MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306155 příspěvků |7500 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 6.7.2020 10:23  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

tlak oleje


 Zdravím všechny příznivce jawa 500. Mám otázku ohledně tlaku oleje. Včera při jízdě ustálenou rychlostí cca 60 km/h mi začaly zhasínat kontrolky mazání, při podřazení a tedy zvýšení otáček se opět rozsvítily, měl jsem za sbou cca 25 km jízdy, tedy olej max zahřátý.Dnes ráno jsem nasadil na závit ventilkové šachty manometr a změřil jsem tlak za studena , na volnoběh tak 0,3 - kontrolky svítí, a při vytočení tak sotva 0,5 - 0.6.Olej mám záběhový Millers oils SAE - 30 takže po lehkém zahřátí řidina.Olej se zpátečkou vrací normálně do olejovky při přidání plynu až vystříkne ven. Myslíte že po výměně oleje po záběhu na SAE 20w - 50 dojde k zvýšení tlaku,nebo mám začít věc nějak řešit?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Olej se tam možná dostane, ale otázkou je, v jakém množství. Pokud je mazací tlak nízký a viskozita taky, může se stát, že se nevytvoří film patřičné tloušťky a naopak to spíš škodí. Vyprdl bych se na záběhový olej a lil bych rovnou to, co tam patří, tedy 20W50. Dobře udělaný motor záběhový olej nepotřebuje a špatně udělanému to nepomůže. Za mě je to spíš vytahovač penez z kapsy :)    [longr]   09.05.2020
Odpověď  souhlasím je to vodička, viskozita odpovídá m6a,ale dle zkušenosti kolegů ,tedy na jiných čtyřdobých motocyklech,pokud hned po renovaci použili předepsaný olej , vzhledem k jeho protiotěrovým složkám došlo leckdy k problémům s přidíráním.Výrobce u tohoto oleje uvádí že tento,neobsahuje protiotěrové složky a spíše přispívá svým složením k sesednutí všech mazaných součástí.Nájezd je omezen na max 800km.Já spíše řeším to jestli viskozita může být příčinou takhle nízkých hodnot tlaku.Jinak si myslím že pokud olej cirkuluje tak se ke všem mazaným místům dostane bez ohledu na tlak.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Já bych osobně ihned ten sekačkový olej vyměnil za ten, co tam má být. Potom se uvidí. Je takové pořekadlo "nepomažeš nepojedeš".    [vintera]   09.05.2020
 Přidat odpověď   (3) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006