MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315696 příspěvků |8137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 25.2.2024 13:58  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Mám když tak jefen volný.    [fikuscz]   18.07.2021
Odpověď  Ahoj, my jen sesmolili výkres. Dělali jsme si to pro sebe. Sériově to nedělám.    [ED250]   18.07.2021
Odpověď  ed, viem si ho objednat u teba?
:) nech podporim miestny klan
staci mi pritlacak...    [jozef]   17.07.2021
Odpověď  Přítlačák ze západu koukám jede světem.. :-)    [ED250]   17.07.2021
Odpověď  https://www.motoveterandily.cz/spojkovy-kos-jawa-500-ohc/
22 tis.    [Richard]   16.07.2021
Odpověď  lubosi a cena?    [jozef]   16.07.2021
Odpověď  Z firmy MVDíly Rožnov mi přišla nabídka na nové spojkové koše.    [Luboš]   15.07.2021
Odpověď  (J) Já ale nic nesrovnávám,pouze jsem JWM napsal jaký motocykl mi VYHOVUJE.Srovnávat chcete často Vy Vaše BMW r 66. Jsem tady dobře v diskuzi o motocyklech? Napiši něco o moto a Vy už řešíte co jsem za člověka, že kecám že mám zcestný názory a aby mě tady brali s rezervou.Jestli chcete věnujte se tech. věcem.Na to abyste o mě takto psal se vůbec neznáme takže se laskavě mírněte    [Černý Z.]   11.06.2021
Odpověď  Podobná zkušenost jak popisuje Vulcan - malý axiální přesah kola, které pohání čerpadlo a zapalování na kuželovém kolu. Vyřešila to podložka tl.0,15mm.    [Bohumil]   07.06.2021
Odpověď  Zdravím kolegy, já jsem měl podobný problém na svém motocyklů. Po velkém a dlouhém hledání jsem zjistil, že na klice nebylo z důvodu chybějící podložky dotaženo ozubené kolo. Při běhu motoru se vyžvejkala drážka na klínek a kolo se pootáčelo. Tím se měnil předzápal. Po odstranění této závady je vše v pořádku.    [Vulcan21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  Karburátor jsem celý vyčistil, bez významného vlivu na chod. Motor na místě jede v pořádku, problém je že to dělá během jízdy náhodně a jedná se o okamžiky, takže taková závada nezávada. Ještě jsem se díval na svíčky a ty jsou dost černé, takže je možné že se zanáší a pak nepálí správně. Dal jsem tam co tam má byt N15Y (teda aspoň podle toho co jsem našel zde na fóru) a uvidím.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  ma.reznicek, jednoduše za chodu motoru vyzkoušíš která cívka vynechává, že sundáš fajfku jedné a pak druhé svíčky a poznáš hned který válec to je.Vypadá to na cívku.    [jwm]   07.06.2021
Odpověď  mohla by být i krpa v elektrice, že to po zahřátí vynechává. Na jedné moto jsem se setkal s podobným jevem. Byla jedna cívka (nová) v háji.
Ale spíš to vypadá na karburátor, vzhledem k tomu, že to i jen ztrácelo tah.    [longr]   04.06.2021
Odpověď  Pěkný pátek všem,
tak dnes tréninková jízda před Rovenskem - NIC MOC - ze začátku v klidu, potom motor náhodně ztrácel na chviličku tah (při rovnoměrné jízdě) a ke konci i sem tam vynechal vše náhodné. Vzhledem k tomu že není moc času na pokusy prosím o radu. Vyčistím karburátor (už jsem měl na jiné moto smítko v trysce, které si dělalo co chtělo). Napadá Vás ještě něco jiného co zkontrolovat? Dynamo po GO, nové indučky atd. najedu 600km.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  Tohle je moc vysoká třída.Je to jak píše Monty.    [Černý Z.]   21.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle?    [Tomáš]   13.05.2021
Odpověď  vypadá to jako 350 OHV,ale větší motor    [Monty]   13.05.2021
Odpověď  Černý Z, co třeba poskytnout foto toho zázraku pro méně znalé?    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Odpověď  (Jwm) Žádný závoďák ( kde bych ho vzal ) Jawa 500 OHV z 30 tých let,sport. cesťák s pěkným výkonem.Asi to chtěli vyrábět,ale zhatila to válka.    [Černý Z.]   13.05.2021
Odpověď  No, to je neco jineho, zavodak je jinci liga. To beru. Ale nelze to zas srovnavat s beznou produkci.    [J]   11.05.2021
Odpověď  Ona také existovala předválečná závodní Jawa 500 OHV a o té zřejmě pan Černý píše a o předválečných závodních speciálech zn.Jawa má zkušenosti jako nikdo jiný, na to vemte jed.Jakou formou to podává, to je věc druhá, nejsme všichni stejní.    [jwm]   11.05.2021
Odpověď  Černý píše "Jawu 500 také mám, ale OHV". O 20 let starší, ale jede lépe, než 500 OHC...
Zajímalo by mne, co je to za typ. Snad ne "rumpál... U Jawy 350 OHV je to také u keců - ta nesnese srovnání. Pan Z. Černý také kdysi reagoval na můj příspěvek ke srovnání BMW R 66. Samozřejmě scestně a bez zkušeností na moto BMW, takže je nutno tohoto pána brát z reservou - just for engine power... :-)    [J]   08.05.2021
Odpověď  Myslím, že jediný kdo si tady pořádně nepřečetl příspěvek a nepochopil ho, jsi Ty.    [Vasyl]   08.05.2021
Odpověď  Vasyl, lepšie si prečitaj príspevok, skôr ako napíšeš bldosť,
baví sa tam o J 350 OHV, a nie o 500 OHV    [. ]   08.05.2021
Odpověď  No nevím o jaké jawě 500 OHV se bavíte pane Černý. Pokud vím, tak jediná Jawa 500 ohv co by se mohla 20 let před výrobou jawy 500 OHC vyrábět, byla jawa 500 OHV rumpál a ta nebude si myslím o poznání rychlejší jako Jawa 500 OHC. Krásný to stroj, ale s výkonem je zcela jinde.    [Vasyl]   08.05.2021
Odpověď  Ahoj Oldo.J.500 OHC je dávná minulost.Krásná doba a krásný stroj.Časem mi vyhovovala víc J.350 OHV,která když je dobře naladěná dokáže s OHC držet krok. Jawu 500 mám,ale také OHV. Je sice o 20 let starší než OHC,zato však o poznání rychlejší. Jedna "lampa", tvrdej rám,silnej motor a mizerná silnice.A poslouchat to kvílení motoru ve vysokejch otáčkách když neustále odskakuje kolo,to je nádhera.    [Černý Z.]   04.05.2021
Odpověď  To Černý Z. - Napište mi sem e-mail a já se vám ozvu.    [Mili]   19.04.2021
Odpověď  Ahoj Zdenku, odkdy Ty máš půlitra OHC ? Stále překvapuješ.    [jwm]   19.04.2021
Odpověď  (Mili ) Je fakt že jste odbornik na takové úrovni,na které nedokáží diskutovat.Ale přesto bych rád něco pochytil o upravách motoru,které jste jak píšete provedl.Bylo by možné získat od Vás radu,případně můj motor upravit, aby mi to pořádně jelo? Dík za ochotu.    [Černý Z.]   18.04.2021
Odpověď  Myslim si ze davat karburator s akceleracnou pumpou , pri zotrvavnych hmotach ohc je zbytocne. Akceleracna pumpa je potrebna pri automobilivych karburatoroch, pri supatkpvych je zbytocna, kvalitny supatkovy karburator nrma problem s prechodom s volnobehom do zataze. Aj ked niektore moderne supatkove karburatory pumpu mali....zas je to historicka motka. Netreba to prehanat.    [Brano]   17.04.2021
Odpověď  Tem co to skoušeli s akcelerač pumpou to málem utrhlo ruce...    [majco]   17.04.2021
Odpověď  Skušal niekto dať na ohc karburátory,prípadne jeden,s akceleračnou pumpou? Ak áno,aký tip a ako sa choval motor pri jazde s takýmto karbecom?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..a ešte jednu foto mojej dvojnábežnej brzdy. Jazdím s ňou už asi cca 5 sezónu, cca 15.000 km, už raz ma ochránila pred búračkou, keď mi nejaká madam na VW passat nedala prednosť..
Štít aj pakne sa odlievali, dobový dizajn a konštrukčné riešenie ala Jawa som ponechal.    [BranoohcRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  este jednu foto 2xAmalov    [BranoohcRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taktiež som sa konečne dokopal k namontovaniu 2xAMAL, ktoré som zakúpil pred cca 2 rokmi. Pre zachovanie ilúzie pôvodného stavu, nasávanie pojde cez pôvodný filter, teda cez olejovú nádrž, + je tam málo miesta, zavadza tam držiak nádrže, tieto okolnosti ma prinútili odliať si samostatné sacie potrubia. Podtlaky budem nastavovať rovnako ako na iných dvoj a viac valcoch, teda vzájomným meraním podtlakov na to určenými podtlakomermi so škrtiacimi ventilmi. V sacích potrubiach mam nalisované príslušné trubky, kde pripojím tieto budíky. Zatial nemám vyriešený tester na meranie bohatosti voľnobehu, toto nastavenie by sa malo uskutočniť záaroveň s podtlakmi. Ospravedlňujem sa za zlú kvalitu fotky, fotil som to pri zlom svetle bez blesku mobilom.    [BranoohcRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  Karburátory mám samozřejmě nové.    [Jwm]   15.04.2021
Odpověď  Nebo totok:
https://www.google.com/search?q=synchrontester&tbm=isch&tbs=rimg:CQS8a7akHLw3YeLSMLh4EzaC&hl=cs&sa=X&ved=0CCIQuIIBahcKEwigsrTghoDwAhUAAAAAHQAAAAAQDA&biw=1381&bih=657
Netřeba řešit svislou polohu, jen natěsno narafičit ke vstupu do karburátoru.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  On je spíš problém,aby byly oby karburátory stejně opotřebené.Představa,že mám použitý karburátor z půlitra a k tomu seženu druhý bůhví jaký asi moc seřídit nepůjde nebo jenom při jedněch otáčkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  Skleněná trubička s kuličkou je na kloubu, vertikální nebo horizontální sání.    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  https//shop-vwbrouk.cz/synchrotester-karburatoru-p-20363    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  Na CB 750 Fouře je to sranda, jsou tam také mosazné nátrubky, tam se to dělá lépe ale tohle je jednouduché, prostě se přitlačí dosedací plocha udělátka na sání karburátoru a je to,broukaři to léta jinak nedělají. Martine, je to vyzkoušené a zvládne to malé dítě:-))
Zde je ke koupi.https://shop-vwbrouk.cz/synchrotester-karburatoru-p-20363    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  Mně ta synchronizace taky zaujala, u nových karburátorů jak píše Franta2776 jsou místa pro připojení, ale nedovedu si představit dělat synchronizaci u 2x 2924.... jwm to sice popsal ale i tak....    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  JWM jojo stačí díky.Fotek s dvouma karburátorama je tu dost a opakují se. O synchronizaci ti co tu dávají fotky nepíší a trubičky na nasazení vakuometru na sání nejsou nikde vidět.Na Hondě mám 6 karburátorů a tam je to po pár letech nezbytné.Co vím z minulosti,tak někteří dva karburátory měli o synchronizaci nevěděli nic a podle toho byl i výsledek.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2021
Odpověď  To Franta 2776, základ je plynová rukověť co tahá dvě lanka, rozdvojka je na prd.Na seřízení podtlaků jde koupit levný přípravek od VW brouka, na bázi kuličky ve skleněné trubce a příruby z gumovou dosedací plochou a seřiditelnou přívěrou vzduchu. Natočíš motor, přiložíš k jednomu sání "udělátko", nastavíš na motoru konstantní otáčky seřídíš šroubem zdvihem šoupátka aby kulička byla na rysce a pak si druhý karburátor seřídíš na tu samou polohu kuličky ve skleněné trubce a je hotová synchronizace sání vzduchu naprosto stejně u obou karburátorů.Stačí to takto?    [jwm]   15.04.2021
Odpověď  Pane Černý Z.? Mohl by jste nám prosím vysvětlit, co je na tom dvouklíči špatného? Ovládání dvouklíčových štítů je několik, ať už jsou obě pakny taženy, jedna tažena a druhá přes táhlo tlačena a nebo například jedna ovládaná lankem a druhá bowdenem. Nechápu co se vám na tom nezdá a nevím proč haníte něčí řemeslnou zručnost, přičemž evidentně o funkci tak jednoduché, mechanické součásti, víte pramálo. Prostudujte si různá technická řešení a ovládání mechanických, brzdových bubnů a třeba přijdete na to, jak to asi tak bude udělané. Případně mě ještě můžete potěšit obrázkem vašeho vlastního dvouklíče, moc rád se podívám jak jste ovládání vyřešil vy. Předem Vám děkuji.    [Mili]   15.04.2021
Odpověď  Krásně vyhotovený dvouklíč? Jeden táhnout lankem a druhý tlačit?To je tedy ptákovina a ještě to chválit.Černý Z.    [Černý Z.]   14.04.2021
Odpověď  Ty Dellorta s gumovyma prirubama k tomu motoru moc nesedi.Jak to tady ctu,tak uz taky pokukuju po amalech...    [cafe racer]   14.04.2021
Odpověď  Když na tom máte 2 karburátory dělá někdo synchronizaci karburátorů??Jak přesně máte udělané mechanické ovládání 2 karburátorů to bude základ.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, přikládám ještě fotku zástavby dvou karburátorů. Je to z motorky, která jela "Soběšice".    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  Já snad na ty srazy začnu jezdit:))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ED250, hezké fotky a inspirace na umístění dvou karburátorů. Na jedné fotce koukám, že oddych je vyveden ze želvy. Jedna motorka od nás to má vyvedeno taky podobně.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  To není moje, fotil jsem to na srazu OHC v Německu. Byl to stroj z Rakouska. taky mě to zaujalo. O dvou karbech taky přemýšlím... :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  Tomáš Ede pěkný:))Mezi karburátory by se mohl vlézt ten plnoprůtokový čistič oleje.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě krásně vyhotovený dvouklíč i s vyztuženým ráfkem ze stejného stroje.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vysunutí.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  Byla tu řeč o dvou karburátorech. Přidávám pro inspiraci ještě pár obrázků pořízených před osmi lety na srazu OHC v Německu.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  Je podle motorky. Loď byla v tomto případě původně tmavě modrá.    [ED250]   12.04.2021
Odpověď  To máš krásnou sajdu.Ten lak sajdy je podle originálu??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde světélko na Tůmovi.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2021
Odpověď  S rudým náčelníkem - potažmo Indianem, to nemá nic společného. Je to jen poziční světlo na sidecar, kterému daly aerodynamický tvar. Takových světel je i od zahraničních výrobců více a jsou si +/- podobná. Ale ten, kdo ho dal na ten blatník se asi nechal inspirovat :-) Byly vidět i na kývačkách, nebo motocyklech s hlubokým blatníkem.    [J]   10.04.2021
Odpověď  Tvář rudého náčelníka,tam vyrytá není,ale motivace byla jasná.
https://bike-mania.cz/indian-chief-vintage-2015-styl-potvrzuje-chvalu-foto-video/    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2021
Odpověď  Jak se pozná??Já myslel,že je to sajda Tůma.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2021
Odpověď  Světlo ze side Tůma či Motex. :-)    [ED250]   10.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vy máte Jawony a já mám dobovou socialistickou úpravu Jawu-Indiána:)))Tak jsme to podědil přechromoval a nechal tam. Aspoň si ji poznám v davu:))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2021
Odpověď  ED 250- jestli vše vyjde podle plánu, tak v Rovensku 2022 si to můžeš zkusit..........    [Monty]   09.04.2021
Odpověď  Muselo to být hezké svezení..    [ED250]   08.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak ještě jeden Jawon a na něm Karel Tydlačka    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2021
Odpověď  Ten kývačkový rám je pohodlnější, ale dostatečný není. Lepší by byl zesílený (Libeň, Švéd apod.) 63x je lepší, ale zadní vidlice taky nic moc. Po předělání na pořádnou vidlici by to bylo ještě lepší. Já šel cestou nejmenšího odporu, aby to šlo na původní doklady rámu zlegalizovat bez velkého mhouření očí.    [longr]   07.04.2021
Odpověď  Na kdyby se nehraje,ale pokud by se ten půllítr dostal do toho kývačkového rámu okolo roku 1960,byla by to na tu dobu pěkná a konkurenční motorka.Co by bylo její konkurencí? Nortony,Ajs,BSA Gold star byly v tu dobu jednoválce.
Potom tu bylo:
1966-https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Agusta_600
1968-https://en.wikipedia.org/wiki/Norton_Commando
a když přišel Honda s tímto,měli problémy všichni:
1968-https://cs.wikipedia.org/wiki/Honda_CB-750
el.starter,67koní,kotoučová brzdy a čtyřválec    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Odpověď  Ne,od Jirky Šatánka.    [ED250]   07.04.2021
Odpověď  Ede parádní fotky, to máš od Pavla?    [jwm]   07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě Jawon v s majitelem v době své slávy.. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Odpověď  Já si o historii počtu občas tady:
https://www.motorkari.cz/uzivatelovy-clanky/?uid=67    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedna.. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Za fota díky Jirkovi :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závody v "pomalosti" sraz Oravice 1986.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Byla tu řeč o Pospově kývačce. Hele co jsem našel. Že to je on... :-)) rok 1986    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021
Odpověď  Patrně "okurková" resp. "kovidová" sezóna. Tady se to již řešilo https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=3016 a je tam i zmínka o Jawonu.    [Milan(OHC)]   07.04.2021
Odpověď  Jsou tu i dobové fotografie Jawonu. Stavěl ho Karel Tydlačka a co si pamatuji, tak dle Milana OHC již nežije.    [ED250]   07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Monty - moje řeč. Já skládal motor ze střípků s původním záměrem postavit také repliku kývačky. Ale po delších úvahách jsem se rozhodl motor osadit do pořádného, tuhého rámu, osadit pořádné brzdy a nakonec z toho vznikl takový ,,závoďáček". Rám je ze šestiválce Benelli 750 sei, brzdy Laverda SF 750. S kývačkou nesrovnatelné. Jasně, na normální silnice to není, nemá to TP a není to ani replika ničeho konkrétního. Je to motorka pro radost a na motoru jsem upravil co šlo a ještě nekončím. Jedinou nevratnou úpravou jsou přefrézované kanály v hlavě. Jinak jsem všechno udělal tak, aby byl motor kdykoli použitelný do sériového stroje. Každý ať si dělá co chce a jak umí, hlavně když to majitele těší. Přikládám fotku motoru v rámu někdy z loňska, těsně před rozježděním.    [Mili]   07.04.2021
Odpověď  No jo Norton rám a ještě když je k tomu originální vidlice tak to je tuhost sama.Monty tohle ještě někde jezdí?    [jwm]   07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když 500 OHC do jinýho rámu,tak pořádnýho. Je to mín JAWA,ale víc na jízdu........    [Monty]   07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [jwm]   07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [jwm]   07.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  K prototypu jawa 500 kývačka už tady bylo diskuzí a názorů mnoho.Ta slovenská kývačka je hrozný bastl,to souhlasím ale jsou i povedené repliky, třeba červená Pospy a černá pána prstenů, poslední video,fakt pěkná práce.Dosud žijící pamětník, závodník a pracovník OTS Jawa, mi potvrdil, že ve fabrice byla pouze jedna jedinná kývačka, co postavil pan Richard Dusil a kterou továrna nafotila do knihy 70 let výročí Jawy.Milan Chalupník postavil 2 pěkné kusy, fotky jsou známé, jestli je dědici prodali, to nevím? Slyšel jsem i názor, že jich bylo ve fabrice postaveno 14 kusů ale nikdo to nikdy neprokázala a fotky nejsou.Na fotce je Milanova kývačka, vlevo je Milan a vpravo je pan Čáp, jeden s posledních žijících pamětníku z výzkumáku ze Strašnické Jawy od kterého mám seznamy vyrobených typů všech Jaw ale o půllitrové kývačce ani zmíňka.Fotky tovární kývačky jsem zde umístil již několikrát.Tak asi tak.    [jwm]   07.04.2021
Odpověď  A co ty od M. Chalupníka? Mají je, nebo už jsou prodané?

http://www.hondamch.cz/cs/servis/old-timer-mch/jawa-500-ohc-kyvacka    [J]   06.04.2021
Odpověď  Díky,tobe vyšlo celkem pěkně a dá se říct ,že je to model prototypu té doby:))
Ovšem když ten motor nabastlí jak třeba tady je to jawablázinec:
https://www.youtube.com/watch?v=-yO3WKgQcjQ
nebo
https://www.youtube.com/watch?v=l-VrG-5Spnw
tomu i docela jede
https://www.youtube.com/watch?v=YVezlPshsOE    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě mám aktuální verzi. Aby proudilo víc vzduchu k olejovce a taky karbec má lepší přístup vzduchu. Je to tam natěsno.    [longr]   06.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Franta: Lépe jsem to nevyfotil, tady ještě z tahání elektriky a ladění Imf-softu.
Jinak udělaných kývaček je dost, já jsem také nebyl zdaleka první, ale mnou se také někteří inspirovali :) A o tom, co všechno a jak zbouchali ve fabrice, se dnes šíří více báchorek než pravdy.    [longr]   06.04.2021
Odpověď  Pro Longr.Díky s tou kývačkou a motorem 500ohc je to jak s paní Colombovou,všichni o ni mluví a málo,kdo ji viděl. Mohl bych poprosit pokud máš foto,jak vyšly podsedlové plechy pod karburátorem.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Jo, ty dokonce píšeš, žes to stáčel celé... Já prvně čet jen ty pakny. No, tak je jasno, že je to holt slabší...    [longr]   06.04.2021
Odpověď  jwm: Jo, s kývačkovými i panelkovými bubny jsou trochu problémy s tuhostí. Pokud člověk potřebuje dohnat křivý ráfek a trochu to došponovat, tak se to zešišatí. Jediná šance by asi byla to vyšponovat a pak na obrsoustruhu s velkým točným průměrem stočit jako celek. Mně takhle trochu kope brzda na kývačce 350. Nechce se mi to řešit právě z toho důvodu, jak píšeš.    [longr]   06.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Longr,
už jsem to tu možná psal ale od žijícího pamětníka mám potvrzeno, že jak Franta Šťastný uviděl ve fabrice Dusilovo půllitra na 16 " kolech, sebral mu ho a nechtěl ho vrátit. Brzdilo a jezdilo to prý pěkně, najezdil na tom několik tisíc km. Teď řeším malé bubny u kterých mám letitý problém, že když buben protočím a srovnám, tak po vypletení je to křivé jako předtím. Zkoušel jsem protočit celé zapletené kolo a pakny rozevřené a taky přetočené ale rozdíl v tom moc není. Velký buben je tužší. Přemýšlím vyrobit na 01 tohle, to brzdí..    [jwm]   06.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Franta: Nějaké foto už tu bylo. Vepředu mám tužší pružiny, koupil jsem je od pana Daníška i s olejovkou v kastlíku. Bez tužších pružin by to bylo měkké. Původně jsem chtěl nechat navinout tužší, ale když už to bylo... I ta olejovka mi ušetřila spoustu bastlení, jen jsem si udělal odvětrání a předělal napojení hadic na již hotové.
Kola jsou jen šestnáctky a bubny jsou panelkové, vepředu mám dvouklíč.
Spoustu věcí jsem dělal s tím, že když to bude dobré, tak se to předělá pořádně. No, času ubylo a motorka jezdí tak, jak byla.    [longr]   06.04.2021
Odpověď  Ahoj Martine, díky za souhlas. Jinak jsem si konkrétně k tomuto motocyklu stáhl všechny fotky, které si v galerii měl. Ta brzda mně také padla do oka, i když tam není celá, ale jen z toho co je vidět, tak je to moc pěkně udělané.    [Milan(OHC)]   06.04.2021
Odpověď  Mialane tu fotku jsem fotil já. Máš svolení. :-)) PS: měl i krásně udělaný dvouklíč a byl to stroj z Rakouska.    [ED250]   06.04.2021
Odpověď  Mám sportku 361 na 19kolech stejně jak 500ohc a rozdíl v tom podvozku mezi 500ohc a 361 je poznat.Ta zadní kyvka pobere nerovnosti.Kdežto 500ohc na nerovnostech poskakuje.Není to hmotnost motoru 500ohc na přední vidlici moc velká? Ukážeš nám nějaké foto,jak se ti povedlo zabudovat??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Franta 2776: Jo, mám. Byla to čistá zvědavost, jak to Frantovi Šťastnému asi mohlo jezdit, když si to chválil. A není to vůbec špatné :) Navíc je na tom trošku lepší posezení proti originálu, který je na mě nízký.    [longr]   06.04.2021
Odpověď  Pánové děkuji za vyčerpávající návody a rady. Vypadá to na již mnoha způsoby řešené téma. Jak jsem již psal, ten můj pekáč měl dva jikovy s dratenyma filtrama z kejvaček a problém s prostorem byl vyřešenej tím, že byl vyriznutej rám a nad karbecama byl takovej jakoby můstek, děsná prasárna. Dát to do kupy mě stálo pár večerů v dílně. Někdy sem dám sbírku těch zvěrstev nad kterýma jsem si málem ukroutil hlavu. No nebude to sranda to tam nacpat.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  Longr a ty máš motor 500ohc v kývačce 354 ??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  Já v kývačce filtr mám. Je tam udělaný domek na malou vložku HF 116. Když jsem měl origo HF, tak to fungovalo, ale nějaká noname čínská náhrada byla o malinko větší průměrem a navíc se náporem hustého oleje brzy rozlepila :) Kvalita se nezapře.    [longr]   05.04.2021
Odpověď  Mě se líbí ten kryt na plnoprůtokový filtr oleje.To mi na našich půllitrech nemáme,kde dát.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  Ma.reznicek omlouvám se za mystifikaci, vzpomněl jsem si, že původní oddych není zrušený, je také vyveden hadičkou nahoru. Je to vidět na fotce. Tenkrát měl problém, že mu tou hadičkou lítal olej na zadní kolo.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  JiKo děkuji za odpověď.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Je tam vyveden oddych motoru pod sedlo, originál oddych je zrušený.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Poprvní jsem to přešel, ale teď mně to nedá, co je to tam za úpravu na té krytce pro umístění seřizovacího kotouče za hadičku? Víte někdo? Někdo to ví určitě, jde o to zda to prozradí.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jsem vyštrachal foto stavby jednoho známého. Ten použil čínské repliky ruských K37 používaných na M72.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Zatím jsem to na motorce nijak nepoměřoval, ale asi je budu vytáčet spíš trochu ven.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Ten Monobloc je na délku prakticky stejný, ale celkově je na výšku o 10mm větší. Na osu karburátoru je vrchní část stejná, ale těch 10mm je pod osou - patrně tam již bude kolize s dynamem, minimálně s krytem dynama.    [Milan(OHC)]   04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedno z Nepomuku, hezká stavba s anglickým rámem.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jedno staré foto z Domažlic.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pár přibližných rozměrů je tady...    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tato fotka ti pomůže.Při zástavbě dvou karburátorů je na obou stranách kolizní místo držák nádrže a na pravé straně ještě kryt regulátoru dynama.Já jsem předělával držáky nádrže, ale nebyl to dobrý počin a je dobré je ponechat a vyhnout se jim. Regulátor se pak dá umístit do schránky baterie. Jinak omlouvám se za použití cizí fotky - pochází z fotogalerie ze srazu v Německu.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Jasně, zaměřím je a můžu to poslat na mail nebo jestli máte FB tak třeba na messenger.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  To bych právě chtěl vymyslet předem, prosím tě myslíš že bys mi mohl ty karbecy změřit jak jsou dlouhy? Zkusil bych nad tím popřemýšlet jestli to tam nejak nevyjde.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Kambucha co se týká mě jsem spíš ještě takové malé embryo s minimem zkušeností😄 ale je tu spousta fajn stejně postižených lidí, kteří rádi pomohou. Co se týká těch Mk1, tak i s filtrem jsou docela dlouhý, asi se budu snažit je spíš vytáhnout do boku.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2021
Odpověď  Herdek kluci vy máte ale kopec zkušeností. Díky všem za cenné rady. To se jeden musí odstrkovat aby to všechno stihnul🤗. Délka toho karburátoru bude kvůli filtru dost důležitá, ta 376 se zdá být opravdu delší, musím někde vygooglit rozměry. Vypadá to opravdu na ty dva Mk1 jak máš ty Jirko. Za ně se fakt vejdou ty dva filtry jak jsou na fotce? Nebo to třeba vpusit ve dvou hrdlech do původního prostoru filtru v olejovce a zamaskovat to tam?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2021
Odpověď  MilaneOHC děkuji za tip.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Odpověď  Jirko, kdyby měl ten kohoutek přece jen problém, tak ho převrtej. Mám na mysli kohoutek s kuželkou - Olda s tím má zkušenosti s dvouvačky.    [Milan(OHC)]   31.03.2021
Odpověď  Trochu mám obavy z kohoutku, jestli bude stačit dotékat benzín.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Odpověď  Ta malá Milanova plovákovka u toho Amalu je skvělá a přesto stíhá doplňovat, jsem zvědav na jízdní zkoušky.Povyměnujeme pak zkušenosti.    [jwm]   31.03.2021
Odpověď  Přesně jak píše MilanOHC jeden z rozhodujících faktorů bylo, že se Mk1 dělají levý/pravý. Co se týká monobloku 376, tak to jsou asi karburátory používané na ES2 a co si pamatuju z dědovo vyprávění byl tam problém s utěsněním jehlového ventilu na přívodu paliva. Nakonec ho nahradili soutěžním Jikovem SZ.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  … a toto je neověřený pokus s BING 26mm - původně z prototypu JAWA 500 "boxer"    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...toto je "palcový" Monobloc série 376    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Odpověď  Ty co zvolil Jirka tzn. MK1 jsou vhodnější, protože mají R a L provedení. Monoblok -v úvahu připadá spíš 376, protože 375 jsou malé, má jen R provedení(L jsem alespoň nenašel) a bude spíš vhodnější jako náhrada za původní Jikov. Samozřejmě,že musí být upravené sací potrubí a bude to tam ale "naknap" a bez filtru. Já jsem moc a moc dávno toto viděl, ale jak to dotyčnému jezdilo nevím.    [Milan(OHC)]   31.03.2021
Odpověď  Jsou to MK1, ale ne premier. Mají průměr 26, osazení je zatím základní, hlavní tryska 160 a jehlová 106. Na zkoušeni mám trysky 130 - 190. Zatím jsem ve stádiu příprav, teprve budu stavět motor (vačka, "rychlá" jednička a snad i spojka). Ale doufám, že na podzim by to mohlo zavrčet.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Odpověď  Na fotce jsou Mk1 premiér? Co takhle řada monoblok 375...376...?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2021
Odpověď  Trochu je to mimo téma spojky, ale jaky máš otryskovani těch monobloku a jak ti to na ně funguje? Taky mi to přijde jako dobrá varianta.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dají se v pohodě sehnat monobloky Amal ve velikosti 20-32mm. Trochu se to komplikuje clem a dph. Já zvolil 2x 26, protože se nechci pouštět do úprav kanálů.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2021
Odpověď  ... Jsem si Teda něco málo přečetl o hardoxu 450 a vypadá to pro tuhle aplikaci jako vynikající volba. Jak to jde soustruzit? Jinak když koukám na britský stránky, kde se dají sehnat Amal karburatory, tak zrovna ten TT je to nejhůře sehnatelne co lze vybrat. O ceně se už vůbec nebavím. Ale snad by nechal naladit i ten monoblok, který je lépe dostupný i v novém. Jen tak z hecu jsem napsal na firmu Feked v Cranborne (mimochodem se sídlem vedle firmy Sammyho Millera) aby doporučili na pulitra dva Amaly včetně naladění, tak jsem zvědav jestli si s tím kluci z ostrovní kolébky závodních mašin poradí.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2021
Odpověď  Ahoj Kambucho, materiál spodní talíř je Hardox 450, tělo na lamely je normální materiál a domečky jsou DOLNÍ :-))    [jwm]   26.03.2021
Odpověď  Kambucha....já bych řekl, že to jsou horní “domečky” pro královnu dvojvačky.    [Bohumil]   24.03.2021
Odpověď  Krásná hromádka dílů :),pěkná práce. Jaký materiál jsi použil na ty koše? A mimo téma...ty příruby na dva štefty jsou ke karburátorům?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moto na fotce je kamaráda, teď je v muzeu v Nepomuku a spojka je upravovaná, spodek je originál OHC. Lepší je tohle na 5 kolíků, při použití feroda, to drží super.    [jwm]   24.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přeji krásný den, chtěl bych se zeptat jestli se dá bez větších úprav použít spojka z plochodrážní Jawy/ESA? Viděl jsem to na jedné dvouvačce, ale kontakt na majitele nemám. Foto vypůjčené tady z fóra.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2021
Odpověď  ... kambucha@volny.cz    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2021
Odpověď  Pro ma.reznicek - Mohl bych poprosit o zaslání výkresu v dwg nebo tak něco (do varicadu)? Děkuji velice.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2021
Odpověď  Šlo.    [ED250]   18.06.2020
Odpověď  Psal jsem email....    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2020
Odpověď  Dobrý den. Měl bych prosbu na ma.reznicek. Začínám opravovat spojku a rád bych si nechal vyrobit ten duralový přítlačný kotouč. Vím, že výkres je zde, v tomto tématu, ale když ho vytisknu, není úplně zřetelně čitelný. Budu moc troufalý, když bych požádal o zaslání na mail??? A ještě dotaz k tomu ložisku. Když bych dal menší ložisko, aby nezasahovalo do misek, šlo by to?? A upravit vypínací tyčku. Polaris123@seznam.cz Děkuju...    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje verze v "neodlehčené" verzi.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  Ano, misky se musí upravit. Stačí půlkulatý pilník a srazit v jednom míéstě límeček. V této verzi odlehčené přítlačáku se musí počítat s lepší kvalitou slitiny. To prvotní řešení jsme počítali pro bláto. Nicméně mi už nějakých 10 000Km spolehlivě slouží.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  rad bych se přidal k tematu nevíte jestli někdo nevyrábí misky do spojkoveho koše ? díky    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výkres    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě soubory    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Ve chvíli volna jsem překreslil a upravil výkres přítlačáku spojky, dle diskuze. Prosím o kontorolu, zda to tak může byt. Snížení o 4mm (nevím kde nahnat ještě ty 2mm). Dále jsem zjistil, že je asi nutné upravit misky pružin, jinak se opřou o ložisko viz. foto.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Je to tak, někde jsou zevnitř žebra nižší a někde ne.    [jwm]   30.07.2018
Odpověď  Když jsme ten výkres kreslili, vycházeli jsme z mého motoru. Já to mám podle výkresu a nic nikde neškrtá. Časem jsme došli k názoru, že záleží na odlitku (vnitřní přesnost) víka spojky. Někdo ho má mělčí.    [ED250]   27.07.2018
Odpověď  Výkres je tentýž, pouze tam, kde se dotýká přítlačák zevnitř spojkového víka/respektive zpevňujících žeber na odlitku/, jsem to na soustruhu stočil, tak aby se to při rozepnuté spojce nedřelo.Stačí do toho místa dát kousek formely a pak odměřit hloubkoměrem na posuvce kolik zbývá místa.    [jwm]   25.07.2018
Odpověď  Taky ,bych se připojil ,mám jí taky vyrobenou a nechám jí taky snížit.    [Pilník.]   25.07.2018
Odpověď  Podložku už mám i vyrobenou. Bylo by možné sem vložit upravený výkres přítlačáku (snížený o 6mm)?    [Arnošt]   24.07.2018
Odpověď  Ferodo lamely beru pouze od Milana Škody z Tálína, ocelové lamely pálím laserem a rozměr podložky po rozvody na pravé straně kliky je: 37 x 15x 1.4mm.Duralový již zmiňovaný přítlačák je podle originálního výkresu vysoký, snižuji ho o 6 mm a funguje skvěle.    [jwm]   24.07.2018
Odpověď  Děkuji za rychlé reakce. Ferodo lamely se mně nechtěli kupovat nové, když mám doma sadu starých korků tak jsem zkusil oslovit místní firmu, která se zabývá repasováním starých spojek zda by to nedokázali předělat za ferodo. Za dvě hodiny volali, že to umí a pokud chci tak mně to udělají. Jsem teda zvědav, sice to podle všeho vyzkouším až tak za 2 roky až dokončím motorku, ale alespoň něco. Jinak je má i etovar
<a href="https://etovar.eu/cs/jawa-500-ohc/1779-lamela-spojky-jawa-500-ohc.html">Ferodo lamely</a>    [Arnošt]   23.07.2018
Odpověď  Tak to je moc pekna prace. Prosim Vas, kde sezenu ferodove lamely a meziplechy?    [Michal]   23.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  O kruzok na radicke funguje v pohode, akurát drazky musia byt absolutne sustredne (co povodne casto nesplnuju) a po nasadeni gumového "O" kruzku by tento mal presahovat cca 0,1mm nad priemer radicky, samozrejme pod podmienkou ze radicka ma volu vo vyvrtu hriadela startovacky max 0,05-0,07mm.Vyvrt prelestit.
Aby spojka ako-tak pracovala, tak spojkove lamely jednoznacne ferodo, ale doporucujem aj pouzit plech spojkového automatu o sile 4mm (povodne3mm), bowdeny s nejakého japonca , skontrolovat aj rovinnost plechových lamiel, prip. si ich dat vyrezat vodnym lucom, pritlacak s vacsou tuhostou nez je seriovy, teda pouzit hlinikovy, vykres nan tu kedysi daval ED250...
Ja som sice nebol uplne spokojny napriek tymto upravam, hlavne v mestských zápchach, ale je to neporovnatelne lepsie ako seriove prevedenie s korkami. Aby spojka fungovala tak, ako som zvyknuty z iných motoriek, tak som si vyrobil komplet novu spojku 5 pruzinovu, s lamelami s Hondy CR?... spojka konecne funguje tak ako ma.    [Brano]   23.07.2018
Odpověď  Platí viz Jwm, vnitřní dle kliky a vnější dle průměru vnitřního kroužku ložiska.    [ED250]   23.07.2018
Odpověď  Oprava, nemůže to být 26mm. To je rozměr pro vymezovací podložky. Beru zpět...    [ED250]   23.07.2018
Odpověď  Vnitřní pr. 20.2 a vnější 26. Síle viz dole. Vidličku dodává ETOVAR. https://etovar.eu/cs/100-motor-spojka-prevodovka    [ED250]   23.07.2018
Odpověď  Podložka pod kola na pravé straně má tloušťku 1.4mm, vnitřní průměr dle kliky a vnější je o něco menší než domeček v karteru.    [jwm]   23.07.2018
Odpověď  Odpoledne nebylo počasí na vyjížďku tak jsem pokračoval ve skládání a měl bych ještě nějaké dotazy.
- Jak je na pravé straně kliky dané dvojité ozubené kolo, tak pod něj patří ještě podložka, nemáte někdo rozměry této podložky (nemyslím vymezovací podložky vůle kuželového soukolí mezi koly).
- Je nutné si dát na něco větší pozor při skládání želvy nebo je dobré udělat nějakou úpravu pro zlepšení spolehlivosti než to složím? (např. jako drážka pro kroužek ve startovací hřídeli nebo tak něco)?
- Nevíte zda někdo neprodává (nevyrábí) tu vidličku držáku plechu spojkového mechanizmu?    [Arnošt]   22.07.2018
Odpověď  Vážení děkuji za odpovědi. Výsledek je asi takový, tím že jsem kupoval novou startovací hřídel je asi vlivem výrobních tolerancí volný segment tím pádem jej budu muset přivařit. Od výroby je už na něm udělaná úprava ala panelka takže tam dám jen asi ochranou planžetu proti otěru. Dík za upozornění na ty dírky.    [Arnošt]   22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Která se opře o kroužek v drážce pouzdra ve víku.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na kroužek nasunuta slabostěnná podložka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Těsnil jsem to bez zápichu, stačí si vyrobit slabou podložku z tvrdého nerez plechu, která se navleče na hřídel, pod kterou je slabý "O" kroužek a druhý kroužek se položí do drážky ve víku. Startovací hřídel nemá být svařovaná. Má tam být přesah. Jestli je to vymačkané, heftnout to můžeš, ale pozor na polohu hřídele. Mazací otvor pro řadící hřídel musí být v klidové poloze směrem dolů, jinak z toho bude pumpa na olej a poteče ti u řadící páky..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Odpověď  Ahoj, o-kroužky na řadičku origo nepatří. Někdo je dává (taky je na péráku mám), ale pak se špatně vrací řadící páka.
Startovací segment musí být na hřideli na pevno, tedy přivařit. Ale než ho přivaříš, udělej do hřídele zápich na těsnění jako na kývačce a je pokoj.
Spojkové lamely ferodo.    [fikuscz]   20.07.2018
 Přidat odpověď   (169) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006