MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309185 příspěvků |7675 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 17 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 8.3.2021 05:01  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Zadní pérování.


 Zdravím všechny. Včera jsem nějak dokončil opravu předních vidlic a pustil se do zadního pérování. Rozebral jsem to na levé straně a našel jsem v něm čtyři velké podložky nad pružinou. Navíc dole byly čtyři gumové dorazové kroužky místo dvou, každý o síle 7 mm. Chtěl bych se tedy prosím zeptat, jak má být dlouhá pružina?? Já ji mám 130 mm a ten kovový nástavec nad ní, co se do ní šroubuje by bez těch podložek koukal z horní příruby na rámu. Poradil by mi někdo? Taky jestli v hliníkovém držáku osy kola mají být dvě pertinaxové vložky nebo jedna? V katalogu jsem pertinaxové vložky nenašel, podložky taky ne a gumové dorazy jsou tam dva. Díky moc.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  Ty vložky do horních úchytů jsou ocelové a lehce orezlé, na fotce to vypadá na mosaz, ale není to. Zkrátím je na soustruhu tak, aby byly zároveň s horním úchytem. Nové pružiny už mám taky domluvené podle získaných rozměrů. Zkusím sehnat nějaké repliky kluzáků, ale v motorenu je teď nemají. A trochu se obávám kvality .... No, napadlo mi taky namontovat ty pérácký, ale zatím bez pružin a vyzkoušet, jak se chová řetěz při pohybu od minima do maxima propružení, jestli ten jiný úhel sklonu drážky pro osu kola nebude mít moc velký vliv na šponování řetězu. Vyzkouším a uvidí se ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyby jsi měl navíc levý kluzák z 01,jako jsem to měl Já a chyběl mi levý na 02 se záchytem reakce, tak jsem navařil materiál,ofrézoval a je to, Musíš ale mít kus. Pérácké bych tam nedával.Foto o větším rozlišení mi nešlo vložit.    [jwm]   22.02.2021
Odpověď  Jo tak toto je klasická prasárna co dělají šmelináři s OHC, zadní kluzáky z péráka.    [fikuscz]   19.02.2021
Odpověď  MilanzP : zkus sehnat originál odlitky kluzáků nebo koupit repliky včetně těch vložek do horních ok rámu , stejnak je máš nějaké upatlané od mosazi , někdo je prodlužoval kvůli nízký pružině ?! JWM má pravdu , pérácký mají jiný sklon , vypadá to blbě a asi ani nefunguje jak by mělo. Pokud děláš 02 - na ty kluzáky občas vidět jsou.    [Richard]   19.02.2021
Odpověď  Jenomže Milane AL odlitky z péráka mají jiný úhel než OHC.    [jwm]   19.02.2021
Odpověď  Díky Richarde, je to myslím jasné, mám paskvil zkombinovaný z péráka a některých nových replik na JAWU 500. No, taková úvaha: Nechám hliníkový držáky z péráka (i když jsou kratší) a doplním do nich druhé pertinaxové pouzdro. Zkrátím horní držák pružiny tak, aby nepřesahoval přírubu na rámu a nemusely se dávat ty velké podložky pod horní chromový kryt a seženu nové pružiny, v Motorenu mají délku 135 a 150 mm, změřím si, které mi tam budou pasovat. A nebo je nechám udělat... Ještě promyslím a zkonzultuju...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  Délka pružiny je 138 mm +- 1 mm , průměr 8 mm , porovnání kluzáku pérák vs ohc je třeba zde : https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=103003    [Richard]   19.02.2021
Odpověď  Ahoj Oldo a děkuju. Já budu odpoledne v garáži, budu to mít před sebou na ponku a v ruce budu držet šupleru :-) Zavolal bych Ti, tak po páté, a když budeš mít čas, porovnáme ty rozměry. Pružiny bych udělal nové, to není problém, ale to ostatní ví bůh ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2021
Odpověď  V první řadě Milane mi připadá, že odlitek je z péráka, má nějak krátké vedení ocelové trubky nahoře.Pružina na Jawa 500 OHC je z drátu o průměru 8mm, pérácká je 7.5 mm.Délku odlitku i délku pružiny Ti večer změřím, klidně zavolej.    [jwm]   19.02.2021
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006