MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308444 příspěvků |7623 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 21.1.2021 08:10  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Motor 01


 Ahoj skupino, heldm tad ymezi vámi nekoho, kdo by me pomohl složit kompletně rozbrany motor, kde se me před pul rokem jak jsem tady psal vysipalo ložisko na klice. měl bych mít vše připravene ke složení. Jsem z Prahy východ, a představa je že by na nekolikrát prijel ke mně domu a vždy po koukach neco složily, a řekl jak mam postupovat dal, co zařídit ,opravit a pak by se zase pokracovlo nejaky den.. zrejme o vikendech,ale mohu se prispusobit casove.. naklady na cestu+pohosteni+ praci samozřejme zaplatím... pomuže tu nekdo ?    [roman]   31.08.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Putna dělá dobrou práci. Ta dynama, která se v nerepasovaném stavu dožila dnešních dnů už nevyhoří..    [ED250]   19.01.2021
Odpověď  To cafe racer: Radek Putna z Trboušan - radek.putna@seznam.cz    [Bohumil]   19.01.2021
Odpověď  Tak zustanu teda jeste u dynama,ale potrebuju vyresit rotor,mate nekdo tip kde dokazou previnout rotor a vymenit komutator?Zajimave je,ze se ten vyrobek jmenuje Vape,kdyz to firma Vape vlastne nevyrabi a asi ani nema moznost ovlivnit kvalitu celku jako takoveho.    [cafe racer]   18.01.2021
Odpověď  Ede díky, tak jsme minimálně dva co mají problém se zástavbovou šířkou Vape. Za mne jedině staré poctivé na Moravě repasované dynamo.    [jwm]   18.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Regulace tam je. Mapa regulace předstihu v závislosti na otáčkách je nahraná v řídící jednotce kompletu. Je to ta černa plastová krabička.    [ED250]   17.01.2021
Odpověď  Mě osobně by zajímalo jak je řešená regulace předstihu? Nebo je to jako na dvoutaktech řešeno jen základním předstihem?    [Jiří]   17.01.2021
Odpověď  Asi upravovali tělo převodovky kvůli jiným ozubeným kolům, nebo kvůli použití originálního chromovaného krytu...    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2021
Odpověď  Už si asi uvědomuju, jak to bylo. Ta těla musí být stejná beze změny. Na tom, co jsem viděl, byl třmínek stejně široký, takže jsem si upravení spodní části nevšiml, protože jsem tam dolů nekoukal a vape nesundával. Drželo to dobře, asi štěstí.    [longr]   17.01.2021
Odpověď  Tak to je dost blbá chyba. U starší verze si nepamatuju, že by bylo třeba cokoli upravovat, šteloval jsem předstih na jednom OHC s vape a tam byly třmeny neupravené. Blíž jsem to ale nezkoumal. Přitom tady by to nebyl problém upravit ve výrobě, aby to nekolidovalo se třmenem.    [longr]   17.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A popis úpravy pásků mají i v manuálu montáže. Evidentně se touhle úpravou na novém typu nikdo nezabýval. Škoda..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to dle "lehkého" rotoru již nová verze.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem přiložil Vape na motor, který právě dělám a je to opravdu tak, jak píše Olda dole. Přídržné pásky nevycházejí a musí se upravit... Bohužel touto úpravou se poruší nabodovaný spoj plechu a pásky pak špatně drží..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2021
Odpověď  to je spousty postřehu o Vape.. bohužel stále nevím jestli tam mám dát raději origo po GO nebo koupit Vape.. bohužel jako laik si nedokazu udělat ucelený názor na to..ale tak nejak si říkám že Vape by mělo být lepsí když je o 50let technologicky jinde, takže by mělo být na jízdní vlastnosti lepší a hlavně spolehlivější...    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2021
Odpověď  Jo, takto vypadá a vypadalo VAPE do OHC vždycky. Vymysleli a vyráběli to v MPS Rosice vždycky, od VAPE je elektronika, hliníkový tělo, převody a kompletace MPS. Změna je taková jak jsem psal - původně velký rotor a feritový magnety, později rotor menší, z plechu a neodymový magnety. Novější rotor se vejde pod seriový víko, na starý provedení muselo být specielní větší.

Ve VAPE v Kroměříži o tom celkem logicky nic neřeší,dodávají pouze díly,ale finální výrobek nedělají.

Starou verzi fakt žádnej obchodník mít nebude, už aspon 5 let se dělají inovovaný.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=10606    [Monty]   16.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto to nabízí MPS moto:    [J]   16.01.2021
Odpověď  To mi také říkali.Ta firma by měla být MPS moto podle informací.Ale nějaké inovace nebyly potvrzeny.    [jawař]   16.01.2021
Odpověď  Taky mám informaci, že v Kroměříži VAPE na pulitra nedělají. Upravuje to nějaká externí firma.    [fikuscz]   16.01.2021
Odpověď  Zdravím,na stránkách VAPE zapalování pro J 500 OHC vůbec nenabízejí,tak nevím,každopádně dobře fungující VAPE by byla zajímavá alternativa.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2021
Odpověď  jwm: Klasické provedení VAPE se na standardní karter vlezlo v pohodě bez úprav. Počítám, že pokud tedy vape inovovali, rozměry se neměnily. Kdo ví, co to měl ten kamarád za nepovedený kus.    [longr]   16.01.2021
Odpověď  Dnes jsem volal do Vape panu Vašíčkovi a ten mě ujistil,že nic neinovovali,že vape je stejné od začátku výroby,tak nevím jak to je.    [jawař]   15.01.2021
Odpověď  Mě by zas zajímalo,jestli je tam uveden třeba rok výroby,aby si člověk odněkud neobjednal to špatné starší provedení,ale přišlo mu to nové!    [Jára]   15.01.2021
Odpověď  Nedávno přijel kamarád na půllitru a koukám, Vape se při chodu motoru hýbe.Při bližším ohledání jsem zjistil, že Vape/nevím jaký má typ/ mělo delší tělo než originalní dynamo a renovátor ubrousil třmen dynama asi o 5 mm aby se to vešlo a samozřejmě to prasklo v bodovaném spoji.Otázka zní:To nové Vape pasuje bez úprav třmenů? Máte ho tu někdo namontované?Ten motor budu dělat a hodně se na to těším:-(((    [jwm]   15.01.2021
Odpověď  pozná se to zvenku na motorce- starý provedení musí mít větší chromovaný kryt, pod původní se rotor nevejde.

Inovovaný(prodává se zhruba 5 let) může použít seriový kryt přes kontakty.    [Monty]   14.01.2021
Odpověď  Tak to je super zpráva. Přesně to jsem navrhoval. Neodymové magnety a rotor pak může být lehčí, z plechu, jako u některých skútrů. O převodech jsem věděl, ale o změně rotoru ne. Já nedávno OHC Vape viděl, ale zjevně to bylo ještě staré skladové. To nové řešení bude mnohem lepší.    [longr]   13.01.2021
Odpověď  VAPE na OHC se od doby Pilníka změnilo velmi.
Rotor je nový s neodymovými magnety a obalem lisovaným z tenkého plechu . Tím se moment setrvačnosti výrazně snížil. A změnili taky konstrukci převodu, dřív byly samostatná kolečka nasazená na hřídel, nová verze má kolo s hřídelem z jednoho kusu.

A jak mám Pilníka rád, tak za těch 10 let zničil asi tři motorky totálně, a je to jeho PRASÁCKÝM stylem jízdy. heslo : "Lepší být mrtvý než druhý."

Takže když něco nepřežilo Pilníka, ještě to moc neznamená.Normální ježdění normálního člověka to může vyhovovat dlouhá léta a tisíce kilometrů.    [Monty]   13.01.2021
Odpověď  Ahoj Martine, taky mne čeká jedna GO motoru a majitel tam chce Vape, taky z toho nemám žádnou radost ale alespoň budu mít kolegu co to dělal přede mnou na telefonu:-))    [jwm]   13.01.2021
Odpověď  Nevím jestli to Vape v poslední době nějak vylepšili, ale ze začátku se vlivem setrvačných hmot střihaly šroubky v převodovce, Pilník tu soupravu kvůli tomu prodal a vrátil se k dynamu. Jde to tady na fóru v historii dohledat. Další známý o kom vím vybavil skříň převodovky zapalování kolíky a pak začal mít problém s otáčením celého tělesa zapalování v lůžku motoru. Středový šroub a svěrné spojení pásky to prostě neudrželo. Jednou kvůli tomu ani nedojel, protože pásek při utahování utrhnul.. Tak nevím. Teď mám jednu soupravu VAPE na stole - zákazník ho chce dát na motor, kterému dělám GO, tak jsem zvědavý jak to bude chodit. Já jezdím 12 let co mám OHC na dynamo a neměl jsem jediný problém. Dynamo jsem tenkrát rozebral, předělal na gufero, vyčistil, dal nová kladívka a regulátor AEV. Mám na něm nějakých 25 000Km s běžnou údržbou po 5000Km. Vyndané jsem ho měl jednou kvůli kontrole uhlíků. Po celou dobu se nic neměnilo. V zadním světle a v kontrolkách mazání mám komplet LED žárovky a v přední parabole žárovku 6V 25W. Parabala je nová a díky tomu svítí dobře. Vůbec bych se nebál jít cestou dynama..    [ED250]   12.01.2021
Odpověď  Tuhle pórovitost u j500 nevidím poprvé,bude to výrobní vada.Ty póry jsou relativně vysoko.Pokud to nezasahuje pod stírák,nemělo by to vadit.    [kuba]   11.01.2021
Odpověď  To není pororovitý to je vyrezlé už před výbrusem.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2021
Odpověď  Taky mam strach ze je to moc hluboke..a zeptam se ,firmy co delaj vybrusy bezne menej cele vlozky?    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Odpověď  Na té vložce výbrus rozhodně nepomůže.Buďto to nechat tak,nebo vyměnit celou vložku.    [kuba]   10.01.2021
Odpověď  Co se týká Vape osobní zkušenost na 500 OHC nemám, ale ze zkušenosti z jiných motorek pokud je dobře udělané původní dynamo a použije se elektronický regulátor tak je to podle mně ideální volba. Při pravidelné údržbě (jednou za čas namazat) není problém, ale každý má svůj názor, zkušenosti a důvod proč jezdí to či ono.
PS: Pokud ta spojka šla hned po foto zavřít doporučuji znovu otevřít a lamely pořádně prolét olejem.....    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto te porovite vlozky    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto vlozky..a jeste se chci zeptat,mam vrtani 65,80...pujde jeste dalsi vybrus?    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Odpověď  Tak jsem zas o krok dál a už je to veselejsí.. spodek motoru, tu jednoduchou část mám za sebou.. Ale když jsem chtěl nasadit válce z pístama,abych mohl začít přemýšlet jak si mám bez zkusenosti poradit z rozvodovama a olejovým hospodářstvím, tak jsem z hruzou zjistil ze jeden válec je šíleně porovitý, tak budu muset nekde nechat neplanově udělat vybrus válce.Bohužel tyhle válce jsem detailně nekontroval pri rozborce, protože měli byt po vybrusu a najeto 2 km... doporučíte někoho , kde dělají vybrus relativně pružně.. jen doufám že to nebude trvat zase 3-4mesice jako klikovka.ješte sem dám foto..    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2021
Odpověď  Protože jsem měl dynamo v pořádku (po drobných opravách), šel jsem cestou Imf-Softu. Taky jsem s tím měl problémy, dané chybou výroby (nevhodně instalované tranzistory). Po opravě to funguje skvěle. Dál jsou možnosti na stávající dynamo namontovat "optokladívka" od různých výrobců. Kdysi tady taky byl odkaz na magdyno, co pro Němce vyrábí Vape, ale nesmělo to samo prodávat. Dnes to mají v nabídce normálně. Ovšem za ty peníze se dá dobře a spolehlivě udělat i origo dynamo... (https://www.vape.eu/magdynos) Navíc to nejde na klasický blok napasovat bez úprav.
Vape se mi nelíbilo právě z důvodu, že je až na konci převodů. Vape prostě šlo cestou nejmenšího odporu a na stávající výrobek dodělalo pouze "jednoduchou" převodovku, aby to celkem věrně imitovalo původní dynamo. Prý už jsou převody pevnostně upravené a kolečka nepraskají. Ale kdyby bylo něco, co se dá dát místo dynama a na to teprve prásknout drobný převod na zapalování, bylo by to lepší.    [longr]   10.01.2021
Odpověď  Kdyz tady ctu o Vape.Take uz delsi dobu premyslim,ze bych si ho poridil.Mate s tim nekdo dlouhodobejsi zkusenost?Je to spolehlive?Tusim ze jak se zacalo prodavat byl problem s velkyma setrvacnyma hmotama,je to vyreseno?Diky    [cafe racer]   09.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak konecne se muzu podelit o nove info..po dlouhe dobe jsem si vcera konecne vyzvednul klikovku po GO takze chte nechte se budu muset seznamit s problematikou ohc motoru protoze prave zacinam skladat..A pri cekani na kliku jsem se nakonec rozhodnul a zainvestoval jsem do GO hlavy(ventily,pruziny,sedla a voditka) dale do duralovyho pritlacaku a zvazuji nakup Vape z duvodu uzivatelskeho konfortu ,ikdyz mam zapalovani po GO..a nakonec se jeste rozhoduji jestli vymenim naboj unasece primarniho retezoveho kols za novy replikovy..tak snad vse pujde dobre a na jare bude hotovo a investice se nakonec vyplati a budu se moci obcas bez problemu projet😁😁😁    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2021
Odpověď  jasny, udelam to presne podle toho návodu.. dekuji za info.    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2020
Odpověď  Na utěsnění startpáky tady dával postup ED250. Dělal jsem to v podstatě podle něj a funguje. Do víka do zápichu okroužek, na hřídel taky a mezi to kroužek z plechu, viz https://ed250.rajce.idnes.cz/Repas_Hanzovo_cerne_petistovky/620540949 a další foto    [longr]   23.11.2020
Odpověď  Ty drážky na hřídeli jsou udělány prom to, aby tam byl jakýsi těsnící labyrint. Repliková hřídel je vůbec nemá a neteče nic. U OHC je hladina oleje celkem nízko.    [ED250]   23.11.2020
Odpověď  Dekuju za odkaz a foto,mam to dobre nasazene..jen jeste premyslim jestli bodovat pulmesic,jelikoz jsem ho tam sotva natukal za tepla jak to to je tesne a s presahem ,tak si rikam jestli bodovani neni zbytecny.jinak samozrejme ze jsem mel dirku na startovaci hrideli nahore..a ty okrouzky na radicku jsem chtel taky dat,ale kdyz jsem videl vnitrek startovaci paky jak je hrbolaty a z ostrymi ryhami tak me bylo jasne ze by to nefungovalo..a jak teda nejlepe presne postupovat s utesnenim startovaci paky..?    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
Odpověď  https://longr.rajce.idnes.cz/Jawa_500_OHC_Kyvacka/303624395    [longr]   22.11.2020
Odpověď  Tady máš foto, jak to bylo v mém motoru. Ozub patří vyšším osazením u hřídele směrem do motoru. Dírku v hřídeli bys měl mít v této poloze dole. řadička má v sobě tři zápichy, které lákají k použití okroužku, ale nedělej to. Nabobtnají a řadička se nebude vracet.
Spojkový talíř klidně použij. Jezdit to bude v pohodě. Pokud ale plánuješ na půllitru jezdit víc, tak si nechej vytočit nebo pokud nemáš možnost, tak kup hliníkový (duralový) přítlačák. Komfort řazení je mnohem vyšší a nebudeš mít problém s vyřazováním v koloně za horkých dní apod. Ono se to v ceně rozpustí. Já už ho mám v šupleti, ale ještě jsem se nedostal k montáži...    [longr]   22.11.2020
Odpověď  RS proč by jste nemohl použít originál přítlačný talíř? Motorka s ním fungovala 60 let.    [Jiří]   22.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak konecne prvni vlastovky pri skladani motoru..mam spasovane zadni otvory v bloku,udelane nove stredici vlozky.,dirka po vylomenem sroubu zalepena tekutym kovem..dnes jsem i sladil kontakt neutralu a axial prevodovky.,koupeny nove cepy vahadel,ozubene kolo start.segmentu..ta lehci prace je za mnou,ted jenom cekat az bude GO klikovky v hradci ,a zacnu pomalu skladat,uz je tam skoro tri mesice tak snad se brzy ozvou..jen premyslim nad tim jak mam vlasnt utesnit startovaci a radici hridele,a jakou stranou nasadit pulmesic na startovaci hridel..procital jsem tady prispevky,a panuje spoustu nazoru jak tesnit a jak netesnit az jsem se v tom ztratil..ja mam startovaci hridel novou-Hadravek a radici hridel origo..a jeste jsem trochu nervozni z toho jestli muzu pouzit origo pritlacak spojky ci ne?ale zacina to docela lezt do penez,tak se me moc kupovat novy hlinikovy pritlacak nechce,ale hodne z vas to doporucujete?lamely jsem koupil ferodo a plechy nove..    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
Odpověď  Romane, čepy vahadel nesháněj, dej si je přebrousit a na tvrdo nachromovat a pak přebrousit o 0.03mm do plusu a je hotovo.Pouzdra řešit nemusíš, těm nic nebude.    [jwm]   09.11.2020
Odpověď  Než někoho shánět na vaření.Nestačí tam zvětšit diru udělat větší záviz a vlepit kovovou závitovou vložku?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2020
Odpověď  roman, to kolečko spúšťača nachádzajúce sa za bubnom spojky som pred cca 20-timi rokmi nahradil takým kolečkom z motora Jawa 350/638. Nepamätám sa presne, ale myslím že tam nejakým spôsobom pasovalo, alebo som na OHC spojkový bubon nanitoval aj ten plech zo 638. Už si to presne nepamätám. Myslím si ale že dnes ho možno niekto robí v replike /p. Šátek?/, alebo ho iste majú OHC-čkari v bedničkách. Myslím že tie čapy vahadiel robil p. Zuzič.    [Roman]   07.11.2020
Odpověď  Tak ventily mam upsesne zalapovane.. ale jak jsem psal ,mam špatne kolo spouštěče co je za spojkovým košem , a musim dát nove čepy vahadel, ty moje jsou dost hodne vydřene... nevíte kde se to da koupit? já jsem našel třeba to kolo spouštěce na asi polskem webu 4jawa.com .. nemate s timhle shopem nekdo zkusenosti? a nejakou radu kde sehnat čepy vahadel? a posledni otazka, neni tu nekdo kdo by me dokazal zavařit jednu vylomenou dirku v bloku po vytrzenem šroubku? nekdo +-100-150km max od Prahy?dekuji za info.    [roman]   07.11.2020
Odpověď  Romane napiš na jawamuzeum uzenáč seznam.cz, vidím, že to myslíš vážně.    [jwm]   06.11.2020
Odpověď  ok, rozumím.. ventily jsem samozřejmě zkontroloval, očistil a perfektne zalapoval,a zkousku z benzinem jsem udelal.vše tesní jak má, jen jeden sací ventil uplne nepatrne ,miniaturně až skoro neznatelně prolíná.. moje otazka spíš byla jestli se preventivne nemají dávat nové ventily a pružiny když už je to rozebrany..Ale necham tam ty originaly.. po tom vykrese se pokusím podívat, snad to najdu, dekuji za info..    [roman]   06.11.2020
Odpověď  Benzín nesmí protékat i bez pružin.    [fikuscz]   05.11.2020
Odpověď  1)Rozměr dír:myslím si,že milan ohc tady dával na forum výkres s roztečemi.Hledej.
2)Ventily nasaď do hlavy i s pružinama a zalej je technickým benzínem.Benzín nesmí prolínat skrz ventilová sedla.Jestli existují ověřené repliky pružin nevím,já raději starší originál-    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto zavarenych otvoru    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto motoru v lepsi kvalite    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto motoru    [roman]   05.11.2020
Odpověď  zdravím, tak ubehnul cca pul roku, a já jsem se rozhodnul že se pomalu pustím sám do skládání toho motoru, o kterým tady byla dole řeč. A jen doufám že se to naučím a že to po me někdo zdědí z rodiny.. Né,dělám si srandu ted vážně.. Mám na vás nekolik otázek , snad se najde někdo rozumný, kdo mě dokaže nasmerovat jak se s tím mám poprat?Měl jsem komplet motor na chemické upravě a ikdyž povrchovka dopadla skvěle, tak se tam vyskytly dvě věci.První a asi zasadní je ta, že jsem měl trochu rozežraný zadní otvory pro uchycení blokumotoru k rámu a na chemii me to opravily a díry vyvařily. Bohužel při tom logicky musely vytuknout vodicí kolik a já ted přemýšlím nad správným postupem jak mám vyvrtat nové díry pro uchycení do rámu aby motor byl slicovany a vystředený? .Dále mám na vás dotaz jestli tady není ve stredoceskem kraji nekdo kdo by umel zavařit miniaturní dirku v bloku po vytrzenem šroubu nosniku na kterou se před chemii bohužel zapomelo..a poslední dve otazky jsou ,vcera jsem skladal hlavu z ventilama, a ventily jsou vizuelne v poradku a sedla takyna svuj vek,a o tazka zni ,nechat tam puvodni ventily a pruziny anebo rovnou nakoupit vše nove? a ta posledni vec,mám opotřebovane na spojkovem kole jeden díl dle manualu -kolo spoušteče, poradíte me kde bych si ho mohl objednat? Fotky bloku se zvařenýma dirama jsem dam hned po tom, mám jee v mobilu a ted pisu na pc.. Předem děkuji za vaše nazory..    [roman]   05.11.2020
Odpověď  Romane, Martin to popsal přesně, dělal jsem to stejně. Co jsi čekal, že někdo k Tobě bude jezdit do Tvé dílny a dělat ti tam motor????? Nebuď pohodlnej a začni samostudiem ,například " povídání o půllitru", myslím , že Ti zabere minutu to najít a stav se v Rovensku, můžeme to probrat, po telefonu a na webu je chytrolínů dost ale spoléhej se sám na sebe.Mám jednoho mladého kluka, co mi ukázal, že to myslí vážně, staví závodní stadiony a tomu řeknu vše co vím. Tebe neznám akorát jsem zjistil, že jsi se urazil, když ti někdo řekne pravdu:-))))))    [jwm]   03.09.2020
Odpověď  Romane, když si dáš tu práci a proštuduješ si historii tohoto fóra, a máš nějaké technické sklony, tak ten motor složíš. Vše je tady popsáno a něco i několikrát. Stačí to tu prohrabat. Stejně jsem postupoval před lety i já...    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2020
Odpověď  Aspoň vidíš, jak je ta komunita malá a ojedinělá, nejsou tací co tomu takto rozumí a kdo ano, stojí to dost peněz a času. Hledat až najdeš takového, chce to čas. Jo OHC není jednoduchej pérák na takové hrátky.    [Matha]   02.09.2020
Odpověď  Tak uz dva dny přemýšlím, čím měě měl obohatit tvuj příspěvěl,ale nemohu na to přijít.jen jsem tu požádal místní komunitu, že bych rád sehnal pomoct při skládání docela nedokonalého motoru Jawa 500ohc,od nejakeho zkušenějšího mochanika, který poradí a řekne nejprve si udel tohle a tohle, dej si pozor na tohle a na tohle, a tohle si nech zkontrolovat než to složíš apod.... nevím o tom, že by se jednalo o tradici starou tisic let, nebo sto let vymrele remeslo,ktere bych chtěl od nekoho naučit.. jak říkám, stále nad tvym přípěvkem přemýšlím,ale nmohu na nic přijít.. sory jako..    [roman]   02.09.2020
Odpověď  Kdo to umí, tak to naučí svého syna nebo vnuka a nebude chtít aby mu někdo cizí koukal pod ruce, na to musí být zázemí a hlavně klid , osobně dělám pouze pro kamarády a mám na roky dopředu plno, sorry.    [jwm]   31.08.2020
Odpověď  tak uvidime jak pulitrari drzi pohoromade.. a když mě žadnej specialista nebude chtit pomoct, tak me nezbyde nez to slozit sam.. ale radeji bych opravdu skladal po dnejakym odborným dohledem...    [roman]   31.08.2020
Odpověď  Milý Romane, nechci Ti kazit radost ale nikdo, kdo dělá motory trochu na úrovni, Ti v cizí než ve své dílně motor dělat nebude, možná nějaký "garážový specialista" ale byl bych opatrný, reference atd.    [jwm]   31.08.2020
 Přidat odpověď   (67) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006