 Zdravím všechny. Včera jsem nějak dokončil opravu předních vidlic a pustil se do zadního pérování. Rozebral jsem to na levé straně a našel jsem v něm čtyři velké podložky nad pružinou. Navíc dole byly čtyři gumové dorazové kroužky místo dvou, každý o síle 7 mm. Chtěl bych se tedy prosím zeptat, jak má být dlouhá pružina?? Já ji mám 130 mm a ten kovový nástavec nad ní, co se do ní šroubuje by bez těch podložek koukal z horní příruby na rámu. Poradil by mi někdo? Taky jestli v hliníkovém držáku osy kola mají být dvě pertinaxové vložky nebo jedna? V katalogu jsem pertinaxové vložky nenašel, podložky taky ne a gumové dorazy jsou tam dva. Díky moc. [Milan z Plzně] 19.02.2021 Přidat odpověď |
| Ty vložky do horních úchytů jsou ocelové a lehce orezlé, na fotce to vypadá na mosaz, ale není to. Zkrátím je na soustruhu tak, aby byly zároveň s horním úchytem. Nové pružiny už mám taky domluvené podle získaných rozměrů. Zkusím sehnat nějaké repliky kluzáků, ale v motorenu je teď nemají. A trochu se obávám kvality .... No, napadlo mi taky namontovat ty pérácký, ale zatím bez pružin a vyzkoušet, jak se chová řetěz při pohybu od minima do maxima propružení, jestli ten jiný úhel sklonu drážky pro osu kola nebude mít moc velký vliv na šponování řetězu. Vyzkouším a uvidí se ... [Milan z Plzně] 22.02.2021 |
|  Kdyby jsi měl navíc levý kluzák z 01,jako jsem to měl Já a chyběl mi levý na 02 se záchytem reakce, tak jsem navařil materiál,ofrézoval a je to, Musíš ale mít kus. Pérácké bych tam nedával.Foto o větším rozlišení mi nešlo vložit. [jwm] 22.02.2021 |
| Jo tak toto je klasická prasárna co dělají šmelináři s OHC, zadní kluzáky z péráka. [fikuscz] 19.02.2021 |
| MilanzP : zkus sehnat originál odlitky kluzáků nebo koupit repliky včetně těch vložek do horních ok rámu , stejnak je máš nějaké upatlané od mosazi , někdo je prodlužoval kvůli nízký pružině ?! JWM má pravdu , pérácký mají jiný sklon , vypadá to blbě a asi ani nefunguje jak by mělo. Pokud děláš 02 - na ty kluzáky občas vidět jsou. [Richard] 19.02.2021 |
| Jenomže Milane AL odlitky z péráka mají jiný úhel než OHC. [jwm] 19.02.2021 |
| Díky Richarde, je to myslím jasné, mám paskvil zkombinovaný z péráka a některých nových replik na JAWU 500. No, taková úvaha: Nechám hliníkový držáky z péráka (i když jsou kratší) a doplním do nich druhé pertinaxové pouzdro. Zkrátím horní držák pružiny tak, aby nepřesahoval přírubu na rámu a nemusely se dávat ty velké podložky pod horní chromový kryt a seženu nové pružiny, v Motorenu mají délku 135 a 150 mm, změřím si, které mi tam budou pasovat. A nebo je nechám udělat... Ještě promyslím a zkonzultuju... [Milan z Plzně] 19.02.2021 |
| Ahoj Oldo a děkuju. Já budu odpoledne v garáži, budu to mít před sebou na ponku a v ruce budu držet šupleru :-) Zavolal bych Ti, tak po páté, a když budeš mít čas, porovnáme ty rozměry. Pružiny bych udělal nové, to není problém, ale to ostatní ví bůh ... [Milan z Plzně] 19.02.2021 |
| V první řadě Milane mi připadá, že odlitek je z péráka, má nějak krátké vedení ocelové trubky nahoře.Pružina na Jawa 500 OHC je z drátu o průměru 8mm, pérácká je 7.5 mm.Délku odlitku i délku pružiny Ti večer změřím, klidně zavolej. [jwm] 19.02.2021 |
|
|