MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310289 příspěvků |7731 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 49 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 15.6.2021 14:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Ventilky do želvy.


 Vzhledem k neustálým telefonům a otázkám, zda nemám na prodej ventilky do želvy, jsem se rozhodl pro výrobu, protože zásoby došly a slovenské ventilky dle Vašich zpětných vazeb nefungují.Nechci předbíhat ale snad budou na jaře.Hlavní je podělit kamarády a když něco zbyde navíc, mohu poskytnout.    [jwm]   16.12.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  jj EDE,dělal jsem to tedy jen jednou na svém motoru,závitník ze hryzl do toho plechového kroužku co drží pružinu ve ventilku a to stačilo,ale zřejmě zafungoval ten konkor nebo nějaká vyšší moc ale vytrhl jsem to aniž by mi vyletěla ven jen pružina s kuličkou bez těla ventilku.Tenkrát jsem ani nevěděl že tam lze šáhnout s prostoru filtru tak mne napadlo tohle,ale je možné kdybych tam fouknul kompresorem,jak zde radíte, tak to třeba vyběhlo taky.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  Pájo bohužel to teď nejde, jednak nemám kapacity a jednak nejezdím ani k rodičům kvůli covidu.    [jwm]   19.02.2021
Odpověď  Já to hlavně vždycky předem 14 dní prolévám hydraulikou AMG 10 ještě z Aera a vždy to šlo vytáhnouti z hodně vykyslého motoru. Poklepávat a nechat působit mastnotu.Elektron je holt mrcha.    [jwm]   19.02.2021
Odpověď  Lufo to jsi měl štěstí. Mně se vždy po zakusování závitníku začala protáčet ve ventilku vložka s kuličkou.    [ED250]   19.02.2021
Odpověď  Já musel replikové ventilky z motorenu z jednoho motoru vyvrtat. Nešly ven a vrtat do želvy se mi nechtělo. Šachta pro ventilky byla okyslá. Nešlo s nimi ani hnout a pokusy o vyklepání přes kanálek nakonec hrozily jen poškozením dosedací plochy těsnění. Zkusil jsem i vytahovák šroubů, pak i dlouhý vrut zepředu a vytáhnout vyklepáním. Nic. Jen se nakonec ventilek rozpadl. Tak jsem vzal ostrou desítku vrták a opatrně to odvrtal. Pak opět vytrhnout zadní část, pružinku, kuličku a znovu vrtat. Šlo to překvapivě dobře a hladce, šachta to přežila bez poškození a nakonec jsem ji musel stejně ještě vypucovat od oxidu, abych tam nové ventilky dostal a hlavně aby je pak někdy někdo dostal ven. A co mě dostalo nejvíc, byla přítomnost zeleného loctitu, což nakonec byla i nejhlavnější příčina toho, proč ty mrchy nešly ven.    [longr]   18.02.2021
Odpověď  Zdravím, já jsem ,,našrouboval,,do ventilku starý závitník s dlouhým dříkem a na konci navařenou matkou a po té jsem cukáním jeden po druhým vytáhl. ventilky samozřejmě vzaly za své ale stejně byly chabrus.No a ještě před tím několika denní koupel v konkoru.Držím palce,at se daří.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2021
Odpověď  Už jsem opravoval několik dlouhodobě odložených motorů - vraků plných oxidace. Nikdy pístky nešly ven. Nezbývalo nic, než vyvrtat otvor pro závit M8x1 do dutiny pro hrubý čistič oleje a to přesně v ose šachty pro pístky. Pak prostrčit kulatinku a pěkně v ose vyklepnout za pomocí kladívka. Do otvoru jsem pak zašrouboval a zalepil červík. Nic vidět není. Lze otvor i zavařit, ale nechtěl jsem kroutit dosedací plochu pro zátku olejového filtru.    [ED250]   18.02.2021
Odpověď  Pajo mě zase ložiskove valečky pruměr 6 mm jeden podruhym a mačkat sikama přes obal, ložiska jak řika jwm od filtru    [josef pacal]   17.02.2021
Odpověď  Pájo, mě fungoval na totálně "zapečený" ventilky trochu drastický způsob. Vzal jsem 2 mm silnou svařovací elektrodu (je tvrdá, ale pružná), oklepal ji na holý drát a otvorem u filtru oleje ji zastrčil k ventilkům a kladivem je vyklepal. Sice se první ventilek musí vyměnit, ale ven je myslím dostaneš.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2021
Odpověď  [jwm], zkoušel jsem všechny způsoby, ale ventilky nejdou vyndat. Mohl bych se na vás obrátit a motocykl dovézt na výměnu ventilků? Pája    [Pája ]   17.02.2021
Odpověď  Ahoj Pájo,ze předu povolíš hliníkový šroub z drážkou,vyndáš pružinku, která je pod šroubem,pak si vezmeš ocelový drát / průměr asi2mm/, na kterém si uděláš na jedné straně háček aby se vešel do průměru 4 mm a na druhé straně očko na prst, zasuneš ohnuté očko do ventilku a ventilky vytáhneš.Pokud jsou ventilky zaoxidované, povolíš filtr oleje v motoru a nad vnitřním závitem je vodorovný kanálek k ventilkům kterým prostrčíš "nejlépe "mosazný" měkký drát o průměru 4 mm a vyklepeš oba ventilky, i za cenu, že se poškodí kulička, komoru ventilků mosazným drátem ale nepoškodíš. Nejdříve ale zkus ventilky přes kanálek filtru vyfouknout stlačeným vzduchem a třeba budeš mít štěstí.Když to nepůjde, tak postup viz nahoře.    [jwm]   11.02.2021
Odpověď  Zdravím kolegy, koupil jsem jawa 500 a chtěl bych vyměnit ventilky do želvy, podle katalogu jsem myslel, že povolím zátku vyndám pružinu a potom ventilky, ale ventilek
nejde vyndat.Je na to nějaký fígl nebo se musí vyndat celá želva? Poradí někdo nebo
případně vymění ventilky? děkuji Pája    [Pája]   11.02.2021
Odpověď  Ahoj Kambucho, mám jich pár navíc, jak jsem psal, udělali jich 10 a dva bezplatný vzorky k tomu :-)) Jedna mi vyšla na 295,-Kč. Napiš mi na mail Polaris123@seznam.cz, domluvíme se. Když to budu posílat poštou, vyjde to draho.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2021
Odpověď  Milane z plzně....něměl bys jednu z těch startovacích pružin na prodej?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2021
Odpověď  Milane z Plzně, napiš mi na jawamuzeum uzenáč seznam.cz.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Děkuju moc ... mohu se Ti revanšovat startovací pružinou. Mám ji prasklou a ve škodovácké pérovně mi ji udělají, tedy udělají jich deset, aby jim to vůbec stálo za to. V prosinci budou, máš ji u mě. Snad je udělají dobře ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Odpověď  Milane vzhledem k Tvém zápalu Ti jedno pouzdro věnuji.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj jwm, díky ... podložku už mám, hřídel taky, "O" kroužek odměřím. Troufale se zeptám ... nebylo by na prodej to litinový pouzdro do víka?? Nebo dvě?? Já mám ve víku pouzdro dost vykloktané a ta drážka na kroužek je téměř neznatelná. Jen se ptám ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Odpověď  Je to jednoduché ó-kroužek navlékneš na osazení pouzdra ve víku a musí jej přesahovat, aby ocelová podložka na hřídeli neseděla na čelu pouzdra ale na ó-kroužku.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj Romane z hlavy to nevím ale klidně se stav, mám toho dost, včetně podložky i originálních litinový pouzder do víka. Mohu to večer změřit.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj jwm, a prozradíš mi prosím, jaký kroužek dáváš mezi podložku na startovací hřídeli a levé víko?? A jaké na řadící hřídel? Já mám vnitřek startovací hřídele hodně "potrhán", i když je nová od Hadrávka. A mám kroužek 12x1, pak 12x1,2 a nebo 11,1x1,6. Ten první kopíruje průměr řadící hřídele, ty druhé dva jsou s přesahem. Asi je to na vyzkoušení ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2020
Odpověď  Ale u OHC je originální pouze ó-kroužek ve víku,v osazení u litinového pouzdra, který je stlačován podložkou na start hřídeli kterou tlačí do víka pružina, která je nasunuta na řadící hřídeli.Kroužek na start hřídel do zápichu používám také, zrovna tak jako kroužky na řadící hřídeli ale musí se dát správný průměr , jinak hřídel vázne ale vše funguje a ani kapka oleje.    [jwm]   20.11.2020
Odpověď  Ahoj a děkuju za vysvětlení.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2020
Odpověď  Tu podložku s dvěma kroužky u axiálního těsnění hřídele jsem použil a tady popsal já. Dělal jsem to pro to, protože mám originální nepoškozenou hřídel bez drážky pro těsnící kroužek. Pokud tam už drážku máš, použij klasický O kroužek příslušného rozměru. To profilové těsnění co uvádíte dole je použito jako dědictví z kývaček, kde je kvůli startování a řazení jednou pákou potřeba axiální posun hřídele. Klasický O kroužek se díky profilu roluje do strany a hřídelí jde ztuha posunovat. U OHC se ale hřídelí neposunuje a tak použij klasický O kroužek. Ten totiž těsní o mnoho lépe než ten profilovaný..    [ED250]   18.11.2020
Odpověď  Ahoj, je gumová, máš pravdu. Já ji moc zatím nezkoumal, jen vím, že to není klasický "O" kroužek. Budu taky muset heftnout startovací segment k hřídely, sice sedí bez vůle, ale když zaberu, tak ho zase rukou sundám. Při tom si pohlídám ten otvor, vím, že už se tady o tom psalo. Takže, když to shrnu: nedávat odtlačovací pružinu ale dát vymezovací duralový kroužek pod "ložisko", a mezi osazení hřídele a levé víko dát ocelový kroužek a gumový "O" kroužek. Hřídel nebude mít možnost axiálního posunu a nabude dřít kov o levé víko.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta manžeta je gumová viz foto. A poznámka o otvoru ve startovací hřídeli je správná. Je potřeba nasadit startovací segment tak, aby při sestavení otvor směřoval dolu.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.11.2020
Odpověď  Jen bych si dovolil poznámku, při osazování startovací hřídele a startovacího segment je nutné si pohlídat aby na hřídeli byl odtokový otvor směrem dolů, čimž se zabrání vytékání oleje podél řadící páky.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
Odpověď  Ahoj, manžetu mám, vypadá to na nějakou kůži či co. Pak bych nemusel řešit ani "O" kroužek na víku spojky, že jo? A místo odtlačovací pružiny pod hřídel dát pevnou podložku (ta tam tedy i byla, pružina ne).    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
Odpověď  O-kroužek na řadící hřidel nedávat, přestane se jinak vracet. Pokud máš startovací hřídel od p.Hadrávka, tak nemusíš rešit žádné kroužky, ale na hřidel do drážky dáš manžetku, kterou jsi dostal se hřídelí a je utěsněno.    [fikuscz]   16.11.2020
Odpověď  A když jsme u "O" kroužků, budu nějaké objednávat, napadlo mi je dát i na řadící páku, do těch třech drážek. Předpokládám rozměr 12 x 1, 12 x 1,2 nebo 11,1 x 1,6 a vyzkouším, s kterými ta páka půjde pokud možno lehce. Jen ten vnitřní povrch startovací páky je strašně hrubý (páka je nová od Hadrávka), takže bůh ví, jak dlouho vydrží. Vnitřní povrch páky asi nemá smysl upravovat ... A poslední věc, jaký prosím rozměr "O" kroužku bych měl dát mezi levé víko a startovací páku? Mám na ní takový ocelový kroužek, který dosedne na osazení páky. Kdysi jsem tady na fóru viděl obrázek, někdo dával "O" kroužek pod i nad ocelový kroužek, připadá mi ale, že ten spodní "O" kroužek se musí přes to osazení časem převléci.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
Odpověď  Ano, namočím kroužky do oleje. Ty moje ventilky kupodivu těsní dobře, zkoušel jsem je a asi jsou původní, protože ty stávající "O" kroužky se při sundavání úplně rozpadly. Musely tam být dlouhou dobu ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Milane před montáží pístků spět do kanálu nech ležet nejlépe několik dní O kroužky v oleji. Ona ta guma nepatrně nasaje olej a lépe se to montuje. Za závitem, který slouží pro technologickou zátku je totiž ostrá hrana a kroužky se často štípnou. Tohle se mi osvědčilo.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2020
Odpověď  Díky Milane, tyto jsou taky k mání ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2020
Odpověď  Podle výkresu 7,5x1,5    [Milan(OHC)]   12.11.2020
Odpověď  Ahoj, chtěl bych se prosím zeptat ... na starších ventilkách, které jsou ale funkční (těsnost kuličky jsem vyzkoušel tlakovým vzduchem v nádobce s benzinem) mám popraskané "O" kroužky. Neví někdo, jaký rozměr je správný? Mám k dispozici 8 x 1, 8 x 1,25 a 7,8 x 1,25.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2020
Odpověď  Kambucha, ano prosím:-)))    [jwm]   31.03.2020
Odpověď  Ahoj JWM, čtu zde o potencionálně volných ventilkách do želvy... jestli mohu poprosit a jsouli k mání, rád byh jednu sadičku....kambucha@volny.cz    [kambuchaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Pepo mám to zapsané.    [jwm]   25.02.2020
Odpověď  Ahoj oldo ja bych měl také zajem o dvě sady stači mě to v Rovensku dik    [Josef Pacal]   25.02.2020
Odpověď  Jasně Martine, telefon na mne má.    [jwm]   25.02.2020
Odpověď  Oldo v Chotusicích se u tebe staví Kuba závodní pérák). Prý jste domluvení na ventilcích. Vzal by 3 sady i pro mě. Budu mu dělat motor. Díky.    [ED250]   25.02.2020
Odpověď  Kdo máte zájem o nové ventilky, dejte mi prosím vědět, kolik jich potřebujete, abych si udělal představu, kolik mi jich zbude.Prosím na e-mail jawamuzeum uzenáč seznam.cz.nebo volejte. Kamarádi a účastníci z Rovenska a Ružomberoka mají přednost.:-))))    [jwm]   24.02.2020
Odpověď  Já prosím taky. Kamarád z našeho klanu si koupil taky OHC. Teda...Spíš hromadu nasbíraných dílů.. Ale to se podá.:-)    [ED250]   25.01.2020
Odpověď  Pokud nějaké zůstanou navíc taky bych měl o 2ks zájem.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2020
Odpověď  to jsou dobré zprávy.Dík.    [Mira]   23.01.2020
Odpověď  Vypadá to dobře, do Rovenska budou,možná i dříve.    [jwm]   23.01.2020
Odpověď  Ahoj Oldo.Já bych chtěl určitě dva a kdyby zbylo,tak celkem čtyři.(ventilky)
Dík    [Mira]   22.01.2020
Odpověď  Dobrý den, kdyby dva ventilky zbývaly, byl by za ně moc rád ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už    [jwm]   21.01.2020
Odpověď  Už se to rýsuje:-))    [jwm]   21.01.2020
Odpověď  Všechny kliky jsem vždycky vozil do Týnce ke kamarádovi Pepovi H. Bohužel před více než rokem umřel. Ale ještě je tam jeden šikovný člověk co dělá kliky. Myslím, že dělal kliku i pro Sucháče, který na čtyřce objel zeměkouli. ;-)    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2019
Odpověď  Taky bych měl zájem.    [Mira]   22.12.2019
Odpověď  To je dobře. Rád tě nějakých zbavím. :-)    [T-1000]   17.12.2019
 Přidat odpověď   (53) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006