MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306139 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 51 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 4.7.2020 05:07  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Šlo.    [ED250]   18.06.2020
Odpověď  Psal jsem email....    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2020
Odpověď  Dobrý den. Měl bych prosbu na ma.reznicek. Začínám opravovat spojku a rád bych si nechal vyrobit ten duralový přítlačný kotouč. Vím, že výkres je zde, v tomto tématu, ale když ho vytisknu, není úplně zřetelně čitelný. Budu moc troufalý, když bych požádal o zaslání na mail??? A ještě dotaz k tomu ložisku. Když bych dal menší ložisko, aby nezasahovalo do misek, šlo by to?? A upravit vypínací tyčku. Polaris123@seznam.cz Děkuju...    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje verze v "neodlehčené" verzi.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  Ano, misky se musí upravit. Stačí půlkulatý pilník a srazit v jednom míéstě límeček. V této verzi odlehčené přítlačáku se musí počítat s lepší kvalitou slitiny. To prvotní řešení jsme počítali pro bláto. Nicméně mi už nějakých 10 000Km spolehlivě slouží.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  rad bych se přidal k tematu nevíte jestli někdo nevyrábí misky do spojkoveho koše ? díky    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výkres    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě soubory    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Ve chvíli volna jsem překreslil a upravil výkres přítlačáku spojky, dle diskuze. Prosím o kontorolu, zda to tak může byt. Snížení o 4mm (nevím kde nahnat ještě ty 2mm). Dále jsem zjistil, že je asi nutné upravit misky pružin, jinak se opřou o ložisko viz. foto.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Je to tak, někde jsou zevnitř žebra nižší a někde ne.    [jwm]   30.07.2018
Odpověď  Když jsme ten výkres kreslili, vycházeli jsme z mého motoru. Já to mám podle výkresu a nic nikde neškrtá. Časem jsme došli k názoru, že záleží na odlitku (vnitřní přesnost) víka spojky. Někdo ho má mělčí.    [ED250]   27.07.2018
Odpověď  Výkres je tentýž, pouze tam, kde se dotýká přítlačák zevnitř spojkového víka/respektive zpevňujících žeber na odlitku/, jsem to na soustruhu stočil, tak aby se to při rozepnuté spojce nedřelo.Stačí do toho místa dát kousek formely a pak odměřit hloubkoměrem na posuvce kolik zbývá místa.    [jwm]   25.07.2018
Odpověď  Taky ,bych se připojil ,mám jí taky vyrobenou a nechám jí taky snížit.    [Pilník.]   25.07.2018
Odpověď  Podložku už mám i vyrobenou. Bylo by možné sem vložit upravený výkres přítlačáku (snížený o 6mm)?    [Arnošt]   24.07.2018
Odpověď  Ferodo lamely beru pouze od Milana Škody z Tálína, ocelové lamely pálím laserem a rozměr podložky po rozvody na pravé straně kliky je: 37 x 15x 1.4mm.Duralový již zmiňovaný přítlačák je podle originálního výkresu vysoký, snižuji ho o 6 mm a funguje skvěle.    [jwm]   24.07.2018
Odpověď  Děkuji za rychlé reakce. Ferodo lamely se mně nechtěli kupovat nové, když mám doma sadu starých korků tak jsem zkusil oslovit místní firmu, která se zabývá repasováním starých spojek zda by to nedokázali předělat za ferodo. Za dvě hodiny volali, že to umí a pokud chci tak mně to udělají. Jsem teda zvědav, sice to podle všeho vyzkouším až tak za 2 roky až dokončím motorku, ale alespoň něco. Jinak je má i etovar
<a href="https://etovar.eu/cs/jawa-500-ohc/1779-lamela-spojky-jawa-500-ohc.html">Ferodo lamely</a>    [Arnošt]   23.07.2018
Odpověď  Tak to je moc pekna prace. Prosim Vas, kde sezenu ferodove lamely a meziplechy?    [Michal]   23.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  O kruzok na radicke funguje v pohode, akurát drazky musia byt absolutne sustredne (co povodne casto nesplnuju) a po nasadeni gumového "O" kruzku by tento mal presahovat cca 0,1mm nad priemer radicky, samozrejme pod podmienkou ze radicka ma volu vo vyvrtu hriadela startovacky max 0,05-0,07mm.Vyvrt prelestit.
Aby spojka ako-tak pracovala, tak spojkove lamely jednoznacne ferodo, ale doporucujem aj pouzit plech spojkového automatu o sile 4mm (povodne3mm), bowdeny s nejakého japonca , skontrolovat aj rovinnost plechových lamiel, prip. si ich dat vyrezat vodnym lucom, pritlacak s vacsou tuhostou nez je seriovy, teda pouzit hlinikovy, vykres nan tu kedysi daval ED250...
Ja som sice nebol uplne spokojny napriek tymto upravam, hlavne v mestských zápchach, ale je to neporovnatelne lepsie ako seriove prevedenie s korkami. Aby spojka fungovala tak, ako som zvyknuty z iných motoriek, tak som si vyrobil komplet novu spojku 5 pruzinovu, s lamelami s Hondy CR?... spojka konecne funguje tak ako ma.    [Brano]   23.07.2018
Odpověď  Platí viz Jwm, vnitřní dle kliky a vnější dle průměru vnitřního kroužku ložiska.    [ED250]   23.07.2018
Odpověď  Oprava, nemůže to být 26mm. To je rozměr pro vymezovací podložky. Beru zpět...    [ED250]   23.07.2018
Odpověď  Vnitřní pr. 20.2 a vnější 26. Síle viz dole. Vidličku dodává ETOVAR. https://etovar.eu/cs/100-motor-spojka-prevodovka    [ED250]   23.07.2018
Odpověď  Podložka pod kola na pravé straně má tloušťku 1.4mm, vnitřní průměr dle kliky a vnější je o něco menší než domeček v karteru.    [jwm]   23.07.2018
Odpověď  Odpoledne nebylo počasí na vyjížďku tak jsem pokračoval ve skládání a měl bych ještě nějaké dotazy.
- Jak je na pravé straně kliky dané dvojité ozubené kolo, tak pod něj patří ještě podložka, nemáte někdo rozměry této podložky (nemyslím vymezovací podložky vůle kuželového soukolí mezi koly).
- Je nutné si dát na něco větší pozor při skládání želvy nebo je dobré udělat nějakou úpravu pro zlepšení spolehlivosti než to složím? (např. jako drážka pro kroužek ve startovací hřídeli nebo tak něco)?
- Nevíte zda někdo neprodává (nevyrábí) tu vidličku držáku plechu spojkového mechanizmu?    [Arnošt]   22.07.2018
Odpověď  Vážení děkuji za odpovědi. Výsledek je asi takový, tím že jsem kupoval novou startovací hřídel je asi vlivem výrobních tolerancí volný segment tím pádem jej budu muset přivařit. Od výroby je už na něm udělaná úprava ala panelka takže tam dám jen asi ochranou planžetu proti otěru. Dík za upozornění na ty dírky.    [Arnošt]   22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Která se opře o kroužek v drážce pouzdra ve víku.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na kroužek nasunuta slabostěnná podložka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Těsnil jsem to bez zápichu, stačí si vyrobit slabou podložku z tvrdého nerez plechu, která se navleče na hřídel, pod kterou je slabý "O" kroužek a druhý kroužek se položí do drážky ve víku. Startovací hřídel nemá být svařovaná. Má tam být přesah. Jestli je to vymačkané, heftnout to můžeš, ale pozor na polohu hřídele. Mazací otvor pro řadící hřídel musí být v klidové poloze směrem dolů, jinak z toho bude pumpa na olej a poteče ti u řadící páky..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2018
Odpověď  Ahoj, o-kroužky na řadičku origo nepatří. Někdo je dává (taky je na péráku mám), ale pak se špatně vrací řadící páka.
Startovací segment musí být na hřideli na pevno, tedy přivařit. Ale než ho přivaříš, udělej do hřídele zápich na těsnění jako na kývačce a je pokoj.
Spojkové lamely ferodo.    [fikuscz]   20.07.2018
 Přidat odpověď   (28) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006