MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316323 příspěvků |8202 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 51 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 18.9.2024 04:39  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kartery JAWA 500 OHC - šnek a 01.


 Dobrý den, prosím o jedno vysvětlení. Jak se na první pohled rozezná karter ze šneka a z 01. Chtěl jsem koupit motor na JAWU 500 01, dle fotek to vypadalo dobře, ale nakonec se ukázalo, že kartery jsou ze šneka. Nepřišel jsem na to já, poradil mi pán z tohoto fóra, ale nezískal jsem informaci, jak to poznal. Protože sháním motor dál a mám obavy, že to může být motor poskládaný z různých dílů, nerad bych naletěl. Ozval by se mi prosím někdo, kdo to zná a poradil by??? Děkuji předem moc a moc. Milan.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Ano , půjdou a v Rovensku nashledanou.    [jwm]   16.12.2019
Odpověď  Dobrý den, děkuju Vám všem za odpovědi. Zmátlo mi totiž to, že jsem koupil JAWU 500 typ 01 a v ní byl tedy osazen motor (spíše kartery) z 02. Protože jsem v době, kdy jsem to kupoval, bohužel příliš o tom nevěděl, bral jsem to jako férový prodej, což až na pár maličkostí asi opravdu byl. Když prodejce zjistil, že detailům nerozumím, nezatěžoval se mi cokoliv vysvětlovat a upozorňovat na nestandardní věci. Díky tomuto fóru se konečně dozvídám velice cenné informace, které mi dělají jasno v hlavě :-) Opravdu Vám všem moc děkuju, že věnujete čas začátečníkovi s JAWOU ...
Snad poslední dotaz. Půjde osadit dynamo z karterů 02 (ty s tím nálitkem) na kartery 01??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takto vypadají kartery na typ 00 šnek.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadají kartery motoru typ 01.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak píše Richard, toto je motor 02 - s nálitkem pod dynamem.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Provrtaným nálitkem za válci myslím toto , kartery na foto jsou z 01 , zde je nálitek neprovrtán , motor co běžel jako šnek tam bude mít místo rovné plošky závit na průtokový šroub tuším M 12 x 1,5. To abychom se v tom neztratili :-)    [Richard]   14.12.2019
Odpověď  Trošku Vám to zamotám , to že má motor vyfrézovanou plochu do roviny s tzv. malým žlábkem na dynamo jawa nebo magdyno lucas - to pak sedí na rovné ploše , ještě neznamená , že to muselo jezdit jako šnek.Je třeba se podívat na výrobní číslo a hlavně jestli mají kartery za válci provrtaný nálitek k mazacímu potrubí vedoucí k hlavě. Dovolím si tvrdit , že první vyrobená stovka 01 jezdila s kartery ala šnek , tedy pasoval na ně i lucas. A na fotce kde je to zaolejované osazení na kterým leží dynamo jsou kartery z typu 02 , 01 vypadají jinak :-)    [Richard]   14.12.2019
Odpověď  Děkuju za odpověď. Ten motor byl na prodej v Praze, ale nekoupil jsem ho, sháním jiný. V podstatě tedy jde o to, že pokud je na motoru osazeno dynamo, musí být na levém karteru pod stahovací objímkou ten výstupek, o který se dynamo opře a nedochází k jeho vyvracení z příruby při utahování objímky. Neznám zapalování Lucas, ale to by asi zase nešlo osadit na kartery s tím výstupkem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2019
Odpověď  Podle mého názoru je ten spodek(kartery) z typu 00, ten výstupek - vybrání je k uložení zapalování Lucas ,zbylé díly pochází z novějšího modelu motoru Jawa 500. Nedávno byl na prodej v Brně??    [Ji] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj jwm, děkuju moc za odpověď. Zásadní rozpoznávací znak tedy mám. Jestli se můžu ještě zeptat na jednu věc. Na mém levém karteru je pod dynamem (mezi stahovacími pásky na dynamo) takový nálitek, dynamo na něm sedí. Posílám fotku (prosím, fotil jsem to kvůli úniku oleje z karteru, to není standardní stav mé motorky), tam je ten nálitek vidět. A přikládám i fotku motoru, prý 01, kde ten nálitek není a naopak je tam na pravém karteru podélně s dynamem takový výstupek. Co znamená ten rozdíl, věděl bys to??? Díky. Milan.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2019
Odpověď  Ahoj Mílo,karter na šneka nemá nahoře u želvy šroubení na tlakový olej do hlav, má ho za válci na pravé polovině karteru.Typ 01 a 02 ho má před želvou.    [jwm]   12.12.2019
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006