jedneho kusa nebohy pan Cerovsky spravil formu a dva piesty, ktore mi potom ten moj kamarat prenechal. Kedze o to bol zaujem, tak som pozadoval vyrobu dalsich piestov, lenze to sa uz neuskutocnilo, nakolko vraj forma bola pre mna z neznameho dovodu zapozicana istemu panovy z juhu stredneho Slovenska, ktory tu formu vratil nekompletnu - chybala najpodstatnejsia cast a to koruna piestu... podotykam, ten piest nebol robeny z povodneho piestu navysenim koruny, ale mal aj vnutornu cast prisposobenu vyssiemu dnu, takze aj hmotnost piesta bola priblizne zhodna s originalom...    [Brano]   22.08.2016
Odpověď  Braňo: ms Petra poznám,ešte z čias,keď som jazdil motokros,pochybujem,že p. Kormoczi tie ventily vyrába,ale skúsim sa informovať. Ďakujem za radu. Tie vysokokompresné piesty máš tiež od neho,alebo z ceby?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2016
Odpověď  Ja mam ventily na sneka aj 02 od p.Kermecziho, Motoservis Petra, ma aj vlastnu web stranku, kde je prirodzene okrem ineho aj nanho kontakt...    [Brano]   10.08.2016
Odpověď  Vinkovic: Ďakujem za kontakt na p. Zuziča,včera som mu volal a chcel by som upraviť Tebou podanú info;p. Zuzič nevyrába vetily,tie boli od. p. Nováka,robí len vodítka a sedlá. Teda platí otázka o ventiloch z motorenu,či ich niekto má a jazdí na nich,respektíve,či ich vyrába aj niekto iný...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  Cau na ventilech mam necelych 9000 tisic a tu je cislo 0908 783 990 , vyrabi vse mozne na ohc    [Vinkovic]   07.08.2016
Odpověď  Vinkovic: ďakujem za reakciu,poprosil by som teda kontakt na pána Zuziča. Z akého matrošu to robil,respektíve koľko máš na nich km,džia bez nejakých anomálií?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2016
Odpověď  Jaroslav Zuzic ak chces kontakt napis poslem ti ho mne robil voditka sedla aj ventily    [Vinkovic]   04.08.2016
Odpověď  Zdravím páni,má niekto skúsenosti so sacími a výfukovými ventilmy od motorenu? Respektíve robí ventily aj niekto iný,viem,že ich dával vyrábať p. Novák,ale tie nie sú dostupné.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2016
Odpověď  Díky, tak nějak jsem si to představoval :-).    [Loser]   20.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stlačování nýtu uvnitř blatníku.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlavně se to musí nýtovat uvnitř blatníku - originální hlava nýtu na pohledovou stranu směrem ven. Ideál na lisu přes kolíbku. Uvnitř stačí nýt jen trochu rozmáčknout na neurčitý tvar. Není tam vidět a dělalo e to takhle i ve fabrice. Blatník napřed namontovat na motorku, vystředit pohledově na výšku i na střed kola, svrtat přímo na motorce, sešroubovat, pak blatník sundat, vyndat vždy jeden šroub a ihned ho nahradit nýtem. Podařilo se mi vyšťourat fotku z mého pramobilu.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
Odpověď  Dělám hlavičkář jako Monty, a nakonec přes něj bouchnu do kuličky na kovadlině. Snýtování drží absolutně, ale chce to cvik. Jestli nemáš zkušenost dopředu se někde koukni, nebo zeptej, nebo zkus nanečisto.    [Honza l]   20.07.2016
Odpověď  Jen na nýtech, drží to na jedničku.    [ED250]   20.07.2016
Odpověď  V každém lepším železářství vám kvalitní hlavičkář prodají za pár korun.    [Jana]   19.07.2016
Odpověď  Díky za odpověď, zkoušel jsem Montyho návod a vypadá to OK - díky. Kacířská myšlenka: necháváte vzpěry opravdu jen na nýtech, nebo jste je někdo i pro sichr lehce nabodoval k blatníku?    [Loser] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Já si teda dělal hlavičkář vždycky vrtákem. Obyčejnej vrták,do ruční vrtačky, udělat jen dolík, a "zakvedlat" vrtačkou,aby se zakulatil. Není to ideál,ale je to rychle hotový a pod lakem se to ztratí.
Kdyby jste postup s kuličkou od ED250 vylepšil tím, že použijete kalitelný materiál,a po natvarování hodíte do vody(oleje) - musí být výsledek dokonalý i trvanlivý.    [Monty]   19.07.2016
Odpověď  Už ho nemám. Vzal za své.. byl to obyč. ocelový hranol, rozehřátý autogenem, položena ložisková kulička a rána kladivem. Rádius pro podpěru nýtu je hotov. Dlouho to ale nevydrží.    [ED250]   19.07.2016
Odpověď  Reakce na ED250 ("Vzpěry nejsou problém. Dělá je někdo jiný. Akorát spasování a nýtování není sranda. Dělal jsem to nakonec pomocí klopného přípravku na lisu"): po X letech finišuji s pasováním před lakem a jedna z posledních věcí, které mě čekají, je přenýtování vzpěr blatníku - byl by Tebou popisovaný přípravek a ideálně hlavičník oproti záloze k zapůjčení, prosím (ať nevýmýšlím vymyšlené)? Díky!    [Loser] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2016
Odpověď  Dle hlavy je to origo...    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  Podle mně má působit dojmem,že je to ušmudlaný originál napadený kutilem.    [kuba]   11.04.2016
Odpověď  každopádně za tu cenu, bomba.    [v.]   09.04.2016
Odpověď  Nejsem odborníkem, ale zdá se mi, že je to origo, ale řádně napadený. Někdo se snažil všechny problémy vyřešit množstvím přidaného materiálu do svárů.    [longr]   08.04.2016
Odpověď  http://aukro.cz/show_item.php?item=6102101633 tohle je replika nebo original ?    [Lukáš]   06.04.2016
Odpověď  To je to nejsou videt ,990 euro stal svary a vse mozem odfotit jen tak ze zajimavosti    [Vinkovic]   27.02.2016
Odpověď  To je strašná teorie. Hlavně tady v Čechách. Repliky, různě pekelných kvalit, často stojí víc než originál. Kolik by pak stály originály ? Např. origo maska by pak podle této logiky měla stát 26 tisíc. No, jdu se projít...    [T-1000]   27.02.2016
Odpověď  Tak vetsinou se plati za origo jednou tolik, ale kdo ho bude moc chtit, da i vic. Ale asi ani nejsou k mani. Nejdou nikde videt.    [skaut]   27.02.2016
Odpověď  To rad slysim, jsem taky ve fazi shaneni ramu a zjistuji, ze to bude docela problem. Jaka je ted cca cena originalu? Replika stoji asi litr ecek ne?    [Mike]   26.02.2016
Odpověď  Ja mam replikovy ram z motorenu, uz mne nebavilo shanet ram kterej bud nikde neni nebo chtej za to extrem , a vse pasuje a sedi a bavil sem sa s macakem a rikal ze mi ruci za kvalitu ,solidne a seriozne jednani uvidim po sezone ma najeto zhruba 800 km zatim    [Vinkovic]   26.02.2016
Odpověď  Zdravim, je neco noveho v kvalitě repliky ramu at uz od motorenu nebo nekoho jineho? Uz to nekdo dela normalne? Diky    [Mike]   14.02.2016
Odpověď  Tak to bude mega ranec při těch cenách,jaké tam jsou!    [Jára]   16.01.2016
Odpověď  Muzete se tesit, motoren uz pro vas pripravuje dokonce repliky motoru. Zbytek kolem toho uz taky nebude problem.    [Koukol]   15.01.2016
Odpověď  Při zásazích do rámu to nechávám vařit tátovi (svářeč) a vaříme trafem. Důležité je hlídat průvar, aby to bylo slité a nepórovité.    [longr]   06.01.2016
Odpověď  Ano,jde to.Pokud Ti tedy chybí jen 500 mm, je to řešení a nemusíš platit 3 tisíce..    [jwm]   05.01.2016
Odpověď  Jak to myslíš s tím ohraňovákem? Jako udělat dvě poloviny a svařit dohromady?    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2016
Odpověď  Musíš na ohraňovací lis, jinak tento profil bez úprav neseženeš a Co2 se neboj v praxi je vše OK, musí se pouze občas dotahovat hlaně zadní šrouby motoru.    [jwm]   05.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za reakci pánové, více méně to tak mám jen ta spodní rozteč mám na třech rámech cca 402, což je o centimetr víc. Z toho céočka mám trošku strach. Je to jen křehký svár a ohc umí vibrovat. Z jeklů mi chybí ten 34x34. Nemá z vás někdo kousek cca 50cm? Je nesehnatelný a proto se musím dát do výroby. Martin Hadrávek je už bohužel nevyrábí a na skladě to má jen pan Macák, ale ten za něj chce tři tisíce. To už mi připadne příliš. Sehnal jsem jekl 35x35x4 a z toho to na soustruhu a frézce vystrouhám. Zadní jekly 30x15 jsou po malé úpravě identické na pérákovi. Dnešní jekly 30x15x2 mají jiný rádius hrany.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2016
Odpověď  Zdravím, rozměry mám okótované od vnitřních krajů / v praxi, při opravě se to pak lépe měří/horní je 443 mm, dolní 392 mm.Snímal jsem je z mnoha originálních rámů. Když boduji spodní lyžinu rámu, chytnu si do rámu kartery, které mají opravené úchyty.Když budeš opravovat kříž stupaček, trubku hl.stojanu a pak i úchyt policajta, je důležité toto provádět s namontovaným levým výfukem, kastlíkem, stojanem,primárním víkem včetně start páky a samozřejmě policajtem.Jawa používala jekly Kovojekl Karviná a je to normální 11 375.Rámy rovnám pomocí autogenu a svářím Co2,žíhat se nemusí.Nějaké míry mám ještě ve skicáku na dílně a na něco mám šablonu.Kdyžtak piš.    [jwm]   05.01.2016
Odpověď  Zdravím, nejsou to výkresové rozměry a byly měřeny na dobrém rámu - ta rozteč otvorů tak,jak ji máš kótovanou je 452mm(měřeno přímo otvor/otvor je to 455mm), úhel krku(horní trubka a přední trubka) je 45°, úhel horní trubky a svislé trubky je 112°.    [Milan(OHC)]   04.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím vespolek a přeji hezký nový rok. Měl bych dotaz na místní fajnšmekry zdali někdo nemá výkresovku k rámu. Po marném shánění rámu a nabízení už na mě horentních částek jsem koupil předek a zadek rámu a nyní dodělávám vše mezitím. Kompletně všechny doplňky mám už skreslené pro laser a jekly jelikož už pan Hadrávek bohužel nevyrábí musím vyrobit stočením dnešních jeklů na soustruhu sám. Jedná se mi hlavně o základní úhly a vzdálenosti. Mám doma tři rámy k oměření, ale každý je na tom s geometrií jinak. Ono to výrobně není až tak složité, ale težké je se chytit nějaké geometrie.
Dále bych měl dotaz ohledně svařování. Můj odhad je, že to bylo vařeno triodínou a to podle míst kde si svářeč čistil elektrodu během práce o nosné prvky rámu. Je tomu tak nebo je to vařeno drátem a acetylenem. Ale to se mi zdá nepravděpodobné.
A neví náhodou někdo jak to bylo s tím zde již párkrát zmíněným vyžíháním? Za mě opět a potvrdilo mě to pár závodníků co mají za sebou výrobu x závodních moto rámu, že vyžíhání rámu z tak pevných prvků je vlastně zbytečné. U tenkostěnných (Cr-Mo) trubek to má opostatnění.
Velmi děkuji za případné reakce    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je detai zadního blatníku 02. Šnek tam ten lem nemá.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.11.2015
Odpověď  Na šneka mně chybí zadní blatník. Jaký je rozdíl mezi tímto blatníkem mého šneka z roku 1952 a ,,dvojkovou" řadou. Z ,,vonku to vyzerá stejně " a kdyby někomu někde zavazel dejte mi prosím vědět. dík tel.606553285    [PopelkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.11.2015
Odpověď  To Richard: můžete mě prosīm na Vás poslat nějaký kontakt.Rád bych se Vás něco zeptal ohledně repliky rámu. Velmi děkuji - t.h@post.cz    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2015
Odpověď  Kontakt na p.Hlavačku r.hlavacka@seznam.cz , tel. 775 640 494    [Milan(OHC)]   17.11.2015
Odpověď  Zdar nemate kontakt na p Hlavačku potrebuji zadni blatnik na 02 na iveteran jsem nic nenašel Diky    [Milda]   15.11.2015
Odpověď  takže dnes jsem si dovezl blatník na 02 co pan Hlavačka vyrábí a musím říct, že je to špičková práce, mám s ním domluvenej i blatník na 01.    [Jarda]   21.08.2015
Odpověď  Mám od pana Hlavački blatníky na tourista a naprostá spokojenost jak s cenou tak kvalitou, vše sedělo jak má. U Treschlů jsem brával dříve plechařinu a můžu říct, že nevidím žádný rozdíl a dokonce pan Hlavačka měl lépe propracovaný detaili. Nedávno jsem u něj řešil blatníky na duplexe a vše ok. Můžu říct, že u Treschlů jsem dříve objednával hodně blatníků a taky se jim vždy vše nepovedlo a musel jsem hodně připasovávat.    [Milan]   21.08.2015
Odpověď  Od pana Hlavački jsme s kolegou koupili blatníky na ČZ předválečnou a zpracování bylo otřesné. Nepravidelné olemování, středový prolis místy mimo osu a povrch nesrovnán po tváření, připasovat je byl horor. Jednalo se o amatérskou napodobeninu ne o repliku.
Repliky od Treschlu z Brna jsou na zcela jiné úrovni, a cenový rozdíl je minimální.    [Petr Novotný]   21.08.2015
Odpověď  jo, jo, při koupi dílů z motorenu potřebuješ hlavně hodně peněz, dobré dílenské vybavení, velkou trpělivost. Více arogantního člověka jako je pan Mac..jsem nepotkal. Děkuji, ale už nikdy více a jsem rád za šikovné lidi u nás viz například tenhle nový blatník.    [Pavel]   20.08.2015
Odpověď  Jo, souhlas. Na motorce co teď dostavuji taky byl použit blatník z motorenu. Lakýra říkal, že dal práce..    [ED250]   20.08.2015
Odpověď  mám zadní blatník od motorenu i se vpěrama, vzpěry jsem nepoužil, protože materiál je slabí a pochybuji, že by unesly zátěž dvou lidí na motocyklu, koupil jsem nové u Hadrávka a blatník se musel hodně natmelit, protože boční prolisy tam téměř nejsou vytlačeny. Škoda, že už mám motocykl po laku, protože tenhle blatník vypadá dost dobře.    [richard]   20.08.2015
Odpověď  můžu jen potvrdit kvalitu výrobku, pan Hlavačka mě předělával olejovku z 02 na ledvinku na šneka a 100% práce a spokojenost, už jsem u něj objednal i blatník, mám originál, ale už je povařenej a mám obavy, když dám za lak nemalé peníze, že může časem někde prasknout a je to v háji.    [Robert]   20.08.2015
Odpověď  Vzpěry nejsou problém. Dělá je někdo jiný. Akorát spasování a nýtování není sranda. Dělal jsem to nakonec pomocí klopného přípravku na lisu.    [ED250]   20.08.2015
Odpověď  Je to bez vzpěr a zatím ani nepředpokládá, že by vzpěry dělal.    [Milan (OHC)]   20.08.2015
Odpověď  Ta cenovka je i se vzpěrama ? :-)    [Richard]   20.08.2015
Odpověď  Dnes jsem s ním mluvil a bude to inzerovat na iveteranu.    [Milan(OHC)]   19.08.2015
Odpověď  máte někdo kontakt na výrobce blatníku, chtěl jsem objednávat u motorenu, ale když vidím tenhle blatník tak to je úplně někde jinde.dík    [fanda]   19.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě vnitřek    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chlapci, včera jsem byl u Radka Hlavačky v Březnici a začal dělat zadní blatníky. Fantastická práce. Má to z jedničky černého plechu, rádiusy jak má být. Proti replice od Motorenu je to sto a jedna. Pod lakem bude nerozeznatelný od originálu. Dělá ho za 5500kč. Za mě než kupovat originál ve šrotovém stavu za šest a víc kupte tady tento. Hlavně u nula dvojky kde je na blatníku ještě sedlo.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2015
Odpověď  V replice olejové nádrže nedělá nikdo.Ještě tak před 5-ti lety jich bylo k mání celkem dost jak na netu,tak na burzách ale dnes,ji pod 5000,-kč neseženeš!    [Jára]   05.06.2015
Odpověď  dělá / prodává motoren olejové nádrže na OHC ty klasické 02 v nabídce jsem je nenašel, případně i někdo jiný ? Ledvinky někdo předělává viz forum. Ale replikovou nádrž jsem ještě neviděl a ani o ní zatím neslyšel. Byť v replice je toho z dílů k dostání už dost.    [larry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2015
Odpověď  Nevím, ale určitě je má p.Čilík ze Slovenska. Kontakt tu na něj někde je.    [T-1000]   19.03.2015
Odpověď  Pánové, nevíte kdo to na burze v Chotusicích prodával repliky horních krytů předních vidlic? Bylo to na kraji řady na campingovém stolečku 1x1m.    [nepa1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2015
Odpověď  Jo, kamarád T1000 mi hodně pomohl. Jeho práce na plechu je na jedničku s hvězdičkou. Cena oproti kvalitě normální.    [ED250]   02.03.2015
Odpověď  Pilníkův blatník opravoval můj známý. Jak jsem psal. Otázka času a peněz. Nic víc. ;-)    [T-1000]   02.03.2015
Odpověď  A kdo ti ten blatník opravil? Byl by ochoten ho opravit i mě?    [nepa1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  ¨Zdar,taky jsem měl zadní blatník jak řešeto a všechno se dá opravit.    [Pilník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolem odrazky je to patrné z obrázku, u vzpěr vyvařováno, vzpěry přivařeny k blatníku, přední úchyt k rámu ohnut a svár popraskaný, díry pro sedlo jsou také vytrženy...    [nepa1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2015
Odpověď  Pilník měl taky zadní blatník jako cedník na špagety a dnes jezdí v pohodě ve dvou. Dej fotku.    [T-1000]   01.03.2015
Odpověď  Byl by někde v Královehradeckém kraji klempíř, který udělá z hodně utrápeného blatníku OHC/02 blatník "nového" stavu? Případné předání v Chotusicích by bylo také možné. Foto mohu zaslat silným povahám na email.    [nepa1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dneska jsem trochu uklízel šuplíky a našel jsem tu legendární origo startovačku na OHC o který mluvil Olda . Vlevo pérácká , vpravo na pullitra , jde otáčet pouze o 90 stupňů , aby nemlátila do kaslíku. Dávám fotku jak má vypadat její vrchní část.    [Richard]   22.02.2015
Odpověď  Pro JWM.Dík. d    [Mirek]   18.02.2015
Odpověď  Přední pouzdro 48 x 13 x 11,8
zadní pouzdro 28 x 13 x 11,8
vodítka víka primáru 16 x 10 x 8,6
Jsou to míry ze dvou motorů , které jsem půlil jako první,výkresy bohužel nemám.    [jwm]   18.02.2015
Odpověď  Mirku, dnes večer to změřím a ráno to máš.    [jwm]   17.02.2015
Odpověď  Pro JWM.Doufám,že kosti jsou o.k,protože jak vyjedem,tak i v mrazu.Motor mám v rámu a raději bych chtěl ty rozměry,abych vytáhl motor a byl připraven.    [Mirek]   16.02.2015
Odpověď  To Mirek, také zdravím a omlouvám se,dostal jsem se ke kompu až teď večer,měli jsme výjezdní zasedání s kamarádama v Podhájské, nahřát si kosti.Samozřejmě Ti mohu dodat rozměry originálních pouzder ale většinou jsou otvory vymačkané a dělám tudíž jako píše Pilot pouzdra na míru.Zbavím díru ovality přestružením a pak vyrobím abnormální pouzdro.Když je ovalita veliká a stěna zeslabená, vyvářím to.Dej vědět.    [jwm]   15.02.2015
Odpověď  Tři body jsou nutnost. Jinak by to přece nestálo vůbec :-)    [Rudy]   15.02.2015
Odpověď  Asi jo dík    [Mirek]   14.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Mirek:jestli máš na mysli č.9a10 na obrázku,tak to uděláš průměr podle otvoru v karterech + přesah na nalisování.A šíři bych upravil taky asi tak 0,2mm na každou stranu.Ale nemusí být na šířku zákonitě přesah.Možná někteří nebudou souhlasit,ale tak nějak to mám na motoru.    [Pilot]   13.02.2015
Odpověď  Zdravím všechny a hlavně JWM.Nevím,jestli mám ocelové pouzdra pro uchycení motorů,tak se ptám-nemá někdo rozměry?dík    [Mirek]   10.02.2015
Odpověď  Taky jsem se vždy na ten díl těšil,až na jeho začátku uvidím "Čmaňu" na 01-jedničce!Zaparkováno to měl ihned,i bez použití stojanu!:-)    [Jára]   10.01.2015
Odpověď  Tohle mi poslal kamarád , podívejte jak parkuje Zedníček :-)
https://www.youtube.com/watch?v=9NuthC9DZ6I&fe ature=youtu.be&t=2m40s    [Richard]   10.01.2015
Odpověď  K tym piestom, ono sa daju dosolichat aj piesty sucasnej vyroby, prip. vybrusove. Tie vybrusove piesty maju zbytocne hrube steny, takze zoslabit na vnutornych bocnych stenach len je s tym srania na cely den s fortunkou. Pomoct sa da aj ojnicou, starostlivym vybrusenim hrubeho povrchu a jemnym opracovanim I profilu drieku (samozrejme vsetko s rozumom pozor na prechod driek - horne oko). Ja som sa touto kombinaciou dostal k percentu vyvazenia posuvnych hmot presne k 65% ako s tym vraj ratal vyrobca. Ale zazraky necakajte. Odlahcenim pomozete trosku spodnemu ojnicnemu lozisku, bude menej namahane, treba dodrzat rovnake vahy obidvoch ojnic a piestov, taktiez je niekedy nesumerne vykovany stredovy zotrvacnik, ak dosiahnete sumernost, tak aspon odstranite nevyvazene momenty od sil posuvnych hmot , ale uplne vyvazit posuvne hmoty pri dvojvalci s klukami pootocenymi o 360st. bez vyvazovacich hriadelov nejde. Len sa da zvyskova nevyvazena sila od posuvnych hmot 1 radu presuvat percentom vyvazenia do vodorovnej, alebo zvislej roviny, podla toho, v ktorom smere ma ram vyssiu tuhost. Takze tie vibracie tam budu vzdy. Aj ked mne to vibruje zaujimavo, povedzme ze tie vibracie su pocitovo intenzivnejsie pri cca 100km/h potom tie vibracie akoby ustali, suvisi to asi aj s vlastnou frekvenciou ramu. Potom pri cca 135 az 140 su uz znovu vyraznejsie - svrbia dlane - to sa uz asi nadmerne rozkmitava, deformuje, nie velmi tuha kluka. Este jedna zaujimava vec, v tuhom rame (mam takeho copra vl. stavba zo zaciatku 90 rokov), kde bola do ramu uchytena aj hlava (ako tom mali CZ) su tie vibracie mensie.    [Brano]   09.01.2015
Odpověď  Jasný. :-)    [ED250]   09.01.2015
Odpověď  Krásný popis,to je ze světa motorů, jak bylo povídání o půlitru?    [jwm]   09.01.2015
Odpověď  Jinak úplně stejným systémem kolébky se staví na stojan i třistakilový edventčrovský baworák v plné polní. Na stojan ho dá i dítě.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je výsek z dobové půllitrové literatury :-) Jde to opravdu dobře. Já to na hlavní stojan stavím jen na zimu kvůli gumám, jinak to mám na bočáku. Jak každý ví, 3 body jsou pro stabilizaci nejlepší. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2015
Odpověď  to stavanie na stojan by malo byt intuitivne, motorku nemam zatial komplet ale presne takto by som to staval na stojan aj ja. takto sa stavaju na stojan aj sucasne motorky, ktore su vahou zase niekde inde. som zvedavy az sa mi podari doskladat pollitra ako to pojde na stojan.    [vittorio]   09.01.2015
Odpověď  Zdravím všechny kolegy, kamarády,člověk by měl být hlavně nohama na zemi a trocha skromnosti neškodí,protože co se u půlitra ošidí,to se v nejméně vhodném okamžiku vrátí jako závada.To je moje zásada.Všichni jsme samouci ale někdo se do toho vrtá holt déle, to je všechno. Moje motory běhají docela dobře jako spousta dalších motorů OHC,co jsem na srazech viděl ale je potřeba si stále uvědomovat, že i když člověk nasype do motoru skoro vše nové, je to pořád stará unavená věc.Výkresů na půlitra je žalostně málo narozdíl od předválečných motocyklů,na které je skoro vše. Mě spíše poslední dobou vadí , že někdo udělá "jeden motor",druhý den má webovky s poradnou,renovační firmu a posílá do světa hlouposti,kterých se například začínající kolegové chytí a pak už to jede.Pokud vím,není mezi vahadlovkou u 01 02 žádný rozdíl a to ani mezi pístkem tlumiče rázů vačky.Časování a vačky jsou také u série stejné.Ložiska na hlavní ojniční čepy jsme úplně náhodně s bratrem koupili nové originální/4 sady/ vloni na burze Kladno ale používám Inna s postříbřenou klecí/Argentum AG/,jsou nejlepší.Písty nechávám vyrábět zásadně s originálních odlitků RIAL 656,dají se občas sehnat,díky /Mirku a Hanzi/.Nepamatuji si rozdíl ve váze mezi replikou a originálem ale je to velký rozdíl,v minulých příspěvcích jsem výsledky vážení psal.Při stavění půlitra na stojan je to přesně jak píše Haba ,levou nohou vysunu za packu stojan ze záchytu,přidržím ho u země,pravou nohu zasunu pod výfuk a šlápnu na vrcholek rohlíku /háku/ stojanu a celou svou vahou,kterou přenesu na pravou nohu zhoupnu půlitra dozadu,do parkovací polohy jak po másle.    [jwm]   09.01.2015
Odpověď  Radek: levou nohou dám za "packu" stojan k zemi a pravou nohou šlápnu na "hák" stojanu, stačí mi při tom přidržovat stroj lehce levou rukou za levý heft řidítek, pravou mám volnou. Stroj se jakoby sám vyhoupne na stojan...    [Haba]   08.01.2015
Odpověď  Pokud spravne ctu, tak "Člověk se pak dozví,že byly dva typy tlumiče vyrovnávání rázů vačky,když vahadlovka je pro oba typy stejná apod." byla ironie.

Krasny novy rok vsem a diky, Oldo, za krasnou praci a sdilnost!    [kuba_mates] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2015
Odpověď  snek00 : Rozdíl mezi tlumičem rázů vačky u 01 a 02 , ale přeci žádný není !! :-D To si jen JWM šťouchnul do jednoho výrobce ..    [Richard]   08.01.2015
Odpověď  jwm, docela by mě zajímalo jak tedy správně postavit půllitra na hlavní stojan,
já to jíným než tebou popsaným způsobem nedám, samozřejmě to dělám co nejvíc pomalu a rukou pod sedlem max tlumím dosednutí motorky.    [Radek]   08.01.2015
Odpověď  zdravim (JWM) a musim souhlasit,se vsim,co tady pise.myslim,ze jeho motocykl,musi jet nadherne,jestlize se tim nekdo zabyva 35 let a ma i vykresovou dokumentaci,tak asi neco vi,je dobre,ze nam neznalym dava rady a setri cas a penize,treba o tom,ze je rozdil mezi tlumicem razu vacky na 01 a 02,jsem vubec nevedel,chci se zeptat,jestli JWM prozradi,jestli i vahadlovka,pruzina a dalsi prislusenstvi je jine rozdilne???Potom to nemuze fungovat,jak ma a je opet problem a tak je to se vsim u tohohle motocyklu,nahaze se na to,co je a pak se to hati,ze je to spatne!!!Renovuji 01 a pouzil jsem repliky a je me z toho zle a to jsem si myslel,jak vse pujde snadno,no necham se prekvapit,hlavne s motorem jsem si vyhral,ale to s tim tlumicem razu,no uvidim,mam tam origo,ale vahadlovku jsem skladal,tak to se dovim,az nastartuji.Pro JWM,je dobre predelat ojnicni loziska na KZK AG od Inny???Je to lepsi???A kdo dokaze,z odlitku opravdu vyrobit pisty na vahu,jaka ma byt???Dost dulezite pro tento motor,si myslim!!!    [snek00]   08.01.2015
Odpověď  To neni Titanik, to je brusle pro slona... ;-)    [Lucky]   08.01.2015
Odpověď  No tak to je dobrý Titanik ale má to Ede výhodu, dáme přebytky do kovošrotu a máme na renovaci:-))))    [jwm]   08.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ala ta loď by mu zatáčela, protože se ani neobtěžoval ten kýl navařit do osy výztuhy..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jwm, tohle je krásný, já si teď hraju s motorkou, kterou si její majitel asi spletl s lodí a navařil dolů pod motor kýl.. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2015
Odpověď  To by mě kamarádi ubili klikovkou kdybych Ti jeden z nich prodal.Jen jsem chtěl demonstrovat,že totálně zohýbaný a poškozený rám jde opravit a je lepší než replika.Držím palce při shánění,pořád jsou k mání.    [jwm]   07.01.2015
Odpověď  Pro jwm: a nemáš jeden rám na prodej? Vidím, že se ti jich tam válí dost ;-)    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  tank    [jwm]   07.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  oprava    [jwm]   07.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [jwm]   07.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  rám    [jwm]   07.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Za posledních 35 let jsem na půlitra již slyšel hodně pomluv a nesmyslů a skoro vždy to bylo od člověka , co půlitra viděl z jedoucího rychlíku a navíc to bylo za velmi silné mlhy.Co všechno praskalo? Rámy,královské hřídele, byl to zabiják policajtů,olejnička apod.Tedy motorka úplně na nic ale ono je to většinou o majiteli.Když praskne rám, je to na 99 procent tím, že majitel ani nepamatuje kdy naposledy demontoval víko,kryt řetězu aby dotáhl také zadní držáky motoru.Podotýkám, že jsem navíc v mnoha případech ani nenašel v karterech ocelová pouzdra, která zabraňují doslova rozdrcení držáku motoru a v podstatě to při jejich absenci nejde dotáhnout na krev.30 mm je samozřejmě správně.O demontáži vačky poloautomatu a dotažení motýlka co drží desku spojky ani nemluvím.Rám je měkký,kroutí se ale málokdo umí půlitra správně postavit na hlavní stojan, co jsem viděl zapře se nohou o stojan a motorku vezme za řidítka bok sedla a to je pak rána panečku na ten 3 mm profil, pak se diví , že motorka stojí na stojanu a nelze ani otočit zadním kolem,které má být minimálně 5 cm ve vzduchu.Sedět na motorce když je na stojanu, je také skvělé.NO mohl bych pokračovat o oleji a přední vidlici ale nechci být pesimista.V čem ale jsem,jsou REPLIKY.Nevím jestli budou mít replikáři radost, nejsou všichni stejní ale nedá mi to.Replikové blatníky,co jsem viděl jsou o hodně užší,pohotovostní stojany nemají správnou délku a dosedací plocháč je hranatý.Start páka prodávaná jako na půlitra je pérácká s dorazem na 90 stupňů,kdy pak vesele naráží do olejovky a nemá správný tvar a brnká o policajta.Kolena výfuků jsou s velkou rezervou moc prohnutá, že pak nejde zajistit hlavní stojan do originální záchytné planžety/je krátká/ o délce bowdenů a náhonů tachometru ani nemluvím.K replikám jsem zkrátka velmi skeptický a nechápu když někdo něco vyrábí na prd, proč to vůbec dělá???? Zapomněl jsem, vždyť je to přeci podle originálu.Nedodržení technologických postupů,výroba bez výkresů a použití nevhodných materiálů pak mnoho adeptů na OHC odradí,protože zaplatí a ono to nefunguje.Člověk se pak dozví,že byly dva typy tlumiče vyrovnávání rázů vačky,když vahadlovka je pro oba typy stejná apod.Takže doporučuji Ti,sehnat originál a opravit.Na rámu sice najdeš od obruče ze žebřiňáku po pancíř s tanku skoro vše /viz foto/ale jde to opravit.Jezdím na staré poctivé dynamo,občas vše dotáhnu a zkontroluji ale to se dělá na každém motocyklu ale hlavně pokud to jen trochu jde,tak bez replik.Chápu,že se před léty nakupovalo lépe/rám 1000 E před 5 léty/,dnes již 40 tisíc ale jak jsem jednou říkal,kdo chce mít půlitra nesmí pít/moc/,kouřit a chodit za holkama :-)))Hezký nový rok Vám všem.    [jwm]   07.01.2015
Odpověď  Hadrávek dodává Macákovi profily na výrobu rámu , lisuje to z bezešvých trubek.    [Richard]   29.12.2014
Odpověď  Já u toho pána u Jičína byl a viděl jsem ten vyrobený rám. Je udělaný z péráka a popravdě, moc se mě nelíbil. Nevím tedy, jestli to byl polotovar nebo s ním ještě něco dělal....    [fikuscz]   29.12.2014
Odpověď  Přidávám starší odkaz z tohoto fóra - http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=116&idtop=146972. Zkoušel toho pána někdo kontaktovat nebo je to kachna. Během těch x let co se točím kolem ohceček tak se ke mě z různých směrů dostala informace, že replika rámu se vyráběla(zkoušela dělat?) i v ČR. Stejně jako info, že Hadrávek chystá výrobu soudečkových jeklů. Jsou to jen domněnky, ale neznáte někdo relevantnější info?    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2014
Odpověď  Pokud máš zadní uchyty na motoru v pořádku,tzn.3cm široké,tak je do replikového rámu nedáš,ten má uchyt na rámu dělaný na 2,6 cm,a další věc je,mezera mezi hlavou a nádrží a pak nasadit org.karburator se sytičem!To si zanadáváte!
A dále krk,sváry a pevnost,já bych si raději připlatil a koupil org.,tohle opravdu nemá cenu.    [OHC00]   28.12.2014
Odpověď  Zdravím Vás pánové,nevím,ale na burzách a všude slyším kritiku na Motoren a to nejen tady v CR,ale i v zahraničí.Je to překupník s nádhernýma stránkama,bez reklamace,ceny ma nejvyšší!!!Kvalita žádná!Ten rám to je jedno velké neštěstí a nejen rám.Pokud budete od něj kupovat,tím ho budete stále podporovat,není jedinný a je daleko více výrobců.Třeba p.Hadrávek,hodný člověk,ale to co výrábí pro známé renovatory do SRN a tady,pánové,to by jste koukali!!!Tam si to nedovolí!!!
Je to smutné,pokud chcete mít díru v peněžence a motocykl mít vystavený k obdivu,tak vřele doporučuji Mr.Macak od Motorenu!
Ale pokud chcete jezdit a mít motocykl plně v kondici,tak musíte,takové firmy obcházet nebo se zblázníte.
Koukněte na youtube.com,na motor se zapalováním Vape od ZdendaOHC,motor se nehne,nádherný zvuk,tak by to mělo být,ten kdo to dělal-respekt!!!
Myslím,že odborníku na tento motor,je v republice málo a ti ví,co ví!!    [pepafj]   28.12.2014
Odpověď  K té odvaze... Osobně si o hodně víc cením veteránisty, kteří se neostýchají svůj stroj prohnat jako naši dědové a otcové. Motorkám se zpravidla dostává náležité péče a v minulosti na nich taky nikdo nejezdil jak ponocný.    [JzK]   27.12.2014
Odpověď  Lucky : pokud chceš poctivýho veterána měl bys sehnat origo rám o tom žádná diskuze . Jenom je třeba poznamenat , že i originál rám rozhodně není výkvět tuhosti a kvality. Tipuju , že takových 7 z 10 časem prdlo pod motorem a každý tam pak prskal elektrikou půlcenťákový plocháč. Oboje brýle a vidlici jsem měl tu čest rovnat ve svěráku pulmetrovou trubkou a mohu říct jediné - tvaroh . K tomu si přidej jak asi vypadají díly po 50 letech , kolikrát před tebou byly bouraný atd. .. Prostě sednout si na ten motocykl a mrskat to co to dá - k tomu je potřeba odvaha v každém případě :-))    [Richard]   27.12.2014
Odpověď  není to jenom J500, ale je to tak se vším, čeho bylo málo, těch bohatších je na to dost (hodně) a mezi normální smrtelníky se to nedostane a pak se po forech nadává na všechno kolem s tím spojené, jak je to možné atd... ty ceny ale určují tito lidé a to svým počtem a zástupem na to. A tak to prostě je. Takže kdo ví co má, má to velkou hodnotu, která k dobru roste.    [larry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2014
Odpověď  Jak píše Brano, chudák J 500, je to dnes hit a podle toho to dopadne. Je to stejně zajímavé, pamatuji, když se prodávaly za 2000kč za socialismu, nikdo na tom nechtěl jezdit, že je to zabiják, jízdní vlastnosti strašné, špatně brzdí atd. atd. Že by tehdejší hoši byli bačkory a dnes je to samý hazardér? Patrně ne, je to rarita a pěkně cenná. Takže opravdový nadšenci jsou také rarita, ti ostatní jen melou a drží v tom prachy..Ale dá se to odsoudit? Mám za to, že ne, prachy zato nemůžou, jen lidé. Ale je třeba se smířit s tím, že to, čeho je málo, jde ruku v ruce s vzrůstem ceny..    [KŘÍŽ]   26.12.2014
Odpověď  Neviem kto to vyrába pre Motoren, ale osobne si myslím, že to, čo je na pôvodnom ráme ako výlisok, odlievajú do škrupiny metódou tzv. voskového strateného modelu. Problém vidím v tom, že odliatky hlavne tenkostenné môžu prasknúť naraz bez varovania v celom priereze po určitých cykloch dynamického namáhania. Samozrejme aj výlisky praskajú, ale tam sa väčšinou tá únavová trhlina šíri postupne a teda pri občasnej kontrole je zistiteľná, aj keď som nikdy nepočul, že by niekomu na OHC praskla hlava rámu (narozdiel od prvých kývačiek), aj keď táto časť je jedna z najnamáhanejších častí rámu. Osobne, keďže jazdievam dosť ostro, by som na tomto ráme jazdil asi so značnými obavami.    [Brano]   26.12.2014
Odpověď  lidi jsou do toho draví, každej ji chce a není jich a ani jich nebylo, viz potom ty ceny. Tím, že je tolik zájemců, tak jsou jaké jsou a jdou nahoru a rychle.    [larry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2014
Odpověď  S tymito OHC-ckami to dopadne ako s Čechiami. Ešte šťastie, že to má na výrobu relatívne drahý motor. Inak ten replikový rám na OHC som videl a hlavne ten krk riadenia, teda ten odliatok svietil na sto honov.    [Brano]   25.12.2014
Odpověď  No já jsem od Motorenu koupil repliky pružných pacek co drží kryt karburátoru na motoru peráka, a po pár nacvaknutí prasknul jeden a za chvilku druhý. Tak jestli neumí udělat kvalitně jeden pružný plíšek, bych se rámu asi bál.    [Radek]   25.12.2014
Odpověď  Tak Lucky, koukam že máš 2 možnosti. Bud postavíš motorku z replik jako někdo na kšeft a nebo použiješ služeb překupníku a koupíš original :).    [Ananas]   25.12.2014
Odpověď  Repliku rámu 01 mám a kromě zadního držáku nádrže , který jsem musel uříznout a převařit o 2-3 cm šlo všechno dopasovat klasicky přihnutím. Rám mi přijde v pohodě , pod motorem je určitě pevnější než origo . Odlitek hlavy je z 8 mm materiálu , nevěřím , že by prasknul dřív než nosná trubka. Origo rám jsem měl v žalostným stavu , tak jsem použil repliku. Každopádně jsem na motorce ještě nevyjel tak nemohu posoudit pevnost. Když jsem ho kupoval tvrdil mi prodejce , že rámů prodal kolem padesáti a žádný nikdy nikomu neprasknul .. ( zatím :-) ) Co vím tak se vyrábějí i repliky předních vydlic kde je spodek taky odlitek a né výkovek a spousta lidí na nich jezdí bez problémů . Tuším , že i Pilník :-)    [Richard]   24.12.2014
Odpověď  Proč,někoho nazýváš překupníkem,když schání rám a je ochotný ,za to dát nekřesťanské peníze,nechce repliku ani vidět a radši si připlatí,taky to sleduji jak navyšuje cenu za rám,třeba někoho uloví na cenu.Peníze vládnou světem. Jinak ,ať to jezdí čest. Pilník.    [Pilník]   24.12.2014
Odpověď  Pokud pulitra postavíš do obýváku, tak klidně kup rám repliku. Ale na ježdění bych ho nekoupil. Na té replice jsou všechny tvarovky odlitky. Originál to jsou výkovky. Rám po svaření šel ve fabrice do pece na vyžíhání a odstranění vnitřního pnutí. To replika určitě ne.
Co jsem četl a slyšel od lidí co si rám koupili, tak ho museli pomalu celý rozřezat a znovu svařit, aby vůbec něco pasovalo.    [fikuscz]   24.12.2014
Odpověď  Replikový rám v motorenu vyjde na cca 27,5tis. Za tuhle cenu jsem viděl origo orezlý rám před dvěma lety na burze. Dneska origo rám na netu od překupníka koupíš za 35 a když si pro něj přijedeš, tak ti řekne, že cena pro velký zájem stoupla na 40tis. Je to k blití...    [L]   24.12.2014
Odpověď  Ještě jsem neviděl originalni ram kterej by překonal cenovou hranici Repliky z Motorenu.....nebo už ta doba nastala ?    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.12.2014
Odpověď  Blatníkům nebo nádrži v replice bych se nebránil. Ale rámu, dělanýmu někde na koleně bych svůj život nesvěřil. Nikdy jsem neslyšel o nikom, komu by replikový rám prasknul,ale možná to taky už vyprávět nemohl...........    [Monty]   24.12.2014
 Přidat odpověď   (159) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006