MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316538 příspěvků |8218 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 3.12.2024 21:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiNeodpovězené téma 

Tlakování motoru


 Na mé 500OHC/02 je ten problém, že se po ujetí 50 km je problém s mazacím tlakem. Na volnoběh, třeba když jedu z kopce, tak začínají pohasínat kontrolky mazání. Také po ujetí cca. této vzdálenosti se projevuje nadměrné prolínání oleje ze všech šroubovaných spojů.
Vše je dobře utažené a těsnění fíbrové. Když se nechá motorka chvilku stát tak je vše ok a po dalších 50 km se to celé opakuje. Jsem čerstvý majitel tohoto zázraku. Průtočné šrouby na výtlaku do vahadlové komory mají otvor 2mm, což jsem si tu našel, že je ok. Největší problém je zatím oddych motoru, jelikož toto místo bylo relativně suché, tak jsem to rozebral a je tam vyráběná ocelová planžeta 0,3mm, nad ní pertinaxová planžeta a celé to tlačí pérko, ve víčku je udělané pouzdro pro to pérko. Myslím si, že je to špatně. Teď ale jakou planžetu koupit ? Na internetu jsem zjistil, že se prodávají tři druhy 0,2mm MVD, 0,3mm a 0,5 mm 4JAWA. Tedy co tam dát ? Další věc je ta, že předchozí majitel dal na kliku gufero a tak se tlakuje i převodová skříň. Přes spojkovou tyčku odvzdušnění asi moc nefunguje, olej se tlačí až pod tachometr. Pomůže provrtat zátku nalévání oleje třeba 1mm vrtákem ? Má někdo s tímto zkušenosti, nebude pak tudy utíkat olej ? Viděl jsem na nejspíše na motoren.sk, teď jsi nejsem jistý, nabízet tyto zátky již provrtané... Ještě bych se zeptal jestli prohahovat závity na svíčky nebo tam nechat svíčky s krátkým závitem ? Slyšel jsem názor, že svíčky s dlouhým závitem jsou na OHC spíš na škodu. Děkuji za každou radu.    [Milan]   30.03.2024
 Přidat odpověď   (0) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006