MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316079 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 155 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 15.6.2024 12:36  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Vůle převodovky


 Dobrý den, rád bych našel vhodnou převodovou mezeru pro dynamo. Jelikož je proti směru hodinových ručiček, musím posunout kolo doprava. To je správně? Jak velká vzdálenost je potřeba?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  Prikláňam sa k Montymu. Nehľadal by som v tom žiadnu extra vedu. Podstatné je, aby tie čelné ozubené kolá mali určitú vôľu. Základnú polohu dynama voči kartru určuje do značnej miery čelná upevňovacia skrutka M6.    [Roman]   13.01.2023
Odpověď  Myslím,že tak,jak to myslíš,to asi fungovat nebude.Máš pravdu v tom,že mezizubní vůli je potřeba nastavit,ale je tam i několik jiných faktorů,na které je potřeba se dívat.Namontuj na dynamo chromovaný kryt a přilož ho na motor.Kryt,pokud dynamo hodně natočíš,tak bude problém sundat a následně namontovat.Spodní vybrání v chomovaném krytu by mělo +- kopírovat motor.Potom bych se teprve díval na vůli a co by to chtělo.Většinou je to ale naopak-musíš pootočit dynamo proti smyslu otáčení ze záběru.    [Kuba]   13.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta hruška s talířem je Ural/Dněpr, tam platí jiný pravidla..... Ale vážně. U téhož stroje se pootáčením dynama s excentrickou polohou hřídele také šteluje vůle v hnacích ozubených kolech. Konkrétní hodnotu neznám, ALE. Píše se, že poloha té excentricity by ve srovnání se smyslem otáčení měla být taková, aby při případném pootočení celého dynama ve směru otáčení jeho hřídele nedošlo ke zmenšení vůle, ale naopak k jejímu zvětšení. Dává to strojařsky smysl - nechtěné uvolnění dynama za chodu motoru - jeho neřízené pootočení ve směru jeho otáček - zmenší se vůle tak, že se kola do sebe zakousnou - neřízená destrukce.
Já osobně bych celé dynamo pootočil nejdřív ozubeným kolem doprava od toho kola většího a potom vůli vymezoval pootáčením ve směru modré šipky (omluva za ten primitivní nákres). Ale jinak tenhle motor vůbec neznám...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nedávno jsem instaloval hrušku vs. talíř u moto z r.53 tam je předepsaná vůle 0,2mm    [jirkap61]   12.01.2023
Odpověď  [Monty]: minimální vůle = zlomená náprava    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2023
Odpověď  Jednoduše tak, aby vůle byla minimální.    [Monty]   12.01.2023
 Přidat odpověď   (6) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006