MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301943 příspěvků |7291 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 74 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 16.9.2019 15:22  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu?    [JzK]   01.03.2005     Přidat odpověď  
Odpověď  ano, raději klasiku 02 nebo ještě hezčí ta 01    [hynek]   21.10.2016
Odpověď  Mě to taky dvakráte nic neříká, originální 01 je dle mého názoru hezčí ale optimista a přející člověk na tomto počinu může ocenit snahu se odlišit,řemeslné zpracování,pevnou vůli něco dotáhnout do konce a zajímavý výsledek, který dokonce jezdí a jistě přináší jeho tvůrci radost.Je to ostatně každého věc a naštěstí nejsme všichni stejní.    [jwm]   21.10.2016
Odpověď  a toto se někomu líbí? vypadá to otřesně, bohužel.    [kl]   21.10.2016
Odpověď  Zde je pár detailů repliky p. Chalupníka. http://slepice.rajce.idnes.cz/Kyvacka_Jawa_500/    [ED250]   21.10.2016
Odpověď  Jo, to nevím... :-)    [ED250]   21.10.2016
Odpověď  Dík Ede to je ona,ta horní, stejná jako z 20.10. 2015 od Longra ale odkud foto pochází, jestli s fabriky nebo ze soukr. archivu?    [jwm]   21.10.2016
Odpověď  http://www.motomuseum-hostalek.cz/index.php?nav=01 &t=_art_print&id_art=389&art=1&grh ead=2&id_group=15&t_source=_art_sel_alphab et    [ED250]   21.10.2016
Odpověď  Pár rozdílů mezi fotkami je, hadičky oleje, jiná barva potahu sedla ale jinak jsou stejné.Myslím tím foto od Hošťálka a z knihy Jawa.    [jwm]   21.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  S popisem, je to stále ta stejná fotka jako například od muzejníka Hošťálka.    [jwm]   21.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden jedinný kus kývačky Jawa 500 OHC    [jwm]   21.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdroj, tovární publikace Jawa n.p.,omlouvám se za kvalitu.    [jwm]   21.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sériová Jawa 500 OHC + prototyp motocyklu Jawa s protilehlými válci.    [jwm]   21.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle dostupných ověřených zdrojů, existuje pouze jedna fabrická fotka kývačky půlitra a to je z neprodejné publikace Jawy k 50 výročí výroby motocyklů.
Všechny ostaní fotografie, co jsem viděl byly domácí stavby.
V časopise Automobil, viz. foto o kývačce žádná zmínka také není.
Budeme si holt muset zvyknout, že je to s Jawou 500 OHC kývačkou jako s paní Colombovou o které všichni mluví ale nikdo ji nikdy neviděl.
Dosud žijicí bývalý zaměstnanec pražské Jawy pamatuje, když Dusil postavil jeden jedinný kus kývačky tak Šťastný mu ji ihned sebral a nechtěl ji nikomu dát.Vzal si ji s sebou i na Man jako tréninkový stroj/viz. kniha Dalibora Janka.O tom, že se kývačka ohc dostala do sériové výroby, prohlásil, že je to hloupost, že k tomu nikdy nedošlo.Pokud někdo tvrdí opak, ať to dokáže.    [jwm]   21.10.2016
Odpověď  Toto téma mě také dost zajímá. Byl bych moc rád za jakékoli informace k této motorce.    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2016
Odpověď  Bylo by fajn alespoň současné foto, kdyby se ale našlo i něco staršího, bylo by to fajn :)    [longr]   12.10.2016
Odpověď  Fotka by byla super.    [T-1000]   09.10.2016
Odpověď  Zdravím, narazil jsem náhodou na tuto diskusi o 500 OHC v kývačkovém rámu. O jednom kusu vím. Současný majitel má tuhle motorku po otci. Není to stavba. Motorka existuje v origo stavu. Je nerenovovaná a funguje. Je to kamarád mého strýce, který na tomhle stroji taky jezdil, když byl mladý. Rodina Jawu vlastní od jejího vyrobení, což nedokážu přesně říci. Zhruba ta padesátá a šedesátá léta. Zkusím se poptat po nějaké fotce.    [Biker]   09.10.2016
Odpověď  byl jsem jednou na srazu motorek.Byla ta pětistovka v kývačkovém rámu.Majitel mě řekl,že je to origo. z roku 1961.Pavel to nebyl.Já nevím,jestli lhal    [mira]   21.10.2015
Odpověď  Tady je fotka od p. Hošťálka z jeho stránek: http://www.motomuseum-hostalek.cz/img_win3.php?lan g_id=&id_im_big=1954&im_type=jpg&imw_t ype=3    [longr]   20.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedna dobovka z archívu kamaráda. Prý je původně z Jawy. Vzhledem k rámu z Libeňáka to může být nějaké bývalé enduro.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2015
Odpověď  Ano, foto kývačky s kšiltem na světle v automobilu opravdu vyšlo.    [ED250]   19.10.2015
Odpověď  Tak se podívejte na dobový podklady- pokud vím, existuje fotka Stastnýho kývačky OHC v Automobilu ročník 1974,nebo tak nějak. A ve SM a Motoristické současnosti kývačkový motokrosy s motorem 500 OHC a velkejma kolama.

Nic jinýho v dobovým tisku není.    [MOnty]   19.10.2015
Odpověď  Věřím, že takových staveb mohlo jezdit několik. Vždyť kolik bylo přestaveb do 634 :) Otázka je, kdo a kde si ji postavil a hlavně jestli se zachovala. Mohl to třeba být i nějaký zaměstnanec Jawy a mohl tak mít přístup k dílům. Místo pro spekulaci je rozsáhlé. I dnes se OHC kývačka začíná probouzet. Vím o spoustě lidí, co si ji chtěli nebo chtějí postavit, možná už dokonce stavějí nebo jezdí. Proto úplně nezavrhuji to, co psal kuba nebo pan Poledník. Jen jsem obezřetný v přijímání informací. Proto taky netvrdím, že moje kývačka je podle prototypu, pouze je jím volně inspirována :) A Milan Chalupník? Ten pravdu neřekl a neřekne, přestože byl i v centru dění, v Jawě. Měl informace, neměl? Jediný, kdo potvrdil kývačku, byl Franta Šťastný, ale bližší technické info v knize nesdělil a asi se ho na to ani nikdo neptal. Spolehlivě pravé fotky prototypu nejspíš nejsou (nebo že by ty fotky na stránkách p. Hošťálka byly opravdu ta originál Dusilova kývačka z r. 1957?) a nikdo neví, kolik jich bylo, zda jeden nebo více. Jisté je, že byl. A jediný věci znalý byl sám výrobce, Richard Dusil, a ten už taky nic nepoví a kdoví, jestli kdo ze spolupracovníků, co to mohli zažít, ještě žije a pamatuje...    [longr]   19.10.2015
Odpověď  Ano,jsem z moravy,ale severní.Teoreticky by to mohla být ona,ale nesedí mi barva,ta co jsem jí viděl byla černá.Jedině že by jí přestříkal.Samozřejmě,já netvrdím,že to co jsem tehda viděl byla origo kývačka.Tehda mi bylo 16 a předtím jsem žádnou neviděl.Ale spíš se opírám o dvě nezávislé tvrzení lidí,co problematice rozuměli a vlastnili jí.    [kuba]   19.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A nemáš náhodou chatu někde na Moravě? To co jsi viděl mohla být klidně Pavlovo stavba - tvému popisu to odpovídá a zamotala hlavy už hodně lidem, protože je přestavěna dokonale a vypadá i díky patině jako originál.. Pavel hojně navštěvoval srazy pořádané čtyřtaktklubem Žešov. Tohle foto je třeba z Jeseníků z roku 1984.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2015
Odpověď  Začátkem devadesátých let jsem se náhodou dostal na motosraz kousek od naší chaty co tam jezdívám.Bylo to tuším 1991.Krom jiných motorek jsem tam viděl taky dvě pětistovky,jedna byl šnek s ještě péráckým předkem(to byla ta ověřovací serie),a druhou pětistovku kývačku.Tehda mi to ještě nepřišlo nic atypického,protože to byly první pětistovky,co jsem kdy viděl,ale pamatuju si,že měla klasické kyvačkovské kastlíky,velké bubny,olejovku a určitě to nebyl žádnej bastard ala chalupník.Nezávisle na tom ještě znám dva lidi,kteří tuto motorku vlastnili a přísahají,že to nebyla žádná překopávka.Taky oba nezávisle tvrdí,že motorka měla kastlíky tvar kývačkových,ale větší,rám spodkem uzavřený jeklem,klasická olejovka,atd.Osobně jim věřím,protože jsou to lidi,co na tom jenom nejezdili,ale měli to i do šroubku rozebrané.Bohužel,pídil jsem se po nějakých fotkách,ale jeden to vlastnil jen chvíli-pouze to zgenerálkoval a hned prodal a druhému to nepřišlo tehda nic tak zvláštního na focení.Takže pro mně je to i po létech pořád nedostižný fantom.    [kuba]   19.10.2015
Odpověď  Já myslím, že už v roce 58 se montovalo jen ze zbylých dílů. Vím o třech půllitrech v origo stavu z roku 58 s doklady a mají např. 01kové rámy a další díly. Prostě se vymetal sklad.    [T-1000]   18.10.2015
Odpověď  A ještě zajímavější je, že OHCčka se vyráběly cca do roku 1958, možná 1959, montáž z dílů mohla probíhat možná do 1961. Pokud by se tedy v 61. - 63. roce nějaké OHC prodalo, bylo by sériové. Tím samozřejmě nepopírám, že si někdo kývačku mohl postavit a případně mohla být i na prodej. Tehdy šlo leccos a jezdilo se na kdečem.    [longr]   18.10.2015
Odpověď  Ale zajímavé je, že ani zaměstnanci Jawy, ani archivy, ani znalci Jawí historie o ničem neví, nejsou ani fotky ani dochované díly, natož motorky. Pokud by se to vyrobilo a byl to tak skvělý počin, určitě by se o tom vědělo víc a dochoval by se alespoň rám nebo kyvka. Bohužel, alespoň nějak prokázaný je jen "prototyp" z r. 1957 od Dusila přímo z Jawy, o kterém mluvil F. Šťastný.    [longr]   18.10.2015
Odpověď  Dobrý den, náhodou jsem hodil řeč s kamarádem ohledně motocyklů,a on si zavzpomínal, jak jako mladý muž se rozhodoval, který motocykl koupit, Nortona ES 2 a nebo Jawu 500 OHC v kývačkovém rámu. Nakonec se rozhodl pro Jawu. Byl si pro ni přímo v Jawě v Praze a stála snad kolem třinácti tisíc. Bylo to kolem roku 1961 až 1963. Ten Norton stál prý přibližně také tolik. Tak jak mi to pověděl, tak to předávám dál. Zřejmě něco na tom, co napsal pan Poledník 28.5.2015, bude.
Hezký den všem !    [Luboš]   15.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při prohlížení knížky Terénní motocykly z roku 1977 (staženo od jawarmaniaka) jsem narazil na článek o terénní pětistovce v kývačkovém rámu. Nevím jestli to tady už bylo, ale někdo to možná neviděl.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2015
Odpověď  no tak těchto předělávek, ala vzít motor z OHC a dát ho doslova do-čehokoliv od traktorů aj. je dost, jen kolik vzniklo chopperů :) Těch kývaček jsem už taky pár viděl. Oficiálních přitom tolik nebylo.    [larry] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2015
Odpověď  A vpředu dvouklíčová brzda. Pochoutka... :-)    [T-1000]   04.06.2015
Odpověď  Na té černé "kočce,vypadají ty velké bubny v 16-ctkových kolech opravdu majestátně!    [Jára]   03.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další bastard z OHC    [Monty]   03.06.2015
Odpověď  Tak to je škoda, stačilo by jen stroj dovézt na vozíku a umístit na výstavku před jízdou.    [jwm]   03.06.2015
Odpověď  Bohužel, kamarád zrenovuje, sešteluje, udělá kontrolní okruh a stroj jde na výstavu (do archivu).
Třeba ho jednou zlomím. Pracuji na tom soustavně.    [T-1000]   03.06.2015
Odpověď  A přijede ta pěkná, černá krasavice do Rovenska?    [jwm]   03.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  taky kyvačka    [666kataklysm] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2015
Odpověď  Ne, ta je místní. Kamarád jí měl už dlouho. Do repase se pustil až před pár lety.    [T-1000]   03.06.2015
Odpověď  Pěkný to je. Ta je z Německa ne?    [ED250]   03.06.2015
Odpověď  luxusní kejva    [szake]   03.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Něco na rozproudění krve... ;-) Kamarád zrenovoval dobovou stavbu. Koupil to tak, líbilo se mu to, tak to tak nechal, jen zrepasoval. Taky to má kyvku.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2015
Odpověď  Kdyby se ten pan jmenoval Večerník tak bych řekl ze je to pohádka na dobrou noc.    [k]   28.05.2015
Odpověď  Třeba je zvyklý psát telegraficky. ;-)    [T-1000]   28.05.2015
Odpověď  Honzo, nenech se vyprovokovat,kdo pamatuje výrobu půlitrů a ví toho o kývačce "hodně" , používá styl vyjadřování jako nějaký školák ?Jsem pro registraci.    [jwm]   28.05.2015
Odpověď  Když je všechno tak jasné a prosté, tak nám dejte k dispozici nějaké fotky nebo podrobnější informace. Věnoval jsem se tomu celkem dlouho a kromě pár fotek a kusých informací od pamětníků se nic kloudného nepovedlo. Rádi se od vás poučíme. Hans    [T-1000]   28.05.2015
Odpověď  o kyvacce vim hodne sem mnel jednu nechapu co furt melete o prototypu prototypy byly pouze na papiru jako mozne studie kyvacka co oni porad basnite byl puvodni ram s kyvnou zadni vidlici ulozenou na kuzelikovych ložiskách kastliky tvar panelka ale vetsi o něco nechtejte miry uz si to nepamatuju a klasicka oil nádržka limec na zadnim blatniku byl delší sedadlo bylo podpirano šachovnicovou drobnou konstrukci byl to klasicky pulitr schvaleny do vyroby která se rozjela a nasledne zastavila protože RVHP to stoplo bohužel asi 80 kusu bylo uz na pase o sobotách a nedelich to 3 chlapi skladali aslo to normalne do prodeje zavody 9 kvetna ukoncily vyrobu neverim ze jsem jediny kdo to vi všechny tyto informace byly zverejneny ve svete motoru nekdy v 70 letech kratky clanek KONEC jawy 500 s pozdravem polednik    [polednik stanislav]   28.05.2015
Odpověď  Paráda. :-)    [ED250]   10.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Franta v plné polní s profilu.    [es2ohv]   07.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  František Štastný 500ccm OHC motocros konec 50-sátých let.    [es2ohv]   07.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, narazil jsem na jednu motokrosovou akční - rok 1957    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další zajímavý obrázek jawa 250DOHC motokros (rok 1961)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2013
Odpověď  Pěkné fotky Ede.Půlitr po J.K. je stále v rodině,Arnošt ho za požadovaný obnos do NTM nekoupil,je hodně předělaný/zbastl.../.    [jwm]   04.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A nové foto motokrosového OHC. 1957, Frantisek Höffer. Evidentně mu jízda na půllitru dělá radost.. :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další detail Kmochovo půllitra. Kde je mu dnes asi konec.. Už je v muzeu?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2013
Odpověď  Je to díky rychlému otevření průměru v difusoru a tím následné chvilkové ochuzení směsi. Kdyby mělo OHC akcelereční pumpičku, tak bude klid. Ale pravdou je, že to jde eliminovat dobrým předstihem a hlavně správným nastavením karburátoru. Taky mám na hřídeli značnou vůli a to axiální těsnění to pobere dokonale. Hlavně použij co nejslabší plech. Já tam mám 0.5 nerez - neohýbá se.    [ED250]   09.07.2013
Odpověď  Prvně to zkusím zatěsnit, jak píšeš. Původně jsem hřídel taky chtěl jen nějakým způsobem dotěsnit, ale bál jsem se, že to stejně poteče, je tam fakt dost vůle. Ale zkusím a uvidím. Jinak do sání střílí dost hodně, při přidání plynu z volnoběhu třeba i třikrát za sebou. Když je studená, tak střílí samozřejmě víc, když je teplá, tak už míň, ale stejně se mi to trošku nezdá. Zkusíme ještě poladit předstih a karbec a uvidíme, vždycky to zas můžu nastavit zpátky.    [longr]   09.07.2013
Odpověď  Nevím jak u půllitra, ale u panelek je na pouzdro páky nalita slitina hliníku už ve formě a pouzdra pak nejde kloudně vyndat. leda uvnitř rozbrousit. A zápich do startovací hřídele pro profilový těsnící kroužek bych nedělal. Hřídel je dutá a dost by se v tom místě zeslabila. PS: do sání ti to občas střelí. Dělají to všichni půllitři.    [ED250]   08.07.2013
Odpověď  Díky za chválu. Kryt řetězu jsem původně chtěl udělat jinak, ale nakonec jsem se rozhodl dát jej pevně. Vyšel mi trochu vysoko, zbytečně jsem se sichroval. Až budou vychytané podstatnější mouchy, jako doladění karburátoru a předstihu, aby to při přidání plynu v přechodu nestřílelo do sání, se časem možná dostanu i ke kosmetickým úpravám. A na to futro jsem koukal a hřídel v něm má i trochu větší vůli, takže ho to nejspíš bude chtít předělat, říkám si, že bych to pak předělal na jawí styl těsnění startpáky + původní okroužek. Jinak to jezdí to hezky. Rozhodně to není žádný had :) Nevlní se to o nic víc, než klasická třipade a sedí to dobře. Zvykám si na jiný styl najíždění do zatáček, je to trochu rozdíl oproti dvoutaktu. A koníci tam jsou, je to poznat. Ještě jsem to nikde neprotáhl, takže víc moc ještě nevím, teprve "povoluju šroubky", pak chodím s klíčem a utahuju :) Teď jen zbývá to postavit na papíry a jezdit :)    [longr]   07.07.2013
Odpověď  Krásná práce. Co jízdní vlastnosti? Určitě lepší než origo rám...    [T-1000]   07.07.2013
Odpověď  Blahopřeji. Pěkná práce. Jen bych se zaměřil na kryt řetězu a pokusil bych se ho spárovat s kyvkou - aby chodil s ní jako u panelky. Takhle je moc vysoko. Pouzdro do karteru dělat nemusíš. Stačí malá úprava a utěsnit to axiálně. Viz tady http://ed250.rajce.idnes.cz/Repas_Hanzovo_cerne_pe tistovky/ první čtyři fotky. Stačí 2 "O" kroužky a kousek slabého plechu.    [ED250]   07.07.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,
musím se pochlubit, už jezdím :) dokonce i mažu, svítím, troubím a hlavně dobíjím. Z oddychu zatím nekape, rosí se jen futro startpáky, musím nechat udělat nové. Jezdí krásně, mám najeto nula nula nic po dědině, ale jezdí hezky :) Zapalko Imf soft zatím šlape skvěle. Ještě doštelovat karbec a je to.    [o.k.longr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2013
Odpověď  U originálního centrovacího stroje z Janečkárny je ten samý trychtýř ale o trochu menší,je v něm zaměřovací terč stejný jako měly prvorepublikové stíhačky na kulometu a pomocí vaček,které při centrování běží po ráfku se přes páky přenáší pohyb na kuličku,kterou musíte dostat do středu zaměřovače aby bylo správně vycentrováno.O stroji vím ale zatím není k mání.Je to krásné řemeslo.K tomuto trychtýři na obrázku ale nevidím žádné přepákování.Díky Ede za fotky.    [jwm]   21.06.2013
Odpověď  Ano. Dodal bych, že si myslím, že smysl té projekce je zejména ve správném vystředění ráfku vůči bubnu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2013
Odpověď  Ten tubus co má nad kolem je nějakej zdroj světla kterej se odráží přes zrcátko do toho trychtýře, tam má nějaklou stupnici na který se jí ukáže odraz i s odchylkou centrování :) jednoduchý a přesný :)    [Mirek F.]   21.06.2013
Odpověď  Ak si dobre pamätám tak vo filme z ktorého pochádzajú aj tieto fotografie je na chvíľu vidieť do toho lieviku, a je tam vidieť ako má súdružka pracovníčka pri centrovaní krútiť niplami aby bolo koleso OK    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2013
Odpověď  Třeba tam měli puštěný satelit, aby se na šichtě nenudili... :-D    [T-1000]   21.06.2013
Odpověď  Stejnou galerii tam má i z výroby Oktávií a MB1000. Nad tím strojem jsem taky dumal.. :o)    [ED250]   21.06.2013
Odpověď  Krásný!

Je to sice ze Strakonic,ale stejně moc hezký.

Netušíte,jek funguje tenhle stroj?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=5584299241 95686&set=a.558429377529074.1073741831.4203335 71338656&type=3&theater
co je ten velikej trychtýř před kolem?    [Monty]   20.06.2013
Odpověď  Parádní program na večer. ;-)    [T-1000]   20.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je odkaz na fota z fabriky https://www.facebook.com/media/set/?set=a.55842937 7529074.1073741831.420333571338656&type=3    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2013
Odpověď  Přesně jak píše Milan OHC. Dobrý horolezec a ještě lepší fotograf. Doporučuji prohlédnout celý katalog na stránkách - má několik stran. Mimo jiné fotil reklamy na auta, jawy, apod. Perfektní jdou fota ze škdovácké fabriky a přímo z jawy. Je tam celá výroba a dá se podle obrázků vyzjistit i výrobní operace samotných dílů. http://www.vilemheckel.cz/index.php/katalog Jeho galerie má i pěkné FCB stránky.    [ED250]   20.06.2013
Odpověď  http://www.vilemheckel.cz/    [Franta Tichý]   20.06.2013
Odpověď  jwm:Vilém Heckel byl náš moc známý fotograf. Zahynul pod lavinou s horolezeckou výpravou na Huascaran, když se při zemětřensení odlomila doslova jedna stěna hory. Tehdy zahynula celá výprava a z toho jeden člen se zabil při uklouznutí na horské stezce již při přístupu k hoře.Byl to prostě takový nešťastný primát, kdy zahynuli všichni členové expedice. Jinak je to všechno moc pěkně napsané v knize Cesta končí pod Huascaranem.    [Milan(OHC)]   20.06.2013
Odpověď  Dost dobré fotky,parádní pokoukání.Kdo to je p.Heckel Ede?    [jwm]   20.06.2013
Odpověď  Jestli to nebude Pilníček s Vapéčkem :-D co se mu vrátilo z reklamace :-D    [Pilník]   19.06.2013
Odpověď  S číslem 1 je to Čížek. :-)    [T-1000]   19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Všechny fota jsou z katalogu p. Heckela.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kde se to asi jelo?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A další.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty skoky s tím ninějším pérováním..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je někdo z jezdců p. Kmoch či Čížek?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A další    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  detaily.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám další fota zaručemně originálních motokrosových pětistovek.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další reklamní fotka z archivu kapacity ve fotografii p. Heckela.    [ED250]   19.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další motokrosový originál. Tentokráte 350OHC.    [ED250]   22.12.2011
Odpověď  Díky,třeba mně to nepřejde .    [Monty]   08.12.2009
Odpověď  Taky mám slabost pro kuriozity... :-) Ale do tohohle nejdu. Až bude k dispozici replika rámu, tak kámoše oslovím jestli by ho pustil.    [T-1000]   08.12.2009
Odpověď  Jednoho OHC bastarda mám- že by dostal brášku?    [Monty]   08.12.2009
Odpověď  Z péroše by to bylo složitý. Je to hrozně moc řezání, nastavování a vaření. To by to spíš bylo lehčí podle vzoru naohybat z patřičných profilů. Jen patky ke kluzákům by šli použít. Slyšel jsem, že víc lidí chce rámy dělat. Třeba mu něco prodají. Ale já mu spíš doporučím, aby tohle prodal někomu na ten retro motokros a koupil hotovou repliku. To vaření by při týhle trošce, co z originálu zbývá, nemělo smysl.    [T-1000]   08.12.2009
Odpověď  Jo takhle - zadek použít z Péráka?
Nebo počkat,repliky rámů jsou slíbený od tří výrobců,snad někdo prodá i jednotlivé díly.    [Monty]   08.12.2009
Odpověď  Problém je, že on ten rám chce zachránit na seriovku... :-P    [T-1000]   08.12.2009
Odpověď  A proč by ne? přední vídlici dát z krosové čz i s kolem,zadní kolo taky z čz, zbytek podle fotek,a krásná replika krosové OHC je na světě .
Myslím,že podobný fakt JAwa měla,s dvojitým zadním dílem rámu,ale vše z hranatých profilů.A dost jich bylo jen 350 ccm,i když motor vypadá stejně - při detailním pohledu jsou ale válce nižší = menší zdvih.    [Monty]   08.12.2009
Odpověď  Nejspíš to někdo natunil. On to koupil jako ten motokros, i když tomu moc nevěřil. Chce ten rám zachránit, ale nevím nevím...    [T-1000]   08.12.2009
Odpověď  Můj názor - není to tovární výroba,ale kombinace předku z OHC ,zadku z čz typ 477 a kyvky z Libenáka - takže vznik po roce 1970,to už asi motokros jezdit nemohlo ani v Krajským přeboru.    [monty]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kamarádův rám, údajně z motokrosového půlitra. Monty, neříká ti to něco?    [T-1000]   08.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci v akci... A pérácký rámeček taky.    [T-1000]   07.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden soudruh. :-D    [T-1000]   07.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Možná už tu ten článek byl. Ale co kdyby...    [T-1000]   07.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Propagační jízda na Jawách. Dole vykukuje nulajednička. Svět motorů 1956.    [T-1000]   07.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna sajda ze Světa motorů rok 1956.    [T-1000]   07.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Svazarmovský tuning půlitra ze Světa motorů.    [T-1000]   07.12.2009
Odpověď  Kdysi jsem na Kladně vedl řeč s panem Hofferem, který byl taky továrním jezdcem Jawy a jezdil i krosové půlitry. Ten mi říkal, že v podstatě co kus to originál. Až časem prý kvůli vystoupením v cizině ujednotili řadu a dostalo profi úroveň. Navíc prý každá motorka byla originál tak pár měsíců. Průběžně se měnilo, vylepšovalo, dovařovalo a řezalo... Tenkrát na Kladně nabízel k prodeji jakýsi zbytek krosové pětistovky a nějakou myslím Čízu. Ještě na starým place.    [T-1000]   05.12.2009
Odpověď  Jestli si dobře pamatuju páně Kmochovo vyprávění,tak snad i tato motorka byla originál,a vyrobená takto. Ona úroven prototypů nedosahovala kosmické.

Existuje třeba barevná fotka Čížka na krosové OHC (z titulní strany časopisu Automobil) ,kde má viditelně sedlo bez potahu,pouze molitan přitažený řemenem z kalhot.

Nastavený rám ze seriové výroby Libenáků by tomu zcela odpovídal.    [Monty]   05.12.2009
Odpověď  To je jasný, že se musí nastavovat. Motor je delší. Ten původní Čížkův stroj měl ale jiný rám. Hybrid mezi půlitrovým a kyvkou že???    [T-1000]   05.12.2009
Odpověď  Rám je delší než dvoutaktní Libenák - podle vyprávění pana Kmocha to normálně rozřízli a nastavili pod motorem a pod nádrží.    [Monty]   05.12.2009
Odpověď  Není ten motor v libeňáckém rámu?    [T-1000]   05.12.2009
Odpověď  Víko je převařeno, magnetka je bezbateriová. Osobně jsem ho tenkrát roztlačoval. :o) jelo to pěkně. Motor doslova štěkal.    [ED250]   05.12.2009
Odpověď  Motorku pana Kmocha jsem viděl osobně před asi 15-ti lety - magnetka byla ze silniční Jawy,snad BTH,spojka dodatečně změněná za 638 (proto ten divný kryt)

Na fotkách je nepůvodní přední vidlice ČZ,kterou na veteranmotokrosech všichni jezdí.    [monty]   05.12.2009
Odpověď  Ede, zajímá mě to magneto na Kmochově motorce. Takže se zdá bezbateriová. Víš o tom víc, o tom magnetu? V galerii vidím, že motor nemá kontrolu tlaku oleje! Asi ji nepotřebuje, robustní motor.    [Haba]   05.12.2009
Odpověď  Celou galerii jsem uložil zde http://ed250.rajce.idnes.cz/MS_historici%2C_teren_svateho_Petra%2C_Stribro/    [ED250]   05.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pan Kmoch v modré větrovce.    [ED250]   05.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail motoru.    [ED250]   05.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdepak.. :o) Já už jsem v motokrosu z řad zhýčkaných zadním OHLINSEM... :o) Ale přináším fotografie, které jsem nafotil v červnu roku 2006, kdy se kousek od nás jelo MS motokrosu veteránů. Tohle je údajně jediná motokrosová (ostatní jsou repliky)dochovaná tovární Jawa 500OHC. Sedlá jí ikona motokrosu Jarda Kmoch, skvělý člověk a výborný vypravěč..:o))    [ED250]   05.12.2009
Odpověď  A co říkáte,na tyto "úpravy"?!

http://jawagallery.net/?page=page/uprava_500    [Jára]   05.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Něco pro EDa. Skočil by sis na půlitříku??? :-)    [T-1000]   04.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trochu jiný stroj, ale taky půlitr.    [T-1000]   02.12.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Není to sice kývačkový prototyp, ale taky zajímavý záběr. Nevím jestli to tu už někdy nebylo...    [T-1000]   02.12.2009
Odpověď  No právě, byl by to pořádný retro závoďák, pořádný obsah, pořádná váha. Aspoň by ses nerozplácnul o bariéru, ale hrdě šel skrz... :-)    [T-1000]   01.12.2009
Odpověď  Monty - dobří holubi se vracejí.. :o)    [ED250]   30.11.2009
Odpověď  Pilník - jo,mám to hotový- ráfek Boranni a dělaný dráty - ještě tak ulovit dvouklíč do origo bubnu !

T-1000 - taky jsem měl podobný cukání,ale závodák co váží 180 kg mně trošku odrazuje.    [Monty]   30.11.2009
Odpověď  Monty,už máš vypletený kolo 18 s origoš bubnem ? Ptám se ,protože mám 18 po renovaci s vyleštěným bubnem a je mě to, líto to rozpletávat popř. bych to s tebou vyměnil za 19 a nějaký doplatek z mé strany.    [Pilník]   30.11.2009
Odpověď  Monty věřím, že u tebe najde trvalý stání a přijedeš se na jaře ukázat.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2009
Odpověď  V tomhle rámu by se to dalo natunit na dobrého závoďáka. Nekroutí se... :-D    [T-1000]   30.11.2009
Odpověď  Ne- asi dostane jinou nádrž a už má připravenou novou přední tlapku/kolo s bubnem OHC a ráfkem 18"/. Možná pár dalších drobných vylepšení.
Z originálu nic nezbylo,i motor je zničenej převařením - myslím,že nemá smysl se pokoušet o renovaci,na to mám další kompletní OHC.
Navíc doklady jsou s legální přestavbou na rám 638.    [Monty]   30.11.2009
Odpověď  Půjde do originálu?    [T-1000]   30.11.2009
Odpověď  A kartery jsou normálně zezadu zkrácený (převařený) - motor se potom vejde do podvozku 638 bez úpravy rámu.    [Monty]   30.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ED - jo,to je ta moje,ještě u původního tatky v Německu . Úplně původně vznikla za bolševika v Brně,těsně po revoluci emigrovala na západ(ale jen trošku,to Německo bylo jen bývalý Východní) a letos se na důchod vrátila domů- snad definitivně.    [Monty]   30.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A z druhé strany. Má převařený kartery?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Monty, není to ta tvá? :o)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je krásně vidět provedení pohonu otáčkoměru.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2009
Odpověď  Někdy v půlce devadesátých let vyšel v AutoTipu článek o nějaké (tuším slovenské) firmě, ketrá na zakázku udělala z kompletního OHC "krásného" choppera. Pokud se dobře pamatuju, tak vidlice, blatníky apod šly pryč a řezal se i rám. Nečetl to někdo také?    [JzK]   30.11.2009
Odpověď  Ani nevíte, jak jsem rád, do jaké podoby se tato diskuse dostala. O historii našeho motorismu ty dobové předělávky vypovídají více než celá armáda renovovaných kousků.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.11.2009
Odpověď  Já už si to moc nepamatuji. Nechal jsem to majiteli, ani s tou Kawasaki si nejsem úplně jist. Moc jsem ty řeči neposlouchal, mně zajímal půlitr. Ale nejspíš to bude jen podoba. Ty kola ale vypadají hodně podobně, Kapotu si nepamatuji vůbec.    [T-1000]   29.11.2009
Odpověď  Já myslím,že tohle mělo základ rámu z 634,a celý zbytek dělaný podle vzoru Suzuki Katana.    [Monty]   29.11.2009
Odpověď  Přemýšlím, jestli to není historie mého půlitra. Když jsem jí kupoval, tak měla rám, kola i předek údajně z Kawasaki. Plasty byly sundány. Nechal jsem to tam ležet. Bral jsem jen origo díly a bylo jich jako šafránu. Navíc slušně zmršené, postupně jsem je nahradil jinými. Přivezl jsem ji z Prostějova.    [T-1000]   29.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poslední    [Monty]   29.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě dvě další stavby ze stejnýho srazu.    [Monty]   29.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta stejná z druhé strany. Není to další vývoj jedné z předchozích staveb?    [Monty]   29.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyhrabal jsem cosi z archivu - je to focený v Kupařovicích v roce asi 1986,nebo 85.Víc nevím.Ale hezká práce,ne?    [Monty]   29.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail motoru od "EDova" stroje, ale z druhé strany.    [T-1000]   28.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail motoru tohoto stroje. Omlouvám se za kvalitu, není to scan, ale ofoceno digošem.    [T-1000]   28.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě něco k EDovým fotkám. Asi "sestra" toho dole. Je vidět trochu v pozadí.    [T-1000]   28.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dokonce měli svůj OHC klub.    [T-1000]   28.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Psal jsem o zlatém půlitru z Berouna. Navštívil jsem svůj archiv a něco vyhrabal. Památka po skupině "kluků", kteří to tu proháněli v sedmdesátých letech... Dle pamětníka byl ten zlatý vpravo, vlevo modrý.    [T-1000]   28.11.2009
Odpověď  Zlatýho jsem teda neviděl...Viděl jsem jenom chromáka,byl jsem tam týden na čundru a utkvělo mi to v paměti..Je jasný,že dnes to již nebude ono,ale i my jsme již jiní..než tehdy.    [zelezny kriz]   24.11.2009
Odpověď  Spíš trochu pro Železného kříže. Jsem z Berouna a ty chromové půlitry tu byli dva. Znám i bývalé majitele. Pak jeden ve zlaté metalíze. K tomu několik normálních. Za socialismu tu byla nevídaná koncentrace OHCéček. Dokonce měli svůj Jawa 500 OHC klub. Zkusím z pamětníků vyloudit nějaké fotky, klubovou nášivku ke zdigitalizování a pak to sem pověsím. Ten požitek z chromu už asi nebude takový, ale... :-) PS. Pořád ještě je na Berounsku pětistovek dost. Bohužel jich jezdí jen málo.    [T-1000]   24.11.2009
Odpověď  Ahoj, hned mi bylo jasný, že je to on.. Píše, že začínal na půllitru. Sám si pak postavil dragstera a navrhl i kapotáž. Má pěkné stránky. Šikovný to člověk. Těším se na Tvé fotky. M. :o) PS:Zelezny kriz. Pravda - pěkné uhlazené dílo. Má to linii, Paráda.    [ED250]   24.11.2009
Odpověď  Ahoj Ede, Michal udělal v dragsterech 2x mistra republiky,říkal,že by to chtěl dokázat ještě do třetice ale kdy se o to pokusí neříkal.    [jwm]   24.11.2009
Odpověď  Promiň Tome,nechtělo se mi věřit,že by někdo přehlédl rám z Jawy...Ten poslední kousek o kterém mluvíš ,ten má můj obdiv..ten konstruktér měl velký cit pro krásu...    [zelezny kríz]   24.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady je druhá strana.. Též zdravím jawamuzeum! :o) Michalovo půllitr je opravdu moc zajímavý. Musel si se vším dát šílenou práci. Touha se v té době odlišit musela být pekelně silná. Povedlo se mu to. Řemeslná práce odvedená do puntíku. Když už jsme u autora. Nejezdí v současnosti dragstery? http://www.ponca.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=60 Jinak se budeme moc těšit na fotky, které případně dodáš. Kdybych mohl mluvit za sebe, tak mě to moc zajímá. Ty černobílé fotky mají čarovné kouzlo.. Hezký den všem! :o)    [ED250]   24.11.2009
Odpověď  Zelený kříž: to já vim pravděpodobně z Libenáka.. to byl komentář na ED 25O fotku co přidal :-)

Tomm    [Tomáš]   23.11.2009
Odpověď  ED 250-to je ale krása,motoristý ráj to na pohled...    [zelezny kriz]   23.11.2009
Odpověď  Ježišmarjá Tomáši.copak to je Norton?Rám je Jawa...    [Zelezny kriz]   23.11.2009
Odpověď  Ta německá na 19" kolech je v rámu ze Švéda ,včetně mřížky na schránce - má brzdový pedál i zadní tlumiče jako Libenák nebo Švéd.    [Monty]   23.11.2009
Odpověď  Zdravím všechny půlitráře,krásně se to čte,kolik nám tehdá bylo? V roce 1977 jsem s kamarádem koupil půlitra za 2000kč a taky jsme tunili ale moc nám to nejelo a nemazalo a nakonec jsme zadřeli.Mezi kývačkama a 634-kama ,se člověk cítil jako král a podle nás,lepší motorka než půlitr tenkrát na silnicích nejezdil a i když jsme o tom tenkrát prd věděli, šlo především o zvuk.To Michal byl v té době s tuněním půlitra na špici.Ano ten černobílý byl Michala Ponci,on sem nechodí ale fotky od něj vezmu.Tohoto stavěl jako druhý exemplář ale myslím,že už ho nevlastní.Když ho v roce tuším 1978 stavěl,tak v garsoniéře udělal 1:1 sádrové kopyto na kapotáž,na přístrojovce nechyběly digitální ukazatele,40 ti děrové ráfky 18 palců mu udělali v Jawě a dokonce mu poslali i bez děr a do těch pak použil paprsky,které frézoval všechny najednou z ocelového plechu a do ráfků byly nýtované,ty pak použil na tom druhém.Ten první měl rám s ES-2 a zlatou metalízu,říkal mu Zlaťíčko,vlevo z vačky měl ze Zetoru náhon na otáčkoměr a spoustu vychytávek které se samozřejmě vyráběli ve fabrice.Tento černobílý byl druhý v pořadí a měl olejový filtr,rozdělovač.viz další díly z Fiata,všechny obliny na motoru ofrézované do hranata,na tu dobu kyvku s excentrem,ta zmíněná paprsková kola a už si ani nepamtuji jak dlouho to celé stavěl,zkrátka chodil jsem k němu slintat.Dneska už dostal rozum :-))) a shání originální díly a v brzké době alespoň to říká,určitě s půlitrem vyjede.Tuhle sháněl zrovna neofrézované válce.Další fotky dodám.    [jwm]   23.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A německá kývačka tentokráte na 19" kolech. Dva karburátory jí sluší.. Odětrání kastlíku s olejovkou je taky pěkně udělaný. Škoda krytu řetězu...    [ED250]   23.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ED to je rám norton?? chce s tim na závody a nebo café racer??? Moc pěkná práce
Našel jsem taky jednu fotku..Snad se majitel nebude zlobit ale už přesne nevim kde jsem jí vzal.

Tom    [Tomáš]   23.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přesně tak. Zlatý český ručičky. Přidávám další, tentokráte budoucího ryze sportovce.    [ED250]   23.11.2009
Odpověď  Ježíš,to na černobílé fotce muselo dát práce ! Ale ty kola nebudou 16,typuju to na 18" maximálně.Už podle zadní pneu s hranou u ráfku,ta se dělall pouze 4,00-18.
Přes víkend proberu archiv z Kupařovic, pamatuju tam něco podobnýho,snad dokonce se starterem?    [Monty]   23.11.2009
Odpověď  Samozřejmě je to věc názoru,ale některé ty výtvory jsou na to,že se tady nedalo sehnat téměř nic,bezvadné...je vidět,že u nás je mnoho šikovných lidí..Ale třeba pro mne ty zvedlé výfuky jsou něco ,co nebudu komentovat....Ale pánové viděl jsem v Berouně Jawu 500 v původním provedení,ale celou,kromě pneumatik....v chromu..Nevěřil bych,dokud to člověk neuvidí ,co je to za krásu...Akorát když svítilo slunce,musel člověk být ke slunci zády,jinak by oslepl..Dneska by to byla rána za ten chrom...    [zelezny kriz]   23.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasně je vidět pohon alternátoru a rozdělovač z fiata..    [ED250]   23.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... URBISI je to on?    [ED250]   23.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak jsem psal. Mně kdysi řekl Dieter Hadrava, že toho kývačkového půlitra stavěl, údajně podle dobového prospektu. On je vůbec stavitel, tady je další kousek z jeho dílny. Není to sice kývačkový stroj, ale... Nutno dodat, že práce je to precizní!    [T-1000]   23.11.2009
Odpověď  Oceňuji nadhled vás půllitrářů. Aspoň trochu ho dodejte mezi péráky a pod.    [Honza l]   23.11.2009
Odpověď  S těmi úpravami je to pochopitelné. Taky jsem před dvaceti roky rozřezal svou první krásnou 550 a upravil si ji k obrazu svému. Jen aby se co nejvíce podobala Simsonu, na kterého jsem neměl... :o) Připadalo mi to normální a modernizace fichtla se celkem povedla. Dnes je to nejdražší a nejvyhledávanější typ z pionýrů. Byla taková doba. Taky to nezatracuji. Jinak torzo modrého Jawonu s černým motorem OHC pořád ještě existuje..    [ED250]   23.11.2009
Odpověď  Pěkného pultona v rámu Norton měl i drag M.Ponca na začátku osmdesátých let.Velké bubny zapleteny do šestnáctek ráfků,motor měl na vačce rozdělovač z F 126 a třistawatové dynamo z auta.Možná by nám mohl,pokud nás nečte, prostřednictvím jwm poslat foto.Jinak pokud je úprava starší tuším třiceti let a je možné tento stav doložit,lze toto vozidlo legálně prohlásit jako historické.Domnívám se,že některé zdařilé úpravy je škoda vracet do původního stavu.Dávám svůj hlas motocyklu Dietera. + poloha motoru v rámu,zadní tlumiče,blatníky asi bez lemu,podsedlové plechy. - jiný tvar výfukových kolen ,vysoké sedadlo. Nevím jde li o původní Dusilův stroj,asi ne,ale všechny zde uvedené úpravy jsou jistě pozoruhodné.    [URBIS]   22.11.2009
Odpověď  Pořád stejně - Milan slíbil dynamo,tak je tam naoperuju,a zatím vedu boj s úřadem kvůli dokladům - to,že má platnej TUV z Německa český úřady moc nezajímá a nechtějí mně dát český papíry.    [Monty]   22.11.2009
Odpověď  Myslím, že tunění OHC bylo v určitém období módou, i já jsem v 1976-77 jezdil na OHC-čku vytuněném, dva karburátory, zvednuté výfuky a další, ani nevím kde je mu konec. Chci však říci, bylo by dobré pokud by majitelé i takto upravených mašin mohli přijet na sraz OHC, který pro Vás chci opět připravit na poslední víkend v květnu 2010, Rovensko pod Troskami. Ještě otázka pro Montyho, jak vypadá ten Tvůj půllitr co jsi dovezl letos?    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2009
Odpověď  Tak dobrá zpráva! A bude z něho Norton nebo JAWON ?    [Monty]   22.11.2009
Odpověď  Ahoj Monty. Tak JAWON byl ještě za života Karla rozebrán, resp. byl z něho vymontován motor. Po jeho smrti se motocykl dostal dál a dnes jsou jeho části ve vesničce blizko Kokor, to je mezi Olomoucí a Přerovem. Možná ho ještě někdy v plné kráse uvidíme.    [Milan(OHC)]   22.11.2009
Odpověď  Milane - díky,to bylo slovo pamětníka!
V roce 77 mně bylo 10,to jsem tahal dřevěnýho kačera - ale po OHC jsem snad i šilhal. O 5let později jsem je už scháněl,ale tehdejší ceny kolem 10 000,- byly v oblasti snů.
Pán na OHC v Nortonovým podvozku byl pro mně bůh,několikrát jsem tento stroj obdivoval na srazech v Kupařovicích (najde se pamětník?)Kdepak asi ta motorka skončila?
Taky snad Karel Maůš ze Starýho Města měl OHC v rámu ČZ motokros?    [Monty]   22.11.2009
Odpověď  Zdravím všechny. Toto je téma hodně chytlavé na emoce a spíš by bylo lepší se někde bavit přímo, třeba u sklenky dobrého vína nebo baňky slivovice.
Já osobně patřím k těm "przničům" OHC,kteří to ale vždy přiznají. Já jsem si koupil OHC v roce 1977,protože jsem strašně toužil po 4-taktu a OHC bylo jediné dostupné-byl jsem študák a stálo 2000Kčs s hromadou dalších dílů. Ještě dnes ho mám ve stavu, kdy výfuky jsem si dělal, blatníky jsou upravené ze 350/634,zadní světlo a držák ČZ, přední světlo upravené z PV3S atd.Prostě před těmi 30-ti lety jsem si to dělal tak,aby to vypadalo "moderně" a bylo to příjemné pro jezdění i na dlouhé trasy. Samozřejmě, že jinak vlastním i všechny originál plechy(žádné repliky), abych to dál do original stavu. Jinak moje OHC je z listopadu 1957(je jen o 4 dny starší než já) a mám původní papíry-lze tedy doložit celý jeho životopis. Jinak souhlasím s tím, co tady napsali Monty, ED nebo T-1000 - přestavby nebo repliky ANO,PŘIZNEJME JE a my všichni ostatní hodnoďme jen tvůrčí invenci autora a jejich technické provedení a nesrovnávejme to s originálem. Povznesme se nad to, že až poslední doba z OHC udělala modlu, protože v době,když já jsem si koupil OHC,tak si spousta lidí nad ním jen pohrdavě uplivla.
Pokud se týká těch OHC v kyvném rámu,tak za nejlepší považuji ty od Chalupníka. Je to naprosto logické,protože Chalupník měl přístup i k prototypové dokumentaci a z Jawy odvezl(koupil) i nespecifikované množství dílů různých motocyklů. Dieter má ten motocykl moc pěkný,ale o jeho původu lze pochybovat-rozhodně to není z fabriky, ale je to udělané moc pěkně. O tom OHC s Pávem jsem tu již dříve psal. Patří kamarádovi a je to složenina OHC a Sportky s naježděným neskutečným množstvím kilometrů. Příjemný a úžasně spolehlivý stroj a má 12V elektriku.
K Montyho informaci o OHC v rámu NORTON ES2-ten stroj se jmenoval JAWON,postavil ho a také jezdil Karel Tydlačka z Vrchoslavic. Bohužel, dnes již jezdí v motorkářském nebi, ale koncem 70-tých a v 80tých letech to byl velmi známý a populární "půltón".
Jozef-Mt se bude na mě možná zlobit,ale k tomuto OHC musím být kritický. Když si někdo dal s tím již tolik práce,třeba nové spojkové víko,ale nechápu proč,protože zbytečně úplně porušil linii motoru, tak mohl lépe řešit třebá sání nebo ty olejové hadice. Nezlob se, ale na nakladči hnoje je to lépe vyřešené. Pokud to někdo hodlá kopírovat i při stavbě další mašiny,tak dělá velkou chybu.
Toť zatím vše a těď se do starého "půltónáře" pusťte.    [Milan(OHC)]   22.11.2009
Odpověď  V těch 60-70 letech jsem jich několik viděl,něco bylo samodoma,něco ůdajně tovární..Říkalo se,že poslední série,nebo x kusů Jawa vyrobila...Koukali jsme na ně s otevřenou hubou a tajným snem,nějakou vlastnit...Ale při rozhovoru s jedním majitelem mi bylo řečeno,že musí být perfektní kyvka,jinak i při malé vůli v uložení /což je u tak ůzké kyvky běžná věc/se 500 nedá udržet na silnici,to je prý zlatý pérák....Rám pocházel z 350 a mám za to.že to,co jsem já viděl,měla 19" kola.    [zelezny kríz]   22.11.2009
Odpověď  Přesně jak psal ED. Když je replika přiznaná tak čest práci mechanikově. Bohužel je u nás móda často jiná. Kývačkový půlitr nabízí luxusní svezení oproti originálu. Origo je zase mnohem hezčí. Jenže je to to samé jako když Harley začal dělat vodou chlazený model V-ROD. Jede, sedí, je zajímavý, ale...
Pravda, kdyby se podařilo dopátrat osud originálu, to by bylo.... Ještě k Dieterovi Hadravovi z Německa. Nevím jak komu, ale mně kdysi řekl, že si toho kývačkového půlitra stavěl podle nějakého dobového prospektu. Jen dodám, že provedení je luxusní.    [T-1000]   21.11.2009
Odpověď  Neviděl bych v replikách problém,pokud jsou kvalitně udělaný a hlavně přiznaný.Myslím,že spousta z nich vznikla v dávných dobách(třeba ta na 19" kolech je snad 35 let stará - podle majitele).
Pamatuju ,že za bolševika po Brně jezdila taky jedna OHCKývačka a taky OHCNorton - prostě jsme chtěli čtyřtakt s lepším podvozkem - kdo byl šikovný a měl možnosti,pomohl si - jinak než vlastní stavbou to většinou nešlo.    [Monty]   21.11.2009
Odpověď  Spíš u těhle staveb jde o takovou z nouze cnost.. Majitel sežene nejčastěji hodně upravenýho půllitra a spočítá si, že shánět originální díly na stavbu čistokrevné motorky vyjde draho. Sežene se kývačka, nádrž a kryt řetězu a stavba může začít. Líbí se mi to, o tom žádná,často je vše pečlivě uděláno, určitě je jízda podobným požitkem, ale s čistokrevným půllitrem to nemá moc společného.    [ED250]   21.11.2009
Odpověď  Kývačka je zajímavá a přesto si nemůžu pomoci ale O-jednička se mi stejně líbí nejvíc.Navíc mi to připadá stejné jak s ČZ 500 vatikán,která se žádná s itálie nikdy nevrátila a replik tu jezdí mraky.    [jwm]   21.11.2009
Odpověď  Na to ho půllitra jsme koukaly a originál rám byl předělán na kyvnou vidlici,měl to pěkně udělaný,určitě to nebyl sportkový kývačkový rám.    [Pilník.]   21.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před tím to byl omyl omlouvám se    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na srazu jich bylo několik    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  a uz hadam aj dost :-) pozrite si stranku    [Jozef-Mt]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsia    [Jozef-Mt]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  next    [Jozef-Mt]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  a dalsia    [Jozef-Mt]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak pridam aj ja ,jedna "kocka" 500 OHC v kyvacke zo Slovenska . Inak uz sa robi druha..... Inak veci na prerobenie kyvky na takuto nadheru su uz aj v ponuke na predaj , samozrejme ak mate motor 500 OHC.    [Jozef-Mt]   20.11.2009
Odpověď  Žeby měl ten kývačkový půlitr na dobovém snímku přední blatník ze Sportky???    [T-1000]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už to tady kdysi bylo, ale fotka je to moc zajímavá... Nebude snad tohle ten jeden jedinný poctivý kus?    [ED250]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  A na další replice jezdí vždy usměvavý Němec Dieter. Sice si porád mele svou "das ist original..." Ale.. :o)    [ED250]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  karburátor Amal    [jwm]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [jwm]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kývačka replika    [jwm]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen potvrdím to co tu bylo již napsáno.Motocykl jawa 250 OHC jednoválec byl na výstavě závodních motocyklů v NTM před několka léty a jestli se nepletu majitelem je M.Chalupník.Jawa 500 OHC dvouválec kývačka na 16 placových kolech byl v Jawě postaven pouze jeden kus,další vyrobené kusy kývačkových půlitrů z té doby jsou jen ničím neověřené fikce.Další 2 kusy replik kývačky 500 OHC postavil vloni M.Chalupník.Foto je z časopisu Classic 2008/zima.    [jwm]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady    [Tom]   19.11.2009
Odpověď  Ta fotka od Jirky z 2005 je uzasna...nadherne provedeni motoru!!! Vzdyt prece byla nekde porizena, tak nekdo musi vedet neco vic nebo mit i vicero fotek tohoto stroje. Je to skvost. Design motoru a vlace je opravdu uzasny.    [tomtnt]   19.11.2009
Odpověď  silnicni zavodni jawa 250ohc jsem jezdil do roku 1972.po skonceni moto pekne restauroval pan miroslav prikryl,ale nevim,jestli ji jeste vlastni.v bobe kdyz jsem ji jezdil byla jedina.motor byl puvone urcen pro jaromira cizka na motocros.    [karel zapletal]   19.11.2009
Odpověď  Spolehlivě lze doložit pouze jeden kus,který v JAWĚ sestavil R.Dusil a chvíli na něm jezdil i F.Šťastný.Nevěřím,že byla postavena byť i malá série,natož vyvezena do zahraničí.    [URBIS]   29.07.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedna    [Pulec]   17.06.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tuto krasavici neznám, jen toto, tradičnější    [Pulec]   17.06.2005
Odpověď  Tak Vám nevím, motorka je to krásná, ale zdá se že je jednoválcová.    [JzK]   30.05.2005
Odpověď  Teda,to je moc hezká motorka !    [MONTY]   27.05.2005
Odpověď  Co já mám informace tak bylo vyrobeno skutečně jen pár kusů asi 12-16 a všechny byly vyvezeny do Dánska. Mám to od bývalého zkušebního jezdce z Jawy.    [Jiří Štec]   26.05.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě    [jirka]   25.05.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna    [jirka]   25.05.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  pokusím se přidat pár fotek,je to celý motocykl nejenom rám    [jirka]   25.05.2005
Odpověď  Ich suche einen Sattel komplett (nicht Sitzbank) fuer Jawa 500 Baujahr 1952.
Franz.    [Was heisst Jmeno auf Deutsch oder Englisch ?]   14.04.2005
Odpověď  JzK:Zkus to prostřednictvím Historic Car Club Mohelnice,protože si nějak matně vzpomínám,že silniční závoďák s motorem 250 OHC měl někdo z Mohelnice.Zkusím se ještě podívat,co k tomu najdu.    [Milan(OHC)]   15.03.2005
Odpověď  Dole ty fotky motoru jsou jednoválce 250 OHC z roku 1958,který byl určený původně pro motokros.Protože však Čížkovi skvěle jezdil dvoutaktní "podčtverec",tak se tento motor vůbec neuplatnil a byl použitý do silničáku.Jinak byl přímo vyměnitelný za dvoutakt.Jedna amatérská stavba kývačky je vyfocená ve fotogalerii Jawamanie a vznikla svařením dvou rámů - předek JAWA 500 OHC a zadek 250/590-Sportka.Přední vidlice jsou také použité ze Sportky a dále jsou upravedné podsedlové plechy a olejová nádrž.    [Milan(OHC)]   13.03.2005
Odpověď  Co o tom vím je,že tyto motorky se prý dělali pouze pro VB a to jen v malém počtu kůsů,jelikož příslušníků,kteří tento motocykl sedlali ubívalo z důsledku silného motoru a špatného rámu,kdy při výjezdu ze zatáčky a přidání plynu začala motorka prý uskakovat.Ale opravdu nevím,jestli je to pravda....ale na 75% ano    [gregin]   01.03.2005
Odpověď  Tento motor je dost jinej - motorka s ním byly vystavovaná v NTM před asi 3 lety. Fotka OHC v kývačce je někde na webu,ale amatérská stvba. Jedna fotka originálu prototypu na 16" koolech je v časopise Automobil,ale dost malá,takže hnusná. Myslím,že prototypy skončily přestavbou na různé závodní speciály    [MONTY]   01.03.2005
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je PODOBNÝ motor. Tenhle by snad měl být v motokrosovém rámu. Motorku včetně dokumentace někdo prodal přes eurooldtimers.com , ale nedaří se mi vypátrat současného majitele.    [JzK]   01.03.2005
 Přidat odpověď   (219) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006