MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311470 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 24 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 29.11.2021 06:55  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  Ahoj, nikdo nezná rozměr těch kroužků do předních tlumičů??? Vychází mi to podle rozměrů vnitřní části tlumiče na dva kroužky 6 x 1,5 mm nad sebou, ale úplně jistý si nejsem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2021
Odpověď  Ahoj Alexgg, vypadá to, že tam máš tu kovovou ucpávku natočenou obráceně, drážkou dovnitř.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jak to otevřít a vyměnit gumový kroužek?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jaký kroužek se prosím používá do tlumící jednotky předního teleskopu? Stávající kroužek je úplně tvrdý a popraskaný a zápich v mosazném pouzdru odpovídá kroužku 6 x 1,5. Ale na výšku ten zápich vychází na dva kroužky nad sebou.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2021
Odpověď  Dobrý den,je otázka,jestli si nechat vyměnit vnitřnosti originální vidlice,nedostat své org. věci zpátky,dát, za to 25 tisíc a zničit si originální vidlici.To vše by se dalo vstřebat,ale pokud Vám,pak nesedí blatnik a vidlice skřípe atd...,divné...a ještě se předem nedovíte cenu...a pak 25 tisíc,nezbývá než zaplatit a tomu se říká individuální cena...,no každý to chápe jinak...moderní podnikání bez záruky...,takže v Mikulově raději víno a to,když popojedete k sousedum,tak i lepší cena a především i kvalita a servis...,má zkušenost u Rolls- Royce v Mikulově...,kde se nehledá vyřešit problém zakazníka,ale hledá se problém,jak vydělat...    [Karma]   30.09.2021
Odpověď  jj, taky poděkování pěkné video, takových zde víc. Alespoň člověk vidí jak to vypadalo v té době.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2021
Odpověď  velké díky za dokument,,,je to podívaná:)    [majco]   22.09.2021
Odpověď  Náhodou jsem narazil na YT na tento dokument , posuňte si na čas 4:26
https://www.youtube.com/watch?v=VaE2N6UEhX4&ab_channel=%C4%8Cesk%C3%A1filmov%C3%A1klasika    [Richard]   22.09.2021
Odpověď  Pošlete mně email na ma.reznicek(zavináč)seznam.cz a já kontakt přepošlu.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2021
Odpověď  Jaký je kontakt na pana Korandu?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2021
Odpověď  Pana Korandu mohu doporučit, dělá repas i nové podle stavu dílů a přání zákazníka. Cena je individuální.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2021
Odpověď  Mikulov - tak to je pan Jiří Koranda a ta cena bude odpovídat, protože ta vidlice má jiné funkční části(navenek nic nepoznáš) a funkčně je úplně někde jinde proti originálu.    [Bohumil]   17.09.2021
Odpověď  Dobry den,poradi nekdo,od koho koupit kvalitni repliku predni vidlice a kolik by stala?Mam original,ale v desnem stavu.Slysel jsem,ze nekdo od Mikulova dela repasi,ale chce 25 tis. za repasi,neni to moc? A je to pry specialni patent.Diky za radu    [Pulecohc]   17.09.2021
Odpověď  Ahoj
Přijel bych toho 10. do Branné ( sic přes půl republiky, ale aspoň se podívám někam, kde jsem taky ještě nebyl :) ). Měl bych zájem o 1 sadu (1 pár). Můj email je speedy.vr zavináč seznam.cz. Klidně se můžeme domluvit přes mail (kdy kde :) )
Ještě jednou díky za nabídku.
Pepa    [Pepa]   08.09.2021
Odpověď  Pouzdra a gufera jsou skladem.10-12.9. 2021 budu v Branné a pak 1-3.10.2021 v Brně na okruhu,nechci posílat poštou. Mám navíc 5 sad.    [jwm]   25.08.2021
Odpověď  Pepo budou do 14 dnů.    [jwm]   22.06.2021
Odpověď  Děkuji velice za odpovědi. Jwm rád využiji tvoji nabídku a velice rád si počkám. Motorka je stejně aktuálně ve stavu rozhozeném, takže není kam spěchat. Chromy i lak se teprve dělat budou (již v minulosti prošla rukama "renovátora úpravce") a když vidím ty dnešní čekací termíny... tak možná příští rok když vyjedu, tak budu moc moc rád :) Ještě jednou díky a prosím počítej se mnou jako se zájemce o dva domečky na gufero. Pepa    [Pepa]   21.06.2021
Odpověď  Zdravím Pepo, když už jsi použil mou fotku,přiznám se Ti ale minulá série je rozdělena mezi kamarády a další budu teprve vyrábět. Pokud nespěcháš udělám.    [jwm]   07.06.2021
Odpověď  Pepa Pokud jsi nikoho nesehnal kdo to dělá, mohl bych ti podle předlohy udělat druhé, víc ale asi nepomůžu. Když tak napiš na email.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj půllitráři, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevyrábí, nebo neprodává domečky na gufera na spodky předních trubek ? Ty moje jsou oboje naprasklé a nedrží tak na svém místě. Trubky mám původní. Po jejich srovnání bych se rád pustil do zpětné kompletace a opětovnou instalaci na mou mašinu. Děkuji za jakýkoliv tip a pětistovkám zdar !    [Pepa]   04.06.2021
Odpověď  No, to video je velice názorné. Ale výrobců replik přední vidlice je zřejmě více. Já jsem tady popisoval "repasi" repliky mojí přední vidlice a ne všechno u ní bylo tak špatné, jako je ve videu. Chybí tedy otvory v horní trubce na vazelínu z mazničky, ale plechové kryty lze montovat opakovaně, trubka je na dvou místech po obvodu rýhovaná. Chromové kryty jsou letované cínem, záchyt reakce brzdy je bez vůle, velmi fest. Trochu horší jsou tlumící vložky, nemají broušenou plochu nad závitem a spodní váleček na tyčce není ocelový, ale mosazný, materiál tlumících trubek je dost měkký. Přesto tlumí (5 kg/7 s). Spodní odlitek je k trubce letovaný mosazí, trubka má průměr 29 mm. Musel jsem ale vyměnit gufera 28/35 mm za stírací kroužky 29/36 mm a udělat na ně domečky. Připadá mi, že to vcelku funguje, crash test jsem zatím neabsolvoval :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Čímž mám na mysli motorky z replik, ne nekvalitní díly. S tím se setkávám neustále a vždy mě to naštve. Buď to nepasuje nebo prostě materiálově neodpovídá. To druhé bohužel nemusí být na první pohled zřejmé. Pořád jsou šikovní strojaři a fachmani, ale když si pak řeknou cenu, zákazníkovi se točí panenky. Proto to nechci dělat. Nemám na to nervy.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Lidé to chtějí. A proč ne. Pouze se nesmí klamat.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Takové repliky se kupují jak ne běžícím páse.Minulý týden v nejmenované lakovně jawa500ohc 100% nová replika daná do lakovny:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Chcem dať do pozornosti toto video: https://www.youtube.com/watch?v=NQlZtTdI_8w
porovnanie dvoch replík vidlíc na ohc. Osobne som tú zmetkovú vidlicu kúpil v motoren-e a je to naozaj len dekoračná vidlica,na ktorej,ak by sa jazdilo,tak je zdraviu a životu nebezpečná pre majiteľa!!! Zase na druhej strane musím napísať,že som ju tam kúpil po tom,čo som mal v rukách vidlicu od p. Daníška a bola to dosť tragédia. Keď porovnám vtedajšiu robotu s tým čo je na videu,tak stúpli kvalitou výroby o niekoľko tried a keby mi dodali vidlicu v tejto kvalite,tak nekupujem ten zmetok!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Díky za upozornění Míro.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Máš špatně držák bowdenu, měl by být z vnitřní strany a na druhé pozici.    [fikuscz]   19.02.2021
Odpověď  Díky Kubo, to je ono. Odhadoval jsem, že mi tak 8 mm délky chybí. Musím sehnat jinou.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  Tu,co mám doma jsem změřil a má bez šestihranu i s tím koncovým čudlíkem 217mm.    [kuba]   19.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám prosím dotaz. Jak má být dlouhá přední osa?? Já ji mám dlouhou 208 mm (bez hlavy) a na pravé straně se nezašroubuje do celé délky závitu ve spodku vidle. Přikládám foto.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem upravil repliky předních vidlic "ala originál", vyhodil gufero a dal stírací kroužek a vypadá to, že to bude dobré.... Místo gufera uvnitř trubky jsem udělal domečky se stěracím kroužkem a konce trubek změnil pomocí takové vložky na nasazení domečku zvenčí.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Úprava do špiček.    [jwm]   28.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to zbytečné ale dávám tvrdochrom, protože originální vidlice bývají prohnuté a vyběhané a po přebroušení mám jistotu, že tam není ovalita.Používám jednobřitová gufera určená na hydraulické pístnice za pár korun a jsou normálně ke koupi, dostačují skvěle a chodí to krásně, lepší než originální stará ztvrdlá gufera zapečená v ocelovém pouzdru.    [jwm]   28.01.2021
Odpověď  Ahoj, sehnal jsem gufera 29x36x8 se stíracím břitem, takže upravím konce trubek a udělám nové domečky pro gufera. Mezitím jsem ale sehnal nové vidle, takže pak ty moje dám do regálu ... ale budou připravené k použití. A díky všem za rady.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2021
Odpověď  Sucastou toho mojho gufera je aj stieraci brit a taktiez vyrobil nove narazacie ocelove puzdra, ktore maju otvor zvacseny kvoli stieracim britom...    [Branoohc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2021
Odpověď  Ahoj a díky za info. Oldo, já tam totiž měl dvě gufera 28x35x5 a trubka je 29 mm. Takže se to ani nehlo!! Já mám tedy replikový vidle, tam nejsou ty kroužky, jak máš na fotce (asi je tam i nějaká prachovka), gufero je pouze naražený do horní trubky. Já i uvažoval o stíracím kroužku, ten je měkčí než gufero, ale Brano dal dobrý tip, nechat si ho vyrobit. Nevěděl jsem, že to jde....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2021
Odpověď  Já mám obě trubky podbroušené,nachromavané a broušené na brusce na kulato.S těmi těsněními bych to nepřeháněl, většinou se na takové motorce jezdí při pěkném počasí a až na vyjímky pár km za rok.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Este foto gufera    [Branoohc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2021
Odpověď  Na trubku cca 29mm davat gufero urcene na priemer 28? To asi nie. Doporucujem vyrobit na zakazku firme, ktora vyraba atypicke hriadelove tesnenia... Tych firiem je viacero. Ja som si taketo tesnenia dal vyrobit a plna spokojnost.. Este ma zaujalo to cementovanie...skutocne to fabrika tu tenkostennu trubku nasycovala uhlikom a nasledne zuslachtovala, teda kalila a popustala? Ak to tak bolo, tak musela byt zarucena technoligicka disciplina , kvoli hlbke nasytenia, aby sa to cele nasledne pri zuslachtovani neprekalilo, co by mohlo viest k lomom, nehovoriac o deformaciach. By som skor isiel do nitridacii,co sa robi pri podstatne nizsich teplotach ,ak chcem mat tvrdy povrch, alebo by stacil tvrdochrom, prip.nova metoda chemicke niklovanie, kvoli oteruvzdornosti..Aj trubky na "japoncoch" taktiez nie su pod tvrdochromom nejak tvrde... Dnesny zakladny problem je ale v kvalite zakladneho materialu ... Dnes nieco pevnejsie ako 11523 tak lahko nezozeniete...a vyrabat to z plneho materialu...potrebujete delovy vrtak...    [Brano]   27.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Milane z Plzně, na vidlici stačí pouze jedno gufero, jak to bylo originál.    [jwm]   27.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pružiny jsou dlouhé 19 a 37 cm. Kdyby jsi chtěl originální přední tlumiče, tak stačí napsat na fikuscz@seznam.cz    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.01.2021
Odpověď  Ještě prosím dotaz ... aby alespoň něco z těch předních vidlí bylo v pořádku, nemá někdo rozměry pružin?? Mám je krátké, když to sestavím, pružiny nemají žádné předpětí, kluzáky zajedou víc jak pět centimetrů do horních trubek jen dám motorku ze stojánku. A kluzáky byly těsněny dvěma guferama 28x35x5, taky nevím, jestli je to správně. Díky za informace.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2021
Odpověď  Ahoj Kubo, tak to mi moc nepotěšilo. Možná by stálo za to se pokusit někde sehnat alespoň ty tlumiče, pokud by ale nevyhovovala i ta spodní trubka, je lepší to celé vyhodit :-( a sehnat celé vidle od nějakýho solidního výrobce. Což se ale asi hned tak nepovede, takže to asi pro tento rok budu muset dát dohromady z toho, co mám. Budu jezdit a uvidí se ... No, na co sáhnu na té motorce, je v takovémhle stavu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2021
Odpověď  No vidím,že jsi klasická oběť replikových výrobků.Ta trubka tlumiče je na 100% udělaná z nějakého bláta,navíc na ní nevidím odlehčení a ve spodní pasáži broušenou plošku na aretaci do spodního dílu(má být hned za závitem).Počítám,že i ten zbytek bude replika.Ta trubka,co chodí ve futrech má být cementovaná.Zkus jakou má tvrdost.    [kuba]   26.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A vidlice a tlumiče jsou rozebrané a vyčištěné. Řešila se tu kvalita předních vidlic podle toho, kdo je vyrábí a tak bych se prosím rád zeptal, jestli někdo pozná, kdo ty mé vidlice vyrobil a jak jsem na tom s kvalitou. Asi to nic kromě mého pocitu nezmění, ale přesto ... Průměr spodních trubek je 28,9 mm a v horních trubkách jsou dvě gufera 28x35x5 mm. Je znát poměrně silný odpor při pohybu vidlice, ty gufera ten spodní kluzák dost sevřou. Neměl bych tam tedy dát raději jen jedno gufero, třeba navíc s prachovkou??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, přípravky na rozebrání vidlice a vylisování pouzder jsou hotové ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2021
Odpověď  Stihi nazdar.dík za info,mail na mňa je Andrej.zradula@gmail.com    [Andrej]   18.01.2021
Odpověď  Andrej: ďakujem za reakciu. Kúpil som vidlu z motorenu a musel som nakoniec vyrobiť a prerobiť cca 80% dielov nanovo!! Mal som v rukách aj vidlicu od p. Daníška;ak chceš viac info daj maila,napíšem...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2021
Odpověď  Milane dej tam zakrytá ložiska a filc nemusíš řešit.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadaly když se prodávaly v Mototechně. Dnes se tam dává jen filc a stačí to.    [J]   14.01.2021
Odpověď  Ne Franto, určitě z toho Hondu dělat nechci :-) Bohatě stačí těsnění ala kejvačka, kroužek, filc, miska ... ale rozměrově tam ta miska z j¨kejvačky nejde. Kroužek si udělám, misku ne. Nemám formu na lis :-(    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Odpověď  Pokud nehodláš jezdit desetisícekilomtrú tak tam vyraz a vystřihni filcový kroužek nebo použij zakrytý ložiska:))
Neděl z toho různýma vylepšeníma Hondu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Odpověď  Myslel jsem si, že by to mohlo být něco takového, jako je třeba v kejvačce. Takové těsnění doma mám, ale rozměrově to vůbec nepasuje, ložisko kejvačky má větší rozměr. Musí se to tedy vyrobit, nebo by se to dalo někde prosím koupit???    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Odpověď  6 je ocelová miska a 7 je filcové těsnění.    [fikuscz]   14.01.2021
Odpověď  Jestli se nepletu,tak tam býval pouze plstěný kroužek.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě fotka toho čepu ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, ještě bych prosím potřeboval informaci k těsnění předního kola - položka 6 a 7 z katalogu. Co to je, jak to vypadá? Já mám v kole gufero, ale je to k ničemu, protože břit gufera má větší průměr než čep na příložce, ale menší gufero tam zase nejde, protože čep má osazení. Poradí někdo?? A těsnění z kývačky tam taky nejde.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2021
Odpověď  To s těmi silonovými červíky je dobrý nápad to mě tenkrát nenapadlo a železný jsem nechtěl..Já jsme udělal ze zadní části teflonových pouzder drážky,aby se měl epoxid za co zachytit.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2021
Odpověď  Ahoj Franto, udělám je z teflonu, je to sice měkčí materiál, ale má vynikající kluzný vlastnosti. A myslím, že moc neubývá, protože mám na Hondě v předních šavlích ocelová pouzdra potažená teflonem a po 70 tis. km je na těch pozdrech teflon pořád. A pouzdra zajistím silonovým červíkem, psal o tom tady Kuba.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2021
Odpověď  Milane já mám pouzdra v předchí šavlích udělalná z teflonu. Udělal jsem je natěsno a pojistil jakýmsi epoxidem.Je to víc něž 10let a zatím fungují bez problémů i když moc nenajezdím.Největší obavu jsem měl,aby se mi horni pozdro postupem času neuvonilo a nesjelo dolů. Už před cca 10 lety stála ta teflonová trubka na pouzdra dost peněz.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2021
Odpověď  Ahoj EDE, díky za fotku, už se přípravky vyrábí. Ta stávající Al pouzdra vyrazit nejdou, zkusím je vylisovat nebo nějak "odsoustružit". Taky jsem zjistil, když jsem sundal plechové kryty z horních trubek, že maznička nikam nevede. Až dám nová pouzdra, musím horní trubky i s pouzdrama navrtat v místě toho mezikruží v plechových krytech. A co udělat ta pouzdra z teflonu??? Fungovalo by to?? Myslím že snad ano a jak mi poradil Kuba, uchytil bych je silonovýma červíkama přes tělo horní trubky a pak pouzdra vystružil.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2021
Odpověď  Stihi nazdar.mam prednú vydlicu od p.Danišeka zo Slovenska. Zatiaľ v nej nemám olej lebo stále dokončujem.ale čo sa týka výroby tak to vyzerá fajn.dufam že tak aj bude fungovať.ked som ju kupoval pán Danišek ma ubezpečil že je to jeho výroba a že je vyrobená podľa originálu. Toľko ti viem pomôcť.    [Andrej ]   31.12.2020
Odpověď  Milane měje dělal kamoš z textitu udělal je na hrubo ja jsem je vařil cca 2h v oleji a pek jsme je zalisovali a přestružili ona by v nich měla byt mastnota protože jak řika ed neběhaji v oleji ,ale netvrdim ža to tak musi byt    [josef pacal]   31.12.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta špína tam je opravdu z tření hliníkových pouzder. Na druhou stranu, se na panelkách hliníková pouzdra používaly běžně z výroby. Tam se to ale koupalo v oleji, tady musí mazání zvládnout jen maznička. Já si ty pouzdra před 12 lety taky koupil, pak jsem ale zjistil, že originály jsou v dobrém stavu a tak jsem je neměnil. Pak se poděl, jak šla výměna od ruky.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2020
Odpověď  To hliníkový bahno tam vzniká určitě díky tření kluzáků v hliníkových pouzdrech. Tak já je zkusím vyrazit, mají viditelnou hranu, odměřím si předtím místo, kde byly a nechám udělat pertinaxový futra (nebo je koupím v mvdílech, tam je mají). Trochu mám jen obavy z montáže toho pertinaxu, je dost křehký. Síla stěny toho hliníkovýho futra je tak 1,5 mm.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2020
Odpověď  Určitě bych tam dal texgumoid-to je ten originál.V podstatě textil srolovaný do kulata a napuštěný fenolovou pryskyřicí.U originál předních trubek je do výšky prvního pouzdra vyhrubovaná díra,takže to vrchní pouzdro nahoru nevyjede,spodní tam drží jenom s přesahem.To ale asi není tvůj případ,podle fotky ty tvoje trubky asi nebudou původní?Takže to bude držet jenom přesahem.Jak jsem to dělal já do replikových,zajistil jsem to vrchní pouzdro tak,že po zalisování jsem tu trubku provrtal skrz i s tím futrem a vyřezal závit.Potom jsem si udělal červík ze silonu (už nevím 4mm myslím) a našrouboval jsem to tam.Ten přečnívající kousek dovnitř jsem uřezal výstružníkem při stružení.    [kuba]   30.12.2020
Odpověď  Ahoj Kubo, já vím, všechno je to tu už napsaný. Mám to i vytištěný a v garáži je toho plnej ponk, jen si vždycky nevzpomenu, kde jsem to už četl :-( Ten přípravek je tu i vyfocený, v tomto příspěvku od ED250, večer ho nakreslím a zavezu k soustružníkovi. Ještě k těm pouzdrům prosím ... hliník nebo pertinax??? A když vyměnit za pertinax, jak ho upevnit v horních trubkách??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2020
Odpověď  A co se týče těch tumicích pístků v teleskopu,na to si musíš udělat vytahovák.Základ toho je trubka,která jde vnitřním průměrem nasadit na vnější prům.toho tlumiče (cca 14mm).Do té trubky se musí napřesno vysoustružit takovej ořech s dírkou na to táhlo a čelo toho ořechu sfrézovat tak,aby tam zůstal jakoby předek šroubováku,který zapadne do těch drážek,které jde svrchu vidět.Celý ten ořech potom nasuneš do vnitřku trubky tak,aby byl utopený asi 3mm a zboku v místě ořechu navrtáš a zajistíš červíkem proti posunutí a přetočení.    [kuba]   30.12.2020
Odpověď  Měl by sis přečíst povídání o půllitru.Všechny tyto základní věci jsou tam popsané,navíc to máš z první ruky a né jedna paní povídala.Jinak by to mělo být 40ccm.A mixuje se tam tlumičový olej s motorovým,podle potřeby viskozity cca 50/50 %.    [kuba]   30.12.2020
Odpověď  Tak, jsem zase o kousek dál. Pružiny jsou venku, spodní trubky propláchnuty a je vidět ten zářez na přípravek k vyšroubování tlumiče. V jedné trubce byl hustý olej s mazlavou směsí hliníku a v druhé nic. Pak jsem vyndal z horních trubek po dvou guferách 28x35x5 a zjistil jsem, že místo pertinaxových pouzder jsou tam hliníková. Co s tím? Mám je vyndat a sehnat pertinaxová??? Mezi pouzdry asi není žádná rozpěrka, takže jsou zřejmě zalisovaná, jinak by se v trubkách posunovala. Trochu mám z toho obavy, zkoušet to vyndavat ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2020
Odpověď  Ahoj, děkuju za radu. Já je chtěl sundat proto, abych celé tlumiče vyčistil, místo oleje mi totiž vytekla taková směs "bahna" a oleje. Možná je tedy sundavat nebudu a zkusím ten prostor pod chromovými kryty vypláchnout benzínem. Chtěl jsem to jen vyčistit důkladně .... A prosím, jaká je náplň oleje v tlumiči? Myslím množství. Nikde jsem ten údaj nenašel.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2020
Odpověď  Originál jsou ty chromované kryty nasunuté a přicínované v místě styku s odlitkem.Tyhle podle fotky asi budou po repasi a i kryty jsou nachromované,nebo vyměněné,takže těžko říct,jestli renovátor se pustil cestou originálního přichycení,nebo to třeba přilepil.Nevím,z jakého důvodu to chceš sundat?V každém případě bych to asi nahřál.Vezmi plotýnkový elektrický vařič a tím spodním odlitkem to polož na něj,ten spodek polož horizontálně a něčím podlož.Když to bude spojeno cínem,nebo lepidlem,mělo by to jít od sebe.Když už odlitek začíná "syčet",zkus ten chromový kryt přes hadru vykývat ven.V každém případě nepočítej už moc s tím,že se lak nepoškodí.Lakuje se to totiž až nakonec.    [kuba]   30.12.2020
Odpověď  Nejsou tam naletované cínem?    [.]   30.12.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, pustil jsem se do demontáže předních vidlic a výroby přípravků, ale nedokážu sundat chromové kryty ze spodních kluzáků. Tedy nepoužíval jsem zatím žádnou sílu a ničím jsem se je nesnažil poklepávat na spodní hranu. Tak bych se rád zeptal, jestli napřed musím pomocí těch přípravků rozebrat tlumič a pak teprve ty kryty nějak povolí, nebo jestli se dají nějak stáhnout ze spodního odlitku bez demontáže tlumiče. Přikládám fotku, kam jsem se dostal... Kdyby mi někdo poradil, budu rád, celé odpoledne a večer jsem nad tím dumal v garáži a moc daleko jsem se nedostal. Předem děkuju ... a myslím, že se asi stejně ještě budu ptát na spoustu dalších věcí.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2020
Odpověď  stihi:Napiš mi na streetfigter11@seznam.cz    [jawař]   02.12.2018
Odpověď  Stihi:napiš mi prosím tvůj mail pro spojení s tebou.    [jawař]   29.11.2018
Odpověď  jawař: napíš mi na mail.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2018
Odpověď  Ahoj nemáte někdo zkušenost s přední vidlicí od Motoveterany Sk od pana Daníška?Jezdí jí někdo?    [jawař]   22.11.2018
Odpověď  Neříkám,že nebude držet,ale pokud se pohne,bude s tím zbytečná práce.Originál to hrubování tam taky nemuseli dělat,ale nakonec z nějakého důvodu tam je.    [kuba]   10.07.2018
Odpověď  kuba: ďakujem za reakciu. Prečo by to horné puzdro nemalo držať v trubke,keď ho nalisujem s presahom a potom vystružím??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2018
Odpověď  vrchní pouzdro začíná těsně pod spodníma brýlema.Když postavíš motorku na hlavní stojan,tak teleskopy vyjedou z toho horního puzdra asi do poloviny jeho délky.Pokud to děláš s novou trubkou,tak to horní pouzdro budeš muset zafixovat,asi se ti bude samovolně posunovat i když ho tam nalisuješ,origo trubka byla zespodu přestružena asi výhrubníkem až po konec toho vrchního pouzdra.    [kuba]   04.07.2018
Odpověď  Nikto nič nepomôže??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2018
Odpověď  Zdravím,dorábam si prednú vidlicu na ohc a potreboval by som vedieť,ako hlboko je na originále zasunuté druhé perdinaxové puzdro,do vnútra vonkajšej trubky. Ďalej ak by mal niekto rozobraté originál samotné tlmiče /trubky,ktoré sú zašróbované do spodných klzákov/,potreboval by som to odfotiť a dodať rozmery a tých dielov na tiahle,lebo tlmiče od motorenu vôbec nefungujú a je jedno,aký olej sa do nich naleje,tak chcem vedieť,kde urobili chybu...
Ďakujem za každú radu!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2018
Odpověď  No tak to máš většinu a jsi šťastný veteránista.    [jwm]   16.03.2016
Odpověď  Oldo díky.Mám spodky,pružiny i trubky,ale není to komplet.Chci si časem nachystat rezervu.    [Mira]   15.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady to máš Mirku , je to výrobně velmi jednoduché.    [jwm]   15.03.2016
Odpověď  Jsou tam dvě podložky s osazením a mezi nimi je těsnění z kůže. Průměr kůže je dle trubky a síla cca 4mm - v trubce těsní. Rozměry ale nevím, nemám teď žádné tlumiče rozdělány.    [ED250]   10.03.2016
Odpověď  Zdar.Mám dotaz.Potřeboval bych vědět jaké jsou podložky mezi pružinami a jaké je tam těsnění.Chystám si přední tumiče.Díky    [M]   09.03.2016
Odpověď  Díky    [Mirek]   24.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty kroužky slouží k vystředění chromovaného krytu při montáži na spodky.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A detail.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Taky zapomínám.. :-) takže pro vyndání trubky s otvory je přípravek, který je z trubky dlouhé cca 200mm, o vnitřním pr. cca 6,5mm, čelo má o pr.18mm a výstupky široké 3mm a vysoké cca 1,7mm. Pro rozebrání táhla je to samé, ale s vnějším pr. 10mm, výstupky širokými cca 2,3 a vysokými 1,5mm. Klíček pro rozpojení pružin je z plechu o síle 2mm s výřezem (jako klíč)4mm do hloubky 6mm.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Tak tak Martine jsi stále ve střehu . Když například někdo ohříval spodek tlumičů autogenem,/několikrát jsem zažil/ vždy je olej zapečen a bez totální demontáže to nelze vyčistit.Tlumiče pak fungují skvěle a záleží pouze na namíchání vizkozity směsi olejů.Míchám OTHP 3 a převodový olej PP 80.    [jwm]   24.02.2016
Odpověď  Má niekto skúsenosť s tou prednou vidlicou od p. Daníška??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Oldo i Martine dík,ale ty rozměry bych prosil.Měl jsem je,ale ty výstupky se stářim zničily.Byla to jedná trubka a z každé strany jiné rozměry.    [Mirek]   23.02.2016
Odpověď  Tu trubici doporučuji opravdu vyndat. Málo kdo to dělá. je přišroubovaná na dně ve výkovku a je na to stejný přípravek jak popisuje Olda, jen má jiné (větší)rozměry. Jde tam vidět za pomocí baterky, ale rozměry mohu poslat. Na dně trubky jsou malé otvory jimiž se saje k pístku olej a ty jsou po čase ucpány. Tlumiče pak pořádně netlumí a každý to svádí na kontrukci.    [ED250]   23.02.2016
Odpověď  Ty přípravky potřebuješ dva, tím druhým se vyndavá trubice, ve které běhá pístek. Ta trubice je připevněna závitem ke dnu trubek. Na dně bývá hodně špíny a kalu. pak tlumiče dobře nesají a mlátí.    [ED250]   23.02.2016
Odpověď  Vezmeš ocelovou trubičku 10 mm průměr a dole musíš vypilovat 2 výstupky vysoké asi 3mm a široké 2 mm , nasuneš na ocelové táhlo / 6mm/ a dole je závitové pouzdro, co má drážku za kterou ho povolíš/ pravý závit/.Snad si rozměry dobře pamatuji, přípravek mám na nástěnce, kdyžtak oměřím.    [jwm]   23.02.2016
Odpověď  Zdar pánové.Chci se zeptat.jak demontují tlumiče a pístky z vidlic?    [Mirek]   22.02.2016
Odpověď  jeden známý do OHC implantoval celou vidlici z Panelky. V podstatě použil oboje brýle a kryty z OHC. Do brýlí vložky na průměr Panelkových nosných trubek, samozřejmě kluzáky chromovaný a vnitřek vidlice taky Panelka. Otvor na osu kola v kluzácích předělal na 17 mm,a reakci na OHC brzdu. Spodní konce kluzáků namaloval na červeno jako u OHC. Funguje to nesrovnatelně líp,a ze dvou metrů rozdíl není vidět.    [Monty]   22.02.2016
Odpověď  No, nejspíš by to šlo překopat na jiné, třeba kývačkové (možná i novější) vnitřnosti, ale to by souviselo s podstatnou a tedy viditelnou úpravou trubek a celého spodku šavlí, protože jinak se tam nedají uchytit pístky a vypouštět olej. Já mám na OHC kývačce verzi s pružinami venkem, hustotu oleje jsem řízl tak nějak odhadem z tlumičáku a motoráku, mám tam tužší pružiny od p. Daníška ze Slovenska a je to parádní.    [longr]   22.02.2016
Odpověď  Přední tlumiče jsou jrden z problémů u této motorky, docela by se mě líbilo, kdyby někdo dokázal do těchto krytů napasovat nějaké novodobé a spolehlivé.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
Odpověď  Zdravím páni,cez týždeň som sa zastavil u pána Matuše a je problém,lebo on tie vidlice robí len sezóonne,t.j. cez zimu a všetky čo vyrobil aj predal. Na nete som našiel vidlicu od: http://www.motoveterany.sk/nd-predna-vidla-jawa-50 0-ohc.html
Volal som s pánom,dotazoval som sa,či to je tá istá,ktorú predáva motoren,ale pán ma ubezpečil,že s nimy nemá nič spoločné a je to jeho výroba. Má niekto skúsenosti s touto vidlou,ako je to spracované a či funguje,nerád by som vysolil prachy za niečo,čo nefunguje,alebo sa mi to rozpadne pod zadkom!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  stírátka jsou jako u originálu dělané z tlusté kůže    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spodní zátky a pístky    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  odlitky spodků    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes jsem byl na štamprlu u Karla Matuše a udělal jsem pár fotek z výroby několika párů vidlic. Na této fotce jsou spodní trubky. Podbroušené nanesený tvrdochrom a broušené na nulu.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2015
Odpověď  cca tá istá cena ako v motoren-e...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2015
Odpověď  stála 15tis ?    [larry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2015
Odpověď  Koľko stojí tá vidlica od pána Matusa???    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2015
Odpověď  Pro [castentroy].Děkuji Ti za odpověď.Mohl bych se s Tebou telefonicky spojit,popřípadně přes mail?Můj mail je streetfigter11@seznam.cz    [jawař]   04.09.2015
Odpověď  Spodní kryty má od Hadrávka a vrchní se mi zdá od Čilíka. Spodky odlévá dle zaformovaného originálu pan Dědek v Popovicích. Trubky jsou s tvrdochromem a následně broušené. Pružiny má dělané někde u Plzně, to zařizoval jeden uživatel tady z fóra. Pružiny jsou fakt pěkné. Pumpa je dle originálu jen záslepka není z kůže ale ze silonu. Trubky jsou z S235, futra Al. Vrchní matice dle originálu. Jinak je dělané uložená stíracího gufera. To je vložené přímo do osazení v nosné trubce. Tak asi    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2015
Odpověď  Poprosil bych jestli má ještě někdo z vás tlumiče od pana Matuše,tak na jaké úrovni jsou vyrobeny.Co jsem slyšel,tak fungují dobře.Teď mi jde co po vzhledové stránce.Zda jsou pěkné spodní výkovky a spodní a horní kryty,zda to nemá viditelné změny oproti originálu.Díky za odpovědi.    [jawař]   03.09.2015
Odpověď  A na jaké úrovni jsou spodní výkovky?Jsou pěkně opracované?    [jawař]   31.08.2015
Odpověď  Né, tyto jsou opravdu jiné. Jen jedny vidle měl s pérama z motorenu a ty stáli za nic. Těd má péra nové namotané někde u Plzně.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Odpověď  Chcem sa opýtať,tie vidlice čo vyrába pán Karel Matus,sú rovnaké,ako predáva motoren?? Tiež potrebujem komplet vidlicu,tak ma to zaujíma.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2015
Odpověď  Predni vidlice vyrabi Karel Matus z Uherskeho Hradiste. Ma to pekne udelany a ceny normal. Cislo na neho je 739 222 924.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2015
Odpověď  jawař : spoustu dílů včetně plechařiny dělají pro motoren český firmy/řemeslníci.    [Richard]   26.08.2015
Odpověď  Právě motorenu se trochu bojím.Někdo v Čechách je nědělá?    [jawař]   26.08.2015
Odpověď  Motoren.sk kamarad je ma cez rok a pul a v pohodoe    [Vinkovic]   25.08.2015
 Přidat odpověď   (120) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006