MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306139 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 53 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 4.7.2020 03:48  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

GO motoru...prosím poradte.


 Ahoj přátelé, mám n vás prosbu.. Po deseti letech jsem se rozhodnul že nastartuji svoji 01 a bohužel při startování se něco stalo v motoru a občas při startování se z toho ozývají kovové skřípající zvuky, zřejmě něco kleklo. Bez svíček to nedělá a,ale v momentě kdy zašroubuji svíčky a opře se to do komprese tak to hrozně kovově skřípě a drhne z motoru..Takže motor se musí rozebrat a opravit.. Bohužel nemohu sehnat nikoho zkušeného kdo by toho v rozumném času zhostil,a ikdyž ted spousta lidí napíše že je to moc a moc složity a musí to dělat pouze specialista na ohcecka, tak mě nezbývá nic jiného než se dotoho pustit sám,protože opravit se to musí.. Otázka na vás je, poradí mě nějaká dobrá duše na co si dát obecně při demontážíi celeho motoru pozor, kde je nejaka záludnost a jak postupovat,a budu na to potřebovat nejaký speciální přípravek? Nikdy jsem ohc nedělal,takže je jasné že pokud to rozeberu a odstrním závdu, tak ještěě podrobnější rady budu potřebovat při skládaní motoru..předem děkuji za rozumné názory či rady..    [roman]   22.04.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Také jsem dal a doporučuji dát ložisko NJ 305. Dal jsem "obyčejné" ZKL a drží. Sice jezdím málo, ale když už jedu, tak většinou alespoň kolem 100-200 km a to nejedu úplně prdla prdla.    [longr]   29.04.2020
Odpověď  Zdravím Pepo. Jinak v katalogu je uvedené ložisko v provedení NU, ale lepší je tam dát NJ, protože má z jedné strany axiálně zajištěný vnitřní kroužek a k posunu prakticky nemůže dojít. Rovněž s mazáním tam nemůže být problém, protože ložisko je mazané ostřikem a z fotek je vidět, že tam olej byl.    [Milan(OHC)]   27.04.2020
Odpověď  Toto ložisko je mazany pouze rostřikem ,jak piše milan je to choulostive místo mrknite jestli najdete číslo jestli bylo C3 a aby to mělo danej přesah na čepu plus zajistit lepidlem ja davam ložisko NSK NU305EMC3E s železnou kleci,ale to nemá na nic vliv    [Josef Pacal]   27.04.2020
Odpověď  dekuji za přípsěvky.. problem z olejem tam asi mohl bejt,protože když jsem to rozwbiral, tak jsem zjistil že hribek v klikovce jakoby zadunuje tak do poloviny délky a pak se to jakoby pridrhne... ale podle me me to nebylo příčina destrukce, protože to rozpadle ložisko neproslo žádnou tepelnou námahou, není z fialovene,modre apod..to asi bylo dáno tím, že to pouze parkrat bezelo na volnobeh a na tachomtru mám ntoceno za tech 10let 3km...spíš to bylo asi nekak tím vysunutím toho vnitřního kroužku...otazka je proc se to vysunulo? když budu mít vnitrni prumer cepu a vnejsi prumer domecku v pořádku, a dám to nové ložisko , jak mám vedet že se to opet nestane znovu?nemohu přijit na to kde se při skládani tenkrat udelala chyba že se to lozisko takhle rozsekalo po chvilve provozu..?    [rs]   27.04.2020
Odpověď  Příčina je v posunutí vnitřního kroužku ložiska. Tebe to vyšlo ještě relativně levně, protože mně se to také stalo a navíc se kroužek zakousl do pouzdra tak, že se vytrhlo z karteru. Oprava pak byla podstatně složitější. Pokud se jedná jen o tuto část, tak si změř průměry čepu klikovky a otvoru pro vnější kroužek ložiska a pokud to bude v pořádku, tak dej nové ložisko a v provedení NJ305(může být klidně ZKL nebo ZVL). Pomoc s opravou poškozeného pouzdra ti již nabídl jwm.    [Milan(OHC)]   27.04.2020
Odpověď  Já bych se soustředil na jiné věci než lesk.Třeba jestli je průchodný kanál v klikovce kudy se rozvádí olej a jeho vyčištění.Nebo vyčištění usazovacího místa v setrvačníku klikovky.To ložisko se rozsypalo protože namazalo.Jinak to budeš skládat několikrát.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2020
Odpověď  Tryskání vodou se také používá na odstranění starých laků. Dělá se to, aby se nepoškodil podkladový plech a to jak mechanicky, tak pnutím, což se stává u pískování. Po aplikace se u karoserií doporučuje povrch ihned ošetřit nějakým roztokem s odrezovačem, protože než to odvezeš domu, ta máš na povrchu jemnou rez. Má to někdo v Mladé Boleslavi, ale téměř bez šance se tam dostat, prý totálně nestíhají.    [Mirda444]   24.04.2020
Odpověď  a tryskanie vodou?
https://www.youtube.com/watch?v=p6Te-dSQTfk
skusal - pozna niekto?    [jan]   23.04.2020
Odpověď  ok rozummím. a s podek motoru bys nechal zčernalý a zašlý a nebo je i tady nejaka vyrianta jak to oživit?    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Odpověď  Těch názorů na chemické leštění je spousty. Já si dal jednou hlavu vyleštit do Vrchlabí a spokojený nejsem. Už si nikdy takhle leštit nedám...lze to poznat ze dvou metrů, že je to chemicky leštěné... ten povrch zkrátka vypadá jinak než původně. Dle mého citlivé přeleštění leštící pastou je nejlepší způsob a nic tím nezkazíš...když to dáš jednou na chemické leštění, tak už to nikdy nevrátíš... Po mechanickém leštění to zase trochu přirozeně zajde a vypadá to nejlépe...to je můj názor..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Odpověď  zeptám se na váš názor.přemýšlím jak ted postupovat dál,jesli jenom dát nové ložiska a složit anebo rovnou udělat celý motor..jaký máte názor ne chemické leštění hliniku dělat či nedělat? a dělá se to ještě někde jinde než ve Vrchabí? a poradíte kde si nechat udělat GO zapalování? eventuelně kde nakupujete běžné věci do motoru,jako tesnení,spojka,ložiska,šrouby hlava apod..opět předem děkuji za vaše rady..    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  A posledni..    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dasli    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalsi    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dasli    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalsi    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jak jsem slibil tady je par fotecek z moji rozborky..roman    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Odpověď  Romane,když na levé straně odejde klec, tak milimetrové stěny domečku filcu to rozšmelcuje,zápich na filc má průměr 36 mm a klika 25mm, čili vakl 5mm je možný.Pokud budeš potřebovat opravu domečku pro ložisko, tak Ti pomohu.    [jwm]   23.04.2020
Odpověď  Tak rozebrano..a je jasno..vysypany valeckovy lozisko na primarni strane,vylomena tretina vnejsiho oceloveho kruhu -prstenec!!!...klec valecku tam skoro nebyla..co jedivne,od vymeny lozisek to najelo tak max 5km okolo baraku za tech deset let co se to skladalo..skoda ze nevidite fotky,zajimave pokoukani..jeste ze se to stalo na volnobeh....    [Roman]   23.04.2020
Odpověď  No ja tam nemam ten filc nebo gufero jak jsem videl u tebe na foto,ale je tam mezera a je videt jak je tam neco rozemlete...mozna 5mm je moc ale 3mm vakl to slo uplne lehce jednou rukou..ted rozebiram zelvu nebo se o to snazim a pak se me to snad povede nejak opatrne rozpulit bez nejskych specialnich pripravku..a az budu mit chvilku,tak nejak udelam registraci abych mohl dat nejake foto..    [Roman]   23.04.2020
Odpověď  Je to Pilníkův motor, ale fotil jsem to já. :-) To co popisuješ je divné. Kdyby odešlo válečkové ložisko na primáru. Tak osu kliky podrží domek s filcovým kroužkem. Rozhodně by to nemělo vakl 5mm    [ED250]   23.04.2020
Odpověď  Dekuji Pilnikovi za fotodokumentaci,to se amaterovi jako jsem ja,bude hlavne pri skladani hodit...jinak uz jsem rozebral hlavu,valce,a celou levou stranu ,spojku a primar..uz vim kde je problem,jwste nevim jak velky,ale uz vim kde...ojnice jsou v poradku na cepu a asi i na klice jsou bez vule..ale na leve strane kdyz jsem sundal primarni ozubene kolo,a chytnul zs vystup kliky tak ma vakl tak 5mm ,je to tam cele nejake rozemlete..predpokladam nejake lozisko apod..    [Roman]   23.04.2020
Odpověď  https://ed250.rajce.idnes.cz/GO_Pilnikovo_OHC/ tady máš pár detailů. Možná pomohou kdyby jsi se do toho chtěl pustit sám.    [ED250]   23.04.2020
Odpověď  Praha vychod,Mochov.. presne tak jsem chtel postupovat..nejdriv hlavu a valce ,protoze cep by to mohl bejt taky...zitra se na to vrhnu...    [Roman]   22.04.2020
Odpověď  Bok nerozdělávej.Sundej pouze hlavu,válce a podívej se na pístní čepy.Tam bych začal.Značit zatím nemusíš nic.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2020
Odpověď  Odkud jsi??Možná se najde někdo ochotný z blízka.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2020
Odpověď  Motor uz mam na ponku,protoze kdyz jsem vypoustel z motoru zbytky oleje,tak jak jsem odmontoval tu propojovaci trubicku blok vs zelva,tak me ze zbytky oleje vytekly i drobne piliny rekl bych bronzovo hlinikove..ted mam motor na ponku,ale .zakladni otazka je ,mam se pustit do rozborky,kdyz jsem nikdy ohc nedelal?je potreba si nejak oznacit rozvodove kola,zapalovani apod?anebo se to pak presne nastavi z nekym kdo vi jak na to?potrebuji na rozborku neco specialniho za naradi?    [Roman]   22.04.2020
Odpověď  Vytáhni svíčky prostříkej olejem nastartuj a nechej 5 minut běžet při malých otáčkách.Pokud se to bude zhoršovat,tak to vypni.Vsadil bych se že to přestane obzvlášť pokud máš pocit,že se to lepší.Olej se dostává dál a dál.Mě dělali něco podobného suchá rozvodová kola. Myslel jsem,že budu dělat novou GO. Podle mne ti nedotekl olej klikovkou do levého válce a levá strana kliky je suchá.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2020
Odpověď  To jsem ted udelal,vicka byli pod olejem...viko kralovske hridele taky.kdyz zasroubuji pravou svici a slapu tak se nic neozyva,kdyz zasroubuji svici na pravy valec a levy valec necham bez svicky,tak se ozyva drhnuti a skripani pri slapani startpakou...    [Roman]   22.04.2020
Odpověď  mrkni jestli ti to maže do hlavy, vičkem jawa    [Josef Pacal]   22.04.2020
Odpověď  Ano,nekolikrat to kratce bylo na volnobeh nastartovane..a pozvolna se to jakoby zatahovalo...me ani tak nejde prijit na dalku co to muze byt,to proste bez rozborky nejde..spis me jde o to,ze jsem nikdy ani nevidel z dalky rozebirat ohcecko,natoz abych to delal..tak jsem chtel pokud je to mozne,nejske zakladni obecne rady,jak postupovat a na co si dat pozor pri rozebirani...urcite ale jeste vic budou potreba zkusene rady od nekoho pri tom az zacnu jednou skladat,pokud nesezenu nikoho kdo by me s tim pomohl....asi tak..    [Roman]   22.04.2020
Odpověď  To je divné,že to dělá při kompresi,ale volně bez komprese ne.Možná pístní kroužek.Krásně vrzat umí i suché ventilové pružiny.Já bych to zkusil před rozebráním napřed všechno pořádně promazat.    [kuba]   22.04.2020
Odpověď  Napadá mě jedině suchá klikovka pokud to dělá pří kompresi se svíčkou a bez svíčky ne.Zvětší se síla píst..Měl jsi to nastartované??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2020
Odpověď  Bylo to zakoupeno rozebrane,a nejsem si jist,ale myslim si ze to bylo pouze zkontrolovano a jednim znamym opet slozeno...a od te doby to jenom stalo v garazi..a asi trikrat za tu dobu to bylo nastartovane na stojsnku na chvilku...    [Roman]   22.04.2020
Odpověď  Jel už ten motor vůbec někdy po té G.O.?Nebo před deseti lety jel naposled a jenom to bylo odstavené?    [kuba]   22.04.2020
Odpověď  Dekuji za odpoved,ale v mem pripade se opravdu jedna o nejakou vaznou zavadu?hlavne ta indikace ze bez sviicek a tim padem bez komprese-zateze se nic neozyva,ale v momente kdy dam svicky a je tam komprese tak to jskoby cca za jednu otacku dost kovove zaskripe a zarachta...osobne to tipuji,ze by to mohlo bejt lozisko na ojnici??nic jineho me z tou vazbou na kompresi nenapadlo?    [Roman]   22.04.2020
Odpověď  I já jsem rozhýbával svůj motor po go a 7 letech ve skříni.Nejdříve jsem vystříkal WD válce přes otvor svíčky.Důležité je promazat kola rozvodu přes víčko u zapalování.Dělalo mi to hrozný zvuky pouzdra jela na sucho.Potom to nastartuj a nechej vrčet na volnoběh. Olej se postupně všude dotlačí.Motor bych určitě nerozdělával i když zvuky i u mě vypadaly hrůzostrašně.Pokud je olejové čerpadlo v pořádku motor se promaže a normálně poběží.Za ty roky v tom máš zatuhlý olej a některé části jsou suché.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2020
 Přidat odpověď   (37) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006