MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297609 příspěvků |7097 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 19.12.2018 01:21  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

poloha karburátoru


 zdravím pullitráře a dovoluji se zeptat.Vložil jsem zkusmo motor do rámu a nezdá se mi poloha karburátoru vůči rámu a vzduchovému filtru,respektive přijde mi moc vysoko jelikož štelovací šroub lanka je podle mne hodně utopený v rámu a také guma sání mi nezakryje celý otvor v krytu filtru.Pro úplnnost dodávám že držáky motoru nejsou převařovány jen koleno karburátoru je replika,tak nevím.Po zkušenostech s replikami mám obavu jestli není problém právě v tom kolenu,co vy na to.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ručně vypilovat.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Jak jsem psal já mám 1,5mm teflon a stačí to.Parohy se nejvíce ohřívají přestupem tepla z hlavy.Jestli 1,5mm nebo 4 mm není myslím podstatné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Poradi niekto ako na tie pertinaxove podlozky?    [Vittorio]   13.07.2018
Odpověď  Já nemusel řešit gumu sání, ale místa tam mám taky celkem málo. Nakonec jsem ale pertinaxové podložky dal, protože jinak mi při delší couravé jízdě začla jinak zlatá mašina hodně škytat a střílet do sání. Včil je to paráda.    [longr]   13.07.2018
Odpověď  Je to tak , jinak karburátor nikdy nevyndavám a matice M8 na 12 klíč dělám z nerezového šestihranu anebo kupuju ve Fabory samojistíci matice na výfukové potrubí, jsou poměděné.    [jwm]   12.07.2018
Odpověď  Franto je tam vůle. Já tam ty podložky mám. Kouzlo při vyndávání a montování karburátoru na motor v rámu je v tom, že napřed povolíš převlečnou matici víka šoupátkové komory. Pak povolíš svěrný spoj těla karbu. Sedneš si na moto, ruce dáš pod sedlo na karb a kroutíš sem tam a taháš v ose sání parohů ven k olejovce. Pár sekund a je to dole. Stejně i tak probíhá montáž. Normálně to lze dělat u krajnice na silnici. je to chvilka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  No a nedají se rohy nahřát a ohnout?Jsou originál?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  zdravim,no taky mně to napadlo,materiálu tam je dost,takže budu frézovat jelikož olejovkou už hnu tak max o milimetr.Ještě se zeptám,dělá někdo matice m8 na 12ctku klíč?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Já pod parohy mám 1,5mm teflonové podložky a když sundávám karburátor je to na milimetr.4mm pochybuji,že se tam vlezou.Jinak tím,že mám přidušenou díru,mám jehlu úplně dole.Startuje na první šlápnutí projet jsem pořádně ještě nebyl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Také to jde ale musí se dát delší štefty.    [jwm]   11.07.2018
Odpověď  Přesně, a jestli nechcete zasahovat do originálního kolena, stačí mezi koleno a hlavu motoru dát 4mm pertinaxové podložky ofrézované do klínu. Získáte tím tepelně odstíněný karburátor což se příznivé projeví na provozu stroje.    [ED250]   11.07.2018
Odpověď  Když už je rám zdeformovaný a po laku a nesedí Vám guma na sání, stačí sfrézovat do šikma dosedací plochy hliníkového sání.    [jwm]   11.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem tam tu gumu dostal viz foto..Uřezat našikmo 1cm,našikmo nasadit a zachránit originální nerezovou sponou se zahradní hadice:)))Jinak se guma rovná do roviny(Má vnitřní osazení).Teď guma přesahuje dole díru cca1cm.Pokud máte karburátor výš,tak guma bude škrtit půtok vzduchu do karburátoru nebo nebude pořádně překrývat díru.Tazateli bych doporučil koupit gumu a pořádně napasovat před lakem.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  lufo: Je to přesně tak, jak píšeš. Většinou upravuji úchyty na olejové nádrži tak, aby seděla guma od karburátoru a byly stejné mezery kolem schránek. I když jak koukám na tvoji fotku, tak ten karburátor je opravdu vysoko. Na fotkách je vše originál krom gumy.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2018
Odpověď  Co sa tyka toho filtru. Je v poriadku to po umyti v benzine vystriekat konkorom? Alebo je to zly napad?    [Vittorio]   08.07.2018
Odpověď  zdravím,koukám že se tu rozproudila celkem zajímavá diskuze kolem gumy sání,poslední foto polohy karburátoru je skutečně o dost níže než u mne a předešlých případů,je to zajímavé ale prošel jsem různé fotografie z renovací na netu a někomu to vychází jako mně na některých foto je to jako zde u franty.Zaujal mne názor fikuse,nedovedu si ale představit jak to dopasovat když poloha motoru je dána úchyty na rámu,parohy jsou také na pevno a maximálně olejovkou jde hnout jen minimálně jelikož pak už dosedne na vidle rámu vzadu.Jinak souhlasím s tím že je to stroj který umí překvapit na detailech kde by to člověk nečekal.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celý tento motocykl Jawa 500 ohc je pro mně konstrukční záhada. Konstrukce udělala motor, který aby se nezdržovali vývojem, tak ho naprasili do péráckého rámu s určitými úpravami. Vše horkou jehlou a podle toho to dopadlo. Žádné místo na nic, natož na seřízení. Dát tam klíč, aby byl člověk cirkusák. Jak může být hrdlo karburátoru propojené s olejovkou o odhadem 3-4 mm výš, kdy tam není místo? Motor měl po x.xxx km takové vůle, že se to nedalo poslouchat. I převodovka byla už v 50. letech archaická.Pak je mi divné, proč to pro běžného uživatele - socialistického člověka neudělali s "mokrou skříní"? Vždyť to není závoďák. Pak jsou tu dotazy, že to nemaže, atd. Jen přikládám foto, kde to řešili jiní - má to parohy do jednoho karburátoru. Seřizovat a opravovat, bez zbytečných demontáží je to radost a všechno sedí na milimetry. Ano, je to o dost starší a SV, ale zde jde o přístup konstrukce.    [J]   08.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mám vše z jednoho stroje,žádná skládačka.Před lakováním jsem vše stejně pasoval,ale guma karburátoru mne nenapadla přikládám foto.podle mne je na tom tazatel ještě hůř než já,karburátor má příliš vysoko.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018
Odpověď  Mám své špatné zkušenosti s replikami, ale zrovna tato guma sedí dobře. Je potřeba si karburátor a olejovku spasovat před lakováním a není s tím problém.    [fikuscz]   08.07.2018
Odpověď  No a co dělat,když ta guma zacpe 2/3 díry co je do filtru?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018
Odpověď  Tak pokud Vám motorka jede jinak s gumou, a jinak bez gumy na karbecu, nebude zcela jistě chyba v gumě,ale v seřízení .    [Monty]   08.07.2018
Odpověď  Tak o tom namočeni drátěného filtru do oleje jsem nevěděl. Mám na pětistovce najeto 100km po Go a nerad bych něco zbytečně mršil.Stačí se podívat na vzduvhový filtr v autě jak vypadá po 15000km.Prach ve válcích určitě životnosti nepřispěje.Mám ogiginál drátěnou vložku filtru.V jakém oleji filtr máčítě? Motorový necháte odkapat a potom ho nasadíte?
Jinak ta guma v replice je skutečně hrozný paskvil.Po jejím sundání motorka úplně jinak jede.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2018
Odpověď  Co je to za moudrosti? Motor najede tisíce km i s drátěným filtrem, aniž by to mělo vliv na životnost motoru. Podle filtru je nastavený z továrny i karburátor a motor musí "dýchat". Drátěné filtry by měly být kvalitní - namočené v oleji, aby zachycoval i drobný prach. Také se prodávali jako náhr. díl - pokud už byly špatné. Můžete ho klidně sundat a přes ssání dát pouze punčochu, ale musí se upravit bohatost. U papírových filtrů si nejsem jistý zda by to šlo a na životnost motoru - výsledek nula. V konstrukci Jawa zas nebyli takový blbci, aby si tohle neuvědomovali a nečekali až o šedesát let později, někdo přijde s nějakou moudrostí a opraví je. Já jsem s drátěným filtem za 20 let na jiném čtyřtaktním typu najezdil přes 80 000 km a motor stále nebyl a není na GO. Ale chce se o ten filtr, jako o jiné věci řádně starat. Nechte tam to, co tam patří.    [J]   07.07.2018
Odpověď  Mám s replikou gumy úplně stejný problém.Spíš mám otázku.Máte někdo pořádný vzduchový filtr např papírový?Originál je jenom z pletiva a to zachytí nečistoty od velikosti mouchy.Bez pořádného vzduchového filtru se zkracuje životnost motoru.Co tam pánové máte?Jak to máte vyřešeno?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lufo ano je to problem každej milimetr hraje roli další problém je že spousta umělců zkracuje parohy aby jim tam šel karburator lépe nasadit jenže jim pak přisává falešný vzduch a hle je další problem na světě pač jim motorka nedrží volnoběh jelikož objímka ten karbec dokonale neutěsní a přisává vzduch na všech 4 bodech.....takže doporučuji vem šupleru změř si hloubku karburatoru a pak delku koncovky paroh a dyžtak si nech u někoho kdo vaří hliník parohy prodloužit aby jsi se tomu vyvaroval...u repliky bych to udělal obzvlašt    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2018
Odpověď  Je to problem. Na milimetre, ale ide to. Hlavne musi sa vlozit supatko a nezasrobovat vrch aby bolo mozne tocit s karburatorom pre nasadenie. A po nasadeni zasrobovat vrch. Chce to len cvik.    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018
Odpověď  děkuju za reakce,dle vašich foto to vypadá v pořádku,replika gumy bude asi skutečně problém,bude to asi námět na nějakou úpravu.jen ještě se zeptám,není potom problém s vyndáním již zapojeného karburátoru,není tam moc místa.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste jedna fotka s laserovou vodovahou...    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Guma sani je jeden velkej problem co se resi stale dokola replika neprekryje cely otvor u mrizky olejovky ja to vyresil ustrihnutou gumou z cezety aby prekryla cely otvor a motorka uz nestrily....kdyby nekdo mel original puvodni gumu a nechal ji vyrobit budu jedine rad ta replika co prodavaj stoji za prd.    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018
Odpověď  To asi nie lebo som to skladal nedavno. Mam tam 105tku trysku. Zfarbenie sviecok sa po akej prevadzke zvykne prejavit ? Je to chvilka alebo musim 100km zabehnut ? Neviete?    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018
Odpověď  vittorio: měl jsem podobný problém se střílením a byla vyšroubovaná a vypadlá tryska z komínku.    [fikuscz]   06.07.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  Tazko povedat. Toto je origo a spodna hrana na gume mi ledva kryje otvor. Neviem vobec odhadnut ci si to prisava mimo filter alebo nie. Ja zapasim s nastavenim repasovaneho karburatoru. Neviete poradit ? Mam pocit ze je velmi bohata zmes. Vyvrt pan Kraus a ihla aj s protikusom su nove. Spustil som ihlu dole o dieru a striela do vyfuku pri pridani plynu a vynechava pri konstantnych otackach. Je to este horsie. Sviecky su cierne.    [vittorio] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018
 Přidat odpověď   (33) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006