MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315085 příspěvků |8093 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 3.10.2023 09:01  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Kartery OHC


 Jiz nejakou dobu renovuji Jawu 500 ohc 02. Asi nejvetsim problemem jsou kartery. Dlouho jsem planoval, co s tim budu delat az nakonec jednou v noci behem premysleni dosla trpelivost a ja udelal zasadni rozhodnuti. Jdeme vyrobit kartery na Jawu 500 ohc 02! O sve renovaci pisu na baworackych strankach pro svoje zname, nicmene bych tento pokus rad prezentoval i zde. Spousta z vas ma s OHC letite zkusenosti a mohlo by vas napadnout co treba na karterech zlepsit. Jak tohle dopadne sam nevim...    [Michal21]   12.08.2021     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle je to lepsi. A hned tu mame vice než měsíc zpoždění...    [Michal21]   14.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobré ráno, pro začátek jsme si zvolili výrobu levého karteru. Rovnou jsme ale narazili na poměrně velký problém. Celý přední oblouk karteru má slévárenský úkos. V modelárně se to samozřejmě udělalo poměrně jednoduše, když to člověk má v ruce. Udělat něco takového v CADU na obloukovém tvaru, jako má karter to není vůbec jednoduché. Nebojuju o naprostou identičnost karteru s původním provedením, ale rád bych se co nejvíce přiblížil. Při vytvoření slévárenského úkosu se tvar oblouku rozbil a ve spodní části se vytvořila vlnka, která by byla na výsledném výrobku vidět. Konstruktéři si s tím pohráli a výsledek je dle mého názoru uspokojující.    [Michal21]   14.12.2021
Odpověď  ma.reznicek jde o finální výrobek ale ne na sérii.    [jwm]   02.11.2021
Odpověď  jwm: Nejsem sice odborník, ale na fotce jsou ty odlitky celkem upravené oproti originálu, jedná se jen o výrobní mezistupeň nebo konečné provedení?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Každý materiál má jinou smrštitelnost, AL 3%, elektron 1% , když se dělá model ve 3D, program si to spočítá sám.    [jwm]   01.11.2021
Odpověď  U nás taky pár lidí zjistilo, že udělat třeba odlitek krytu karbecu na 350 není jen udělat formu podle originálu. Proto obecně bývají kvalitní repliky "k nezaplacení", protože jejich vývoj a výroba v malých sériích prostě něco stojí. A kdo nemá přístup k výkresům, kde je pro odlitky a výrobu forem předepsané procento smrštitelnosti, musí to přepočítat sám.    [longr]   31.10.2021
Odpověď  To by mě zajímalo, jak mu to bude pasovat. Vypadá to, že to lije do formy podle originálu. Mosaz má podobnou smrštitelnost jako hliníkové slitiny při lití do písku.    [longr]   31.10.2021
Odpověď  Zdravím ve spolek.Jen tak pro zajímavost a pro zasmátí,možná z toho deláme až moc velkou vědu..V Pákistánu s tím nemají problém,klidně i z mosazi..
https://www.youtube.com/watch?v=8_kKcrvUzGE    [Eresák]   30.10.2021
Odpověď  Tak něco ušetřit lze,ale energetická hodnota benzínu je 9,7kWh/L a u Lpg je to 6,6-7,8kWh/L.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2021
Odpověď  viděl jsem W353 na vlastní oči v této podobě - oilmaster.
přijel s tím k nám Holanďan, a prý to je originál montáž
čerpadlo oleje bylo Bosch
bylo nad výfukovými hrdly a nádržka oleje na podběhu
asi tam stojan SPECIAL-MIX neměli    [Michal]   22.10.2021
Odpověď  Dnes jsem se bavil s chlapíkem na LPG stanici a že tam za ním dojel chlapík na skútru a pod sedlem měl nádrž, kam se mu vešlo 7 l LPG. Prý to jezdilo dobře. Stejně tak k němu přijel chlapík se starší čtyřválcovou Hondou a ten měl nádrž místo motokufru. Kdoví, třeba toho bude přibývat. Slyšel jsem, že někdo měl udělaného warťase na LPG s přímazem, podobně jako oilmaster.    [longr]   21.10.2021
Odpověď  Pospa to má již vyřešené a vyzkoušené - OHC jede spolehlivě na toluen(vyjezdil ho asi 200l). Má to jen nevýhodu, že musí jezdit sám nebo až poslední v chumlu do vyjetí nádrže a natankování benzínu, protože to, co mu jde z výfuků, nesnesitelně smrdí.    [Milan(OHC)]   21.10.2021
Odpověď  Akorát nádrž na LPG budeš muset tahat v PAVu za sebou...
To si raději začnu vyrábět vw stodole vlastní benzín. Třeba z brambor. :-)    [T-1000]   21.10.2021
Odpověď  OHC si díky opravdu tvrdým sedlům ventilů si s LPG hravě poradí. Stejně jako staré hliníkové motory Favoritů a Felícií 1,3... :-)    [ED250]   21.10.2021
Odpověď  Ak to pojde s eu takto dalej, bio benzin skladovat do zasoby nebude dobry napad...
Asi budeme musiet prejst na alternativne paliva... lpg vodik?
:)    [janko]   19.10.2021
Odpověď  Lidi, vy jste nějak ustrnuli v minulosti. Současný trend v EU je přece boj ze spalovacími motory, připravuje se zákaz výroby spalovacích motorů, všem starším vozidlům s nimi se do cesty kladou překážky jako zákazy vjezdu a pod. Kdoví, co všechno se ještě vymyslí, aby se jezdilo pouze elektromobily. Green Deal má být realitou. Z veteránů se klidně stanou jen statické exempláře. Tedy proč by nějaký renomovaný výrobce vyráběl rámy na 500 OHC? To jedině jako to je teď, dílenská výroba na statický exemplář.    [Jarda]   11.10.2021
Odpověď  Toto je zajímavé téma. Ve světě již dost výrobců pochopilo, že se vyplatí vyrobit nesehnatelný náhradní díl, nebo i celé vozidlo, pro omezený okruh bohatých zájemců. Nemyslím výrobce replik či kopií, ale o oficiální tovární projekt. Jsem přesvědčený, že tento trend uritě bude růst. Čím více se bude prodávat cokoli ultramoderní odtržené od reality běžného dne, tím více bude požadavků na věci minulé, osvědčené, jednoduché. A kde je poptávka, tam může být i nabídka. Tedy pokud ji někdo nezakáže.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2021
Odpověď  takysportkar: S tím rámem to není tak jisté. ty repliky jsou sice mnohdy na první pohled rovnější, než vytahané origo po různém dovařování a kroucení sajdou, ale není tomu tak. Kus od kusu se liší, spousta věcí vůbec nepasuje, materiály a technologické postupy jsou často odlišné a kromě toho, oficiálně by rám jakožto zásadní konstrukční prvek musel splňovat určitá kritéria a nařízení. Proto to dnes výrobci nabízejí jako díl pro výstavní kus, nevhodný pro ježdění. Nikdo si nechce vzít na triko, že se kvůli prasknutí krku nového rámu někdo zabije. A předělávky z péráka jsou taky, ale to bývá většinou hrůza. Jeden rám jsem viděl a bylo to uděláno hezky, ale pak jsem viděl druhý a to byla katastrofa, z křivého rámu, polepené, no vlaštovčí hnízdo hadr. OHC je prostě v kurzu a jen čas ukáže, jestli se najde někdo, kdo se tím bude zabývat víc, jako třeba u 350 OHV nebo dokonce Čechií. Pokud se někdo najde, dám krk za to, že to nebude Jawa.    [longr]   11.10.2021
Odpověď  Treba preprodali licenci na vyrobu techto dvou typu motorek nekam dal na vychod a kupec mel ve smlouve osetreno ze uz se nikomu dalsimu nic z toho nesmi prodat. Protoze schovat ten pripravek nekam do kouta nemuze byt vzhledem k velikosti arealu tovarny zadny problem.
Tech motoru uschovanych ruzne po skrinich a pudach budou v CR desitky a kdyz se k tomu pripocitaji i okolni staty, kam se motocykly vyvazeli, tak to cislo bude jiste trojciferne.
V 70. a 80. letech tyto motory koncily v ruznych zemedelskych samohybech, zastavene do modernejsich ramu, nebo zustali jen tak bez uzitku uschovany po destrukcich chasis motorky. Kdyz na ne prisel nekdo kdo mel OHC v provozu tak je koupil protoze co kdyby ten jeho nahle kleknul.
Dnes uz tihle muzi neprehodi nohu pres sedlo, nebo objedvaji kasicku brckem, ale jejich vnuci nasli na internetu ze OHC je terno, a s tim motorem co doma zbyl po prodane motorce se nebude nic delat, protoze jednou si za nej koupi letenku do vesmiru od Elona Muska.
Takze vyrobit nekolik stovek ramu jako ND by znovu privedlo k zivotu minimalne nekolik desitek znovuzrozenych OHC a nekolik dalsich desitek by bylo prestaveno z ruzne opravenych zborenin do novych rovnych jednostopych motorek.    [takysportkar]   11.10.2021
Odpověď  Přípravky na rám 640 v Týnci mají.
Ale připadne Vám rám z OHC, Péráka nebo Kývačky aspon PODOBNEJ? Mně teda ne. V Týnci třeba vyhodili do sběru přípravky na rámy 125 a 250 Travel.
Skončila výroba, tak vše zničit a do šrotu. Chtěl jsem to koupit, ale odmítli prodat,a normálně to zničili.    [Monty]   10.10.2021
Odpověď  Jawa tohle nemá zapotřebí. Nestojí o to, jediným veteránem je pro ně 640. A i na tu je někdy problém sehnat v Jawě díly. Jawa není Jaguar nebo Aston Martin, aby na něco starého vyráběla díly. Navíc jako jednorázovou akci. To je celkově naprostá utopie. Mně to tak přijde, že Jawa dnes víc vydělá na výrobě mimo motorky, případně na licencích na logo pro Indy apod.    [longr]   10.10.2021
Odpověď  640-tku porad vyrabi a prodava mimo EU, takze nejaky stroj na vyrobu ramu jeste mit musi.    [takysportkar]   10.10.2021
Odpověď  Taková diskuze už tu byla několikrát. Jawa na to nemá stroje , materiál , schopnosti.
A když už se všechno včetně motoru vyrábí v replice , je to ještě ve prospěch veteránů ? Je takhle postavený motocykl ještě ta výjimečná Jawa 500 ohc ?
Kývaček jsou mraky a pérácký rám už taky někdo vyrábí včetně schránek.
https://www.4jawa.com/produkt-cz/5447/ram-motocyklu-jawa-perak-250-350-1950-1955    [Richard]   10.10.2021
Odpověď  Jen takova uvaha, proc Jawa nevyrobi 500ks ramu na OHC, Peraka, nozna i kyvacku? Takova jednorazova akce. Vykresy ma, stroje taky.
Kdyz uz by na tom nevydelala majlant mohla by to pojmout jako reklamu, kdyz ted zacala preprodavat ty Indicke hruzy.
Fotka s vyskladanymi ramy OHC a Peraka, po stranach nove "Indky" a slogan: I v novych casech nezapominame na minulost.
Myslim ze by si tim hoooodne vylepsila image a po tech ramech by se jen zaprasilo.    [takysportkar]   10.10.2021
Odpověď  Tak pokud vím, plechařina se dělá už celá v replice, rámy sice zatím podle reakcí nic moc, tak že by možná??? https://www.youtube.com/watch?v=y75QEnNb8bg už jen ten motor a máme celou motorku.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2021
Odpověď  Co na to říci? Michal tu jasně deklaruje, že si dělá pro sebe jeden motor a pokud má výrobní možnosti na třískové obrábění, nebude nucen řešit výrobní nepřesnosti lití,protože ty se vyskytnou vždy. Za sebe mohu říci, že preferuji původní použité materiály, želva elektron, zahrádky elektron, hlava AL.Dnes pomocí programuů 3D scaneru lze v setině materiál obrobit ale je to o možnostech každého jednotlivce.Další problém dnes je, že málokdo umí elektron odlít a nelejí ho všude, je to spoustu práce, času , nervů a financí,zkrátka běh na dlouhou trať ale není důležitá cesta ale cíl. Proto držím palce ať to Michalovi vyjde, "vysochat bloky z kusu materiálu.    [jwm]   31.08.2021
Odpověď  Zdar Michale, uběhl již nějaký čas a možná si to již vyřešil, ale pokud se jedná o tu slitinu, tak bych doporučil EN AW-6082 T6 (AlMgSi1 F28/F31/F32). Dobře se to obrábí a v případě potřeby se dá vytvrdit, pokud nebyla již tvrzená při dodání. Používáme to např. na rámy přístrojů pro letecké aplikace a také to obrábíme z bloku.    [Milan(OHC)]   31.08.2021
Odpověď  Ja to tady v OHC-vlaknu obcas ctu a od zacatku je mi jasne ze Michal21 si chce ty kartery vyrobit triskovym obrabenim, protoze ma k teto technologii pristup. Zadne liti tady neresi. Ale hlavne si chce ty kartery vyrobit pro sebe, nedela to se zamerem je prodavat. Tak mu tady porad nepodstrkujte odlevani.
Pokud by se preci jen rozhodl do toho liti jit urcite vam da vedet.    [takysportkar]   29.08.2021
Odpověď  uvidíme, co na to JWM    [Monty]   28.08.2021
Odpověď  Modelarske drevo a obrabeni z nej je ciste jen pro overeni modelu a presnosti stroje. Proste si to chceme zkusit nanecisto. Vzniknou tedy asi tak dvoje, mozna troje kartery. Ciste teoreticky kdyby byl nejaky zajem a vyplatilo by se to odlit a obrobit tak bych do toho sel. Ale zatim to neplanuji. Pochopte, ja proste potrebuju kartery na ohc! :-D    [Michal21]   28.08.2021
Odpověď  To nějak nechápu- proč teda MODELÁŘSKÉ DŘEVO?
A pokud máte 3D model, tak přidáte 1,5% na smrštění,a nějaký přídavky na obrobení,a máte model pro ruční lití do písku .

Ve výsledku třeba na 10 kusů bude cena lepší,a hlavně blíž originálu.    [Monty]   28.08.2021
Odpověď  Liti zatim ne. Ted bych chtel objednat blok a ten frezovat.    [Michal21]   26.08.2021
Odpověď  Zdar Michale, tak si se rozhodl pro odlití Pokud jde o tu slitinu, tak jak píše Aleš - ČSN 42 4330 nebo ČSN 424331/ případně jejich zahraniční ekvivalenty. My jsme používali pro odlitky na prototypy alternátorů nebo startérů tu “30” - lilo se to do písku. Tyto slitiny mají i dobrou korozní odolnost a není nutné je chránit. Odlitky budou samozřejmě těžší jak z elektronu.    [Milan(OHC)]   26.08.2021
Odpověď  Na výrobu replikových bloků na motokrosový ČZ jsme používali todle :ČSN 42 4331. Po odlití tepelně zpracované.    [Monty]   26.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Porovnani nami vytvoreneho modelu a 3D scanu praveho karteru.    [Michal21]   26.08.2021
Odpověď  Aktualni stav...Prace ma modelech jsou u konce. Je objednano modelarske drevo. Melo by tu byt kazdym dnem. Od technologa mam list nastroju pro obrabeni. Pripravky jsou na vypaleni. Mel byste nekdo tip na dobrou slitinu hliniku, ze ktere to pak vyzkouset udelat? Jak se znam, tak zase navrhnu neco, co je vhodne spis na kosmickou raketu nez na kartery :-)    [Michal21]   26.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostal se mi do ruky 3D scan zelvy. Ze zvedavosti jsme tento scan porovnali s vymodelovanou zelvou podle naseho omereni a kot z karteru. Vysledek je pomerne zajimavy. Plyne z toho, ze neni zelva, jako zelva. V radu desetin. A to bych rekl, ze je pro bezchybny chod motoru opravdu hodne.    [Michal21]   20.08.2021
Odpověď  Na zelve se asi bude par veci upravovat. Model je udelan dle namereni a nektere kanaly vychazi fakt hodne blizko u ostatnich der. Zmeni se jen sklon, jinak nic.    [Michal21]   20.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Simulaci namahani a podobne neuvazuji. Na to uz neni prostor. Pridavam neco pro potechu oka...    [Michal21]   20.08.2021
Odpověď  Dojde i na nějaké simulace namáhání/vibrací atp.    [JzK]   19.08.2021
Odpověď  Modeluje se v ProEngineeru.    [Michal21]   19.08.2021
Odpověď  Děláte to v Inventoru?    [ED250]   18.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Take uz pomalinku zacal technolog.    [Michal21]   18.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalsim postupem je modelace zelvy. Zde se vychazelo ze tvaru dosedaci plochy na pravem karteru.    [Michal21]   18.08.2021
Odpověď  Michale, dnes se bloky všech továrních závodních motorů obrábí z ingotů. Má to řadu výhod. Jinak u Japonců se dnes při haváriích jednotlivých karterů normálně kupuje zvlášť levá či pravá polovina skříně. Na sériovost už se nehraje. Je to právě díky dnešnímu přesnému CNC obrábění. Jinak čest Tvé práci. Už před časem jsem sledoval GS fórum kde popisuješ renovaci.    [ED250]   17.08.2021
Odpověď  Ackoliv model vypada pomerne dobre. Je tam neustale co upravovat. Dnes jsem vracel cca 30 uprav konstrukterovi. Hromada prace jeste…    [Michal21]   16.08.2021
Odpověď  Ja bych to videl spis v tom, ze bez 3D a dodatecnych rezu karterama si lze jen tezko predstavit kolik v danem miste bude masa. Lití tomu pak samozrejme taky neprida. Kartery se budou obrabet na souvisle petiosce s kolibkou od Hermle, coz povazuji za kvalitni stroj. Musime zkusit prvni kartery s pridavkama. Po mereni se uvidi jak to dela. Dnes jsme v praci dosli k zaveru, ze by to bylo dobre po vyhrubovani vyzihat. Zitra bych rad poresil polotovar a rad bych taky zacal na pripravcich. Predbezne bych rekl, ze by se mohlo frezovat cca v listopadu.    [Michal21]   16.08.2021
Odpověď  ty různé tloušťky jsou dány litím, předpokládám, že dobově nebylo tlakové
takže nedokázali natlačit do jednoho místa tolik materiálu pouze gravitačně
pak je problém s chladnutím, kdy hmota - třeba okolo zmiňovaného výstupu - chladla dlouho a mohlo by dojít k prasklinám nebo vnitřnímu pnutí
pakliže to bude obráběné z ingotu, dá se vychytat spousta takových míst
ovšem už z modelu je vidět, že 60-70% materiálu půjde do špon
bude-li to dělat slušné NC, tak je podle mě reálné udržet tolerance i bez dodatečného svrtávání    [Michal]   16.08.2021
Odpověď  Krásná práce! Když jsem viděl ten zmenšený model z 3D tiskárny, tak mi napadlo, že by to byla hezká hračka na zimní večery pro tatínky a syny.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2021
Odpověď  Tím se Michale nezatěžuj. Je to normální a více by asi bylo patrné z výkresu odlitku. Protože je to odlitek do písku tak to může být z technologických důvodů např. začištěný zbytek po opěře nebo chladítku.    [Milan(OHC)]   16.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosim vas, nevite nekdo, proc je tady to odfrezovani zeber? Je to kvuli tomu, ze se tam nevejde spojka, nebo to je lidova tvorivost? Taky nechapu ten odfrezovany obdelnicek. V puvodni dokumentaci nic takoveho neni. Diky    [Michal21]   16.08.2021
Odpověď  3D tisk nepripada v uvahu. Jak jsem psal, pro me je nejjednodussi to vyfrezovat.    [Michal21]   13.08.2021
Odpověď  michal a co to skusit rovno tlacit z materialu Inconel 625?

https://admasys.sk/produkty/3d-tlaciarne/3d-tlac-kovov/markforged-metal-x/?gclid=CjwKCAjwsNiIBhBdEiwAJK4khlHwwrOlHDE-p9cMuphAPmWvgdZM5nAWDvcbhZDJIJPgoWdexlw3UxoCZIkQAvD_BwE    [janko]   13.08.2021
Odpověď  Rozpěrka je 40x30x15,5mm myslím.    [Mili]   13.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemate nekdo vykres rozperneho krouzku pod retezovym koleckem sekundaru? Aby bylo mozne to tam zesilit, tak se musi vsechno okolo vymodelovat a tenhle krouzek nemam ani fyzicky.    [Michal21]   13.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dekuji za komentar. Zesileni, pripadne pouziti dvouradeho loziska na vystupu sekundaru je dobry poznatek. Mluvil jsem o tom s Milanem(OHC). Otazkou je, zda to nebylo jen tim elektronem. Ted hlavne musime doklepnout model dle originalu a potom se pustime do uprav. Mam zde take dokumentaci na 3x ulozenou kliku, ale to je zatim utopie. Pri vytvareni rezu sestavou karteru se prislo na mista, ktera jsou poddimenzovana co se tyce steny. Bylo tedy nutne tam trochu pridat a nasledne odzkouset umisteni soucasti.    [Michal21]   13.08.2021
Odpověď  Michale smekám. Je to sice zatím v teoretické rovině, nicméně práce v tom máš opravdu dost. Osobně si myslím, že výroba karterů byla stejně jen otázkou času. Dřív nebo později je někdo vyrábět začne a zájem o ně bude. Vysochat je z kusu je taky řešení, ale po obrobení dá hodně práce napodobit vzhled původního odlitku. Jinak v dnešní době obráběcich center to rozhodně možné je. Psal si o tom co na karterech zlepšit. Za mě jednoznačně otvor ložiska výstupního kola z převodovky. Zesílit, přidat zevnitř žebra, zvětšit průměr okolo ložiska, cokoli. Měl jsem v ruce spousty karterů a málokteré byly v této části nepoškozené. Mám i několik fotek ve které části bývají rozlámané. Je to konstrukční slabina celé skříně. Toť můj názor, pokud mohu poradit. Přeju Ti hodně úspěchů s tímto náročným projektem, jednoznačně Ti fandím a budu se těšit na další obrázky z výroby. Jinak ten 3D model vypadá skvěle:-).    [Mili]   13.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  druha strana    [Michal21]   13.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  sestava    [Michal21]   13.08.2021
Odpověď  Dekuji za nabidku, ale v soucasne dobe je pro me jednodussi to vydlabat z bloku.    [Michal21]   13.08.2021
Odpověď  Pokud bude model, odlití včetně moření bych dokázal zařídit.    [fikuscz]   13.08.2021
Odpověď  Odlevane kartery zatim nejsou v planu. Rad bych to vydlabal z bloku materialu. Urcite uz to nebude elektron.    [Michal21]   12.08.2021
Odpověď  Úctyhodné. Pokud si věříš, že to dotáhneš do konce, smeknu. Jako případná překážka mě napadá jen to, zda někde umějí lít hořčíkovou slitinu. A co následné moření v kys. seleničité, rovněž je v plánu?    [ JzK]   12.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Probehl take 3D tisk 2:1 pro overeni modelu.    [Michal21]   12.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  uvnitr    [Michal21]   12.08.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  V soucasne dobe jiz finisuji prace na 3D modelech...    [Michal21]   12.08.2021
Odpověď  Mym cilem neni zadna masova vyroba replik, nebot na nic takoveho nemam cas. Jde spis o zabavu a hlavne chci jezdit na OHC! :-)
Predpokladam, ze kartery pujdou samozrejme na prvni pohled rozeznat od originalu.    [Michal21]   12.08.2021
Odpověď  Soucasti pokusu o vyrobeni karteru je take navrh pripravku na upnuti jednotlivych stran, navrh nastroju pro obrabeni a technologie obrabeni.    [Michal21]   12.08.2021
Odpověď  Prvotni plan je nasledujici: vyrobit 3D modle, ktery je v soucasne dobe zakladem vseho. Tento model nasledne pomoci meraku overit s puvodnim karterem a pripadne korigovat. Nasledne zkusit vyrobit karter z modelarskeho dreva. Vysledek opet zmerit na meraku a pokud to bude dobre, tak pristoupit k vyrobe jiz z finalniho materialu. Samozrejme funkcni diry nechat s pridavkem a po spojeni karteru projet funkcni diry na zpresnene vyvrtavacce.    [Michal21]   12.08.2021
Odpověď  Mozna by bylo dobre zminit co me k tomu vede. Kartery mam neparove a trochu poskozene. Na doporuceni jsem je nechal vycistit a opravit. Jak jiste vite, vareni elektronu je pomerne problem a tak nejsem s vysledkem spokojen. Kartery jsem nechal zmerit na mericim stroji a vysledky jsou katastrofalni. Nektere diry jsou i desetinu ovalne atd. a kdyz to neni ve stovce, tak me to nebavi.:-)    [Michal21]   12.08.2021
 Přidat odpověď   (70) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006